Portal Gier Strategicznych | The Generals' Guild | Biblioteka Gier Portal Gier Strategicznych | The Generals' Guild | Biblioteka Gier
Portal Gier Strategicznych | The Generals' Guild | Biblioteka Gier Portal Gier Strategicznych | The Generals' Guild | Biblioteka Gier
Portal Gier Strategicznych | The Generals' Guild | Biblioteka Gier Portal Gier Strategicznych | The Generals' Guild | Biblioteka Gier
Portal Gier Strategicznych | The Generals' Guild | Biblioteka Gier Strona główna | Pomoc | Szukaj | Zaloguj się | Rejestracja
Październik 22, 2019, 12:09:08 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
 
 
Strony: [1] 2   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Estek - G29 "Rok 1920" v.4.0e (100%)  (Przeczytany 7679 razy)
Estek
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 505


« : Marzec 18, 2018, 10:48:41 »

Po kampanii W16 postanowiłem odpocząć od dowodzenia armią-młotem, składającą się z watahy czołgów i ciężkiej artylerii na rzecz czegoś subtelniejszego. Chciałem przypomnieć sobie jak walczyło się piechotą i kawalerią w operacjach na nieco mniejszą skalę. A że tak przy okazji obecnego roku przypada okrągła rocznica odzyskania przez Polskę niepodległości, nie mogłem odmówić sobie przyjemności pokierowania armią II RP w okresie jej narodzin oraz pierwszej ważnej próby przed którą stanęła. 

Scenariusz 1: "Obrona Wilna"

Scenariusz ogólnie bezproblemowy. Dobrze skonstruowany szkielet obrony z pewnością odstraszy niedoświadczonego przeciwnika przed ugryzieniem naszych pozycji w mieście. Na ile się da, trzeba kąsać bolszewików na otwartym terenie. Moje jednostki niestety nie powalczyły za wiele.

Nagroda: zmotoryzowana pelotka wz14/17 kal75



OpenGen 0.90.59.9 * (6 Jul 2017)  *  AI: Default
Efile folder: E:\Moje Gry\Open General\Open General 2017\efile_gus\  * Efile version: GusOpen ver. 6.9.9j
Campaign: G29 ROK 1920 v.4.0e,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   DEFENSE OF THE VILNIUS , #0 , Brilliant Victory , score:52
--
Campaign score: 52  *  Average: 52

..
Current scenario: DEFENSE OF THE VILNIUS,  VH prestige is 0 ,  All map prestige is: 360
Army cost: 0 , Current prestige is 110
Prestige available on map yet is 360 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 9
AI stance is Aggressive
if BV: +200, LIDA , cap 1000, 8 turns prestige: 110
if V : +150, LIDA , cap 1000, 8 turns prestige: 110
if TV: +100, LIDA , cap 1000, 8 turns prestige: 110
Ls: Loss , turn prestige: 110

Piechota
*  Piechota 1918 , Zaprzeg ,  , 0 bars , 97 exp , Polska , 8/10 , 0 kill , 0 pp - U:005  [+22 exp]

Artyleria ppanc.
*  Maxim , Zaprzeg ,  , 0 bars , 90 exp , Polska , 10/10 , 0 kill , 0 pp - U:006  [+15 exp]

Player 1 : Polska
Killed: INF:5    RCN:1      Total: 6
Lost  : AT:1      Total: 1

BV  1
V   0
TV  0
L   0

Averages:
Piechota       *   1 Units *  0 Leaders      Total :     97 exp,      0 kill,      0 pp    Average:     97 exp,      0 kill,      0 pp
Artyleria ppanc. *   1 Units *  0 Leaders      Total :     90 exp,      0 kill,      0 pp    Average:     90 exp,      0 kill,      0 pp
* Summary:     *   2 Units *  0 Leaders      Total :    187 exp,      0 kill,      0 pp    Average:     94 exp,      0 kill,      0 pp


Player 1  Polska   has 7 units total (core+aux):
Piechota :  6
Artyleria ppanc. :  1

Player 2  ZSRR   has 7 units total (core+aux):
Piechota :  6
Artyleria :  1


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points
Zapisane
Ponury
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1067



« Odpowiedz #1 : Marzec 19, 2018, 07:29:27 »

Na nieco mniejszą skalę to nie do końca Smiley W dalszej części będą scenariusze z wieloma dziesiątkami jednostek. Mnie to frustrowało, możesz sobie zerknąć mój wątek z poprzedniego albo jeszcze wcześniejszego roku.
Zapisane
Estek
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 505


« Odpowiedz #2 : Marzec 19, 2018, 09:15:54 »

Scenariusz 2: "Lida"

Zakupy:
1. Sprzedaż sprezentowanej mobilnej pelotki
2. Zakup rozpoznawczego szwadronu kawalerii
3. Zakup dwóch dywizjonów artylerii 75 mm konstrukcji Schneidera
4. Zakup pułku ułanów

Dwutorowy atak na wąskim froncie. Na lewym skrzydle 1.DP Legionów i 7 pułk ułanów przez Raduń kierują się na Ejszyszki (VHex nr 2). Na prawym skrzydle Suwalski Pułk Strzelców i moje siły "core" uderzają na twardo okopaną Lidę (VHex nr 1). Początkowo większe postępy notuje piechota legionowa pod Raduniem. Pod Lidą w tym czasie trwają ostre walki pozycyjne, w trakcie których lidera zyskuje mój pułk piechoty. W końcu miasto zostaje szczelnie otoczone a jego umocnienia w kolejnych turach skruszone przez Suwalskich Strzelców oraz moją artylerię i cekaemistów. Kolejna próba sił ma miejsce pod Ejszyszkami, gdzie twardym przeciwnikiem jest radziecki pociąg pancerny. Ostatecznie połączony atak piechoty legionowej z lewego skrzydła oraz moich ułanów i strzelców z prawego, robi porządek ze "stalową fortecą" i zdobywa VHex nr 2. Szturmowanie północnego SHexa z uwagi na niski poziom capu sobie odpuściłem.

Nagroda: batalion saperów wz. 1919



OpenGen 0.90.59.9 * (6 Jul 2017)  *  AI: Default
Efile folder: E:\Moje Gry\Open General\Open General 2017\efile_gus\  * Efile version: GusOpen ver. 6.9.9j
Campaign: G29 ROK 1920 v.4.0e,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   DEFENSE OF THE VILNIUS , #0 , Brilliant Victory , score:52  +++  Proto: wz14/17 kal75
 2   LIDA , #1 , Brilliant Victory , score:53
--
Campaign score: 105  *  Average: 52

..
Current scenario: LIDA,  VH prestige is 160 ,  All map prestige is: 320
Army cost: 612 , Current prestige is 437
Prestige available on map yet is 80 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 7
AI stance is Defensive
if BV: +200, VILNIUS REVENGE , cap 1200, 8 turns prestige: 200
if V : +150, VILNIUS REVENGE , cap 1200, 11 turns prestige: 275
if TV: +100, VILNIUS REVENGE , cap 1200, 14 turns prestige: 350
Ls: Loss , turn prestige: 350

Piechota
*  Piechota 1918 , Zaprzeg , 28 pp/XIX BP , 1 bars , 127 exp , Polska , 6/10 , Shock Tactics  , 1 kill , 0 pp - U:001  [+30 exp]
 Kawaleria , 5  p.uł/1 BJ , 0 bars , 41 exp , Polska , 3/10 , 0 kill , 132 pp - U:035  [+41 exp]

Rozpoznanie
 Kawaleria  , szw.kaw/XIX BP , 0 bars , 17 exp , Polska , 6/10 , 1 kill , 96 pp - U:003  [+17 exp]

Artyleria ppanc.
*  Maxim , Zaprzeg , kmp CKM/XIX BP , 1 bars , 101 exp , Polska , 10/10 , 0 kill , 0 pp - U:002  [+11 exp]

Artyleria
 75mm wz.1897 Schneider , Zaprzeg , I/10 pal/X BA , 0 bars , 41 exp , Polska , 10/10 , 1 kill , 192 pp - U:033  [+41 exp]
 75mm wz.1897 Schneider , Zaprzeg , II/10 pal/X BA , 0 bars , 52 exp , Polska , 10/10 , 0 kill , 192 pp - U:034  [+52 exp]

Player 1 : Polska
Killed: INF:9    RCN:1    AT:1    FORT:6    ATY:3      Total: 20
Lost  : AT:1      Total: 1

BV  2
V   0
TV  0
L   0

Averages:
Piechota       *   2 Units *  1 Leaders      Total :    168 exp,      1 kill,    132 pp    Average:     84 exp,      1 kill,     66 pp
Rozpoznanie    *   1 Units *  0 Leaders      Total :     17 exp,      1 kill,     96 pp    Average:     17 exp,      1 kill,     96 pp
Artyleria ppanc. *   1 Units *  0 Leaders      Total :    101 exp,      0 kill,      0 pp    Average:    101 exp,      0 kill,      0 pp
Artyleria      *   2 Units *  0 Leaders      Total :     93 exp,      1 kill,    384 pp    Average:     47 exp,      1 kill,    192 pp
* Summary:     *   6 Units *  1 Leaders      Total :    379 exp,      3 kill,    612 pp    Average:     63 exp,      1 kill,    102 pp


Player 1  Polska   has 19 units total (core+aux):
Piechota : 10
Rozpoznanie :  2
Artyleria ppanc. :  2
Artyleria :  5

Player 2  ZSRR   has 4 units total (core+aux):
Piechota :  2
Artyleria :  2


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points
Zapisane
Estek
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 505


« Odpowiedz #3 : Marzec 19, 2018, 09:20:21 »

Na nieco mniejszą skalę to nie do końca Smiley W dalszej części będą scenariusze z wieloma dziesiątkami jednostek. Mnie to frustrowało, możesz sobie zerknąć mój wątek z poprzedniego albo jeszcze wcześniejszego roku.

Oj tam kilka takich bitew to przeżyje  Tongue W W16 to prawie co scenariusz przypadało starcie 100 na 100.  Grin A Twój wątek z chęcią sobie przybliżę.
Zapisane
Estek
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 505


« Odpowiedz #4 : Marzec 20, 2018, 09:52:42 »

Scenariusz 3: "Wilno Rewanż"

Zakupy:
1. Drugi pułk ułanów
2. Dywizjon artylerii ciężkiej kal. 105 mm konstrukcji Schneidera
3. Zwiadowczy szwadron dla tworzonej 1-szej Brygady Jazdy
4. Delikatne wzmocnienia w komp. CKM i 28 pp

Droga przez Lidę prowadzi nas znów pod Wilno zajęte przez bolszewików. Cel to oczywiście wypędzenie ich z miasta na cztery wiatry. Do pomocy otrzymujemy Samodzielną Grupę Kawalerii Beliny Prażmowskiego, dobrego kumpla Bolesława Wieniawy-Długoszewskiego (grupa "żółta") oraz obiecane wsparcie batalionów piechoty Grupy Rydza-Śmigłego, które mają przybyć koleją spod Lidy. Swoje siły dzielę na dwie grupy: "Czerwonych" składającą się z artylerii i piechoty 10 DP. Zaatakują oni wraz z "beliniakami" miasto od południa i przejmą lotnisko. "Zielonych" w składzie dwóch pułków ułanów i szwadronu zwiadowczego z 1-szej Brygady Jazdy. Uderzą na miasto od wschodu i zabezpieczą mosty na Wilii.

