Portal Gier Strategicznych | The Generals' Guild | Biblioteka Gier Portal Gier Strategicznych | The Generals' Guild | Biblioteka Gier
Portal Gier Strategicznych | The Generals' Guild | Biblioteka Gier Portal Gier Strategicznych | The Generals' Guild | Biblioteka Gier
Portal Gier Strategicznych | The Generals' Guild | Biblioteka Gier Portal Gier Strategicznych | The Generals' Guild | Biblioteka Gier
Portal Gier Strategicznych | The Generals' Guild | Biblioteka Gier Strona główna | Pomoc | Szukaj | Zaloguj się | Rejestracja
Sierpień 19, 2019, 02:36:02 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
 
 
Strony: [1] 2   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Kampania W94 "Kampania Vietkongu i Wietnamu Północnego"  (Przeczytany 2385 razy)
kowdar
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 2236



WWW
« : Czerwiec 18, 2017, 11:44:36 »

Kampania W94 "Kampania Vietkongu i Wietnamu Północnego"

http://www.opengeneral.pl/kampanie_vi.html

Jedna z bardziej ciekawych i klimatycznych kampanii w jakie grałem.
Mapy ... super, prawie na żadnych wcześniej nie grałem (albo nie pamiętam).
Gramy małą i niezbyt rozbudowaną armią, trzeba czasami sposobem, a nie siłowo,
bo przewaga technologiczna po stronie wroga. Ale okazuje się, że zaawansowany sprzęt
także przegrywa ze zdeterminowanymi wojownikami Smiley
Sądzę, że warto spróbować, bo takich kampanii nie jest zbyt dużo ...

Przebieg kampanii:
Campaign: W94_nvc * W94 VIET CONG and NORTH VIETNAM CAMPAIGN v.4.0
Scn #   File          Scenario title              Date            BV  V   TV  L   Map       #1  Wpp1    #2  Wpp2
0   W94_NVC00.xscn    RAID AT BINH GIA            Dec 28, 1964    1   1   1   Ls  767.jpg   6   551     9   1393
1   W94_NVC01.xscn    ESCAPE FROM VUNG TAU        Dec 29, 1964    2   2   2   Ls  768.jpg   0   0       12  2146
2   W94_NVC02.xscn    ATTACK ON THE PLEI ME CAMP  Oct 19, 1965    3   3   3   Ls  772.jpg   3   520     22  3801
3   W94_NVC03.xscn    IA DRANG                    Nov 14, 1965    4   4   4   Ls  773.jpg   3   246     9   1879
4   W94_NVC04.xscn    MILITARY REGION IV CRISIS   Jan 4,  1966    5   5   5   5   774.jpg   11  1444    25  8408
5   W94_NVC05.xscn    ASIAN CLASH                 Jul 18, 1967    6   6   6   Ls  775.jpg   7   327     23  4023
6   W94_NVC05B.xscn   STRIKE ON KONTUM            Nov 3,  1967    7   7   7   7   998.jpg   14  1665    20  7066
7   W94_NVC06.xscn    ATTACK ON KHE SANH          Jan 15, 1968    8   8   8   Ls  766.jpg   11  1656    38  6654
8   W94_NVC07.xscn    TET OFFENSIVE               Jan 31, 1968    9   9   9   Ls  680.jpg   8   1394    35  9059
9   W94_NVC08.xscn    LAOS COUNTEROFFENSIVE       Feb 12, 1971    10  10  10  Ls  797.jpg   0   0       25  6860
10  W94_NVC09.xscn    BATTLE OF KONTUM            May 15, 1972    11  11  11  Ls  998.jpg   25  3892    31  9469
11  W94_NVC10.xscn    LIBERATION OF SAIGON        Apr 24, 1975    Win Win Ls  Ls  647.jpg   11  1532    48  16294
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 19, 2017, 10:50:32 wysłane przez kowdar » Zapisane

Polecam moją stronę z kampaniami OpenGen na Gustlik efile:
http://opengeneral.pl
Jaro
Moderator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1205


« Odpowiedz #1 : Czerwiec 08, 2019, 05:59:54 »

Czy brak ZiŁ-157 na liście zakupów w początkowych scenariuszach jest zamierzony? Armata 122mm M-30 nie ma jak się przemieszczać. Sad
Moździerz 120 mm też nie ma transportu. Nawet koników.

