Portal Gier Strategicznych | The Generals' Guild | Biblioteka Gier Portal Gier Strategicznych | The Generals' Guild | Biblioteka Gier
Portal Gier Strategicznych | The Generals' Guild | Biblioteka Gier Portal Gier Strategicznych | The Generals' Guild | Biblioteka Gier
Portal Gier Strategicznych | The Generals' Guild | Biblioteka Gier Portal Gier Strategicznych | The Generals' Guild | Biblioteka Gier
Portal Gier Strategicznych | The Generals' Guild | Biblioteka Gier Strona główna | Pomoc | Szukaj | Zaloguj się | Rejestracja
Czerwiec 16, 2019, 08:11:53 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
 
 
Strony: 1 [2] 3   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Ponury - W03 JAPANESE ARMY 1937-44 - 150%  (Przeczytany 6800 razy)
Ponury
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1067



« Odpowiedz #15 : Grudzień 01, 2016, 01:16:03 »

Scenariusz 13: Yenking

Coraz trudniej. VHeksów mnóstwo, a ja tylko 7 jednostek, plus śmieszny zwiad konny z 1 punktem Smiley Zmieniam inżynierów na silniejszych gwardzistów i ruszamy. Powolutku, drogą przed góry, unikamy wykrycia, rozstawiamy działa i do boju! Niestety, chinole mają samolot, który niemożebnie uprzykrza życie. Plusem jest tylko to, że moje wojska są silniejsze od chińskich, ale za to jest ich o wiele mniej. Muszę się uganiać za chińskimi niedobitkami po górach, uzupełniać żołnierzy i amunicję, a zwiad w końcu się przydaje do zajęcia lotniska. Powoli godzę się z faktem, że nie będzie brylantowego zwycięstwa. Docieram wprawdzie do rzeki, ale tam jest kontratak. Jakimś cudem przy wsparciu sztabu jednak mój czołg rozbija i mogę ruszyć za rzekę do kolejnych dwóch. Na południu gwardziści użerają się z pepancem, który nie chce dać się zabić, a drudzy gwardziści trafiają na jakąś wrogą piechotę i w końcu ją eliminują. Samolot natomiast powoli dziesiątkuje mi artylerie. Skoro gwardziści są zajęci na południu, to pałeczkę przejmują saperzy i czołg, wsparci sztabem. Zajmują najbliższy VH i pod osłoną deszczu rozstawiam artylerie w zasięgu i szykuję się do oblężenia. Przeciskam czołg mostem do VH, gdzie jest pepanc. Niefartownie. Ale w ostatniej turze strzelam do niego z obu artylerii (ostatni nabój), dostawiam sztab do czołgu i jest overrun i mogę wjechać  Grin Niemniej, odrobinę mniej szczęścia i musiałbym się zadowolić zwykłym zwycięstwem.

OpenGen 0.90.54.0 * (28 Jun 2016)  *  AI: Default
Efile folder: G:\OpenGeneral\efile_ogn_wx\  * Efile version: GusOpen ver. 6.9.7
Campaign: W03 JAPANESE ARMY 1937-44 v.4.6,  *  Player prestige modifier 150%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   ARRESTS IN MANCHURIA , #0 , Brilliant Victory , score:51
 2   SURROUNDING THE ENEMY , #1 , Brilliant Victory , score:52
 3   CHIHFENG , #2 , Brilliant Victory , score:56
 4   MUKDEN , #3 , Brilliant Victory , score:54
 5   MUKDEN part II  , #4 , Brilliant Victory , score:48
 6   RACE FOR TANGSHANG  , #5 , Brilliant Victory , score:46
 7   BATTLE OF TANGSHAN  , #6 , Brilliant Victory , score:56
 8   RESUPPLY CHENGTEH  , #7 , Brilliant Victory , score:60
 9   TSINGTAO , #8 , Brilliant Victory , score:55
10   SACHALIN  , #9 , Brilliant Victory , score:50
11   KHALKIN GOL , #10 , Brilliant Victory , score:50
12   ACROSS THE AMUR  , #11 , Brilliant Victory , score:47
13   YENKING , #12 , Brilliant Victory , score:47
--
Campaign score: 672  *  Average: 51

..
Current scenario: YENKING,  VH prestige is 120 ,  All map prestige is: 360
Army cost: 3072 , Current prestige is 4272
Prestige available on map yet is 240 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 15
AI stance is Defensive
if BV: +1500, PENANG , cap 1000, 15 turns prestige: 0
if V : +1000, PENANG , cap 1000, 17 turns prestige: 0
if TV: +500, IBA , cap 1000, 24 turns prestige: 0
Ls: Loss , turn prestige: 0

Infantry
*  HQ Unit , 251/16 [W] ,  , 5 bars , 550 exp , Japan , 4/1 , Ferocious Defense  , 14 kill , 0 pp - U:001  [+43 exp]
 Imperial Guards , Isuzu Type 97 ,  , 4 bars , 478 exp , Japan , 9/10 , Resilience  , 19 kill , 540 pp - U:002 [+138 exp]
 Mountain ,  , 0 bars , 37 exp , Japan , 10/10 , 2 kill , 180 pp - U:003
 Imperial Guards , Isuzu Type 97 ,  , 3 bars , 390 exp , Japan , 5/10 , Aggressive Maneuver  , 8 kill , 540 pp - U:005  [+91 exp]
 Sappers , Isuzu Type 97 ,  , 0 bars , 95 exp , Japan , 5/10 , 2 kill , 312 pp - U:008  [+44 exp]

Tank 
 Type 97 Chi-Ha ,  , 1 bars , 151 exp , Japan , 8/10 , 10 kill , 288 pp - U:007  [+110 exp]

Artillery
 150mm Type 96 How , Type 92 Ni Ku ,  , 2 bars , 213 exp , Japan , 5/10 , Resilience  , 7 kill , 612 pp - U:004  [+47 exp]
 150mm Type 96 How , Type 92 I-Ke ,  , 1 bars , 145 exp , Japan , 7/10 , 4 kill , 600 pp - U:006  [+39 exp]

Player 1 : Japan
Killed: INF:72   TNK:8    RCN:8    AT:6    ATY:19   AD:2    FTR:1    TB:1      Total: 117
Lost  : INF:3    TNK:4    RCN:7    AT:1    FLAK:1    ATY:2    TB:2      Total: 20

BV 13
V   0
TV  0
L   0

Averages:
Infantry       *   5 Units *  3 Leaders      Total :   1550 exp,     45 kill,   1572 pp    Average:    310 exp,      9 kill,    314 pp
Tank           *   1 Units *  0 Leaders      Total :    151 exp,     10 kill,    288 pp    Average:    151 exp,     10 kill,    288 pp
Artillery      *   2 Units *  1 Leaders      Total :    358 exp,     11 kill,   1212 pp    Average:    179 exp,      6 kill,    606 pp
* Summary:     *   8 Units *  4 Leaders      Total :   2059 exp,     66 kill,   3072 pp    Average:    257 exp,      8 kill,    384 pp


Player 1  Japan   has 9 units total (core+aux):
Infantry :  5
Tank   :  1
Recon :  1
Artillery :  2

Player 2  China   has 13 units total (core+aux):
Infantry : 11
Anti-tank :  1
Fighter :  1


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points
Zapisane
Ponury
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1067



« Odpowiedz #16 : Grudzień 01, 2016, 02:06:01 »

Scenariusz 14: Penang

Wreszcie można zakupić samoloty  Grin No to pełen wypas 3 myśliwce z dodatkiem do widoku i rzutu kością, plus działko plot. Reszta podniesienie stanów i prawie się spłukałem. Ale co zrobić. Wreszcie wyjazd z Chin i atak na brytyjskie Malaje. Dzięki lotnictwu gra jest zupełnie inna. Na wschodzie auxy pokonują pierwszą linię obrony i jadą nieniepokojeni do południowych Vheksów. Moje wojska za to celują w nadmorskie VHeksy. Pojawiają się wrogie samoloty, ale akurat mam działko, które je po kolei nadgryza, a dobijają je moje myśliwce. Przewaga w powietrzu jest niemożebna, więc wysyłam te moje świeżynki do walki, żeby zdobywały jak najwięcej doświadczenia. Szybko zajmuję północny VH, ale ten bliżej centrum już jest silnie obsadzony. Więc metodycznie, po kolei rozwalam artylerie i pelotkę, po czym rzucam się z powietrza niczym orzeł na piechotę i w krwawej rzezi zajmuję miasto z lotniskiem i ruszam częścią wojsk do portu na zachodzie, a resztą na południe, aby wesprzeć auxy. Im idzie gorzej. O ile jeszcze ten wschodni VH zajmują dość łatwo, to ten drugi jest pilnowany przez moździerze. Próbuję dostać się do nich od tyłu, ale obrońcy blokują no i tworzy się impas. Ale auxowe artylerie przekierowują ogień na ten odcinek, a na dodatek docierają posiłki z północy, więc eliminuję resztki oporu wroga. No i jest lider na myśliwcu i czołgu Smiley

OpenGen 0.90.54.0 * (28 Jun 2016)  *  AI: Default
Efile folder: G:\OpenGeneral\efile_ogn_wx\  * Efile version: GusOpen ver. 6.9.7
Campaign: W03 JAPANESE ARMY 1937-44 v.4.6,  *  Player prestige modifier 150%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   ARRESTS IN MANCHURIA , #0 , Brilliant Victory , score:51
 2   SURROUNDING THE ENEMY , #1 , Brilliant Victory , score:52
 3   CHIHFENG , #2 , Brilliant Victory , score:56
 4   MUKDEN , #3 , Brilliant Victory , score:54
 5   MUKDEN part II  , #4 , Brilliant Victory , score:48
 6   RACE FOR TANGSHANG  , #5 , Brilliant Victory , score:46
 7   BATTLE OF TANGSHAN  , #6 , Brilliant Victory , score:56
 8   RESUPPLY CHENGTEH  , #7 , Brilliant Victory , score:60
 9   TSINGTAO , #8 , Brilliant Victory , score:55
10   SACHALIN  , #9 , Brilliant Victory , score:50
11   KHALKIN GOL , #10 , Brilliant Victory , score:50
12   ACROSS THE AMUR  , #11 , Brilliant Victory , score:47
13   YENKING , #12 , Brilliant Victory , score:47
14   PENANG , #13 , Brilliant Victory , score:54
--
Campaign score: 726  *  Average: 51

..
Current scenario: PENANG,  VH prestige is 120 ,  All map prestige is: 420
Army cost: 5305 , Current prestige is 2767
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 9
AI stance is Defensive
if BV: +1500, SINGAPOR , cap 1000, 10 turns prestige: 750
if V : +1000, SINGAPOR , cap 1000, 14 turns prestige: 1050
if TV: +500, SINGAPOR , cap 1000, 18 turns prestige: 1350
if Ls: +0, IBA , cap 1000, 18 turns prestige: 1350

Infantry
*  HQ Unit , 251/16 [W] ,  , 5 bars , 550 exp , Japan , 6/1 , Ferocious Defense  , 14 kill , 0 pp - U:001
 Imperial Guards , Isuzu Type 97 ,  , 5 bars , 566 exp , Japan , 8/10 , Resilience  , 20 kill , 540 pp - U:002  [+88 exp]
 Mountain ,  , 1 bars , 113 exp , Japan , 7/10 , 6 kill , 180 pp - U:003  [+76 exp]
 Imperial Guards , Isuzu Type 97 ,  , 4 bars , 449 exp , Japan , 9/10 , Aggressive Maneuver  , 9 kill , 540 pp - U:005  [+59 exp]
 Sappers , Isuzu Type 97 ,  , 1 bars , 128 exp , Japan , 1/10 , 2 kill , 312 pp - U:008  [+33 exp]

Tank 
 Type 1 Chi-He ,  , 2 bars , 210 exp , Japan , 9/10 , Devastating Fire  , 15 kill , 372 pp - U:007  [+59 exp]

