Portal Gier Strategicznych | The Generals' Guild | Biblioteka Gier Portal Gier Strategicznych | The Generals' Guild | Biblioteka Gier
Portal Gier Strategicznych | The Generals' Guild | Biblioteka Gier Portal Gier Strategicznych | The Generals' Guild | Biblioteka Gier
Portal Gier Strategicznych | The Generals' Guild | Biblioteka Gier Portal Gier Strategicznych | The Generals' Guild | Biblioteka Gier
Portal Gier Strategicznych | The Generals' Guild | Biblioteka Gier Strona główna | Pomoc | Szukaj | Zaloguj się | Rejestracja
Październik 19, 2018, 08:53:03 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
 
 
Strony: [1] 2   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Estek - G22 "Znak Orła" v. 4.1e (100%) - droga gen. Maczka  (Przeczytany 2684 razy)
Estek
Generał broni (General Lieutenant)
*
Offline Offline

Wiadomości: 382


« : Czerwiec 12, 2018, 09:38:29 »

Ponieważ na forum trwa wielki test kampanii "Znak Orła" a i dwa lata temu obiecałem sobie, że rozegram jeszcze ścieżkę "francuską" tego projektu, wrzucam zatem na rankingową tapetę kampanię G22

Chyba zrobiłem sobie za długą przerwę i nieco wyszedłem z wprawy bo jakoś wybitnie nie zagrałem. Początkowo ścisnąłem swoje linie obronne, podciągnąłem pelotki, wycofałem Obronę Narodową "Kłobuck" z pierwszej linii i podciągnąłem spod Pajęczna pułki 30 DP dla wzmocnienia obrony Popowa (VHex nr 1). Stukasy nie stanowiły większego problemu. Jeden z nich dość mocno został pokiereszowany już w pierwszej turze. Dwie pelotki, taczanka i dwa cekaemy stanowią skuteczny parasol przeciwlotniczy. Większy problem stanowiła niemiecka artyleria, szczególnie na północnym odcinku frontu. Niestety nie udało mi się zniszczyć ani jednej baterii w transporcie. Szybko zreflektowałem się, że niepotrzebnie tak szybko ściągałem 30 DP z północy. Chyba lepiej byłoby ich zostawić na później do ataku na niemieckie działa na zapleczu frontu.

Z każdą kolejną turą wróg napierał na moje pozycje pod Popowem i Kłobuckiem (VHex nr 2). Rdzeniem mojej obrony były pociągi pancerne, które parowały znaczną część niemieckich ataków. Najważniejsze było ciągłe pilnowanie ich stanu amunicji. Pod Kłobuckiem sytuacja przez większość bitwy była stabilna. Niemcy po pewnym czasie utracili tam impet swoich uderzeń co pozwoliło mi nawet na zwinięcie ich skrzydła i przyciśnięcie do strumienia nieopodal miasta. Zdecydowanie groźniej było na wspomnianej północy. Niemcy już w 5-tej turze zdobyli Popów korzystając z mocnej artylerii i dwóch jednostek z opcją "Combat Support". Niedoświadczona 30 DP została doszczętnie zniszczona w mieście i lasach na wschód od niego. Twardo swojej pozycji bronił jedynie szwadron pionierów i 2-gi dyon artylerii konnej. Na pomoc tym jednostkom przerzucałem odwody zza Liswarty w postaci taczanki, dywizjonu wozów wz-28, pelotki a na koniec swoich trzech brygad kawalerii w oparciu o sztab. Przydał się także dywizjon Karasi. Przełom nastąpił kiedy cała niemiecka artyleria znalazła się w zasięgu ognia moich dział i została mocno przetrzebiona. Kontratak "Wołyńskiej Brygady Kawalerii" w ostatniej turze odbił Popów. Jego utrzymanie w turze przeciwnika zapewniło zabezpieczenie z dwóch pociągów pancernych.

P.S. Tak się tylko zastanawiam jakim czemu oddziały "Wołyńskiej Brygady Kawalerii" są u mnie oddziałami rozpoznawczymi a w waszych testach to jednostki piechoty z koniami w transporcie. Czy mam nieaktualną wersję efila ?



Scenariusz 1: "Mokra"

OpenGen 0.90.61.2 * (2 Mar 2018)  *  AI: Ver 2.00 (2014)
Efile folder: E:\Moje Gry\Open General\Open General 2017\efile_gus\  * Efile version: GusOpen ver. 6.9.11
Campaign: G22 ZNAK ORŁA v.4.1e,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   MOKRA , #0 , Brilliant Victory , score:50
--
Campaign score: 50  *  Average: 50

..
Current scenario: MOKRA,  VH prestige is 240 ,  All map prestige is: 320
Army cost: 0 , Current prestige is 175
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 11
AI stance is Aggressive
if BV: +240, BOROWA MOUNTAIN , cap 600, 10 turns prestige: 100
if V : +160, BOROWA MOUNTAIN , cap 600, 10 turns prestige: 100
if TV: +100, BOROWA MOUNTAIN , cap 600, 10 turns prestige: 100
Ls: Loss , turn prestige: 100

Piechota
*  Ur 35 Spadochroniarze , Zaprzeg , "Wołyńska" BK/12 PUP , 0 bars , 17 exp , Polska , 8/10 , 0 kill , 0 pp - U:026  [+17 exp]
*  Sztab , PF 508/518 , "Wołyńska" BK/Sztab , 2 bars , 204 exp , Polska , 8/10 , 0 kill , 0 pp - U:034  [+4 exp]

Rozpoznanie
*  Kawaleria , "Wołyńska" BK/19 PUW , 2 bars , 263 exp , Polska , 3/10 , 1 kill , 0 pp - U:005  [+43 exp]
*  Kawaleria , "Wołyńska" BK/21 PUN , 2 bars , 266 exp , Polska , 7/10 , Aggressive Attack  , 0 kill , 0 pp - U:006  [+46 exp]
*  Kawaleria , "Wołyńska" BK/12 PUP , 1 bars , 177 exp , Polska , 7/10 , 4 kill , 0 pp - U:023  [+57 exp]

Artyleria ppanc.
*  CKM wz.30 , "Wołyńska" BK/12 PUP , 1 bars , 161 exp , Polska , 4/10 , 0 kill , 0 pp - U:027  [+41 exp]

Artyleria
*  75mm wz.02/26 Konna , Zaprzeg , "Wołyńska" BK/2 DAK , 1 bars , 158 exp , Polska , 5/10 , 0 kill , 0 pp - U:016  [+38 exp]

Player 1 : Polska
Killed: INF:8    TNK:4    RCN:3    AT:2    ATY:4    TB:2      Total: 23
Lost  : INF:5    TNK:1    RCN:1    AT:1    FORT:2    ATY:1      Total: 11

BV  1
V   0
TV  0
L   0

Averages:
Piechota       *   2 Units *  0 Leaders      Total :    221 exp,      0 kill,      0 pp    Average:    111 exp,      0 kill,      0 pp
Rozpoznanie    *   3 Units *  1 Leaders      Total :    706 exp,      5 kill,      0 pp    Average:    235 exp,      2 kill,      0 pp
Artyleria ppanc. *   1 Units *  0 Leaders      Total :    161 exp,      0 kill,      0 pp    Average:    161 exp,      0 kill,      0 pp
Artyleria      *   1 Units *  0 Leaders      Total :    158 exp,      0 kill,      0 pp    Average:    158 exp,      0 kill,      0 pp
* Summary:     *   7 Units *  1 Leaders      Total :   1246 exp,      5 kill,      0 pp    Average:    178 exp,      1 kill,      0 pp


Player 1  Polska   has 25 units total (core+aux):
Piechota :  6
Rozpoznanie :  5
Artyleria ppanc. :  5
Fortyfikacje :  1
Artyleria :  4
Obrona plot. :  2
Bomb. taktyczny :  2

Player 2  Niemcy   has 11 units total (core+aux):
Piechota :  5
Czołg :  3
Artyleria ppanc. :  1
Artyleria :  1
Bomb. taktyczny :  1


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 12, 2018, 09:59:02 wysłane przez Estek » Zapisane
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 2800


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #1 : Czerwiec 13, 2018, 03:23:09 »

P.S. Tak się tylko zastanawiam jakim czemu oddziały "Wołyńskiej Brygady Kawalerii" są u mnie oddziałami rozpoznawczymi a w waszych testach to jednostki piechoty z koniami w transporcie. Czy mam nieaktualną wersję efila ?
Efil jest w porządku (choć w międzyczasie pojawiła się lekko poprawiona wersja GusOpen6912.zip);

To testowana kampania jest lekko zmodyfikowana. Na początku testów przygotowałem poprawioną wersje kampanii (g22.zip), między innymi ze zmianami w kawalerii.
W instalce Kowdara, poprawiona kampania ma oznaczenie "G22 ZNAK ORŁA v.4.1f".


Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
Estek
Generał broni (General Lieutenant)
*
Offline Offline

Wiadomości: 382


« Odpowiedz #2 : Czerwiec 13, 2018, 05:46:05 »

Efil jest w porządku (choć w międzyczasie pojawiła się lekko poprawiona wersja GusOpen6912.zip);

To testowana kampania jest lekko zmodyfikowana. Na początku testów przygotowałem poprawioną wersje kampanii (g22.zip), między innymi ze zmianami w kawalerii.
W instalce Kowdara, poprawiona kampania ma oznaczenie "G22 ZNAK ORŁA v.4.1f".

OK. Zaktualizowałem efila i kampanię do wersji, którą przygotowałeś do testów. Za daleko się nie rozpędziłem więc zacznę 1-szy scenariusz raz jeszcze  Wink Dzięki za pomoc  Yes
Zapisane
Estek
Generał broni (General Lieutenant)
*
Offline Offline

Wiadomości: 382


« Odpowiedz #3 : Czerwiec 13, 2018, 09:07:40 »

Scenariusz 1: "Mokra"

Teraz poszło zdecydowanie lepiej, chodź przeciwnik nieco mnie zaskoczył swoimi ruchami. Wszystko przez posterunek pod Krzepicami. Kiedy ja przygotowywałem się na kolejną ciężką próbę pod Popowem (VHex nr 2), okazało się że Niemcy większość swoich sił pancernych rzucili na południe na Kłobuck. Tym razem zagrałem bardziej odważnie i bardziej elastycznie. Nie skupiałem na siłę swoich wojsk na pozycjach defensywnych,  co jak widać po stratach o wiele mocniej zapunktowało. Jednostki 30 DP pozostawiłem tym razem na północ od Popowa za Wartą w oczekiwaniu na kontratak. Pod Popów przerzuciłem jeden ze swoich pułków kawalerii, 21 dywizjon pancerny na wozach wz. 28 i rozpoznawczą Czaplę. Dzięki temu wykryłem wcześniej niemieckie działa i przydusiłem je ogniem artylerii. Niemcy wprawdzie wdarli się do Popowa, ale nic poza tym nie byli w stanie zrobić. Większość ich wycieczek kończyło się tragicznie w prądach rzeki Liswarty. Około 8-ej tury przy udziale odwodów 30DP z północy zostali otoczeni w Popowie i całkowicie rozbici.

W przeciwieństwie do pierwszej próby tym razem goręcej było na południu. Wściekłe ataki czołgów rozjechały wycofujące się oz pierwszej linii działy Obrony Narodowej a następnie próbowały rozbić moje pozycje osłonowe między Mokrą a Kłobuckiem (VHex nr 1). Na sam Kłobuck nacierały pułki strzelców i bataliony motocyklowe. Bardzo dzielnie broniła się miejscowa Obrona Narodowa i Szwadron Kolarzy. Wsparcia ogniowego udzielały im obsady moździerzy, CKM-ów i pociąg pancerny "Piłsudczyk". Niemcy nie dając rady w atakach od zachodu, zaczęli obchodzić moje pozycje od południa. Doprowadziło to do całkowitego wytracenia Kolarzy w Kłobucku, przez co większą uwagę musiałem od tej chwili zwrócić na blokowanie dróg dojazdu do miejscowości Miedźno (VHex nr 3). Po pojawieniu się niemieckiej artylerii na południowym brzegu Liswarty musiałem nieco cofnąć swoją linię między Mokrą a Kłobuckiem. Linia szybko jednak wróciła do normy po ściągnięciu z północy pociągu pancernego "Śmiały". Pod koniec 8-ej tury Niemcy byli już mocno wykrwawieni i niezdolni do dalszych ataków.  W 9-ej turze przeszedłem do generalnego kontrataku na całym froncie a w 10 turze wykończyłem ostatnie jednostki przeciwnika. Kolejny raz dwa Boforsy, dwa CKM-y i Taczanka stanowiły wystarczający element odstraszający dla niemieckich Stukasów.

Nagroda: brak



OpenGen 0.90.61.2 * (2 Mar 2018)  *  AI: Ver 2.00 (2014)
Efile folder: E:\Moje Gry\Open General\Open General 2017\efile_gus\  * Efile version: GusOpen ver. 6.9.12
Campaign: G22 ZNAK ORŁA v.4.1e,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   MOKRA , #0 , Brilliant Victory , score:55
--
Campaign score: 55  *  Average: 55

..
Current scenario: MOKRA,  VH prestige is 0 ,  All map prestige is: 0
Army cost: 0 , Current prestige is 175
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 10
AI stance is Aggressive
if BV: +240, BOROWA MOUNTAIN , cap 600, 10 turns prestige: 100
if V : +160, BOROWA MOUNTAIN , cap 600, 10 turns prestige: 100
if TV: +100, BOROWA MOUNTAIN , cap 600, 10 turns prestige: 100
Ls: Loss , turn prestige: 100

Piechota
*  Kawaleria , Konie , "Wołyńska" BK/19 PUW , 2 bars , 275 exp , Polska , 6/10 , 3 kill , 0 pp - U:005  [+55 exp]
*  Kawaleria , Konie , "Wołyńska" BK/21 PUN , 2 bars , 270 exp , Polska , 10/10 , Aggressive Attack  , 3 kill , 0 pp - U:006  [+50 exp]
*  Kawaleria , Konie , "Wołyńska" BK/12 PUP , 1 bars , 148 exp , Polska , 5/10 , 1 kill , 0 pp - U:023  [+28 exp]
*  Piechota Ur , Zaprzeg , "Wołyńska" BK/12 PUP , 0 bars , 50 exp , Polska , 6/10 , 1 kill , 0 pp - U:026  [+50 exp]
*  Sztab , PF 508/518 , "Wołyńska" BK/Sztab , 2 bars , 208 exp , Polska , 6/10 , 0 kill , 0 pp - U:034  [+8 exp]

Artyleria ppanc.
*  CKM wz.30 , Zaprzeg , "Wołyńska" BK/12 PUP , 1 bars , 148 exp , Polska , 8/10 , 3 kill , 0 pp - U:027  [+28 exp]

Artyleria
*  75mm wz.02/26 Konna , Zaprzeg , "Wołyńska" BK/2 DAK , 1 bars , 145 exp , Polska , 5/10 , 1 kill , 0 pp - U:016  [+25 exp]

Player 1 : Polska
Killed: INF:13   TNK:7    RCN:4    AT:3    ATY:5    TB:3      Total: 35
Lost  : INF:3    RCN:1    FORT:2      Total: 6

BV  1
V   0
TV  0
L   0

Averages:
Piechota       *   5 Units *  1 Leaders      Total :    951 exp,      8 kill,      0 pp    Average:    190 exp,      2 kill,      0 pp
Artyleria ppanc. *   1 Units *  0 Leaders      Total :    148 exp,      3 kill,      0 pp    Average:    148 exp,      3 kill,      0 pp
Artyleria      *   1 Units *  0 Leaders      Total :    145 exp,      1 kill,      0 pp    Average:    145 exp,      1 kill,      0 pp
* Summary:     *   7 Units *  1 Leaders      Total :   1244 exp,     12 kill,      0 pp    Average:    178 exp,      2 kill,      0 pp


Player 1  Polska   has 30 units total (core+aux):
Piechota : 12
Czołg :  1
Rozpoznanie :  1
Artyleria ppanc. :  6
Fortyfikacje :  1
Artyleria :  5
Obrona plot. :  2
Bomb. taktyczny :  2


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points
Zapisane
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6710


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #4 : Czerwiec 15, 2018, 05:37:28 »

Zatem - według Twojej oceny - obrona plot jest wystarczająca?
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Estek
Generał broni (General Lieutenant)
*
Offline Offline

Wiadomości: 382


« Odpowiedz #5 : Czerwiec 18, 2018, 05:51:24 »

Zatem - według Twojej oceny - obrona plot jest wystarczająca?

