Portal Gier Strategicznych | The Generals' Guild | Biblioteka Gier Portal Gier Strategicznych | The Generals' Guild | Biblioteka Gier
Portal Gier Strategicznych | The Generals' Guild | Biblioteka Gier Portal Gier Strategicznych | The Generals' Guild | Biblioteka Gier
Portal Gier Strategicznych | The Generals' Guild | Biblioteka Gier Portal Gier Strategicznych | The Generals' Guild | Biblioteka Gier
Portal Gier Strategicznych | The Generals' Guild | Biblioteka Gier Strona główna | Pomoc | Szukaj | Zaloguj się | Rejestracja
Sierpień 24, 2019, 04:38:32 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
 
 
Strony: [1] 2 3 4   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Ponury - G42 "Red Tide Rising" - 150%  (Przeczytany 8372 razy)
Ponury
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1067



« : Listopad 09, 2016, 07:59:05 »

Skusiłem się na kolejną współczesną kampanię, bardzo świeżą zresztą Smiley Tym razem Amerykanie odpierają inwazję Rosjan.

Scenariusz 1: X-Day

Tylko kilka jednostek i dwa VH do zajęcia. I 1 do utrzymania. Zgodnie z zasadą, że najbardziej oczywista trasa zwykle nie jest najlepsza, przesuwam się opłotkami na północ, ale mój VH jest atakowany przez ruskich, w tym śmigłowiec. Zawracam więc wolną piechotę w celu wsparcia auxa w VHeksie. Reszta jednostek niepostrzeżenie przedziera się przez las, nawet wróg zalicza niespodziankę i ginie. Dalej szybkie wyjście z lasu, zajęcie flag i za moment obu VHeksów. Jest nieźle.

OpenGen 0.90.54.0 * (28 Jun 2016)  *  AI: Ver 2.00 (2014)
Efile folder: G:\OpenGeneral\efile_ogn_gus\  * Efile version: GusOpen ver. 6.9.7
Campaign: G42 RED TIDE RISING  ,  *  Player prestige modifier 150%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   X-Day  , #0 , Brilliant Victory , score:57
--
Campaign score: 57  *  Average: 57

..
Current scenario: X-Day ,  VH prestige is 0 ,  All map prestige is: 240
Army cost: 0 , Current prestige is 164
Prestige available on map yet is 120 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 5
AI stance is Aggressive
if BV: +1000, Total Eclipse , cap disabled, 8 turns prestige: 45
if V : +600, Total Eclipse , cap disabled, 11 turns prestige: 45
if TV: +300, Total Eclipse , cap disabled, 14 turns prestige: 45
Ls: Loss , turn prestige: 45

Infantry
*  National Guard 2010 , M998 Humvee [W] , I/121/48BCT , 0 bars , 68 exp , USA , 9/10 , 0 kill , 0 pp - U:001  [+18 exp]
*  National Guard 2010 , II/121/48BCT , 0 bars , 50 exp , USA , 10/10 , 0 kill , 0 pp - U:002
*  M2A3 Bradley (Planes:0/1), II/121/48BCT , 0 bars , 50 exp , USA , 10/10 , 0 kill , 0 pp - U:016

Artillery
*  M109A6 Paladin , I/118/48BCT , 0 bars , 76 exp , USA , 9/10 , 1 kill , 0 pp - U:003  [+26 exp]

Air Defense
*  AN/TWQ-1 Avenger , I/108/48BCT , 0 bars , 50 exp , USA , 10/10 , 0 kill , 0 pp - U:004

Player 1 : USA
Killed: INF:3      Total: 3
Lost  :   Total: 0

BV  1
V   0
TV  0
L   0

Averages:
Infantry       *   3 Units *  0 Leaders      Total :    168 exp,      0 kill,      0 pp    Average:     56 exp,      0 kill,      0 pp
Artillery      *   1 Units *  0 Leaders      Total :     76 exp,      1 kill,      0 pp    Average:     76 exp,      1 kill,      0 pp
Air Defense    *   1 Units *  0 Leaders      Total :     50 exp,      0 kill,      0 pp    Average:     50 exp,      0 kill,      0 pp
* Summary:     *   5 Units *  0 Leaders      Total :    294 exp,      1 kill,      0 pp    Average:     59 exp,      0 kill,      0 pp


Player 1  USA   has 6 units total (core+aux):
Infantry :  4
Artillery :  1
Air Defense :  1

Player 2  Russia   has 7 units total (core+aux):
Infantry :  1
Anti-tank :  1
Fortification :  3
Artillery :  1
Tactical Bomber :  1


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points
Zapisane
Ponury
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1067



« Odpowiedz #1 : Listopad 09, 2016, 09:26:19 »

Scenariusz 2: Total Eclipse

Zmieniam piechotom transport na mocniejszy i podnoszę stany, do tego kupuję recona. Oprócz zajęcia VHeksów jeszcze trzeba uwolnić jeńców. Łatwo daje się zająć SH i uwolnić jeńców, ale oczywiście ruscy atakują mój VH i zajmują go, na szczęście już po tym, jak ja zająłem ich. I znów śmigłowiec. Więc muszę zawrócić jakąś jednostkę i wykurzyć ruskich z zajętego VHeksa. To się udaje, a za moment zajmuję też drugi. Na razie jest łatwo, ale dodatkowe jednostki są konieczne.

OpenGen 0.90.54.0 * (28 Jun 2016)  *  AI: Ver 2.00 (2014)
Efile folder: G:\OpenGeneral\efile_ogn_gus\  * Efile version: GusOpen ver. 6.9.7
Campaign: G42 RED TIDE RISING  ,  *  Player prestige modifier 150%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   X-Day  , #0 , Brilliant Victory , score:57
 2   Total Eclipse , #1 , Brilliant Victory , score:61
--
Campaign score: 118  *  Average: 59

..
Current scenario: Total Eclipse,  VH prestige is 120 ,  All map prestige is: 120
Army cost: 410 , Current prestige is 472
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 5
AI stance is Aggressive
if BV: +1100, On the Border , cap disabled, 10 turns prestige: 67
if V : +600, On the Border , cap disabled, 13 turns prestige: 67
if TV: +300, On the Border , cap disabled, 16 turns prestige: 67
Ls: Loss , turn prestige: 67

Infantry
*  National Guard 2010 , Stryker DVH , I/121/48BCT , 1 bars , 133 exp , USA , 7/10 , 3 kill , 0 pp - U:001  [+65 exp]
*  National Guard 2010 , Stryker DVH , II/121/48BCT , 0 bars , 91 exp , USA , 10/10 , 2 kill , 0 pp - U:002  [+41 exp]
*  M2A3 Bradley (Planes:0/1), II/121/48BCT , 0 bars , 88 exp , USA , 3/10 , 0 kill , 0 pp - U:005  [+38 exp]
*  Infantry 2010 , M939 ,  , 1 bars , 146 exp , USA , 6/10 , 2 kill , 0 pp - U:018

Recon
 Stryker DVH ,  , 0 bars , 72 exp , USA , 9/10 , 0 kill , 410 pp - U:017  [+2 exp]

Artillery
*  M109A6 Paladin , I/118/48BCT , 0 bars , 92 exp , USA , 10/10 , 1 kill , 0 pp - U:003  [+16 exp]

Air Defense
*  AN/TWQ-1 Avenger , I/108/48BCT , 0 bars , 54 exp , USA , 8/10 , 0 kill , 0 pp - U:004  [+4 exp]

Player 1 : USA
Killed: INF:8    RCN:1    FORT:1      Total: 10
Lost  : INF:1      Total: 1

BV  2
V   0
TV  0
L   0

Averages:
Infantry       *   4 Units *  0 Leaders      Total :    458 exp,      7 kill,      0 pp    Average:    115 exp,      2 kill,      0 pp
Recon          *   1 Units *  0 Leaders      Total :     72 exp,      0 kill,    410 pp    Average:     72 exp,      0 kill,    410 pp
Artillery      *   1 Units *  0 Leaders      Total :     92 exp,      1 kill,      0 pp    Average:     92 exp,      1 kill,      0 pp
Air Defense    *   1 Units *  0 Leaders      Total :     54 exp,      0 kill,      0 pp    Average:     54 exp,      0 kill,      0 pp
* Summary:     *   7 Units *  0 Leaders      Total :    676 exp,      8 kill,    410 pp    Average:     97 exp,      1 kill,     59 pp


