Portal Gier Strategicznych | The Generals' Guild | Biblioteka Gier Portal Gier Strategicznych | The Generals' Guild | Biblioteka Gier
Portal Gier Strategicznych | The Generals' Guild | Biblioteka Gier Portal Gier Strategicznych | The Generals' Guild | Biblioteka Gier
Portal Gier Strategicznych | The Generals' Guild | Biblioteka Gier Portal Gier Strategicznych | The Generals' Guild | Biblioteka Gier
Portal Gier Strategicznych | The Generals' Guild | Biblioteka Gier Strona główna | Pomoc | Szukaj | Zaloguj się | Rejestracja
Czerwiec 16, 2019, 08:07:49 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
 
 
Strony: 1 ... 4 5 [6]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Primus71 Test G45 NAPRAWDĘ WIELKA POLSKA- 150% efilie Gustlik  (Przeczytany 3091 razy)
Primus71
Generał broni (General Lieutenant)
*
Online Online

Wiadomości: 445



« Odpowiedz #75 : Czerwiec 11, 2019, 08:57:09 »

XXXII Maltango
Prototyp: nie ma
Modernizuję
2 x RWD-22 Czajka (t) na  PZL.51 Kormoran (t)
2 x PZL.46c Sum (t) na  PZL.51 Kormoran (t)
Wybieram jednostki postrzelane dla oszczędności.

Trochę niespodzianek było. SH na odległej wyspie więc wysyłam tam spadochroniarzy a reszta desant morski. Włoskie lotnictwo może niezbyt nowoczesne ale liczne jak diabli. Zastanawiam się po co dwupłaty. Myślałem że to one mogą startować z lotniskowca ale okazało się po sprawdzeniu że nie. Celów było tak duże że w połączeniu z atakami na desant morski i spadochroniarzy przez kilka tur kilka postrzelanych samolotów pętało się nad Maltą. Jeden brytyjski CKM zestrzelił dwa bombowce strategiczne (ze stanem 1) ale zawsze. Zresztą te bombowce atakowały bez sensu trochę cele pod osłoną angielskich pelotek które wcześniej rozpoznał samolot rozpoznawczy.
Cele morskie liczne zresztą atakowałem początkowo samolotami torpedowymi. Albatrosy początkowo nie ponosiły strat co mnie niezwykle ucieszyło.
Do brzegu dotarło tylko kilka słabych jednostek z pierwszej fali desantu reszta poszła na dno. Niszczyciele odstrzeliłem pancernikami.
SH chroniony przez dwie pelotki potężne zresztą. Ale myśliwce rakietowe sprawiły się doskonale. Dwie tury i za cenę umiarkowanych strat było po problemie. Bez takich samolotów albo trzeba było by czekać na okręty bo klasyczne bombowce dwóm pelotkom to nie dadzą rady a spadochroniarze nie mają szans na desant bez strat potwornych. Spadochroniarze zlikwidowali działo i zdobyli SH. Ciekawe dlaczego po raz kolejny zmniejszono liczbę dostępnych transportów powietrznych do trzech. Wystawiłem kilka jednostek i wydawało się że jest po ptakach.
I właśnie wtedy pojawiły się kolejne okręty AI. Najnowszy pancerniki krążowniki i niszczyciel i zmasakrowały mi piechotę tak że porzuciła transport i się samolotem. Nie mogłem skończyć bo angielską piechotę która przetrwała na małej wyspie skierowałem do płatnej flagi a moje jednostki dopiero podpłynęły. No i czekała mnie druga tura ostrzału bo samoloty torpedowe były za daleko albo uzupełniały amunicję. Dostał czołg i jeszcze bombowce kolejną piechotę zmasakrowały.
Albatros w ataku na Victtorio Venetto stracił 40% stanu i dałem sobie spokój i skończyłem.
Trzeba było trzymać OP w rezerwie i wystawić je w SH. No ale to wiem teraz.