Jak najbardziej. Na tą chwilę, gdy w obronie pelot są jeszcze CKM-y, spokojnie można się oprzeć wszystkim atakom powietrznym wroga.

Scenariusz 2: "Borowa Góra"

Zakupy:
1. Bofors  40mm wz.36 w opcji Flak z zaprzęgiem
2. 75mm wz.1897 Schneider z zaprzęgiem

Dwa lata temu wywalczyłem w tym scenariuszu tylko taktyczne zwycięstwo. Postanowiłem więc zagrać na zupełne przeciwieństwo tamtego rozstawienia. Wszystkie najważniejsze siły rzuciłem na Wolę Krzysztoporską (VHex nr 3) na pomoc 146 pp. Zadanie to powstrzymać niemiecki atak i korzystając z przewagi liczebnej w szybkiej kontrze zdobyć pozycje wroga w Rozprzy (VHex 4) i lesie Wygoda. Jednostki defensywne jak CKM, Ura i Dywizjon Artylerii Konnej skierowałem pod Bełchatów (VHex nr 1) by przeciwstawiły się spodziewanemu na tym kierunku najsilniejszego uderzenia przeciwnika. Linia Bełchatów, Borowa Góra (VHex nr 2) i Wola Krzysztoporska musi wytrzymać przez 6 tur. Kręgosłup tej obrony stanowi solidnie okopany auxowy 2 pp leg i 301 batalion czołgów.

Początkowo sprzyja mi szczęście. Idąca w awangardzie niemiecka piechota z 1-szej i 4-tej DPanc po dwóch "rugged defense" zastawionych w Bełchatowie i Woli Krzysztoporskiej zostaje dość poważnie pokiereszowana. Niewiele lepiej kończą wysunięte jednostki szwabskiego zwiadu. Szybko jednak za nimi pojawiają się czołgi, sztaby i artyleria a rolę rozpoznania przejmuje na swe barki Luftwaffe, która przy okazji spuści na głowy Polaków kilka bomb. Walki stają się coraz bardziej zaciekłe. Dwie tury pod rząd wymieniam wykrwawione auxowe bataliony piechoty w Woli Krzysztoporskiej zastępując je moimi świeżymi ułanami. Po przejęciu odpowiedzialności za odcinek, Ułani z pomocą dwóch sztabów, dywizjonu Boforsów i dywizjonu 75-ek zaczynają sukcesywnie spychać Niemców na południe, ku linii rzeki Prudki. Gorąco jest pod Bełchatowem, gdzie Niemcy sprytnie korzystają z dwóch jednostek z opcją "Combat Support" a ich odwody starają się nie mieć końca. Odrobinę spokojniej jest pod Borową Górą, ale i tu nie ma co liczyć na brak zajęcia. Wkrótce na niebie pojawiają się samoloty z biało-czerwoną szachownicą. Przydają się one do uderzeń na pozycje niemieckiej artylerii i pomagają w zmiękczeniu obrońców Rozprzy. W ostatniej turze na brylanta moja cała "Wołyńska" Brygada dokonuje zmasowanego uderzenia na VHex nr 4. Niemcy wycofują się z miasta. Flagę zajmuje na granicy swojego zasięgu świeżo zakupiony zaprzęg z dywizjonu artylerii 75mm. Linia Bełchatów-Borowa Góra-Wola Krzysztoporska wytrzymała.

Nagroda: Hurricane I (prosto z rumuńskiej Konstancy  Grin)



OpenGen 0.90.61.2 * (2 Mar 2018)  *  AI: Ver 2.00 (2014)
Efile folder: E:\Moje Gry\Open General\Open General 2017\efile_gus\  * Efile version: GusOpen ver. 6.9.12
Campaign: G22 ZNAK ORŁA v.4.1e,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   MOKRA , #0 , Brilliant Victory , score:55
 2   BOROWA MOUNTAIN , #1 , Brilliant Victory , score:53
--
Campaign score: 108  *  Average: 54

..
Current scenario: BOROWA MOUNTAIN,  VH prestige is 80 ,  All map prestige is: 120
Army cost: 414 , Current prestige is 131
Prestige available on map yet is 40 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 6
AI stance is Aggressive
if BV: +250, MINSK MAZOWIECKI , cap 1000, 6 turns prestige: 50
if V : +180, MINSK MAZOWIECKI , cap 1000, 8 turns prestige: 50
if TV: +110, MINSK MAZOWIECKI , cap 1000, 11 turns prestige: 50
Ls: Loss , turn prestige: 50

Piechota
*  Kawaleria , Konie , "Wołyńska" BK/19 PUW , 3 bars , 339 exp , Polska , 7/10 , 3 kill , 0 pp - U:001  [+64 exp]
*  Kawaleria , Konie , "Wołyńska" BK/21 PUN , 3 bars , 331 exp , Polska , 6/10 , Aggressive Attack  , 4 kill , 0 pp - U:002  [+61 exp]
*  Kawaleria , Konie , "Wołyńska" BK/12 PUP , 2 bars , 204 exp , Polska , 8/10 , 2 kill , 0 pp - U:004  [+56 exp]
*  Piechota Ur , Zaprzeg , "Wołyńska" BK/12 PUP , 0 bars , 87 exp , Polska , 5/10 , 1 kill , 0 pp - U:005  [+37 exp]
*  Sztab , PF 508/518 , "Wołyńska" BK/Sztab , 2 bars , 208 exp , Polska , 10/10 , 0 kill , 0 pp - U:007

Artyleria ppanc.
*  CKM wz.30 , Zaprzeg , "Wołyńska" BK/12 PUP , 2 bars , 246 exp , Polska , 9/10 , 3 kill , 0 pp - U:006  [+98 exp]

Artyleria uniwersalna
 40mm wz.36 , Zaprzeg , 11 DAPlot , 1 bars , 138 exp , Polska , 8/10 , 1 kill , 216 pp - U:066  [+38 exp]

Artyleria
*  75mm wz.02/26 Konna , Zaprzeg , "Wołyńska" BK/2 DAK , 1 bars , 193 exp , Polska , 7/10 , 1 kill , 0 pp - U:003  [+48 exp]
 75mm wz.1897 Schneider , Zaprzeg , I/2 PAL Leg. , 1 bars , 132 exp , Polska , 11/10 , 1 kill , 198 pp - U:067  [+32 exp]

Player 1 : Polska
Killed: INF:18   TNK:12   RCN:5    AT:5    FLAK:1    ATY:6    FTR:1    TB:3      Total: 51
Lost  : INF:4    RCN:1    FLAK:1    FORT:2      Total: 8

BV  2
V   0
TV  0
L   0

Averages:
Piechota       *   5 Units *  1 Leaders      Total :   1169 exp,     10 kill,      0 pp    Average:    234 exp,      2 kill,      0 pp
Artyleria ppanc. *   1 Units *  0 Leaders      Total :    246 exp,      3 kill,      0 pp    Average:    246 exp,      3 kill,      0 pp
Artyleria uniwersalna *   1 Units *  0 Leaders      Total :    138 exp,      1 kill,    216 pp    Average:    138 exp,      1 kill,    216 pp
Artyleria      *   2 Units *  0 Leaders      Total :    325 exp,      2 kill,    198 pp    Average:    163 exp,      1 kill,     99 pp
* Summary:     *   9 Units *  1 Leaders      Total :   1878 exp,     16 kill,    414 pp    Average:    209 exp,      2 kill,     46 pp


Player 1  Polska   has 29 units total (core+aux):
Piechota : 14
Czołg :  2
Artyleria ppanc. :  4
Artyleria uniwersalna :  2
Artyleria :  4
Myśliwiec :  1
Bomb. taktyczny :  2

Player 2  Niemcy   has 20 units total (core+aux):
Piechota :  9
Rozpoznanie :  2
Artyleria ppanc. :  2
Artyleria uniwersalna :  1
Artyleria :  2
Myśliwiec :  1
Bomb. taktyczny :  3


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points
Zapisane
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6710


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #6 : Czerwiec 21, 2018, 08:49:10 »

Cytuj
Nagroda: Hurricane I (prosto z rumuńskiej Konstancy

Kolejna bardzo istotna rzecz do przedyskutowania - zaznaczam, żeby nie zginęła.
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Mario
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1077


