Portal Gier Strategicznych | The Generals' Guild | Biblioteka Gier Portal Gier Strategicznych | The Generals' Guild | Biblioteka Gier
Portal Gier Strategicznych | The Generals' Guild | Biblioteka Gier Portal Gier Strategicznych | The Generals' Guild | Biblioteka Gier
Portal Gier Strategicznych | The Generals' Guild | Biblioteka Gier Portal Gier Strategicznych | The Generals' Guild | Biblioteka Gier
Portal Gier Strategicznych | The Generals' Guild | Biblioteka Gier Strona główna | Pomoc | Szukaj | Zaloguj się | Rejestracja
Grudzień 06, 2019, 01:09:17 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
 
 
Strony: 1 2 [3]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Kampania W84 "Niemiecki Korpus Pacyfiku"  (Przeczytany 17002 razy)
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 3334


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #30 : Październik 23, 2018, 03:37:54 »

Przygotowałem pierwszą wersje. Jeszcze nie w pełni przetestowaną.

Posłuchałem sugestii Zsamota i dodałem dodatkowe działo  '10.5 sK18'. Siła oddziałów lądowych powinna być teraz co najmniej wystarczająca. W tej kwestii nie powinno być problemów.

Najbardziej obawiam się zmian w pogodzie. Zdecydowana większość scenariuszy była dotąd rozgrywana przy idealnej pogodzie (pustynne strefy klimatyczne). Po zmianach, pustynny klimat zastąpiła pogoda tropikalna lub subtropikalna.
Na pewno wpłynie to na trudność scenariuszy. Jak bardzo, to już kwestia do przetestowania...

Jeśli ktoś ma ochotę wypróbować, link do zmodyfikowanych plików: W84_v1.zip.
Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
Mario
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1151


« Odpowiedz #31 : Październik 23, 2018, 04:24:41 »

Mam pytanie czy można w sztabie, którego nie da się downgrade'ować dać transport 251/16 [W]?
A tak na marginesie- czy  zastanawiałeś się może nad możliwością dodania jednostki sztabowej do efila tak, żeby można było ją ulepszać (w kolejnych wersjach rozwojowych lepszy transport, ewentualnie lepsze możliwość "widzenia") Smiley
Zapisane

Najjaśniejszy Panie, do prowadzenia wojny potrzebne są trzy rzeczy: pieniądze, pieniądze i jeszcze raz pieniądze.
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 3334


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #32 : Październik 23, 2018, 04:49:22 »

Mam pytanie czy można w sztabie, którego nie da się downgrade'ować dać transport 251/16 [W]?
Można. Z poziomu Suite można przydzielić dowolny transport.
Pytanie tylko, czy istnieje realna potrzeba? Konkretny sztab ma już 5 pełne belek, więc możliwość ataku nie jest mu do niczego potrzebna.

Jeśli ci zależy, to mogę wymienić transport. Może niekoniecznie na  '251/16' (to wyspecjalizowana jednostka/ samobieżny miotacz ognia), ale '251/1' powinno być OK.

A tak na marginesie- czy  zastanawiałeś się może nad możliwością dodania jednostki sztabowej do efila tak, żeby można było ją ulepszać (w kolejnych wersjach rozwojowych lepszy transport, ewentualnie lepsze możliwość "widzenia") Smiley
Niespecjalnie:
- nie można ulepszać jednostki, której nie można kupić; a umożliwienie kupna sztabu powodowało by różne komplikacje i nadużycia (to tania jednostka z 'combat support');
- ulepszanie transportu sztabu wymagałoby dodatkowej wagi transportowej, a tych po prostu niema;
- jednostki komandosów (Brandenburger, Kustenjager itp) pełnią rolę drogiego sztabu;
Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
Mario
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1151


« Odpowiedz #33 : Październik 23, 2018, 08:58:01 »