Player 1  USA   has 7 units total (core+aux):
Infantry :  4
Recon :  1
Artillery :  1
Air Defense :  1

Player 2  Russia   has 3 units total (core+aux):
Fortification :  2
Tactical Bomber :  1


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points
Zapisane
Ponury
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1067



« Odpowiedz #2 : Listopad 09, 2016, 11:02:19 »

Scenariusz 3: On the Border

Tym razem scenariusz obronny - bronimy linii rzeki. Zerknąłem na mapkę i okazało się, że punktów rozstawienia jest więcej niż mam jednostek Smiley No to wzmocniłem obecne do sensownego poziomu i dokupiłem 2 artylerie. Teraz jak to sensownie rozmieścić? Na południu piechota + artyleria, w centrum 2 piechoty + artyleria, a reszta na północy. Ataki ruskich są niemrawe, udaje się rozwalić nacierające piechoty zanim podejdą do rzeki (albo prawie), ale najbardziej wkurzają śmigłowce, a potem myśliwiec. Na południu piechotę ustawiam na wąskim przesmyku i ruska piechota wpada tam w pułapkę i ginie  Grin I tak po kolei jednostki lądowe udaje się rozwalić, do tego jeden śmigłowiec. Gdzieś w połowie czasu sam ruszam do ataku na płatne flagi. Wszystko udaje się pięknie zająć, w jednej ukryty był lider. Niestety, nie udało się zająć lotnisk zanim wrogie lotnictwo uzupełniło amunicję, więc do końca gry cały czas do mnie bezkarnie strzelali. Jeszcze zestrzeliłem śmigłowiec i koniec. Został tylko ten nieszczęsny myśliwiec.

OpenGen 0.90.54.0 * (28 Jun 2016)  *  AI: Ver 2.00 (2014)
Efile folder: G:\OpenGeneral\efile_ogn_gus\  * Efile version: GusOpen ver. 6.9.7
Campaign: G42 RED TIDE RISING  ,  *  Player prestige modifier 150%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   X-Day  , #0 , Brilliant Victory , score:57
 2   Total Eclipse , #1 , Brilliant Victory , score:61
 3   On the Border , #2 , Brilliant Victory , score:51
--
Campaign score: 169  *  Average: 56

..
Current scenario: On the Border,  VH prestige is 0 ,  All map prestige is: 540
Army cost: 1586 , Current prestige is 646
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 15
AI stance is Aggressive
if BV: +1200, Tennessee River , cap disabled, 14 turns prestige: 165
if V : +650, Tennessee River , cap disabled, 14 turns prestige: 165
if TV: +300, Tennessee River , cap disabled, 14 turns prestige: 165
Ls: Loss , turn prestige: 165

Infantry
*  National Guard 2010 , Stryker DVH , I/121/48BCT , 1 bars , 147 exp , USA , 4/10 , 3 kill , 0 pp - U:001  [+14 exp]
*  National Guard 2010 , Stryker DVH , II/121/48BCT , 1 bars , 101 exp , USA , 10/10 , First Strike  , 4 kill , 0 pp - U:002  [+10 exp]
*  M2A3 Bradley (Planes:0/1), II/121/48BCT , 1 bars , 104 exp , USA , 8/10 , 1 kill , 0 pp - U:005  [+16 exp]
*  Infantry 2010 , M939 ,  , 1 bars , 166 exp , USA , 6/10 , 5 kill , 0 pp - U:007  [+20 exp]

Recon
 Stryker DVH ,  , 1 bars , 122 exp , USA , 9/10 , 1 kill , 410 pp - U:006  [+50 exp]

Artillery
*  M109A6 Paladin , I/118/48BCT , 1 bars , 165 exp , USA , 6/10 , 5 kill , 0 pp - U:003  [+73 exp]
 M777 , M939 ,  , 0 bars , 71 exp , USA , 10/10 , 1 kill , 588 pp - U:026  [+11 exp]
 M777 , M939 ,  , 1 bars , 117 exp , USA , 10/10 , 2 kill , 588 pp - U:027  [+57 exp]

Air Defense
*  AN/TWQ-1 Avenger , I/108/48BCT , 0 bars , 97 exp , USA , 8/10 , 2 kill , 0 pp - U:004  [+43 exp]

Player 1 : USA
Killed: INF:17   RCN:2    FORT:2    ATY:3    TB:2      Total: 26
Lost  : INF:1      Total: 1

BV  3
V   0
TV  0
L   0

Averages:
Infantry       *   4 Units *  1 Leaders      Total :    518 exp,     13 kill,      0 pp    Average:    130 exp,      3 kill,      0 pp
Recon          *   1 Units *  0 Leaders      Total :    122 exp,      1 kill,    410 pp    Average:    122 exp,      1 kill,    410 pp
Artillery      *   3 Units *  0 Leaders      Total :    353 exp,      8 kill,   1176 pp    Average:    118 exp,      3 kill,    392 pp
Air Defense    *   1 Units *  0 Leaders      Total :     97 exp,      2 kill,      0 pp    Average:     97 exp,      2 kill,      0 pp
* Summary:     *   9 Units *  1 Leaders      Total :   1090 exp,     24 kill,   1586 pp    Average:    121 exp,      3 kill,    176 pp


Player 1  USA   has 12 units total (core+aux):
Infantry :  5
Recon :  1
Fortification :  1
Artillery :  3
Air Defense :  2

Player 2  Russia   has 1 units total (core+aux):
Fighter :  1


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points
Zapisane
Ponury
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1067



« Odpowiedz #3 : Listopad 10, 2016, 11:48:11 »

Scenariusz 4: Tennessee River

Udało się zebrać trochę hajsu, więc wymieniam działko przeciwlotnicze na patrioty. Myślałem też o czołgu, ale postawiłem na obronę plot, biorąc pod uwagę poprzedni scenariusz, ale lepiej było kupić czołg. Wprawdzie ruscy mają tylko jeden, ale narobił niezłego bigosu. Myślałem, że sobie przeskoczę rzeczkę i uderzę centralnie na wrogie VH, ale rzeka jest nieprzekraczalna, więc muszę się cofać do własnych VH. W jednym siedzi tylko jedna piechota, którą momentalnie otaczają kacapy i próbują załatwić. W drugim jest sporo bunkrów, więc raczej jest nie do stracenia, ale ten czołg i myśliwiec mocno przeszkadzają. Powoli przerzucam pojedyncze jednostki na północ dla wsparcia VH, walę z wszystkich luf w ten czołg i w końcu po kilku turach kończy mu się amunicja i mogę go zniszczyć. Część wojsk wysyłam od razu na ruskie VH, a część na odsiecz własnemu, który właśnie padł. Akcja idzie szybko, odbijam VH a za moment zajmuję wszystkie cele.

OpenGen 0.90.54.0 * (28 Jun 2016)  *  AI: Ver 2.00 (2014)
Efile folder: G:\OpenGeneral\efile_ogn_gus\  * Efile version: GusOpen ver. 6.9.7
Campaign: G42 RED TIDE RISING  ,  *  Player prestige modifier 150%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   X-Day  , #0 , Brilliant Victory , score:57
 2   Total Eclipse , #1 , Brilliant Victory , score:61
 3   On the Border , #2 , Brilliant Victory , score:51
 4   Tennessee River , #3 , Brilliant Victory , score:58
--
Campaign score: 227  *  Average: 56

..
Current scenario: Tennessee River,  VH prestige is 120 ,  All map prestige is: 300
Army cost: 1527 , Current prestige is 756
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 9
AI stance is Aggressive
if BV: +1300, Oak Ridge , cap disabled, 12 turns prestige: 180
if V : +650, Oak Ridge , cap disabled, 15 turns prestige: 180
if TV: +300, Oak Ridge , cap disabled, 18 turns prestige: 180
Ls: Loss , turn prestige: 180

Infantry
*  National Guard 2010 , Stryker DVH , I/121/48BCT , 1 bars , 165 exp , USA , 8/10 , 3 kill , 0 pp - U:001  [+18 exp]
*  National Guard 2010 , Stryker DVH , II/121/48BCT , 1 bars , 147 exp , USA , 8/10 , First Strike  , 7 kill , 0 pp - U:002  [+46 exp]
*  M2A3 Bradley (Planes:0/1), II/121/48BCT , 1 bars , 104 exp , USA , 8/10 , 1 kill , 0 pp - U:005
*  Infantry 2010 , M939 ,  , 1 bars , 185 exp , USA , 7/10 , 7 kill , 0 pp - U:007  [+19 exp]