Mój atak na miasto od południa zaczyna się dość niefortunnie. Już po pierwszej turze radziecka kawaleria wykrywa i niszczy pluton artylerii konnej ze składu SGK Beliny. To dość bolesna strata na samym starcie. Na szczęście reszta planu przebiega bez zarzutu i w niedługim czasie po rozstawieniu reszty swoich dział, przeganiam czerwonych kawalerzystów i zdobywam południowo-zachodnią część miasta z VHexem nr 1. Wkrótce w centrum Wilna do walki stają również sami mieszkańcy miasta. Z pomocą mojej artylerii przejmują oni chwilowo VHex nr 3. 1 BJ jest jednak jeszcze za daleko by przyjść im z odsieczą. Rosjanie rzucają odwody i odzyskują pozycję nad Wilią. Próbują odzyskać także stracony VHex nr 1 ale moi cekaemiści i artylerzyści wybijają im ten pomysł z głowy. Sytuacja się w miarę stabilizuje. Trzymam wprawdzie tylko jeden hex ale jednocześnie mam całe miasto w zasięgu ognia swojej artylerii. Sukcesywnie nękam ogniem obrońców miasta i naciskam piechotą w kierunku VHexa nr 2. Wkrótce do działań włączają się na prawym skrzydle moje dwa pułku ułanów a do miasta docierają obiecane bataliony Rydza. Lewym skrzydłem, szerokim łukiem na północ kieruję jeden z pułków "beliniaków". Dwie tury przed końcem ruszam do generalnego ataku ze wszystkich stron. Obrona bolszewików pęka. Przy życiu w mieście zostaje samotny oddział kawalerii ze stanem 1.

Nagroda: brak



OpenGen 0.90.59.9 * (6 Jul 2017)  *  AI: Default
Efile folder: E:\Moje Gry\Open General\Open General 2017\efile_gus\  * Efile version: GusOpen ver. 6.9.9j
Campaign: G29 ROK 1920 v.4.0e,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   DEFENSE OF THE VILNIUS , #0 , Brilliant Victory , score:52  +++  Proto: wz14/17 kal75
 2   LIDA , #1 , Brilliant Victory , score:53  +++  Proto: Saperzy 1919
 3   VILNIUS REVENGE , #2 , Brilliant Victory , score:54
--
Campaign score: 159  *  Average: 53

..
Current scenario: VILNIUS REVENGE,  VH prestige is 240 ,  All map prestige is: 400
Army cost: 1164 , Current prestige is 420
Prestige available on map yet is 160 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 11
AI stance is Aggressive
if BV: +200, OPERATION "MINSK" , cap 1400, 10 turns prestige: 170
if V : +150, OPERATION "MINSK" , cap 1400, 10 turns prestige: 170
if TV: +100, OPERATION "MINSK" , cap 1400, 10 turns prestige: 170
Ls: Loss , turn prestige: 170

Piechota
*  Piechota 1918 , Zaprzeg , 28 pp/XIX BP , 2 bars , 201 exp , Polska , 2/10 , Shock Tactics  , 3 kill , 0 pp - U:001  [+74 exp]
 Kawaleria , 5  p.uł/1 BJ , 0 bars , 71 exp , Polska , 8/10 , 3 kill , 132 pp - U:006  [+30 exp]
+  Saperzy 1919 , Zaprzeg , X btl.sap/10 DP , 0 bars , 3 exp , Polska , 10/10 , 1 kill , 0 pp - U:007  [+3 exp]
 Kawaleria , 6 p.uł/1 BJ , 0 bars , 70 exp , Polska , 3/10 , 0 kill , 132 pp - U:036  [+70 exp]

Rozpoznanie
 Kawaleria  , szw.kaw/XIX BP , 0 bars , 34 exp , Polska , 9/10 , 3 kill , 96 pp - U:003  [+17 exp]
 Kawaleria  , szw.zw/1 BJ , 0 bars , 47 exp , Polska , 5/10 , 1 kill , 96 pp - U:037  [+47 exp]

Artyleria ppanc.
*  Maxim , Zaprzeg , kmp CKM/XIX BP , 1 bars , 178 exp , Polska , 10/10 , 0 kill , 0 pp - U:002  [+77 exp]

Artyleria
 75mm wz.1897 Schneider , Zaprzeg , I/10 pal/X BA , 1 bars , 107 exp , Polska , 10/10 , 1 kill , 192 pp - U:004  [+66 exp]
 75mm wz.1897 Schneider , Zaprzeg , II/10 pal/X BA , 1 bars , 101 exp , Polska , 10/10 , 0 kill , 192 pp - U:005  [+49 exp]
 105mm wz.13 Schneider  , Zaprzeg , I/10 pac/10 DP , 0 bars , 25 exp , Polska , 10/10 , 0 kill , 324 pp - U:035  [+25 exp]

Player 1 : Polska
Killed: INF:19   RCN:3    AT:2    FORT:8    ATY:5      Total: 37
Lost  : INF:1    AT:1    ATY:1      Total: 3

BV  3
V   0
TV  0
L   0

Averages:
Piechota       *   4 Units *  1 Leaders      Total :    345 exp,      7 kill,    264 pp    Average:     86 exp,      2 kill,     66 pp
Rozpoznanie    *   2 Units *  0 Leaders      Total :     81 exp,      4 kill,    192 pp    Average:     41 exp,      2 kill,     96 pp
Artyleria ppanc. *   1 Units *  0 Leaders      Total :    178 exp,      0 kill,      0 pp    Average:    178 exp,      0 kill,      0 pp
Artyleria      *   3 Units *  0 Leaders      Total :    233 exp,      1 kill,    708 pp    Average:     78 exp,      0 kill,    236 pp
* Summary:     *  10 Units *  1 Leaders      Total :    837 exp,     12 kill,   1164 pp    Average:     84 exp,      1 kill,    116 pp


Player 1  Polska   has 17 units total (core+aux):
Piechota :  9
Rozpoznanie :  3
Artyleria ppanc. :  2
Artyleria :  3

Player 2  ZSRR   has 2 units total (core+aux):
Piechota :  1
Artyleria :  1


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points
« Ostatnia zmiana: Marzec 20, 2018, 09:55:51 wysłane przez Estek » Zapisane
Estek
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 505


« Odpowiedz #5 : Marzec 20, 2018, 10:44:55 »

A tak z ciekawości, jakie lubisz bitwy w kampanii jeśli chodzi o wielkość mapy i ilość jednostek?

Mapy lubię raczej te większe, dzięki czemu mam zawsze dużą swobodę manewru np. w aktualnej kampanii G29 ich wielkość jest w sam raz. Jak widać np. na zamieszczonych obrazkach walki prowadzone są często na 1/3 przestrzeni, którą daje mapa. Ale ja wolę mieć ten zapas, który mogę sobie rozpoznać, niż wąską mapę, gdzie nagle nie wiadomo skąd pojawiają się posiłki przeciwnika, które nas otaczają, bo nie było miejsca by wystawić je gdzieś dalej. Co do ilości jednostek...ciężko odpowiedzieć na to pytanie Wink Chyba najbardziej przypadają mi do gustu kampanie gdzie operuje średniej wielkości armiami w okolicach 40-50 jednostek. Ale równie dobrą frajdę sprawiają mi kampanie typu "Leśni Ludzie" czy "Komandosi Jego Królewskiej Mości" gdzie operuje się 10-15 jednostkami. W kampaniach desantowo-morskich np. "Kwitnące Wiśnie" korzysta się z 60-70 jednostek, ale z racji wielkich przestrzeni nie wydaje się to dużo a gra się rewelacyjnie. Wydaje mi się, że ilość jednostek ma dla mnie znaczenie drugorzędne. Najważniejsza jest dobrze skrojona i wciągająca historia i jak najbliższe odwzorowanie realiów. Opisy do poszczególnych scenariuszów, nazwy geograficzne, nazwy jednostek. Długość też powinna być optymalna.

W16 na którą trochę w tym wątku popsioczyłem nie była złą kampanią. Ale rozgrywanie pod rząd kilkunastu scenariuszy, gdzie staje naprzeciw siebie po 100 jednostek po obu stronach i liczy się przede wszystkim prymitywna siła ognia było z czasem nużące. Potrzeba mi było nieco odmiany i póki co odnalazłem to w kampanii G29  Smiley
Zapisane
Estek
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 505


« Odpowiedz #6 : Marzec 22, 2018, 07:28:11 »

Scenariusz 4: "Operacja Mińsk"

Zakupy:
1. Pułk artylerii konnej konstrukcji Schneidera dla 1 Brygady Jazdy
2. Wzmocnienia w kompani CKM, 28 pp i dywizjonach artylerii
3. W trakcie bitwy dokupiłem do składu XIX Brygady Piechoty 29 pp.

Piechotę i artylerię ze składu 10 DP ("czerwoni") wystawiłem w rejonie Mołodeczna (VHex nr 1). Kawaleria 1BJ wyruszyła na front spod Wilna ("zieloni"). Kontakt z bolszewikami został nawiązany już w pierwszej turze pod Mołodecznem. Pierwszy etap walk prowadziła głównie artyleria i kompania CKM-ów. Kiedy dotarli kawalerzyści, natarłem na Rosjan całością posiadanych sił. Droga do Zasławia została otwarta. W tym czasie do pomocy przysłano ze Sztabu Armii jednostki 1-szej i 2-giej DP Leg ("żółci"). 1-sza ustanowiła moje prawe skrzydło pod Zasławiem, 2-ga ruszyła spod Stołpc (VHex nr 3) prosto w kierunku Mińska. Przeprawa pod Zasławiem, przy przeważającej sile ognia po polskiej stronie, została z łatwością zdobyta. Gorzej wiodło się piechocie 2DP Leg, która nie miała w ogóle wsparcia artylerii. Po dotarciu do rzeki Ptycz jeden z batalionów dywizji stracił 80% stanu i został zmuszony do ucieczki. Drugi brzeg udało się sforsować tylko saperom, którzy unieszkodliwi radziecką artylerię. Pozostałe dwa bataliony piechoty pozostały na polskim brzegu by flankować ruchy radzieckiego pułku z 16 Armii, który postanowił zrobić sobie wycieczkę aż pod Stołpce. Kierunek 2DP Leg był zatem do końca scenariusza drugorzędnym teatrem działań. Ostateczne losy bitwy rozstrzygnęły się nad Świsłoczą. 10 DP z północy wraz z 1 BJ i 1 DP Leg z zachodu wzięły Mińsk w kleszcze. Bolszewicka obrona była symboliczna. Na trzy tury przed końcem czasu na brylanta, kopyta ułańskich koni przetoczyły się po miejskim bruku, wdzierając się do serca miasta.