Artillery
 150mm Type 96 How , Type 92 Ni Ku ,  , 2 bars , 252 exp , Japan , 11/10 , Resilience  , 10 kill , 673 pp - U:004  [+39 exp]
 150mm Type 96 How , Type 92 I-Ke ,  , 1 bars , 172 exp , Japan , 11/10 , 7 kill , 660 pp - U:006  [+27 exp]

Air Defense
 88mm Type 99 , Type 94 Yo-Ke ,  , 0 bars , 15 exp , Japan , 10/10 , 1 kill , 480 pp - U:064  [+15 exp]

Fighter
 Mitsubishi A6M2 Zero ,  , 1 bars , 100 exp , Japan , 9/10 , Combat Support  , Recon, Special Munition, 2 kill , 516 pp - U:061  [+100 exp]
 Mitsubishi A6M2 Zero ,  , 0 bars , 41 exp , Japan , 6/10 , Recon, Special Munition, 1 kill , 516 pp - U:062  [+41 exp]
 Mitsubishi A6M2 Zero ,  , 0 bars , 51 exp , Japan , 10/10 , Recon, Special Munition, 3 kill , 516 pp - U:063  [+51 exp]

Player 1 : Japan
Killed: INF:97   TNK:8    RCN:9    AT:7    FLAK:2    ATY:23   AD:2    FTR:4    TB:1      Total: 153
Lost  : INF:3    TNK:4    RCN:7    AT:1    FLAK:1    ATY:2    TB:2      Total: 20

BV 14
V   0
TV  0
L   0

Averages:
Infantry       *   5 Units *  3 Leaders      Total :   1806 exp,     51 kill,   1572 pp    Average:    361 exp,     10 kill,    314 pp
Tank           *   1 Units *  1 Leaders      Total :    210 exp,     15 kill,    372 pp    Average:    210 exp,     15 kill,    372 pp
Artillery      *   2 Units *  1 Leaders      Total :    424 exp,     17 kill,   1333 pp    Average:    212 exp,      9 kill,    667 pp
Air Defense    *   1 Units *  0 Leaders      Total :     15 exp,      1 kill,    480 pp    Average:     15 exp,      1 kill,    480 pp
Fighter        *   3 Units *  1 Leaders      Total :    192 exp,      6 kill,   1548 pp    Average:     64 exp,      2 kill,    516 pp
* Summary:     *  12 Units *  6 Leaders      Total :   2647 exp,     90 kill,   5305 pp    Average:    221 exp,      8 kill,    442 pp


Player 1  Japan   has 26 units total (core+aux):
Infantry : 11
Tank   :  2
Artillery :  5
Air Defense :  1
Fighter :  5
Tactical Bomber :  2

Player 2  United Kingdom   has 3 units total (core+aux):
Infantry :  3


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points
Zapisane
Ponury
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1067



« Odpowiedz #17 : Grudzień 01, 2016, 06:59:44 »

Scenariusz 15: Singapore

Inwazji na brytoli ciąg dalszy. Lecimy prosto na Singapur. Tym razem bez niespodzianek. Po lewej ja, po prawej auxy i wszędzie moje samoloty  Grin Czołg z Devastating Fire dwoi się i troi, lufy artylerii parują z gorąca, ciężarówy wzniecają pył na wielu kilometrach. Zabawa kończy się dopiero przy podejściu na Singapur. Są tam 3 wielkie działa plot, które najpierw trzeba wykończyć. Jeszcze dodatkowo artyleria. No ale po przedostaniu się za przesmyk zwycięstwo jest tylko kwestią czasu. W takich zażartych bitwach rośnie doświadczenie i czas najwyższy, bo jak znam życie, trzeba będzie się bić z amerykańcami.

OpenGen 0.90.54.0 * (28 Jun 2016)  *  AI: Default
Efile folder: G:\OpenGeneral\efile_ogn_wx\  * Efile version: GusOpen ver. 6.9.7
Campaign: W03 JAPANESE ARMY 1937-44 v.4.6,  *  Player prestige modifier 150%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   ARRESTS IN MANCHURIA , #0 , Brilliant Victory , score:51
 2   SURROUNDING THE ENEMY , #1 , Brilliant Victory , score:52
 3   CHIHFENG , #2 , Brilliant Victory , score:56
 4   MUKDEN , #3 , Brilliant Victory , score:54
 5   MUKDEN part II  , #4 , Brilliant Victory , score:48
 6   RACE FOR TANGSHANG  , #5 , Brilliant Victory , score:46
 7   BATTLE OF TANGSHAN  , #6 , Brilliant Victory , score:56
 8   RESUPPLY CHENGTEH  , #7 , Brilliant Victory , score:60
 9   TSINGTAO , #8 , Brilliant Victory , score:55
10   SACHALIN  , #9 , Brilliant Victory , score:50
11   KHALKIN GOL , #10 , Brilliant Victory , score:50
12   ACROSS THE AMUR  , #11 , Brilliant Victory , score:47
13   YENKING , #12 , Brilliant Victory , score:47
14   PENANG , #13 , Brilliant Victory , score:54
15   SINGAPOR , #14 , Brilliant Victory , score:51
--
Campaign score: 777  *  Average: 51

..
Current scenario: SINGAPOR,  VH prestige is 360 ,  All map prestige is: 420
Army cost: 5973 , Current prestige is 3025
Prestige available on map yet is 60 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 13
AI stance is Defensive
if BV: +1500, TANJUNKARANG , cap 1000, 15 turns prestige: 450
if V : +1000, TANJUNKARANG , cap 1000, 18 turns prestige: 540
if TV: +500, IBA , cap 1000, 20 turns prestige: 600
Ls: Loss , turn prestige: 600

Infantry
*  HQ Unit , 251/16 [W] ,  , 5 bars , 552 exp , Japan , 6/1 , Ferocious Defense  , 15 kill , 0 pp - U:001  [+2 exp]
 Imperial Guards , Type 1 Ho-Ki ,  , 5 bars , 659 exp , Japan , 12/10 , Resilience  , 24 kill , 835 pp - U:002  [+93 exp]
 Mountain ,  , 1 bars , 181 exp , Japan , 7/10 , 10 kill , 180 pp - U:003  [+68 exp]
 Imperial Guards , Type 1 Ho-Ki ,  , 5 bars , 548 exp , Japan , 7/10 , Aggressive Maneuver  , 11 kill , 696 pp - U:005  [+99 exp]
 Sappers , Type 1 Ho-Ki ,  , 1 bars , 148 exp , Japan , 5/10 , 4 kill , 468 pp - U:008  [+20 exp]

Tank 
 Type 1 Chi-He ,  , 3 bars , 372 exp , Japan , 5/10 , Devastating Fire  , 28 kill , 372 pp - U:007 [+162 exp]

Artillery
 150mm Type 96 How , Type 92 Ni Ku ,  , 3 bars , 312 exp , Japan , 12/10 , Resilience  , 10 kill , 734 pp - U:004  [+60 exp]
 150mm Type 96 How , Type 92 I-Ke ,  , 2 bars , 225 exp , Japan , 11/10 , 10 kill , 660 pp - U:006  [+53 exp]

Air Defense
 88mm Type 99 , Type 94 Yo-Ke ,  , 0 bars , 15 exp , Japan , 10/10 , 1 kill , 480 pp - U:012

Fighter
 Mitsubishi A6M2 Zero ,  , 2 bars , 242 exp , Japan , 5/10 , Combat Support  , Recon, Special Munition, 4 kill , 516 pp - U:009  [+142 exp]
 Mitsubishi A6M2 Zero ,  , 1 bars , 180 exp , Japan , 8/10 , Recon, Special Munition, 2 kill , 516 pp - U:010  [+139 exp]
 Mitsubishi A6M2 Zero ,  , 0 bars , 67 exp , Japan , 2/10 , Recon, Special Munition, 3 kill , 516 pp - U:011  [+16 exp]

Player 1 : Japan
Killed: INF:122  TNK:8    RCN:9    AT:8    FLAK:3    ATY:33   AD:5    FTR:6    TB:1      Total: 195
Lost  : INF:8    TNK:4    RCN:7    AT:1    FLAK:2    ATY:2    TB:2      Total: 26

BV 15
V   0
TV  0
L   0

Averages:
Infantry       *   5 Units *  3 Leaders      Total :   2088 exp,     64 kill,   2179 pp    Average:    418 exp,     13 kill,    436 pp
Tank           *   1 Units *  1 Leaders      Total :    372 exp,     28 kill,    372 pp    Average:    372 exp,     28 kill,    372 pp
Artillery      *   2 Units *  1 Leaders      Total :    537 exp,     20 kill,   1394 pp    Average:    269 exp,     10 kill,    697 pp
Air Defense    *   1 Units *  0 Leaders      Total :     15 exp,      1 kill,    480 pp    Average:     15 exp,      1 kill,    480 pp
Fighter        *   3 Units *  1 Leaders      Total :    489 exp,      9 kill,   1548 pp    Average:    163 exp,      3 kill,    516 pp
* Summary:     *  12 Units *  6 Leaders      Total :   3501 exp,    122 kill,   5973 pp    Average:    292 exp,     10 kill,    498 pp


Player 1  Japan   has 19 units total (core+aux):
Infantry :  5
Tank   :  3
Recon :  1
Artillery :  3
Air Defense :  1
Fighter :  5
Tactical Bomber :  1

Player 2  United Kingdom   has 1 units total (core+aux):
Infantry :  1


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points
Zapisane
besiu
Generał brygady (Brigadier General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 262


« Odpowiedz #18 : Grudzień 01, 2016, 07:22:42 »

W tej kampanii nie da się dostać prototypu? żadnego?
Aaa, już czytałem, Waldzios pisał, że do pewnego momentu nie ma takiej możliwości.
Dziwne. no, ale inwencja twórcza autora...
« Ostatnia zmiana: Grudzień 01, 2016, 07:30:21 wysłane przez besiu » Zapisane
Ponury
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1067



« Odpowiedz #19 : Grudzień 01, 2016, 10:25:54 »

No nie ma tych prototypów, trochę nie za fajnie. Ale może jeszcze będa.

Scenariusz 16: Tanjunkarang

Szybka akcja i zajmujemy Indonezję. Celów mnogo, a wojsk mało. To nic. 4 jednostki na północy mają zdobyć 2 rozbieżne cele. Ale mam wsparcie lotnicze. Czołg i Górscy wsparci artylerią idą na północ, a Gwardziści na wschód. Im idzie najłatwiej, bo na początku VH jest nieobsadzony, a późniejszych obrońców moi weterani zdmuchują bez problemu. Miasto na północy jest trudniejsze, ale artyleria + samolot i z Holendrów nie ma co zbierać. Do końca kampanii zajmuję tyle flag, ile jestem w stanie.
Kłopotliwe są natomiast myśliwce. Nie załatwiłem ich za pierwszym razem, więc wzmocniły stany i nieźle pokiereszowały moje samoloty. Ostatecznie jednak udało się je pokonać, choć jak widać ledwo ledwo. Na południowym froncie rozstawiam saperów i od razu mogę przejść do ofensywy. Ale rzek jest kilka i kolejnej już tak łatwo się nie da. Najpierw trzeba się uporać ze statkami, a potem z artylerią i pelotką, na koniec obrońcy. Gwardziści nie czekają - jadą do kolejnego celu, który dość szybko zajmują. I mogą ruszyć na południe do jeszcze jednego. Po uchwyceniu miasta ruszam na południe i tam trwają ciężkie walki, bo zebrało się parę wrogich piechot. Wysyłam też auxową piechotę do ostatniego VH na zachodzie. Nawet sztab musi wziąć tyłek w troki i trochę powalczyć, bo robią się dziury we froncie. Potem jeszcze ostatnia walka powietrzna, gdzie prawie straciłem myśliwca, szturm saperów na miasto, szturm auxów na drugie miasto i koniec! Indonezja moja.