« Odpowiedz #7 : Czerwiec 23, 2018, 11:22:18 »

Domyślam się że chodzi o to czy jako nagroda mogą być Hurricane I .
Jeśli patrzymy na to jako na zabawę to tak Grin
Jeśli patrzymy realnie w tej fazie kampanii nie jest to możliwe (pod koniec to może ale też mało prawdopodobne) Smiley
Zapisane

Najjaśniejszy Panie, do prowadzenia wojny potrzebne są trzy rzeczy: pieniądze, pieniądze i jeszcze raz pieniądze.
besiu
Generał brygady (Brigadier General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 252


« Odpowiedz #8 : Czerwiec 27, 2018, 11:52:02 »

ale jeśli będą takie zmiany na "realistyczne", typu wycofanie tej nagrody Hurricane - to będzie też dostępna wersja "cool", czyli zabawowa, z takimi nagrodami? Czy już tylko hardcore?
Zapisane
Estek
Generał broni (General Lieutenant)
*
Offline Offline

Wiadomości: 382


« Odpowiedz #9 : Czerwiec 30, 2018, 10:00:33 »

Cytuj
Nagroda: Hurricane I (prosto z rumuńskiej Konstancy

Kolejna bardzo istotna rzecz do przedyskutowania - zaznaczam, żeby nie zginęła.

W moim odczuciu ta nagroda to nie jest jakieś ostre przegięcie. Nie wydaje mi się żeby kuła w oczy bardziej niż używanie przez gracza czołgów 7TP we Francji w 1940 r. Hurricane'y nad Polską jestem w stanie sobie wyobrazić, bo zakupy tego sprzętu latem 1939 r. były już całkiem zaawansowane i nawet jakiś transport gotowych sztuk był w drodze do Polski we wrześniu 1939 r. Oczywiście ostatecznie nie dotarły więc trzymając się sztywno walorów historycznych nie powinniśmy ich używać, ale w takim wypadku by uniknąć tego typu sytuacji, trzeba by chyba zablokować przyznawanie prototypów w większości kampanii OG. Podsumowując. Z punktu widzenia czystej zabawy zostawiłbym te Hurricane'y. Jeżeli jednak kampania ma być sztywno historyczna to pozbyłbym się ich, ale pod warunkiem, że brniemy w to dalej i gracz np. w kampanii francuskiej musi wymienić cały sprzęt po kampanii wrześniowej na sprzęt francuski a dalej w Anglii na sprzęt brytyjski.
Zapisane
Estek
Generał broni (General Lieutenant)
*
Offline Offline

Wiadomości: 382


« Odpowiedz #10 : Czerwiec 30, 2018, 11:08:19 »

Scenariusz 3: "Mińsk Mazowiecki"

Zakupy:
1. Dywizjon armat 120 mm wz.31 Schneider plus zaprzęg konny
2. Zakup samochodów dla kompanii CKM
3. Podniesienie stanu sztabu do 11/10

Dwa lata temu strasznie się na tej mapie umęczyłem. Dlatego sporo z tego scenariusza zostało mi jeszcze w głowie. Dwa najbardziej doświadczone pułki ułanów wraz z dywizjonem artylerii ciężkiej umieściłem w grupie południowej. Pchnąłem również do nich przeciwlotniczego Boforsa  zza Wisły. Grupa ta miała skierować się w kierunku lasów na południowy zachód od Mińska Mazowieckiego (VHex nr 2). Na rogatkach stolicy, przy pułkach Nowogrodzekiej Brygady Kawalerii, wystawiłem resztę swojej artylerii, Boforsa i trzeci pułk ułanów z Brygady Wołyńskiej. Wkrótce dołączył do nich na samochodach Sztab, CKM oraz auxowy batalion pionierów z liderdem "Combat Support". Zadaniem tej potężnej grupy było zdobycie Cyganki (VHex nr 1) a następnie Mińska Mazowieckiego (VHex nr 2). Resztę sił Armii "Warszawa" za wyjątkiem oddziałów Obrony Narodowej przesunąłem w rejon Sulejówka. Do jednostek tych dołączyłem swoją piechotę z Urem. Ważne zadanie stanęło przed 1 DP Leg, która znajdowała się miedzy Mińskiem Maz. a Kałuszynem (VHex nr 3). Okopałem ich tymczasowo w lasach między tymi miastami w oczekiwaniu na rozstrzygnięcie sytuacji na zachód od ich pozycji.

Kiedy końskie kopyta poszły w ruch, w krótkim czasie opór pod Cyganką został złamany. Pod Mińskiem Mazowieckim udało mi się rozbić pierwszy dywizjon niemieckich haubic i przejąć kontrolę nad okolicznymi lasami. Stabilnie rysowała się sytuacja 1 DP Leg., która gorąco przyjęła ogniem oddziały pancerne dywizji "Kempf". Samotnie lecący He-111, dostał się pod lufy auxowych Boforsów a następnie dobił go ogień debiutujących Hurricane'ów. Niemcy zwarli szyki. Ich pozycja pod Mińskiem Mazowieckim wyglądała jak twierdza. Szczęśliwie dla mnie kiedy zacząłem ich mocniej flankować od południa, przerzucili tam sztab oraz batalion pancerny z dywizji "Kempf" by wyrzucić mnie z lasu. Tym samym poluźnili pozycje 11 DP w samym Mińsku, dzięki czemu powiódł się mój szturm na miasto. Skupienie uwagi Niemców, południowym odcinkiem frontu dało swobodę operacyjną 1 DP Leg., którą pchnąłem w kierunku Kałuszyna. Szybko zdałem sobie jednak sprawę, że muszę się śpieszyć. Od północy zbliżała się 61 DP, która wkrótce zwarła się z moimi oddziałami zaporowymi pod Sulejówkiem oraz obrońcami Warszawy. Ostro oberwał mój Ur i rozpoznawczy auxowy wóz wz-29, ale ich wysiłek nie poszedł na marne. Do Cyganki wycofałem mój CKM i 75 mm Schneidera a dla wzmocnienia ataku na Kałuszyn, batalion pionierów z "Combat Support". 4 tury przed końcem czasu na brylantowe zwycięstwo, przystąpiłem do generalnej rozprawy pod Kałuszynem. Pułki kawalerii zajęły się stanowiskami niemieckiej artylerii a piechota 1 DP Leg pod ogniem własnych dział, wyrzuciła Szkopów z miasta. Piękne zwycięstwo.

P.S. Obecność Hurricanów tylko w początkowej fazie pozwoliła mi uzyskać panowanie w powietrzu. Kiedy nadleciała kolejna grupa niemieckich maszyn, zarówno Niemcy jak i Polacy wzajemnie się szachowali. Hurricane'y świetnie się spisały w roli katów na pokiereszowane jednostki przeciwnika.

Nagroda: brak



OpenGen 0.90.61.2 * (2 Mar 2018)  *  AI: Ver 2.00 (2014)
Efile folder: E:\Moje Gry\Open General\Open General 2017\efile_gus\  * Efile version: GusOpen ver. 6.9.12
Campaign: G22 ZNAK ORŁA v.4.1e,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   MOKRA , #0 , Brilliant Victory , score:55
 2   BOROWA MOUNTAIN , #1 , Brilliant Victory , score:53  +++  Proto: Hurricane I
 3   MINSK MAZOWIECKI , #2 , Brilliant Victory , score:62
--
Campaign score: 170  *  Average: 56

..
Current scenario: MINSK MAZOWIECKI,  VH prestige is 240 ,  All map prestige is: 240
Army cost: 750 , Current prestige is 303
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 9
AI stance is Defensive
if BV: +400, KOCK , cap 1850, 12 turns prestige: 60
if V : +320, KOCK , cap 1850, 15 turns prestige: 60
if TV: +200, KOCK , cap 1850, 19 turns prestige: 60
Ls: Loss , turn prestige: 60

Piechota
*  Kawaleria , Konie , "Wołyńska" BK/19 PUW , 4 bars , 435 exp , Polska , 4/10 , 5 kill , 0 pp - U:001  [+96 exp]
*  Kawaleria , Konie , "Wołyńska" BK/21 PUN , 3 bars , 359 exp , Polska , 4/10 , Aggressive Attack  , 4 kill , 0 pp - U:002  [+28 exp]
*  Kawaleria , Konie , "Wołyńska" BK/12 PUP , 2 bars , 258 exp , Polska , 6/10 , 4 kill , 0 pp - U:004  [+54 exp]
*  Piechota Ur , Zaprzeg , "Wołyńska" BK/12 PUP , 1 bars , 135 exp , Polska , 1/10 , 1 kill , 0 pp - U:005  [+48 exp]
*  Sztab , PF 508/518 , "Wołyńska" BK/Sztab , 2 bars , 208 exp , Polska , 11/10 , 0 kill , 0 pp - U:007