W scenariuszu, w którym po raz pierwszy pojawia się cięższy sprzęt warto by uściślić, że będzie on dostępny do końca kampanii. Ja odebrałem podaną informację, jako że będzie dostępny tylko w tym scenariuszu i posprzedawałem prawie wszystko aby kupić sprzęt ciężki  Angry

Obrona przeciwlotnicza wymaga weryfikacji. S-60 - jedyna obrona plot - nie ma opcji "J" - Jet - stealth i nie przechwytuje przelatujących samolotów wroga  Undecided Zresztą jest mizerna w skuteczności. Wróg lata prawie bezkarnie. Prawie, bo głupota AI daje pewne szanse na odwet  Grin
Druga opcja - wyrzutnia rakiet nie ma transportu i dodatkowo kosztuje majątek.

Rzeczywiście warto było spróbować. Straty są ogromne i trudno ich uniknąć przy grze obronnej przy przewadze wroga. Ale jak się przywyknie to reszta jest czystą przyjemnością.
Polecam.
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 09, 2019, 10:20:44 wysłane przez Jaro » Zapisane

Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI
Jaro
Moderator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1205


« Odpowiedz #2 : Czerwiec 09, 2019, 07:40:09 »

ESCAPE FROM VUNG TAU - briefing mówi o utrzymania 1 VH dla BV ale potrzeba dwóch.
Zapisane

Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 3247


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #3 : Czerwiec 09, 2019, 10:25:56 »

Obrona przeciwlotnicza wymaga weryfikacji. S-60 - jedyna obrona plot - nie ma opcji "J" - Jet - stealth i nie przechwytuje przelatujących samolotów wroga  Undecided Zresztą jest mizerna w skuteczności. Wróg lata prawie bezkarnie. Prawie, bo głupota AI daje pewne szanse na odwet  Grin
Druga opcja - wyrzutnia rakiet nie ma transportu i dodatkowo kosztuje majątek.
S-60 to dość prosta armata przeciwlotnicza, opracowana w latach 50-tych. Nie powinna przechwytywać odrzutowców.

Co do transportu S-75, to można dyskutować, ale cena jest identyczna jak w wersji radzieckiej, czyli nawet zbyt niska.
Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
Jaro
Moderator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1205


« Odpowiedz #4 : Czerwiec 09, 2019, 10:28:43 »

Nie chcę zmieniać S-60 tylko może podrzucić Wietnamowi jakieś inne pelotki - przechwytujące odrzutowce. Mogą być z "darów"  Evil
Zapisane

Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 3247


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #5 : Czerwiec 09, 2019, 10:46:43 »

Nie chcę zmieniać S-60 tylko może podrzucić Wietnamowi jakieś inne pelotki - przechwytujące odrzutowce. Mogą być z "darów"  Evil
Niestety, musisz znaleźć jakiś inny sposób na amerykanów  Evil.
Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
Jaro
Moderator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1205


« Odpowiedz #6 : Czerwiec 11, 2019, 10:25:18 »

AI w tej kampanii niedomaga - jednostki generalnie są niechętne do działania (szczególnie artyleria).  To wymaga precyzyjnego strojenia działań atakujących jednostek AI bo część jednostek błąka się lub w ogóle pozostaje na miejscu.
Tylko wtedy trudność kampanii zdecydowanie wzrośnie. Będzie potrzeba więcej prestiżu.