OpenGen 0.90.54.0 * (28 Jun 2016)  *  AI: Default
Efile folder: G:\OpenGeneral\efile_ogn_wx\  * Efile version: GusOpen ver. 6.9.7
Campaign: W03 JAPANESE ARMY 1937-44 v.4.6,  *  Player prestige modifier 150%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   ARRESTS IN MANCHURIA , #0 , Brilliant Victory , score:51
 2   SURROUNDING THE ENEMY , #1 , Brilliant Victory , score:52
 3   CHIHFENG , #2 , Brilliant Victory , score:56
 4   MUKDEN , #3 , Brilliant Victory , score:54
 5   MUKDEN part II  , #4 , Brilliant Victory , score:48
 6   RACE FOR TANGSHANG  , #5 , Brilliant Victory , score:46
 7   BATTLE OF TANGSHAN  , #6 , Brilliant Victory , score:56
 8   RESUPPLY CHENGTEH  , #7 , Brilliant Victory , score:60
 9   TSINGTAO , #8 , Brilliant Victory , score:55
10   SACHALIN  , #9 , Brilliant Victory , score:50
11   KHALKIN GOL , #10 , Brilliant Victory , score:50
12   ACROSS THE AMUR  , #11 , Brilliant Victory , score:47
13   YENKING , #12 , Brilliant Victory , score:47
14   PENANG , #13 , Brilliant Victory , score:54
15   SINGAPOR , #14 , Brilliant Victory , score:51
16   TANJUNKARANG , #15 , Brilliant Victory , score:58
--
Campaign score: 835  *  Average: 52

..
Current scenario: TANJUNKARANG,  VH prestige is 360 ,  All map prestige is: 1320
Army cost: 5955 , Current prestige is 5296
Prestige available on map yet is 660 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 11
AI stance is Defensive
if BV: +1500, IBA , cap 1000, 14 turns prestige: 1680
if V : +1000, IBA , cap 1000, 18 turns prestige: 2160
if TV: +500, IBA , cap 1000, 21 turns prestige: 2520
Ls: Loss , turn prestige: 2520

Infantry
*  HQ Unit , 251/16 [W] ,  , 5 bars , 569 exp , Japan , 3/1 , Ferocious Defense  , 18 kill , 0 pp - U:001  [+17 exp]
 Imperial Guards , Type 1 Ho-Ki ,  , 5 bars , 700 exp , Japan , 7/10 , Resilience  , 26 kill , 696 pp - U:002  [+41 exp]
 Mountain ,  , 1 bars , 185 exp , Japan , 8/10 , 10 kill , 180 pp - U:003  [+4 exp]
 Imperial Guards , Type 1 Ho-Ki ,  , 5 bars , 588 exp , Japan , 7/10 , Aggressive Maneuver  , 13 kill , 696 pp - U:005  [+40 exp]
 Sappers , Type 1 Ho-Ki ,  , 1 bars , 176 exp , Japan , 10/10 , 5 kill , 468 pp - U:008  [+28 exp]

Tank 
 Type 1 Chi-He ,  , 4 bars , 448 exp , Japan , 10/10 , Devastating Fire  , 33 kill , 372 pp - U:007  [+76 exp]

Artillery
 150mm Type 96 How , Type 92 Ni Ku ,  , 3 bars , 349 exp , Japan , 13/10 , Resilience  , 10 kill , 795 pp - U:004  [+37 exp]
 150mm Type 96 How , Type 92 I-Ke ,  , 2 bars , 269 exp , Japan , 12/10 , 11 kill , 720 pp - U:006  [+44 exp]

Air Defense
 88mm Type 99 , Type 94 Yo-Ke ,  , 0 bars , 15 exp , Japan , 10/10 , 1 kill , 480 pp - U:012

Fighter
 Mitsubishi A6M2 Zero ,  , 4 bars , 412 exp , Japan , 5/10 , Combat Support  , Recon, Special Munition, 5 kill , 516 pp - U:009  [+170 exp]
 Mitsubishi A6M2 Zero ,  , 3 bars , 357 exp , Japan , 4/10 , Recon, Special Munition, 6 kill , 516 pp - U:010  [+177 exp]
 Mitsubishi A6M2 Zero ,  , 1 bars , 140 exp , Japan , 1/10 , Recon, Special Munition, 3 kill , 516 pp - U:011  [+73 exp]

Player 1 : Japan
Killed: INF:133  TNK:8    RCN:11   AT:10   FLAK:3    ATY:37   AD:7    FTR:11   TB:1    DD:2      Total: 223
Lost  : INF:8    TNK:4    RCN:7    AT:1    FLAK:2    ATY:2    TB:2      Total: 26

BV 16
V   0
TV  0
L   0

Averages:
Infantry       *   5 Units *  3 Leaders      Total :   2218 exp,     72 kill,   2040 pp    Average:    444 exp,     14 kill,    408 pp
Tank           *   1 Units *  1 Leaders      Total :    448 exp,     33 kill,    372 pp    Average:    448 exp,     33 kill,    372 pp
Artillery      *   2 Units *  1 Leaders      Total :    618 exp,     21 kill,   1515 pp    Average:    309 exp,     11 kill,    758 pp
Air Defense    *   1 Units *  0 Leaders      Total :     15 exp,      1 kill,    480 pp    Average:     15 exp,      1 kill,    480 pp
Fighter        *   3 Units *  1 Leaders      Total :    909 exp,     14 kill,   1548 pp    Average:    303 exp,      5 kill,    516 pp
* Summary:     *  12 Units *  6 Leaders      Total :   4208 exp,    141 kill,   5955 pp    Average:    351 exp,     12 kill,    496 pp


Player 1  Japan   has 20 units total (core+aux):
Infantry :  6
Tank   :  1
Anti-tank :  1
Artillery :  2
Air Defense :  1
Fighter :  5
Submarine :  1
Destroyer :  2
Carrier :  1

Player 2  Netherlands, United Kingdom   has 4 units total (core+aux):
Infantry :  4


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points
Zapisane
Ponury
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1067



« Odpowiedz #20 : Grudzień 02, 2016, 07:26:50 »

Scenariusz 17: Iba

Inwazja na Filipiny na klasycznej mapie. Mogę dokupić mnóstwo jednostek, ale nie ma takiej potrzeby, no i hajsu też nie bardzo. Przede wszystkim stawiam na artylerię dalekosiężną, parę czołgów i piechot. Wjeżdżamy w amerykańców jak w masło, choć ich piechota w miastach stawia opór. Ale mam ogromną przewagę liczebną. Amerykanie mają dobre samoloty i lepiej póki co ich unikać. Misja bez fajerwerków i zwrotów akcji. Siły po zdobyciu przyczółka dzielą się na pół i część jedzie na południe, a część na północ. Ogólnie bezproblemowo Smiley Staram się zdobyć doświadczenie zielonych jednostek.

OpenGen 0.90.54.0 * (28 Jun 2016)  *  AI: Default
Efile folder: G:\OpenGeneral\efile_ogn_wx\  * Efile version: GusOpen ver. 6.9.7
Campaign: W03 JAPANESE ARMY 1937-44 v.4.6,  *  Player prestige modifier 150%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   ARRESTS IN MANCHURIA , #0 , Brilliant Victory , score:51
 2   SURROUNDING THE ENEMY , #1 , Brilliant Victory , score:52
 3   CHIHFENG , #2 , Brilliant Victory , score:56
 4   MUKDEN , #3 , Brilliant Victory , score:54
 5   MUKDEN part II  , #4 , Brilliant Victory , score:48
 6   RACE FOR TANGSHANG  , #5 , Brilliant Victory , score:46
 7   BATTLE OF TANGSHAN  , #6 , Brilliant Victory , score:56
 8   RESUPPLY CHENGTEH  , #7 , Brilliant Victory , score:60
 9   TSINGTAO , #8 , Brilliant Victory , score:55
10   SACHALIN  , #9 , Brilliant Victory , score:50
11   KHALKIN GOL , #10 , Brilliant Victory , score:50
12   ACROSS THE AMUR  , #11 , Brilliant Victory , score:47
13   YENKING , #12 , Brilliant Victory , score:47
14   PENANG , #13 , Brilliant Victory , score:54
15   SINGAPOR , #14 , Brilliant Victory , score:51
16   TANJUNKARANG , #15 , Brilliant Victory , score:58
17   IBA , #16 , Brilliant Victory , score:50
--
Campaign score: 885  *  Average: 52

..
Current scenario: IBA,  VH prestige is 240 ,  All map prestige is: 420
Army cost: 10654 , Current prestige is 2086
Prestige available on map yet is 120 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 5
AI stance is Defensive
if BV: +1500, LAE , cap 1000, 6 turns prestige: 990
if V : +1000, LAE , cap 1000, 9 turns prestige: 1485
if TV: +500, LAE , cap 1000, 13 turns prestige: 2145
Ls: Loss , turn prestige: 2145

Infantry
*  HQ Unit , 251/16 [W] ,  , 5 bars , 569 exp , Japan , 3/1 , Ferocious Defense  , 18 kill , 0 pp - U:001
 Imperial Guards , Type 1 Ho-Ki ,  , 5 bars , 774 exp , Japan , 8/10 , Resilience  , 28 kill , 696 pp - U:002  [+74 exp]
 Mountain ,  , 2 bars , 202 exp , Japan , 9/10 , 11 kill , 180 pp - U:003  [+17 exp]
 Imperial Guards , Type 1 Ho-Ki ,  , 5 bars , 634 exp , Japan , 9/10 , Aggressive Maneuver  , 13 kill , 696 pp - U:005  [+46 exp]
 Sappers , Type 1 Ho-Ki ,  , 1 bars , 188 exp , Japan , 7/10 , 6 kill , 468 pp - U:008  [+12 exp]
 Imperial Guards , Type 1 Ho-Ki ,  , 0 bars , 52 exp , Japan , 8/10 , 0 kill , 696 pp - U:067  [+52 exp]
 Imperial Guards , Type 1 Ho-Ki ,  , 0 bars , 4 exp , Japan , 8/10 , 0 kill , 696 pp - U:068  [+4 exp]

Tank 
 Type 1 Chi-He ,  , 5 bars , 521 exp , Japan , 4/10 , Devastating Fire  , 36 kill , 372 pp - U:007  [+73 exp]
 Type 1 Chi-He ,  , 0 bars , 25 exp , Japan , 9/10 , 2 kill , 372 pp - U:062  [+25 exp]
 Type 1 Chi-He ,  , 0 bars , 51 exp , Japan , 10/10 , 2 kill , 372 pp - U:063  [+51 exp]

Recon
 Chiyoda  ,  , 0 bars , 20 exp , Japan , 9/10 , Recon, 0 kill , 216 pp - U:064  [+20 exp]

Anti-tank
 Ho-Ni I 75 ,  , 0 bars , 47 exp , Japan , 8/10 , 2 kill , 252 pp - U:066  [+47 exp]

Artillery
 150mm Type 96 How , Type 92 Ni Ku ,  , 3 bars , 377 exp , Japan , 13/10 , Resilience  , 11 kill , 795 pp - U:004  [+28 exp]
 150mm Type 96 How , Type 92 I-Ke ,  , 2 bars , 293 exp , Japan , 11/10 , 13 kill , 660 pp - U:006  [+24 exp]
 150mm Type 96 Gun , Type 92 Ni Ku ,  , 0 bars , 27 exp , Japan , 10/10 , 1 kill , 888 pp - U:070  [+27 exp]
 150mm Type 96 Gun , Type 92 Ni Ku ,  , 0 bars , 32 exp , Japan , 5/10 , 0 kill , 888 pp - U:071  [+32 exp]

Air Defense
 88mm Type 99 , Type 94 Yo-Ke ,  , 0 bars , 20 exp , Japan , 10/10 , 1 kill , 480 pp - U:012  [+5 exp]

Fighter
 Mitsubishi A6M2 Zero ,  , 4 bars , 432 exp , Japan , 12/10 , Combat Support  , Recon, Special Munition, 5 kill , 619 pp - U:009  [+20 exp]
 Mitsubishi A6M2 Zero ,  , 4 bars , 405 exp , Japan , 9/10 , Reconnaissance Movement  , Recon, Special Munition, 7 kill , 516 pp - U:010  [+48 exp]
 Mitsubishi A6M2 Zero ,  , 1 bars , 184 exp , Japan , 7/10 , Recon, Special Munition, 3 kill , 516 pp - U:011  [+44 exp]