OpenGen 0.92.0.2 * 5 Dec 2018  *  AI: Ver: 2.00 (2014)
Efile folder: C:\Users\Witek\Desktop\OG AKT\OG 1\efile_gus\  * Efile version: GusOpen ver. 7.1.6
Campaign: G45 NAPRAWDĘ WIELKA POLSKA,  *  Player prestige modifier 150%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   Mokra , #0 , Brilliant Victory , score:54  +++  Proto: PZL.50 Jastrząb A
 2   Operacja "Raba killer" , #1 , Brilliant Victory , score:54
 3   Brygada "Śmierć" , #2 , Brilliant Victory , score:55  +++  Proto: Spadochroniarze
 4   Krzyk się poniósł nad lasami.... , #3 , Brilliant Victory , score:51
 5   Biało-czerwony przypływ , #4 , Brilliant Victory , score:51  +++  Proto: 155mm wz.40
 6   Kurzawa na mierzei , #5 , Brilliant Victory , score:49
 7   Gotowanie Gotlandii , #6 , Brilliant Victory , score:49
 8   Pomorskie smoki , #7 , Brilliant Victory , score:52  +++  Proto: PZL.45 Sokół B
 9   Wielki łomot , #8 , Brilliant Victory , score:53
10   Paszli won! , #9 , Brilliant Victory , score:59
11   Śląski poker , #10 , Brilliant Victory , score:59  +++  Proto: RWD-22 Czajka (b)
12   Sojusz południowy , #11 , Brilliant Victory , score:50
13   Jazda na maksa , #12 , Brilliant Victory , score:49
14   Berliner , #13 , Brilliant Victory , score:48  +++  Proto: 18TP Strzyga IB
15   Operacja "Świnia w klatce" , #14 , Brilliant Victory , score:44
16   Jest Afera , #15 , Brilliant Victory , score:50
17   Angielski blef , #16 , Brilliant Victory , score:53  +++  Proto: PZL.49a Miś
18   Królowa Bałtyku , #17 , Brilliant Victory , score:48
19   Sprawa Hamleta  , #18 , Brilliant Victory , score:46
20   Hamlet Akt II , #19 , Brilliant Victory , score:46
21   Zimny Hamburger , #20 , Brilliant Victory , score:49  +++  Proto: Most pontonowy
22   Lewy sierpowy , #21 , Brilliant Victory , score:58
23   Na deskach , #22 , Brilliant Victory , score:49
24   Nokaut , #23 , Brilliant Victory , score:46  +++  Proto: Spadochroniarze 43
25   Rosja odkrywa karty , #24 , Brilliant Victory , score:46
26   Dzien L , #25 , Victory , score:26
27   Kryzys Atlantycki , #26 , Brilliant Victory , score:46
28   Szetland w ogniu , #27 , Brilliant Victory , score:46  +++  Proto: 30TP Leszy CS
29   Milczenie owiec , #28 , Brilliant Victory , score:46  +++  Proto: SDP wz.44 Kozioróg
30   Fiorder , #29 , Brilliant Victory , score:63
31   Szach Królowi , #30 , Brilliant Victory , score:61
32   Maltango , #31 , Brilliant Victory , score:57
--
Campaign score: 1613  *  Average: 50

..
Current scenario: Maltango,  VH prestige is 300 ,  All map prestige is: 660
Army cost: 77410 , Current prestige is 21811
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 9
AI stance is Aggressive
if BV: +3000, Grande Mafioso , cap disabled, 14 turns prestige: 840
if V : +1500, Grande Mafioso , cap disabled, 16 turns prestige: 960
if TV: +750, Grande Mafioso , cap disabled, 18 turns prestige: 1080
Ls: Loss , turn prestige: 1080

Zapisane

Jon Snow i Daenerys Targaryen zamordowani przez DD w 8 sezonie Gry o Tron. Pamiętamy!
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 3182


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #76 : Czerwiec 11, 2019, 12:54:38 »

Zastanawiam się po co dwupłaty.
Zgaduje że chodzi o Fiat CR.42.
Musiałeś źle sprawdzić. Nie tylko mogą startować z lotniskowców, ale nawet zaczynają scenariusz na pokładzie włoskiego lotniskowca.