Recon
 Stryker DVH ,  , 1 bars , 128 exp , USA , 9/10 , 3 kill , 410 pp - U:006  [+6 exp]

Artillery
*  M109A6 Paladin , I/118/48BCT , 2 bars , 227 exp , USA , 6/10 , 5 kill , 0 pp - U:003  [+62 exp]
 M777 , M939 ,  , 1 bars , 127 exp , USA , 10/10 , 4 kill , 588 pp - U:008  [+56 exp]
 M777 , M939 ,  , 1 bars , 175 exp , USA , 9/10 , 3 kill , 529 pp - U:009  [+58 exp]

Air Defense
*  MIM-104D Patriot , I/108/48BCT , 1 bars , 138 exp , USA , 8/10 , 2 kill , 0 pp - U:004  [+41 exp]

Fighter
*  F-15E Strike Eagle ,  , 0 bars , 70 exp , USA , 10/10 , 0 kill , 0 pp - U:036

Player 1 : USA
Killed: INF:27   RCN:3    AT:2    FORT:2    ATY:4    FTR:1    TB:2      Total: 41
Lost  : INF:2      Total: 2

BV  4
V   0
TV  0
L   0

Averages:
Infantry       *   4 Units *  1 Leaders      Total :    601 exp,     18 kill,      0 pp    Average:    150 exp,      5 kill,      0 pp
Recon          *   1 Units *  0 Leaders      Total :    128 exp,      3 kill,    410 pp    Average:    128 exp,      3 kill,    410 pp
Artillery      *   3 Units *  0 Leaders      Total :    529 exp,     12 kill,   1117 pp    Average:    176 exp,      4 kill,    372 pp
Air Defense    *   1 Units *  0 Leaders      Total :    138 exp,      2 kill,      0 pp    Average:    138 exp,      2 kill,      0 pp
Fighter        *   1 Units *  0 Leaders      Total :     70 exp,      0 kill,      0 pp    Average:     70 exp,      0 kill,      0 pp
* Summary:     *  10 Units *  1 Leaders      Total :   1466 exp,     35 kill,   1527 pp    Average:    147 exp,      4 kill,    153 pp


Player 1  USA   has 18 units total (core+aux):
Infantry :  5
Recon :  1
Fortification :  6
Artillery :  3
Air Defense :  2
Fighter :  1

Player 2  Russia   has 2 units total (core+aux):
Fortification :  2


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points
Zapisane
Ponury
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1067



« Odpowiedz #4 : Listopad 10, 2016, 11:32:18 »

Scenariusz 5: Oak Ridge

Wreszcie jakaś stara klasyczna mapa Smiley Odbijamy sprzęcior w Oak Ridge z łapsk kacapów. Idzie zaskakująco łatwo, dzięki artylerii i samolotowi szybko udaje się złamać opór wroga i przy odrobinie szczęścia wykurzyć obrońców z obu VH jednocześnie. Ruskie nawet nie sczaiły, co ich szczeliło  Grin

OpenGen 0.90.54.0 * (28 Jun 2016)  *  AI: Ver 2.00 (2014)
Efile folder: G:\OpenGeneral\efile_ogn_gus\  * Efile version: GusOpen ver. 6.9.7
Campaign: G42 RED TIDE RISING  ,  *  Player prestige modifier 150%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   X-Day  , #0 , Brilliant Victory , score:57
 2   Total Eclipse , #1 , Brilliant Victory , score:61
 3   On the Border , #2 , Brilliant Victory , score:51
 4   Tennessee River , #3 , Brilliant Victory , score:58
 5   Oak Ridge , #4 , Brilliant Victory , score:69
--
Campaign score: 296  *  Average: 59

..
Current scenario: Oak Ridge,  VH prestige is 240 ,  All map prestige is: 540
Army cost: 2882 , Current prestige is 510
Prestige available on map yet is 180 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 4
AI stance is Defensive
if BV: +1400, Fort Bragg , cap disabled, 12 turns prestige: 270
if V : +700, Fort Bragg , cap disabled, 15 turns prestige: 337
if TV: +300, Fort Bragg , cap disabled, 18 turns prestige: 360
Ls: Loss , turn prestige: 360

Infantry
*  National Guard 2010 , Stryker DVH , I/121/48BCT , 1 bars , 193 exp , USA , 9/10 , 3 kill , 0 pp - U:001  [+28 exp]
*  National Guard 2010 , Stryker DVH , II/121/48BCT , 1 bars , 193 exp , USA , 6/10 , First Strike  , 10 kill , 0 pp - U:002  [+46 exp]
*  M2A3 Bradley (Planes:0/1), II/121/48BCT , 1 bars , 140 exp , USA , 6/10 , 1 kill , 0 pp - U:005  [+36 exp]
*  Infantry 2010 , M939 ,  , 1 bars , 185 exp , USA , 9/10 , 7 kill , 0 pp - U:007

Tank 
 M1A2TUSK Abrams ,  , 1 bars , 107 exp , USA , 10/10 , 2 kill , 1296 pp - U:027  [+37 exp]

Recon
 Stryker DVH ,  , 1 bars , 128 exp , USA , 9/10 , 3 kill , 410 pp - U:006

Artillery
*  M109A6 Paladin , I/118/48BCT , 2 bars , 256 exp , USA , 10/10 , 7 kill , 0 pp - U:003  [+29 exp]
 M777 , M939 ,  , 2 bars , 206 exp , USA , 10/10 , 4 kill , 588 pp - U:008  [+79 exp]
 M777 , M939 ,  , 1 bars , 192 exp , USA , 10/10 , 3 kill , 588 pp - U:009  [+17 exp]

Air Defense
*  MIM-104D Patriot , I/108/48BCT , 1 bars , 149 exp , USA , 7/10 , 3 kill , 0 pp - U:004  [+11 exp]

Fighter
*  F-15E Strike Eagle ,  , 0 bars , 91 exp , USA , 10/10 , 0 kill , 0 pp - U:010  [+21 exp]

Player 1 : USA
Killed: INF:30   RCN:3    AT:3    FORT:3    ATY:6    FTR:2    TB:2      Total: 49
Lost  : INF:2      Total: 2

BV  5
V   0
TV  0
L   0

Averages:
Infantry       *   4 Units *  1 Leaders      Total :    711 exp,     21 kill,      0 pp    Average:    178 exp,      5 kill,      0 pp
Tank           *   1 Units *  0 Leaders      Total :    107 exp,      2 kill,   1296 pp    Average:    107 exp,      2 kill,   1296 pp
Recon          *   1 Units *  0 Leaders      Total :    128 exp,      3 kill,    410 pp    Average:    128 exp,      3 kill,    410 pp
Artillery      *   3 Units *  0 Leaders      Total :    654 exp,     14 kill,   1176 pp    Average:    218 exp,      5 kill,    392 pp
Air Defense    *   1 Units *  0 Leaders      Total :    149 exp,      3 kill,      0 pp    Average:    149 exp,      3 kill,      0 pp
Fighter        *   1 Units *  0 Leaders      Total :     91 exp,      0 kill,      0 pp    Average:     91 exp,      0 kill,      0 pp
* Summary:     *  11 Units *  1 Leaders      Total :   1840 exp,     43 kill,   2882 pp    Average:    167 exp,      4 kill,    262 pp


Player 1  USA   has 11 units total (core+aux):
Infantry :  4
Tank   :  1
Recon :  1
Artillery :  3
Air Defense :  1
Fighter :  1

Player 2  Russia   has 8 units total (core+aux):
Infantry :  5
Tank   :  1
Anti-tank :  1
Air Defense :  1


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points
Zapisane
Ponury
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1067



« Odpowiedz #5 : Listopad 10, 2016, 11:45:04 »

Scenariusz 6: Fort Bragg

W tym scenariuszu są ściemnione mosty, które są na mapie, ale nie ma w realu. Więc musiałem dokupić oddział mostowy. Siły są odgórnie rozdzielone. Na zachodzie mam 2 artylerie, 2 piechoty i most, a resztę na północy. Grupa zachodnia szybko likwiduje opór i podchodzi do miasta zajętego przez piechotę z liderem. Czyli będzie ciężko. Ale problem rozwiązuje się sam, bo ta piechota chce do mnie postrzelać i jedyne, co uzyskuje, to zacny wpierdziel od dwóch artylerii. Pozostaje tylko dmuchnąć i znikają. Jedną piechotę zostawiam na wszelki wypadek, a resztę przeprawiam za rzekę. W centrum jest nieco gorzej - upierdliwi spadochroniarze i czołg. Ale kiedy podjeżdża mój, to tamten ze wstydu zapada się pod ziemię. Trzeba w międzyczasie jeszcze rozprawić się z rakietami plot i artylerią, a potem jeszcze z mocnym myśliwcem. Na lotnisku uwalniam oddział Delta, a na południu pojawiają się kolejne posiłki. Zatem na koniec nawała artyleryjska ze wszystkich luf i można zająć ostatni VH, przy okazji czołg sobie może trochę pohasać i rozjechać paru ochotników z Rosji.