Dzięki Smiley,
To ja poproszę'251/1'.
Co do sztabu rozumiem ograniczenia lecz w niektórych kampaniach prosi się, żeby można było kupić sztab (nie piszę tu o tej konkretnie- i nie mam na myśli kampanii niemieckich). Niekiedy sztab przydzielany z początkowym transportem pod koniec kampanii jest już archaiczny.
Można by zwiększyć znacząco cenę takiej jednostki (ale brak dodatkowej wagi transportowej chyba uniemożliwia wprowadzenie do efila takiej jednostki Grin).
Zapisane

Najjaśniejszy Panie, do prowadzenia wojny potrzebne są trzy rzeczy: pieniądze, pieniądze i jeszcze raz pieniądze.
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 3334


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #34 : Październik 25, 2018, 11:20:04 »

Kolejna wersja testowa.

Zmiany:
- przywrócone oryginalne ustawienia pogody;
- obniżone bazowe stany jednostek przeciwnika (losowe wartości z przedziału 2-6sp);
- sztab z transportem '251/1' ( jakby co, można winić Mario Wink );

Link do nowej wersji: W84_v2.zip
Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
Mario
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1151


« Odpowiedz #35 : Październik 25, 2018, 11:57:59 »

Dzięki,
Winę biorę na siebie Wink
Czy bazowe obniżenie stanu jednostek przeciwnika nie ułatwi zbyt rozgrywki?
Zapisane

Najjaśniejszy Panie, do prowadzenia wojny potrzebne są trzy rzeczy: pieniądze, pieniądze i jeszcze raz pieniądze.
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 3334


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #36 : Październik 26, 2018, 12:37:19 »

Czy bazowe obniżenie stanu jednostek przeciwnika nie ułatwi zbyt rozgrywki?
Nie chodzi o bazowe obniżenie stanu jednostek, ale obniżenie stanów bazowych.
Jednostka ma aktualna i bazową siłę (current/base strength).  Pierwsza wartość określa aktualną siłę jednostki, druga silę do której jednostka może być uzupełniona.
Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
Mario
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1151


« Odpowiedz #37 : Październik 26, 2018, 01:00:50 »

Ok, jasne
ale jeżeli my możemy nasze jednostki uzupełnić do stanu 10 pkt to czy AI też nie powinno mieć takiej możliwości.
AI też chyba ma określoną ilość prestiżu dzięki której uzupełnia swoje jednostki Huh
Zapisane

Najjaśniejszy Panie, do prowadzenia wojny potrzebne są trzy rzeczy: pieniądze, pieniądze i jeszcze raz pieniądze.
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 3334


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #38 : Październik 26, 2018, 01:32:48 »

Ok, jasne
ale jeżeli my możemy nasze jednostki uzupełnić do stanu 10 pkt to czy AI też nie powinno mieć takiej możliwości.
AI też chyba ma określoną ilość prestiżu dzięki której uzupełnia swoje jednostki Huh
Teoretycznie tak. Problem w tym, że gracz uzupełnia stany kiedy musi, a AI kiedy może.
Dziwnie wygląda gdy pancernik ostrzeliwuje jednostkę na wybrzeżu, a ta uzupełnia swoje stany do 10/10 w kolejnej turze (podwójnie dotkliwe w przypadku bunkrów).
Poza tym, AI ma określoną ilość prestiżu, niekoniecznie dużą i uzupełnianie do 10/10 szybko go tego prestiżu pozbawia. Jeśli uzupełnia do kilku sp, prestiżu wystarcza mu na dłużej i dla większej liczby jednostek.
Jest też czynnik losowy, czasem AI uzupełni do 10/10 piechotę albo pelotkę, a kiedy indziej działo przybrzeżne które ostrzeliwałeś przez 3 tury.
Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
Jaro
Moderator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1207


« Odpowiedz #39 : Październik 26, 2018, 09:37:08 »

A nie warto by zrobić bunkrów, budynków i baterii nadbrzeżnych z bazowym stanem=1?
Dziwnie wygląda, gdy bunkry i budynki odbudowują się w trakcie scenariusza Smiley
Zapisane

Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 3334


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #40 : Październik 26, 2018, 11:46:11 »

A nie warto by zrobić bunkrów, budynków i baterii nadbrzeżnych z bazowym stanem=1?
Szczerze mówiąc, ustawiłem losowe wartości (przedział 2-6) trochę z lenistwa (to wersja testowa).
Bazowy stan =1 dla bunkrów ma sens. Pewnie docelowo  tak zrobię.

