Portal Gier Strategicznych | The Generals' Guild | Biblioteka Gier Portal Gier Strategicznych | The Generals' Guild | Biblioteka Gier
Portal Gier Strategicznych | The Generals' Guild | Biblioteka Gier Portal Gier Strategicznych | The Generals' Guild | Biblioteka Gier
Portal Gier Strategicznych | The Generals' Guild | Biblioteka Gier Portal Gier Strategicznych | The Generals' Guild | Biblioteka Gier
Portal Gier Strategicznych | The Generals' Guild | Biblioteka Gier Strona główna | Pomoc | Szukaj | Zaloguj się | Rejestracja
Styczeń 16, 2019, 12:15:41 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
 
 
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Estek - W88 "IDF - Synaj" v. 4.0 (100%)  (Przeczytany 868 razy)
Estek
Generał broni (General Lieutenant)
*
Offline Offline

Wiadomości: 424


« : Grudzień 16, 2018, 06:29:20 »

Tym razem coś z zupełnie innej beczki. Mała odskocznia od IIWŚ i od jednostek, które znamy już na wylot.

Scenariusz 1: "Abu Ageila"

Zakupy:
1. Sherman M-50
2. Willys Jeep
3. 25 funtówka + 3t ciężarówka
4. Dassault Ouragan

Rok 1956, atak Izraela na półwyspie Synaj. Klasyczny scenariusz otwarcia. Moja 1-sza brygada piechoty wraz ze świeżo zakupionymi posiłkami uderza wprost na egipskie pozycje 1-3. Auxowa 4-ta brygada piechoty, do której dokooptowuje rozpoznawczą kompanię Willisów, zabezpiecza linię frontu na południe od głównych działań w pobliżu wioski Kusseima. Po jej zdobyciu, wychodzi na tyły Egipcjan pod VHexem nr 2. Liczba tur wyliczona na styk. Tym sposobem zająłem tylko VHexy i Kusseimę na południu. 120 pp przeszło koło nosa.

Nagroda: brak (chyba ich w tej kampanii w ogóle nie będzie  Wink)



OpenGen 0.90.61.2 * (2 Mar 2018)  *  AI: Ver 0.91 (2013)
Efile folder: E:\Moje Gry\Open General\Open General 2017\efile_gus_wx\  * Efile version: GusOpen ver. 7.1.0
Campaign: W88 IDF - SYNAJ v.4.0,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   ABU AGEILA , #0 , Brilliant Victory , score:55
--
Campaign score: 55  *  Average: 55

..
Current scenario: ABU AGEILA,  VH prestige is 80 ,  All map prestige is: 200
Army cost: 1812 , Current prestige is 292
Prestige available on map yet is 120 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 6
AI stance is Defensive
if BV: +3000, EL ARISH , cap disabled, 6 turns prestige: 0
if V : +2000, EL ARISH , cap disabled, 7 turns prestige: 0
if TV: +1800, EL ARISH , cap disabled, 8 turns prestige: 0
Ls: Loss , turn prestige: 0

Piechota
*  IDF Infantry 48 , 3t truck , 12th Inf.Btl/1st "Golani" Brig. , 0 bars , 22 exp , Izrael , 5/10 , 1 kill , 0 pp - U:004  [+22 exp]
*  IDF Infantry 48 , 3t truck , 13th Inf.Btl/1st "Golani" Brig. , 0 bars , 16 exp , Izrael , 10/10 , 1 kill , 0 pp - U:005  [+16 exp]
*  IDF Infantry 48 , 3t truck , 51st.Btl/1st "Golani" Brig. , 0 bars , 38 exp , Izrael , 8/10 , 2 kill , 0 pp - U:006  [+38 exp]
*  HQ , M3 , HQ/36th Arm.Div. , 4 bars , 468 exp , Izrael , 14/2 , 0 kill , 0 pp - U:029  [+13 exp]

Czołg
 Sherman M-50 , 75th "Romach" Arm.Btl/7th Arm.Brig. , 0 bars , 50 exp , Izrael , 10/10 , 8 kill , 564 pp - U:030  [+50 exp]

Rozpoznanie
 Willys Jeep , 356th Rec.Com/7th Arm.Brig. , 0 bars , 10 exp , Izrael , 10/10 ,    Recon, 0 kill , 132 pp - U:024  [+10 exp]

Artyleria
 25 Pdr , 3t truck , 334th Art.Btl/282nd "Golan" Art.Rgt. , 0 bars , 6 exp , Izrael , 10/10 , 0 kill , 300 pp - U:031  [+6 exp]

Myśliwiec
 Dassault Ouragan , 107.Squadron IAF , 0 bars , 54 exp , Izrael , 10/10 , 1 kill , 816 pp - U:032  [+54 exp]

Player 1 : Izrael
Killed: INF:1    TNK:1    RCN:1    AT:3    FORT:6    ATY:1    AD:1    FTR:1      Total: 15
Lost  :   Total: 0

BV  1
V   0
TV  0
L   0

Averages:
Piechota       *   4 Units *  0 Leaders      Total :    544 exp,      4 kill,      0 pp    Average:    136 exp,      1 kill,      0 pp
Czołg          *   1 Units *  0 Leaders      Total :     50 exp,      8 kill,    564 pp    Average:     50 exp,      8 kill,    564 pp
Rozpoznanie    *   1 Units *  0 Leaders      Total :     10 exp,      0 kill,    132 pp    Average:     10 exp,      0 kill,    132 pp
Artyleria      *   1 Units *  0 Leaders      Total :      6 exp,      0 kill,    300 pp    Average:      6 exp,      0 kill,    300 pp
Myśliwiec      *   1 Units *  0 Leaders      Total :     54 exp,      1 kill,    816 pp    Average:     54 exp,      1 kill,    816 pp
* Summary:     *   8 Units *  0 Leaders      Total :    664 exp,     13 kill,   1812 pp    Average:     83 exp,      2 kill,    227 pp


Player 1  Izrael   has 16 units total (core+aux):
Piechota :  7
Czołg :  1
Rozpoznanie :  2
Artyleria :  3
Myśliwiec :  3

Player 2  Egipt   has 2 units total (core+aux):
Piechota :  2


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points
Zapisane
Estek
Generał broni (General Lieutenant)
*
Offline Offline

Wiadomości: 424


« Odpowiedz #1 : Grudzień 16, 2018, 07:26:11 »

Scenariusz 2: "Al Arisz"

Zakupy:
1. Przezbrojenie piechoty do standardu 1966
2. Zakup czołgów M60A1
3. Zakup kolejnej 25-funtówki, tyle że w wersji III
4. Zakup szturmowego A-4E Skyhawk z dodatkiem Support
5. W trakcie bitwy doszedł jeszcze rozpoznawczy Panhard AML 90

Ledwo zaczęła się kampania 1956 roku i mamy nagle przeskok o ponad dekadę do czasu "Wojny 6-cio dniowej". Cały posiadany przez nas sprzęt jest już przestarzały. Chciał nie chciał, trzeba zmodernizować chociaż piechotę, bo w standardzie roku 1948, nie miałaby nawet szans w walce z jednostkami arabskiej obrony narodowej.

Naszym celem jest zdobycie miast Rafah (VHex nr 2) i Chan Junus (VHex nr 1) nad Morzem Śródziemnym a następnie wykonanie głębokiego rajdu w głąb pustyni pod Al-Arisz (VHex nr 3) i Bir-Lahfan (VHex nr 4). Ponieważ z sił aux, do dyspozycji mam tylko oddział inżynieryjny i batalion ciężkiej artylerii, nie ma co marzyć o zakrojonych na szeroką skalę operacjach taktycznych. W pierwszej kolejności zabezpieczam sobie północny odcinek frontu pod Chan Junus., którego bronią oddziały Syryjskie. W operacji bierze udział cała 1-sza brygada piechoty i moje dwa bataliony pancerne z 7-mej brygady. Artyleria w tym czasie, zmiękcza obronę Rafah i chroni mnie przed kontratakami wojsk egipskich. Po zdobyciu Chan Janus i rozbiciu Syryjczyków, cała uwaga skupia się na walkach o Rafah i otwarciu sobie drogi do Al-Arisz. Piechota 1-szej brygady przy wsparciu artylerii systematycznie wypycha Egipcjan z miasta. Lotnictwo i 7-ma brygada pancerna eliminują artylerię i czołgi przeciwnika. Droga na Al-Arisz zostaje otwarta. Pozostawiam jeden batalion na tyłach a z reszty sił formuje kolumnę, która rusza na zachód. Drogę toruje lotnictwo. Kolumna z marszu zdobywa Al-Arisz, lotnisko i dwie tury przed końcem wkracza do Bir-Lahfan. Lidera w trigger hexie zdobywa batalion piechoty.



