Portal Gier Strategicznych | The Generals' Guild | Biblioteka Gier Portal Gier Strategicznych | The Generals' Guild | Biblioteka Gier
Portal Gier Strategicznych | The Generals' Guild | Biblioteka Gier Portal Gier Strategicznych | The Generals' Guild | Biblioteka Gier
Portal Gier Strategicznych | The Generals' Guild | Biblioteka Gier Portal Gier Strategicznych | The Generals' Guild | Biblioteka Gier
Portal Gier Strategicznych | The Generals' Guild | Biblioteka Gier Strona główna | Pomoc | Szukaj | Zaloguj się | Rejestracja
Grudzień 07, 2019, 12:48:21 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
 
 
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Kampania G05 "Blitzkrieg by Gustlik" v.5.2  (Przeczytany 16320 razy)
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6864


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« : Luty 15, 2015, 03:11:40 »

G05 BLITZKRIEG by Gustlik v.5.2. (dodatkowa redakcja i korekta - Jaro)

EDIT (10.05.2015) Wersja 5.2.będzie dostępna na stronie Kowdara po informacji od gospodarza.
Kosmetyczne zmiany zwłaszcza dotyczące artylerii korpuśnej - żeby Tomek miał z czego strzelać.  Cheesy

Jednocześnie informuję, że była to ostatecznie ostatnia poprawka tej kampanii - przynajmniej z mojej
strony. Mam jej stanowczo dość!


Germany, Waffen SS (1938 - 1945)

Kampania oparta na klasycznym "Blitzkriegu", jednak wprowadzająca wiele nowych możliwości charakterystycznych dla Open General. Większość scenariuszy jest zmodernizowana a część to zupełnie nowe bitwy.

Kampania w 100% liniowa, pod warunkiem osiągnięcia BV.

Obecna wersja pozwala na rozegranie jej zarówno siłami Wehrmachtu, jak i Waffen SS a także mieszanymi siłami obu korpusów. Zależy to tylko od zakupów. Trzeba jednak pamiętać, że głównym krajem kampanii nadal pozostaje Germany, a zatem prototypy będą z Wehrmachtu. Również początkowy zestaw "core" pozostaje z Wehrmachtu - oczywiście te jednostki można później upgrade'ować do Waffen SS.

Rozszerzona została także możliwość korzystania z wojsk powietrzno-desantowych, dla tych, którzy chcieliby spróbować tej metody rozgrywki.

W wersji 5.1 uwzględnione zostały postulaty testerów wersji 5.0 - zwłaszcza te, dotyczące zbyt łatwych scenariuszy lądowań
pod Salerno i w Normandii. Dodany został także nowy scenariusz "Borodino" - w miejsce scenariusza "Volkolamsk".

W rozgrywce włączone zostało wolniejsze przyznawanie punktów doświadczenia za walkę, odpowiednio: 90, 80, 70, 60 i 50 procent przy każdej belce aby uniknąć pojawienia się u gracza pięciobelkowych jednostek w piątym czy szóstym scenariuszu.
 
Kampania nie jest trudna - polecana dla początkujących graczy.
Wszystkie briefingi (albo prawie) są dwujęzyczne.
Wymiana i OS sprzętu możliwa w SHexach.

UWAGA! Do poprawnego grania wymaga wersji gry co najmniej 0.90.33.0 z 04 listopada 2014.

======================================================================================================
G05 BLITZKRIEG by Gustlik v.5.1. (additional editing and corrections - Jaro)

Germany, Waffen SS (1938 - 1945)

Campaign based on classic "Blitzkrieg" but with all modern Open General features. Nearly every scenario is revised and reworked, and few of them were built from scratch.

Campaign is 100% linear if scenarios ends with BV's.

Current version allows to play with Wehrmacht units, Waffen SS units, or with mixed stock. But please notice that Germany is still main country of this campaign, so initial core, as well as prototypes, still will be Wehrmacht units. If you want to play as Waffen SS - you will need to upgrade them to your proper core.

