Portal Gier Strategicznych | The Generals' Guild | Biblioteka Gier Portal Gier Strategicznych | The Generals' Guild | Biblioteka Gier
Portal Gier Strategicznych | The Generals' Guild | Biblioteka Gier Portal Gier Strategicznych | The Generals' Guild | Biblioteka Gier
Portal Gier Strategicznych | The Generals' Guild | Biblioteka Gier Portal Gier Strategicznych | The Generals' Guild | Biblioteka Gier
Portal Gier Strategicznych | The Generals' Guild | Biblioteka Gier Strona główna | Pomoc | Szukaj | Zaloguj się | Rejestracja
Luty 22, 2019, 12:12:07 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
 
 
Strony: 1 [2] 3   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Kampania G41 "Wojny Śląskie"  (Przeczytany 6072 razy)
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 2972


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #15 : Luty 13, 2019, 12:59:48 »

Mapa się wczytała. Niestety przy próbie wejścia do ARR gra się wywala.
Zobaczymy jak będzie w czasie scenariusza.
Wersja silnika GusOpen ver. 7.1.0.
W załączeniu Save

No niestety przy grze otwartej pomocy OpenGenDD.exe. nie działają nowe dodatki.
No niestety, myślałem że to oczywiste  Wink.
Musisz zdjąć nowe dodatki, zapisać i dopiero wtedy uruchomić w OpenGenDD.exe.
Przetestowałem na twoim savie i wydaje się działać.

A macie plik "bor4a.jpg". To jest mapa. Z tego co ja widzę u siebie, to nie jest ona w katalogu "\OpenGeneralSDL\MAP\". Ja ją mam w katalogu "\OpenGeneralSDL\EFILE_OGN_GUS\MAP\".
Może dla tego jest problem
To nie plik mapy, testowałem również na mapie przekonwertowanej na kafelkową. To prawdopodobnie kwestia rozmiaru mapy w grze.

To prawdopodobnie problem z nowym silnikiem SDL2. Na niektórych kartach graficznych maksymalny rozmiar textury to 4096x4096.
Kiedyś byłem przekonany, że w Dx10 normą jest obsługa textur 8192x8192. Okazuje się, że niekoniecznie. Niektóre karty (mimo że obsługują WIN7 i Dx10) najwyraźniej mają limit.

W moim przypadku problemy dotyczyły do tej pory tylko plików interfejsu, na przykład zbyt szeroki plik roundel.png (4500x50). Dało się z tym żyć, a nikt inny się nie skarżył.

Z mapą większa od 4096x4096 spotkałem się po raz pierwszy (na nowym silniku).

Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
Primus71
Kapitan (Captain)
*
Offline Offline

Wiadomości: 119


« Odpowiedz #16 : Luty 13, 2019, 02:44:41 »

No niestety. Sprzedałem dodatki wyszedłem z gry i uruchomiłem ponownie.
Na liście są tylko dodatki sprzed zmian.
 Save poniżej
Zapisane
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 2972


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #17 : Luty 13, 2019, 03:18:20 »

Uruchomiłem twój save (Wrota HQ.xcsv) w OpenGenDD.exe (OpenGen 0.90.61.2 * (2 Mar 2018)  )  i wszystko wydaje się działać prawidłowo.

Nowych dodatków oczywiście niema na liście, ale to zupełnie normalne, bo kiedy powstawała ta wersja silnika jeszcze nie było ich w grze.
Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
Primus71
Kapitan (Captain)
*
Offline Offline

Wiadomości: 119


« Odpowiedz #18 : Luty 13, 2019, 03:23:36 »

No to mam problem bo całą armię lądową zbudowałem pod bardzo szybkie czołgi które mi teraz spowolniły się. No nic zastanowię się jeszcze co zrobić.
Dziękuję za pomoc.
Zapisane
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 2972


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #19 : Luty 13, 2019, 03:31:29 »

No to mam problem bo całą armię lądową zbudowałem pod bardzo szybkie czołgi które mi teraz spowolniły się. No nic zastanowię się jeszcze co zrobić.
Dziękuję za pomoc.
Nie ma sprawy.