OpenGen 0.90.61.2 * (2 Mar 2018)  *  AI: Ver 0.91 (2013)
Efile folder: E:\Moje Gry\Open General\Open General 2017\efile_gus_wx\  * Efile version: GusOpen ver. 7.1.0
Campaign: W88 IDF - SYNAJ v.4.0,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   ABU AGEILA , #0 , Brilliant Victory , score:55
 2   EL ARISH , #1 , Brilliant Victory , score:58
--
Campaign score: 113  *  Average: 56

..
Current scenario: EL ARISH,  VH prestige is 320 ,  All map prestige is: 640
Army cost: 3741 , Current prestige is 859
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 12
AI stance is Defensive
if BV: +600, RACE TO MITLA , cap disabled, 13 turns prestige: 520
if V : +300, RACE TO MITLA , cap disabled, 14 turns prestige: 520
if TV: +0, RACE TO MITLA , cap disabled, 15 turns prestige: 520
Ls: Loss , turn prestige: 520

Piechota
*  Infantry 1966 , M54 , 12th Inf.Btl/1st "Golani" Brig. , 0 bars , 56 exp , Izrael , 10/10 , 3 kill , 0 pp - U:001  [+34 exp]
*  Infantry 1966 , M54 , 13th Inf.Btl/1st "Golani" Brig. , 0 bars , 37 exp , Izrael , 6/10 , Infiltration Tactics  , 4 kill , 0 pp - U:002  [+21 exp]
*  Infantry 1966 , M54 , 51st.Btl/1st "Golani" Brig. , 1 bars , 110 exp , Izrael , 7/10 , 4 kill , 0 pp - U:003  [+72 exp]
*  HQ , M3 , HQ/36th Arm.Div. , 4 bars , 468 exp , Izrael , 14/2 , 0 kill , 0 pp - U:005

Czołg
 Sherman M-50 , 75th "Romach" Arm.Btl/7th Arm.Brig. , 1 bars , 137 exp , Izrael , 9/10 , 13 kill , 507 pp - U:006  [+87 exp]
 M60A1 , 77th "Oz" Arm.Btl/7th Arm.Brig. , 0 bars , 67 exp , Izrael , 9/10 , 9 kill , 561 pp - U:039  [+67 exp]

Rozpoznanie
 Willys Jeep , 356th Rec.Com/7th Arm.Brig. , 0 bars , 18 exp , Izrael , 6/10 ,    Recon, 0 kill , 79 pp - U:004  [+8 exp]
 Panhard AML 90 , 631st Rec.Btl/1st "Golani" Brig. , 0 bars , 33 exp , Izrael , 6/10 , 1 kill , 216 pp - U:014  [+33 exp]

Artyleria
 25 Pdr , 3t truck , 334th Art.Btl/282nd "Golan" Art.Rgt. , 0 bars , 95 exp , Izrael , 10/10 , 0 kill , 300 pp - U:007  [+89 exp]
 25 Pdr Mk III , AEC Militant , 404th Art.Btl/282nd "Golan" Art.Rgt. , 0 bars , 95 exp , Izrael , 10/10 , 1 kill , 384 pp - U:040  [+95 exp]

Myśliwiec
 Dassault Ouragan , 107.Squadron IAF , 1 bars , 192 exp , Izrael , 9/10 , 3 kill , 734 pp - U:008  [+138 exp]

Bomb. taktyczny
 A-4E Skyhawk , 109.Squadron IAF , 1 bars , 114 exp , Izrael , 10/10 ,   Support, 0 kill , 960 pp - U:038  [+114 exp]

Player 1 : Izrael
Killed: INF:12   TNK:3    RCN:1    AT:6    FORT:9    ATY:6    AD:2    FTR:1      Total: 40
Lost  :   Total: 0

BV  2
V   0
TV  0
L   0

Averages:
Piechota       *   4 Units *  1 Leaders      Total :    671 exp,     11 kill,      0 pp    Average:    168 exp,      3 kill,      0 pp
Czołg          *   2 Units *  0 Leaders      Total :    204 exp,     22 kill,   1068 pp    Average:    102 exp,     11 kill,    534 pp
Rozpoznanie    *   2 Units *  0 Leaders      Total :     51 exp,      1 kill,    295 pp    Average:     26 exp,      1 kill,    148 pp
Artyleria      *   2 Units *  0 Leaders      Total :    190 exp,      1 kill,    684 pp    Average:     95 exp,      1 kill,    342 pp
Myśliwiec      *   1 Units *  0 Leaders      Total :    192 exp,      3 kill,    734 pp    Average:    192 exp,      3 kill,    734 pp
Bomb. taktyczny *   1 Units *  0 Leaders      Total :    114 exp,      0 kill,    960 pp    Average:    114 exp,      0 kill,    960 pp
* Summary:     *  12 Units *  1 Leaders      Total :   1422 exp,     38 kill,   3741 pp    Average:    119 exp,      3 kill,    312 pp


Player 1  Izrael   has 14 units total (core+aux):
Piechota :  5
Czołg :  2
Rozpoznanie :  2
Artyleria :  3
Myśliwiec :  1
Bomb. taktyczny :  1

Player 2  Egipt, Syria   has 2 units total (core+aux):
Fortyfikacje :  2


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points
Zapisane
t23wqgi
Starszy chorąży (Warrant Officer 4)
*
Offline Offline

Wiadomości: 54


« Odpowiedz #2 : Grudzień 16, 2018, 09:40:45 »

Nagroda: brak (chyba ich w tej kampanii w ogóle nie będzie  Wink) - chyba przegapiłeś w pierwszej misji
Zapisane
Estek
Generał broni (General Lieutenant)
*
Offline Offline

Wiadomości: 424


« Odpowiedz #3 : Grudzień 20, 2018, 07:31:20 »

Nagroda: brak (chyba ich w tej kampanii w ogóle nie będzie  Wink) - chyba przegapiłeś w pierwszej misji

Nie da rady przegapić nagrody, taki to już urok tej kampanii. Nagrody są w trigger hexach  Wink

Scenariusz 3: "Wyścig do Przełęczy Mitla"

Zakupy:
1. Kolejny M60A1
2. Uzupełnianie stanów

Po zdobyciu Al-Arisz pędzimy ku przełęczom Giddi (VHex nr 2) i Mitla (VHex nr 3). Zdobycie tych miejsc pozwoli odciąć siły egipskie na półwyspie Synaj. Strategiczną wagę tych pozycji dostrzegają także Egipcjanie, którzy ściągają na ten kierunek swoje odwody. Rozpoczyna się wyścig, decydujący o losach wojny.

Swoje skromne jednostki dzielę na dwie grupy bojowe. Skromna północna w składzie: Sherman M50, Panhard, 25-funtówka i dwa bataliony piechoty rusza w kierunku Bir Gifgafa (VHex nr 1), mocniejsza południowa: dwa M60, Willis, sztab, 25-funtówka Mk III i batalion piechoty z liderem jadą ku wiosce Bir Hasana, by po jej zajęciu skręcić na pd-zachód na drogę prowadzącą ku przełęczy Mitla.

Początkowo kontakt z przeciwnikiem ma tylko grupa południowa. Rozbija ona skromną obsadę Bir Hasana a następnie ściga Egipcjan wycofującym się ku zachodnim przełęczom. Północna grupa dociera do zabudowań Bir Gifgafa, których bronią egipskie czołgi. Mój skromny Sherman i Panhard, nie wiele są w stanie zdziałać przeciw nowoczesnym T-55A. Póki nie otrzymają wsparcia z powietrza, trwa tam sytuacja patowa. Po kilku turach bombardowań, udaje im się wreszcie przejść do agresywniejszych działań. Shermany dobijają czołgi egipskie i wraz z piechotą wkraczają do Bir Gafgafa oraz na okoliczne lotnisko. W tym czasie południowa grupa bojowa, przemieszcza się w centrum mapy przez wioskę Bir-Thamada, przejmując przy okazji znajdujące się tam duże lotnisko. Następnie grupa rozpoznawcza pędzi ku przełęczy Giddi, a czołgi i piechota na przełęcz Mitla, gdzie z każdą turą docierają kolejne grupy egipskich czołgów. Przy wsparciu z powietrza, w tym świeżego nabytku z trigger hexa pod postacią Mirage'a IIIC, dwa bataliony M60, przystępują do bitwy pancernej o skali, której nie widziano podobno od czasów bitwy pod Kurskiem  Wink Spokojnie, w grze ten rozmach nie rzuca się tak mocno w oczy  Wink Ostatecznie czołgi z gwiazdami Dawida na wieżach wyrzucają Egipcjan z VHexa nr 3, gwarantując brylantowe zwycięstwo w scenariuszu.

Nagroda: Mirage IIIC z trigger hexa



OpenGen 0.90.61.2 * (2 Mar 2018)  *  AI: Ver 0.91 (2013)
Efile folder: E:\Moje Gry\Open General\Open General 2017\efile_gus_wx\  * Efile version: GusOpen ver. 7.1.0
Campaign: W88 IDF - SYNAJ v.4.0,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   ABU AGEILA , #0 , Brilliant Victory , score:55
 2   EL ARISH , #1 , Brilliant Victory , score:58
 3   RACE TO MITLA , #2 , Brilliant Victory , score:59
--
Campaign score: 172  *  Average: 57

..
Current scenario: RACE TO MITLA,  VH prestige is 240 ,  All map prestige is: 480
Army cost: 5006 , Current prestige is 828
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 12
AI stance is Defensive
if BV: +2500, EL FIRDAN , cap disabled, 14 turns prestige: 0
if V : +2000, EL FIRDAN , cap disabled, 16 turns prestige: 0
if TV: +1700, EL FIRDAN , cap disabled, 18 turns prestige: 0
Ls: Loss , turn prestige: 0

Piechota
*  Infantry 1966 , M54 , 12th Inf.Btl/1st "Golani" Brig. , 0 bars , 80 exp , Izrael , 10/10 , 3 kill , 0 pp - U:001  [+24 exp]
*  Infantry 1966 , M54 , 13th Inf.Btl/1st "Golani" Brig. , 1 bars , 103 exp , Izrael , 7/10 , Infiltration Tactics  , 7 kill , 0 pp - U:002  [+66 exp]
*  Infantry 1966 , M54 , 51st.Btl/1st "Golani" Brig. , 1 bars , 110 exp , Izrael , 8/10 , 4 kill , 0 pp - U:003
*  HQ , M3 , HQ/36th Arm.Div. , 4 bars , 468 exp , Izrael , 14/2 , 0 kill , 0 pp - U:005

Czołg
 Sherman M-50 , 75th "Romach" Arm.Btl/7th Arm.Brig. , 2 bars , 216 exp , Izrael , 5/10 , 15 kill , 282 pp - U:006  [+79 exp]
 M60A1 , 77th "Oz" Arm.Btl/7th Arm.Brig. , 0 bars , 96 exp , Izrael , 8/10 , 10 kill , 499 pp - U:011  [+29 exp]
 M60A1 , 82nd "Gaash" Arm.Btl/7th Arm.Brig. , 0 bars , 59 exp , Izrael , 10/10 , 1 kill , 624 pp - U:034  [+59 exp]