Nagroda: piechota wz. 1919



OpenGen 0.90.59.9 * (6 Jul 2017)  *  AI: Default
Efile folder: E:\Moje Gry\Open General\Open General 2017\efile_gus\  * Efile version: GusOpen ver. 6.9.9j
Campaign: G29 ROK 1920 v.4.0e,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   DEFENSE OF THE VILNIUS , #0 , Brilliant Victory , score:52  +++  Proto: wz14/17 kal75
 2   LIDA , #1 , Brilliant Victory , score:53  +++  Proto: Saperzy 1919
 3   VILNIUS REVENGE , #2 , Brilliant Victory , score:54
 4   OPERATION "MINSK" , #3 , Brilliant Victory , score:55
--
Campaign score: 214  *  Average: 53

..
Current scenario: OPERATION "MINSK",  VH prestige is 80 ,  All map prestige is: 280
Army cost: 1598 , Current prestige is 417
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 14
AI stance is Aggressive
if BV: +200, BABRUYSK , cap 2000, 16 turns prestige: 310
if V : +150, BABRUYSK , cap 2000, 18 turns prestige: 310
if TV: +100, BABRUYSK , cap 2000, 20 turns prestige: 310
Ls: Loss , turn prestige: 310

Piechota
*  Piechota 1918 , Zaprzeg , 28 pp/XIX BP , 2 bars , 271 exp , Polska , 4/10 , Shock Tactics  , 5 kill , 0 pp - U:001  [+70 exp]
 Kawaleria , 5  p.uł/1 BJ , 1 bars , 163 exp , Polska , 8/10 , 8 kill , 132 pp - U:006  [+92 exp]
+  Saperzy 1919 , Zaprzeg , X btl.sap/10 DP , 0 bars , 30 exp , Polska , 6/10 , 3 kill , 0 pp - U:007  [+27 exp]
 Kawaleria , 6 p.uł/1 BJ , 1 bars , 110 exp , Polska , 7/10 , 1 kill , 132 pp - U:009  [+40 exp]
 Piechota 1918 , Zaprzeg , 29 pp/XIX BP , 0 bars , 75 exp , Polska , 4/10 , 0 kill , 120 pp - U:046  [+75 exp]

Rozpoznanie
 Kawaleria  , szw.kaw/XIX BP , 0 bars , 56 exp , Polska , 3/10 , 5 kill , 96 pp - U:003  [+22 exp]
 Kawaleria  , szw.zw/1 BJ , 0 bars , 55 exp , Polska , 10/10 , 3 kill , 96 pp - U:010  [+8 exp]

Artyleria ppanc.
*  Maxim , Zaprzeg , kmp CKM/XIX BP , 2 bars , 248 exp , Polska , 11/10 , 1 kill , 0 pp - U:002  [+70 exp]

Artyleria
 75mm wz.1897 Schneider , Zaprzeg , I/10 pal/X BA , 1 bars , 177 exp , Polska , 11/10 , 2 kill , 211 pp - U:004  [+70 exp]
 75mm wz.1897 Schneider , Zaprzeg , II/10 pal/X BA , 1 bars , 127 exp , Polska , 11/10 , 0 kill , 211 pp - U:005  [+26 exp]
 105mm wz.13 Schneider  , Zaprzeg , I/10 pac/10 DP , 0 bars , 46 exp , Polska , 10/10 , 1 kill , 324 pp - U:008  [+21 exp]
 75mm wz.97 Konna , Zaprzeg , 1 dak/1 BJ , 0 bars , 36 exp , Polska , 10/10 , 0 kill , 276 pp - U:044  [+36 exp]

Player 1 : Polska
Killed: INF:31   RCN:6    AT:4    FORT:8    ATY:11     Total: 60
Lost  : INF:1    AT:1    ATY:1      Total: 3

BV  4
V   0
TV  0
L   0

Averages:
Piechota       *   5 Units *  1 Leaders      Total :    649 exp,     17 kill,    384 pp    Average:    130 exp,      3 kill,     77 pp
Rozpoznanie    *   2 Units *  0 Leaders      Total :    111 exp,      8 kill,    192 pp    Average:     56 exp,      4 kill,     96 pp
Artyleria ppanc. *   1 Units *  0 Leaders      Total :    248 exp,      1 kill,      0 pp    Average:    248 exp,      1 kill,      0 pp
Artyleria      *   4 Units *  0 Leaders      Total :    386 exp,      3 kill,   1022 pp    Average:     97 exp,      1 kill,    256 pp
* Summary:     *  12 Units *  1 Leaders      Total :   1394 exp,     29 kill,   1598 pp    Average:    116 exp,      2 kill,    133 pp


Player 1  Polska   has 23 units total (core+aux):
Piechota : 13
Rozpoznanie :  2
Artyleria ppanc. :  2
Fortyfikacje :  1
Artyleria :  5

Player 2  ZSRR   has 1 units total (core+aux):
Piechota :  1


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points
Zapisane
Estek
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 505


« Odpowiedz #7 : Marzec 24, 2018, 05:10:32 »

Scenariusz 5: "Bobrujsk"

Zakupy:
1. pułk strzelców konnych
2. kompania CKM dla XX BP

Szybka i prościutka bitwa. Na lewym skrzydle dostałem do pomocy dwa bataliony z 3 pułku strzelców wielkopolskich, w centrum saperów, kompanię CKM z 4 pułku strzelców wielkopolskich i batalion pancerny z czołgami FT-17 ("żółci"), nieco bardziej na południu baterię artylerii konnej z 2 pułku ułanów wielkopolskich. Swoje jednostki rozdzielam na dwie grupy. Na południu wystawiam saperów i zwiad konny z 1 BJ. Wkrótce w ten rejon popędzi reszta 1 BJ w składzie trzech pułków ułanów i dywizjonu artylerii konnej. Pozostałe jednostki ze składu 10 DP wystawiam w centrum.

Najpierw do roboty biorą się saperzy. Budują mi dwa mosty na Wołczance co umożliwia oskrzydlenie przez siły 10 DP i 1 BJ pozycji radzieckich blokujących główną drogę na Bobrujsk. Dalej tylko do przodu. Zdejmuje pojedyncze bolszewickie bataliony włóczące się po polach i w krótkim czasie staje pod moim jedynym celem na mapie. Oblężenie miasta trwa dwie tury. Na mapie ostał się tylko okopany batalion strzelców z 68 ps.   

Nagroda: brak



OpenGen 0.90.59.9 * (6 Jul 2017)  *  AI: Default
Efile folder: E:\Moje Gry\Open General\Open General 2017\EFILE_GUS\  * Efile version: GusOpen ver. 6.9.9j
Campaign: G29 ROK 1920 v.4.0e,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   DEFENSE OF THE VILNIUS , #0 , Brilliant Victory , score:52  +++  Proto: wz14/17 kal75
 2   LIDA , #1 , Brilliant Victory , score:53  +++  Proto: Saperzy 1919
 3   VILNIUS REVENGE , #2 , Brilliant Victory , score:54
 4   OPERATION "MINSK" , #3 , Brilliant Victory , score:55  +++  Proto: Piechota 1919
 5   BABRUYSK , #4 , Brilliant Victory , score:59
--
Campaign score: 273  *  Average: 54

..
Current scenario: BABRUYSK,  VH prestige is 80 ,  All map prestige is: 240
Army cost: 1994 , Current prestige is 247
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 8
AI stance is Defensive
if BV: +200, DYNEBURG - OPERATION "WINTER" , cap 2500, 12 turns prestige: 0
if V : +150, DYNEBURG - OPERATION "WINTER" , cap 2500, 15 turns prestige: 0
if TV: +100, DYNEBURG - OPERATION "WINTER" , cap 2500, 18 turns prestige: 0
Ls: Loss , turn prestige: 0

Piechota
*  Piechota 1918 , Zaprzeg , 28 pp/XIX BP , 2 bars , 273 exp , Polska , 10/10 , Shock Tactics  , 6 kill , 0 pp - U:001  [+2 exp]
 Kawaleria , 5  p.uł/1 BJ , 2 bars , 229 exp , Polska , 4/10 , 8 kill , 132 pp - U:006  [+66 exp]
+  Saperzy 1919 , Zaprzeg , X btl.sap/10 DP , 0 bars , 49 exp , Polska , 10/10 , 5 kill , 0 pp - U:007  [+19 exp]
 Kawaleria , 6 p.uł/1 BJ , 1 bars , 144 exp , Polska , 7/10 , 1 kill , 132 pp - U:009  [+34 exp]
 Piechota 1918 , Zaprzeg , 29 pp/XIX BP , 1 bars , 102 exp , Polska , 7/10 , 1 kill , 120 pp - U:012  [+27 exp]
+  Piechota 1919 , Zaprzeg , 30 pp/XX BP , 0 bars , 41 exp , Polska , 9/10 , 1 kill , 0 pp - U:013  [+41 exp]
 Strzelcy Konni , 11 p.uł/1 BJ , 0 bars , 14 exp , Polska , 8/10 , 3 kill , 252 pp - U:037  [+14 exp]

Rozpoznanie
 Kawaleria  , szw.kaw/XIX BP , 0 bars , 99 exp , Polska , 6/10 , 7 kill , 96 pp - U:003  [+43 exp]
 Kawaleria  , szw.zw/1 BJ , 0 bars , 64 exp , Polska , 8/10 , 5 kill , 96 pp - U:010  [+9 exp]

Artyleria ppanc.
*  Maxim , Zaprzeg , kmp CKM/XIX BP , 2 bars , 259 exp , Polska , 12/10 , 1 kill , 0 pp - U:002  [+11 exp]
 Maxim , Zaprzeg , kmp CKM/XX BP , 0 bars , 21 exp , Polska , 10/10 , 0 kill , 144 pp - U:038  [+21 exp]

Artyleria
 75mm wz.1897 Schneider , Zaprzeg , I/10 pal/X BA , 2 bars , 203 exp , Polska , 11/10 , 2 kill , 211 pp - U:004  [+26 exp]
 75mm wz.1897 Schneider , Zaprzeg , II/10 pal/X BA , 1 bars , 163 exp , Polska , 11/10 , 0 kill , 211 pp - U:005  [+36 exp]
 105mm wz.13 Schneider  , Zaprzeg , I/10 pac/10 DP , 0 bars , 77 exp , Polska , 10/10 , 2 kill , 324 pp - U:008  [+31 exp]
 75mm wz.97 Konna , Zaprzeg , 1 dak/1 BJ , 0 bars , 50 exp , Polska , 10/10 , 1 kill , 276 pp - U:011  [+14 exp]

Player 1 : Polska
Killed: INF:38   RCN:6    AT:5    FORT:12   ATY:14     Total: 75
Lost  : INF:1    AT:1    ATY:1      Total: 3

BV  5
V   0
TV  0
L   0

Averages:
Piechota       *   7 Units *  1 Leaders      Total :    852 exp,     25 kill,    636 pp    Average:    122 exp,      4 kill,     91 pp
Rozpoznanie    *   2 Units *  0 Leaders      Total :    163 exp,     12 kill,    192 pp    Average:     82 exp,      6 kill,     96 pp
Artyleria ppanc. *   2 Units *  0 Leaders      Total :    280 exp,      1 kill,    144 pp    Average:    140 exp,      1 kill,     72 pp
Artyleria      *   4 Units *  0 Leaders      Total :    493 exp,      5 kill,   1022 pp    Average:    123 exp,      1 kill,    256 pp
* Summary:     *  15 Units *  1 Leaders      Total :   1788 exp,     43 kill,   1994 pp    Average:    119 exp,      3 kill,    133 pp


Player 1  Polska   has 22 units total (core+aux):
Piechota : 10
Czołg :  1
Rozpoznanie :  2
Artyleria ppanc. :  3
Fortyfikacje :  1
Artyleria :  5

Player 2  ZSRR   has 1 units total (core+aux):
Piechota :  1


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points
Zapisane
Estek
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 505


« Odpowiedz #8 : Marzec 25, 2018, 07:24:52 »

Scenariusz 6: "Dyneburg - Operacja Zima"

Zakupy:
1. Zmodernizowanie pułków piechoty do standardu 1919
2. Wzmocnienia w artylerii
3. Zakup Bregueta XIV w trakcie bitwy

Twierdza dyneburska nie taka straszna jak ją malują. Do oblężenia przygotowuje się GO Rydza Śmigłego z południowego-zachodu oraz łotewska 3 DP z północy. W punkcie wystawienia na prawym skrzydle auxowej GO lokuję 1 Brygadę Jazdy wraz z dywizjonem artylerii ciężkiej z 10 pac. 10 DP wyrusza z SH ale jej udział w tej bitwie będzie raczej symboliczny.