EDIT.
Nowa, mniej losowa wersja.
Fortyfikacje stany 10/1, pozostałe jednostki 10/5.
Link: W84_v3.zip
« Ostatnia zmiana: Październik 26, 2018, 12:16:47 wysłane przez Waldzios » Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 3334


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #41 : Październik 29, 2018, 02:09:23 »

Przemyślałem kilka kwestii.

Wprowadzenie do kampanii zawiera kilka krytycznych stwierdzeń: "GPC has a few prototype weapons from German factory like ocean's submarines and new German carrier with powerfull fighters."
oraz "III Reich will be able to provide you a new naval and air units, and only a few shipments of land units equipment".
Potem w trakcie kampanii, kilkakrotnie pojawiają się informacje o dostępności sprzętu lądowego, w rodzaju: "We were able to deliver transport of land equipment to expand your Corps."

Czyli, aby zachować oryginalną koncepcje autora, początkowa armia powinna posiadać w składzie "prototypowe" jednostki, a "lądowy" sprzęt powinien być dostępny tylko przy kilku wybranych okazjach.

Część dotycząca prototypów była stosunkowo łatwa do zrealizowania.
Oceaniczne okręty podwodne 'XXI Class' były zbyt "nadczasowe", więc dodałem eksperymentalne okręty  'XVIII Class' (Type XVIII).
Lotniskowiec 'Zeppelin' pozostał bez zmian.
Myśliwce pokładowe pozostawiłem w wersji 'Bf-109T-2' (wyprzedzają czas tylko o kilka miesięcy).

Cześć dotycząca zakupów była bardziej skomplikowana. Starałem się pogodzić koncepcje autora z grywalnością.
Kompletny brak jednostek naziemnych zupełnie mi nie pasował. Stworzyłem więc alternatywną (fikcyjną) wersje frakcji 'Kriegsmarine Feld'.
Frakcja zawiera piechotę morską i lekkie jednostki wsparcia (najcięższy sprzęt to czołgi Pz II i haubice 10,5cm).
Formalnie frakcja przynależy do Kriegsmarine, więc w teorii nie zmienia koncepcji rozgrywki. Dostępny sprzęt pozwala rozbudować i/lub uzupełnić skład armii, ale nie zastąpi dostaw sprzętu zaplanowanych przez autora.

Podobnie z lotnictwem. Brak możliwości przezbrojenia maszyn pokładowych w niektórych scenariuszach, był co najmniej denerwujący. Dlatego oryginalne ustawienia lotnictwa zachowałem tylko dla maszyn bazujących na lądzie. Lotnictwo pokładowe i "morskie" pozostało dostępne we wszystkich scenariuszach.



Pliki do pobrania: W84_v4.zip.
Wymagany efil w wersji (co najmniej)  GusOpen ver. 7.0.7.


Zestawienie porównawcze armii:
Oryginał:Obecna wersja:
Piechota
*  Brandenburger 40 ,  , 0 bars , 99 exp , Niemcy , 15/10
*  Sniper ,  , 0 bars , 69 exp , Niemcy , 15/10

*  Fallschirm 38 ,  , 0 bars , 0 exp , Niemcy , 10/10
*  FJ Sturmpioniere ,  , 0 bars , 99 exp , Niemcy , 10/10
*  Fallschirm Aufkl. ,  , 0 bars , 42 exp , Niemcy , 10/10