Rozpoznanie
 Willys Jeep , 356th Rec.Com/7th Arm.Brig. , 0 bars , 45 exp , Izrael , 8/10 ,    Recon, 3 kill , 105 pp - U:004  [+27 exp]
 Panhard AML 90 , 631st Rec.Btl/1st "Golani" Brig. , 0 bars , 43 exp , Izrael , 8/10 ,    Recon, 2 kill , 288 pp - U:009  [+10 exp]

Artyleria
 25 Pdr , 3t truck , 334th Art.Btl/282nd "Golan" Art.Rgt. , 1 bars , 118 exp , Izrael , 10/10 , 1 kill , 300 pp - U:007  [+23 exp]
 25 Pdr Mk III , AEC Militant , 404th Art.Btl/282nd "Golan" Art.Rgt. , 1 bars , 132 exp , Izrael , 10/10 , 1 kill , 384 pp - U:012  [+37 exp]

Myśliwiec
 Dassault Ouragan , 107.Squadron IAF , 2 bars , 262 exp , Izrael , 8/10 , 5 kill , 652 pp - U:008  [+70 exp]
 Mirage IIIC , 117.Squadron IAF , 0 bars , 47 exp , Izrael , 10/10 , 1 kill , 1008 pp - U:035

Bomb. taktyczny
 A-4E Skyhawk , 109.Squadron IAF , 2 bars , 267 exp , Izrael , 9/10 , Skilled Ground Attack  ,   Support, 0 kill , 864 pp - U:010  [+153 exp]

Player 1 : Izrael
Killed: INF:19   TNK:8    RCN:1    AT:8    FORT:9    ATY:6    AD:2    FTR:2      Total: 55
Lost  :   Total: 0

BV  3
V   0
TV  0
L   0

Averages:
Piechota       *   4 Units *  1 Leaders      Total :    761 exp,     14 kill,      0 pp    Average:    190 exp,      4 kill,      0 pp
Czołg          *   3 Units *  0 Leaders      Total :    371 exp,     26 kill,   1405 pp    Average:    124 exp,      9 kill,    468 pp
Rozpoznanie    *   2 Units *  0 Leaders      Total :     88 exp,      5 kill,    393 pp    Average:     44 exp,      3 kill,    197 pp
Artyleria      *   2 Units *  0 Leaders      Total :    250 exp,      2 kill,    684 pp    Average:    125 exp,      1 kill,    342 pp
Myśliwiec      *   2 Units *  0 Leaders      Total :    309 exp,      6 kill,   1660 pp    Average:    155 exp,      3 kill,    830 pp
Bomb. taktyczny *   1 Units *  1 Leaders      Total :    267 exp,      0 kill,    864 pp    Average:    267 exp,      0 kill,    864 pp
* Summary:     *  14 Units *  2 Leaders      Total :   2046 exp,     53 kill,   5006 pp    Average:    146 exp,      4 kill,    358 pp


Player 1  Izrael   has 14 units total (core+aux):
Piechota :  4
Czołg :  3
Rozpoznanie :  2
Artyleria :  2
Myśliwiec :  2
Bomb. taktyczny :  1

Player 2  Egipt   has 4 units total (core+aux):
Piechota :  1
Czołg :  2
Artyleria ppanc. :  1


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points
Zapisane
Estek
Generał broni (General Lieutenant)
*
Offline Offline

Wiadomości: 424


« Odpowiedz #4 : Grudzień 21, 2018, 07:07:41 »

Scenariusz 4: "El Firdan"

Zakupy:
1. Modernizacja piechoty do standardu 1973
2. Przezbrojenie Shermana M50 na AMXa-30B
3. Wymiana rozpoznawczych Willys'ów na zdobyczne BRDMy-2
4. Przezbrojenie zabytkowych 25-funtówek na samobieżne haubice M109A1
5. Przezbrojenie eskadry Dassault Ouragan'ów na nowiutkie F-4E Phantom II
6. Dokupienie w trakcie bitwy straconego Panharda AML90
7. Zakup w trakcie bitwy samobieżnej haubicy M110A1
8. Zakup w trakcie bitwy batalionu inżynieryjnego do zbudowania mostu na kanale

Ponownie przenosimy się w czasie, tym razem do października 1973 r. Po upokarzającej porażce w wojnie 6-dniowej Egipt i jego arabscy sprzymierzeńcy postanowili wziąć odwet na Żydach i raz na zawsze zlikwidować państwo Izrael. 6-tego października w dniu żydowskiego święta "Jom Kipur" wojska egipskie przekroczyły Kanał Sueski uderzając na półwysep Synaj. Moim zadaniem jest utrzymanie strasznie rozciągniętej linii izraelskich posterunków i zepchnięcie Egipcjan z powrotem za Kanał. Stosunek sił w chwili otwarcia scenariusza wynosi 3:1 na korzyść przeciwnika.

Oczywistym jest że z 32 jednostkami z tego 23 naziemnymi za dużo na mapie nie jestem w stanie ugrać. Postanowiłem skupić się na obronie skrzydeł, zabezpieczając jednocześnie dojścia do swoich SHexów i doczekać do 7-mej tury na nadejście pancernych odwodów. Miałem do dyspozycji silne lotnictwo, jednak szybko zdałem sobie sprawę z jego wartości wobec przytłaczającej obrony rakietowej przeciwnika. Moje jednostki tradycyjnie podzielone na dwie grupy bojowe zabezpieczyły VHexy 1 i 5. Na północ powędrowały dwa bataliony czołgów M60, BRDM-2, M109A1 i batalion piechoty. Na południe AMX-30B, Panhard, dwa bataliony piechoty, M109A1 i sztab. Samoloty zawiesiłem nad VHexami od 1 do 6.

Pierwsze siedem tur było makabryczne. Najpierw w ciągu pierwszych dwóch tur padły żydowskie posterunki nad Kanałem. Zdobyta została "Chińska Farma" czyli VHex nr "8". Następnym celem była linia pozycji od 1-6. Najdramatyczniej przedstawiała się sytuacja w centralnych VHexach, których nie byłem w stanie bronić. Osamotnione posterunki 2,3,4,5 wpadały w ręce Egipcjan jeden po drugim. Lotnictwo jak wspomniałem na nie wiele mogło sobie pozwolić. Gęsta obrona przeciwlotnicza, składająca się z nowoczesnych baterii konstrukcji radzieckiej, trzymała moje samoloty w szachu. Jedyne na co postanowiłem się zdobyć to sukcesywne eliminowanie samolotów egipskich, których trochę się naleciało a następnie rozpoznawczych BRDM-ów, ściągających kłopoty. Ataki na cele naziemne z szansą na nie dostanie się pod ostrzał rakietowy można było wykonywać tylko daleko na wschód od linii Kanału a i to nie gwarantowało bezpieczeństwa, kiedy za armią egipską podążały mobile zestawy rakietowe typu Kub. Tym sposobem do czasu nadejścia odwodów moje lotnictwo pomniejszyło się o dwie eskadry a reszta nieco pokiereszowana trzymała się od przeciwnika z daleka.

Obrona naziemna trwała tylko na pozycjach 1 i 6, czyli tam gdzie znajdowały się moje jednostki. Centrum mapy tworzyła wielka wyrwa we froncie, przez którą w głąb pustyni wlewały się czołgi i transportery przeciwnika. Na drodze Egpicjan znajdowało się miasto Tasa, które obsadzał mój pojedynczy batalion piechoty. Jego przeznaczenie rysowało się dla mnie w ciemnych barwach. Na szczęście niczym wybawienie przyszła 7-ma tura scenariusza a z nią pancerne odwody auxów. Natarcie na Tasę zostało zatrzymane. Napór przeciwnika na pozycje 1 i 6 również wyraźnie zelżał i po głowie zaczął rodzić się plan kontrataku. Poza realnym wsparciem w postaci jednostek aux poprawę zauważyłem również w puli posiadanego prestiżu. Od pewnego czasu zaczęły wpływać tam kwoty umożliwiające konkretne zakupy dla armii. Do grupy północnej dokupiłem więc haubicę M110A1, która pozwalała atakować cele odległe o 10 hexów. Drugą taką pochodzącą od auxów dołączyłem do grupy południowej.   

Wkrótce inicjatywa na mapie zaczęła przechodzić w moje ręce. Zniszczyłem znajdujące się na prawym brzegu mobilne zestawy rakietowe Kub i Grad. Na południu Odbiłem "Chińską Farmę" (VHex nr "8") a na północy posterunek nr 2 oraz zagroziłem miastu Al-Kantara (VHex nr 9). Auxowa brygada pancerna ruszyła w centrum mapy przejmować stracone wcześniej pozycje 2,3,4,5 a następnie w kierunku pozycji nr 10. Wróg jednak nie leżał jeszcze na łopatkach. Dla przypieczętowania jego losów, trzeba było przeprawić się przez Kanał. Na północy dokonał tego 82-gi batalion pancerny, który kilka tur wcześniej zyskał lidera "Reconnaissance Movement". Przetrzebił on egipską artylerię, co pozwoliło piechocie na zajęcie Al-Kantary. Następnie ruszył na południe niszcząc po drodze wszystkie napotkane stanowiska rakiet ziemia-powietrze. Na południu forsowanie Kanału, nie poszło tak gładko. W czasie przeprawy straciłem swojego Panharda, któremu skończyła się amunicja. Przyczółek stworzył dopiero auxowy Sherman M51 i mój batalion piechoty. Wkrótce dołączyły do nich dwa bataliony artylerii i sztab. W takim składzie zespół ruszył na miasto Ismailia (VHex nr 11), niszcząc po drodze kolejne stanowiska przeciwlotniczych rakiet przeciwnika. Po zniszczeniu kilku tych zestawów poczułem się tak pewnie, że ponownie zaangażowałem do akcji posiadane lotnictwo. Okazało się, że w lasach i zaroślach znajdują się jeszcze zestawy, których oddziały naziemne nie wykryły. Teraz nie było już sensu się wycofywać. Rzuciłem na wrogie baterie wszystkie posiadane samoloty. Akcja była krwawa, ale egipski parasol rakietowy już więcej mi nie zagrażał. Czułem się niczym Skywalker, który pokonał Gwiazdę Śmierci  Grin Obie obrony pelot niewiele się od siebie różniły  Wink Ostatnią misją dla lotników, było wsparcie lądowego ataku na Ismailię. W ostatniej turze na brylantowe zwycięstwo do miasta wbił się auxowy Sherman. Bitwa była skończona. Zniszczonych zostało 77 jednostek przeciwnika kosztem 14 własnych. Olbrzymie straty poniosło auxowe lotnictwo. Straciłem bezpowrotnie dwa 12 punktowe Mirage IIIC. Pozostałe samoloty przetrwały ze stanami od 10% do maks 15% swoich wyjściowych stanów. 



