Portal Gier Strategicznych | The Generals' Guild | Biblioteka Gier Portal Gier Strategicznych | The Generals' Guild | Biblioteka Gier
Portal Gier Strategicznych | The Generals' Guild | Biblioteka Gier Portal Gier Strategicznych | The Generals' Guild | Biblioteka Gier
Portal Gier Strategicznych | The Generals' Guild | Biblioteka Gier Portal Gier Strategicznych | The Generals' Guild | Biblioteka Gier
Portal Gier Strategicznych | The Generals' Guild | Biblioteka Gier Strona główna | Pomoc | Szukaj | Zaloguj się | Rejestracja
Sierpień 19, 2019, 02:29:51 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
 
 
Strony: 1 [2] 3   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Kampania W17 "Za Honor i Japonię"  (Przeczytany 18400 razy)
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 3247


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #15 : Październik 14, 2014, 01:08:03 »

Mam pytanie do misji "kontratak pod Okinawą". Na screenie widzę Me-262- skąd? Z lotniskowca nie można ich używać - a lotnisko mają tylko Amerykanie.
Dawno temu możliwe było wystawienie dowolnych samolotów z pokładu pancernika Ise 43.
Obecnie nie jest to już możliwe.
W scenariuszu  "kontratak pod Okinawą"  lotnictwa lądowego nie wystawisz.
« Ostatnia zmiana: Październik 14, 2014, 01:10:54 wysłane przez Waldzios » Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
maxikasek
Kapral (Corporal)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6


« Odpowiedz #16 : Październik 14, 2014, 05:05:11 »

Aaaa to rozumiem, że ten opis to stara wersja efile'a
http://opengeneral.pl/w17_za_honor_i_japonie_-_cz_6.html

Zostaje mi więc z powrotem wymiana moich Schwalbe na Zera i spróbować zająć lotnisko amerykańskie spadochroniarzami- choć pewnie będzie się tam roiło od opelotki.
Zapisane
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 3247


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #17 : Październik 14, 2014, 05:30:47 »

Aaaa to rozumiem, że ten opis to stara wersja efile'a
http://opengeneral.pl/w17_za_honor_i_japonie_-_cz_6.html
Dokładnie.
Zostaje mi więc z powrotem wymiana moich Schwalbe na Zera i spróbować zająć lotnisko amerykańskie spadochroniarzami- choć pewnie będzie się tam roiło od opelotki.
Spadochroniarze nie są dostępni w scenariuszu (brak transportów powietrznych).
Scenariusz ma poważną wadę, zajęcie dowolnego punktowanego hexa automatycznie kończy scenariusz. Dlatego zajęcie lotniska to automatyczne zwycięstwo.

Pozostaje ci wymienić myśliwce, ewentualnie próbować zająć któryś z hexów podstępem.

Tu masz przykładowy opis przejścia: Kontratak na Okinawie;
Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
kowdar
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 2236



WWW
« Odpowiedz #18 : Październik 14, 2014, 06:08:06 »

Sugerujecie aby zrobić lotnisko japońskie na wyspie ?
Bo faktycznie bez możliwości teraz wystawienia lotnictwa jest trochę kicha,
a pamiętam że ta młócka morsko-powietrzna dała mi sporą satysfakcję.

Bo warunków zwycięstwa bym nie zmieniał, zajęcie flagi niech kończy scen.

Niedługo będzie nowa instalka, więc i może pojawić się poprawka do tej kampanii/scenariusza.

EDIT:
A teraz mnie naszło, że może to jednak zostawić tak jak jest, aby właśnie gracza zmusić do używania tylko lotnictwa pokładowego. Wówczas tylko zrobiłbym wpis, że w bitwie będzie można użyć tylko lotnictwa pokładowego i wskazana jest zamiana jak największej ilości jednostek lotniczych na ten typ.
Pytanie tylko czy "Zero" pozwolą wygrać tą bitwę powietrzną ?
« Ostatnia zmiana: Październik 14, 2014, 06:22:00 wysłane przez kowdar » Zapisane

Polecam moją stronę z kampaniami OpenGen na Gustlik efile:
http://opengeneral.pl
Rudel
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1193


« Odpowiedz #19 : Październik 14, 2014, 06:46:14 »

Myślę, że lotnisko było by wskazane tylko czy wtedy te lądowe Me 262 nie wymiotą nieba w 2 albo 3 rundy. Można by i mapę wymienić na tą z kampanii Greater America (Naha nr mapy to 999). Ale nie wiem czy to możliwe i zasadne.
« Ostatnia zmiana: Październik 14, 2014, 07:02:35 wysłane przez Rudel » Zapisane

Prawo do ran i śmierci mają nie tylko odważni
maxikasek
Kapral (Corporal)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6


« Odpowiedz #20 : Październik 14, 2014, 07:14:32 »


Spadochroniarze nie są dostępni w scenariuszu (brak transportów powietrznych).

