Portal Gier Strategicznych | The Generals' Guild | Biblioteka Gier Portal Gier Strategicznych | The Generals' Guild | Biblioteka Gier
Portal Gier Strategicznych | The Generals' Guild | Biblioteka Gier Portal Gier Strategicznych | The Generals' Guild | Biblioteka Gier
Portal Gier Strategicznych | The Generals' Guild | Biblioteka Gier Portal Gier Strategicznych | The Generals' Guild | Biblioteka Gier
Portal Gier Strategicznych | The Generals' Guild | Biblioteka Gier Strona główna | Pomoc | Szukaj | Zaloguj się | Rejestracja
Styczeń 16, 2019, 12:13:03 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
 
 
Strony: [1] 2   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Primus71 Test G39 7 Days to Rhine v.3.0e - 250% efilie Gustlik  (Przeczytany 318 razy)
Primus71
Chorąży (Warrant Officer 3)
*
Offline Offline

Wiadomości: 45


« : Styczeń 13, 2019, 03:52:08 »

I.
Grę zaczełem jeszcze na poprzedniej wersji OG.
Dziś wgrałem aktualną i kolejne scenariusze począwszy od drugiego będą na niej
Pierwsze tury grałem trzy razy.
Trzeba koniecznie wycofać siły core bo artyleria rosyjska zmiecie wszystko z poziomu ziemi. Do osłony odwrotu wysłałem niemieckie samoloty.
Większość jednostek niemieckich przede wszystkim czołg, Mardera i działo wysyłam w kierunku oddziałów wroga.
Na zachód od VH stworzyłem w oparciu o lasy i miasto linię obrony.
Niemieckiego Luchs a później Rangersów core warto wysłać okrężnymi drogami na północ. Zaczną zajmować płatne flagi. Niemiecką lekką piechotę także warto wysłać okrężną drogą żeby weszła na tyły wroga.
Falami pojawiają się nasze posiłki. Najważniejsze są lotnicze.
Dzięki Blackbirdowi można śledzić ruchy wroga. Dzięki temu Lance mogą osłabić najsilniejszą pelotkę wroga a później to już naloty i ostrzał artylerii. Za zdobyty prestiż w ciągu bitwy kupuję A4F Skyhawk.
AI wysyła w moją stronę piechotę którą masakruję czołgami i działami. Rosyjskie czołgi pętają się w większości po mapie albo siedzą w zdobytych miastach.
Jak już jestem pewien siebie to pojawiają się 4 nowe rosyjskie samoloty i masakrują mi śmigłowiec i aux Tornado najlepszy samolot Myśliwsko - Bombowy.
W 8 turze niszczę ostatnie czołgi i artylerię wroga i powoli oczyszczam utracone wcześniej VH.
Na północy niemieckie posiłki pałują się z NRD ? owskimi oddziałami i wreszcie je likwidują.
Pod koniec walk kupiłem Sealsów ale bez transportu helikopterowego to pomyłka.

Fajny scenariusz
Czołgi rosyjskie potężne.
Artyleria budzi grozę.
Samoloty słabsze od najnowszych amerykańskich F16/F15 i niemieckich Torrnado. Phantomy to już na początku ponosiły straty.
Obrona plot silna i liczna.
Dwie uwagi.
Cy zasięg strzału Phantoma i F16 jest prawidłowy?
Z tego co pamiętam pierwsze F16 uzbrojone były w AIM 9 Sidewinder a Phantomy od początku przenosiły Sparrowy z o wiele lepszym zasięgu.
Druga sprawa. Rosyjskie czołgi powinny ruszyć na zachód od razu po zdobyciu moich VH. Pierwsza ruszyła piechota a czołgi czekały aż ją zmasakruję.