OpenGen 0.90.61.2 * (2 Mar 2018)  *  AI: Ver 0.91 (2013)
Efile folder: E:\Moje Gry\Open General\Open General 2017\efile_gus_wx\  * Efile version: GusOpen ver. 7.1.0
Campaign: W88 IDF - SYNAJ v.4.0,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   ABU AGEILA , #0 , Brilliant Victory , score:55
 2   EL ARISH , #1 , Brilliant Victory , score:58
 3   RACE TO MITLA , #2 , Brilliant Victory , score:59
 4   EL FIRDAN , #3 , Brilliant Victory , score:52
--
Campaign score: 224  *  Average: 56

..
Current scenario: EL FIRDAN,  VH prestige is 240 ,  All map prestige is: 480
Army cost: 5924 , Current prestige is 1989
Prestige available on map yet is 160 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 16
AI stance is Aggressive
if BV: +2300, CHINESE FARM , cap disabled, 16 turns prestige: 3820
if V : +1800, CHINESE FARM , cap disabled, 18 turns prestige: 3820
if TV: +1800, CHINESE FARM , cap disabled, 20 turns prestige: 3820
Ls: Loss , turn prestige: 3820

Piechota
*  Infantry 1973 , M54 , 12th Inf.Btl/1st "Golani" Brig. , 1 bars , 183 exp , Izrael , 2/10 , 4 kill , 0 pp - U:001  [+103 exp]
*  Infantry 1973 , M54 , 13th Inf.Btl/1st "Golani" Brig. , 1 bars , 142 exp , Izrael , 6/10 , Infiltration Tactics  , 9 kill , 0 pp - U:002  [+39 exp]
*  Infantry 1973 , M54 , 51st.Btl/1st "Golani" Brig. , 1 bars , 153 exp , Izrael , 4/10 , 6 kill , 0 pp - U:003  [+43 exp]
*  HQ , M3 , HQ/36th Arm.Div. , 4 bars , 468 exp , Izrael , 14/2 , 0 kill , 0 pp - U:005
 Bridging 1973 , M54 , 603th "Lahav" Arm.Eng.Btl/7th Arm.Brig. , 0 bars , 47 exp , Izrael , 7/10 , 1 kill , 336 pp - U:016  [+47 exp]

Czołg
 AMX-30B , 75th "Romach" Arm.Btl/7th Arm.Brig. , 2 bars , 276 exp , Izrael , 7/10 , 21 kill , 420 pp - U:006  [+60 exp]
 M60A1 , 77th "Oz" Arm.Btl/7th Arm.Brig. , 1 bars , 155 exp , Izrael , 4/10 , 13 kill , 249 pp - U:011  [+59 exp]
 M60A1 , 82nd "Gaash" Arm.Btl/7th Arm.Brig. , 1 bars , 173 exp , Izrael , 8/10 , Reconnaissance Movement  , 15 kill , 499 pp - U:013  [+114 exp]

Rozpoznanie
 BRDM-2 , 356th Rec.Com/7th Arm.Brig. , 0 bars , 75 exp , Izrael , 3/10 ,    Recon, 5 kill , 86 pp - U:004  [+30 exp]
 Panhard AML 90 , 631st Rec.Btl/1st "Golani" Brig. , 0 bars , 64 exp , Izrael , 3/10 ,    Recon, 0 kill , 108 pp - U:009  [+64 exp]

Artyleria
 M109A1 , 334th Art.Btl/282nd "Golan" Art.Rgt. , 2 bars , 218 exp , Izrael , 10/10 , 3 kill , 864 pp - U:007  [+100 exp]
 M109A1 , 404th Art.Btl/282nd "Golan" Art.Rgt. , 1 bars , 182 exp , Izrael , 10/10 , 2 kill , 864 pp - U:012  [+50 exp]
 M110A1 , 405th Art.Btl/282nd "Namer" Art.Rgt. , 0 bars , 31 exp , Izrael , 10/10 ,   Support, 0 kill , 804 pp - U:015  [+31 exp]

Myśliwiec
 F-4E Phantom II , 107.Squadron IAF , 3 bars , 315 exp , Izrael , 8/10 , Shock Tactics  , 8 kill , 902 pp - U:008  [+53 exp]
 Mirage IIIC , 117.Squadron IAF , 0 bars , 64 exp , Izrael , 5/10 , 3 kill , 504 pp - U:014  [+17 exp]

Bomb. taktyczny
 A-4E Skyhawk , 109.Squadron IAF , 3 bars , 301 exp , Izrael , 3/10 , Skilled Ground Attack  ,   Support, 0 kill , 288 pp - U:010  [+34 exp]

Player 1 : Izrael
Killed: INF:50   TNK:14   RCN:4    AT:10   FLAK:2    FORT:12   ATY:16   AD:15   FTR:9      Total: 132
Lost  : INF:5    RCN:2    FORT:5    FTR:2      Total: 14

BV  4
V   0
TV  0
L   0

Averages:
Piechota       *   5 Units *  1 Leaders      Total :    993 exp,     20 kill,    336 pp    Average:    199 exp,      4 kill,     67 pp
Czołg          *   3 Units *  1 Leaders      Total :    604 exp,     49 kill,   1168 pp    Average:    201 exp,     16 kill,    389 pp
Rozpoznanie    *   2 Units *  0 Leaders      Total :    139 exp,      5 kill,    194 pp    Average:     70 exp,      3 kill,     97 pp
Artyleria      *   3 Units *  0 Leaders      Total :    431 exp,      5 kill,   2532 pp    Average:    144 exp,      2 kill,    844 pp
Myśliwiec      *   2 Units *  1 Leaders      Total :    379 exp,     11 kill,   1406 pp    Average:    190 exp,      6 kill,    703 pp
Bomb. taktyczny *   1 Units *  1 Leaders      Total :    301 exp,      0 kill,    288 pp    Average:    301 exp,      0 kill,    288 pp
* Summary:     *  16 Units *  4 Leaders      Total :   2847 exp,     90 kill,   5924 pp    Average:    178 exp,      6 kill,    370 pp


Player 1  Izrael   has 28 units total (core+aux):
Piechota :  7
Czołg :  8
Rozpoznanie :  2
Artyleria :  4
Myśliwiec :  4
Bomb. taktyczny :  3

Player 2  Egipt   has 16 units total (core+aux):
Piechota :  6
Czołg :  1
Artyleria ppanc. :  1
Fortyfikacje :  6
Artyleria :  1
Obrona plot. :  1


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points
Zapisane
Estek
Generał broni (General Lieutenant)
*
Offline Offline

Wiadomości: 424


« Odpowiedz #5 : Grudzień 23, 2018, 01:57:50 »

Scenariusz 5: "Chińska Farma"

Zakupy:
1. Zakup 4-tego czołgu w postaci AMXa-30B
2. Zakup dwóch batalionów zdobycznych "Gradów" BM-21
3. Odtworzenie stanów jednostek w zdecydowanej większości w oparciu o "zielone" uzupełnienia.

Scenariusz ten to tak naprawdę dalszy ciąg poprzedniej misji. Po zatrzymaniu postępów wojsk egipskich na prawym brzegu Kanału Sueskiego armia izraelska przechodzi do kontrofensywy. Wraz z auxową dywizją pancerną późniejszego premiera Izraela Ariela Sharona mam za zadanie sforsować Kanał na północ od Wielgiego Jeziora Gorzkiego by odciąć egipską 3.Armię na półwyspie Synaj. Rozpoczynam od zrobienia porządków na wschodnim brzegu Kanału. Dzielę swoje jednostki na dwie grupy bojowe o zbliżonym składzie: 1x M60, 1x AMX-30B, 1x Grad, 1x M109A1, 1x recon, 2x piechota. Północna grupa kieruje się ku wzgórzu nr 1, obsadzonym przez izraelskich spadochroniarzy. Grupa centralna rusza ku tytułowej "Chińskiej Farmie" (VHex nr 2), która stanowi bramę na drodze do Kanału Suezkiego. Pancerna grupa Sharona ("żółci"), zabezpieczy początkowo południowy front przed potencjalnymi kontratakami wroga. 

Od samego początku sytuacja rozwija się dynamicznie. Na północy VHex nr 1 zostaje przejęty przez Egipcjan a żydowscy spadochroniarze ulegają przeważającej sile przeciwnika. W drodze ku wzgórzom jest moja północna kolumna. W centrum działam zaczepnie i rozpoczynam natarcie na "Chińską Farmę". Pierwsze zadanie to zneutralizowanie artylerii przeciwnika. Na południu czołgi Sharona nawiązują styczność bojową z kierującymi się na północ egipskimi odwodami. Ponieważ jednostki posiłkowe nie dysponują artylerią posyłam tam swój batalion haubic M110A1. Nie próżnuje również lotnictwo. Egipcjanie angażują ponownie duże ilości maszyn, które szczęśliwie jestem w stanie rozpraszać dzięki auxowym zestawom rakiet typu Hawk. Dobijaniem rannej zwierzyny zajmują się eskadry izraelskie. Po trzech turach dysponuje całkowitym panowaniem w powietrzu, chociaż jak zwykle o ograniczonym zasięgu przez stanowiska rakiet przeciwlotniczych przeciwnika.