Artyleria ppanc.
*  CKM wz.30 , PF 508/518 , "Wołyńska" BK/12 PUP , 2 bars , 252 exp , Polska , 10/10 , 4 kill , 0 pp - U:006  [+6 exp]

Artyleria uniwersalna
 40mm wz.36 , Zaprzeg , 11 DAPlot , 1 bars , 173 exp , Polska , 10/10 , 2 kill , 216 pp - U:008  [+35 exp]

Artyleria
*  75mm wz.02/26 Konna , Zaprzeg , "Wołyńska" BK/2 DAK , 2 bars , 254 exp , Polska , 10/10 , 3 kill , 0 pp - U:003  [+61 exp]
 75mm wz.1897 Schneider , Zaprzeg , I/2 PAL Leg. , 1 bars , 166 exp , Polska , 11/10 , 1 kill , 198 pp - U:009  [+34 exp]
 120mm wz.31 Schneider , Zaprzeg , 46 DAC , 2 bars , 226 exp , Polska , 10/10 , 0 kill , 336 pp - U:069  [+46 exp]

Myśliwiec
+  Hurricane I , III/1 PL , 2 bars , 281 exp , Polska , 8/10 , 3 kill , 0 pp - U:010  [+101 exp]

Player 1 : Polska
Killed: INF:26   TNK:14   RCN:8    AT:7    FLAK:2    ATY:11   FTR:1    TB:4      Total: 73
Lost  : INF:4    RCN:1    FLAK:1    FORT:3      Total: 9

BV  3
V   0
TV  0
L   0

Averages:
Piechota       *   5 Units *  1 Leaders      Total :   1395 exp,     14 kill,      0 pp    Average:    279 exp,      3 kill,      0 pp
Artyleria ppanc. *   1 Units *  0 Leaders      Total :    252 exp,      4 kill,      0 pp    Average:    252 exp,      4 kill,      0 pp
Artyleria uniwersalna *   1 Units *  0 Leaders      Total :    173 exp,      2 kill,    216 pp    Average:    173 exp,      2 kill,    216 pp
Artyleria      *   3 Units *  0 Leaders      Total :    646 exp,      4 kill,    534 pp    Average:    215 exp,      1 kill,    178 pp
Myśliwiec      *   1 Units *  0 Leaders      Total :    281 exp,      3 kill,      0 pp    Average:    281 exp,      3 kill,      0 pp
* Summary:     *  11 Units *  1 Leaders      Total :   2747 exp,     27 kill,    750 pp    Average:    250 exp,      2 kill,     68 pp


Player 1  Polska   has 34 units total (core+aux):
Piechota : 16
Rozpoznanie :  1
Artyleria ppanc. :  2
Artyleria uniwersalna :  1
Fortyfikacje :  3
Artyleria :  7
Obrona plot. :  2
Myśliwiec :  1
Bomb. taktyczny :  1

Player 2  Niemcy, Waffen SS   has 12 units total (core+aux):
Piechota :  6
Artyleria ppanc. :  2
Artyleria :  2
Myśliwiec :  1
Bomb. taktyczny :  1


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points
Zapisane
Estek
Generał broni (General Lieutenant)
*
Offline Offline

Wiadomości: 382


« Odpowiedz #11 : Czerwiec 30, 2018, 07:31:53 »

Scenariusz 4: "Kock"

Zakupy:
1. Kompania czołgów 7TP (jedno-wieżowych)
2. Kompania czołgów 7TP (dwu-wieżowych)
3. Eskadra rozpoznawczych RWD-14
4. Delikatne wzmocnienie dywizjonu artylerii konnej

Na północ od Adamowa (VHex nr 1) wystawiam trzy pułki ułanów i dywizjon artylerii konnej. Przy 60 DP i SGO "Polesie" resztę posiadanej artylerii, Boforsa i dwu-wieżowego 7TP. W odwodzie pozostaje sztab, Ur, CKM i kompania 7TP. Od początku ruszam agresywnie do przodu. "Wołyńska" posuwa się na Adamów (VHex nr 1), 60 DP na Serkomle (VHex nr 2) a 50 DP umacnia się pod Kockiem (VHex nr 3) i zajmuje Białobrzegi na drugim brzegu rzeki Czarnej. 53-cia Eskadra Obserwacyjna wykrywa pierwsze stanowisko artylerii, które ostrzeliwuje ogniem Hurricane'ów.

Wkrótce nadciągają kolumny niemieckie, dla których celem jest zdobycie Serkomli i Kocka. Na południu, opuszczam Białobrzegi i bronię się 50 DP w oparciu o linię rzeki Czarnej. Przy dobrej sposobności, nie odpuszczam jednak kontrataków. Pod Serkomlą przyjmuje uderzenie XIV Korpusu Zmotoryzowanego i 13 DP.  Pierwszą zaporę tworzą ułani, dywizjon artylerii konnej oraz bataliony KOP-u i samodzielnych batalionów "Wilk" i "Olek". Na początek to w zupełności wystarcza. W drodze są już posiłki z 60 DP, SGO "Polesie" i mojej artylerii. Przeciwnik jednak również ściągają odwody i pod Serkomlą robi się ciekawie. Samoloty rozpoznawcze wykrywają niemiecką artylerię w transporcie. Ponieważ "Wołyńska" nie ma do niej szans doskoczyć, opuszczam pozycje w Serkomli i wciągam Niemców głębiej. Plan zdaje egzamin. Niemcy sami pakują się w kłopoty. Zajmują miasto i przy okazji podciągają bliżej swoje działa. To idealny czas na kontrę. Spod Konorzatki ruszają moje trzy pułku ułanów, tratując wszystko co stanie im na drodze. Zajmują Budziska a następnie Charlejów (VHex nr 5). Na południe od Serkomli zza Czarnej uderza kompania czołgów 7TP i bataliony z 60 DP. Niemcy tracą swoje działa i zostają okrążeni w Serkomli, nakrytej ogniem przez moją artylerię. Odbicie miasta następuje już w tej samej turze. Rozgrzani Ułani pędzą na Przytoczno (VHex nr 6), w pobliżu których kręcą się już tylko niedobitki. Drobne utarczki mają jeszcze miejsce pod stacją kolejową w Krzywdach (VHex nr 4). Stacja ta wpadła w ręce Niemców na początku scenariusza. Do gaszenia pożaru ruszyły odwody spod SHexa, które łatwo poradziły sobie ze skromnymi siłami napastników. W ciągu 6 tur nad wszystkimi pozycjami strategicznymi zatrzepotały biało-czerwone flagi.

Nagroda: brak



OpenGen 0.90.61.2 * (2 Mar 2018)  *  AI: Ver 2.00 (2014)
Efile folder: E:\Moje Gry\Open General\Open General 2017\efile_gus\  * Efile version: GusOpen ver. 6.9.12
Campaign: G22 ZNAK ORŁA v.4.1e,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   MOKRA , #0 , Brilliant Victory , score:55
 2   BOROWA MOUNTAIN , #1 , Brilliant Victory , score:53  +++  Proto: Hurricane I
 3   MINSK MAZOWIECKI , #2 , Brilliant Victory , score:62
 4   KOCK , #3 , Brilliant Victory , score:67
--
Campaign score: 237  *  Average: 59

..
Current scenario: KOCK,  VH prestige is 160 ,  All map prestige is: 360
Army cost: 1314 , Current prestige is 411
Prestige available on map yet is 40 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 6
AI stance is Aggressive
if BV: +500, 2 Choices - cap: (2800,2500), 12 turns prestige: 110
if V : +400, 2 Choices - cap: (2800,2500), 15 turns prestige: 110
if TV: +300, 2 Choices - cap: (2800,2500), 25 turns prestige: 110
Ls: Loss , turn prestige: 110