Airborne options and Air transport is expanded in most of scenarios, for those who would want to try this kind of warfare.

New scenario "Borodino" added - in place of old  "Volkolamsk"

Exp. bar factor enabled. 90%, 80%, 70%, 60%, 50% exp each bar only.
Upgrade and OS is available in SH's.

It's relatively easy campaign - recommended for the beginners.

ATTENTION! Requires at least 0.90.33.0 exe from 04 Nov. 2014.
           
« Ostatnia zmiana: Maj 10, 2015, 10:19:31 wysłane przez Gustlik » Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6864


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #1 : Luty 15, 2015, 03:25:44 »

Campaign: G05_gb * G05 BLITZKRIEG by Gustlik v.5.2.

Scn # File        Scenario title Date                     BV  V   TV  L   Map
0 G05_gb00.xscn   MADRID OFFENSIVE           Dec 23, 1938 1   1   1   1   21.jpg
1 G05_gb01.xscn   CIECHANOW                  Sep 1,  1939 2   2   4   4   12.jpg
2 G05_gb02.xscn   SUOMUSSALMI                Dec 25, 1939 3   3   3   Ls  1.jpg
3 G05_gb03.xscn   LILLEHAMMER                Apr 22, 1940 4   4   4   Ls  9.jpg
4 G05_gb04.xscn   SEDAN                      May 13, 1940 5   5   5   Ls  22.jpg
5 G05_gb05.xscn   RACE TO DUNKIRK            May 21, 1940 6   8   8   Ls  3.jpg
6 G05_gb06.xscn   PURSUIT TO TOBRUK          Apr 1,  1941 7   7   7   Ls  15.jpg
7 G05_gb07.xscn   TOBRUK                     Apr 8,  1941 8   8   8   Ls  16.jpg
8 G05_gb08.xscn   THERMOPYLAE                Apr 24, 1941 9   9   10  Ls  14.jpg
9 G05_gb09.xscn   CRETE - OPERATION MERCURY  May 22, 1941 10  10  13  13  122.jpg
10 G05_gb10.xscn  KISHINEV                   Jul 9,  1941 11  11  12  Ls  20.jpg
11 G05_gb11.xscn  NOVGOROD                   Aug 15, 1941 12  12  12  Ls  24.jpg
12 G05_gb12.xscn  BORODINO                   Oct 13, 1941 13  13  14  Ls  137.jpg
13 G05_gb13.xscn  KLIN                       Nov 15, 1941 14  14  14  Ls  4.jpg
14 G05_gb14.xscn  ROSTOV-ON-DON              Jul 22, 1942 15  15  15  Ls  295.jpg
15 G05_gb15.xscn  WINTER STORM               Dec 12, 1942 16  16  16  16  730.jpg
16 G05_gb16.xscn  KHARKOV 43                 Mar 4,  1943 17  17  17  Ls  134.jpg
17 G05_gb17.xscn  ZITADELLE                  Jul 5,  1943 18  18  18  Ls  0.jpg
18 G05_gb18.xscn  INVASION SALERNO           Sep 11, 1943 19  19  19  Ls  5.jpg
19 G05_gb19.xscn  LENINGRAD                  Jan 14, 1944 20  20  20  Ls  8.jpg
20 G05_gb20.xscn  DRIVE TO THE SEA           Jun 6,  1944 21  21  22  Ls  25.jpg
21 G05_gb21.xscn  OPERATION DRAGOON          Aug 15, 1944 22  22  22  Ls  126.jpg
22 G05_gb22.xscn  NORDWIND                   Dec 30, 1944 23  23  24  Ls  31.jpg
23 G05_gb23.xscn  OPERATION KONRAD           Jan 14, 1945 24  24  24  25  30.jpg
24 G05_gb24.xscn  SPRING OFFENSIVE           Mar 6,  1945 25  25  25  25  340.jpg
25 G05_gb25.xscn  SEELOW HEIGHTS             Apr 16, 1945 26  26  26  Ls  10.jpg
26 G05_gb26.xscn  9 ARMY ENCIRCLEMENT        Apr 28, 1945 Win Win Win Ls  1051.jpg