OpenGen 0.91.2.6 * 28 Feb 2018  *  AI: Default
Efile folder: D:\og 2\OG 1\efile_gus\  * Efile version: GusOpen ver. 6.9.11
Campaign: G39 7 DAYS TO RHINE v.3.0e,  *  Player prestige modifier 250%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   GIESSEN , #0 , Brilliant Victory , score:42
--
Campaign score: 42  *  Average: 42

..
Current scenario: GIESSEN,  VH prestige is 0 ,  All map prestige is: 1400
Army cost: 1704 , Current prestige is 869
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 13
AI stance is Aggressive
if BV: +1350, FRANKFURT , cap disabled, 12 turns prestige: 950
if V : +600, FRANKFURT , cap disabled, 12 turns prestige: 950
if TV: +100, FRANKFURT , cap disabled, 12 turns prestige: 950
Ls: Loss , turn prestige: 950

Infantry
*  Infantry 1973 , M113A2 ,  , 1 bars , 111 exp , USA , 7/10 , 2 kill , 0 pp - U:003  [+46 exp]
*  Infantry 1973 , M113A2 ,  , 0 bars , 75 exp , USA , 7/10 , 1 kill , 0 pp - U:004  [+10 exp]
*  Engineers 1973 , M54 ,  , 1 bars , 113 exp , USA , 10/10 , 2 kill , 0 pp - U:005  [+48 exp]
*  Rangers 1974 , M151 MUTT [W] ,  , 1 bars , 126 exp , USA , 10/10 , 1 kill , 0 pp - U:006  [+1 exp]
 SEALs 1979 ,  , 0 bars , 50 exp , USA , 10/10 , 0 kill , 732 pp - U:013

Tank 
*  M60A3 ,  , 1 bars , 137 exp , USA , 5/10 , 4 kill , 0 pp - U:001  [+77 exp]

Recon
*  M113 ACAV ,  , 0 bars , 56 exp , USA , 7/10 , 0 kill , 0 pp - U:078  [+6 exp]

FlaK
*  M163 VADS ,  , 0 bars , 54 exp , USA , 10/10 , 0 kill , 0 pp - U:058

Artillery
*  M107 ,  , 1 bars , 179 exp , USA , 10/10 , 0 kill , 0 pp - U:002  [+29 exp]
*  155mm M198 , M54 ,  , 1 bars , 109 exp , USA , 7/10 , 0 kill , 0 pp - U:060  [+59 exp]
*  M109A2 ,  , 0 bars , 93 exp , USA , 10/10 , 2 kill , 0 pp - U:075  [+43 exp]

Air Defense
*  MIM-72C Chaparral ,  , 0 bars , 50 exp , USA , 10/10 , 0 kill , 0 pp - U:098

Fighter
*  F-4G Phantom II ,  , 1 bars , 106 exp , USA , 7/10 , 4 kill , 0 pp - U:080  [+52 exp]

Tactical Bomber
 A-4F Skyhawk ,  , 1 bars , 144 exp , USA , 10/10 , Fire Discipline  , Support, 3 kill , 972 pp - U:024  [+94 exp]
*  AH-1Q Cobra ,  , 0 bars , 94 exp , USA , 1/10 , 1 kill , 0 pp - U:079  [+44 exp]

Player 1 : USA
Killed: INF:21   TNK:6    RCN:3    AT:2    FLAK:1    ATY:6    AD:2    FTR:6    TB:1      Total: 48
Lost  : INF:3    AT:1    FORT:2    ATY:1    AD:1    FTR:1      Total: 9