Piechota
*  Kawaleria , Konie , "Wołyńska" BK/19 PUW , 5 bars , 506 exp , Polska , 7/10 , 6 kill , 0 pp - U:001  [+71 exp]
*  Kawaleria , Konie , "Wołyńska" BK/21 PUN , 3 bars , 387 exp , Polska , 8/10 , Aggressive Attack  , 6 kill , 0 pp - U:002  [+28 exp]
*  Kawaleria , Konie , "Wołyńska" BK/12 PUP , 3 bars , 309 exp , Polska , 5/10 , 7 kill , 0 pp - U:004  [+51 exp]
*  Piechota Ur , Zaprzeg , "Wołyńska" BK/12 PUP , 1 bars , 147 exp , Polska , 10/10 , 2 kill , 0 pp - U:005  [+12 exp]
*  Sztab , PF 508/518 , "Wołyńska" BK/Sztab , 2 bars , 208 exp , Polska , 11/10 , 0 kill , 0 pp - U:007

Czołg
 7TP , I/1 BCzL , 1 bars , 183 exp , Polska , 10/10 , 0 kill , 156 pp - U:060  [+3 exp]
 7TPdw , II/1 BCzL , 2 bars , 228 exp , Polska , 9/10 , 6 kill , 144 pp - U:061  [+48 exp]

Artyleria ppanc.
*  CKM wz.30 , PF 508/518 , "Wołyńska" BK/12 PUP , 2 bars , 267 exp , Polska , 11/10 , 4 kill , 0 pp - U:006  [+15 exp]

Artyleria uniwersalna
 40mm wz.36 , Zaprzeg , 11 DAPlot , 1 bars , 187 exp , Polska , 10/10 , 2 kill , 216 pp - U:008  [+14 exp]

Artyleria
*  75mm wz.02/26 Konna , Zaprzeg , "Wołyńska" BK/2 DAK , 2 bars , 275 exp , Polska , 11/10 , 3 kill , 0 pp - U:003  [+21 exp]
 75mm wz.1897 Schneider , Zaprzeg , I/2 PAL Leg. , 1 bars , 197 exp , Polska , 11/10 , 1 kill , 198 pp - U:009  [+31 exp]
 120mm wz.31 Schneider , Zaprzeg , 46 DAC , 2 bars , 235 exp , Polska , 10/10 , 0 kill , 336 pp - U:011  [+9 exp]

Myśliwiec
+  Hurricane I , III/1 PL , 3 bars , 352 exp , Polska , 10/10 , 4 kill , 0 pp - U:010  [+71 exp]

Bomb. taktyczny
 RWD-14 Czapla , 53 Eskadra Obserwacyjna , 1 bars , 180 exp , Polska , 10/10 , Recon, 0 kill , 264 pp - U:062

Player 1 : Polska
Killed: INF:37   TNK:14   RCN:11   AT:10   FLAK:3    ATY:15   FTR:1    TB:4      Total: 95
Lost  : INF:4    RCN:1    FLAK:1    FORT:3      Total: 9

BV  4
V   0
TV  0
L   0

Averages:
Piechota       *   5 Units *  1 Leaders      Total :   1557 exp,     21 kill,      0 pp    Average:    311 exp,      4 kill,      0 pp
Czołg          *   2 Units *  0 Leaders      Total :    411 exp,      6 kill,    300 pp    Average:    206 exp,      3 kill,    150 pp
Artyleria ppanc. *   1 Units *  0 Leaders      Total :    267 exp,      4 kill,      0 pp    Average:    267 exp,      4 kill,      0 pp
Artyleria uniwersalna *   1 Units *  0 Leaders      Total :    187 exp,      2 kill,    216 pp    Average:    187 exp,      2 kill,    216 pp
Artyleria      *   3 Units *  0 Leaders      Total :    707 exp,      4 kill,    534 pp    Average:    236 exp,      1 kill,    178 pp
Myśliwiec      *   1 Units *  0 Leaders      Total :    352 exp,      4 kill,      0 pp    Average:    352 exp,      4 kill,      0 pp
Bomb. taktyczny *   1 Units *  0 Leaders      Total :    180 exp,      0 kill,    264 pp    Average:    180 exp,      0 kill,    264 pp
* Summary:     *  14 Units *  1 Leaders      Total :   3661 exp,     41 kill,   1314 pp    Average:    262 exp,      3 kill,     94 pp


Player 1  Polska   has 31 units total (core+aux):
Piechota : 17
Czołg :  2
Rozpoznanie :  1
Artyleria ppanc. :  2
Artyleria uniwersalna :  1
Artyleria :  5
Myśliwiec :  1
Bomb. taktyczny :  2

Player 2  Niemcy   has 7 units total (core+aux):
Piechota :  5
Artyleria ppanc. :  1
Artyleria :  1


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points
Zapisane
Estek
Generał broni (General Lieutenant)
*
Offline Offline

Wiadomości: 382


« Odpowiedz #12 : Lipiec 01, 2018, 10:02:29 »

Scenariusz 5: "Montmirail"

Zakupy:
1. Wymieniam całą kawalerię na strzelców podhalańskich z ciężarówkami
2. 75 mm Schneidery wymieniam na wersję 105mm Mle 1913 w transporcie zmotoryzowanym Laffly S15T
3. Dokupuje myśliwiec D.520
4. Wzmacniam artylerię i wychodzę na 0

Wszystkie siły gromadzę w lasach pod Fromentier. Na pierwszej linii w miasteczku artyleria. Za ich plecami sztab, pelotka i CKM, w lasach kryje się piechota. W odwodzie są jeszcze czołgi. Cel to oddać salwę i wycofywać się w zwartym szyku na południe ku kolejnym lasom. A dalej się zobaczy. 90% sił francuskiej 20 DP posyłam na Romilly-sur-Seine (VHex nr 2). Jedynie dwa pozbawione transportu bataliony posyłam w rejon Nogent-sur-Seine (VHex nr 1).

Początek jeszcze nie wygląda źle. Posłana na północ Czapla wykrywa kolumny wroga z 3.DPanc, które nakrywa ogniem moja artyleria. Po oddaniu salwy wycofuje się z Fromentier, ale trzymam w garści okoliczne lasy. Francuzi prują na południowy-wschód. Wkrótce nad głowami Polaków dochodzi do pierwszych starć w powietrzu. Szczęśliwie kończą się one z korzyścią dla aliantów ale angażują całe posiadane lotnictwo myśliwskie. Od tego momentu sytuacja zaczyna się już tylko komplikować. Francuzi pod Mery-sur-Seine, na wschód od VHexa nr 2 napotykają pierwsze jednostki niemieckie na moście. Wysadzenie przeprawy jest już niemożliwe. Niedługo potem, nad ich głowami zaczynają nurkować Stukasy. Obrywa ich najcięższy dywizjon dział 105 mm. Na ratunek lecą moi piloci z północnego-zachodu.

Na odcinku Polaków panuje największy porządek ale i tak trzeba mieć oczy szeroko otwarte bo niemieckie czołgi flankują moje jednostki od zachodu w kierunku lotniska i pozycji w Nogent. Po przetrzebieniu kilku oddziałów wroga pod Fromentier, odskakuje na południe w rejon miasteczka Esterney. W tym czasie francuska 20 DP, zostaje wzięta w kleszcze między Sezanne a Romilly-sur-Seine przez 1-szą i 4-tą DPanc. W lasach pod Romilly obrona jeszcze się jakoś trzyma, ale na równinach za Sezanne, zmuszony jestem ustępować pola i wycofywać się w kierunku lotniska. Każda kolejna tura to dla Francuzów mordęga. Najbardziej upierdliwe są podchody 7-go batalionu rozpoznawczego w samochodach PSW 231. Ponadto co rusz w ten rejon posyłane są jeszcze kolejne samoloty Luftwaffe, co doprowadza moi pilotów do skraju wyczerpania.