Slot  ScenFile    ScenTitle                  P1.Units P1.Army  P2.Stance     P2.Units P2.Army
0  G05_gb00.xscn  MADRID OFFENSIVE           18       2928     Defensive     18       1878
1  G05_gb01.xscn  CIECHANOW                  24       4542     Defensive     48       5993
2  G05_gb02.xscn  SUOMUSSALMI                12       1722     Aggressive    28       4262
3  G05_gb03.xscn  LILLEHAMMER                0        0        Defensive     25       3662
4  G05_gb04.xscn  SEDAN                      4        1506     Defensive     58       9251
5  G05_gb05.xscn  RACE TO DUNKIRK            20       3617     Defensive     59       12584
6  G05_gb06.xscn  PURSUIT TO TOBRUK          0        0        Defensive     21       4025
7  G05_gb07.xscn  TOBRUK                     2        343      Defensive     29       6677
8  G05_gb08.xscn  THERMOPYLAE                0        0        Defensive     37       6826
9  G05_gb09.xscn  CRETE - OPERATION MERCURY  5        2598     Defensive     38       9981
10 G05_gb10.xscn  KISHINEV                   29       3636     Defensive     63       11294
11 G05_gb11.xscn  NOVGOROD                   0        0        Aggressive    71       11292
12 G05_gb12.xscn  BORODINO                   6        1572     Defensive     66       11338
13 G05_gb13.xscn  KLIN                       4        696      Aggressive    78       14081
14 G05_gb14.xscn  ROSTOV-ON-DON              6        1824     Aggressive    82       13447
15 G05_gb15.xscn  WINTER STORM               28       4362     Aggressive    83       15711
16 G05_gb16.xscn  KHARKOV 43                 45       14339    Defensive     115      14543
17 G05_gb17.xscn  ZITADELLE                  51       12752    Aggressive    133      33772
18 G05_gb18.xscn  INVASION SALERNO           5        908      Aggressive    63       25071
19 G05_gb19.xscn  LENINGRAD                  40       13188    Aggressive    139      26271
20 G05_gb20.xscn  DRIVE TO THE SEA           12       1230     Aggressive    78       27547
21 G05_gb21.xscn  OPERATION DRAGOON          21       4476     Aggressive    89       38870
22 G05_gb22.xscn  NORDWIND                   22       4167     Defensive     82       26153
23 G05_gb23.xscn  OPERATION KONRAD           9        1620     Aggressive    107      26601
24 G05_gb24.xscn  SPRING OFFENSIVE           29       9898     Defensive     111      24578
25 G05_gb25.xscn  SEELOW HEIGHTS             25       6114     Aggressive    116      36607
26 G05_gb26.xscn  9 ARMY ENCIRCLEMENT        12       2750     Aggressive    116      33643
« Ostatnia zmiana: Sierpień 31, 2017, 10:37:36 wysłane przez kowdar » Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6864


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #2 : Kwiecień 28, 2015, 01:06:50 »

W związku z licznymi pytaniami o przebieg kampanii i dostępność uzbrojenia poszczególnych frontów, poniżej podpinam pełny raport z przebiegu Blitzkriegu, łącznie z dostępnymi frontami, frakcjami, prototypami, opcjami, nagrodami i gatunkami kiełbasy - w każdym scenariuszu.

PS - w związku z podejrzeniami o posiadanie jakiejś wiedzy tajemnej, albo co najmniej ukończenie Hogwarts School of Witchcraft and Wizardry - informuję, że podobny raport może sobie wygenerować KAŻDY w KAŻDEJ kampanii, używając Open Suite.