OpenGen 0.90.54.0 * (28 Jun 2016)  *  AI: Ver 2.00 (2014)
Efile folder: G:\OpenGeneral\efile_ogn_gus\  * Efile version: GusOpen ver. 6.9.7
Campaign: G42 RED TIDE RISING  ,  *  Player prestige modifier 150%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   X-Day  , #0 , Brilliant Victory , score:57
 2   Total Eclipse , #1 , Brilliant Victory , score:61
 3   On the Border , #2 , Brilliant Victory , score:51
 4   Tennessee River , #3 , Brilliant Victory , score:58
 5   Oak Ridge , #4 , Brilliant Victory , score:69
 6   Fort Bragg , #5 , Brilliant Victory , score:65
--
Campaign score: 361  *  Average: 60

..
Current scenario: Fort Bragg,  VH prestige is 240 ,  All map prestige is: 660
Army cost: 2838 , Current prestige is 1036
Prestige available on map yet is 120 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 6
AI stance is Aggressive
if BV: +1500, Virginia , cap disabled, 12 turns prestige: 277
if V : +750, Virginia , cap disabled, 15 turns prestige: 277
if TV: +300, Virginia , cap disabled, 19 turns prestige: 277
Ls: Loss , turn prestige: 277

Infantry
*  National Guard 2010 , Stryker DVH , I/121/48BCT , 2 bars , 208 exp , USA , 9/10 , 5 kill , 0 pp - U:001  [+15 exp]
*  National Guard 2010 , Stryker DVH , II/121/48BCT , 2 bars , 223 exp , USA , 9/10 , First Strike  , 12 kill , 0 pp - U:002  [+30 exp]
*  M2A3 Bradley (Planes:0/1), II/121/48BCT , 1 bars , 150 exp , USA , 9/10 , 2 kill , 0 pp - U:005  [+10 exp]
*  Infantry 2010 , M939 ,  , 2 bars , 201 exp , USA , 8/10 , 9 kill , 0 pp - U:007  [+16 exp]
*  Marine Eng. 2010 , M939 ,  , 2 bars , 270 exp , US Marines , 10/10 , 0 kill , 0 pp - U:044
 Bridgelayer ,  , 0 bars , 70 exp , USA , 10/10 , 0 kill , 444 pp - U:047
*  Delta 2010 ,  , 0 bars , 90 exp , USA , 9/10 , 0 kill , 0 pp - U:048

Tank 
 M1A2TUSK Abrams ,  , 1 bars , 178 exp , USA , 8/10 , 12 kill , 1036 pp - U:011  [+71 exp]

Recon
 Stryker DVH ,  , 1 bars , 170 exp , USA , 4/10 , 3 kill , 182 pp - U:006  [+42 exp]

Artillery
*  M109A6 Paladin , I/118/48BCT , 2 bars , 295 exp , USA , 10/10 , 8 kill , 0 pp - U:003  [+39 exp]
 M777 , M939 ,  , 2 bars , 243 exp , USA , 10/10 , 4 kill , 588 pp - U:008  [+37 exp]
 M777 , M939 ,  , 2 bars , 242 exp , USA , 10/10 , 5 kill , 588 pp - U:009  [+50 exp]
*  M777 , M939 ,  , 2 bars , 228 exp , US Marines , 10/10 , 1 kill , 0 pp - U:045

Air Defense
*  MIM-104D Patriot , I/108/48BCT , 1 bars , 149 exp , USA , 9/10 , 3 kill , 0 pp - U:004

Fighter
*  F-15E Strike Eagle ,  , 1 bars , 158 exp , USA , 9/10 , Battlefield Intelligence  , Support, 1 kill , 0 pp - U:010  [+67 exp]
*  Harrier AV-8D ,  , 2 bars , 257 exp , US Marines , 10/10 , 1 kill , 0 pp - U:046

Player 1 : USA
Killed: INF:38   TNK:1    RCN:4    AT:7    FORT:5    ATY:7    AD:5    FTR:3    TB:2      Total: 72
Lost  : INF:2      Total: 2

BV  6
V   0
TV  0
L   0

Averages:
Infantry       *   7 Units *  1 Leaders      Total :   1212 exp,     28 kill,    444 pp    Average:    173 exp,      4 kill,     63 pp
Tank           *   1 Units *  0 Leaders      Total :    178 exp,     12 kill,   1036 pp    Average:    178 exp,     12 kill,   1036 pp
Recon          *   1 Units *  0 Leaders      Total :    170 exp,      3 kill,    182 pp    Average:    170 exp,      3 kill,    182 pp
Artillery      *   4 Units *  0 Leaders      Total :   1008 exp,     18 kill,   1176 pp    Average:    252 exp,      5 kill,    294 pp
Air Defense    *   1 Units *  0 Leaders      Total :    149 exp,      3 kill,      0 pp    Average:    149 exp,      3 kill,      0 pp
Fighter        *   2 Units *  1 Leaders      Total :    415 exp,      2 kill,      0 pp    Average:    208 exp,      1 kill,      0 pp
* Summary:     *  16 Units *  2 Leaders      Total :   3132 exp,     66 kill,   2838 pp    Average:    196 exp,      4 kill,    177 pp


Player 1  USA   has 18 units total (core+aux):
Infantry :  9
Tank   :  1
Recon :  1
Artillery :  4
Air Defense :  1
Fighter :  2

Player 2  Russia   has 7 units total (core+aux):
Infantry :  5
Anti-tank :  1
Fighter :  1


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points
Zapisane
Ponury
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1067



« Odpowiedz #6 : Listopad 15, 2016, 09:58:23 »

Scenariusz 8: Pittsburgh strike

Przechodzimy do ataku. Cele po przeciwnych stronach mapy, więc odpowiednio rozdzielam siły, zajmuję parę płatnych flag, spadochroniarze lecą przed siebie. Oczywiście, popełniam parę błędów, a mianowicie zostawiam śmigłowiec bez opieki i po chwili zostaje z siłą 1 i musi uciekać gdzie pieprz rośnie. Zostawiam też dziurę w środku, którą przejeżdżają wrogie jednostki. Muszę więc odciągnąć jeden czołg, żeby zażegnać niebezpieczeństwo. Dalej jest lepiej: na flance zachodniej szybko docieram do VH i go łatwo zajmuję, bo jest słabo broniony. Ciężej jest w centrum. Tam prawie tracę myśliwiec i użeram się długo ze spadochroniarzami, przy stratach, jak zwykle. Dalej docieram do ostatniego VH i szykuję się do ostatecznej bitwy. Wysyłam piechotę do flagi na północ i dostaję rugged defence. Po czym magicznie za plecami mojej piechoty stojącej obok VH pojawia się wielka artyleria kolejowa i rozwala mi tę piechotę po rugged defence. Nie mam pojęcia, jak mogła się tam się pojawić. Znów - magia, teleportacja, przez którą tracę cenną jednostkę. Zaraz oczywiście niszczę tę artylerię, zajmuję parę flag i VH, ale niesmak pozostał.