BV  1
V   0
TV  0
L   0

Averages:
Infantry       *   5 Units *  0 Leaders      Total :    475 exp,      6 kill,    732 pp    Average:     95 exp,      1 kill,    146 pp
Tank           *   1 Units *  0 Leaders      Total :    137 exp,      4 kill,      0 pp    Average:    137 exp,      4 kill,      0 pp
Recon          *   1 Units *  0 Leaders      Total :     56 exp,      0 kill,      0 pp    Average:     56 exp,      0 kill,      0 pp
FlaK           *   1 Units *  0 Leaders      Total :     54 exp,      0 kill,      0 pp    Average:     54 exp,      0 kill,      0 pp
Artillery      *   3 Units *  0 Leaders      Total :    381 exp,      2 kill,      0 pp    Average:    127 exp,      1 kill,      0 pp
Air Defense    *   1 Units *  0 Leaders      Total :     50 exp,      0 kill,      0 pp    Average:     50 exp,      0 kill,      0 pp
Fighter        *   1 Units *  0 Leaders      Total :    106 exp,      4 kill,      0 pp    Average:    106 exp,      4 kill,      0 pp
Tactical Bomber *   2 Units *  1 Leaders      Total :    238 exp,      4 kill,    972 pp    Average:    119 exp,      2 kill,    486 pp
* Summary:     *  15 Units *  1 Leaders      Total :   1497 exp,     20 kill,   1704 pp    Average:    100 exp,      1 kill,    114 pp


Player 1  USA   has 47 units total (core+aux):
Infantry : 17
Tank   :  3
Recon :  2
Anti-tank :  2
FlaK :  1
Fortification :  4
Artillery :  7
Air Defense :  3
Fighter :  5
Tactical Bomber :  2
Level Bomber :  1

Player 2  USSR, DDR   has 1 units total (core+aux):
Infantry :  1


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points
Zapisane
Primus71
Chorąży (Warrant Officer 3)
*
Offline Offline

Wiadomości: 45


« Odpowiedz #1 : Styczeń 13, 2019, 05:55:27 »

II. FRANKFURT
Prototyp: Abrams i świetnie.
Na początku muszę podjąć decyzję co dalej z armią.
Albo zostawić pierwotny skład i tylko modernizować i kupować nowe.
Albo zrobić potężną restrukturyzację.
Po pierwszym scenariuszu stwierdzam że piechota w transporcie kołowym przy rosyjskiej artylerii to proszenie się o śmierć, moje pelotki, flak i recon są zupełnie nieprzydatne.
Sprzedaję całą piechotę, pelotki, reconesans i M107 (ta ostatnia nie jest zła ale potrzebuje pieniędzy)
Zakupy
- 2 x F16
-  M60A3
- MGM 52 Lance z dodatkiem amunicyjnym.
- M109A2
- 2 x Air Cavalry.
Liczę na aux samoloty rozpoznawcze.
Samolotów rozpoznawczych niestety nie ma.
Air Cavalry wysyłam na północ w kierunku płatnych flag. Kilka oddziałów aux także wysyłam na północ w ramach osłony. Trzy czołgi (Abramsa, M60 core i jeden M60 aux) trzymam w rezerwie w centrum. Resztę armii rozstawiam za rzeką i czekam. Samoloty ze strachu przed pelotkami czekają.
Gdy wreszcie wrogie recony podchodzą pod Frankfurt okazuje się że wyszły spod osłony pelotek i zaczynam naloty.
Moje czołgi przekraczają rzekę i odnajdują Kuba oraz wrogą artylerię samobieżną. AI atakująca piechotą i reconami Frankfurt (zajęły już VH na wschodniej stronie rzeki) wysyła czołgi na odsiecz. Oczywiście nie zdążą. Jeden ostatecznie atakuje mojego M60 a drugi wraca pod Frankfurt tracąc kolejną turę.
W tym czasie atakuje artylerią, większością samolotów i jednym M 60 wrogą piechotę. Jeden recon zajmuje nawet opuszczony przez aux piechotę VH ale w następnej turze zostaje pośmiertnie bohaterem ZSRR.
W tym czasie AC zajmuje wszystkie niebronione płatne flagi ale zaatakowana przez wrogie lotnictwo utknęła pod jednym lotniskiem.
Wysyłam czołgi z odsieczą bo samoloty walczą z lotniczymi posiłkami wroga albo uzupełniają amunicję. Przy okazji M 60 w TH zdobywa lidera.
Na dwie tury przed końcem likwiduję większość jednostek wroga które widzę za wyjątkiem jednego bunkra i zajmuję wszystkie płatne flagi.