Po załadowaniu kampanii, z menu "Campaign" wybieramy "Full Campaign Report" - sekunda strachu - i gotowe. Potem wystarczy sobie go zapisać pod rozszerzeniem txt, w razie gdyby rozszerzenie "log" sprawiało trudność.

[załącznik usunięty przez administratora]
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 28, 2015, 01:12:08 wysłane przez Gustlik » Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Zsamot
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6551



« Odpowiedz #3 : Kwiecień 28, 2015, 04:10:01 »

Dzięki za pomoc!
Zapisane

http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369
kowdar
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 2244



WWW
« Odpowiedz #4 : Maj 11, 2015, 06:15:03 »

Na stronie jest kampania G05 "Blitzkrieg by Gustlik" w wersji 5.2 po drobnych, kosmetycznych zmianach.
Zapisane

Polecam moją stronę z kampaniami OpenGen na Gustlik efile:
http://opengeneral.pl
Sorkvild
Starszy sierżant (Staff Sergeant)
*
Offline Offline

Wiadomości: 22


« Odpowiedz #5 : Lipiec 25, 2016, 04:09:01 »

Jakieś porady na ostatnią misję? Obrona nie ma sensu, w 6-7 turze moja linia nie wytrzymuje i Iwan wdziera się niszcząc wrażliwe jednostki artyleryjskie, które silnym ogniem ich dosłownie masakrowały.
Wymyśliłem desperacki bieg w kierunku zachodu by zająć dwie puste lokacje kosztem startowych i jakoś się utrzymać do końca, ale już  od początku znajdujemy się w strefie zgniotu i nasze wojska zostają złapane na otwartym polu w czasie przedzierania się na zachód przez wodę w kierunku pustej wioski pod kontrolą ruskich. Z kolei siły znajdujące się na wschodnim odcinku (obok lotniska) grzęzną w lasach otoczone przez wroga.
Zapisane
Zsamot
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6551



« Odpowiedz #6 : Lipiec 26, 2016, 03:19:43 »

Jakieś porady na ostatnią misję? Obrona nie ma sensu, w 6-7 turze moja linia nie wytrzymuje i Iwan wdziera się niszcząc wrażliwe jednostki artyleryjskie, które silnym ogniem ich dosłownie masakrowały.
Wymyśliłem desperacki bieg w kierunku zachodu by zająć dwie puste lokacje kosztem startowych i jakoś się utrzymać do końca, ale już  od początku znajdujemy się w strefie zgniotu i nasze wojska zostają złapane na otwartym polu w czasie przedzierania się na zachód przez wodę w kierunku pustej wioski pod kontrolą ruskich. Z kolei siły znajdujące się na wschodnim odcinku (obok lotniska) grzęzną w lasach otoczone przez wroga.
Powoli, powoli: nazwa scenariusza,itd. Na ile % grasz?  Proszę wklej w stosowny wątek swój skład armii, możesz mi podesłać zestaw przed modernizacją, ja to rozegram, z 2-3 tury i podeślę Tobie rady.
Wszystko da radę. Wink
Zapisane

http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369
Ponury
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1067



« Odpowiedz #7 : Lipiec 26, 2016, 01:10:37 »

Jakieś porady na ostatnią misję? Obrona nie ma sensu, w 6-7 turze moja linia nie wytrzymuje i Iwan wdziera się niszcząc wrażliwe jednostki artyleryjskie, które silnym ogniem ich dosłownie masakrowały.
Wymyśliłem desperacki bieg w kierunku zachodu by zająć dwie puste lokacje kosztem startowych i jakoś się utrzymać do końca, ale już  od początku znajdujemy się w strefie zgniotu i nasze wojska zostają złapane na otwartym polu w czasie przedzierania się na zachód przez wodę w kierunku pustej wioski pod kontrolą ruskich. Z kolei siły znajdujące się na wschodnim odcinku (obok lotniska) grzęzną w lasach otoczone przez wroga.