Od razu zaczynam zaczepnie. GO Rydza i 1 BJ rozbija pozycje bolszewików na lewym brzegu Dźwiny a dzielna łotewska 3 DP na północy, po wyminięciu pozycji zaporowej przeciwnika, dobiera się do jego artylerii. W następnych turach miasto-twierdza zostaje szczelnie otoczone a jego obrońcy kapitulują. Najbitniejszą jednostką bolszewików jest ich balon rozpoznawczy, który atakuję moją 75-kę Schneidera w transporcie urywając jej dwa punkty. Po upadku Dyneburga (VHex nr 1), Łotysze z pomocą mojego jednego pułku ułanów zdobywają pozycję zaporową na północy a reszta sił kieruje się pod Wyszki (VHex nr 2). Bitwa pod Wyszkami trwa trzy tury. Pozycja zostaje otoczona przez kawalerię. Bolszewicką artylerię neutralizują ułani po pierwszym w tej kampanii nalocie bombowym polskich pilotów. Stacja Wyszki chroniona ogniem CKM-ów stawia zaciekły opór, jednak wobec coraz większej przewagi liczebnej Polaków jest z góry skazana na porażkę. Z zapasem 4 tur scenariusz kończy się pełnym sukcesem biało-czerwonych.

Nagroda: brak



OpenGen 0.90.59.9 * (6 Jul 2017)  *  AI: Default
Efile folder: E:\Moje Gry\Open General\Open General 2017\efile_gus\  * Efile version: GusOpen ver. 6.9.9j
Campaign: G29 ROK 1920 v.4.0e,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   DEFENSE OF THE VILNIUS , #0 , Brilliant Victory , score:52  +++  Proto: wz14/17 kal75
 2   LIDA , #1 , Brilliant Victory , score:53  +++  Proto: Saperzy 1919
 3   VILNIUS REVENGE , #2 , Brilliant Victory , score:54
 4   OPERATION "MINSK" , #3 , Brilliant Victory , score:55  +++  Proto: Piechota 1919
 5   BABRUYSK , #4 , Brilliant Victory , score:59
 6   DYNEBURG - OPERATION "WINTER" , #5 , Brilliant Victory , score:58
--
Campaign score: 331  *  Average: 55

..
Current scenario: DYNEBURG - OPERATION "WINTER",  VH prestige is 240 ,  All map prestige is: 280
Army cost: 2510 , Current prestige is 239
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 9
AI stance is Defensive
if BV: +200, ZHYTOMYR , cap 3000, 12 turns prestige: 200
if V : +150, ZHYTOMYR , cap 3000, 15 turns prestige: 245
if TV: +100, ZHYTOMYR , cap 3000, 18 turns prestige: 290
if Ls: +150, BUDIONNY COMING , cap 3000, 18 turns prestige: 290

Piechota
*  Piechota 1919 , Zaprzeg , 28 pp/XIX BP , 2 bars , 285 exp , Polska , 10/10 , Shock Tactics  , 7 kill , 0 pp - U:001  [+12 exp]
 Kawaleria , 5  p.uł/1 BJ , 2 bars , 269 exp , Polska , 7/10 , 12 kill , 132 pp - U:006  [+40 exp]
+  Saperzy 1919 , Zaprzeg , X btl.sap/10 DP , 0 bars , 49 exp , Polska , 10/10 , 5 kill , 0 pp - U:007
 Kawaleria , 6 p.uł/1 BJ , 1 bars , 164 exp , Polska , 7/10 , 2 kill , 132 pp - U:009  [+20 exp]
 Piechota 1919 , Zaprzeg , 29 pp/XIX BP , 1 bars , 102 exp , Polska , 10/10 , 1 kill , 132 pp - U:012
+  Piechota 1919 , Zaprzeg , 30 pp/XX BP , 0 bars , 41 exp , Polska , 10/10 , 1 kill , 0 pp - U:013
 Strzelcy Konni , 11 p.uł/1 BJ , 0 bars , 80 exp , Polska , 6/10 , 5 kill , 252 pp - U:014  [+66 exp]

Rozpoznanie
 Kawaleria  , szw.kaw/XIX BP , 1 bars , 116 exp , Polska , 9/10 , 8 kill , 96 pp - U:003  [+17 exp]
 Kawaleria  , szw.zw/1 BJ , 0 bars , 80 exp , Polska , 7/10 , 5 kill , 96 pp - U:010  [+16 exp]

Artyleria ppanc.
*  Maxim , Zaprzeg , kmp CKM/XIX BP , 2 bars , 259 exp , Polska , 12/10 , 1 kill , 0 pp - U:002
 Maxim , Zaprzeg , kmp CKM/XX BP , 0 bars , 21 exp , Polska , 10/10 , 0 kill , 144 pp - U:015

Artyleria
 75mm wz.1897 Schneider , Zaprzeg , I/10 pal/X BA , 2 bars , 226 exp , Polska , 12/10 , 2 kill , 230 pp - U:004  [+23 exp]
 75mm wz.1897 Schneider , Zaprzeg , II/10 pal/X BA , 1 bars , 167 exp , Polska , 9/10 , 0 kill , 192 pp - U:005  [+4 exp]
 105mm wz.13 Schneider  , Zaprzeg , I/10 pac/10 DP , 1 bars , 107 exp , Polska , 10/10 , 2 kill , 324 pp - U:008  [+30 exp]
 75mm wz.97 Konna , Zaprzeg , 1 dak/1 BJ , 0 bars , 85 exp , Polska , 9/10 , 2 kill , 276 pp - U:011  [+35 exp]

Bomb. taktyczny
 Breguet XIV , 39 Eskadra Breguetów , 1 bars , 143 exp , Polska , 10/10 , 0 kill , 504 pp - U:029  [+33 exp]

Player 1 : Polska
Killed: INF:47   RCN:7    AT:6    FORT:19   ATY:18     Total: 97
Lost  : INF:1    AT:1    ATY:1      Total: 3

BV  6
V   0
TV  0
L   0

Averages:
Piechota       *   7 Units *  1 Leaders      Total :    990 exp,     33 kill,    648 pp    Average:    141 exp,      5 kill,     93 pp
Rozpoznanie    *   2 Units *  0 Leaders      Total :    196 exp,     13 kill,    192 pp    Average:     98 exp,      7 kill,     96 pp
Artyleria ppanc. *   2 Units *  0 Leaders      Total :    280 exp,      1 kill,    144 pp    Average:    140 exp,      1 kill,     72 pp
Artyleria      *   4 Units *  0 Leaders      Total :    585 exp,      6 kill,   1022 pp    Average:    146 exp,      2 kill,    256 pp
Bomb. taktyczny *   1 Units *  0 Leaders      Total :    143 exp,      0 kill,    504 pp    Average:    143 exp,      0 kill,    504 pp
* Summary:     *  16 Units *  1 Leaders      Total :   2194 exp,     53 kill,   2510 pp    Average:    137 exp,      3 kill,    157 pp


Player 1  Polska   has 29 units total (core+aux):
Piechota : 16
Czołg :  1
Rozpoznanie :  2
Artyleria ppanc. :  3
Artyleria :  6
Bomb. taktyczny :  1

Player 2  ZSRR   has 1 units total (core+aux):
Bomb. taktyczny :  1


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points
Zapisane
Estek
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 505


« Odpowiedz #9 : Marzec 26, 2018, 07:51:53 »

Scenariusz 7: "Żytomierz"

Zakupy:
1. Modernizacja dwóch pułków kawalerii na strzelców konnych, czyli zastąpienie lanc karabinami.
2. Wzmocnienia w artylerii

Kolejnym wyzwaniem dla moich żołnierzy jest udział w wyprawie kijowskiej i opanowanie rejonu Żytomierza. Jednostek pomocniczych w tym scenariuszu nie brakuje: na północy zgrupowania piechoty z 4 DP i 4 brygady 7 DP. W centrum 3 BJ i zmotoryzowana grupa gen. Dąb-Biernackiego, późniejszego dowódcy Armii "Prusy", na południu 13 brygada 7 DP i jednostki 15 DP. Swoje jednostki umieszczam początkowo w całości przy sztabie gen. Dąb-Biernackiego pod Nowogrodem Wołyńskim, gdzie znajduje się punkt wystawienia. Plan działania dyktuje mapa. Na północy 4 DP i część 4 brygady zaatakuje Korosteń. Po jego zdobyciu jednostki przejdą przez gęste lasy na północ od Malina (VHex nr 4). 3 BJ wraz z moją 1 BJ i pozostałą częścią 4 brygady ruszą w kierunku lotniska w centrum. Jego zdobycie znacznie usprawni działanie polskich samolotów. W dalszej części jednostki rozpoznają podejście od północy pod Korostyszewami (VHex nr 2) i uderzą na Malin od południowego-zachodu. Najsilniejsze jednostki w składzie grupy zmotoryzowanej gen. Dąb-Biernackiego i mojej 10 DP ruszą wprost na Żytomierz. Jego zdobycie umożliwi rozdzielenie sił na wschód w kierunku Korostyszewów (VHex nr 2) i na południe na Berdyczów (VHex nr 3). Bezpośrednie uderzenie na Berdyczów wykonają z zachodu jednostki 13 Brygady i 15 DP.

Piękne rozległe równiny to wymarzony teren dla kawalerii. W pierwszych turach scenariusza większa część dywizji z północy i centrum mapy rozwija się w wachlarz. Do pierwszych walk dochodzi pod Korosteniem na północy i w rejonie lotniska, gdzie z łatwością rozbijam oddziały bolszewików. Niedługo potem wybuchają walki na drodze do Żytomierza. Dochodzi do pierwszego w tej kampanii pojedynku pancernego między samochodami Austin Putiłow obu walczących stron. Niestety trochę przeszarżowałem w zagonie gen. Dąb-Biernackiego i utraciłem jeden z batalionów wyposażony w ciężarówki. Artyleria w taborach konnych nie poruszała się tak sprawnie i nie była jeszcze w stanie udzielić wsparcia piechocie legionowej. Bolszewicy uaktywnili się także w rejonie lotniska, gdzie dzielnie poczynali sobie z nimi kawalerzyści 1 i 3 BJ oraz moja eskadra Breguetów, która zdobyła świetnego lidera. Kiedy nadeszła artyleria 10 DP siła ognia przygniotła Rosjan do ziemi. 28 pp zdobył Żytomierz a jednostki brygad jazdy mogły rozwinąć swój atak dalej na wschód. Przez cały ten czas zarówno grupa północna po zdobyciu Korostenia jak i jednostki na południu sukcesywnie zbliżały się do swoich celów. W stosownej chwili doszło do jednoczesnego uderzenia na Malin z północy i południa, na Korostyszew od zachodu i Berdyczów od północy, południa i zachodu. Pozycje 2 i 3 pękły jak bańka mydlana, większy opór napotkałem pod Malinem. Nic jednak straconego. Wykorzystałem dodatkową turę na zdobycie SHexów i szczelne oskrzydlenie opornego miasta. Trzy tury przed końcem czasu na brylanta, wśród płatków śniegu Malin upadł.