OpenGen 0.90.54.0 * (28 Jun 2016)  *  AI: Ver 2.00 (2014)
Efile folder: G:\OpenGeneral\efile_ogn_gus\  * Efile version: GusOpen ver. 6.9.7
Campaign: G42 RED TIDE RISING  ,  *  Player prestige modifier 150%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   X-Day  , #0 , Brilliant Victory , score:57
 2   Total Eclipse , #1 , Brilliant Victory , score:61
 3   On the Border , #2 , Brilliant Victory , score:51
 4   Tennessee River , #3 , Brilliant Victory , score:58
 5   Oak Ridge , #4 , Brilliant Victory , score:69
 6   Fort Bragg , #5 , Brilliant Victory , score:65
 7   Virginia , #6 , Brilliant Victory , score:72  +++  Proto: AH-64E Guardian
 8   Pittsburgh strike , #7 , Brilliant Victory , score:60
--
Campaign score: 493  *  Average: 61

..
Current scenario: Pittsburgh strike,  VH prestige is 360 ,  All map prestige is: 1860
Army cost: 4401 , Current prestige is 2023
Prestige available on map yet is 120 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 6
AI stance is Aggressive
if BV: +1700, Appalachians , cap disabled, 12 turns prestige: 540
if V : +800, Appalachians , cap disabled, 15 turns prestige: 540
if TV: +400, Appalachians , cap disabled, 18 turns prestige: 540
Ls: Loss , turn prestige: 540

Infantry
*  National Guard 2010 , Stryker DVH , I/121/48BCT , 2 bars , 230 exp , USA , 10/10 , 5 kill , 0 pp - U:001  [+22 exp]
*  M2A3 Bradley (Planes:0/1), II/121/48BCT , 1 bars , 192 exp , USA , 9/10 , 4 kill , 0 pp - U:005  [+18 exp]
*  Rangers 2010 , GMV (Humvee) ,  , 2 bars , 232 exp , USA , 10/10 , 10 kill , 0 pp - U:007  [+16 exp]
*  Marine Eng. 2010 , M939 ,  , 2 bars , 293 exp , US Marines , 10/10 , 3 kill , 0 pp - U:012  [+11 exp]
 Bridgelayer ,  , 1 bars , 100 exp , USA , 10/10 , 1 kill , 444 pp - U:015  [+30 exp]
*  Delta 2010 , GMV (Humvee) ,  , 2 bars , 229 exp , USA , 6/10 , Infiltration Tactics  , 4 kill , 0 pp - U:016  [+53 exp]

Tank 
 M1A2TUSK Abrams ,  , 2 bars , 241 exp , USA , 9/10 , 18 kill , 1166 pp - U:011  [+58 exp]
 M1A2TUSK Abrams ,  , 0 bars , 83 exp , USA , 10/10 , 3 kill , 1296 pp - U:052  [+33 exp]

Recon
 Stryker DVH ,  , 2 bars , 215 exp , USA , 7/10 , Recon, 4 kill , 319 pp - U:006  [+45 exp]

Artillery
*  M109A6 Paladin , I/118/48BCT , 3 bars , 390 exp , USA , 10/10 , 9 kill , 0 pp - U:003  [+63 exp]
 M777 , M939 ,  , 3 bars , 339 exp , USA , 10/10 , 4 kill , 588 pp - U:008  [+75 exp]
 M777 , M939 ,  , 2 bars , 299 exp , USA , 10/10 , 6 kill , 588 pp - U:009  [+25 exp]
*  M777 , M939 ,  , 3 bars , 320 exp , US Marines , 10/10 , Street Fighter  , 1 kill , 0 pp - U:013  [+51 exp]

Air Defense
*  MIM-104D Patriot , I/108/48BCT , 1 bars , 179 exp , USA , 9/10 , Support, 4 kill , 0 pp - U:004  [+22 exp]

Fighter
*  F-15E Strike Eagle ,  , 3 bars , 375 exp , USA , 1/10 , Battlefield Intelligence  , Support, 3 kill , 0 pp - U:010  [+107 exp]
*  Harrier AV-8D ,  , 3 bars , 362 exp , US Marines , 7/10 , 6 kill , 0 pp - U:014  [+17 exp]

Tactical Bomber
+  AH-64E Guardian ,  , 0 bars , 68 exp , USA , 1/10 , 0 kill , 0 pp - U:017  [+18 exp]

Player 1 : USA
Killed: INF:53   TNK:3    RCN:5    AT:12   FORT:6    ATY:11   AD:8    FTR:6    TB:4    LB:1      Total: 109
Lost  : INF:4      Total: 4

BV  8
V   0
TV  0
L   0

Averages:
Infantry       *   6 Units *  1 Leaders      Total :   1276 exp,     27 kill,    444 pp    Average:    213 exp,      5 kill,     74 pp
Tank           *   2 Units *  0 Leaders      Total :    324 exp,     21 kill,   2462 pp    Average:    162 exp,     11 kill,   1231 pp
Recon          *   1 Units *  0 Leaders      Total :    215 exp,      4 kill,    319 pp    Average:    215 exp,      4 kill,    319 pp
Artillery      *   4 Units *  1 Leaders      Total :   1348 exp,     20 kill,   1176 pp    Average:    337 exp,      5 kill,    294 pp
Air Defense    *   1 Units *  0 Leaders      Total :    179 exp,      4 kill,      0 pp    Average:    179 exp,      4 kill,      0 pp
Fighter        *   2 Units *  1 Leaders      Total :    737 exp,      9 kill,      0 pp    Average:    369 exp,      5 kill,      0 pp
Tactical Bomber *   1 Units *  0 Leaders      Total :     68 exp,      0 kill,      0 pp    Average:     68 exp,      0 kill,      0 pp
* Summary:     *  17 Units *  3 Leaders      Total :   4147 exp,     85 kill,   4401 pp    Average:    244 exp,      5 kill,    259 pp


Player 1  USA   has 20 units total (core+aux):
Infantry :  7
Tank   :  2
Recon :  1
Anti-tank :  1
Artillery :  5
Air Defense :  1
Fighter :  2
Tactical Bomber :  1

Player 2  Russia, Terrorists   has 4 units total (core+aux):
Infantry :  4


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points
Zapisane
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6825


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #7 : Listopad 16, 2016, 08:27:35 »

Cytuj
Wysyłam piechotę do flagi na północ i dostaję rugged defence. Po czym magicznie za plecami mojej piechoty stojącej obok VH pojawia się wielka artyleria kolejowa i rozwala mi tę piechotę

Posiłki przybywają tak, jak na poniższym zrzucie. Naprawdę nie wiem gdzie jeszcze BARDZIEJ W KĄCIE można ustawić posiłki, żeby niektórych nie denerwować. W następnej kampanii posiłków nie będzie wcale, albo będą głośno pukać: "Przepraszam czy można wejść"? "Czy Pan Generał jest na pewno gotowy"? "Hej Heeeej - wchodzimy!" no i po trzech takich komunikatach będą wchodzić. Oczywiście w samym rogu i w trzeciej kolejce najdalej.....

BO JUŻ NAPRAWDĘ NIE WIEM JAK MOŻNA POSTAWIĆ POSIŁKI BARDZIEJ Z BOKU??

Na pocieszenie mogę dodać tylko tyle że to jest wyrzutnia rakietowa "Toczka" i zdjęłaby taką piechotę z każdego miejsca tej mapy.

A w ogóle to może ktoś jeszcze by zaczął robić kampanie?? Chętnie zobaczę jak się robi posiłki tak żeby się nie "teleportowały".
« Ostatnia zmiana: Listopad 16, 2016, 08:30:49 wysłane przez Gustlik » Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 3254


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #8 : Listopad 16, 2016, 09:03:21 »

Znów - magia, teleportacja, przez którą tracę cenną jednostkę. Zaraz oczywiście niszczę tę artylerię, zajmuję parę flag i VH, ale niesmak pozostał.
Rozumiem, że problem mogą stanowić posiłki pojawiające się w centrum mapy. Ale posiłki przy krawędzi zawsze traktowałem jako standardową część rozgrywki. Bardziej jako urozmaicenie niż problem.

Generalnie nie mam z nimi problemu. Po prostu, stale uwzględniam w planach możliwość ich ewentualnego przybycia, a obszary przy krawędzi mapy traktuje jako szczególnie niebezpieczne.