Tactical Bomber
 Mitsubishi F1M Pete ,  , 0 bars , 0 exp , Japan , 10/10 , Recon, 0 kill , 276 pp - U:069

Player 1 : Japan
Killed: INF:147  TNK:9    RCN:12   AT:11   FLAK:3    ATY:42   AD:9    FTR:12   TB:2    DD:2      Total: 249
Lost  : INF:8    TNK:4    RCN:7    AT:2    FLAK:3    ATY:2    TB:2      Total: 28

BV 17
V   0
TV  0
L   0

Averages:
Infantry       *   7 Units *  3 Leaders      Total :   2423 exp,     76 kill,   3432 pp    Average:    346 exp,     11 kill,    490 pp
Tank           *   3 Units *  1 Leaders      Total :    597 exp,     40 kill,   1116 pp    Average:    199 exp,     13 kill,    372 pp
Recon          *   1 Units *  0 Leaders      Total :     20 exp,      0 kill,    216 pp    Average:     20 exp,      0 kill,    216 pp
Anti-tank      *   1 Units *  0 Leaders      Total :     47 exp,      2 kill,    252 pp    Average:     47 exp,      2 kill,    252 pp
Artillery      *   4 Units *  1 Leaders      Total :    729 exp,     25 kill,   3231 pp    Average:    182 exp,      6 kill,    808 pp
Air Defense    *   1 Units *  0 Leaders      Total :     20 exp,      1 kill,    480 pp    Average:     20 exp,      1 kill,    480 pp
Fighter        *   3 Units *  2 Leaders      Total :   1021 exp,     15 kill,   1651 pp    Average:    340 exp,      5 kill,    550 pp
Tactical Bomber *   1 Units *  0 Leaders      Total :      0 exp,      0 kill,    276 pp    Average:      0 exp,      0 kill,    276 pp
* Summary:     *  21 Units *  7 Leaders      Total :   4857 exp,    159 kill,  10654 pp    Average:    231 exp,      8 kill,    507 pp


Player 1  Japan   has 41 units total (core+aux):
Infantry : 13
Tank   :  5
Recon :  3
Anti-tank :  1
Artillery :  8
Air Defense :  1
Fighter :  6
Tactical Bomber :  4

Player 2  USA   has 2 units total (core+aux):
Artillery :  1
Fighter :  1


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points
Zapisane
Ponury
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1067



« Odpowiedz #21 : Grudzień 02, 2016, 07:37:32 »

Scenariusz 18: Lae

Kolejna misja na klasycznej mapie, tym razem Termopile, a zajmujemy Nową Gwineę. Na brylanta jest tylko 8 tur, więc trzeba się spieszyć. Niby teraz nie ma ograniczeń w zakupach, ale teraz to już po pierogach. Po co mi nie wiadomo ile zielonych żołnierzy, jak nawet się na mapie nie zmieszczą. Już widzę te korki. Na początku trzeba zająć lotnisko, dopiero wtedy mogę wystawić lotnictwo. Staram się rozłożyć uderzenia tak, aby zmaksymalizować straty wroga. Paraliżuję przede wszystkim artylerie i dziesiątkuję piechoty w miastach, dzięki czemu na mojej prawej flance uzyskuję przełamanie. Wróg próbuje rozpaczliwie poprawić swoje położenie, ale zamiast wycofać się do pozycji ryglowych podsuwa żołnierzy naprzód wprost pod moje działa. Więc w dwie kolejne tury rozjeżdżam wszystko przed sobą i pędzę przed siebie. Rozpoznanie lotnicze wykazuje, że w VH centralnym są tylko 2 artylerie, więc tam wysyłam tylko parę jednostek, a reszta śmiga na południe. Tam będzie najciężej. Jeszcze zanim moje wojska tam dotrą już bombarduję wroga z powietrza. Nie walczę z silną piechotą z liderem, ale omijam ją, bo nie ma czasu. Na turę przed końcem umiejscawiam Gwardzistów w zasięgu ostatniego VH, a czołgi przedostatniego, a nawet wykurzam z niego obrońców, ale na ich miejsce wchodzą inni. Wtedy kombinacja salw artyleryjskich i bombardowań z powietrza i wszystkie cele moje. Ale mało brakowało. Czasu jest na styk.

OpenGen 0.90.54.0 * (28 Jun 2016)  *  AI: Default
Efile folder: G:\OpenGeneral\efile_ogn_wx\  * Efile version: GusOpen ver. 6.9.7
Campaign: W03 JAPANESE ARMY 1937-44 v.4.6,  *  Player prestige modifier 150%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   ARRESTS IN MANCHURIA , #0 , Brilliant Victory , score:51
 2   SURROUNDING THE ENEMY , #1 , Brilliant Victory , score:52
 3   CHIHFENG , #2 , Brilliant Victory , score:56
 4   MUKDEN , #3 , Brilliant Victory , score:54
 5   MUKDEN part II  , #4 , Brilliant Victory , score:48
 6   RACE FOR TANGSHANG  , #5 , Brilliant Victory , score:46
 7   BATTLE OF TANGSHAN  , #6 , Brilliant Victory , score:56
 8   RESUPPLY CHENGTEH  , #7 , Brilliant Victory , score:60
 9   TSINGTAO , #8 , Brilliant Victory , score:55
10   SACHALIN  , #9 , Brilliant Victory , score:50
11   KHALKIN GOL , #10 , Brilliant Victory , score:50
12   ACROSS THE AMUR  , #11 , Brilliant Victory , score:47
13   YENKING , #12 , Brilliant Victory , score:47
14   PENANG , #13 , Brilliant Victory , score:54
15   SINGAPOR , #14 , Brilliant Victory , score:51
16   TANJUNKARANG , #15 , Brilliant Victory , score:58
17   IBA , #16 , Brilliant Victory , score:50  +++  Proto: Infantry 42
18   LAE , #17 , Brilliant Victory , score:51
--
Campaign score: 936  *  Average: 52

..
Current scenario: LAE,  VH prestige is 1140 ,  All map prestige is: 1740
Army cost: 12275 , Current prestige is 2911
Prestige available on map yet is 360 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 8
AI stance is Defensive
if BV: +1500, GUADALCANAL , cap 1000, 8 turns prestige: 1200
if V : +1000, GUADALCANAL , cap 1000, 11 turns prestige: 1650
if TV: +500, GUADALCANAL , cap 1000, 15 turns prestige: 2250
Ls: Loss , turn prestige: 2250

Infantry
*  HQ Unit , 251/16 [W] ,  , 5 bars , 569 exp , Japan , 6/1 , Ferocious Defense  , 18 kill , 0 pp - U:001
 Imperial Guards , Type 1 Ho-Ki ,  , 5 bars , 853 exp , Japan , 13/10 , Resilience  , 29 kill , 904 pp - U:002  [+79 exp]
 Mountain ,  , 2 bars , 239 exp , Japan , 12/10 , 12 kill , 216 pp - U:003  [+37 exp]
 Imperial Guards , Type 1 Ho-Ki ,  , 5 bars , 675 exp , Japan , 15/10 , Aggressive Maneuver  , 16 kill , 1044 pp - U:005  [+41 exp]
 Sappers , Type 1 Ho-Ki ,  , 2 bars , 218 exp , Japan , 11/10 , 7 kill , 514 pp - U:008  [+30 exp]
 Imperial Guards , Type 1 Ho-Ki ,  , 0 bars , 92 exp , Japan , 6/10 , 3 kill , 696 pp - U:017  [+40 exp]
 Imperial Guards , Type 1 Ho-Ki ,  , 0 bars , 37 exp , Japan , 1/10 , 0 kill , 696 pp - U:018  [+33 exp]

Tank 
 Type 1 Chi-He ,  , 5 bars , 674 exp , Japan , 15/10 , Devastating Fire  , 47 kill , 558 pp - U:007  [+153 exp]
 Type 1 Chi-He ,  , 0 bars , 73 exp , Japan , 9/10 , 3 kill , 372 pp - U:013  [+48 exp]
 Type 1 Chi-He ,  , 0 bars , 86 exp , Japan , 8/10 , 3 kill , 372 pp - U:014  [+35 exp]

Recon
 Chiyoda  ,  , 0 bars , 59 exp , Japan , 3/10 , Recon, 0 kill , 216 pp - U:015  [+39 exp]

Anti-tank
 Ho-Ni I 75 ,  , 1 bars , 106 exp , Japan , 3/10 , 3 kill , 252 pp - U:016  [+59 exp]

Artillery
 150mm Type 96 How , Type 92 Ni Ku ,  , 4 bars , 401 exp , Japan , 13/10 , Resilience  , 12 kill , 795 pp - U:004  [+24 exp]
 150mm Type 96 How , Type 92 I-Ke ,  , 3 bars , 317 exp , Japan , 12/10 , 13 kill , 720 pp - U:006  [+24 exp]
 150mm Type 96 Gun , Type 92 Ni Ku ,  , 0 bars , 48 exp , Japan , 10/10 , 1 kill , 888 pp - U:020  [+21 exp]
 150mm Type 96 Gun , Type 92 Ni Ku ,  , 0 bars , 58 exp , Japan , 10/10 , 0 kill , 888 pp - U:021  [+26 exp]

Air Defense
 88mm Type 99 , Type 94 Yo-Ke ,  , 0 bars , 20 exp , Japan , 10/10 , 1 kill , 480 pp - U:012
 88mm Type 99 , Type 94 Yo-Ke ,  , 0 bars , 14 exp , Japan , 8/10 , 0 kill , 480 pp - U:022  [+14 exp]

Fighter
 Mitsubishi A6M2 Zero ,  , 5 bars , 598 exp , Japan , 14/10 , Combat Support  , Recon, Special Munition, 6 kill , 722 pp - U:009  [+166 exp]
 Mitsubishi A6M2 Zero ,  , 5 bars , 566 exp , Japan , 13/10 , Reconnaissance Movement  , Recon, Special Munition, 9 kill , 670 pp - U:010  [+161 exp]
 Mitsubishi A6M2 Zero ,  , 2 bars , 296 exp , Japan , 10/10 , Recon, Special Munition, 4 kill , 516 pp - U:011  [+112 exp]

Tactical Bomber
 Mitsubishi F1M Pete ,  , 0 bars , 56 exp , Japan , 10/10 , Recon, 0 kill , 276 pp - U:019  [+56 exp]

Player 1 : Japan
Killed: INF:159  TNK:9    RCN:13   AT:14   FLAK:3    ATY:51   AD:10   FTR:14   TB:2    DD:2      Total: 277
Lost  : INF:8    TNK:4    RCN:7    AT:2    FLAK:3    ATY:2    TB:2      Total: 28

BV 18
V   0
TV  0
L   0

Averages:
Infantry       *   7 Units *  3 Leaders      Total :   2683 exp,     85 kill,   4070 pp    Average:    383 exp,     12 kill,    581 pp
Tank           *   3 Units *  1 Leaders      Total :    833 exp,     53 kill,   1302 pp    Average:    278 exp,     18 kill,    434 pp
Recon          *   1 Units *  0 Leaders      Total :     59 exp,      0 kill,    216 pp    Average:     59 exp,      0 kill,    216 pp
Anti-tank      *   1 Units *  0 Leaders      Total :    106 exp,      3 kill,    252 pp    Average:    106 exp,      3 kill,    252 pp
Artillery      *   4 Units *  1 Leaders      Total :    824 exp,     26 kill,   3291 pp    Average:    206 exp,      7 kill,    823 pp
Air Defense    *   2 Units *  0 Leaders      Total :     34 exp,      1 kill,    960 pp    Average:     17 exp,      1 kill,    480 pp
Fighter        *   3 Units *  2 Leaders      Total :   1460 exp,     19 kill,   1908 pp    Average:    487 exp,      6 kill,    636 pp
Tactical Bomber *   1 Units *  0 Leaders      Total :     56 exp,      0 kill,    276 pp    Average:     56 exp,      0 kill,    276 pp
* Summary:     *  22 Units *  7 Leaders      Total :   6055 exp,    187 kill,  12275 pp    Average:    275 exp,      9 kill,    558 pp