A faktycznie. Liczyłem, że da się wystawić na morzu- jak w innych scenariuszach, gdzie pada pytanie czy na łodzi czy w powietrzu.
Zostaje Twój sposób.
Zapisane
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 3247


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #21 : Październik 14, 2014, 07:35:31 »

Sugerujecie aby zrobić lotnisko japońskie na wyspie ?
Bo faktycznie bez możliwości teraz wystawienia lotnictwa jest trochę kicha,
a pamiętam że ta młócka morsko-powietrzna dała mi sporą satysfakcję.

Bo warunków zwycięstwa bym nie zmieniał, zajęcie flagi niech kończy scen.

Niedługo będzie nowa instalka, więc i może pojawić się poprawka do tej kampanii/scenariusza.
Proponowałbym rozwiązanie kompromisowe, zamiana terenu na CLEAR w miejscu któregoś z domyślnych lotnisk (teren AIRFIELD), na przykład na pozycji (27,19) albo (33,18), wtedy gracz miałby możliwość budowy lotniska polowego. Wystawienie lotnictwa lądowego byłoby jednak opóźnione i wymagało trochę wysiłku.

W przypadku dodania lotniska, skłaniałbym się jednak ku wymianie amerykańskich hexów na VH (zajęcie hexa na południowym brzegu wyspy stałoby się zbyt proste).
A teraz mnie naszło, że może to jednak zostawić tak jak jest, aby właśnie gracza zmusić do używania tylko lotnictwa pokładowego. Wówczas tylko zrobiłbym wpis, że w bitwie będzie można użyć tylko lotnictwa pokładowego i wskazana jest zamiana jak największej ilości jednostek lotniczych na ten typ.
Pytanie tylko czy "Zero" pozwolą wygrać tą bitwę powietrzną ?
Myślę ze "Zero" wygrałyby tą bitwę powietrzną bez problemu, przeciwnik jest zielony (1 belka) i ma stany 10/10. Problemy pojawiłyby się w kolejnych misjach (następna misja to kilka P80 i Meteorów) , a ponowny upgrade Zera do Schwalbe jest kosztowny.
A faktycznie. Liczyłem, że da się wystawić na morzu- jak w innych scenariuszach, gdzie pada pytanie czy na łodzi czy w powietrzu.
Zostaje Twój sposób.
Istnieje alternatywny sposób,  jeśli odciągniesz amerykańską flotę, możesz próbować zająć hex na południowym brzegu wyspy (od strony lądu).
Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 3247


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #22 : Październik 15, 2014, 01:33:39 »

Propozycja nowej wersji: W17_JAP41.xscn;
Zmiany:
- dodałem zburzone lotnisko, dotarcie na miejsce i odbudowa zajmuje sporo czasu;
- zmieniłem punktowane hexy na VH; w efekcie AI agresywnie atakuje pozycje gracza; w przypadku bezczynności przegrywamy zanim zdążymy zbudować lotnisko;
- nowy tryb zwycięstwa to utrzymanie hexów;

Dołączam save, gdyby ktoś chciał wypróbować: W17_JAP41.xcsv;
« Ostatnia zmiana: Październik 15, 2014, 01:54:06 wysłane przez Waldzios » Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
kowdar
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 2236



WWW
« Odpowiedz #23 : Październik 15, 2014, 07:17:22 »

O i to mi się podoba. Gotowe rozwiązanie tylko do skopiowania.
Takie podejście to mi się podoba do wdrażania zmian. Tylko tak dalej Smiley

Też później pomyślałem że najlepiej będzie zrobić zniszczone lotnisko.

Tak więc propozycja przyjęta.
Z jedną wątpliwością.

Nie wiem jak miałby zadziałać ustawienia Hold VH,
przy różnych ilościach tur na BV, V, TV.

Ja zawsze jak ustawiałem Hold VH to tury wszędzie były takie same,
bo wg mojej wiedzy, ten warunek jest sprawdzany po ostatniej turze na TV.
Więc byłoby dziwnie ... gramy ... mijają tury na BV i V ... wiemy już że będzie tylko TV,
trzymamy 2 hexy i wówczas zamiast TV mamy jednak V - trochę dziwnie.
Ponadto mamy wszystkiego trzy VH - wiec uzyskanie BV poprzez trzymanie 3 VH jest nie do
spełnienia - po zajęciu trzeciego VH wygramy z wynikiem wynikającym z tur.

Proponuję tury na równo na 28, a Hold VH na 3,2,1 (bo 2,2,1 i tak nam nic nie da).
Jak zajmiemy 3VH to zawsze wygramy BV przy takich ustawieniach.
I dobrze - to wymaga zdobycia małej wyspy.