Nieźle rozwija się sytuacja na ziemi. Na północy odbijam VHex nr 1 i szykuje się do sforsowania Kanału. Podobnie przedstawia się sytuacja w centrum po wyrwaniu z rąk egipskiej piechoty "Chińskiej Farmy". Na południu Sharon angażuje się w bitwę pancerną, którą rozstrzyga na swoją korzyść przy wsparciu latającej artylerii, czyli dwóch eskadr śmigłowców Cobra. Bo rozbiciu przeciwnika, skromna wycieczka zajmuje SHex nr 3. Wraz z ustabilizowaniem sytuacji na południowym froncie, czołgi Sharona robią w tył zwrot i ruszają pod VHex nr 4, gdzie moja grupa centralna wraz z saperami przystępuje do walk o VHex nr 4 i budowę mostu pontonowego. Egipcjanie próbują przeszkadzać ale na niewiele się to zdaje. Już wkrótce wyrastają na lewym brzegu Kanału liczne izraelskie przyczółki. Po moście koło VHexa nr 4, przejeżdża na zachód niemal cała grupa pancerna Sharona.

Bitwa przybiera taki obrót jak końcówka poprzedniego scenariusza, czyli wykrywania i eliminacji egipskich stanowisk rakiet ziemia-powietrze. Niestety łatwo się w tym dziele zniszczenia pogubić. Wypada pamiętać, że AMX-30 ma sporo mniej amunicji niż np. Pz IVE, a zestaw przeciwlotniczy Kub, większy zasięg widzenia niż 85 mm pelotka KS-12. Ja niestety o tym zapomniałem, za co spotkała mnie spora kara i to na dwie tury przed zakończeniem scenariusza. Niemal nietknięty 75-ty batalion pancerny czołgów AMX-30 pozbawiony amunicji został wykryty przez niedobity zestaw Kub a następnie zaatakowany przez dwa bataliony czołgów T-54B i zredukowany do stanu 1/10. Ten sam zestaw przeciwlotniczy przeciwnika, ściągnął nieszczęście na batalion haubic M109A1. Rezultat strata 50% stanu jednostki. Przeszarżowanie w końcówce kosztowało mnie lekko 970 pp. bo to niestety kampania bez auto-uzupełnień. Poza tą gorzką niespodzianką, dalszy los bitwy był już definitywnie przesądzony. W strefy, w których nie było już obrony przeciwlotniczej wleciały moje samoloty, napędzając skuteczność ataków jednostek naziemnych. Padały po kolei kolejne pozycje egipskiej obrony. W moje ręce wpadła także nagroda w postaci kolejnego czołgu M60A1 z trigger hexa. Z zapasem 5-ciu tur do końca, bitwa zakończyła się brylantowym zwycięstwem.

P.S. Wykryłem mały bug na mapie. Pozycja (9,22), czyli mała flaga na 3 hexowym lotnisku, jest niezdobywalna.



OpenGen 0.90.61.2 * (2 Mar 2018)  *  AI: Ver 0.91 (2013)
Efile folder: E:\Moje Gry\Open General\Open General 2017\efile_gus_wx\  * Efile version: GusOpen ver. 7.1.0
Campaign: W88 IDF - SYNAJ v.4.0,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   ABU AGEILA , #0 , Brilliant Victory , score:55
 2   EL ARISH , #1 , Brilliant Victory , score:58
 3   RACE TO MITLA , #2 , Brilliant Victory , score:59
 4   EL FIRDAN , #3 , Brilliant Victory , score:52
 5   CHINESE FARM , #4 , Brilliant Victory , score:63
--
Campaign score: 287  *  Average: 57

..
Current scenario: CHINESE FARM,  VH prestige is 400 ,  All map prestige is: 640
Army cost: 8538 , Current prestige is 747
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 12
AI stance is Defensive
if BV: +3000, SUEZ CITY , cap disabled, 16 turns prestige: 320
if V : +2500, SUEZ CITY , cap disabled, 17 turns prestige: 340
if TV: +2300, SUEZ CITY , cap disabled, 18 turns prestige: 340
Ls: Loss , turn prestige: 340

Piechota
*  Infantry 1973 , M54 , 12th Inf.Btl/1st "Golani" Brig. , 1 bars , 169 exp , Izrael , 9/10 , 4 kill , 0 pp - U:001  [+38 exp]
*  Infantry 1973 , M54 , 13th Inf.Btl/1st "Golani" Brig. , 1 bars , 176 exp , Izrael , 7/10 , Infiltration Tactics  , 10 kill , 0 pp - U:002  [+54 exp]
*  Infantry 1973 , M54 , 51st.Btl/1st "Golani" Brig. , 1 bars , 133 exp , Izrael , 6/10 , 7 kill , 0 pp - U:003  [+13 exp]
*  HQ , M3 , HQ/36th Arm.Div. , 4 bars , 468 exp , Izrael , 14/2 , 0 kill , 0 pp - U:005
 Bridging 1973 , M54 , 603th "Lahav" Arm.Eng.Btl/7th Arm.Brig. , 0 bars , 95 exp , Izrael , 7/10 , 2 kill , 336 pp - U:016  [+53 exp]

Czołg
 AMX-30B , 75th "Romach" Arm.Btl/7th Arm.Brig. , 3 bars , 398 exp , Izrael , 1/10 , 30 kill , 60 pp - U:006  [+151 exp]
 M60A1 , 77th "Oz" Arm.Btl/7th Arm.Brig. , 2 bars , 250 exp , Izrael , 9/10 , 23 kill , 561 pp - U:011  [+128 exp]
 M60A1 , 82nd "Gaash" Arm.Btl/7th Arm.Brig. , 2 bars , 231 exp , Izrael , 5/10 , Reconnaissance Movement  , 24 kill , 312 pp - U:013  [+71 exp]
 AMX-30B , 53rd "Sufa" Arm.Btl/188th Arm.Brig. , 0 bars , 74 exp , Izrael , 10/10 , 6 kill , 600 pp - U:114  [+74 exp]
 M60A1 ,  , 0 bars , 12 exp , Izrael , 10/10 , 1 kill , 624 pp - U:117

Rozpoznanie
 BRDM-2 , 356th Rec.Com/7th Arm.Brig. , 0 bars , 79 exp , Izrael , 10/10 ,    Recon, 6 kill , 288 pp - U:004  [+23 exp]
 Panhard AML 90 , 631st Rec.Btl/1st "Golani" Brig. , 0 bars , 64 exp , Izrael , 9/10 ,    Recon, 1 kill , 324 pp - U:009  [+16 exp]

Artyleria
 M109A1 , 334th Art.Btl/282nd "Golan" Art.Rgt. , 3 bars , 303 exp , Izrael , 5/10 , 4 kill , 432 pp - U:007  [+85 exp]
 M109A1 , 404th Art.Btl/282nd "Golan" Art.Rgt. , 2 bars , 282 exp , Izrael , 5/10 , 3 kill , 432 pp - U:012  [+100 exp]
 M110A1 , 405th Art.Btl/282nd "Golan" Art.Rgt. , 0 bars , 85 exp , Izrael , 10/10 ,   Support, 2 kill , 804 pp - U:015  [+54 exp]
 BM-21 "Grad" , 411th Art.Btl/282nd "Golan" Art.Rgt. , 0 bars , 51 exp , Izrael , 9/10 , 0 kill , 540 pp - U:115  [+51 exp]
 BM-21 "Grad" , 611th Art.Btl/282nd "Golan" Art.Rgt. , 0 bars , 66 exp , Izrael , 9/10 , 2 kill , 540 pp - U:116  [+66 exp]

Myśliwiec
 F-4E Phantom II , 107.Squadron IAF , 3 bars , 326 exp , Izrael , 9/10 , Shock Tactics  , 13 kill , 1015 pp - U:008  [+34 exp]
 Mirage IIIC , 117.Squadron IAF , 1 bars , 102 exp , Izrael , 8/10 , 4 kill , 806 pp - U:014  [+50 exp]

Bomb. taktyczny
 A-4E Skyhawk , 109.Squadron IAF , 3 bars , 349 exp , Izrael , 9/10 , Skilled Ground Attack  ,   Support, 3 kill , 864 pp - U:010  [+48 exp]

Player 1 : Izrael
Killed: INF:83   TNK:27   RCN:7    AT:13   FLAK:3    FORT:12   ATY:23   AD:29   FTR:14     Total: 211
Lost  : INF:6    RCN:4    FORT:5    FTR:2      Total: 17

BV  5
V   0
TV  0
L   0

Averages:
Piechota       *   5 Units *  1 Leaders      Total :   1041 exp,     23 kill,    336 pp    Average:    208 exp,      5 kill,     67 pp
Czołg          *   5 Units *  1 Leaders      Total :    965 exp,     84 kill,   2157 pp    Average:    193 exp,     17 kill,    431 pp
Rozpoznanie    *   2 Units *  0 Leaders      Total :    143 exp,      7 kill,    612 pp    Average:     72 exp,      4 kill,    306 pp
Artyleria      *   5 Units *  0 Leaders      Total :    787 exp,     11 kill,   2748 pp    Average:    157 exp,      2 kill,    550 pp
Myśliwiec      *   2 Units *  1 Leaders      Total :    428 exp,     17 kill,   1821 pp    Average:    214 exp,      9 kill,    911 pp
Bomb. taktyczny *   1 Units *  1 Leaders      Total :    349 exp,      3 kill,    864 pp    Average:    349 exp,      3 kill,    864 pp
* Summary:     *  20 Units *  4 Leaders      Total :   3713 exp,    145 kill,   8538 pp    Average:    186 exp,      7 kill,    427 pp


Player 1  Izrael   has 34 units total (core+aux):
Piechota :  7
Czołg :  9
Rozpoznanie :  3
Artyleria :  5
Obrona plot. :  3
Myśliwiec :  3
Bomb. taktyczny :  4

Player 2  Egipt, Syria   has 1 units total (core+aux):
Czołg :  1


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points
Zapisane
Estek
Generał broni (General Lieutenant)
*
Offline Offline

Wiadomości: 424


« Odpowiedz #6 : Grudzień 27, 2018, 05:36:18 »

Scenariusz 6: "Miasto Suez"

Zakupy:
1. Przezbrojenie inżynierów na wersję bojową
2. Zakup kolejnego F-4E Phantom II
3. Odtworzenie stanów

Po sforsowaniu Kanału i umocnieniu przyczółków, wojska izraelskie kierują się na południe w kierunku portu w mieście Suez. Jego zdobycie ostatecznie zamknie drogę ucieczki 3.Armii egipskiej uwięzionej na Półwyspie Synaj. Czas jest tu równie kluczowy. Zbliża się termin zawieszenia broni ogłoszonego na forum ONZ.