Co do poprawności historycznej, to złożona kwestia.
Włoski lotniskowiec Aquila nie został ukończony przed kapitulacją Włoch.
W efilu Aquila jest dostępna od 1943-09, czyli  już w ramach alternatywnej historii, zapewne z założeniem że Włochy nie skapitulowały.
Podstawowym myśliwcem pokładowym miał być Reggiane Re.2001. Tu wszystko się zgadza.
Z tego co wiem, rolę pokładowego samolotu rozpoznawczego miał pełnić Fiat G.50.
Z jakiegoś powodu ktoś jednak zdecydował, że w efilu samolotem pokładowym zostanie CR.42, nie G.50.
W teorii mógłbym to zmienić, ale po pierwsze to historia alternatywna (nie da się wykluczyć że Włosi zmienili by zdanie), po drugie namieszałbym w istniejących kampaniach, a po trzecie oba (CR.42 i G.50) są równie przestarzałe.
Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
Primus71
Generał broni (General Lieutenant)
*
Online Online

Wiadomości: 445



« Odpowiedz #77 : Czerwiec 11, 2019, 05:13:08 »

A widzisz popatrzyłem na Cr-32 a to rzeczywiście był Cr-42. Co do przydatności to były dla AI całkiem użyteczne. Na całą kolejkę związały  dwa moje myśliwce Wink
Zapisane

Jon Snow i Daenerys Targaryen zamordowani przez DD w 8 sezonie Gry o Tron. Pamiętamy!
Primus71
Generał broni (General Lieutenant)
*
Online Online

Wiadomości: 445



« Odpowiedz #78 : Czerwiec 14, 2019, 08:36:05 »

XXXIII. Grande Mafioso
Proto: 175mm wz.44

Uzupełniam tylko lotnictwo. Zdobycie SH samymi spadochroniarzami wykluczone. Flota aux też nie wystarczy trzeba zaangażować całe siły morskie.
Lotnictwo AI może i nieliczne ale potężne. Dewa Me 262 jeden z podwyższonymi stanami a drugi z liderem. Straty w starciach potężne 40% i 60% Jastrzębi. Na szczęście dobicie poszło już łatwiej. G56 to też twardy przeciwnik po 30% strat. Flota AI roi się i kontratakuje ze wszystkich stron. Parka niszczycieli zmasakrowała mi OP który czaił się na pancernik na szczęście dwa pozostałe posłały go na dno. Pancerniki i krążowniki posłały na dno niszczyciele a samoloty krążowniki. Koło SH zaroiło się od jednostek lądowych AI. Ale jak już zdobyłem port to osłabione przez lotnictwo rozjechały moje czołgi.
Marsz w głąb lądu spokojny tylko trzeba uważać bo się po górach kryją jednostki piechoty a później pojawiają się partyzanci i rebelianci.
Lotnictwo musi uważać bo pelotek od groma.
Obok Palermo i Messyny zgrupowania wrogiej floty z niszczycielami a że moje okręty daleko to kupiłem dwa dodatkowe pancerniki. Bez tego gigantyczne straty w jednostkach lądowych miałbym gwarantowane ale i tak trochę dostałem.
Pojawiają się posiłki lotnicze AI z bombami kierowanymi. Jedna parka tj bombowiec i myśliwiec zmasakrowały mi działo.
Druga taka samo poleciała sobie na lotnisko na szczęście ale to zachowanie bez sensu warto poprawić.
Wytłukłem wszystko i znowu czekałem na koniec.