Uwagi
Kub powinien jednak osłaniać jednostki lądowe a.nie stać na tyłach. Inaczej pod Frankfurtem można lotnictwem zmasakrować Rosjan.
95% sił AI pędzi jak po sznurku na Frankfurt. Recony atakują osłanianą przez artylerię piechotę w miastach anihalując się ochotniczo.
Może wysłać je za rzekę niech szukają słabych punktów albo niech osłaniają skrzydła.
Posiłki czechosłowackie warto wzmocnić jakimś działem.
Lotnictwo rosyjskie zaczyna robić bokami. Nad wschodnim VH wystawiłem jeden Aux F15. Przetrwał atak 3 rosyjskich myśliwców. One mojego kontrataku w następnej turze nie.
Czołgi rosyjskie bardzo silne i groźne.
Plotki nie miały okazji postrzelać.
Artyleria słabsza niż w poprzednim scenariuszu ale jak dojdzie do strzału to groźna.
Ogólnie grało się fajnie. Nawet miejsce na manewrowanie czołgami i wyjście na tyły się znalazło.


OpenGen 0.92.0.2 * 5 Dec 2018  *  AI: Default
Efile folder: D:\OG AKT\OG 1\efile_gus\  * Efile version: GusOpen ver. 7.1.0
Campaign: G39 7 DAYS TO RHINE v.3.0e,  *  Player prestige modifier 250%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   GIESSEN , #0 , Brilliant Victory , score:42  +++  Proto: M1 Abrams
 2   FRANKFURT , #1 , Brilliant Victory , score:45
--
Campaign score: 87  *  Average: 43

..
Current scenario: FRANKFURT,  VH prestige is 0 ,  All map prestige is: 1500
Army cost: 7980 , Current prestige is 2615
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 15
AI stance is Aggressive
if BV: +1250, PAYBACK , cap disabled, 14 turns prestige: 1062
if V : +750, PAYBACK , cap disabled, 14 turns prestige: 1062
if TV: +100, PAYBACK , cap disabled, 14 turns prestige: 1062
Ls: Loss , turn prestige: 1062

Infantry
 Air Cavalry 1973 ,  , 0 bars , 76 exp , USA , 10/10 , 1 kill , 564 pp - U:003  [+16 exp]
 Air Cavalry 1973 ,  , 1 bars , 161 exp , USA , 2/10 , 0 kill , 564 pp - U:004  [+101 exp]

Tank
*  M60A3 ,  , 1 bars , 198 exp , USA , 8/10 , 10 kill , 0 pp - U:001  [+61 exp]
 M60A3 ,  , 1 bars , 140 exp , USA , 6/10 , Combat Support  , 2 kill , 684 pp - U:007  [+80 exp]
+  M1 Abrams ,  , 1 bars , 109 exp , USA , 9/10 , 2 kill , 0 pp - U:016  [+49 exp]

Artillery
 MGM-52 Lance , M667 ,  , 0 bars , 83 exp , USA , 10/10 ,   Support, 2 kill , 1752 pp - U:002  [+23 exp]
 M109A2 ,  , 1 bars , 134 exp , USA , 10/10 , 0 kill , 876 pp - U:009  [+74 exp]
*  155mm M198 , M54 ,  , 1 bars , 145 exp , USA , 10/10 , 1 kill , 0 pp - U:010  [+36 exp]
*  M109A2 ,  , 1 bars , 175 exp , USA , 10/10 , 3 kill , 0 pp - U:011  [+82 exp]

Fighter
 F-16A ,  , 0 bars , 95 exp , USA , 9/10 , 2 kill , 1284 pp - U:005  [+35 exp]
 F-16A ,  , 1 bars , 109 exp , USA , 10/10 , 4 kill , 1284 pp - U:006  [+49 exp]
*  F-4G Phantom II ,  , 1 bars , 194 exp , USA , 9/10 ,   Support, 7 kill , 0 pp - U:014  [+88 exp]