To bardzo szybki i krwawy scenariusz, który rozstrzyga się w ciągu zaledwie 7 tur. Swoje jednostki rozstawiam w półkolu, okalającym wzgórza między pozycjami nr 1 i 2. Wokół pozycji nr 1 rozstawiam całą 1-szą brygadę piechoty "Golani", w centrum u podnóży wzgórz całą artylerię pułku "Golan", na skrzydłach brygady pancerne. Na pd. od 2-ki 7-mą a na pd. od 1-ki 188-mą.

Atak zaczyna moje lotnictwo wzmocnione dwoma eskadrami myśliwców Mirage IIIC, wykonując atak uprzedzający na lotnisko przeciwnika na pn od VHexa nr 1. W dwie tury lotnictwo koalicji arabskiej zostaje doszczętnie zniszczone i można skupić się na wsparciu dla działań naziemnych, gdzie sytuacja również rozwija się bardzo dynamicznie. Piechota z brygady "Golani" wiąże w walce egipską i syryjską piechotę, obsadzającą lotnisko nad Kanałem i okoliczne miasteczka jak Kabrit czy Al-Szallufa. Czołgi 7-mej brygady robią najpierw małe w tył zwrot by zniszczyć egipskie bataliony pancerne zagrażające VHexowi nr 2. Przez ten czas artyleria i czołgi 188-mej brygady prowadzą wojnę podjazdową na północ od VHexów 3 i 4, skupiając się na eliminacji artylerii przeciwnika i jego zestawów rakiet przeciwlotniczych. 7-ma brygada pancerna po zniwelowaniu zagrożenie ze struny przeciwnika dla VHexu nr 2, rusza niczym taran na pd-wschód ku VHexom 3 i 4 rozbijając na swojej drodze wszystkie napotkane egipskie jednostki pancerne. Wkrótce do akcji przyłącza się 188-ma brygada na lewym skrzydle. Oba izraelskie zgrupowania pancerne zamykają Egipcjan w kotle co praktycznie przypieczętowuje wynik bitwy. Ostatnie tury scenariusza to pościg za niedobitkami i wjazd do Suezu od północy i zachodu. Moja armia wzbogaciła się o kolejnych dwóch liderów: batalion piechoty z brygady "Golani" zyskał "Aggressive Attack" a rozpoznawczy BRDM-2 "Combat Support".



OpenGen 0.90.61.2 * (2 Mar 2018)  *  AI: Ver 0.91 (2013)
Efile folder: E:\Moje Gry\Open General\Open General 2017\efile_gus_wx\  * Efile version: GusOpen ver. 7.1.0
Campaign: W88 IDF - SYNAJ v.4.0,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   ABU AGEILA , #0 , Brilliant Victory , score:55
 2   EL ARISH , #1 , Brilliant Victory , score:58
 3   RACE TO MITLA , #2 , Brilliant Victory , score:59
 4   EL FIRDAN , #3 , Brilliant Victory , score:52
 5   CHINESE FARM , #4 , Brilliant Victory , score:63
 6   SUEZ CITY , #5 , Brilliant Victory , score:55
--
Campaign score: 342  *  Average: 57

..
Current scenario: SUEZ CITY,  VH prestige is 240 ,  All map prestige is: 480
Army cost: 11104 , Current prestige is 617
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 7
AI stance is Defensive
if BV: +1000, CAIRO , cap disabled, 7 turns prestige: 130
if V : +700, CAIRO , cap disabled, 8 turns prestige: 130
if TV: +500, CAIRO , cap disabled, 9 turns prestige: 130
Ls: Loss , turn prestige: 130

Piechota
*  Infantry 1973 , M54 , 12th Inf.Btl/1st "Golani" Brig. , 2 bars , 201 exp , Izrael , 10/10 , Aggressive Attack  , 6 kill , 0 pp - U:001  [+38 exp]
*  Infantry 1973 , M54 , 13th Inf.Btl/1st "Golani" Brig. , 1 bars , 176 exp , Izrael , 10/10 , Infiltration Tactics  , 12 kill , 0 pp - U:002  [+19 exp]
*  Infantry 1973 , M54 , 51st.Btl/1st "Golani" Brig. , 1 bars , 133 exp , Izrael , 10/10 , 7 kill , 0 pp - U:003
*  HQ , M3 , HQ/36th Arm.Div. , 4 bars , 468 exp , Izrael , 14/2 , 0 kill , 0 pp - U:005
 Engineers 1973 , M113 , 603th "Lahav" Arm.Eng.Btl/7th Arm.Brig. , 1 bars , 128 exp , Izrael , 9/10 , 2 kill , 507 pp - U:016  [+43 exp]

Czołg
 AMX-30B , 75th "Romach" Arm.Btl/7th Arm.Brig. , 4 bars , 448 exp , Izrael , 10/10 , 38 kill , 600 pp - U:006  [+50 exp]
 M60A1 , 77th "Oz" Arm.Btl/7th Arm.Brig. , 3 bars , 352 exp , Izrael , 8/10 , 29 kill , 499 pp - U:011  [+111 exp]
 M60A1 , 82nd "Gaash" Arm.Btl/7th Arm.Brig. , 3 bars , 322 exp , Izrael , 10/10 , Reconnaissance Movement  , 30 kill , 624 pp - U:013  [+91 exp]
 AMX-30B , 53rd "Sufa" Arm.Btl/188th Arm.Brig. , 0 bars , 88 exp , Izrael , 10/10 , 8 kill , 600 pp - U:017  [+14 exp]
 M60A1 , 71st "Reshef" Arm.Btl/188th Arm.Brig. , 0 bars , 33 exp , Izrael , 10/10 , 6 kill , 624 pp - U:020  [+21 exp]

Rozpoznanie
 BRDM-2 , 356th Rec.Com/7th Arm.Brig. , 1 bars , 105 exp , Izrael , 4/10 , Combat Support  ,    Recon, 6 kill , 115 pp - U:004  [+26 exp]
 Panhard AML 90 , 631st Rec.Btl/1st "Golani" Brig. , 1 bars , 109 exp , Izrael , 8/10 ,    Recon, 3 kill , 288 pp - U:009  [+48 exp]

Artyleria
 M109A1 , 334th Art.Btl/282nd "Golan" Art.Rgt. , 3 bars , 345 exp , Izrael , 10/10 , 5 kill , 864 pp - U:007  [+42 exp]
 M109A1 , 404th Art.Btl/282nd "Golan" Art.Rgt. , 3 bars , 302 exp , Izrael , 10/10 , 4 kill , 864 pp - U:012  [+20 exp]
 M110A1 , 405th Art.Btl/282nd "Golan" Art.Rgt. , 1 bars , 106 exp , Izrael , 10/10 , 4 kill , 804 pp - U:015  [+21 exp]
 BM-21 "Grad" , 411th Art.Btl/282nd "Golan" Art.Rgt. , 0 bars , 79 exp , Izrael , 10/10 , 2 kill , 600 pp - U:018  [+30 exp]
 BM-21 "Grad" , 611th Art.Btl/282nd "Golan" Art.Rgt. , 0 bars , 87 exp , Izrael , 10/10 , 3 kill , 600 pp - U:019  [+24 exp]

Myśliwiec
 F-4E Phantom II , 107.Squadron IAF , 3 bars , 367 exp , Izrael , 9/10 , Shock Tactics  , 14 kill , 1015 pp - U:008  [+53 exp]
 Mirage IIIC , 117.Squadron IAF , 1 bars , 143 exp , Izrael , 6/10 , 6 kill , 604 pp - U:014  [+41 exp]
 F-4E Phantom II , 69.Squadron IAF , 0 bars , 45 exp , Izrael , 10/10 , 1 kill , 1128 pp - U:072  [+45 exp]

Bomb. taktyczny
 A-4E Skyhawk , 109.Squadron IAF , 3 bars , 378 exp , Izrael , 8/10 , Skilled Ground Attack  ,   Support, 5 kill , 768 pp - U:010  [+42 exp]

Player 1 : Izrael
Killed: INF:97   TNK:40   RCN:9    AT:15   FLAK:4    FORT:12   ATY:29   AD:35   FTR:18     Total: 259
Lost  : INF:6    RCN:4    FORT:5    FTR:2      Total: 17

BV  6
V   0
TV  0
L   0

Averages:
Piechota       *   5 Units *  2 Leaders      Total :   1106 exp,     27 kill,    507 pp    Average:    221 exp,      5 kill,    101 pp
Czołg          *   5 Units *  1 Leaders      Total :   1243 exp,    111 kill,   2947 pp    Average:    249 exp,     22 kill,    589 pp
Rozpoznanie    *   2 Units *  1 Leaders      Total :    214 exp,      9 kill,    403 pp    Average:    107 exp,      5 kill,    202 pp
Artyleria      *   5 Units *  0 Leaders      Total :    919 exp,     18 kill,   3732 pp    Average:    184 exp,      4 kill,    746 pp
Myśliwiec      *   3 Units *  1 Leaders      Total :    555 exp,     21 kill,   2747 pp    Average:    185 exp,      7 kill,    916 pp
Bomb. taktyczny *   1 Units *  1 Leaders      Total :    378 exp,      5 kill,    768 pp    Average:    378 exp,      5 kill,    768 pp
* Summary:     *  21 Units *  6 Leaders      Total :   4415 exp,    191 kill,  11104 pp    Average:    210 exp,      9 kill,    529 pp