Będą w tej wiadomości dopisywał informacje o wymaganych modyfikacjach w kolejnych scenariuszach.
0   W94_NVC00.xscn    RAID AT BINH GIA     
       posiłki błąkają się po mapie - trzeba im ustawić cel

1   W94_NVC01.xscn    ESCAPE FROM VUNG TAU
       nie mam uwag, bo zwiałem najszybciej, jak to możliwe - do sprawdzenia, jeśli ktoś zdecyduje się bronić
 
2   W94_NVC02.xscn    ATTACK ON THE PLEI ME CAMP
        jest ok

3   W94_NVC03.xscn    IA DRANG
       posiłki - spadochroniarze i obserwator artyleryjski - nie ruszają się w ogóle - dodać cel
           
4   W94_NVC04.xscn    MILITARY REGION IV CRISIS
        część artylerii nie porusza się wcale - trzeba dać cel lub podążanie za inną jednostką

Na ten moment prestiżu jest dosyć ale pod warunkiem, że uciekamy zamiast bronić. Skutkuje to mniejszym doświadczeniem, co za chwilę zaboli. Moim zdaniem należało by dorzucić kaski. Natomiast aby przejść kolejny scenariusz potrzeba sporych uzupełnień.

5   W94_NVC05.xscn    ASIAN CLASH
         cała artyleria pozostała na stanowiskach wyjściowych. Aż się boję co by się działo, gdyby jednak się ruszyła. Ten scenariusz byłby nie do wygrania. Jedna z atakujących grup wędruje w inne miejsce niż powinna. Należy im wyznaczyć cel. Piechota z daleka praktycznie się nie ruszyła.
       
6   W94_NVC05B.xscn   STRIKE ON KONTUM           
7   W94_NVC06.xscn    ATTACK ON KHE SANH         
8   W94_NVC07.xscn    TET OFFENSIVE               
9   W94_NVC08.xscn    LAOS COUNTEROFFENSIVE       
10  W94_NVC09.xscn    BATTLE OF KONTUM           
11  W94_NVC10.xscn    LIBERATION OF SAIGON       

PS
Jednostki i transporty do przeglądu - działo samobieżne M110 jeździ na ciężarowce,  piechota bierze piechotę na barana  Tongue
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 12, 2019, 08:10:03 wysłane przez Jaro » Zapisane

Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI
Jaro
Moderator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1205


« Odpowiedz #7 : Czerwiec 11, 2019, 10:29:19 »

Czy brak ZiŁ-157 na liście zakupów w początkowych scenariuszach jest zamierzony? Armata 122mm M-30 nie ma jak się przemieszczać. Sad
Moździerz 120 mm też nie ma transportu. Nawet koników.
Problem z transportami chyba był związany z wersją gry. Cały czas mam najnowszą testową bo testuję wprowadzane przez Luisa poprawki.
Zacząłem grać jeszcze raz na najnowszej wersji i koniki są dostępne.
Zapisane

Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI
Jaro
Moderator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1205


« Odpowiedz #8 : Czerwiec 12, 2019, 10:17:37 »

AI w tej kampanii niedomaga - jednostki generalnie są niechętne do działania (szczególnie artyleria)...
Przełączyłem się na AI 3.0 i teraz działa jak powinno. Niebo a ziemia. Zacznę od nowa, bo to całkiem inna zabawa.
Zapisane

Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI
kowdar
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 2236



WWW
« Odpowiedz #9 : Czerwiec 13, 2019, 10:33:23 »

Jak chcesz to poprawiaj tą kampanię (lub inne) na bieżąco, aby je ulepszyć lub poprawić i na koniec daj mi je tylko do publikacji na stronie. Łącznie z wersją AI.
Zapisane

Polecam moją stronę z kampaniami OpenGen na Gustlik efile:
http://opengeneral.pl
Jaro
Moderator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1205


« Odpowiedz #10 : Czerwiec 15, 2019, 02:27:02 »

Kowdar, zerknij na poniższą listę zakupów:
'---
'Config purchase file for scenario: W94_NVC00.xscn 1964-12
'* List of items to purchase all active players *
'  Only equipment code (left number) is meaningful
'  Can add or remove items manually as far as each line start with a valid equipment code
'---