Tactical Bomber
 A-4F Skyhawk ,  , 2 bars , 241 exp , USA , 9/10 , Fire Discipline  ,   Support, 3 kill , 972 pp - U:008  [+97 exp]

Player 1 : USA
Killed: INF:38   TNK:14   RCN:6    AT:6    FLAK:2    FORT:1    ATY:9    AD:7    FTR:9    TB:3    LB:1      Total: 96
Lost  : INF:4    AT:1    FORT:2    ATY:1    AD:2    FTR:1      Total: 11

BV  2
V   0
TV  0
L   0

Averages:
Infantry       *   2 Units *  0 Leaders      Total :    237 exp,      1 kill,   1128 pp    Average:    119 exp,      1 kill,    564 pp
Tank           *   3 Units *  1 Leaders      Total :    447 exp,     14 kill,    684 pp    Average:    149 exp,      5 kill,    228 pp
Artillery      *   4 Units *  0 Leaders      Total :    537 exp,      6 kill,   2628 pp    Average:    134 exp,      2 kill,    657 pp
Fighter        *   3 Units *  0 Leaders      Total :    398 exp,     13 kill,   2568 pp    Average:    133 exp,      4 kill,    856 pp
Tactical Bomber *   1 Units *  1 Leaders      Total :    241 exp,      3 kill,    972 pp    Average:    241 exp,      3 kill,    972 pp
* Summary:     *  13 Units *  2 Leaders      Total :   1860 exp,     37 kill,   7980 pp    Average:    143 exp,      3 kill,    614 pp


Player 1  USA   has 38 units total (core+aux):
Infantry : 13
Tank :  4
Recon :  1
Anti-tank :  1
Dual-purpose :  1
Artillery :  7
Air Defense :  3
Fighter :  6
Tactical Bomber :  2

Player 2  USSR, DDR, Czechoslovakia   has 3 units total (core+aux):
Fortification :  3


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points
Zapisane
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6743


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #2 : Styczeń 13, 2019, 06:11:42 »

Cytuj
Cy zasięg strzału Phantoma i F16 jest prawidłowy?

Phantom z uwagi na ilość wersji i długość produkcji wciąż pozostaje sprawą otwartą.
Nie byłem w stanie ustalić precyzyjnie jakie wersje służyły, w jakim czasie, w jakim kraju,
stąd należy to traktować bardzo "z grubsza".

Zresztą każda korekta historyczna jest mile widziana.
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 2895


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #3 : Styczeń 13, 2019, 06:36:06 »

F16A zdecydowanie potrzebuje rozbicia na większą liczbę wersji. Mamy bazowe 'F16A' a po nim dopiero 'F-16C Block 52'.

Z tego co pamiętam, Primus71 ma racje co do tego, że wczesne wersje F16 nie przenosiły AIM-7 Sparrow.
Ta możliwość doszła chyba dopiero wersji Block 15, czyli w okolicach 1988 roku.

Poza tym warto by się zastanowić czy przejście miedzy 2 a 3 heksami zasięgu następuje we właściwym miejscu. Być może warto by je opóźnić do lat 90tych i wprowadzenia AIM-120 AMRAAM.
To by dało parę pozytywnych efektów ubocznych. Na przykład sensu nabrałby 3-heksowy F14, a później również niemieckie i greckie modernizacje Phantoma (dostosowane do  AIM-120 AMRAAM).
« Ostatnia zmiana: Styczeń 13, 2019, 06:50:48 wysłane przez Waldzios » Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
Primus71
Chorąży (Warrant Officer 3)
*
Offline Offline

Wiadomości: 45


« Odpowiedz #4 : Styczeń 13, 2019, 07:35:47 »