Player 1  Izrael   has 23 units total (core+aux):
Piechota :  5
Czołg :  5
Rozpoznanie :  2
Artyleria :  5
Myśliwiec :  5
Bomb. taktyczny :  1

Player 2  Egipt, Syria, Irak   has 1 units total (core+aux):
Piechota :  1


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points
Zapisane
Estek
Generał broni (General Lieutenant)
*
Offline Offline

Wiadomości: 424


« Odpowiedz #7 : Styczeń 06, 2019, 06:24:03 »

Bitwa rozegrana jeszcze w starym roku, ale czekała z opisem do nowego  Wink

Scenariusz 7: "Kair"

Zakupy:
1. M60A1 jako trzeci batalion 188-ej Brygady Pancernej
2. Odtworzenie stanów jednostek
3. Wzmocnienie stanów w batalionach haubic samobieżnych M109

Na koniec kampanii scenariusz hipotetyczny, czyli rajd wojsk izraelskich na Kair. W rzeczywistości po szantażu Breżniewa, który groził zrzuceniem radzieckich spadochroniarzy na wzgórza Golan, Izrael wstrzymał natarcie na Kair i przystąpił do rozmów pokojowych z Egiptem. OG pozwala na alternatywne zakończenie tej historii.

Swoje jednostki grupuje w trzech kolumnach: północ, centrum, południe. W każdej z nich znajdują się po dwa bataliony pancerne. Jeden doświadczony, drugi "zielony". Ponadto batalion samobieżnych haubic M109 lub M110 oraz batalion piechoty z brygady "Golani". Do kolumny centralnej idzie BRDM-2, Grad oraz Sztab, do południowej Panhard, Grad i batalion inżynieryjny.

Pierwsze zadanie to sforsowanie pustyni, co wobec ilości sił przeciwnika wcale nie wydaje się takim prostym zadaniem. Zaczynam od wybicia jednostek egipskiej artylerii oraz jednostek zwiadowczych. Misja kończy się połowicznym sukcesem przez co na północy wróg przechodzi do kontrataku a na południu się wycofuje. Wkrótce nad frontem wybucha wielka bitwa w powietrzu. Otrzymane na czas misji dwie auxowe eskadry odrzutowców ulegają przewadze liczebnej przeciwnika i wyparowują. Szczególnie niebezpieczna jest jednostka radzieckich ochotników w MiGach-21bis. Ofiara auxowych eskadr nie poszła jednak na marne. Na poharatane samoloty przeciwnika ściągam swoje Mirage i Phantomy, rozstrzygając na swoją korzyść kwestię panowania w powietrzu w tej bitwie. W kolejnej turze, sztab ponownie przysyła dwie eskadry, co sprawia, że kontynuujemy natarcie wg niemal bazowych stanów w jednostkach powietrznych.

Zejdźmy jednak na ziemię, bo tam dzieje się o wiele więcej. Grupa północna i centralna po nieudanej próbie zniszczenia jednostek rozpoznawczych przeciwnika w pierwszej turze, łączy siły w celu odparcia silnego kontrataku egipskich czołgów. Wokół wioski Madanit al-Ashir dochodzi do klasycznej bitwy pancernej. Dwa M60 i dwa AMXy-30 z pomocą sztabu, pułków artylerii i lotnictwa w dwie tury przepędza Egipcjan na zachód, przejmując zabudowania Madanit al-Ashir. Na południu sytuacja przebiega o wiele spokojniej. Wróg po pierwszym precyzyjnym uderzeniu, postanawia wycofać się w kierunku Kairu, oddając na pastwę wojsk izraelskich stanowiska artylerii i rakiet przeciwlotniczych. Problem pojawia się jednak po dotarciu w rejon lotnisk opasających od wschodu egipską stolicę. Wycofując pierwszą linię obrony, Egipcjanie tworzą wokół VHexa nr 4, potężną zaporę nie do sforsowania dla mojej skromnej południowej kolumny. Początkowo moje dwa bataliony pancerne wchodzące w skład grupy z sukcesem eliminują kilka jednostek obrońców pozostając poza zasięgiem widzenia przeciwnika. Dobra passa szybko się jednak kończy nieumyślnym sprowokowaniem bitwy pancernej, która przypieczętowuje los mniej doświadczonego batalionu izraelskich czołgów. Kiedy M60A1 z 71-szego batalionu ściera się z sześcioma egipskimi T-55A, skutek może być niestety tylko jeden. Bardziej doświadczony 77-my batalion pancerny po wzięciu skromnego odwetu musiał się wycofać. Moje działania na południu ulegają zamrożeniu. Poprzestaje na obserwacji i ostrzale artyleryjskim. Kluczowym kierunkiem dla ataku zostaje północ. 

Rozpędzone kolumny spod Madanit al Ashir jadą w kierunku lotniska pod Bilbais (VHex nr 1). Dochodzi tam do kolejnej bitwy pancernej, która de facto rozstrzyga o losach całego scenariusza. Naprzeciw Żydów pojawiają się czołgiści z Egiptu i Algierii, radziecka i egipska piechota oraz egipska i tunezyjska artyleria. Od skromnej potyczki koło lotniska bitwa rozpala się na miasto Bibais oraz kolejne lotnisko i wioskę Az-Zerwamil. Kilkukrotnie uzupełniam stany w oddziałach pancernych przy okazji uzupełniania amunicji. Przeciwnik ponosi całkowitą porażkę. Zdobywam VHex nr 1 i otwieram sobie drogę do zajęcia kolejnych pozycji na zachodzie i pd-zachodzie. W tym samym czasie, postanawiam nieco ożywić akcję na południu. Z pomocą oddziałów zwiadu i artylerii rozbijam wykryte stanowiska rakiet przeciwlotniczych przeciwnika. Do walki z resztą obrony przeciwlotniczej rzucam lotnictwo. Walka jest krwawa, ale kończy się całkowitym unicestwieniem egipskiego parasola nad Kairem. Teraz samoloty mogą bezkarnie atakować oddziały naziemne by umożliwić jednostkom pancernym posuwanie się do ostatnich strategicznych pozycji na mapie. Na tym etapie obrona egipska wali się jak domek z kart. Cztery tury przed końcem czasu na brylanta pada jednocześnie pozycja 3 i 4. Nadchodzi upragniony koniec wojny.



OpenGen 0.90.61.2 * (2 Mar 2018)  *  AI: Ver 0.91 (2013)
Efile folder: E:\Moje Gry\Open General\Open General 2017\efile_gus_wx\  * Efile version: GusOpen ver. 7.1.0
Campaign: W88 IDF - SYNAJ v.4.0,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   ABU AGEILA , #0 , Brilliant Victory , score:55
 2   EL ARISH , #1 , Brilliant Victory , score:58
 3   RACE TO MITLA , #2 , Brilliant Victory , score:59
 4   EL FIRDAN , #3 , Brilliant Victory , score:52
 5   CHINESE FARM , #4 , Brilliant Victory , score:63
 6   SUEZ CITY , #5 , Brilliant Victory , score:55
 7   CAIRO , #6 , Brilliant Victory , score:60
--
Campaign score: 402  *  Average: 57

..
Current scenario: CAIRO,  VH prestige is 440 ,  All map prestige is: 1040
Army cost: 12412 , Current prestige is 694
Prestige available on map yet is 240 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 10
AI stance is Defensive
BV: Win , turn prestige: 260
V : Win , turn prestige: 260
TV: Win , turn prestige: 260
Ls: Loss , turn prestige: 260

Piechota
*  Infantry 1973 , M54 , 12th Inf.Btl/1st "Golani" Brig. , 2 bars , 207 exp , Izrael , 7/10 , Aggressive Attack  , 6 kill , 0 pp - U:001  [+6 exp]
*  Infantry 1973 , M54 , 13th Inf.Btl/1st "Golani" Brig. , 1 bars , 193 exp , Izrael , 9/10 , Infiltration Tactics  , 12 kill , 0 pp - U:002  [+17 exp]
*  Infantry 1973 , M54 , 51st.Btl/1st "Golani" Brig. , 1 bars , 133 exp , Izrael , 10/10 , 7 kill , 0 pp - U:003
*  HQ , M3 , HQ/36th Arm.Div. , 4 bars , 468 exp , Izrael , 14/2 , 0 kill , 0 pp - U:005
 Engineers 1973 , M113 , 603th "Lahav" Arm.Eng.Btl/7th Arm.Brig. , 1 bars , 133 exp , Izrael , 10/10 , 3 kill , 564 pp - U:016  [+10 exp]

Czołg
 AMX-30B , 75th "Romach" Arm.Btl/7th Arm.Brig. , 4 bars , 405 exp , Izrael , 10/10 , 42 kill , 600 pp - U:006  [-43 exp]
 M60A1 , 77th "Oz" Arm.Btl/7th Arm.Brig. , 4 bars , 454 exp , Izrael , 10/10 , 43 kill , 624 pp - U:011  [+127 exp]
 M60A1 , 82nd "Gaash" Arm.Btl/7th Arm.Brig. , 4 bars , 437 exp , Izrael , 8/10 , Reconnaissance Movement  , 41 kill , 624 pp - U:013  [+115 exp]
 AMX-30B , 53rd "Sufa" Arm.Btl/188th Arm.Brig. , 1 bars , 176 exp , Izrael , 9/10 , 15 kill , 600 pp - U:017  [+88 exp]
 M60A1 , 74th "Saar" Arm.Btl/188th Arm.Brig. , 0 bars , 98 exp , Izrael , 9/10 , 4 kill , 624 pp - U:095  [+98 exp]