Nagroda: Bristol F.2



OpenGen 0.90.59.9 * (6 Jul 2017)  *  AI: Default
Efile folder: E:\Moje Gry\Open General\Open General 2017\efile_gus\  * Efile version: GusOpen ver. 6.9.9j
Campaign: G29 ROK 1920 v.4.0e,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   DEFENSE OF THE VILNIUS , #0 , Brilliant Victory , score:52  +++  Proto: wz14/17 kal75
 2   LIDA , #1 , Brilliant Victory , score:53  +++  Proto: Saperzy 1919
 3   VILNIUS REVENGE , #2 , Brilliant Victory , score:54
 4   OPERATION "MINSK" , #3 , Brilliant Victory , score:55  +++  Proto: Piechota 1919
 5   BABRUYSK , #4 , Brilliant Victory , score:59
 6   DYNEBURG - OPERATION "WINTER" , #5 , Brilliant Victory , score:58
 7   ZHYTOMYR , #6 , Brilliant Victory , score:57
--
Campaign score: 388  *  Average: 55

..
Current scenario: ZHYTOMYR,  VH prestige is 320 ,  All map prestige is: 720
Army cost: 2801 , Current prestige is 864
Prestige available on map yet is 80 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 10
AI stance is Defensive
if BV: +200, BUDIONNY COMING , cap 3000, 12 turns prestige: 250
if V : +150, BUDIONNY COMING , cap 3000, 15 turns prestige: 295
if TV: +100, BUDIONNY COMING , cap 3000, 18 turns prestige: 310
Ls: Loss , turn prestige: 310

Piechota
*  Piechota 1919 , Zaprzeg , 28 pp/XIX BP , 3 bars , 332 exp , Polska , 10/10 , Shock Tactics  , 11 kill , 0 pp - U:001  [+47 exp]
 Strzelcy Konni , 5  p.uł/1 BJ , 3 bars , 311 exp , Polska , 7/10 , 14 kill , 252 pp - U:006  [+42 exp]
+  Saperzy 1919 , Zaprzeg , X btl.sap/10 DP , 0 bars , 49 exp , Polska , 10/10 , 5 kill , 0 pp - U:007
 Strzelcy Konni , 6 p.uł/1 BJ , 2 bars , 207 exp , Polska , 7/10 , 5 kill , 252 pp - U:009  [+43 exp]
 Piechota 1919 , Zaprzeg , 29 pp/XIX BP , 1 bars , 132 exp , Polska , 10/10 , 1 kill , 132 pp - U:012  [+30 exp]
+  Piechota 1919 , Zaprzeg , 30 pp/XX BP , 0 bars , 59 exp , Polska , 9/10 , 3 kill , 0 pp - U:013  [+18 exp]
 Strzelcy Konni , 11 p.uł/1 BJ , 1 bars , 163 exp , Polska , 7/10 , 7 kill , 252 pp - U:014  [+83 exp]

Rozpoznanie
 Kawaleria  , szw.kaw/XIX BP , 1 bars , 130 exp , Polska , 6/10 , 9 kill , 96 pp - U:003  [+14 exp]
 Kawaleria  , szw.zw/1 BJ , 1 bars , 101 exp , Polska , 4/10 , 5 kill , 96 pp - U:010  [+21 exp]

Artyleria ppanc.
*  Maxim , Zaprzeg , kmp CKM/XIX BP , 2 bars , 270 exp , Polska , 12/10 , 1 kill , 0 pp - U:002  [+11 exp]
 Maxim , Zaprzeg , kmp CKM/XX BP , 0 bars , 21 exp , Polska , 10/10 , 0 kill , 144 pp - U:015

Artyleria
 75mm wz.1897 Schneider , Zaprzeg , I/10 pal/X BA , 2 bars , 258 exp , Polska , 12/10 , 2 kill , 230 pp - U:004  [+32 exp]
 75mm wz.1897 Schneider , Zaprzeg , II/10 pal/X BA , 1 bars , 192 exp , Polska , 11/10 , 0 kill , 211 pp - U:005  [+25 exp]
 105mm wz.13 Schneider  , Zaprzeg , I/10 pac/10 DP , 1 bars , 121 exp , Polska , 11/10 , 2 kill , 356 pp - U:008  [+14 exp]
 75mm wz.97 Konna , Zaprzeg , 1 dak/1 BJ , 1 bars , 108 exp , Polska , 10/10 , 2 kill , 276 pp - U:011  [+23 exp]

Bomb. taktyczny
 Breguet XIV , 39 Eskadra Breguetów , 2 bars , 218 exp , Polska , 10/10 , Fire Discipline  , 1 kill , 504 pp - U:016  [+75 exp]

Player 1 : Polska
Killed: INF:63   RCN:9    AT:8    FORT:21   ATY:22     Total: 123
Lost  : INF:2    AT:1    ATY:1      Total: 4

BV  7
V   0
TV  0
L   0

Averages:
Piechota       *   7 Units *  1 Leaders      Total :   1253 exp,     46 kill,    888 pp    Average:    179 exp,      7 kill,    127 pp
Rozpoznanie    *   2 Units *  0 Leaders      Total :    231 exp,     14 kill,    192 pp    Average:    116 exp,      7 kill,     96 pp
Artyleria ppanc. *   2 Units *  0 Leaders      Total :    291 exp,      1 kill,    144 pp    Average:    146 exp,      1 kill,     72 pp
Artyleria      *   4 Units *  0 Leaders      Total :    679 exp,      6 kill,   1073 pp    Average:    170 exp,      2 kill,    268 pp
Bomb. taktyczny *   1 Units *  1 Leaders      Total :    218 exp,      1 kill,    504 pp    Average:    218 exp,      1 kill,    504 pp
* Summary:     *  16 Units *  2 Leaders      Total :   2672 exp,     68 kill,   2801 pp    Average:    167 exp,      4 kill,    175 pp


Player 1  Polska   has 38 units total (core+aux):
Piechota : 21
Rozpoznanie :  5
Artyleria ppanc. :  3
Artyleria :  7
Myśliwiec :  1
Bomb. taktyczny :  1

Player 2  ZSRR   has 1 units total (core+aux):
Piechota :  1


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points
Zapisane
Estek
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 505


« Odpowiedz #10 : Marzec 28, 2018, 08:02:36 »

Scenariusz 8: "Nadchodzi Budionny"

Zakupy:
1. 31 pp dla XX Brygady Piechoty
2. Szwadron kawalerii jako zwiad dla XX Brygady Piechoty
3. Wzmocnienia stanów

Podrażniony "czerwony niedźwiedź" tupnął nogą. Do akcji wkracza 1 Armia Konna Budionnego. Zadaniem jest powstrzymanie bolszewików na linii rzeki (prawdopodobnie Roś) wraz z towarzyszami broni z 7DP. Obrona opiera się na 4 sektorach, które kontrolują główne szlaki przeprawowe na rzece. W sektorze "1" umieszczam 28 i 29 pp, I dywizjon artylerii i szwadron kawalerii z XIX BP. W sektorze "2" batalion saperów, kompanię CKM XIX BP i II dywizjon artylerii. W sektorze "3" dwa pułku ułanów, 10 pułk artylerii ciężkiej, dywizjon artylerii konnej i szwadron zwiadu 1 BJ. Ostatni sektor "4" zabezpieczy kompania CKM XXBP i szwadron zwiadu XX BP. Jako odwód w kierunku sektora 3-ciego wyruszy 11 pułk ułanów i oba pułki piechoty z XX BP. Lotnictwo rozdzielam względem dwóch lotnisk na mapie. Z północnego wystartuje 3 Eskadra Wywiadowcza a z południowego 16-ta.

Po drobnej korekcie ustawienia jednostek i wycofaniu niektórych auxów w bardziej dogodne pozycje oczekuje nadejścia kawalerii przeciwnika. Rolę harcowników pełnią moi piloci, którzy bombardują pierwsze jednostki bolszewickie. Do zwarcia dochodzi niemal jednocześnie na całej linii rzeki w pozycjach 1,3,4 oraz z niewielkim opóźnieniem na linii lasów sektora 2-giego. Wszędzie w pełni kontroluje sytuację. Pojedyncze oddziały wroga, którym udaje się przejść przez rzekę pod 1-ką i 3-ką są natychmiast unicestwiane. Twarde zapasy o przeprawy trwają przez ok. 8-9 tur. Następnie moje siły przechodzą do kontrataku. Na północy i w centrum przebiega on bezboleśnie. Łatwo w moje ręce wpada mała flaga na północy i SHex vis a vis sektora 3-ciego. Tylko na południu trochę się zagalopowałem. Po wykrwawieniu moskali nad rzeką uznałem, że droga na wschód jest już bezpieczna i wysłałem mój świeżo zakupiony zwiad konny z XX BP wprost ku małej fladze. Tam owi kawalerzyści nadziali się na drugą falę jeźdźców Budionnego. Jednostka przepadła. Nie zmieniło to już jednak sytuacji na linii frontu. Wszystkie 4 VHexy były w moich rękach do końca co gwarantowało brylantowe zwycięstwo.

Nagroda: Peugeot 18  - pocieszenie po stracie szwadronu kawalerii  Grin



OpenGen 0.90.59.9 * (6 Jul 2017)  *  AI: Default
Efile folder: E:\Moje Gry\Open General\Open General 2017\efile_gus\  * Efile version: GusOpen ver. 6.9.9j
Campaign: G29 ROK 1920 v.4.0e,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   DEFENSE OF THE VILNIUS , #0 , Brilliant Victory , score:52  +++  Proto: wz14/17 kal75
 2   LIDA , #1 , Brilliant Victory , score:53  +++  Proto: Saperzy 1919
 3   VILNIUS REVENGE , #2 , Brilliant Victory , score:54
 4   OPERATION "MINSK" , #3 , Brilliant Victory , score:55  +++  Proto: Piechota 1919
 5   BABRUYSK , #4 , Brilliant Victory , score:59
 6   DYNEBURG - OPERATION "WINTER" , #5 , Brilliant Victory , score:58
 7   ZHYTOMYR , #6 , Brilliant Victory , score:57  +++  Proto: Bristol F.2
 8   BUDIONNY COMING , #7 , Brilliant Victory , score:53
--
Campaign score: 441  *  Average: 55

..
Current scenario: BUDIONNY COMING,  VH prestige is 0 ,  All map prestige is: 200
Army cost: 3010 , Current prestige is 678
Prestige available on map yet is 80 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 13
AI stance is Aggressive
if BV: +600, THE BATTLE OF WARSAW , cap 4500, 12 turns prestige: 205
if V : +350, THE BATTLE OF WARSAW , cap 4500, 12 turns prestige: 205
if TV: +100, THE BATTLE OF WARSAW , cap 4500, 12 turns prestige: 205
Ls: Loss , turn prestige: 205

Piechota
*  Piechota 1919 , Zaprzeg , 28 pp/XIX BP , 3 bars , 361 exp , Polska , 8/10 , Shock Tactics  , 11 kill , 0 pp - U:001  [+29 exp]
 Strzelcy Konni , 5  p.uł/1 BJ , 3 bars , 334 exp , Polska , 7/10 , 18 kill , 252 pp - U:006  [+23 exp]
+  Saperzy 1919 , Zaprzeg , X btl.sap/10 DP , 0 bars , 83 exp , Polska , 9/10 , 5 kill , 0 pp - U:007  [+34 exp]
 Strzelcy Konni , 6 p.uł/1 BJ , 2 bars , 246 exp , Polska , 5/10 , 6 kill , 252 pp - U:009  [+39 exp]
 Piechota 1919 , Zaprzeg , 29 pp/XIX BP , 1 bars , 191 exp , Polska , 6/10 , 2 kill , 132 pp - U:012  [+59 exp]
+  Piechota 1919 , Zaprzeg , 30 pp/XX BP , 0 bars , 73 exp , Polska , 7/10 , 4 kill , 0 pp - U:013  [+14 exp]
 Strzelcy Konni , 11 p.uł/1 BJ , 1 bars , 196 exp , Polska , 6/10 , 9 kill , 252 pp - U:014  [+33 exp]
*  Bryg.Wolnych Kozaków ,  , 2 bars , 284 exp , Polska , 11/10 , 2 kill , 0 pp - U:026
 Piechota 1919 , Zaprzeg , 31 pp/XX BP , 1 bars , 192 exp , Polska , 7/10 , 2 kill , 132 pp - U:071  [+22 exp]