Dwoma zachodnimi VH się nie przejmuj - później pojawiają się niemieckie posiłki i bez trudu zajmują oba VHeksy. Jedyne, co musisz zrobić, to obronić się całością swoich sił w dwóch wschodnich VH. Rozpoznanie i lotnictwo z dodatkiem do rozpoznania to podstawa. Recony z dodatkiem do rozpoznania osłaniane przez JagdTigery i artylerie osłonią południową flankę przy wsch VH (bo ruscy nie przejdą przez rzekę). Północna flanka to okopana piechota w lesie wsparta przez artylerię i lotnictwo. Drugi VH jest trudniejszy. Najpierw warto wysadzić drogi dojazdowe do niego, postawić miny, a potem obrona w jeżu. Najlepiej od razu lotnictwem rozpoznać kierunki natarcia wroga i bombardować go samolotami i artylerią zanim dojedzie, ustawiać pułapki w lasach (często będzie surprised!), powoli się wycofywać i się odgryzać. No i konieczne jest posiadanie saperów, żeby przejechać przez rzeki.
Zapisane
Sorkvild
Starszy sierżant (Staff Sergeant)
*
Offline Offline

Wiadomości: 22


« Odpowiedz #8 : Lipiec 31, 2016, 03:19:29 »

Dzięki radzie Ponurego udało mnie się wytrwać do końca broniąc wschodniego miasta nad rzeką, a potem  przy udziale skromnych sił generała Wencka zadać sowietom ostatni cios. Najważniejsze to jakoś wytrwać do ich przybycia i potem szybko zająć nimi VH.
Wymagające zadanie i aż bolało jak człowiek musiał patrzeć jak te super elitarne jednostki, które miało się niemal od początku gry były niszczone. Czasem rezultaty walk były wręcz kuriozalne i z dupy można powiedzieć.
Ostatecznie udało mnie się ocalić trzy jednostki - elitarną panterę, panzergrenadierów na opancerzonych i szturmowego focke-wulfa.

W mej ocenie ta kampania wypada całkiem nieźle. W oryginalnego Blitzkriega grałem daaawno temu więc co nieco jeszcze wiedziałem co mnie czeka. Tutaj nastąpiła niespodzianka, bo w Bliztkriegu Gustlika znalazło się z kilka scenariuszy zastępczych w miejsce inwazji na USA, Anglię i kilku innych map. Kampania oferuje budowanie wojska w oparciu wyłącznie Wehrmacht lub Waffen SS.  W mej grze SS przez dłuży czas ograniczało się tylko do reconów i broni przeciwpancernej. Dopiero później rozwinąłem ich do samodzielnej siły zawierającej wszystkie rodzaje wojsk.
Na szczególną uwagę zasługiwali bardzo bitni i wytrzymali grenadierzy pancerni na transportach i elitarni SS na czołgach Tygrys II. Ponadto posiadałem lotnictwo w liczbie ok 8 samolotów. Szczególną role odegrał niszczyciel czołgów Hs-129 z ulepszoną bronia p-panc. Ten samolot uratował mnie w kilku krytycznych momentach podczas walk z sowietami. Cóż myśliwce wroga raczej nie stanowiły zagrożenia, mając 4 focke wulfy czy me-262. W tej kampanii warto też mieć ze 2-3 jednostki spadochroniarzy, czasem to wręcz trzeba, natomiast w czasie ostatnich trzech scenariuszy zupełnie z ich usług zrezygnowałem zyskując cenne już punkty prestiżu

Myślę, że kampania nie była trudna i początkujący generał raczej powinien sobie z nią poradzić, a na domyślnych ustawieniach prestiżu to już w ogóle... W znaki daje się mocno artyleria wroga więc na początek warto zakupić w miarę niedrogie haubice SK18 z zasięgiem 7 heksów.
Spory trud u mnie się pojawił w czasie Operacji Dragoon i wojnie obronnej z ruskimi.  Grałem na ustawieniach 75 dla mnie / 100 dla AI. Mimo zniżki to i tak pozwoliło mi na budowę pokaźnych sił w oparciu o nowe konstrukcje. Fajnym smaczkiem były kilka jednostek, które nigdy nie weszły do produkcji lub były testowe, a które to można było w pewnych scenariuszach zakupić.