*  Hauptquartier , 251/16 [W] ,  , 5 bars , 533 exp , Niemcy , 15/2
Piechota
*  Brandenburger 40 ,  , 0 bars , 99 exp , Niemcy , 10/10
*  Kustenjager ,  , 0 bars , 64 exp , Niemcy , 10/10
*  Gebirgsjaeger , Maultiere ,  , 0 bars , 88 exp , Niemcy , 10/10
*  Fallschirm 38 ,  , 0 bars , 86 exp , Niemcy , 10/10
*  FJ Sturmpioniere ,  , 0 bars , 99 exp , Niemcy , 10/10
*  Fallschirm Aufkl. ,  , 0 bars , 42 exp , Niemcy , 10/10
*  Pioniere , Opel Blitz 4x4 ,  , 0 bars , 69 exp , Niemcy , 10/10
*  Hauptquartier , 251/3 [W],  , 5 bars , 533 exp , Niemcy , 10/2
Czołg
*  Tiger ,  , 0 bars , 34 exp , Niemcy , 15/10
Czołg
*  Pz IVF2 ,  , 0 bars , 34 exp , Niemcy , 10/10
Rozpoznanie
*  Motorrad Aufklarer 41 ,  , 0 bars , 88 exp , Niemcy , 10/10
Artyleria ppanc.
*  StuG IIIF ,  , 0 bars , 57 exp , Niemcy , 10/10
Artyleria uniwersalna
*  SdKfz 7/1 ,  , 0 bars , 65 exp , Niemcy , 10/10
Artyleria
*  15 cm sFH 37(t) , SdKfz 7 ,  , 0 bars , 53 exp , Niemcy , 15/10
*  Wespe ,  , 0 bars , 85 exp , Niemcy , 15/10
*  17 K18 , SdKfz 9 ,  , 0 bars , 80 exp , Niemcy , 15/10
Artyleria
*  15 sFH18 , SdKfz 7 ,  , 0 bars , 53 exp , Niemcy , 10/10
*  Wespe ,  , 0 bars , 85 exp , Niemcy , 10/10
*  10.5 sK18 , SdKfz 7 ,  , 0 bars , 81 exp , Niemcy , 10/10
*  15 NbWf41 , Sdkfz 11 ,  , 0 bars , 80 exp , Niemcy , 10/10
Myśliwiec
*  Bf-109T-2 (CV),  , 0 bars , 79 exp , Niemcy , 10/10
*  Bf-109T-2 (CV),  , 0 bars , 0 exp , Niemcy , 10/10
*  Bf-109T-2 (CV),  , 0 bars , 0 exp , Niemcy , 10/10
*  Fw-190A-2 ,  , 0 bars , 0 exp , Niemcy , 10/10
Myśliwiec
*  Bf-109T-2 (CV),  , 0 bars , 79 exp , Niemcy , 10/10
*  Bf-109T-2 (CV),  , 0 bars , 72 exp , Niemcy , 10/10
*  Bf-109T-2 (CV),  , 0 bars , 71 exp , Niemcy , 10/10
*  Fw-190A-2 ,  , 0 bars , 74 exp , Niemcy , 10/10
Bomb. taktyczny
*  Ju-87G ,  , 0 bars , 25 exp , Niemcy , 10/10
*  He-114 (CV),  , 0 bars , 16 exp , Niemcy , 10/10
*  Ju-87E (t) (CV),  , 0 bars , 0 exp , Niemcy , 10/10
*  Ju-87C (CV),  , 0 bars , 0 exp , Niemcy , 10/10
*  He-114 (CV),  , 0 bars , 0 exp , Niemcy , 10/10
*  Fw-189A-2 ,  , 0 bars , 0 exp , Niemcy , 10/10
Bomb. taktyczny
*  He-111H ,  , 0 bars , 25 exp , Niemcy , 10/10
*  He-114 (CV),  , 0 bars , 16 exp , Niemcy , 10/10
*  Fi 167 (t) (CV),  , 0 bars , 68 exp , Niemcy , 10/10
*  Ju-87C (CV),  , 0 bars , 73 exp , Niemcy , 10/10
*  He-114 (CV),  , 0 bars , 69 exp , Niemcy , 10/10
*  BV 138 (CV),  , 0 bars , 77 exp , Niemcy , 10/10
Okręt podwodny
*  XXI Class ,  , 0 bars , 59 exp , Niemcy , 10/10
*  XXI Class ,  , 0 bars , 31 exp , Niemcy , 10/10
Okręt podwodny
*  XVIII Class  ,  , 0 bars , 59 exp , Niemcy , 10/10
*  XVIII Class  ,  , 0 bars , 31 exp , Niemcy , 10/10
Niszczyciel
*  1936A "Narvik" ,  , 0 bars , 77 exp , Niemcy , 10/10
*  1936A "Narvik" ,  , 0 bars , 95 exp , Niemcy , 10/10
Niszczyciel
*  1936A "Narvik" ,  , 0 bars , 77 exp , Niemcy , 10/10
*  1936A "Narvik" ,  , 0 bars , 95 exp , Niemcy , 10/10
Pancernik
*  Bismarck (Planes:1/1),  , 0 bars , 37 exp , Niemcy , 10/10
Pancernik
*  Bismarck (Planes:1/1),  , 0 bars , 37 exp , Niemcy , 10/10
Lotniskowiec
*  Zeppelin (Planes:5/5),  , 0 bars , 63 exp , Niemcy , 10/10
Lotniskowiec
*  Zeppelin (Planes:5/5),  , 0 bars , 63 exp , Niemcy , 10/10
Krążownik
*  Hipper CA (Planes:1/1),  , 0 bars , 34 exp , Niemcy , 10/10
Krążownik
*  Hipper CA (Planes:1/1),  , 0 bars , 34 exp , Niemcy , 10/10
Okręt pomocniczy
*  Catapult vessel (Planes:1/2),  , 0 bars , 32 exp , Niemcy , 10/10
« Ostatnia zmiana: Październik 29, 2018, 11:55:56 wysłane przez Waldzios » Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 3334