Rozpoznanie
 Kawaleria  , szw.kaw/XIX BP , 1 bars , 142 exp , Polska , 10/10 , 10 kill , 96 pp - U:003  [+12 exp]
 Kawaleria  , szw.zw/1 BJ , 1 bars , 122 exp , Polska , 7/10 , 5 kill , 96 pp - U:010  [+21 exp]

Artyleria ppanc.
*  Maxim , Zaprzeg , kmp CKM/XIX BP , 3 bars , 360 exp , Polska , 12/10 , 3 kill , 0 pp - U:002  [+90 exp]
 Maxim , Zaprzeg , kmp CKM/XX BP , 0 bars , 68 exp , Polska , 10/10 , 1 kill , 144 pp - U:015  [+47 exp]

Artyleria
 75mm wz.1897 Schneider , Zaprzeg , I/10 pal/X BA , 2 bars , 295 exp , Polska , 12/10 , 3 kill , 230 pp - U:004  [+37 exp]
 75mm wz.1897 Schneider , Zaprzeg , II/10 pal/X BA , 2 bars , 240 exp , Polska , 11/10 , 2 kill , 211 pp - U:005  [+48 exp]
 105mm wz.13 Schneider  , Zaprzeg , I/10 pac/10 DP , 1 bars , 169 exp , Polska , 11/10 , 2 kill , 356 pp - U:008  [+48 exp]
 75mm wz.97 Konna , Zaprzeg , 1 dak/1 BJ , 1 bars , 153 exp , Polska , 11/10 , 3 kill , 303 pp - U:011  [+45 exp]

Myśliwiec
+  Bristol F.2 , 3 Esk.Wyw/VGL , 2 bars , 267 exp , Polska , 10/10 , 2 kill , 0 pp - U:017  [+97 exp]

Bomb. taktyczny
 Breguet XIV , 16 Esk.Wyw/V GL , 3 bars , 393 exp , Polska , 11/10 , Fire Discipline  , Support, 2 kill , 554 pp - U:016  [+175 exp]

Player 1 : Polska
Killed: INF:87   RCN:14   AT:12   FORT:21   ATY:25     Total: 159
Lost  : INF:2    RCN:1    AT:1    ATY:1      Total: 5

BV  8
V   0
TV  0
L   0

Averages:
Piechota       *   9 Units *  1 Leaders      Total :   1960 exp,     59 kill,   1020 pp    Average:    218 exp,      7 kill,    113 pp
Rozpoznanie    *   2 Units *  0 Leaders      Total :    264 exp,     15 kill,    192 pp    Average:    132 exp,      8 kill,     96 pp
Artyleria ppanc. *   2 Units *  0 Leaders      Total :    428 exp,      4 kill,    144 pp    Average:    214 exp,      2 kill,     72 pp
Artyleria      *   4 Units *  0 Leaders      Total :    857 exp,     10 kill,   1100 pp    Average:    214 exp,      3 kill,    275 pp
Myśliwiec      *   1 Units *  0 Leaders      Total :    267 exp,      2 kill,      0 pp    Average:    267 exp,      2 kill,      0 pp
Bomb. taktyczny *   1 Units *  1 Leaders      Total :    393 exp,      2 kill,    554 pp    Average:    393 exp,      2 kill,    554 pp
* Summary:     *  19 Units *  2 Leaders      Total :   4169 exp,     92 kill,   3010 pp    Average:    219 exp,      5 kill,    158 pp


Player 1  Polska   has 33 units total (core+aux):
Piechota : 18
Rozpoznanie :  2
Artyleria ppanc. :  3
Artyleria :  8
Myśliwiec :  1
Bomb. taktyczny :  1

Player 2  ZSRR   has 3 units total (core+aux):
Piechota :  1
Fortyfikacje :  1
Artyleria :  1


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points
Zapisane
besiu
Generał brygady (Brigadier General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 262


« Odpowiedz #11 : Marzec 30, 2018, 11:19:11 »

to była świetna kampania... Chciałbym takich więcej...
tylko, od ponad roku, nie miałem czasu, grać Tongue Cheesy
Zapisane
Estek
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 505


« Odpowiedz #12 : Kwiecień 04, 2018, 08:29:51 »

to była świetna kampania... Chciałbym takich więcej...
tylko, od ponad roku, nie miałem czasu, grać Tongue Cheesy

Zgadzam się. Gra się wyśmienicie. Na szczególne brawa zasługują opisy. Musisz się "besiu" zmobilizować  Wink

Scenariusz 9: "Bitwa o Warszawę"

Zakupy:
1. Breguet XIV z dodatkiem support jako 17 Eskadra Wywiadowcza
2. Maksymalne wzmocnienia wszystkich posiadanych jednostek

Przełomowy moment kampanii roku 1920. Bitwa na przedpolach Warszawy. Moje oddziały core formują zaporę na drodze ze stolicy w kierunku Mińska Mazowieckiego. Lewe skrzydło w lesie obsadza XX BP, prawe między strumieniem a lasem XIX BP. Za ich plecami umieszczam całą artylerię 10 DP. Brygadę Jazdy posyłam bardziej na północ pod Sulejówek. W stosownym momencie wykorzystam ją do wdarcia się na tyły przeciwnika. Oczywiście nie jestem pozostawiony sam sobie. Począwszy od północy front obsadza VII Bryg. Rez. na wysokości Wyszkowa. Auxowa 10 DP nieopodal Serocka i Wołomina (VHex nr 1). 8 DP pod Sulejówkiem, na południowy-zachód od Wołomina i 15 DP na wysokości Kołbieli na południe od moich sił core. W rezerwie znajdują się jeszcze pododdziały 1 Armii w stolicy oraz po drugiej stronie Wisły pod Górą Kalwarią, które od razu posyłam na front dla wzmocnienia sił odpowiednio 8-ej i 15 DP.

Wkrótce pojawiają się fale bolszewików. Na północ od Wołomina staram się działać zaczepnie VII Brygada i auxowa 10 DP pomalutku spycha przeciwnika na wschód i odzyskuje Serock. Między Wołominem a Sulejówkiem 8 DP wsparta pociągiem pancernym "Paderewski" i oddziałami mojej kawalerii broni się twardo. Stabilnie również na drodze z Mińska Mazowieckiego i koło Góry Kalwarii. Na tych dwóch odcinkach pełne ręce roboty mają eskadry lotnicze, które atakują pozycje bolszewickiej artylerii przy okazji wskazując ich pozycje dla naszych baterii. Nie ma co ukrywać, że pozbycie się licznych dział przeciwnika to priorytet do wygrania tego scenariusza. Reszta to cierpliwa i mądra obrona i wyczekiwanie na kontratak.

Walki pozycyjne trwają na całym froncie przez ok. 4 tury. Po tym czasie dochodzi do pierwszych manewrów przełamujących. Najpierw na odcinku wołomińskim. VII Brygada zdobywa Wyszków a 10 DP przez Zabrodzie oskrzydla VHex 1 od północy. Od południa Wołomin szachuje piechota 8 dywizji oraz ułani mojej 1 BJ. Na południe od Mińska Mazowieckiego do akcji wkraczają jednostki polskie z nad Wieprza: 14 DP, 16 DP i 21 DP. Jednostki 14 i 16 dywizji kieruję na Kałuszyn (VHex nr 3), 21-szą wprost na Mińsk Mazowiecki. Sytuacja na mapie zaczyna się robić ciekawa. Od północy i południa na bolszewickich armiach zaczynają zaciskać się potężne kleszcze.

Niedługo potem sytuacja na froncie zaczyna osiągać punkt krytyczny. Na północy upada Wołomin a auxowa 10 DP przez Tłuszcz rusza w kierunku Mokrej Wsi (VHex nr 4). 1 BJ z pomocą lotnictwa walczy o Stanisławów między Wołominem a Mińskiem Mazowieckim. W centrum moja 10 DP "core" niczym tama powstrzymuje kolejne pułki przeciwnika. Dwa dywizjony artylerii zyskują fajnych liderów. Na południu pada Kołbiel, Siennica i Cegłów a jednostki znad Wieprza podchodzą pod Mińsk Mazowiecki i Kałuszyn. Rosjanie już wyraźnie nie mają siły. Jako ostatnie do ataku rusza moja zapora core spod Warszawy wprost na Mińsk Mazowiecki zwijając wszystkie niedobitki. W ręce Polaków wpadają kolejno VHexy 2 i 3 i 4 oraz jeden południowy SHex i lotnisko na północ od Mokrej Wsi. Z zapasem 7 tur kończę scenariusz. Nie łaszczyłem się na pozostały SHex i 3 małe flagi bo punktów prestiżu i tak mam już dosyć a lepiej było powalczyć o wynik  Wink

Nagroda: brak



OpenGen 0.90.59.9 * (6 Jul 2017)  *  AI: Default
Efile folder: E:\Moje Gry\Open General\Open General 2017\efile_gus\  * Efile version: GusOpen ver. 6.9.9j
Campaign: G29 ROK 1920 v.4.0e,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   DEFENSE OF THE VILNIUS , #0 , Brilliant Victory , score:52  +++  Proto: wz14/17 kal75
 2   LIDA , #1 , Brilliant Victory , score:53  +++  Proto: Saperzy 1919
 3   VILNIUS REVENGE , #2 , Brilliant Victory , score:54
 4   OPERATION "MINSK" , #3 , Brilliant Victory , score:55  +++  Proto: Piechota 1919
 5   BABRUYSK , #4 , Brilliant Victory , score:59
 6   DYNEBURG - OPERATION "WINTER" , #5 , Brilliant Victory , score:58
 7   ZHYTOMYR , #6 , Brilliant Victory , score:57  +++  Proto: Bristol F.2
 8   BUDIONNY COMING , #7 , Brilliant Victory , score:53  +++  Proto: Peugeot 18
 9   THE BATTLE OF WARSAW , #8 , Brilliant Victory , score:68
--
Campaign score: 509  *  Average: 56

..
Current scenario: THE BATTLE OF WARSAW,  VH prestige is 320 ,  All map prestige is: 1040
Army cost: 3602 , Current prestige is 1193
Prestige available on map yet is 200 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 9
AI stance is Aggressive
if BV: +300, KOMAROW , cap 5500, 15 turns prestige: 465
if V : +180, KOMAROW , cap 5500, 18 turns prestige: 480
if TV: +100, KOMAROW , cap 5500, 21 turns prestige: 480
Ls: Loss , turn prestige: 480

Piechota
*  Piechota 1919 , Zaprzeg , 28 pp/XIX BP , 4 bars , 442 exp , Polska , 8/10 , Shock Tactics  , 15 kill , 0 pp - U:001  [+81 exp]
 Strzelcy Konni , 5  p.uł/1 BJ , 4 bars , 405 exp , Polska , 7/10 , Shock Tactics  , 22 kill , 252 pp - U:006  [+71 exp]
+  Saperzy 1919 , Zaprzeg , X btl.sap/10 DP , 1 bars , 127 exp , Polska , 10/10 , 5 kill , 0 pp - U:007  [+44 exp]
 Strzelcy Konni , 6 p.uł/1 BJ , 3 bars , 300 exp , Polska , 8/10 , 9 kill , 252 pp - U:009  [+54 exp]
 Piechota 1919 , Zaprzeg , 29 pp/XIX BP , 2 bars , 272 exp , Polska , 8/10 , 2 kill , 132 pp - U:012  [+81 exp]
+  Piechota 1919 , Zaprzeg , 30 pp/XX BP , 1 bars , 100 exp , Polska , 10/10 , 7 kill , 0 pp - U:013  [+27 exp]
 Strzelcy Konni , 11 p.uł/1 BJ , 2 bars , 266 exp , Polska , 10/10 , 10 kill , 252 pp - U:014  [+70 exp]
*  Bryg.Wolnych Kozaków ,  , 3 bars , 331 exp , Polska , 9/10 , 6 kill , 0 pp - U:018  [+47 exp]
 Piechota 1919 , Zaprzeg , 31 pp/XX BP , 2 bars , 277 exp , Polska , 7/10 , 2 kill , 132 pp - U:019  [+85 exp]