Na pewno skontaktuje się w tej sprawie z Luisem. Ale trudno powiedzieć czy i kiedy błąd będzie naprawiony.
To na pewno trochę potrwa. Dlatego zasugerowałem rozegranie w OpenGenDD.exe.
To ostatni scenariusz więc jakoś przetrwasz bez szybkich czołgów  Wink.

Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
Estek
Generał broni (General Lieutenant)
*
Offline Offline

Wiadomości: 463


« Odpowiedz #20 : Luty 13, 2019, 04:33:51 »

Dzięki Waszym dywagacjom zorientowałem się czemu nie mam tych wszystkich nowych dodatków typu: fast speed, fuel pods itp. Myślałem, że może coś nie tak z wersją e-fila a okazało się, że tych dodatków nie ma w aplikacji "OpenGenDD" na której stale gram  z uwagi na lepszy obraz na moim monitorze Grin Czy jest jakaś nadzieja, że będą kiedyś w OpenGenDD ?
Zapisane
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 2972


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #21 : Luty 13, 2019, 04:51:06 »

Czy jest jakaś nadzieja, że będą kiedyś w OpenGenDD ?
Raczej nie. Wersja OpenGenDD nie jest rozwijana.
Z czasem będzie coraz bardziej niekompatybilna.
Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
sympatyk
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1218


« Odpowiedz #22 : Luty 13, 2019, 05:34:00 »

U mnie oba save się wczytują

Spróbuj pobrać od Luisa(JPs) silnik + wszystkie pliki Sdl
http://www.open-general.com/install/OpenGenCore.zip

Następna uwaga
Mapa powinna być w katalogu map
W czasie gdy powstawała kampania mapy powyżej 3000px nie były hostowane --> obecnie jest inaczej --> prawidłowa nazwa mapy(grafiki) to 50013.jpg --> tak powinno być wpisane w scenariusz ( mapa jeśli jej brak w katalogu Map - pobierze się automatycznie)
@ Gustlik to jest do poprawki

Każdy może to sobie oczywiście w Suite poprawić
Zapisane
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 2972


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #23 : Luty 13, 2019, 06:34:17 »

Zapewniam, że sprawdziłem oczywiste rozwiązania  Cool.

Co do mapy, to skoro działa w OpenGenDD, to plik znajduje się tam gdzie trzeba Wink.

Zresztą, gdyby to była tylko kwestia pliku mapy, to można by przełączyć scenariusz w tryb kafelkowy.
« Ostatnia zmiana: Luty 13, 2019, 06:38:07 wysłane przez Waldzios » Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
kowdar
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 2222



WWW
« Odpowiedz #24 : Luty 13, 2019, 07:52:03 »

No to aby bardziej zagmatwać sprawę, to u mnie standardowa odpowiedz ... a u mnie działa na wersji SDL.
8-letni laptop HP z nowo postawionym Windowsem 10. Standardowa karta graficzna Intela,
HD Graphics 3000 - nic szczególnego. Rozdzielczość 1366 na 768.

Czyli widać że problem nie dotyczy wszystkich kart graficznych, są takie które działają ...
Zapisane

Polecam moją stronę z kampaniami OpenGen na Gustlik efile:
http://opengeneral.pl
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 2972


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #25 : Luty 13, 2019, 08:23:57 »


Czyli widać że problem nie dotyczy wszystkich kart graficznych, są takie które działają ...
Na pewno nie dotyczy wszystkich. Raczej mniejszości.
Zapewne tylko staroci kompatybilnych z Dx9, i niewielkiej części Dx10. Nowsze powinny być OK.

W twoim przypadku problem pojawi się dopiero przy plikach przekraczających 8192 x 8192.


Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6759


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #26 : Luty 13, 2019, 08:42:41 »

Cytuj
prawidłowa nazwa mapy(grafiki) to 50013.jpg --> tak powinno być wpisane w scenariusz ( mapa jeśli jej brak w katalogu Map - pobierze się automatycznie)
@ Gustlik to jest do poprawki

Owszem, ale to jest JEDYNA mapa, która może sprawiać problemy. Zamiast mapy Pomorza usiułuje wczytać się mapa numer "5" z bazy SSI, czyli "Salerno". Zaraz wyślę do Kowdara.
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6759


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #27 : Luty 13, 2019, 08:52:21 »

Wysłałem do Kowdara ostatni scenariusz ze zmienioną nazwą, mapy.

Ale to, co zwróciło moją uwagę, to to, że nawet jak na mapy typu "5000", to jest to wyjątkowo
duża mapa (5370 x 5500) - może tu leży problem? Co prawda ja ją już grałem kilka razy i było OK.....
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 2972


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #28 : Luty 13, 2019, 10:31:09 »

Ale to, co zwróciło moją uwagę, to to, że nawet jak na mapy typu "5000", to jest to wyjątkowo
duża mapa (5370 x 5500) - może tu leży problem? Co prawda ja ją już grałem kilka razy i było OK.....
Na pewno tu leży problem. Doświadczalnie sprawdziłem, że obcięcie mapy do 4000x4000 problem "rozwiązuje".

Jeśli masz właściwą kartę graficzną, to problemu nie masz szans zaobserwować, bo twoja karta obsługuje textury 8192x8192 lub większe.
Musiałbyś eksperymentalnie zwiększyć rozmiar któregoś z plików graficznych (np. roundel.png).

Oczywiście to nie jest problem samej mapy (w OpenGenDD nadal działa), ale bieżącego silnika gry. Problem pojawia się nawet wtedy gdy obraz mapy nie jest wczytany (mapa kafelkowa).
Nie wiem czy wynika to z kodu Luisa, czy działania bibliotek SDL2, ale OK nie jest...
Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
sympatyk
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1218


« Odpowiedz #29 : Luty 13, 2019, 10:38:50 »

Cytuj
Owszem, ale to jest JEDYNA mapa, która może sprawiać problemy. Zamiast mapy Pomorza usiułuje wczytać się mapa numer "5" z bazy SSI, czyli "Salerno".

Naprawdę?
Wielokrotnie to testowałem ...
Przy  OpenGenDD.exe (OpenGen 0.90.61.2 * (2 Mar 2018) - nie może pobrać mapy --> ładuje więc kafelki
Przy  OpenGen 0.92.0.5 * (9 Dec 2018) - ładuje mapę za każdym razem, a przy jej braku ściąga do folderu MAP właściwą ..
Zapisane
Strony: 1 [2] 3   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Aktualnie w bazie: 59 gry strategiczne 12 stare gry do pobrania 5 recenzje 2 poradniki 37 plików 333 zdjęć w galerii 87 newsów
Polityka prywatności | Disclaimer | O nas | Współpraca | Sitemap | Kontakt | Kanały RSS
© 1996-2008 The Generals' Guild Team All Rights Reserved. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Projekt F.D.G. STUDIO, script by Szarik and Depet
Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
War in the Pacific / Decisive Battles by Ryan | Games House | Panzer General | Heroes of Might and Magic
The Generals' Guild czyli Gildia Generałów to serwis graczy - pasjonatów gier strategicznych o bogatej tradycji istniejący od 1996 roku.
Naszym celem jest stworzenie rzetelnego i interesującego portalu poświęconego takim pozycjom na rynku gier jak złożone, wojenne gry
strategiczne, taktyczne i operacyjne
we wszystkich znanych kategoriach - począwszy od tematyki średniowiecza po science-fiction i fantasy...