Po względnym uporaniu się z siłami niemieckiej 3.DPanc pod Esterney w 7-ej turze całością sił ruszam na pomoc Francuzom pod Romilly na wschodzie. W Nogent pozostawiam samotny batalion francuski, który dzielnie broni się przed atakami pojedynczego Pz IVD. Niestety powierzenie tego kierunku Francuzom, było z mojej strony bezmyślnością, która doprowadziła mnie do takiego a nie innego zwycięstwa w tej bitwie. Kiedy moje siły biły się z 4.DPanc pod Sezanne, w niedalekiej odległości od Romilly. Do samotnego i dotychczas bezradnego Pz IV pod Nogent, dołączył jeszcze wystarczająco silny batalion niemieckiej piechoty i wyrzucił Francuzów z miasta. W tym samym czasie padło Romilly i zajęty został odległy VHex w Troyes (VHex nr 3). Zostałem więc na mapie z niczym  Grin Jedynym sensownym wyjściem pozostało kontynuowanie ataku na Romilly. W 12-ej turze przebiłem się do VHexa nr 2 i odbiłem pozycję w sam raz na taktyczne zwycięstwo. A wystarczyło tylko pozostawić jeden batalion polskich strzelców w Nogent i punktów byłoby już więcej  Wink

Dla ukojenia skołatanych nerwów w ostatniej turze mój CKM zyskał świetnego lidera "Combat Support" a nieco wcześniej lidera "Determined Defense" otrzymali piloci "Czapli". Scenariusz jest naprawdę interesujący i wiele się w nim dzieje. Obfituje na pewno w wiele z zwrotów akcji. Teraz mądrzejszy o doświadczenie z nim pewnie rozegrałbym go trochę inaczej. Może trzeba by popędzić Francuzami nieco szybciej i skoncentrować ich siły w całości w lasach między Romilly a Troyes. Wtedy jedna z niemieckich dywizji pancernych miałaby bardzo ograniczone możliwości ataku na Romilly bo blokowałby ich kanał. Trzeba będzie jeszcze kiedyś spróbować  Wink



OpenGen 0.90.61.2 * (2 Mar 2018)  *  AI: Ver 2.00 (2014)
Efile folder: E:\Moje Gry\Open General\Open General 2017\efile_gus\  * Efile version: GusOpen ver. 6.9.12
Campaign: G22 ZNAK ORŁA v.4.1e,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   MOKRA , #0 , Brilliant Victory , score:55
 2   BOROWA MOUNTAIN , #1 , Brilliant Victory , score:53  +++  Proto: Hurricane I
 3   MINSK MAZOWIECKI , #2 , Brilliant Victory , score:62
 4   KOCK , #3 , Brilliant Victory , score:67
 5   MONTMIRAIL , #17 , Tactical Victory , score:10
--
Campaign score: 247  *  Average: 49

..
Current scenario: MONTMIRAIL,  VH prestige is 0 ,  All map prestige is: 0
Army cost: 2119 , Current prestige is 200
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 13
AI stance is Aggressive
if BV: +100, MONTBARD , cap 2800, 12 turns prestige: 200
if V : +100, MONTBARD , cap 2800, 12 turns prestige: 200
if TV: +50, MONTBARD , cap 2800, 12 turns prestige: 200
if Ls: +0, SCOTLAND , cap 3300, 12 turns prestige: 200

Piechota
*  Strzelcy Podhal.(fr) , Renault , I/SBSP , 5 bars , 581 exp , Polska , 9/10 , 9 kill , 0 pp - U:001  [+75 exp]
*  Strzelcy Podhal.(fr) , Renault , II/SBSP , 4 bars , 447 exp , Polska , 2/10 , Aggressive Attack  , 8 kill , 0 pp - U:002  [+60 exp]
*  Strzelcy Podhal.(fr) , Renault , III/SBSP , 3 bars , 345 exp , Polska , 4/10 , 8 kill , 0 pp - U:004  [+36 exp]
*  Piechota Ur , Zaprzeg , IV/SBSP , 1 bars , 157 exp , Polska , 6/10 , 2 kill , 0 pp - U:005  [+10 exp]
*  Sztab , PF 508/518 , 10 BKPanc/Sztab , 2 bars , 208 exp , Polska , 11/10 , 0 kill , 0 pp - U:007

Czołg
 7TP , I/1 PCz/10 BKPanc , 2 bars , 242 exp , Polska , 6/10 , 2 kill , 156 pp - U:012  [+59 exp]
 7TPdw , II/1 PCz/10 BKPanc , 2 bars , 280 exp , Polska , 9/10 , 7 kill , 144 pp - U:013  [+52 exp]

Artyleria ppanc.
*  CKM wz.30 , PF 508/518 , Dyon ppanc/10 BKPanc , 4 bars , 401 exp , Polska , 10/10 , Combat Support  , 6 kill , 0 pp - U:006  [+134 exp]

Artyleria uniwersalna
 40mm wz.36 , Zaprzeg , BAPlot/10 BKPanc , 2 bars , 291 exp , Polska , 11/10 , 3 kill , 237 pp - U:008  [+104 exp]

Artyleria
*  75mm wz.02/26 Konna , Zaprzeg , I/1 PAM , 3 bars , 379 exp , Polska , 11/10 , 4 kill , 0 pp - U:003  [+104 exp]
 105mm Mle 1913 , Laffly S15T , II/1 PAM , 2 bars , 272 exp , Polska , 11/10 , 4 kill , 435 pp - U:009  [+75 exp]
 120mm wz.31 Schneider , Zaprzeg , III/1 PAM , 3 bars , 333 exp , Polska , 12/10 , 1 kill , 403 pp - U:011  [+98 exp]

Myśliwiec
+  Hurricane I , III DM , 4 bars , 413 exp , Polska , 3/10 , 4 kill , 0 pp - U:010  [+61 exp]
 D.520 , IV DM , 2 bars , 281 exp , Polska , 4/10 , 3 kill , 480 pp - U:069  [+93 exp]

Bomb. taktyczny
 RWD-14 Czapla , 1./I DW , 2 bars , 224 exp , Polska , 3/10 , Determined Defense  , Recon, 0 kill , 264 pp - U:014  [+44 exp]

Player 1 : Polska
Killed: INF:44   TNK:20   RCN:14   AT:11   FLAK:3    ATY:18   FTR:4    TB:6      Total: 120
Lost  : INF:11   RCN:1    AT:3    FLAK:1    FORT:3    ATY:3    AD:2    FTR:1      Total: 25

BV  4
V   0
TV  1
L   0

Averages:
Piechota       *   5 Units *  1 Leaders      Total :   1738 exp,     27 kill,      0 pp    Average:    348 exp,      5 kill,      0 pp
Czołg          *   2 Units *  0 Leaders      Total :    522 exp,      9 kill,    300 pp    Average:    261 exp,      5 kill,    150 pp
Artyleria ppanc. *   1 Units *  1 Leaders      Total :    401 exp,      6 kill,      0 pp    Average:    401 exp,      6 kill,      0 pp
Artyleria uniwersalna *   1 Units *  0 Leaders      Total :    291 exp,      3 kill,    237 pp    Average:    291 exp,      3 kill,    237 pp
Artyleria      *   3 Units *  0 Leaders      Total :    984 exp,      9 kill,    838 pp    Average:    328 exp,      3 kill,    279 pp
Myśliwiec      *   2 Units *  0 Leaders      Total :    694 exp,      7 kill,    480 pp    Average:    347 exp,      4 kill,    240 pp
Bomb. taktyczny *   1 Units *  1 Leaders      Total :    224 exp,      0 kill,    264 pp    Average:    224 exp,      0 kill,    264 pp
* Summary:     *  15 Units *  3 Leaders      Total :   4854 exp,     61 kill,   2119 pp    Average:    324 exp,      4 kill,    141 pp


Player 1  Polska   has 17 units total (core+aux):
Piechota :  6
Czołg :  2
Artyleria ppanc. :  1
Artyleria uniwersalna :  1
Artyleria :  3
Myśliwiec :  3
Bomb. taktyczny :  1

Player 2  Niemcy   has 12 units total (core+aux):
Piechota :  4
Czołg :  3
Artyleria ppanc. :  2
Artyleria :  1
Obrona plot. :  1
Myśliwiec :  1


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points
Zapisane
Estek
Generał broni (General Lieutenant)
*
Offline Offline

Wiadomości: 382


« Odpowiedz #13 : Lipiec 01, 2018, 10:44:42 »

Scenariusz 6: "Montbard"

Zakupy:
1. Wzmocnienie artylerii na maksa
2. Wzmocnienie CKM-u i 2-giego batalionu SBSP z liderem "Aggressive Attack"

W porównaniu do poprzedniego scenariusza ta bitwa to wycieczka nad rzekę. W ograniczonym punkcie wystawienia umieszczam dwa bataliony pancerne, 75-kę konną i 105-kę zmotoryzowaną, CKM i batalion strzelców z liderem "AA". Z odległego SHexa na pełnym gazie pędzą pozostałe dwa bataliony strzelców i sztab.