Player 1  Japan   has 23 units total (core+aux):
Infantry :  7
Tank   :  3
Recon :  1
Anti-tank :  1
Artillery :  4
Air Defense :  2
Fighter :  3
Tactical Bomber :  2

Player 2  United Kingdom   has 11 units total (core+aux):
Infantry :  8
Anti-tank :  1
FlaK :  1
Artillery :  1


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points
Zapisane
Ponury
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1067



« Odpowiedz #22 : Grudzień 02, 2016, 08:14:30 »

Scenariusz 19: Guadalcanal

Amerykańce zdesantowali się na Guadalcanal i trzeba ich wysłać z powrotem do morza. Na początek trudno stwierdzić, gdzie co rozmieścić, bo nic nie widać, ale wiadomo od razu, że trzeba będzie ich zlikwidować jak najszybciej. Rozstawiam dosłownie parę jednostek i samoloty i za moment wszystko jest jasne. Wszędzie pełno barek desantowych, kilka okrętów, jakieś samoloty, no i kilka mocnych jednostek już na wyspie. No to szybka decyzja - kupuję 2 okręty podwodne i wystawiam na południu wyspy i od razu wysyłam do zatopienia wrogich okrętów. Bez tego żadne działania się nie powiodą, bo okręty dają mocne wsparcie piechocie. Udaje się nieźle. Wystawiam artylerię i zwalczam artylerię wroga. Potem Gwardzistów i samoloty i udaje się rozwalić artylerię  i spacyfikować jedną piechotę z dowódcą, a inne nieco pokiereszować. Teraz czas na wroga. Amerykańce walą z okrętów, tracę działo plot i saperów, ale poza tym idzie nieźle. Barki dopiero dopływają do brzegów, więc nie ma tragedii. Więc znów - cała artyleria w piechotę i po chwili po Amerykanach na wyspie zostaje tylko wspomnienie. Więc tylko dla sportu jeszcze zatapiam lotniskowiec i strącam parę bombowców i bitwa jest zakończona.

OpenGen 0.90.54.0 * (28 Jun 2016)  *  AI: Default
Efile folder: G:\OpenGeneral\efile_ogn_wx\  * Efile version: GusOpen ver. 6.9.7
Campaign: W03 JAPANESE ARMY 1937-44 v.4.6,  *  Player prestige modifier 150%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   ARRESTS IN MANCHURIA , #0 , Brilliant Victory , score:51
 2   SURROUNDING THE ENEMY , #1 , Brilliant Victory , score:52
 3   CHIHFENG , #2 , Brilliant Victory , score:56
 4   MUKDEN , #3 , Brilliant Victory , score:54
 5   MUKDEN part II  , #4 , Brilliant Victory , score:48
 6   RACE FOR TANGSHANG  , #5 , Brilliant Victory , score:46
 7   BATTLE OF TANGSHAN  , #6 , Brilliant Victory , score:56
 8   RESUPPLY CHENGTEH  , #7 , Brilliant Victory , score:60
 9   TSINGTAO , #8 , Brilliant Victory , score:55
10   SACHALIN  , #9 , Brilliant Victory , score:50
11   KHALKIN GOL , #10 , Brilliant Victory , score:50
12   ACROSS THE AMUR  , #11 , Brilliant Victory , score:47
13   YENKING , #12 , Brilliant Victory , score:47
14   PENANG , #13 , Brilliant Victory , score:54
15   SINGAPOR , #14 , Brilliant Victory , score:51
16   TANJUNKARANG , #15 , Brilliant Victory , score:58
17   IBA , #16 , Brilliant Victory , score:50  +++  Proto: Infantry 42
18   LAE , #17 , Brilliant Victory , score:51
19   GUADALCANAL , #18 , Brilliant Victory , score:63
--
Campaign score: 999  *  Average: 52

..
Current scenario: GUADALCANAL,  VH prestige is 240 ,  All map prestige is: 240
Army cost: 13871 , Current prestige is 442
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 2
AI stance is Aggressive
if BV: +1500, BUNA , cap 10000, 8 turns prestige: 720
if V : +1000, BUNA , cap 10000, 15 turns prestige: 1350
if TV: +500, BUNA , cap 10000, 30 turns prestige: 2700
Ls: Loss , turn prestige: 2700

Infantry
*  HQ Unit , 251/16 [W] ,  , 5 bars , 569 exp , Japan , 6/1 , Ferocious Defense  , 18 kill , 0 pp - U:001
 Imperial Guards , Type 1 Ho-Ki ,  , 5 bars , 880 exp , Japan , 14/10 , Resilience  , 29 kill , 974 pp - U:002  [+27 exp]
 Mountain ,  , 2 bars , 239 exp , Japan , 12/10 , 12 kill , 216 pp - U:003
 Imperial Guards , Type 1 Ho-Ki ,  , 5 bars , 691 exp , Japan , 15/10 , Aggressive Maneuver  , 17 kill , 1044 pp - U:005  [+16 exp]
 Imperial Guards , Type 1 Ho-Ki ,  , 0 bars , 92 exp , Japan , 10/10 , 3 kill , 696 pp - U:017
 Imperial Guards , Type 1 Ho-Ki ,  , 0 bars , 37 exp , Japan , 10/10 , 0 kill , 696 pp - U:018

Tank 
 Type 1 Chi-He ,  , 5 bars , 772 exp , Japan , 12/10 , Devastating Fire  , 48 kill , 446 pp - U:007  [+98 exp]
 Type 1 Chi-He ,  , 0 bars , 73 exp , Japan , 10/10 , 3 kill , 372 pp - U:013
 Type 1 Chi-He ,  , 1 bars , 116 exp , Japan , 10/10 , 4 kill , 372 pp - U:014  [+30 exp]

Recon
 Chiyoda  ,  , 0 bars , 78 exp , Japan , 8/10 , Recon, 0 kill , 216 pp - U:015  [+19 exp]

Anti-tank
 Ho-Ni I 75 ,  , 1 bars , 129 exp , Japan , 7/10 , 3 kill , 252 pp - U:016  [+23 exp]

Artillery
 150mm Type 96 How , Type 92 Ni Ku ,  , 4 bars , 408 exp , Japan , 14/10 , Resilience  , 13 kill , 856 pp - U:004  [+7 exp]
 150mm Type 96 How , Type 92 I-Ke ,  , 3 bars , 327 exp , Japan , 13/10 , 14 kill , 780 pp - U:006  [+10 exp]
 150mm Type 96 Gun , Type 92 Ni Ku ,  , 0 bars , 58 exp , Japan , 10/10 , 1 kill , 888 pp - U:020  [+10 exp]
 150mm Type 96 Gun , Type 92 Ni Ku ,  , 0 bars , 68 exp , Japan , 10/10 , 0 kill , 888 pp - U:021  [+10 exp]

Air Defense
 88mm Type 99 , Type 94 Yo-Ke ,  , 0 bars , 22 exp , Japan , 9/10 , 1 kill , 480 pp - U:012  [+2 exp]

Fighter
 Mitsubishi A6M2 Zero ,  , 5 bars , 670 exp , Japan , 15/10 , Combat Support  , Recon, Special Munition, 6 kill , 774 pp - U:009  [+72 exp]
 Mitsubishi A6M2 Zero ,  , 5 bars , 593 exp , Japan , 15/10 , Reconnaissance Movement  , Recon, Special Munition, 11 kill , 774 pp - U:010  [+27 exp]
 Mitsubishi A6M2 Zero ,  , 3 bars , 305 exp , Japan , 11/10 , Shock Tactics  , Recon, Special Munition, 6 kill , 567 pp - U:011  [+9 exp]

Tactical Bomber
 Mitsubishi F1M Pete ,  , 0 bars , 71 exp , Japan , 10/10 , Recon, 1 kill , 276 pp - U:019  [+15 exp]

Submarine
 Type B ,  , 0 bars , 10 exp , Japan , 10/10 , 1 kill , 1152 pp - U:047  [+10 exp]
 Type B ,  , 0 bars , 15 exp , Japan , 10/10 , 0 kill , 1152 pp - U:056  [+15 exp]

Player 1 : Japan
Killed: INF:166  TNK:9    RCN:13   AT:14   FLAK:3    ATY:53   AD:10   FTR:14   TB:5    DD:4    CV:1      Total: 292
Lost  : INF:9    TNK:4    RCN:7    AT:2    FLAK:3    ATY:2    AD:1    TB:2      Total: 30

BV 19
V   0
TV  0
L   0

Averages:
Infantry       *   6 Units *  3 Leaders      Total :   2508 exp,     79 kill,   3626 pp    Average:    418 exp,     13 kill,    604 pp
Tank           *   3 Units *  1 Leaders      Total :    961 exp,     55 kill,   1190 pp    Average:    320 exp,     18 kill,    397 pp
Recon          *   1 Units *  0 Leaders      Total :     78 exp,      0 kill,    216 pp    Average:     78 exp,      0 kill,    216 pp
Anti-tank      *   1 Units *  0 Leaders      Total :    129 exp,      3 kill,    252 pp    Average:    129 exp,      3 kill,    252 pp
Artillery      *   4 Units *  1 Leaders      Total :    861 exp,     28 kill,   3412 pp    Average:    215 exp,      7 kill,    853 pp
Air Defense    *   1 Units *  0 Leaders      Total :     22 exp,      1 kill,    480 pp    Average:     22 exp,      1 kill,    480 pp
Fighter        *   3 Units *  3 Leaders      Total :   1568 exp,     23 kill,   2115 pp    Average:    523 exp,      8 kill,    705 pp
Tactical Bomber *   1 Units *  0 Leaders      Total :     71 exp,      1 kill,    276 pp    Average:     71 exp,      1 kill,    276 pp
Submarine      *   2 Units *  0 Leaders      Total :     25 exp,      1 kill,   2304 pp    Average:     13 exp,      1 kill,   1152 pp
* Summary:     *  22 Units *  8 Leaders      Total :   6223 exp,    191 kill,  13871 pp    Average:    283 exp,      9 kill,    631 pp


Player 1  Japan   has 34 units total (core+aux):
Infantry :  6
Tank   :  4
Recon :  1
Anti-tank :  1
Artillery :  4
Air Defense :  1
Fighter :  5
Tactical Bomber :  4
Submarine :  4
Destroyer :  2
Carrier :  1
Cruiser :  1

Player 2  USA   has 35 units total (core+aux):
Infantry : 18
Anti-tank :  1
Artillery :  6
Air Defense :  2
Fighter :  3
Submarine :  2
Destroyer :  1
Battleship :  1
Cruiser :  1


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points
Zapisane
Ponury
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1067



« Odpowiedz #23 : Grudzień 03, 2016, 11:11:54 »

Scenariusz 20: Buna

Wracamy do Termopili, bo MacArthur wjechał mi do Nowej Gwinei i trzeba go wyrzucić. Teraz dla odmiany jest chyba ze sto heksów rozstawienia, ale to nie ma sensu, nie ma hajsu, a jakby był, to też bez sensu, bo po co kupować jednostki bez doświadczenia na przemiał? Waham się, czy nie sprzedawać okrętów podwodnych, ale zostawiam. Może jeszcze się przydadzą. Część wojsk wystawiam na północy, część na południu i to z południa przewiduję uderzenie na VH wroga, bo jest bliżej. Niestety, mam niefart i wszystkie samoloty amerykańców spadają na moje artylerie w ciężarówkach i od razu mam ogromne straty. Zaraz wprawdzie strzelam z działa do jednego samolotu i rzucam swoje myśliwce na wroga, ale strat już mi nic nie przywróci. Cała masa amerykańska zwala się na północny VH i tutaj nawet nie ma szans się długo opierać, bo transportery piechoty słusznie atakują mnie od południa w kierunku morza. Muszę uniknąć okrążenia i unicestwienia, więc póki mogę, to wycofuję się do miasta leżącego na tyłach VH, pod ochronę działa plot i artylerii. Tymczasem południowa grupa powoli człapie przed siebie do swoich celów. Ale amerykany po zajęciu VH przestały się interesować moją nieliczną grupką i zaczęły przerzucać żołnierzy na południe do dwóch pozostałych VH, które zostawiłem samopas. Dopiero wtedy się ogarnąłem, że jak stracę wszystkie, to będzie koniec gry. Niedoczekanie. Wysyłam myśliwce na obrońców VH, który przed chwilą straciłem i na artylerie i rzucam gwardzistów i czołg na poturbowaną piechotę, po czym VH odzyskuję. Amerykańce objeżdżają mnie od północy, przez moment poszczególne jednostki są w okrążeniu i muszą sobie wyrąbać drogę na zewnątrz. Oczywiście tracę kolejny VH, ale teraz to już mogą mi nagwizdać. Wysyłam dwie piechoty i artylerię do zajęcia VH wroga, a reszta broni się w jeżu, przeszkadza najeźdźcom i zadaje im ciężkie straty. Nie pomaga im też to, że część wojsk wysyłają z powrotem na północ, a tam już jest po ptokach. Teraz pozostaje zacieśnić pierścień okrążenia i zająć VHeksy. Jeszcze ze dwie tury i wybiłbym łobuzów co do nogi, ale zależało mi na czasie Smiley Może innym razem. Póki co najcięższy scenariusz, tym bardziej, że popełniłem dwa poważne błędy w planowaniu, ale szybko udało mi się przejść do planu B i odwrócić losy bitwy.