Chyba w niedługim czasie zacznę Blitzkriega jeszcze raz, ale tym razem wybiorę tego oryginalnego (H05), który przewiduje zakup jednostek innych krajów oraz posiada wszystkie oryginalne scenariusze.

« Ostatnia zmiana: Lipiec 31, 2016, 11:29:45 wysłane przez Sorkvild » Zapisane
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 3334


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #9 : Styczeń 06, 2019, 08:38:51 »

Zgodnie z obietnicą przygotowałem zmodyfikowaną wersje kampanii G05 "Blitzkrieg by Gustlik" v.5.2

Do pobrania: G05_52e+.zip (paczka zawiera tylko zmodyfikowane pliki scenariuszy).

Zmiany dotyczą przede wszystkim wartości CAP i proporcji nagród:
- sumaryczna wartość nagród nie uległa zmianie;
- zwiększył się poziom CAP'a (ostatecznie 64k pp); poszczególne progi zostały wyliczone tak, by przy standardowej rozgrywce na 100% (bez sprzedaży prototypów) niemożliwe było przekroczenie CAP'a; w grze na 200% przekroczenie CAP'a będzie teoretycznie możliwe, ale dość trudne;
- zmieniły się proporcje nagród; skalowalna część nagród (heksy i tury) stanowi teraz co najmniej 2/3 (66%) otrzymywanego prestiżu; powoduje to , że zwiększenie modyfikatora prestiżu o 100% zwiększa realnie otrzymywany prestiż o co najmniej 66%; docelowo powinno to ułatwić rozgrywkę na wyższych poziomach modyfikatora prestiżu (300%-500%), nawet w przypadku przekroczenia CAP'a;
- w związku z poprzednim punktem, w większości scenariuszy wzrosła domyślna nagroda za punktowany heks; standardowo wynosiła 40pp za "mały" heks; obecnie w niektórych scenariuszach przekracza nawet 80pp; w związku z tym zdobywanie pobocznych heksów powinno być bardziej opłacalne;

Szczegółowe zmiany w prestiżu:

Komplet nowych ustawień:


Przy okazji przeprowadziłem też "szybkie" porządki w jednostkach. Zaimplementowałem "zaległe" zmiany w kawalerii. Dodatkowo poprawiłem "niechronologiczne" jednostki i niekompatybilne transporty. To powinno uprzyjemnić testy.

Testy i opinie mile widziane.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 06, 2019, 08:42:06 wysłane przez Waldzios » Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Aktualnie w bazie: 59 gry strategiczne 12 stare gry do pobrania 5 recenzje 2 poradniki 37 plików 333 zdjęć w galerii 87 newsów
Polityka prywatności | Disclaimer | O nas | Współpraca | Sitemap | Kontakt | Kanały RSS
© 1996-2008 The Generals' Guild Team All Rights Reserved. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Projekt F.D.G. STUDIO, script by Szarik and Depet
Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
War in the Pacific / Decisive Battles by Ryan | Games House | Panzer General | Heroes of Might and Magic
The Generals' Guild czyli Gildia Generałów to serwis graczy - pasjonatów gier strategicznych o bogatej tradycji istniejący od 1996 roku.
Naszym celem jest stworzenie rzetelnego i interesującego portalu poświęconego takim pozycjom na rynku gier jak złożone, wojenne gry
strategiczne, taktyczne i operacyjne
we wszystkich znanych kategoriach - począwszy od tematyki średniowiecza po science-fiction i fantasy...