$list=6 items  ' Replacement for default list
3635  '  Light AA - all countries
3637  '  Sniper  - all countries
4940  '  Wagon  [TPT  Vietnam]  Cost: 24
4949  '  120mm Mortar  [ATY  Vietnam]  Cost: 144
5070  '  DSzK 12,7  [ AT  Vietnam]  Cost: 144
5105  '  BRDM (7,62) - USRR
5400  '  Viet Cong 58  [INF  Vietnam]  Cost: 144
5982  '  ZPU-4 - LWP
6190  '  Bicycle  [TPT  Vietnam]
6191  '  Wagon  [TPT  Vietnam]  Cost: 48

Jednostki zaznaczone na czerwono w ogóle się nie pokazują w grze. Pewnie dlatego, że nie Wietnamskie. Jaki był zamysł z dodaniem tych jednostek do listy zakupów?

Waldzios - czy obce jednostki mogą się pojawić do zakupu jeśli są na liście zakupów ale dany kraj nie jest wybrany jako sojusznik? Co z jednostkami All country?
Zapisane

Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 3247


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #11 : Czerwiec 15, 2019, 03:23:18 »

Jednostki zaznaczone na czerwono w ogóle się nie pokazują w grze. Pewnie dlatego, że nie Wietnamskie. Jaki był zamysł z dodaniem tych jednostek do listy zakupów?
Przed chwilą uruchomiłem W94 (silnik OpenGen 0.92.0.5 * 9 Dec 2018) i jednostki z listy jak najbardziej pokazują się na liście zakupów.

Waldzios - czy obce jednostki mogą się pojawić do zakupu jeśli są na liście zakupów ale dany kraj nie jest wybrany jako sojusznik? Co z jednostkami All country?
Patrz obrazek powyżej. Masz przykład sprzętu radzieckiego i 'All country'.
Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
Jaro
Moderator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1205


« Odpowiedz #12 : Czerwiec 15, 2019, 03:46:48 »

Nie wiem co powiedzieć... u mnie teraz też są. Gram już któryś raz bo  poprawiam i testuję. Może flak-a bym przegapił ale BRDM-a i snajpera... nie sądzę. Albo jakoś cholera albo upał. Evil
Dzięki.
Zapisane

Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI
Jaro
Moderator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1205


« Odpowiedz #13 : Czerwiec 15, 2019, 04:45:47 »

A jednak to nie pogoda. Jest jakiś błąd w wersji testowej. Dałem znać Luisowi.
Zapisane

Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI
Jaro
Moderator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1205


« Odpowiedz #14 : Czerwiec 15, 2019, 10:16:58 »

To nie wada tylko cecha nowej wersji.
W nowym silniku jednostki z listy zakupów gracza muszą się pokrywać z krajami zdefiniowanymi jako wspierające w scenariuszu. Inaczej nie będą dostępne do zakupu.
Zapisane

Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI
Strony: [1] 2   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Aktualnie w bazie: 59 gry strategiczne 12 stare gry do pobrania 5 recenzje 2 poradniki 37 plików 333 zdjęć w galerii 87 newsów
Polityka prywatności | Disclaimer | O nas | Współpraca | Sitemap | Kontakt | Kanały RSS
© 1996-2008 The Generals' Guild Team All Rights Reserved. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Projekt F.D.G. STUDIO, script by Szarik and Depet
Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
War in the Pacific / Decisive Battles by Ryan | Games House | Panzer General | Heroes of Might and Magic
The Generals' Guild czyli Gildia Generałów to serwis graczy - pasjonatów gier strategicznych o bogatej tradycji istniejący od 1996 roku.
Naszym celem jest stworzenie rzetelnego i interesującego portalu poświęconego takim pozycjom na rynku gier jak złożone, wojenne gry
strategiczne, taktyczne i operacyjne
we wszystkich znanych kategoriach - począwszy od tematyki średniowiecza po science-fiction i fantasy...