Wysłanie jednostki (piechoty, recona itd) do heksa przy krawędzi mapy (chyba że jest to ostatnia tura, lub jednostka należy do sił AUX) z założenia taktuję jako poświęcenie jednostki. Staram się tego unikać za wszelką cenę.
« Ostatnia zmiana: Listopad 16, 2016, 09:07:26 wysłane przez Waldzios » Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
Ponury
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1067



« Odpowiedz #9 : Listopad 16, 2016, 09:19:26 »

Mnie przede wszystkim chodzi o to, że te posiłki się pojawiają i od razu mogą się ruszyć i strzelać, co jest nie fair. Jeżeli nie da się tego wyeliminować, to fajnie by było, gdyby 1) posiłki pojawiały się w SH albo w jego otoczeniu, albo 2) na skraju mapy z wcześniejszą informacją, że uwaga, zaobserwowano ruchy wroga, który naciera od zachodu i za jakiś czas pojawi się na polu bitwy. Tymczasem najczęściej jest tak, że jadę sobie w szyku ubezpieczonym i nagle dokładnie POMIĘDZY moimi jednostkami pojawiają się znikąd posiłki wroga, jak w kampanii 1939.com.pl. Tutaj jeszcze nie było tak źle, bo to tylko jedna jednostka (i dość blisko końca mapy), ale i tak zmaterializowała się tuż obok mojej jednostki (czyli w jej strefie kontroli) w oderwaniu od pozostałych wojsk na mapie. W innych kampaniach wojska wyskakują gdzieś w środku i od razu zadają straty.

Ja niestety nie umiem robić kampanii, umiem tylko grać i czasem zasugeruję jakąś modyfikację, by innym grało się lepiej Smiley Wydaje mi się, że to chyba nie jest wielki problem dodać takie ogólne uprzedzenie. Bo zmienić lokalizację tych posiłków to pewnie już wymaga więcej zachodu. Gdybym robił kampanię z posiłkami, to wrzucałbym je tylko w SH i jego otoczeniu, no i ten SH zawsze byłby na krańcu mapy. W opisie kampanii napisałbym, że uwaga można się spodziewać wrogich posiłków w okolicach wrogich SH na końcu mapy.
Zapisane
Ponury
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1067



« Odpowiedz #10 : Listopad 16, 2016, 09:24:59 »

Scenariusz 9: Appalachians

Przełamujemy ruskie umocnienia w Appalachach. Teren trudny, więc nie da się szybko zasuwać. Wysyłam więc spadochroniarzy do najdalszego VHeksa, z dala od wzroku wroga. Rozpoznaję teren śmigłowcem i harrierem, puszczam nawałę artyleryjską i idziemy pomału do przodu. Z boku idzie kontratak irańskich komandosów, ale dostaje sierpowego od kilku artylerii i pada na glebę z podkulonym ogonem. Do moich samolotów strzelają wrogie rakiety przeciwlotnicze - słabo. Trzeba więc się wstrzymać z takimi atakami. Spadochroniarze tymczasem lądują w lesie obok VH i czekają na dogodny moment. On nadchodzi, kiedy objeżdżam umocnioną pozycję ruskich i rozwalam bunkier w VH. Wtedy foczki wykurzają działo plot z VH i zajmuję oba na raz.

OpenGen 0.90.54.0 * (28 Jun 2016)  *  AI: Ver 2.00 (2014)
Efile folder: G:\OpenGeneral\efile_ogn_gus\  * Efile version: GusOpen ver. 6.9.7
Campaign: G42 RED TIDE RISING  ,  *  Player prestige modifier 150%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   X-Day  , #0 , Brilliant Victory , score:57
 2   Total Eclipse , #1 , Brilliant Victory , score:61
 3   On the Border , #2 , Brilliant Victory , score:51
 4   Tennessee River , #3 , Brilliant Victory , score:58
 5   Oak Ridge , #4 , Brilliant Victory , score:69
 6   Fort Bragg , #5 , Brilliant Victory , score:65
 7   Virginia , #6 , Brilliant Victory , score:72  +++  Proto: AH-64E Guardian
 8   Pittsburgh strike , #7 , Brilliant Victory , score:60
 9   Appalachians , #8 , Brilliant Victory , score:66
--
Campaign score: 559  *  Average: 62

..
Current scenario: Appalachians,  VH prestige is 360 ,  All map prestige is: 900
Army cost: 4668 , Current prestige is 629
Prestige available on map yet is 480 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 4
AI stance is Aggressive
if BV: +1800, Harrisburg , cap disabled, 10 turns prestige: 450
if V : +800, Harrisburg , cap disabled, 13 turns prestige: 450
if TV: +400, Harrisburg , cap disabled, 17 turns prestige: 450
Ls: Loss , turn prestige: 450

Infantry
*  National Guard 2010 , Stryker DVH , I/121/48BCT , 2 bars , 276 exp , USA , 10/10 , 6 kill , 0 pp - U:001  [+46 exp]
*  M2A3 Bradley (Planes:0/1), II/121/48BCT , 1 bars , 196 exp , USA , 10/10 , 5 kill , 0 pp - U:004  [+4 exp]
*  Rangers 2010 , GMV (Humvee) ,  , 2 bars , 232 exp , USA , 10/10 , 10 kill , 0 pp - U:006
*  Marine Eng. 2010 , M939 ,  , 2 bars , 293 exp , US Marines , 10/10 , 3 kill , 0 pp - U:011
 Bridgelayer ,  , 1 bars , 100 exp , USA , 10/10 , 1 kill , 444 pp - U:014
*  Delta 2010 , GMV (Humvee) ,  , 2 bars , 244 exp , USA , 10/10 , Infiltration Tactics  , 5 kill , 0 pp - U:015  [+15 exp]

Tank 
 M1A2TUSK Abrams ,  , 3 bars , 301 exp , USA , 10/10 , First Strike  , 24 kill , 1296 pp - U:010  [+60 exp]
 M1A2TUSK Abrams ,  , 0 bars , 92 exp , USA , 10/10 , 5 kill , 1296 pp - U:017  [+9 exp]

Recon
 Stryker DVH ,  , 2 bars , 256 exp , USA , 10/10 , Recon, 4 kill , 456 pp - U:005  [+41 exp]

Artillery
*  M109A6 Paladin , I/118/48BCT , 4 bars , 410 exp , USA , 10/10 , 9 kill , 0 pp - U:002  [+20 exp]
 M777 , M939 ,  , 3 bars , 354 exp , USA , 10/10 , 4 kill , 588 pp - U:007  [+15 exp]
 M777 , M939 ,  , 3 bars , 322 exp , USA , 10/10 , Overwhelming Attack  , 7 kill , 588 pp - U:008  [+23 exp]
*  M777 , M939 ,  , 3 bars , 348 exp , US Marines , 10/10 , Street Fighter  , 1 kill , 0 pp - U:012  [+28 exp]

Air Defense
*  MIM-104D Patriot , I/108/48BCT , 1 bars , 193 exp , USA , 10/10 , Support, 5 kill , 0 pp - U:003  [+14 exp]

Fighter
*  F-15E Strike Eagle ,  , 4 bars , 421 exp , USA , 6/10 , Battlefield Intelligence  , Support, 3 kill , 0 pp - U:009  [+46 exp]
*  Harrier AV-8D ,  , 3 bars , 393 exp , US Marines , 9/10 , 6 kill , 0 pp - U:013  [+31 exp]

Tactical Bomber
+  AH-64E Guardian ,  , 0 bars , 71 exp , USA , 8/10 , 1 kill , 0 pp - U:016  [+3 exp]

Player 1 : USA
Killed: INF:55   TNK:3    RCN:7    AT:13   FORT:9    ATY:13   AD:10   FTR:7    TB:5    LB:1      Total: 123
Lost  : INF:4      Total: 4

BV  9
V   0
TV  0
L   0

Averages:
Infantry       *   6 Units *  1 Leaders      Total :   1341 exp,     30 kill,    444 pp    Average:    224 exp,      5 kill,     74 pp
Tank           *   2 Units *  1 Leaders      Total :    393 exp,     29 kill,   2592 pp    Average:    197 exp,     15 kill,   1296 pp
Recon          *   1 Units *  0 Leaders      Total :    256 exp,      4 kill,    456 pp    Average:    256 exp,      4 kill,    456 pp
Artillery      *   4 Units *  2 Leaders      Total :   1434 exp,     21 kill,   1176 pp    Average:    359 exp,      5 kill,    294 pp
Air Defense    *   1 Units *  0 Leaders      Total :    193 exp,      5 kill,      0 pp    Average:    193 exp,      5 kill,      0 pp
Fighter        *   2 Units *  1 Leaders      Total :    814 exp,      9 kill,      0 pp    Average:    407 exp,      5 kill,      0 pp
Tactical Bomber *   1 Units *  0 Leaders      Total :     71 exp,      1 kill,      0 pp    Average:     71 exp,      1 kill,      0 pp
* Summary:     *  17 Units *  5 Leaders      Total :   4502 exp,     99 kill,   4668 pp    Average:    265 exp,      6 kill,    275 pp