OpenGen 0.90.54.0 * (28 Jun 2016)  *  AI: Default
Efile folder: G:\OpenGeneral\efile_ogn_wx\  * Efile version: GusOpen ver. 6.9.7
Campaign: W03 JAPANESE ARMY 1937-44 v.4.6,  *  Player prestige modifier 150%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   ARRESTS IN MANCHURIA , #0 , Brilliant Victory , score:51
 2   SURROUNDING THE ENEMY , #1 , Brilliant Victory , score:52
 3   CHIHFENG , #2 , Brilliant Victory , score:56
 4   MUKDEN , #3 , Brilliant Victory , score:54
 5   MUKDEN part II  , #4 , Brilliant Victory , score:48
 6   RACE FOR TANGSHANG  , #5 , Brilliant Victory , score:46
 7   BATTLE OF TANGSHAN  , #6 , Brilliant Victory , score:56
 8   RESUPPLY CHENGTEH  , #7 , Brilliant Victory , score:60
 9   TSINGTAO , #8 , Brilliant Victory , score:55
10   SACHALIN  , #9 , Brilliant Victory , score:50
11   KHALKIN GOL , #10 , Brilliant Victory , score:50
12   ACROSS THE AMUR  , #11 , Brilliant Victory , score:47
13   YENKING , #12 , Brilliant Victory , score:47
14   PENANG , #13 , Brilliant Victory , score:54
15   SINGAPOR , #14 , Brilliant Victory , score:51
16   TANJUNKARANG , #15 , Brilliant Victory , score:58
17   IBA , #16 , Brilliant Victory , score:50  +++  Proto: Infantry 42
18   LAE , #17 , Brilliant Victory , score:51
19   GUADALCANAL , #18 , Brilliant Victory , score:63  +++  Proto: B6N Jill
20   BUNA , #19 , Brilliant Victory , score:54
--
Campaign score: 1053  *  Average: 52

..
Current scenario: BUNA,  VH prestige is 240 ,  All map prestige is: 240
Army cost: 12734 , Current prestige is 2303
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 9
AI stance is Aggressive
if BV: +1500, MARSHALL ISLANDS , cap 10000, 10 turns prestige: 1650
if V : +1000, MARSHALL ISLANDS , cap 10000, 13 turns prestige: 2145
if TV: +500, MARSHALL ISLANDS , cap 10000, 15 turns prestige: 2475
Ls: Loss , turn prestige: 2475

Infantry
*  HQ Unit , 251/16 [W] ,  , 5 bars , 577 exp , Japan , 6/1 , Ferocious Defense  , 19 kill , 0 pp - U:001  [+8 exp]
 Imperial Guards , Type 1 Ho-Ki ,  , 5 bars , 971 exp , Japan , 9/10 , Resilience  , 31 kill , 696 pp - U:002  [+91 exp]
 Mountain ,  , 2 bars , 285 exp , Japan , 8/10 , 13 kill , 180 pp - U:003  [+46 exp]
 Imperial Guards , Type 1 Ho-Ki ,  , 5 bars , 749 exp , Japan , 10/10 , Aggressive Maneuver  , 19 kill , 696 pp - U:005  [+58 exp]
 Imperial Guards , Type 1 Ho-Ki ,  , 1 bars , 102 exp , Japan , 5/10 , 3 kill , 696 pp - U:016  [+10 exp]
 Imperial Guards , Type 1 Ho-Ki ,  , 0 bars , 56 exp , Japan , 8/10 , 0 kill , 696 pp - U:017  [+19 exp]

Tank 
 Type 1 Chi-He ,  , 5 bars , 955 exp , Japan , 10/10 , Devastating Fire  , 53 kill , 372 pp - U:007 [+183 exp]
 Type 1 Chi-He ,  , 1 bars , 186 exp , Japan , 10/10 , 6 kill , 372 pp - U:012  [+113 exp]
 Type 1 Chi-He ,  , 1 bars , 165 exp , Japan , 11/10 , 6 kill , 409 pp - U:013  [+49 exp]

Recon
 Chiyoda  ,  , 0 bars , 82 exp , Japan , 8/10 , Recon, 0 kill , 216 pp - U:014  [+4 exp]

Anti-tank
 Ho-Ni I 75 ,  , 1 bars , 195 exp , Japan , 10/10 , 5 kill , 252 pp - U:015  [+66 exp]

Artillery
 150mm Type 96 How , Type 92 Ni Ku ,  , 4 bars , 458 exp , Japan , 14/10 , Resilience  , 13 kill , 856 pp - U:004  [+50 exp]
 150mm Type 96 How , Type 92 I-Ke ,  , 3 bars , 364 exp , Japan , 10/10 , 14 kill , 600 pp - U:006  [+37 exp]
 150mm Type 96 Gun , Type 92 Ni Ku ,  , 0 bars , 80 exp , Japan , 3/10 , 1 kill , 888 pp - U:019  [+22 exp]
 150mm Type 96 Gun , Type 92 Ni Ku ,  , 0 bars , 87 exp , Japan , 6/10 , 0 kill , 888 pp - U:020  [+19 exp]

Air Defense
 88mm Type 99 , Type 94 Yo-Ke ,  , 0 bars , 36 exp , Japan , 10/10 , 4 kill , 480 pp - U:011  [+14 exp]

Fighter
 Mitsubishi A6M2 Zero ,  , 5 bars , 868 exp , Japan , 14/10 , Combat Support  , Recon, Special Munition, 7 kill , 722 pp - U:008  [+198 exp]
 Mitsubishi A6M2 Zero ,  , 5 bars , 765 exp , Japan , 12/10 , Reconnaissance Movement  , Recon, Special Munition, 13 kill , 619 pp - U:009  [+172 exp]
 Mitsubishi A6M2 Zero ,  , 4 bars , 405 exp , Japan , 9/10 , Shock Tactics  , Recon, Special Munition, 9 kill , 516 pp - U:010  [+100 exp]

Tactical Bomber
 Mitsubishi F1M Pete ,  , 1 bars , 143 exp , Japan , 10/10 , Recon, 1 kill , 276 pp - U:018  [+72 exp]

Submarine
 Type B ,  , 0 bars , 10 exp , Japan , 10/10 , 1 kill , 1152 pp - U:021
 Type B ,  , 0 bars , 15 exp , Japan , 10/10 , 0 kill , 1152 pp - U:022

Player 1 : Japan
Killed: INF:181  TNK:11   RCN:14   AT:14   FLAK:3    ATY:59   AD:11   FTR:17   TB:8    DD:4    CV:1      Total: 323
Lost  : INF:10   TNK:4    RCN:7    AT:2    FLAK:3    ATY:3    AD:1    TB:2      Total: 32

BV 20
V   0
TV  0
L   0

Averages:
Infantry       *   6 Units *  3 Leaders      Total :   2740 exp,     85 kill,   2964 pp    Average:    457 exp,     14 kill,    494 pp
Tank           *   3 Units *  1 Leaders      Total :   1306 exp,     65 kill,   1153 pp    Average:    435 exp,     22 kill,    384 pp
Recon          *   1 Units *  0 Leaders      Total :     82 exp,      0 kill,    216 pp    Average:     82 exp,      0 kill,    216 pp
Anti-tank      *   1 Units *  0 Leaders      Total :    195 exp,      5 kill,    252 pp    Average:    195 exp,      5 kill,    252 pp
Artillery      *   4 Units *  1 Leaders      Total :    989 exp,     28 kill,   3232 pp    Average:    247 exp,      7 kill,    808 pp
Air Defense    *   1 Units *  0 Leaders      Total :     36 exp,      4 kill,    480 pp    Average:     36 exp,      4 kill,    480 pp
Fighter        *   3 Units *  3 Leaders      Total :   2038 exp,     29 kill,   1857 pp    Average:    679 exp,     10 kill,    619 pp
Tactical Bomber *   1 Units *  0 Leaders      Total :    143 exp,      1 kill,    276 pp    Average:    143 exp,      1 kill,    276 pp
Submarine      *   2 Units *  0 Leaders      Total :     25 exp,      1 kill,   2304 pp    Average:     13 exp,      1 kill,   1152 pp
* Summary:     *  22 Units *  8 Leaders      Total :   7554 exp,    218 kill,  12734 pp    Average:    343 exp,     10 kill,    579 pp


Player 1  Japan   has 26 units total (core+aux):
Infantry :  8
Tank   :  3
Recon :  1
Anti-tank :  1
Artillery :  6
Air Defense :  1
Fighter :  3
Tactical Bomber :  1
Submarine :  2

Player 2  USA   has 4 units total (core+aux):
Infantry :  4


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points
Zapisane
Ponury
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1067



« Odpowiedz #24 : Grudzień 03, 2016, 02:51:18 »

Scenariusz 21: Marshall Islands

Ostatni scenariusz. Trzeba obronić własną wyspę i zająć wyspę amerykańców. No to rozstawiam wojska na północy i południu wyspy, raczej będę się skupiał na obronie tylnych VHeksów. 3 jednostki wystawiam na oceanie celem zajęcia wyspy wroga. Mam trochę okrętów, dwa zostawiam do obrony północnych VHeksów, a resztę pomału przesuwam do południowego cypla celem konfrontacji. Ogólnie jest miazga. Amerykańskie okręty walą w obrońców i moje okręty i ponoszę duże straty, w tym jeden okręt podwodny. Do obrony plaż na północy wysyłam swych weteranów Gwardzistów i bronią się długo, zanim wycofają się z 1 punktem siły. Obrona jest twarda, do 7 tury na plażach wciąż była jedna auxowa piechota. Co Amerykanie się zdesantowali, to strzelałem do nich artylerią, podjeżdżałem weteranem czołgiem, overrun i nazad. Więc tak naprawdę do Amerykanie lądowali na rzeź. Na południu tymczasem Yamato pomału wykorzystuje przewagę zasięgu i dziesiątkuje najlepsze okręty wroga. Dopływają też w końcu pozostałe okręty podwodne i po kilku chwilach na południowym froncie zostają tylko jakieś niedobitki na barkach. Wcześniej okręty wroga bombardują mi lotnisko, więc kupuję saperów, żeby zrobić nowe. Bo oczywiście nie zauważyłem, że mam drugie na północy  Ton of bricks Po zwycięskiej bitwie na morzu przekierowuję więc kilka dobrych okrętów na południe do wsparcia mojego desantu, a okręty podwodne wciąż cisną na północ i zatapiają wszystko co w zasięgu torped. Na południu bombarduję brzeg, wyniszczam artylerie i obrońców i desantuję się prosto do pustego VH. W sumie straciłem tylko jeden VH na północnej plaży. Koniec wojny, Japonia rządzi!