Witam.
Z tego co pamiętam to po drodze jeszcze Brytyjczycy wprowadzili pod koniec lat 70 rakiety Sky Flash o o wiele lepszych osiągach niż AIM 7.  Uzbrojone w nie były brytyjskie i włoskie Tornada oraz brytyjskie Phantomy.
Z innej beczki. Myślę że właśnie gwałtownie ograniczono na efilie Gustlika rolę bombowców i helikoptrów. Dotychczas standartowo otrzymywały u większości graczy dodatek amunicyjny. Utrata zasięgu nie była dramatem. Teraz to prawie 40% ceny. Pozdrawiam Primus71
Zapisane
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 2895


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #5 : Styczeń 13, 2019, 08:00:43 »

Z innej beczki. Myślę że właśnie gwałtownie ograniczono na efilie Gustlika rolę bombowców i helikoptrów. Dotychczas standartowo otrzymywały u większości graczy dodatek amunicyjny. Utrata zasięgu nie była dramatem. Teraz to prawie 40% ceny. Pozdrawiam Primus71
Zgadza się. Lotnictwo najbardziej korzystało na "starych" dodatkach (kary były zaniedbywane), więc naturalnie najbardziej ucierpiało na zmianach.

Lotnictwo otrzymało również kilka korzystnych zmian.
Bombowce (przynajmniej te odrzutowe) dostały ostatnio kilku-punktowy bonus do ruchu, dzięki czemu powinny łatwiej dotrzeć na lotnisko.
Co do śmigłowców wypróbuj jednostkę FARP, zapewnia mobilne zaopatrzenie śmigłowców.
Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
Primus71
Chorąży (Warrant Officer 3)
*
Offline Offline

Wiadomości: 45


« Odpowiedz #6 : Styczeń 14, 2019, 09:53:54 »

Witam.
Wracając jeszcze do osiągów samolotów z przełomu lat 70/80.
To Phantom to była jednak wielka krowa. Przenosił w wersji myśliwskiej 4 AIM 7 i 4 AIM 9. Udźwig uzbrojenia powietrze ziemia - powietrze też był wielki. A w OG ma 2/3 jednostki amunicji w porównaniu do np. 4 F5 Tiger II lub F16. To raczej nie gra.
W tej kampanii nie ma jak na razie F/A 18 Hornet. Popatrzyłem jednak To był samolot myśliwsko - szturmowy. Mógł nawet przenosić Harpoony. Jeśli do siły ataky na cele lądowe to nie mam uwag to myślę że na cele morskie powinien być zdecydowanie większy.
Co do F14 to przenosił on AIM 54 Phoenix. Jego zasięg to ponad 100 kilometrów więc o wiele większy niż innych rakiet z tych czasów. Ale z drugie strony był przeznaczony do zwalczania ciężkich bombowców.
Czyli wymaga to wszystko przemyślenia.
Pozdrawiam
Primus71
Zapisane
Primus71
Chorąży (Warrant Officer 3)
*
Offline Offline

Wiadomości: 45


« Odpowiedz #7 : Styczeń 14, 2019, 10:18:25 »

III. PAYBACK
Prototypu: nie ma.
Kombinuję nadal ze składem armii.
Sprzedaje dodatek amunicyjny z Phantoma i wymieniam go bezpłatnie na wersję F4E z zapasem amunicji 3.
Kupuję:
-   155mm M198 (RAP)
-   M60A3
-   F-16A
-   A-4F Skyhawk z dodatkiem amunicyjnym.