A przy takich ustawieniach nie przegramy nigdy ze względu na upływ tur - trzeba sobie z tego zdawać sprawę.
( a w tym scenie wystarczy zapewne wykończyć lądowe jedn. Amerykanów na dużej wyspie, aby nie przegrać,
bo nie będzie miał kto zająć naszego VH).

Ale jest OK. To jest akceptowalne - tak mi się wydaje.
Zapisane

Polecam moją stronę z kampaniami OpenGen na Gustlik efile:
http://opengeneral.pl
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 3247


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #24 : Październik 15, 2014, 07:45:04 »

Nie ma problemu, ustawienia 25,25,28 pochodzą z oryginalnego scenariusza, można spokojnie zmienić wszystkie na 28 (uaktualniłem plik).

W scenariuszu krytyczne jest pierwsze 6-7 tur (jeśli zacznie padać nawet 10), wtedy można łatwo przegrać, bo przeciwnik dysponuje olbrzymią przewagą. Można założyć ze przetrwanie pierwszych kilku tur zapewnia TV.
W momencie kiedy wystawimy lotnictwo (i pogoda dopisze) jest z już górki.
« Ostatnia zmiana: Październik 15, 2014, 08:02:42 wysłane przez Waldzios » Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 3247


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #25 : Październik 20, 2014, 03:45:44 »

Wrócę jeszcze raz do kwestii opcji 'Ports dont behave as Supply hexes', wbrew moim początkowym obawom zmiana wyszła kampanii na plus, zniknęło kilka poważnych exploitów związanych z omijaniem limitu rozstawień jednostek lądowych.
W scenariuszach gdzie autor przewidział wystawianie większej ilości jednostek umieszczone są SH.

Dlatego proponowałbym również włączenie opcji 'Ports dont allow deploying naval units', swobodne wystawianie okrętów w portach w których nie można wystawić desantu wygląda bardzo nienaturalnie, a celowa budowa portów (polowych) w celu wystawiania ponadplanowych okrętów IMHO pozostaje exploitem.

@Kowdar
Jeśli nie masz nic przeciwko, przygotuje wersje kampanii z poprawionymi strefami klimatycznymi.
Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
kowdar
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 2236



WWW
« Odpowiedz #26 : Październik 20, 2014, 09:54:43 »

Od zawsze namawiam wszystkich do aktywności w poprawianiu konwertowanych kampanii,
więc oczywiście nie mam nic przeciwko, a nawet jestem za Smiley
Zapisane

Polecam moją stronę z kampaniami OpenGen na Gustlik efile:
http://opengeneral.pl
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 3247


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #27 : Październik 20, 2014, 10:53:23 »

Poprawiona wersja (tylko zmodyfikowane pliki): W17.zip;

Zmiany:
- poprawiłem strefy klimatyczne;
- uzupełniłem luki w liście prototypów;
Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
kowdar
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 2236



WWW
« Odpowiedz #28 : Październik 22, 2014, 07:07:15 »

Kampania w komplecie po zmianach dostępna na stronie z numerkiem 4.2
Zapisane

Polecam moją stronę z kampaniami OpenGen na Gustlik efile:
http://opengeneral.pl
Rudel
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1193


« Odpowiedz #29 : Październik 28, 2014, 07:21:55 »

Wymieniłem mapę w scenariuszu Kontratak na Okinawie. Jednak siły japońskie nie przystawały do wielkości mapy więc lekko zmodyfikowałem resztę. Scenariusz grywalny choć wymaga jeszcze wielu testów. Jeżeli są chętni do sprawdzenia scenariusza z chęcią się nim podzielę.

Zapisane

Prawo do ran i śmierci mają nie tylko odważni
Strony: 1 [2] 3   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Aktualnie w bazie: 59 gry strategiczne 12 stare gry do pobrania 5 recenzje 2 poradniki 37 plików 333 zdjęć w galerii 87 newsów
Polityka prywatności | Disclaimer | O nas | Współpraca | Sitemap | Kontakt | Kanały RSS
© 1996-2008 The Generals' Guild Team All Rights Reserved. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Projekt F.D.G. STUDIO, script by Szarik and Depet
Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
War in the Pacific / Decisive Battles by Ryan | Games House | Panzer General | Heroes of Might and Magic
The Generals' Guild czyli Gildia Generałów to serwis graczy - pasjonatów gier strategicznych o bogatej tradycji istniejący od 1996 roku.
Naszym celem jest stworzenie rzetelnego i interesującego portalu poświęconego takim pozycjom na rynku gier jak złożone, wojenne gry
strategiczne, taktyczne i operacyjne
we wszystkich znanych kategoriach - począwszy od tematyki średniowiecza po science-fiction i fantasy...