Player 1  USA   has 17 units total (core+aux):
Infantry :  6
Tank   :  2
Recon :  1
Artillery :  4
Air Defense :  1
Fighter :  2
Tactical Bomber :  1

Player 2  Russia, Iran, Terrorists   has 19 units total (core+aux):
Infantry : 11
Recon :  1
Anti-tank :  2
Fortification :  2
Air Defense :  3


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points
Zapisane
Ponury
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1067



« Odpowiedz #11 : Listopad 16, 2016, 09:36:40 »

Scenariusz 10: Harrisburg

Uderzamy na większe miasto w okolicy. Trudności sprawia przede wszystkim teren. Wyjeżdżam ze wzgórz na wschód, żeby trochę rozluźnić korek i dobrze robię, bo tam właśnie rozwija się niewielki kontratak. Czołgi z pomocą śmigłowca i artylerii go rozbijają. Wysyłam też spadochroniarzy, ale nie ryzykuję ich zrzucenia w mieście i wysyłam na wschód. Tam natomiast są goście z erpegami, więc lądują nieco dalej. Reszta wojsk tymczasem podąża przed siebie wbrew prawidłom wojskowości, bo z przodu jest artyleria, a dopiero za nią piechota. Ale tak to akurat musiało zadziałać Smiley W którymś momencie w mieście wybucha powstanie i pojawiają się jednostki amerykańskie, które pomagają opanować miasto. Najgorzej idzie przy wschodnim VH, bo tam siedzi piechota z liderem, ale znów delta wchodzi do akcji i jest pozamiatane.

OpenGen 0.90.54.0 * (28 Jun 2016)  *  AI: Ver 2.00 (2014)
Efile folder: G:\OpenGeneral\efile_ogn_gus\  * Efile version: GusOpen ver. 6.9.7
Campaign: G42 RED TIDE RISING  ,  *  Player prestige modifier 150%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   X-Day  , #0 , Brilliant Victory , score:57
 2   Total Eclipse , #1 , Brilliant Victory , score:61
 3   On the Border , #2 , Brilliant Victory , score:51
 4   Tennessee River , #3 , Brilliant Victory , score:58
 5   Oak Ridge , #4 , Brilliant Victory , score:69
 6   Fort Bragg , #5 , Brilliant Victory , score:65
 7   Virginia , #6 , Brilliant Victory , score:72  +++  Proto: AH-64E Guardian
 8   Pittsburgh strike , #7 , Brilliant Victory , score:60
 9   Appalachians , #8 , Brilliant Victory , score:66
10   Harrisburg , #9 , Brilliant Victory , score:59
--
Campaign score: 618  *  Average: 61

..
Current scenario: Harrisburg,  VH prestige is 240 ,  All map prestige is: 660
Army cost: 4911 , Current prestige is 1678
Prestige available on map yet is 180 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 6
AI stance is Defensive
if BV: +1900, Gettysburg , cap disabled, 9 turns prestige: 450
if V : +850, Gettysburg , cap disabled, 12 turns prestige: 585
if TV: +400, Gettysburg , cap disabled, 15 turns prestige: 720
Ls: Loss , turn prestige: 720

Infantry
*  National Guard 2010 , Stryker DVH , I/121/48BCT , 2 bars , 278 exp , USA , 9/10 , 6 kill , 0 pp - U:001  [+2 exp]
*  M2A3 Bradley (Planes:0/1), II/121/48BCT , 2 bars , 203 exp , USA , 10/10 , 6 kill , 0 pp - U:004  [+7 exp]
*  Rangers 2010 , GMV (Humvee) ,  , 2 bars , 259 exp , USA , 10/10 , 12 kill , 0 pp - U:006  [+27 exp]
*  Marine Eng. 2010 , M939 ,  , 3 bars , 303 exp , US Marines , 10/10 , 3 kill , 0 pp - U:011  [+10 exp]
 Bridgelayer ,  , 1 bars , 100 exp , USA , 10/10 , 1 kill , 444 pp - U:014
*  Delta 2010 , GMV (Humvee) ,  , 3 bars , 327 exp , USA , 5/10 , Infiltration Tactics  , 5 kill , 0 pp - U:015  [+83 exp]

Tank 
 M1A2TUSK Abrams ,  , 3 bars , 352 exp , USA , 10/10 , First Strike  , 30 kill , 1296 pp - U:010  [+51 exp]
 M1A2TUSK Abrams ,  , 1 bars , 129 exp , USA , 7/10 , Bridging  , 6 kill , 907 pp - U:017  [+37 exp]

Recon
 Stryker DVH ,  , 2 bars , 277 exp , USA , 10/10 , Recon, 5 kill , 456 pp - U:005  [+21 exp]
 Stryker DVH ,  , 0 bars , 0 exp , USA , 10/10 , 0 kill , 456 pp - U:019

Artillery
*  M109A6 Paladin , I/118/48BCT , 4 bars , 483 exp , USA , 14/10 , 10 kill , 0 pp - U:002  [+73 exp]
 M777 , M939 ,  , 3 bars , 375 exp , USA , 13/10 , 7 kill , 764 pp - U:007  [+21 exp]
 M777 , M939 ,  , 3 bars , 368 exp , USA , 10/10 , Overwhelming Attack  , 10 kill , 588 pp - U:008  [+46 exp]
*  M777 , M939 ,  , 3 bars , 371 exp , US Marines , 13/10 , Street Fighter  , 2 kill , 0 pp - U:012  [+23 exp]
*  M1128 Mobile Gun System ,  , 0 bars , 0 exp , USA , 10/10 , 0 kill , 0 pp - U:059

Air Defense
*  MIM-104D Patriot , I/108/48BCT , 2 bars , 201 exp , USA , 10/10 , Support, 6 kill , 0 pp - U:003  [+8 exp]

Fighter
*  F-15E Strike Eagle ,  , 4 bars , 486 exp , USA , 10/10 , Battlefield Intelligence  , Support, 4 kill , 0 pp - U:009  [+65 exp]
*  Harrier AV-8D ,  , 4 bars , 414 exp , US Marines , 10/10 , 6 kill , 0 pp - U:013  [+21 exp]

Tactical Bomber
+  AH-64E Guardian ,  , 0 bars , 79 exp , USA , 10/10 , 2 kill , 0 pp - U:016  [+8 exp]

Player 1 : USA
Killed: INF:64   TNK:3    RCN:11   AT:15   FLAK:2    FORT:10   ATY:16   AD:11   FTR:7    TB:6    LB:1      Total: 146
Lost  : INF:4      Total: 4

BV 10
V   0
TV  0
L   0

Averages:
Infantry       *   6 Units *  1 Leaders      Total :   1470 exp,     33 kill,    444 pp    Average:    245 exp,      6 kill,     74 pp
Tank           *   2 Units *  2 Leaders      Total :    481 exp,     36 kill,   2203 pp    Average:    241 exp,     18 kill,   1102 pp
Recon          *   2 Units *  0 Leaders      Total :    277 exp,      5 kill,    912 pp    Average:    139 exp,      3 kill,    456 pp
Artillery      *   5 Units *  2 Leaders      Total :   1597 exp,     29 kill,   1352 pp    Average:    319 exp,      6 kill,    270 pp
Air Defense    *   1 Units *  0 Leaders      Total :    201 exp,      6 kill,      0 pp    Average:    201 exp,      6 kill,      0 pp
Fighter        *   2 Units *  1 Leaders      Total :    900 exp,     10 kill,      0 pp    Average:    450 exp,      5 kill,      0 pp
Tactical Bomber *   1 Units *  0 Leaders      Total :     79 exp,      2 kill,      0 pp    Average:     79 exp,      2 kill,      0 pp
* Summary:     *  19 Units *  6 Leaders      Total :   5005 exp,    121 kill,   4911 pp    Average:    263 exp,      6 kill,    258 pp


Player 1  USA   has 23 units total (core+aux):
Infantry : 10
Tank   :  2
Recon :  2
Artillery :  5
Air Defense :  1
Fighter :  2
Tactical Bomber :  1

Player 2  Russia   has 8 units total (core+aux):
Infantry :  5
FlaK :  1
Artillery :  1
Air Defense :  1


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points
Zapisane
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 3254


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #12 : Listopad 16, 2016, 09:45:54 »

to fajnie by było, gdyby 1) posiłki pojawiały się w SH albo w jego otoczeniu, albo 2) na skraju mapy z wcześniejszą informacją,
Co do punktu 1, to główny problem polega na tym, że posiłki pojawiające się w SH miałyby sens jedynie w przypadku gdy na mapie dostępny jest pojedynczy SH, a posiłki przybywają z jednego kierunku (rejon SH).
Bardziej złożone przypadki, czyli kilka SH na mapie i/lub posiłki przybywające z rożnych kierunków byłyby nie praktyczne.
AI wystawiałby jednostki w tym SH który by mu akurat najbardziej odpowiadał.