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #42 : Październik 29, 2018, 11:51:59 »

Wybiegając. Skoro jest nowa frakcja Kriegsmarine Feld to co powiecie by w przyszłości dostosować kampanie W11 NIEMIECKI KORPUS MARINES pod nią?
W11 to kampania rozgrywająca się głównie w Europie, z dość dużymi bitwami na lądzie.
Tymczasem alternatywna wersja 'Kriegsmarine Feld' to lekka frakcja, pomyślana raczej dla kampanii pacyficznych (i podobnych). Raczej nie nadaje się jako samodzielna frakcja do tej kampanii.

Z drugiej strony. na pewno warto dodać w W11 nową frakcje.  To pozwoli na dostęp do jednostek piechoty morskiej, i na pewno urozmaici kampanie
Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
Strony: 1 2 [3]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Aktualnie w bazie: 59 gry strategiczne 12 stare gry do pobrania 5 recenzje 2 poradniki 37 plików 333 zdjęć w galerii 87 newsów
Polityka prywatności | Disclaimer | O nas | Współpraca | Sitemap | Kontakt | Kanały RSS
© 1996-2008 The Generals' Guild Team All Rights Reserved. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Projekt F.D.G. STUDIO, script by Szarik and Depet
Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
War in the Pacific / Decisive Battles by Ryan | Games House | Panzer General | Heroes of Might and Magic
The Generals' Guild czyli Gildia Generałów to serwis graczy - pasjonatów gier strategicznych o bogatej tradycji istniejący od 1996 roku.
Naszym celem jest stworzenie rzetelnego i interesującego portalu poświęconego takim pozycjom na rynku gier jak złożone, wojenne gry
strategiczne, taktyczne i operacyjne
we wszystkich znanych kategoriach - począwszy od tematyki średniowiecza po science-fiction i fantasy...