OpenGen 0.92.0.2 * 5 Dec 2018  *  AI: Ver: 2.00 (2014)
Efile folder: C:\Users\Witek\Desktop\OG AKT\OG 1\efile_gus\  * Efile version: GusOpen ver. 7.1.6
Campaign: G45 NAPRAWDĘ WIELKA POLSKA,  *  Player prestige modifier 150%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   Mokra , #0 , Brilliant Victory , score:54  +++  Proto: PZL.50 Jastrząb A
 2   Operacja "Raba killer" , #1 , Brilliant Victory , score:54
 3   Brygada "Śmierć" , #2 , Brilliant Victory , score:55  +++  Proto: Spadochroniarze
 4   Krzyk się poniósł nad lasami.... , #3 , Brilliant Victory , score:51
 5   Biało-czerwony przypływ , #4 , Brilliant Victory , score:51  +++  Proto: 155mm wz.40
 6   Kurzawa na mierzei , #5 , Brilliant Victory , score:49
 7   Gotowanie Gotlandii , #6 , Brilliant Victory , score:49
 8   Pomorskie smoki , #7 , Brilliant Victory , score:52  +++  Proto: PZL.45 Sokół B
 9   Wielki łomot , #8 , Brilliant Victory , score:53
10   Paszli won! , #9 , Brilliant Victory , score:59
11   Śląski poker , #10 , Brilliant Victory , score:59  +++  Proto: RWD-22 Czajka (b)
12   Sojusz południowy , #11 , Brilliant Victory , score:50
13   Jazda na maksa , #12 , Brilliant Victory , score:49
14   Berliner , #13 , Brilliant Victory , score:48  +++  Proto: 18TP Strzyga IB
15   Operacja "Świnia w klatce" , #14 , Brilliant Victory , score:44
16   Jest Afera , #15 , Brilliant Victory , score:50
17   Angielski blef , #16 , Brilliant Victory , score:53  +++  Proto: PZL.49a Miś
18   Królowa Bałtyku , #17 , Brilliant Victory , score:48
19   Sprawa Hamleta  , #18 , Brilliant Victory , score:46
20   Hamlet Akt II , #19 , Brilliant Victory , score:46
21   Zimny Hamburger , #20 , Brilliant Victory , score:49  +++  Proto: Most pontonowy
22   Lewy sierpowy , #21 , Brilliant Victory , score:58
23   Na deskach , #22 , Brilliant Victory , score:49
24   Nokaut , #23 , Brilliant Victory , score:46  +++  Proto: Spadochroniarze 43
25   Rosja odkrywa karty , #24 , Brilliant Victory , score:46
26   Dzien L , #25 , Victory , score:26
27   Kryzys Atlantycki , #26 , Brilliant Victory , score:46
28   Szetland w ogniu , #27 , Brilliant Victory , score:46  +++  Proto: 30TP Leszy CS
29   Milczenie owiec , #28 , Brilliant Victory , score:46  +++  Proto: SDP wz.44 Kozioróg
30   Fiorder , #29 , Brilliant Victory , score:63
31   Szach Królowi , #30 , Brilliant Victory , score:61
32   Maltango , #31 , Brilliant Victory , score:57  +++  Proto: 175mm wz.44
33   Grande Mafioso , #32 , Brilliant Victory , score:46
--
Campaign score: 1659  *  Average: 50

..
Current scenario: Wschodnia flanka,  VH prestige is 1560 ,  All map prestige is: 7140
Army cost: 81723 , Current prestige is 23365
AI stance is Aggressive
if BV: +4000, Ośmiornica , cap disabled, 20 turns prestige: 1200
if V : +2000, Ośmiornica , cap disabled, 23 turns prestige: 1380
if TV: +1000, Ośmiornica , cap disabled, 26 turns prestige: 1560
Ls: Loss , turn prestige: 1560
Zapisane

Jon Snow i Daenerys Targaryen zamordowani przez DD w 8 sezonie Gry o Tron. Pamiętamy!
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 3182


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #79 : Czerwiec 14, 2019, 11:09:50 »


Pojawiają się posiłki lotnicze AI z bombami kierowanymi. Jedna parka tj bombowiec i myśliwiec zmasakrowały mi działo.
Druga taka samo poleciała sobie na lotnisko na szczęście ale to zachowanie bez sensu warto poprawić.