Co do punktu 2, to owszem ostrzeżenie jest wygodne, ale nie koniecznie sensowne w każdym wypadku. W niektórych sytuacjach (historycznych, fabularnych) posiłki przybywające bez ostrzeżenia mają swój sens.
Jeśli autor ma taką ochotę lub plan, to może dodać ostrzeżenie tekstowe, albo po przybyciu zatrzymać jednostki w miejscu na kilka tur, ale to dotyczy sytuacji gdy jego zamiarem jest symulacja "spodziewanych" posiłków.
W przypadku posiłków przybywających "z zaskoczenia", klasyczne rozwiązanie moim zdaniem jest jak najbardziej racjonalne.
Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
sympatyk
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1320


« Odpowiedz #13 : Listopad 17, 2016, 06:46:05 »

Cytuj
Znów - magia, teleportacja, przez którą tracę cenną jednostkę.

Oj tam, to samo co ze "stosami" na jednym heksie - zaskoczenie działa tylko raz ...  Wink
Jeśli będziesz grał następny raz i następny - to będziesz już wiedział ...  Wink
Dlatego mówią - chcesz być mistrzem - graj, graj graj ...  Grin

A, gdzie umieścić posiłki  - to zawsze dylemat - nie ma co denerwować Autora .. nikt nie przewidzi jak jest najlepiej  Evil
Zapisane
Ponury
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1067



« Odpowiedz #14 : Listopad 17, 2016, 11:17:57 »

Co do punktu 1, to główny problem polega na tym, że posiłki pojawiające się w SH miałyby sens jedynie w przypadku gdy na mapie dostępny jest pojedynczy SH, a posiłki przybywają z jednego kierunku (rejon SH).
Bardziej złożone przypadki, czyli kilka SH na mapie i/lub posiłki przybywające z rożnych kierunków byłyby nie praktyczne.
AI wystawiałby jednostki w tym SH który by mu akurat najbardziej odpowiadał.

Mnie by to nie przeszkadzało. Jeżeli mamy założenie, że posiłki pojawiają się w SH, to gracz wie, że tam może się spodziewać posiłków, więc gra gitara.

Co do punktu 2, to owszem ostrzeżenie jest wygodne, ale nie koniecznie sensowne w każdym wypadku. W niektórych sytuacjach (historycznych, fabularnych) posiłki przybywające bez ostrzeżenia mają swój sens.
Jeśli autor ma taką ochotę lub plan, to może dodać ostrzeżenie tekstowe, albo po przybyciu zatrzymać jednostki w miejscu na kilka tur, ale to dotyczy sytuacji gdy jego zamiarem jest symulacja "spodziewanych" posiłków.
W przypadku posiłków przybywających "z zaskoczenia", klasyczne rozwiązanie moim zdaniem jest jak najbardziej racjonalne.

Tutaj poruszamy dość fundamentalną kwestię realizmu. Posiłki "z zaskoczenia" - co to tak naprawdę znaczy? Jeżeli trzymamy się ściśle historii i to już dość późnego okresu, to możemy zrzucić to na transport nocami (często koleją), zaawansowane szyfrowanie (czyli udajemy, że dana jednostka jest tu, a w rzeczywistości jedzie gdzieś indziej.) i miażdżącą przewagę w powietrzu. Wszystko sprowadza się do braku dostatecznego rozpoznania lotniczego, dostatecznego patrolowania i łapania jeńców itp. Ale to w rzeczywistości.

W grze nie mamy tur nocnych, rzadko jest transport kolejowy, nie ma szyfrowania, nie ma patrolowania i pozyskiwania jeńców. Do rozpoznania mamy więc lotnictwo i naziemne recony. Skoro nie ma tur nocnych, to nie ma prawa mnie zaskoczyć transport nocny. Skoro nie ma szyfrowania, to nie ma prawa istnieć sobie jednostka i nagle zniknąć i pojawić się gdzieś indziej (ale takiego czegoś póki co w grze nie zauważyłem). Jeżeli jedyne, na czym gra się opiera, to rozpoznanie lotnicze i naziemne, w dodatku ograniczone wielkością mapy, to posiłki "z zaskoczenia" nie mają racji bytu, jeżeli gracz opanował dany obszar, panuje w powietrzu i prowadzi szeroko zakrojone rozpoznanie, którego zasięg jest ograniczony wyłącznie rozmiarem mapy. Nie mogą się pojawić posiłki "z zaskoczenia", bo gracz rozpoznał całą mapę czy dany teren, a gdyby nie ograniczenia wielkości mapy, to by rozpoznał jeszcze i dziesiątki heksów dalej i wykrył nadjeżdżające posiłki. To w sytuacji, gdy te posiłki faktycznie pojawiają się na skraju mapy. Skądś one musiały przybyć, więc skoro nadjeżdżały z kierunku, który gracz miał opanowany i rozpoznany, to nie mają prawa go zaskoczyć. Taka jest moja logika. Więc dla mnie rozsądną zmianą byłoby wstawianie posiłków na krańcu mapy bez możliwości ruchu i strzału, albo jeżeli nie jest to możliwe - ostrzeganie wcześniej, żeby jednak ten realizm nieco zachować.

Historycznością też nie ma się co zasłaniać, bo gdyby wszystko robić historycznie, to np. wojska SS w kampanii B02 czy B04 nie miałyby prawa zdobyć BV w scenariuszach normandzkich, bo historycznie przecież tylko się wycofywały i topniały w oczach. Dlatego jeżeli historycznie jakiegoś dowódcę posiłki zaskoczyły, nie oznacza, że gracza one też by zaskoczyły Smiley Bo gracz może więcej, wie więcej, ma lepsze rozpoznanie, lepiej dowodzi i szybciej zajmuje cele. Wystarczy, że zajmie kilka miast szybciej niż historyczny dowódca i już historyczne posiłki mogą się nie pojawić, bo sytuacja na froncie jest inna i zamiast kontratakować mogły zostać wysłane do załatania innej dziury, albo całkiem wycofane.

I tak jak pisałem wcześniej - nie jestem przeciwny posiłkom, ale fajnie by było, gdyby pojawiały się sensownie i realistycznie, czyli na krańcach mapy lub w SHeksach i nie miały możliwości ruchu i strzału od razu po pojawieniu się. Jeżeli to niemożliwe - to z ostrzeżeniem przed scenariuszem albo w trakcie. W przeciwnym razie mam wrażenie, że nieważne, co ja - dowódca - robię, by się zabezpieczyć i uchronić, jak sprytnie i umiejętnie dowodzę, to i tak zawsze i wszędzie może zadziałać magia i teleportować wroga tam, gdzie on nie ma prawa się pojawić "z zaskoczenia", co jest megafrustrujące.
Zapisane
Strony: [1] 2 3 4   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Aktualnie w bazie: 59 gry strategiczne 12 stare gry do pobrania 5 recenzje 2 poradniki 37 plików 333 zdjęć w galerii 87 newsów
Polityka prywatności | Disclaimer | O nas | Współpraca | Sitemap | Kontakt | Kanały RSS
© 1996-2008 The Generals' Guild Team All Rights Reserved. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Projekt F.D.G. STUDIO, script by Szarik and Depet
Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
War in the Pacific / Decisive Battles by Ryan | Games House | Panzer General | Heroes of Might and Magic
The Generals' Guild czyli Gildia Generałów to serwis graczy - pasjonatów gier strategicznych o bogatej tradycji istniejący od 1996 roku.
Naszym celem jest stworzenie rzetelnego i interesującego portalu poświęconego takim pozycjom na rynku gier jak złożone, wojenne gry
strategiczne, taktyczne i operacyjne
we wszystkich znanych kategoriach - począwszy od tematyki średniowiecza po science-fiction i fantasy...