OpenGen 0.90.54.0 * (28 Jun 2016)  *  AI: Default
Efile folder: G:\OpenGeneral\efile_ogn_wx\  * Efile version: GusOpen ver. 6.9.7
Campaign: W03 JAPANESE ARMY 1937-44 v.4.6,  *  Player prestige modifier 150%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   ARRESTS IN MANCHURIA , #0 , Brilliant Victory , score:51
 2   SURROUNDING THE ENEMY , #1 , Brilliant Victory , score:52
 3   CHIHFENG , #2 , Brilliant Victory , score:56
 4   MUKDEN , #3 , Brilliant Victory , score:54
 5   MUKDEN part II  , #4 , Brilliant Victory , score:48
 6   RACE FOR TANGSHANG  , #5 , Brilliant Victory , score:46
 7   BATTLE OF TANGSHAN  , #6 , Brilliant Victory , score:56
 8   RESUPPLY CHENGTEH  , #7 , Brilliant Victory , score:60
 9   TSINGTAO , #8 , Brilliant Victory , score:55
10   SACHALIN  , #9 , Brilliant Victory , score:50
11   KHALKIN GOL , #10 , Brilliant Victory , score:50
12   ACROSS THE AMUR  , #11 , Brilliant Victory , score:47
13   YENKING , #12 , Brilliant Victory , score:47
14   PENANG , #13 , Brilliant Victory , score:54
15   SINGAPOR , #14 , Brilliant Victory , score:51
16   TANJUNKARANG , #15 , Brilliant Victory , score:58
17   IBA , #16 , Brilliant Victory , score:50  +++  Proto: Infantry 42
18   LAE , #17 , Brilliant Victory , score:51
19   GUADALCANAL , #18 , Brilliant Victory , score:63  +++  Proto: B6N Jill
20   BUNA , #19 , Brilliant Victory , score:54
21   MARSHALL ISLANDS , #20 , Brilliant Victory , score:59
--
Campaign score: 1112  *  Average: 52

..
Current scenario: MARSHALL ISLANDS,  VH prestige is 240 ,  All map prestige is: 300
Army cost: 14526 , Current prestige is 720
Prestige available on map yet is 60 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 9
AI stance is Aggressive
BV: Win , turn prestige: 1125
V : Win , turn prestige: 1950
TV: Loss , turn prestige: 2925
Ls: Loss , turn prestige: 2925

Infantry
HQ Unit , 251/16 [W] ,  , 5 bars , 577 exp , Japan , 6/1 , Ferocious Defense  , 19 kill , 0 pp - U:001
 Imperial Guards , Type 1 Ho-Ki ,  , 5 bars , 1029 exp , Japan , 1/10 , Resilience  , 31 kill , 696 pp - U:002  [+58 exp]
 Imperial Guards 43 ,  , 2 bars , 285 exp , Japan , 12/10 , 13 kill , 590 pp - U:003
 Imperial Guards , Type 1 Ho-Ki ,  , 5 bars , 749 exp , Japan , 15/10 , Aggressive Maneuver  , 19 kill , 1044 pp - U:005
 Sappers ,  , 0 bars , 0 exp , Japan , 10/10 , 0 kill , 240 pp - U:014
 Imperial Guards , Type 1 Ho-Ki ,  , 1 bars , 108 exp , Japan , 7/10 , 3 kill , 696 pp - U:016  [+6 exp]
 Imperial Guards , Type 1 Ho-Ki ,  , 0 bars , 62 exp , Japan , 10/10 , 1 kill , 696 pp - U:017  [+6 exp]

Tank 
 Type 3 Chi-Nu ,  , 5 bars , 1026 exp , Japan , 15/10 , Devastating Fire  , 60 kill , 666 pp - U:007  [+71 exp]
 Type 1 Chi-He ,  , 1 bars , 188 exp , Japan , 10/10 , 6 kill , 372 pp - U:012  [+2 exp]
 Type 1 Chi-He ,  , 1 bars , 171 exp , Japan , 11/10 , 7 kill , 409 pp - U:013  [+6 exp]

Anti-tank
 Ho-Ni I 75 ,  , 1 bars , 195 exp , Japan , 11/10 , 5 kill , 277 pp - U:015

Artillery
 150mm Type 96 How , Type 92 Ni Ku ,  , 5 bars , 504 exp , Japan , 14/10 , Resilience  , 17 kill , 856 pp - U:004  [+46 exp]
 150mm Type 96 How , Type 92 I-Ke ,  , 3 bars , 393 exp , Japan , 13/10 , 14 kill , 780 pp - U:006  [+29 exp]
 150mm Type 96 Gun , Type 92 Ni Ku ,  , 1 bars , 163 exp , Japan , 10/10 , 1 kill , 888 pp - U:019  [+83 exp]
 150mm Type 96 Gun , Type 92 Ni Ku ,  , 1 bars , 107 exp , Japan , 10/10 , Infiltration Tactics  , 1 kill , 888 pp - U:020  [+20 exp]

Air Defense
 88mm Type 99 , Type 94 Yo-Ke ,  , 0 bars , 62 exp , Japan , 10/10 , 4 kill , 480 pp - U:011  [+26 exp]

Fighter
 Mitsubishi A6M5 Zero ,  , 5 bars , 892 exp , Japan , 15/10 , Combat Support  , 9 kill , 846 pp - U:008  [+24 exp]
 Mitsubishi A6M5 Zero ,  , 5 bars , 877 exp , Japan , 13/10 , Reconnaissance Movement  , 18 kill , 733 pp - U:009  [+112 exp]
 Mitsubishi A6M5 Zero ,  , 4 bars , 434 exp , Japan , 14/10 , Shock Tactics  , 11 kill , 789 pp - U:010  [+29 exp]

Tactical Bomber
 Mitsubishi F1M Pete (CV),  , 1 bars , 163 exp , Japan , 2/10 , Recon, 2 kill , 276 pp - U:018  [+20 exp]

Submarine
 Type B ,  , 0 bars , 46 exp , Japan , 10/10 , 5 kill , 1152 pp - U:021  [+36 exp]
 Type B ,  , 0 bars , 40 exp , Japan , 10/10 , 3 kill , 1152 pp - U:022  [+25 exp]

Player 1 : Japan
Killed: INF:196  TNK:11   RCN:16   AT:14   FLAK:3    ATY:69   AD:14   FTR:22   TB:10   DD:11   BS:4    CV:2    CRs:2      Total: 374
Lost  : INF:13   TNK:5    RCN:7    AT:2    FLAK:5    ATY:5    AD:1    FTR:1    TB:2    SUB:1    DD:6      Total: 48

BV 21
V   0
TV  0
L   0

Averages:
Infantry       *   7 Units *  3 Leaders      Total :   2810 exp,     86 kill,   3962 pp    Average:    401 exp,     12 kill,    566 pp
Tank           *   3 Units *  1 Leaders      Total :   1385 exp,     73 kill,   1447 pp    Average:    462 exp,     24 kill,    482 pp
Anti-tank      *   1 Units *  0 Leaders      Total :    195 exp,      5 kill,    277 pp    Average:    195 exp,      5 kill,    277 pp
Artillery      *   4 Units *  2 Leaders      Total :   1167 exp,     33 kill,   3412 pp    Average:    292 exp,      8 kill,    853 pp
Air Defense    *   1 Units *  0 Leaders      Total :     62 exp,      4 kill,    480 pp    Average:     62 exp,      4 kill,    480 pp
Fighter        *   3 Units *  3 Leaders      Total :   2203 exp,     38 kill,   2368 pp    Average:    734 exp,     13 kill,    789 pp
Tactical Bomber *   1 Units *  0 Leaders      Total :    163 exp,      2 kill,    276 pp    Average:    163 exp,      2 kill,    276 pp
Submarine      *   2 Units *  0 Leaders      Total :     86 exp,      8 kill,   2304 pp    Average:     43 exp,      4 kill,   1152 pp
* Summary:     *  22 Units *  9 Leaders      Total :   8071 exp,    249 kill,  14526 pp    Average:    367 exp,     11 kill,    660 pp


Player 1  Japan   has 45 units total (core+aux):
Infantry :  9
Tank   :  4
Anti-tank :  1
FlaK :  1
Fortification :  1
Artillery :  6
Air Defense :  1
Fighter :  8
Tactical Bomber :  2
Submarine :  4
Destroyer :  2
Battleship :  1
Carrier :  2
Cruiser :  3

Player 2  USA   has 18 units total (core+aux):
Infantry : 13
Tank   :  3
Fighter :  1
Tactical Bomber :  1


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points
Zapisane
Ponury
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1067



« Odpowiedz #25 : Grudzień 03, 2016, 02:57:21 »

Podsumowanie:

Kampania nietypowa. Najpierw jest tylko sztab, potem sztab plus piechota, więc gra się dziwnie, trzeba bardzo uważać i mieć farta. Niestety, początek kampanii opiera się w 80% na farcie. Doskwiera brak lotnictwa - tzn. jest auxowe, ale to za mało, więc oprócz limitu jednostek jeszcze nie można za bardzo bronić się przed samolotami. Gra się zaczyna dopiero, gdy zaczyna się wojna z brytolami. Wtedy już można kupić więcej jednostek i samoloty. Czyli końcówka kampanii to już bitwy z prawdziwego zdarzenia, już wymagające dużego wysiłku i umiejętności, a nie farta. Na koniec już nie ma ograniczeń w kupnie jednostek, ale to nie ma sensu, bo i tak nie zmieściłyby się na polu bitwy, a tyle co ja miałem w zupełności wystarcza do BV. A prestiżu też nie było nie wiadomo ile, żeby szastać. Czy polecam? Początek może być megafrustrujący i można się zniechęcić, ale im później tym lepiej. Na pewno nie jest to kampania łatwa Smiley
Zapisane
kowdar
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 2232



WWW
« Odpowiedz #26 : Grudzień 03, 2016, 03:05:41 »

Statystyki:

Campaign: W03 JAPANESE ARMY 1937-44 v.4.6, * Player prestige modifier 150% * AI prestige modifier 100%
Campaign score: 1112 * Average: 52 SCEN: 21

**** Maks. i srednia ilosc zniszczonych jedn. wroga w kampanii przez wszystkie jednostki
----------------------------------------------------------------------------------------
TOTAL_KILL = 374 unit
OVG_KILL = 17.8 unit SCEN = 21
#20 Killed: INF:196 TNK:11 RCN:16 AT:14 FLAK:3  ATY:69 AD:14 FTR:22 TB:10 DD:11 BS:4  CV:2  CRs:2   Total: 374 [+k 51]

**** Maks. i srednia ilosc zdobytych EXP w kampanii przez wszystkie jednostki core
----------------------------------------------------------------------------------
TOTAL_EXP = 8071 exp
OVG_EXP = 384.3 exp SCEN = 21
#20 S_* Summary:  * 22 Units * 9 Leaders   Total : 8071 exp,  249 kill, 14526 pp  Average:  367 exp,  11 kill,  660 pp [+sk 31] [+se 517]

**** Maks. ilosc zdobytych EXP w kampanii przez jedn., S_EXP_CAM oraz srednia exp S_EXP_CAM_AVG:
------------------------------------------------------------------------------------------------
#20 inf Imperial Guards , Type 1 Ho-Ki , , 5 bars , 1029 exp , Japan , 1/10 , Resilience , 31 kill , 696 pp - U:002 [+58 exp] AVG_EXP: 49
#20 tnk Type 3 Chi-Nu , , 5 bars , 1026 exp , Japan , 15/10 , Devastating Fire , 60 kill , 666 pp - U:007 [+71 exp] AVG_EXP: 48.9
#20 at Ho-Ni I 75 , , 1 bars , 195 exp , Japan , 11/10 , 5 kill , 277 pp - U:015 AVG_EXP: 9.3
#20 aty 150mm Type 96 How , Type 92 Ni Ku , , 5 bars , 504 exp , Japan , 14/10 , Resilience , 17 kill , 856 pp - U:004 [+46 exp] AVG_EXP: 24
#20 ad 88mm Type 99 , Type 94 Yo-Ke , , 0 bars , 62 exp , Japan , 10/10 , 4 kill , 480 pp - U:011 [+26 exp] AVG_EXP: 3.0
#20 ftr Mitsubishi A6M5 Zero , , 5 bars , 892 exp , Japan , 15/10 , Combat Support , 9 kill , 846 pp - U:008 [+24 exp] AVG_EXP: 42.5
#20 tb Mitsubishi F1M Pete (CV), , 1 bars , 163 exp , Japan , 2/10 , Recon, 2 kill , 276 pp - U:018 [+20 exp] AVG_EXP: 7.8
#20 sub Type B , , 0 bars , 46 exp , Japan , 10/10 , 5 kill , 1152 pp - U:021 [+36 exp] AVG_EXP: 2.2