Rozpoznanie
 BRDM-2 , 356th Rec.Com/7th Arm.Brig. , 1 bars , 105 exp , Izrael , 10/10 , Combat Support  ,    Recon, 6 kill , 288 pp - U:004
 Panhard AML 90 , 631st Rec.Btl/1st "Golani" Brig. , 1 bars , 129 exp , Izrael , 9/10 ,    Recon, 4 kill , 360 pp - U:009  [+20 exp]

Artyleria
 M109A1 , 334th Art.Btl/282nd "Golan" Art.Rgt. , 4 bars , 438 exp , Izrael , 11/10 , 6 kill , 950 pp - U:007  [+93 exp]
 M109A1 , 404th Art.Btl/282nd "Golan" Art.Rgt. , 3 bars , 346 exp , Izrael , 11/10 , 5 kill , 950 pp - U:012  [+44 exp]
 M110A1 , 405th Art.Btl/282nd "Golan" Art.Rgt. , 1 bars , 135 exp , Izrael , 10/10 , 5 kill , 804 pp - U:015  [+29 exp]
 BM-21 "Grad" , 411th Art.Btl/282nd "Golan" Art.Rgt. , 1 bars , 131 exp , Izrael , 10/10 , 2 kill , 600 pp - U:018  [+52 exp]
 BM-21 "Grad" , 611th Art.Btl/282nd "Golan" Art.Rgt. , 1 bars , 133 exp , Izrael , 10/10 , Aggressive Maneuver  , 4 kill , 600 pp - U:019  [+46 exp]

Myśliwiec
 F-4E Phantom II , 107.Squadron IAF , 4 bars , 438 exp , Izrael , 7/10 , Shock Tactics  , 16 kill , 1128 pp - U:008  [+84 exp]
 Mirage IIIC , 117.Squadron IAF , 1 bars , 174 exp , Izrael , 10/10 , 9 kill , 1008 pp - U:014  [+52 exp]
 F-4E Phantom II , 69.Squadron IAF , 0 bars , 93 exp , Izrael , 9/10 , 6 kill , 1128 pp - U:021  [+48 exp]

Bomb. taktyczny
 A-4E Skyhawk , 109.Squadron IAF , 4 bars , 424 exp , Izrael , 4/10 , Skilled Ground Attack  ,   Support, 7 kill , 960 pp - U:010  [+73 exp]

Player 1 : Izrael
Killed: INF:111  TNK:59   RCN:12   AT:18   FLAK:5    FORT:12   ATY:38   AD:45   FTR:23     Total: 323
Lost  : INF:6    TNK:1    RCN:4    FORT:5    FTR:3    TB:1      Total: 20

BV  7
V   0
TV  0
L   0

Averages:
Piechota       *   5 Units *  2 Leaders      Total :   1134 exp,     28 kill,    564 pp    Average:    227 exp,      6 kill,    113 pp
Czołg          *   5 Units *  1 Leaders      Total :   1570 exp,    145 kill,   3072 pp    Average:    314 exp,     29 kill,    614 pp
Rozpoznanie    *   2 Units *  1 Leaders      Total :    234 exp,     10 kill,    648 pp    Average:    117 exp,      5 kill,    324 pp
Artyleria      *   5 Units *  1 Leaders      Total :   1183 exp,     22 kill,   3904 pp    Average:    237 exp,      4 kill,    781 pp
Myśliwiec      *   3 Units *  1 Leaders      Total :    705 exp,     31 kill,   3264 pp    Average:    235 exp,     10 kill,   1088 pp
Bomb. taktyczny *   1 Units *  1 Leaders      Total :    424 exp,      7 kill,    960 pp    Average:    424 exp,      7 kill,    960 pp
* Summary:     *  21 Units *  7 Leaders      Total :   5250 exp,    243 kill,  12412 pp    Average:    250 exp,     12 kill,    591 pp


Player 1  Izrael   has 23 units total (core+aux):
Piechota :  5
Czołg :  5
Rozpoznanie :  2
Artyleria :  5
Myśliwiec :  4
Bomb. taktyczny :  2

Player 2  Egipt, ZSRR, Syria, Irak   has 5 units total (core+aux):
Piechota :  1
Czołg :  1
Artyleria ppanc. :  3


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points
Zapisane
Estek
Generał broni (General Lieutenant)
*
Offline Offline

Wiadomości: 424


« Odpowiedz #8 : Styczeń 06, 2019, 10:19:07 »

Podsumowanie:

Kampania faktycznie trochę z innego świata, patrząc z perspektywy poruszania się głównie w okresie II WŚ. Jedną sprawą jest czas akcji rozgrywki, drugą dość egzotyczny kraj, którym przyszło walczyć. Co do czasu gra na pewno wymaga pewnego przestawienia się w swoich dotychczasowych nawykach. Na początku jest jeszcze nieźle bo lata 50-te w działaniach taktycznych od końcówki lat 40-tych jakoś mocno się nie różnią. Przeskok w lata 60-te i 70-te wymaga już jednak sporych korekt w planowaniu akcji. Wypada uwzględnić w nich inne wartości zasięgu ognia jednostek, mobilność, ilość amunicji, pola widzenia itp.

Pozostając w temacie czasu należy także napomknąć, że w ciągu pierwszych czterech scenariuszy gracz przemieszcza się w czasie aż o 17 lat, co zawęża listę zakupów do kilku jednostek, dla zminimalizowania ryzyka późniejszych drogich modernizacji, których po części i tak nie unikniemy. Na tą chwilę Izrael nie ma jakieś nadzwyczajnej różnorodności sprzętowej, dlatego musimy być gotowi, że dowodzić będziemy armią raczej zunifikowanych jednostek. Czego brakuje ? Na początku może trochę powietrznych jednostek rozpoznawczych. Człowiek przyzwyczaił się do dobrego przez korzystanie z wszelkiej maści Storchów, Austerów i Sentineli, że brakuje mu takiego sprzętu w arsenale izraelskim. W późniejszym czasie taką rolę mogą odegrać śmigłowce UH-1 i Cobra w latach 50-60 takie jednostki niestety nie istnieją. Druga sprawa to rozszerzenie uzbrojenia myśliwców Mirage III. Fajnie gdyby istniała możliwość przezbrajania go choćby w bomby. W tej chwili samolot ten nadaje się tylko do walk przeciwko lotnictwu przeciwnika. Przeciwko celom naziemnym jest praktycznie bezużyteczny. A był to przecież główny koń roboczy izraelskich eskadr powietrznych. Można także rozważyć wykazanie w składzie armii Izraela zdobycznych czołgów T-54/T-55. Skoro są Grady BM-21, to czemu nie T-55.

Przejdźmy do zasadniczej rozgrywki. Walki koncentrują się w zasadzie na szerokim wykorzystaniu jednostek pancernych i samolotów. Artyleria i piechota to jednostki raczej pomocnicze. Aczkolwiek warto je mieć również w składzie swojej armii, kiedy przyjdzie nam się zmierzyć z potężną obroną przeciwlotniczą przeciwnika w okresie wojny Yom Kippur. Spadochroniarze mogą walczyć tylko jako zwykła piechota, gdyż nie ma opcji zrzucenia ich na zapleczu frontu przeciwnika - brak transportów.

Mapy wyglądają porządnie, zdarza się jednak, że miejscami zawodzi oznaczenie terenu np. równina z zaznaczoną drogą określona jest jako las. Lasem są pola uprawne itp. Problem dotyczy przeważnie map przedstawiających obszar Kanału Sueskiego (scen: 4,5,6).

Poziom trudności kampanii rozłożony jest nierównomiernie. Pierwsze trzy scenariusze są raczej łatwe. Wynika to z faktu praktycznie całkowitej dominacji Izraela w powietrzu. Czwarty to prawdziwa petarda. Zdecydowanie najbardziej wymagający. Piąty i szósty dają nieznaczne wytchnienie przed ponownie wymagającym scenariuszem siódmym. Przez całą kampanię wyłączone jest auto-uzupełnienie jednostek, w zamian dostajemy jednak opcje zielonych uzupełnień. Nie ma także, nagród za zwycięstwa, ale możemy zdobywać je w trigger hexach, co dodaje kampanii jeszcze większego dreszczyku.

Czy warto było zagrać ? Oczywiście. Kampania jest nie za długa a przy okazji bardzo dynamiczna. Szczególną satysfakcję dają scenariusze rozgrywane w czasach wojny Yom Kippur. Ponadto w moim przypadku zadziałała inspirująco do poznania historii konfliktów izraelsko-arabskich. Nie wiedziałem, np. że w roku 1973 istniała realna groźba interwencji ZSRR na terytorium Izraela. Chętnie jeszcze rozegram inną z dostępnych kampanii IDF, ale to może za jakiś czas, kiedy wzbogacona będzie lista zakupów tego kraju.

Można Zamykać !
Zapisane
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Aktualnie w bazie: 59 gry strategiczne 12 stare gry do pobrania 5 recenzje 2 poradniki 37 plików 333 zdjęć w galerii 87 newsów
Polityka prywatności | Disclaimer | O nas | Współpraca | Sitemap | Kontakt | Kanały RSS
© 1996-2008 The Generals' Guild Team All Rights Reserved. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Projekt F.D.G. STUDIO, script by Szarik and Depet
Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
War in the Pacific / Decisive Battles by Ryan | Games House | Panzer General | Heroes of Might and Magic
The Generals' Guild czyli Gildia Generałów to serwis graczy - pasjonatów gier strategicznych o bogatej tradycji istniejący od 1996 roku.
Naszym celem jest stworzenie rzetelnego i interesującego portalu poświęconego takim pozycjom na rynku gier jak złożone, wojenne gry
strategiczne, taktyczne i operacyjne
we wszystkich znanych kategoriach - począwszy od tematyki średniowiecza po science-fiction i fantasy...