To niestety problem z samą koncepcją jednostki. Wszystkie jednostki należące do tej kategorii mają aktywny atak przeciwko celom naziemnym.
Bomby kierowane były wykorzystywane nie tylko przeciwko okrętom, ale również przeciwko obiektom naziemnym, więc  wydaje się to poprawne.
Problem pojawia się, gdy chce się taką jednostkę sterowana przez AI (szczególnie w połączeniu z ustawieniem 'Fearless'), skłonić by atakowała okręty.
Istnieje duże prawdopodobieństwo (nawet bez 'Fearless'), że bombowiec zdecyduje się w pierwszej kolejności zaatakować cel lądowy.

Były postulowane zmiany w AI, pozwalające zmusić jednostki to atakowania określonej kategorii celów, ale nie wiadomo czy i kiedy coś z tego wyjdzie.
Doraźnie, z poziomu efila, można co najwyżej wyłączyć (lub wyzerować) atak przeciwko celom naziemnym. 
Jeśli samolot nie będzie mógł atakować celów naziemnych, to skupi się na celach nawodnych.

Bombowcom torpedowcom takie wyzerowanie ataku pomogło.
W przypadku bomb kierowanych, kwestia jest bardziej skomplikowana, bo atak na cele lądowe wydaje się uzasadniony. Wątpię by gracze chcieli z niego zrezygnować.

Na tę chwilę, jedyny "praktyczny" pomysł jaki przychodzi mi do głowy, to dodatkowa "wyspecjalizowana" wersja wspomnianych samolotów, dostępna tylko dla AI.
Bombowiec w wersji AI, miałby wyłączony atak przeciwko celom naziemnym. Dzięki temu stałby się efektywną bronią przeciw-okrętową.

Pytanie tyle, czy takie rozwiązanie spodoba się twórcom kampanii. Myślę, że z ewentualną decyzją w tej kwestii trzeba poczekać na Gustlika.
Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
Primus71
Generał broni (General Lieutenant)
*
Online Online

Wiadomości: 445



« Odpowiedz #80 : Czerwiec 14, 2019, 02:25:22 »

Celów morskich to samoloty AI nie widziały i nie miały w zasięgu. Bardziej chodzi mi o to że drugi bombowiec z eskortą zamiast atakować i dobić uszkodzony cel albo inną jednostkę mając amunicję poleciał sobie na lotnisko.
Zapisane

Jon Snow i Daenerys Targaryen zamordowani przez DD w 8 sezonie Gry o Tron. Pamiętamy!
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 3182


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #81 : Czerwiec 14, 2019, 05:08:24 »

Celów morskich to samoloty AI nie widziały i nie miały w zasięgu. Bardziej chodzi mi o to że drugi bombowiec z eskortą zamiast atakować i dobić uszkodzony cel albo inną jednostkę mając amunicję poleciał sobie na lotnisko.
Sprawdziłem, wspomniany bombowiec ma w scenariuszu przypisaną agresywną postawę (plus modyfikator 'Fearless'), więc jeśli w zasięgu znajdowały się odpowiednie cele (i były widoczne dla AI), to opisane zachowanie rzeczywiście wydaje się dziwne.
Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
Strony: 1 ... 4 5 [6]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Aktualnie w bazie: 59 gry strategiczne 12 stare gry do pobrania 5 recenzje 2 poradniki 37 plików 333 zdjęć w galerii 87 newsów
Polityka prywatności | Disclaimer | O nas | Współpraca | Sitemap | Kontakt | Kanały RSS
© 1996-2008 The Generals' Guild Team All Rights Reserved. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Projekt F.D.G. STUDIO, script by Szarik and Depet
Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
War in the Pacific / Decisive Battles by Ryan | Games House | Panzer General | Heroes of Might and Magic
The Generals' Guild czyli Gildia Generałów to serwis graczy - pasjonatów gier strategicznych o bogatej tradycji istniejący od 1996 roku.
Naszym celem jest stworzenie rzetelnego i interesującego portalu poświęconego takim pozycjom na rynku gier jak złożone, wojenne gry
strategiczne, taktyczne i operacyjne
we wszystkich znanych kategoriach - począwszy od tematyki średniowiecza po science-fiction i fantasy...