**** Maks. ilosc zniszczonych jedn. wroga w kampanii przez jedn., S_KILL_CAM oraz srednia na bitwe S_KILL_CAM_AVG:
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
#20 inf Imperial Guards , Type 1 Ho-Ki , , 5 bars , 1029 exp , Japan , 1/10 , Resilience , 31 kill , 696 pp - U:002 [+58 exp] AVG_KILL: 1.5
#20 tnk Type 3 Chi-Nu , , 5 bars , 1026 exp , Japan , 15/10 , Devastating Fire , 60 kill , 666 pp - U:007 [+71 exp] AVG_KILL: 2.9
#20 at Ho-Ni I 75 , , 1 bars , 195 exp , Japan , 11/10 , 5 kill , 277 pp - U:015 AVG_KILL: 0.2
#20 aty 150mm Type 96 How , Type 92 Ni Ku , , 5 bars , 504 exp , Japan , 14/10 , Resilience , 17 kill , 856 pp - U:004 [+46 exp] AVG_KILL: 0.8
#20 ad 88mm Type 99 , Type 94 Yo-Ke , , 0 bars , 62 exp , Japan , 10/10 , 4 kill , 480 pp - U:011 [+26 exp] AVG_KILL: 0.2
#20 ftr Mitsubishi A6M5 Zero , , 5 bars , 877 exp , Japan , 13/10 , Reconnaissance Movement , 18 kill , 733 pp - U:009 [+112 exp] AVG_KILL: 0.9
#20 tb Mitsubishi F1M Pete (CV), , 1 bars , 163 exp , Japan , 2/10 , Recon, 2 kill , 276 pp - U:018 [+20 exp] AVG_KILL: 0.1
#20 sub Type B , , 0 bars , 46 exp , Japan , 10/10 , 5 kill , 1152 pp - U:021 [+36 exp] AVG_KILL: 0.2

**** Maks. ilosc zdobytych EXP w bitwie przez jednostke, S_EXP_B:
-----------------------------------------------------------------------------------
#12 inf Imperial Guards , Isuzu Type 97 , , 4 bars , 478 exp , Japan , 9/10 , Resilience , 19 kill , 540 pp - U:002  [+138 exp]
#14 inf Imperial Guards , Type 1 Ho-Ki , , 5 bars , 548 exp , Japan , 7/10 , Aggressive Maneuver , 11 kill , 696 pp - U:005 [+99 exp]
#10 inf Imperial Guards , Isuzu Type 97 , , 3 bars , 327 exp , Japan , 7/10 , 13 kill , 540 pp - U:002 [+98 exp]

#19 tnk Type 1 Chi-He , , 5 bars , 955 exp , Japan , 10/10 , Devastating Fire , 53 kill , 372 pp - U:007 [+183 exp]
#14 tnk Type 1 Chi-He , , 3 bars , 372 exp , Japan , 5/10 , Devastating Fire , 28 kill , 372 pp - U:007  [+162 exp]
#17 tnk Type 1 Chi-He , , 5 bars , 674 exp , Japan , 15/10 , Devastating Fire , 47 kill , 558 pp - U:007 [+153 exp]

#17 rcn Chiyoda , , 0 bars , 59 exp , Japan , 3/10 , Recon, 0 kill , 216 pp - U:015 [+39 exp]
#16 rcn Chiyoda , , 0 bars , 20 exp , Japan , 9/10 , Recon, 0 kill , 216 pp - U:064 [+20 exp]
#18 rcn Chiyoda , , 0 bars , 78 exp , Japan , 8/10 , Recon, 0 kill , 216 pp - U:015 [+19 exp]

#19 at Ho-Ni I 75 , , 1 bars , 195 exp , Japan , 10/10 , 5 kill , 252 pp - U:015 [+66 exp]
#17 at Ho-Ni I 75 , , 1 bars , 106 exp , Japan , 3/10 , 3 kill , 252 pp - U:016 [+59 exp]
#16 at Ho-Ni I 75 , , 0 bars , 47 exp , Japan , 8/10 , 2 kill , 252 pp - U:066 [+47 exp]

#20 aty 150mm Type 96 Gun , Type 92 Ni Ku , , 1 bars , 163 exp , Japan , 10/10 , 1 kill , 888 pp - U:019 [+83 exp]
#14 aty 150mm Type 96 How , Type 92 Ni Ku , , 3 bars , 312 exp , Japan , 12/10 , Resilience , 10 kill , 734 pp - U:004 [+60 exp]
#10 aty 150mm Type 96 How , Type 92 I-Ke , , 0 bars , 74 exp , Japan , 10/10 , 2 kill , 600 pp - U:006 [+53 exp]

#20 ad 88mm Type 99 , Type 94 Yo-Ke , , 0 bars , 62 exp , Japan , 10/10 , 4 kill , 480 pp - U:011 [+26 exp]
#13 ad 88mm Type 99 , Type 94 Yo-Ke , , 0 bars , 15 exp , Japan , 10/10 , 1 kill , 480 pp - U:064 [+15 exp]
#17 ad 88mm Type 99 , Type 94 Yo-Ke , , 0 bars , 14 exp , Japan , 8/10 , 0 kill , 480 pp - U:022 [+14 exp]

#19 ftr Mitsubishi A6M2 Zero , , 5 bars , 868 exp , Japan , 14/10 , Combat Support , Recon, Special Munition, 7 kill , 722 pp - U:008 [+198 exp]
#15 ftr Mitsubishi A6M2 Zero , , 3 bars , 357 exp , Japan , 4/10 , Recon, Special Munition, 6 kill , 516 pp - U:010 [+177 exp]
#19 ftr Mitsubishi A6M2 Zero , , 5 bars , 765 exp , Japan , 12/10 , Reconnaissance Movement , Recon, Special Munition, 13 kill , 619 pp - U:009 [+172 exp]

#19 tb Mitsubishi F1M Pete , , 1 bars , 143 exp , Japan , 10/10 , Recon, 1 kill , 276 pp - U:018 [+72 exp]
#17 tb Mitsubishi F1M Pete , , 0 bars , 56 exp , Japan , 10/10 , Recon, 0 kill , 276 pp - U:019 [+56 exp]
#20 tb Mitsubishi F1M Pete (CV), , 1 bars , 163 exp , Japan , 2/10 , Recon, 2 kill , 276 pp - U:018 [+20 exp]

#20 sub Type B , , 0 bars , 46 exp , Japan , 10/10 , 5 kill , 1152 pp - U:021 [+36 exp]
#20 sub Type B , , 0 bars , 40 exp , Japan , 10/10 , 3 kill , 1152 pp - U:022 [+25 exp]
#18 sub Type B , , 0 bars , 15 exp , Japan , 10/10 , 0 kill , 1152 pp - U:056 [+15 exp]

**** Maks. ilosc zdobytych EXP w jednej bitwie przez wszystkie jednostki core
-----------------------------------------------------------------------------------
MAX_EXP_B = 1331 exp, SCEN: #19
#19 S_* Summary:  * 22 Units * 8 Leaders   Total : 7554 exp,  218 kill, 12734 pp  Average:  343 exp,  10 kill,  579 pp [+sk 27] [+se 1331]

**** Maks. ilosc zniszczonych jedn. wroga w jednej bitwie przez wszystkie jednostki
-----------------------------------------------------------------------------------
MAX_KILL_B = 51 unit, SCEN: #20
#20 Killed: INF:196 TNK:11 RCN:16 AT:14 FLAK:3  ATY:69 AD:14 FTR:22 TB:10 DD:11 BS:4  CV:2  CRs:2   Total: 374 [+k 51]
Zapisane

Polecam moją stronę z kampaniami OpenGen na Gustlik efile:
http://opengeneral.pl
besiu
Generał brygady (Brigadier General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 262


« Odpowiedz #27 : Grudzień 03, 2016, 05:36:33 »

Scenariusz 18: Lae
 Niby teraz nie ma ograniczeń w zakupach, ale teraz to już po pierogach. Po co mi nie wiadomo ile zielonych żołnierzy, jak nawet się na mapie nie zmieszczą. Już widzę te korki. Current scenario: LAE,  VH prestige is 1140 ,  All map prestige is: 1740
Army cost: 12275 , Current prestige is 2911
Prestige available on map yet is 360 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 8
AI stance is Defensive
if BV: +1500, GUADALCANAL , cap 1000, 8 turns prestige: 1200
if V : +1000, GUADALCANAL , cap 1000, 11 turns prestige: 1650
if TV: +500, GUADALCANAL , cap 1000, 15 turns prestige: 2250
Ale po co tutaj jest CAP ustawiony na 1000? Co to ma dać? że przy takiej armii, na pewno nie dostaniemy kasy?? :O
Zapisane
Ponury
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1067



« Odpowiedz #28 : Grudzień 03, 2016, 06:50:14 »

Tego nie wiem, ale znalazłem feler tych automatycznych skróconych statystyk. Chodzi mi o średni przyrost doświadczenia / scenariusz. Mam np. dla czołgu obliczone w podziale na 21 scenariuszy, ale przecież go kupiłem w dwunastym, więc doświadczenie powinno się dzielić przez 10. Tak samo myśliwiec: kupiłem w 14, więc doświadczenie należałoby podzielić na 8. Ale czy to się da uwzględnić w takim automacie? Na pewno tutaj trzeba będzie liczyć to ręcznie, na koniec roku poodnajduję różne swoje rekordy z różnych kampanii i zobaczę.
Zapisane
kowdar
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 2232



WWW
« Odpowiedz #29 : Grudzień 05, 2016, 06:30:47 »

Obecny sposób liczenie statystyk nie tylko w tej, ale kilku innych sprawch jest niedoskonały,
ale zgodny ze sformułowaną definicją, także po to aby było prosto te wskaźniki wyliczać.
Można to oczywiście zmienić, ale już o automatyzacji tego można zapomnieć, chyba, że jednostce
na poziomie silnika gry zostałby przydzielony unikatowy identyfikator niezmienny przez całą kampanię.

Ew. dalszą dyskusje proponowałbym przenieść do jednego z wątków statystyk.
Zapisane

Polecam moją stronę z kampaniami OpenGen na Gustlik efile:
http://opengeneral.pl
Strony: 1 [2] 3   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Aktualnie w bazie: 59 gry strategiczne 12 stare gry do pobrania 5 recenzje 2 poradniki 37 plików 333 zdjęć w galerii 87 newsów
Polityka prywatności | Disclaimer | O nas | Współpraca | Sitemap | Kontakt | Kanały RSS
© 1996-2008 The Generals' Guild Team All Rights Reserved. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Projekt F.D.G. STUDIO, script by Szarik and Depet
Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
War in the Pacific / Decisive Battles by Ryan | Games House | Panzer General | Heroes of Might and Magic
The Generals' Guild czyli Gildia Generałów to serwis graczy - pasjonatów gier strategicznych o bogatej tradycji istniejący od 1996 roku.
Naszym celem jest stworzenie rzetelnego i interesującego portalu poświęconego takim pozycjom na rynku gier jak złożone, wojenne gry
strategiczne, taktyczne i operacyjne
we wszystkich znanych kategoriach - począwszy od tematyki średniowiecza po science-fiction i fantasy...