Rozpoznanie
 Kawaleria  , szw.kaw/XIX BP , 1 bars , 167 exp , Polska , 1/10 , 10 kill , 96 pp - U:003  [+25 exp]
 Kawaleria  , szw.zw/1 BJ , 1 bars , 142 exp , Polska , 4/10 , 6 kill , 96 pp - U:010  [+20 exp]
+  Peugeot 18 , szw.zw/XX BP , 2 bars , 233 exp , Polska , 11/10 , 2 kill , 0 pp - U:020  [+53 exp]

Artyleria ppanc.
*  Maxim , Zaprzeg , kmp CKM/XIX BP , 4 bars , 428 exp , Polska , 12/10 , 6 kill , 0 pp - U:002  [+68 exp]
 Maxim , Zaprzeg , kmp CKM/XX BP , 1 bars , 107 exp , Polska , 9/10 , 2 kill , 144 pp - U:015  [+39 exp]

Artyleria
 75mm wz.1897 Schneider , Zaprzeg , I/10 pal/X BA , 3 bars , 337 exp , Polska , 12/10 , Combat Support  , 5 kill , 230 pp - U:004  [+42 exp]
 75mm wz.1897 Schneider , Zaprzeg , II/10 pal/X BA , 2 bars , 273 exp , Polska , 12/10 , 2 kill , 230 pp - U:005  [+33 exp]
 105mm wz.13 Schneider  , Zaprzeg , I/10 pac/10 DP , 2 bars , 258 exp , Polska , 10/10 , Devastating Fire  , 5 kill , 324 pp - U:008  [+89 exp]
 75mm wz.97 Konna , Zaprzeg , 1 dak/1 BJ , 1 bars , 176 exp , Polska , 11/10 , 3 kill , 303 pp - U:011  [+23 exp]

Myśliwiec
+  Bristol F.2 , 3 Esk.Wyw/VGL , 3 bars , 334 exp , Polska , 12/10 , 3 kill , 0 pp - U:017  [+67 exp]

Bomb. taktyczny
 Breguet XIV , 16 Esk.Wyw/V GL , 5 bars , 546 exp , Polska , 13/10 , Fire Discipline  , Support, 3 kill , 655 pp - U:016  [+153 exp]
 Breguet XIV , 17 Esk.Wyw/V GL , 2 bars , 249 exp , Polska , 10/10 , Support, 3 kill , 504 pp - U:207  [+69 exp]

Player 1 : Polska
Killed: INF:153  RCN:21   AT:19   FORT:21   ATY:47     Total: 261
Lost  : INF:3    RCN:1    AT:1    ATY:1      Total: 6

BV  9
V   0
TV  0
L   0

Averages:
Piechota       *   9 Units *  2 Leaders      Total :   2520 exp,     78 kill,   1020 pp    Average:    280 exp,      9 kill,    113 pp
Rozpoznanie    *   3 Units *  0 Leaders      Total :    542 exp,     18 kill,    192 pp    Average:    181 exp,      6 kill,     64 pp
Artyleria ppanc. *   2 Units *  0 Leaders      Total :    535 exp,      8 kill,    144 pp    Average:    268 exp,      4 kill,     72 pp
Artyleria      *   4 Units *  2 Leaders      Total :   1044 exp,     15 kill,   1087 pp    Average:    261 exp,      4 kill,    272 pp
Myśliwiec      *   1 Units *  0 Leaders      Total :    334 exp,      3 kill,      0 pp    Average:    334 exp,      3 kill,      0 pp
Bomb. taktyczny *   2 Units *  1 Leaders      Total :    795 exp,      6 kill,   1159 pp    Average:    398 exp,      3 kill,    580 pp
* Summary:     *  21 Units *  5 Leaders      Total :   5770 exp,    128 kill,   3602 pp    Average:    275 exp,      6 kill,    172 pp


Player 1  Polska   has 103 units total (core+aux):
Piechota : 58
Czołg :  2
Rozpoznanie :  6
Artyleria ppanc. :  5
Artyleria : 25
Myśliwiec :  4
Bomb. taktyczny :  3

Player 2  ZSRR   has 3 units total (core+aux):
Piechota :  3


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points
Zapisane
Estek
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 505


« Odpowiedz #13 : Kwiecień 11, 2018, 09:02:59 »

Scenariusz 10: "Komarów"

Zakupy:
1. Tylko wzmocnienia

Szybka i intensywna bitwa. Pod VHexem nr 1 okopany auxowy 31 pułk Strzelców Kaniowskich wraz z 6 Dywizją Strzelców Siczowych broni Zamościa. Może liczyć na wsparcie pozostałej części 10 DP, która nadciąga z północnego-zachodu. Od południa pod Komarowem (VHex nr 2) stoi silna 1 Dywizja Konna a w jej odwodzie znajduje się 13 DP. Na północy pod Grabowcem (VHex nr 3) jest miejsce dla moich wojaków. Wystawiam całą XIX BP oraz 1 BJ. Z SHexa na pole bitwy ruszają pozostałe siły ale nie wezmą one udziału w walkach. Plan jest prosty: Zamknąć bolszewickie wybrzuszenie frontu, zniszczyć Konną Armię Budionnego i uwolnić Zamość od długiego oblężenia.

Cały spektakl trwa cztery tury. Okrążony przeciwnik zachowuje się niczym zwierze w klatce. Przez dwie tury próbuje działać zaczepnie pod Zamościem, Komarowem i Grabowcem. Wszystkie ataki bolszewików są krwawo odpierane. W kolejnych dwóch turach wyczerpanego przeciwnika zgniata koncentryczny atak ze wszystkich stron. Ot i cała bitwa.

Nagroda: Kolejny raz Peugeot 18



OpenGen 0.90.59.9 * (6 Jul 2017)  *  AI: Default
Efile folder: E:\Moje Gry\Open General\Open General 2017\efile_gus\  * Efile version: GusOpen ver. 6.9.9j
Campaign: G29 ROK 1920 v.4.0e,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   DEFENSE OF THE VILNIUS , #0 , Brilliant Victory , score:52  +++  Proto: wz14/17 kal75
 2   LIDA , #1 , Brilliant Victory , score:53  +++  Proto: Saperzy 1919
 3   VILNIUS REVENGE , #2 , Brilliant Victory , score:54
 4   OPERATION "MINSK" , #3 , Brilliant Victory , score:55  +++  Proto: Piechota 1919
 5   BABRUYSK , #4 , Brilliant Victory , score:59
 6   DYNEBURG - OPERATION "WINTER" , #5 , Brilliant Victory , score:58
 7   ZHYTOMYR , #6 , Brilliant Victory , score:57  +++  Proto: Bristol F.2
 8   BUDIONNY COMING , #7 , Brilliant Victory , score:53  +++  Proto: Peugeot 18
 9   THE BATTLE OF WARSAW , #8 , Brilliant Victory , score:68
10   KOMAROW , #9 , Brilliant Victory , score:67
--
Campaign score: 576  *  Average: 57

..
Current scenario: KOMAROW,  VH prestige is 240 ,  All map prestige is: 560
Army cost: 4036 , Current prestige is 944
Prestige available on map yet is 320 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 4
AI stance is Aggressive
if BV: +1200, RALLY FOR THE KOVEL , cap 7000, 10 turns prestige: 150
if V : +850, RALLY FOR THE KOVEL , cap 7000, 13 turns prestige: 195
if TV: +600, RALLY FOR THE KOVEL , cap 7000, 16 turns prestige: 240
if Ls: +150, A SECOND TIME LIDA , cap 9000, 16 turns prestige: 240

Piechota
*  Piechota 1919 , Zaprzeg , 28 pp/XIX BP , 4 bars , 444 exp , Polska , 14/10 , Shock Tactics  , 16 kill , 0 pp - U:001  [+2 exp]
 Strzelcy Konni , 5  p.uł/1 BJ , 4 bars , 439 exp , Polska , 13/10 , Shock Tactics  , 23 kill , 327 pp - U:006  [+34 exp]
+  Saperzy 1919 , Zaprzeg , X btl.sap/10 DP , 1 bars , 127 exp , Polska , 11/10 , 5 kill , 0 pp - U:007
 Strzelcy Konni , 6 p.uł/1 BJ , 3 bars , 393 exp , Polska , 9/10 , 11 kill , 252 pp - U:009  [+93 exp]
 Piechota 1919 , Zaprzeg , 29 pp/XIX BP , 2 bars , 280 exp , Polska , 12/10 , 4 kill , 158 pp - U:012  [+8 exp]
+  Piechota 1919 , Zaprzeg , 30 pp/XX BP , 1 bars , 100 exp , Polska , 11/10 , 7 kill , 0 pp - U:013
 Strzelcy Konni , 11 p.uł/1 BJ , 2 bars , 275 exp , Polska , 10/10 , 10 kill , 252 pp - U:014  [+9 exp]
*  Bryg.Wolnych Kozaków ,  , 3 bars , 352 exp , Polska , 12/10 , 9 kill , 0 pp - U:018  [+21 exp]
 Piechota 1919 , Zaprzeg , 31 pp/XX BP , 2 bars , 277 exp , Polska , 12/10 , 2 kill , 158 pp - U:019

Rozpoznanie
 Kawaleria  , szw.kaw/XIX BP , 1 bars , 193 exp , Polska , 10/10 , 10 kill , 96 pp - U:003  [+26 exp]
 Kawaleria  , szw.zw/1 BJ , 1 bars , 142 exp , Polska , 11/10 , 6 kill , 105 pp - U:010
+  Peugeot 18 , szw.zw/XX BP , 2 bars , 233 exp , Polska , 12/10 , 2 kill , 0 pp - U:020

Artyleria ppanc.
*  Maxim , Zaprzeg , kmp CKM/XIX BP , 4 bars , 428 exp , Polska , 14/10 , 6 kill , 0 pp - U:002
 Maxim , Zaprzeg , kmp CKM/XX BP , 1 bars , 107 exp , Polska , 11/10 , 2 kill , 158 pp - U:015

Artyleria
 75mm wz.1897 Schneider , Zaprzeg , I/10 pal/X BA , 3 bars , 355 exp , Polska , 13/10 , Combat Support  , 6 kill , 249 pp - U:004  [+18 exp]
 75mm wz.1897 Schneider , Zaprzeg , II/10 pal/X BA , 2 bars , 291 exp , Polska , 12/10 , 2 kill , 230 pp - U:005  [+18 exp]
 105mm wz.13 Schneider  , Zaprzeg , I/10 pac/10 DP , 2 bars , 299 exp , Polska , 12/10 , Devastating Fire  , 6 kill , 388 pp - U:008  [+41 exp]
 75mm wz.97 Konna , Zaprzeg , 1 dak/1 BJ , 1 bars , 188 exp , Polska , 11/10 , 3 kill , 303 pp - U:011  [+12 exp]

Myśliwiec
+  Bristol F.2 , 3 Esk.Wyw/VGL , 3 bars , 375 exp , Polska , 13/10 , 5 kill , 0 pp - U:017  [+41 exp]

Bomb. taktyczny
 Breguet XIV , 16 Esk.Wyw/V GL , 5 bars , 607 exp , Polska , 15/10 , Fire Discipline  , Support, 4 kill , 756 pp - U:016  [+61 exp]
 Breguet XIV , 17 Esk.Wyw/V GL , 2 bars , 270 exp , Polska , 12/10 , Support, 4 kill , 604 pp - U:021  [+21 exp]