Z pomocą rozpoznania lotniczego przystępuję do uderzenia. Artyleria niszczy stanowisko karabinów maszynowych a czołgi zaskakują niemiecką artylerię w transporcie. Dalej duet CKM z "CS" i batalion strzelców "AA" przystępują do likwidowania obsady Montbard (VHx nr 1). Niemcy ściągają odwody, ale wtedy na czas przybywają posiłki w postaci kolejnych dwóch batalionów strzelców. Wróg jest bez szans. Jedynym zawirowaniem był nalot Luftwaffe na moją 105-kę. Lidera zyskuje dywizjon artylerii konnej. Udane dwa naloty zalicza niepozorna "Czapla".

Nagroda: Spitfire VB



OpenGen 0.90.61.2 * (2 Mar 2018)  *  AI: Ver 2.00 (2014)
Efile folder: E:\Moje Gry\Open General\Open General 2017\efile_gus\  * Efile version: GusOpen ver. 6.9.12
Campaign: G22 ZNAK ORŁA v.4.1e,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   MOKRA , #0 , Brilliant Victory , score:55
 2   BOROWA MOUNTAIN , #1 , Brilliant Victory , score:53  +++  Proto: Hurricane I
 3   MINSK MAZOWIECKI , #2 , Brilliant Victory , score:62
 4   KOCK , #3 , Brilliant Victory , score:67
 5   MONTMIRAIL , #17 , Tactical Victory , score:10
 6   MONTBARD , #18 , Brilliant Victory , score:55
--
Campaign score: 302  *  Average: 50

..
Current scenario: MONTBARD,  VH prestige is 160 ,  All map prestige is: 160
Army cost: 2113 , Current prestige is 202
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 5
AI stance is Defensive
if BV: +1000, SCOTLAND , cap 3300, 6 turns prestige: 40
if V : +800, SCOTLAND , cap 3300, 9 turns prestige: 40
if TV: +600, SCOTLAND , cap 3300, 12 turns prestige: 40
Ls: Loss , turn prestige: 40

Piechota
*  Strzelcy Podhal.(fr) , Renault , I/SBSP , 5 bars , 591 exp , Polska , 9/10 , 10 kill , 0 pp - U:001  [+10 exp]
*  Strzelcy Podhal.(fr) , Renault , II/SBSP , 4 bars , 495 exp , Polska , 12/10 , Aggressive Attack  , 9 kill , 0 pp - U:002  [+48 exp]
*  Strzelcy Podhal.(fr) , Renault , III/SBSP , 3 bars , 345 exp , Polska , 10/10 , 8 kill , 0 pp - U:004
*  Piechota Ur , Zaprzeg , IV/SBSP , 1 bars , 157 exp , Polska , 10/10 , 2 kill , 0 pp - U:005
*  Sztab , PF 508/518 , 10 BKPanc/Sztab , 2 bars , 208 exp , Polska , 11/10 , 0 kill , 0 pp - U:007

Czołg
 7TP , I/1 PCz/10 BKPanc , 3 bars , 320 exp , Polska , 8/10 , 6 kill , 156 pp - U:012  [+78 exp]
 7TPdw , II/1 PCz/10 BKPanc , 3 bars , 321 exp , Polska , 10/10 , 10 kill , 144 pp - U:013  [+41 exp]

Artyleria ppanc.
*  CKM wz.30 , PF 508/518 , Dyon ppanc/10 BKPanc , 4 bars , 426 exp , Polska , 14/10 , Combat Support  , 6 kill , 0 pp - U:006  [+25 exp]

Artyleria uniwersalna
 40mm wz.36 , Zaprzeg , BAPlot/10 BKPanc , 2 bars , 291 exp , Polska , 11/10 , 3 kill , 237 pp - U:008

Artyleria
*  75mm wz.02/26 Konna , Zaprzeg , I/1 PAM , 4 bars , 410 exp , Polska , 13/10 , Overwhelming Attack  , 5 kill , 0 pp - U:003  [+31 exp]
 105mm Mle 1913 , Laffly S15T , II/1 PAM , 2 bars , 289 exp , Polska , 9/10 , 4 kill , 396 pp - U:009  [+17 exp]
 120mm wz.31 Schneider , Zaprzeg , III/1 PAM , 3 bars , 333 exp , Polska , 13/10 , 1 kill , 436 pp - U:011

Myśliwiec
+  Hurricane I , III DM , 4 bars , 446 exp , Polska , 6/10 , 4 kill , 0 pp - U:010  [+33 exp]
 D.520 , IV DM , 3 bars , 322 exp , Polska , 7/10 , 4 kill , 480 pp - U:015  [+41 exp]

Bomb. taktyczny
 RWD-14 Czapla , 1./I DW , 2 bars , 269 exp , Polska , 10/10 , Determined Defense  , Recon, 0 kill , 264 pp - U:014  [+45 exp]

Player 1 : Polska
Killed: INF:48   TNK:20   RCN:14   AT:14   FLAK:4    ATY:20   FTR:5    TB:6      Total: 131
Lost  : INF:11   RCN:1    AT:3    FLAK:1    FORT:3    ATY:3    AD:2    FTR:1      Total: 25

BV  5
V   0
TV  1
L   0

Averages:
Piechota       *   5 Units *  1 Leaders      Total :   1796 exp,     29 kill,      0 pp    Average:    359 exp,      6 kill,      0 pp
Czołg          *   2 Units *  0 Leaders      Total :    641 exp,     16 kill,    300 pp    Average:    321 exp,      8 kill,    150 pp
Artyleria ppanc. *   1 Units *  1 Leaders      Total :    426 exp,      6 kill,      0 pp    Average:    426 exp,      6 kill,      0 pp
Artyleria uniwersalna *   1 Units *  0 Leaders      Total :    291 exp,      3 kill,    237 pp    Average:    291 exp,      3 kill,    237 pp
Artyleria      *   3 Units *  1 Leaders      Total :   1032 exp,     10 kill,    832 pp    Average:    344 exp,      3 kill,    277 pp
Myśliwiec      *   2 Units *  0 Leaders      Total :    768 exp,      8 kill,    480 pp    Average:    384 exp,      4 kill,    240 pp
Bomb. taktyczny *   1 Units *  1 Leaders      Total :    269 exp,      0 kill,    264 pp    Average:    269 exp,      0 kill,    264 pp
* Summary:     *  15 Units *  4 Leaders      Total :   5223 exp,     72 kill,   2113 pp    Average:    348 exp,      5 kill,    141 pp


Player 1  Polska   has 15 units total (core+aux):
Piechota :  5
Czołg :  2
Artyleria ppanc. :  1
Artyleria uniwersalna :  1
Artyleria :  3
Myśliwiec :  2
Bomb. taktyczny :  1

Player 2  Niemcy   has 3 units total (core+aux):
Piechota :  2
Myśliwiec :  1


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points
Zapisane
Estek
Generał broni (General Lieutenant)
*
Offline Offline

Wiadomości: 382


« Odpowiedz #14 : Lipiec 01, 2018, 12:38:25 »

Czy w scenariuszu 7: "Szkocja" można zmienić warunki zwycięstwa by gra nie kończyła się już po pierwszej turze ? Czy to grubsza praca w związku z czym mam ominąć ten scenariusz i grać kolejne ?
Zapisane
Strony: [1] 2   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Aktualnie w bazie: 59 gry strategiczne 12 stare gry do pobrania 5 recenzje 2 poradniki 37 plików 333 zdjęć w galerii 87 newsów
Polityka prywatności | Disclaimer | O nas | Współpraca | Sitemap | Kontakt | Kanały RSS
© 1996-2008 The Generals' Guild Team All Rights Reserved. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Projekt F.D.G. STUDIO, script by Szarik and Depet
Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
War in the Pacific / Decisive Battles by Ryan | Games House | Panzer General | Heroes of Might and Magic
The Generals' Guild czyli Gildia Generałów to serwis graczy - pasjonatów gier strategicznych o bogatej tradycji istniejący od 1996 roku.
Naszym celem jest stworzenie rzetelnego i interesującego portalu poświęconego takim pozycjom na rynku gier jak złożone, wojenne gry
strategiczne, taktyczne i operacyjne
we wszystkich znanych kategoriach - począwszy od tematyki średniowiecza po science-fiction i fantasy...