Player 1 : Polska
Killed: INF:171  RCN:22   AT:22   FORT:21   ATY:51     Total: 287
Lost  : INF:3    RCN:1    AT:1    ATY:1      Total: 6

BV 10
V   0
TV  0
L   0

Averages:
Piechota       *   9 Units *  2 Leaders      Total :   2687 exp,     87 kill,   1147 pp    Average:    299 exp,     10 kill,    127 pp
Rozpoznanie    *   3 Units *  0 Leaders      Total :    568 exp,     18 kill,    201 pp    Average:    189 exp,      6 kill,     67 pp
Artyleria ppanc. *   2 Units *  0 Leaders      Total :    535 exp,      8 kill,    158 pp    Average:    268 exp,      4 kill,     79 pp
Artyleria      *   4 Units *  2 Leaders      Total :   1133 exp,     17 kill,   1170 pp    Average:    283 exp,      4 kill,    293 pp
Myśliwiec      *   1 Units *  0 Leaders      Total :    375 exp,      5 kill,      0 pp    Average:    375 exp,      5 kill,      0 pp
Bomb. taktyczny *   2 Units *  1 Leaders      Total :    877 exp,      8 kill,   1360 pp    Average:    439 exp,      4 kill,    680 pp
* Summary:     *  21 Units *  5 Leaders      Total :   6175 exp,    143 kill,   4036 pp    Average:    294 exp,      7 kill,    192 pp


Player 1  Polska   has 53 units total (core+aux):
Piechota : 32
Rozpoznanie :  4
Artyleria ppanc. :  2
Artyleria : 12
Myśliwiec :  1
Bomb. taktyczny :  2

Player 2  ZSRR   has 4 units total (core+aux):
Piechota :  1
Fortyfikacje :  1
Artyleria :  1
Myśliwiec :  1


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points
Zapisane
Estek
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 505


« Odpowiedz #14 : Kwiecień 17, 2018, 06:45:53 »

Scenariusz 11: "Rajd na Kowel"

Zakupy:
1. Sprzedaż mniej doświadczonego szwadronu jazdy. Nowy Peugeot wchodzi w skład XIX Brygady
2. Zakup ciężarówek dla batalionu saperów, 28 pp i dwóch dywizjonów artylerii biorących udział w rajdzie
3. Wzmocnienia jednostek uczestniczących w scenariuszu

Bitwa szybka, prosta i wyliczona co do tury  Wink Atak przebiega od flagi do flagi niczym na stoku slalomu gigant  Grin Pod 2-ką pozostawiłem 28 pp, który dzielnie odpierał bolszewickie kontrataki. 1-kę zabezpieczył auxowy batalion piechoty oraz szwadron kawalerii, blokujący most. Reszta auxów towarzyszyła mi jako głęboki zagon w ataku na 4-kę. Pod 3-ką w manewrze oskrzydlającym wykorzystałem strzelców konnych z 5-go pułku ułanów. 4-ka została oczyszczona z wroga od razu, na dwie tury przed końcem scenariusza. Niestety zabrakło hexa zasięgu by zdobyć miasto. Tym sposobem bitwę zakończyłem w kolejnej turze, ostatniej zaliczanej do brylantowego zwycięstwa.

Nagroda: brak



OpenGen 0.90.59.9 * (6 Jul 2017)  *  AI: Default
Efile folder: E:\Moje Gry\Open General\Open General 2017\EFILE_GUS\  * Efile version: GusOpen ver. 6.9.9j
Campaign: G29 ROK 1920 v.4.0e,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   DEFENSE OF THE VILNIUS , #0 , Brilliant Victory , score:52  +++  Proto: wz14/17 kal75
 2   LIDA , #1 , Brilliant Victory , score:53  +++  Proto: Saperzy 1919
 3   VILNIUS REVENGE , #2 , Brilliant Victory , score:54
 4   OPERATION "MINSK" , #3 , Brilliant Victory , score:55  +++  Proto: Piechota 1919
 5   BABRUYSK , #4 , Brilliant Victory , score:59
 6   DYNEBURG - OPERATION "WINTER" , #5 , Brilliant Victory , score:58
 7   ZHYTOMYR , #6 , Brilliant Victory , score:57  +++  Proto: Bristol F.2
 8   BUDIONNY COMING , #7 , Brilliant Victory , score:53  +++  Proto: Peugeot 18
 9   THE BATTLE OF WARSAW , #8 , Brilliant Victory , score:68
10   KOMAROW , #9 , Brilliant Victory , score:67  +++  Proto: Peugeot 18
11   RALLY FOR THE KOVEL , #10 , Brilliant Victory , score:50
--
Campaign score: 626  *  Average: 56

..
Current scenario: RALLY FOR THE KOVEL,  VH prestige is 240 ,  All map prestige is: 360
Army cost: 4406 , Current prestige is 1479
Prestige available on map yet is 40 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 9
AI stance is Aggressive
if BV: +350, GRODNO , cap 8000, 9 turns prestige: 40
if V : +250, GRODNO , cap 8000, 11 turns prestige: 40
if TV: +150, GRODNO , cap 8000, 13 turns prestige: 40
if Ls: +0, A SECOND TIME LIDA , cap 9000, 13 turns prestige: 40

Piechota
*  Piechota 1919 , Ciężarówka , 28 pp/XIX BP , 5 bars , 516 exp , Polska , 10/10 , Shock Tactics  , 17 kill , 0 pp - U:001  [+72 exp]
Strzelcy Konni , 5  p.uł/1 BJ , 4 bars , 462 exp , Polska , 14/10 , Shock Tactics  , 25 kill , 352 pp - U:006  [+23 exp]
+  Saperzy 1919 , Ciężarówka , X btl.sap/10 DP , 1 bars , 133 exp , Polska , 11/10 , 6 kill , 0 pp - U:007  [+6 exp]

 Strzelcy Konni , 6 p.uł/1 BJ , 3 bars , 393 exp , Polska , 10/10 , 11 kill , 252 pp - U:009
 Piechota 1919 , Zaprzeg , 29 pp/XIX BP , 2 bars , 280 exp , Polska , 12/10 , 4 kill , 158 pp - U:012
+  Piechota 1919 , Zaprzeg , 30 pp/XX BP , 1 bars , 100 exp , Polska , 11/10 , 7 kill , 0 pp - U:013
 Strzelcy Konni , 11 p.uł/1 BJ , 2 bars , 275 exp , Polska , 10/10 , 10 kill , 252 pp - U:014
*  Bryg.Wolnych Kozaków ,  , 3 bars , 352 exp , Polska , 13/10 , 9 kill , 0 pp - U:018
 Piechota 1919 , Zaprzeg , 31 pp/XX BP , 2 bars , 277 exp , Polska , 12/10 , 2 kill , 158 pp - U:019

Rozpoznanie
 Kawaleria  , szw.zw/1 BJ , 1 bars , 193 exp , Polska , 10/10 , 10 kill , 96 pp - U:003
+  Peugeot 18 , szw.zw/XX BP , 2 bars , 233 exp , Polska , 12/10 , 2 kill , 0 pp - U:020
+  Peugeot 18 , szw.zw/XIX BP , 2 bars , 240 exp , Polska , 12/10 , 0 kill , 0 pp - U:022

Artyleria ppanc.
*  Maxim , Zaprzeg , kmp CKM/XIX BP , 4 bars , 428 exp , Polska , 14/10 , 6 kill , 0 pp - U:002
 Maxim , Zaprzeg , kmp CKM/XX BP , 1 bars , 107 exp , Polska , 11/10 , 2 kill , 158 pp - U:015

Artyleria
75mm wz.1897 Schneider , Ciężarówka , I/10 pal/X BA , 3 bars , 380 exp , Polska , 13/10 , Combat Support  , 7 kill , 483 pp - U:004  [+25 exp]
 75mm wz.1897 Schneider , Zaprzeg , II/10 pal/X BA , 2 bars , 291 exp , Polska , 12/10 , 2 kill , 230 pp - U:005
105mm wz.13 Schneider  , Ciężarówka , I/10 pac/10 DP , 3 bars , 316 exp , Polska , 12/10 , Devastating Fire  , 8 kill , 604 pp - U:008  [+17 exp]
 75mm wz.97 Konna , Zaprzeg , 1 dak/1 BJ , 1 bars , 188 exp , Polska , 11/10 , 3 kill , 303 pp - U:011

Myśliwiec
+  Bristol F.2 , 3 Esk.Wyw/VGL , 3 bars , 375 exp , Polska , 13/10 , 5 kill , 0 pp - U:017

Bomb. taktyczny
 Breguet XIV , 16 Esk.Wyw/V GL , 5 bars , 607 exp , Polska , 15/10 , Fire Discipline  , Support, 4 kill , 756 pp - U:016
 Breguet XIV , 17 Esk.Wyw/V GL , 2 bars , 270 exp , Polska , 12/10 , Support, 4 kill , 604 pp - U:021

Player 1 : Polska
Killed: INF:177  RCN:22   AT:22   FORT:21   ATY:53     Total: 295
Lost  : INF:3    RCN:1    AT:1    ATY:1      Total: 6

BV 11
V   0
TV  0
L   0

Averages:
Piechota       *   9 Units *  2 Leaders      Total :   2788 exp,     91 kill,   1172 pp    Average:    310 exp,     10 kill,    130 pp
Rozpoznanie    *   3 Units *  0 Leaders      Total :    666 exp,     12 kill,     96 pp    Average:    222 exp,      4 kill,     32 pp
Artyleria ppanc. *   2 Units *  0 Leaders      Total :    535 exp,      8 kill,    158 pp    Average:    268 exp,      4 kill,     79 pp
Artyleria      *   4 Units *  2 Leaders      Total :   1175 exp,     20 kill,   1620 pp    Average:    294 exp,      5 kill,    405 pp
Myśliwiec      *   1 Units *  0 Leaders      Total :    375 exp,      5 kill,      0 pp    Average:    375 exp,      5 kill,      0 pp
Bomb. taktyczny *   2 Units *  1 Leaders      Total :    877 exp,      8 kill,   1360 pp    Average:    439 exp,      4 kill,    680 pp
* Summary:     *  21 Units *  5 Leaders      Total :   6416 exp,    144 kill,   4406 pp    Average:    306 exp,      7 kill,    210 pp


Player 1  Polska   has 25 units total (core+aux):
Piechota : 13
Rozpoznanie :  3
Artyleria ppanc. :  2
Artyleria :  4
Myśliwiec :  1
Bomb. taktyczny :  2

Player 2  ZSRR   has 4 units total (core+aux):
Piechota :  2
Artyleria ppanc. :  1
Artyleria :  1


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points
Zapisane
Strony: [1] 2   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Aktualnie w bazie: 59 gry strategiczne 12 stare gry do pobrania 5 recenzje 2 poradniki 37 plików 333 zdjęć w galerii 87 newsów
Polityka prywatności | Disclaimer | O nas | Współpraca | Sitemap | Kontakt | Kanały RSS
© 1996-2008 The Generals' Guild Team All Rights Reserved. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Projekt F.D.G. STUDIO, script by Szarik and Depet
Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
War in the Pacific / Decisive Battles by Ryan | Games House | Panzer General | Heroes of Might and Magic
The Generals' Guild czyli Gildia Generałów to serwis graczy - pasjonatów gier strategicznych o bogatej tradycji istniejący od 1996 roku.
Naszym celem jest stworzenie rzetelnego i interesującego portalu poświęconego takim pozycjom na rynku gier jak złożone, wojenne gry
strategiczne, taktyczne i operacyjne
we wszystkich znanych kategoriach - począwszy od tematyki średniowiecza po science-fiction i fantasy...