Trochę dziwny scenariusz.
Rosyjskie czołgi i recony atakują, artyleria tkwi w miejscu a piechota wycofuje się w kierunku swoich VH.
W dwóch pierwszych turach likwiduję lotnictwo wroga. (2 MIG 21 i 2 SU 7). Ciężko dostaje mój Phantom. Osłabionego po wcześniejszych atakach, po wyczerpaniu amunicji rosyjski SU 7 redukuje do stanu 1/10.
Potwierdza się słabość piechoty. AC siedzącą w lasach rosyjskie działo redukuje jedną salwą do stanu 4/10.
Ciężkie plotki S-75 M ograniczają swobodę lotnictwa ale nie mają osłony i jedną likwiduje AC. Drugą dopiero po kilku turach niszczę artylerią bo na mapie wydaje się że jest most ale rzeki czołgiem nie da się przekroczyć.
Z czołgów to T54 to złom. Ale T64 i T72 to ciężki kawałek chleba. Na szczęście jeden z nich z liderem atakuje osłanianą przez artylerię siedzącą w lesie piechotę i sam się eliminuje. Pozostałe wykańczam swoimi M60 i nalotami lotnictwa.
Później to oblężenia miast obsadzonych przez piechotę poprzedzone likwidacją dział.
I jeszcze tylko po raz pierwszy mam okazję doświadczyć nalotu ciężkiego bombowca. Tu 95 jedną salwą redukuje zapas paliwa i amunicji w moim M60 prawie do zera.
Zdobywam wszystkie płatne flagi na 5 tur przed upływem czasu na BV.
Uwagi.
Zachowanie AI dziwne. Gdyby piechota I działa ruszyły razem z czołgami to gra wyglądała by zupełnie inaczej. Brak dział samobieżnych i samobieżnych pelotek ale nie zawsze muszą być.
Spadochronowa ASU 85 od pierwszej tury be ruchu stało na środku drogi aż je wykończyłem.
I tyle.


OpenGen 0.92.0.2 * 5 Dec 2018  *  AI: Default
Efile folder: D:\OG AKT\OG 1\EFILE_GUS\  * Efile version: GusOpen ver. 7.1.0
Campaign: G39 7 DAYS TO RHINE v.3.0e,  *  Player prestige modifier 250%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   GIESSEN , #0 , Brilliant Victory , score:42  +++  Proto: M1 Abrams
 2   FRANKFURT , #1 , Brilliant Victory , score:45
 3   PAYBACK , #2 , Brilliant Victory , score:53
--
Campaign score: 140  *  Average: 46

..
Current scenario: PAYBACK,  VH prestige is 800 ,  All map prestige is: 3600
Army cost: 11484 , Current prestige is 5109
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 12
AI stance is Defensive
if BV: +1160, SECOND ROUND , cap disabled, 16 turns prestige: 1275
if V : +600, SECOND ROUND , cap disabled, 18 turns prestige: 1275
if TV: +100, SECOND ROUND , cap disabled, 20 turns prestige: 1275
Ls: Loss , turn prestige: 1275

Infantry
 Air Cavalry 1973 ,  , 2 bars , 246 exp , USA , 7/10 , 2 kill , 564 pp - U:003  [+170 exp]
 Air Cavalry 1973 ,  , 1 bars , 177 exp , USA , 4/10 , 0 kill , 564 pp - U:004  [+16 exp]

Tank
*  M60A3 ,  , 2 bars , 288 exp , USA , 9/10 , Battlefield Intelligence  , 12 kill , 0 pp - U:001  [+90 exp]
 M60A3 ,  , 2 bars , 230 exp , USA , 5/10 , Combat Support  , 8 kill , 684 pp - U:007  [+90 exp]
+  M1 Abrams ,  , 2 bars , 212 exp , USA , 10/10 , 4 kill , 0 pp - U:013  [+103 exp]
 M60A3 ,  , 1 bars , 115 exp , USA , 9/10 , 2 kill , 684 pp - U:080  [+55 exp]

Artillery
 MGM-52 Lance , M667 ,  , 1 bars , 118 exp , USA , 10/10 ,   Support, 3 kill , 1752 pp - U:002  [+35 exp]
 M109A2 ,  , 1 bars , 175 exp , USA , 10/10 , 0 kill , 876 pp - U:009  [+41 exp]
*  155mm M198 , M54 ,  , 2 bars , 207 exp , USA , 10/10 , 2 kill , 0 pp - U:010  [+62 exp]
*  M109A2 ,  , 2 bars , 219 exp , USA , 10/10 , 3 kill , 0 pp - U:011  [+44 exp]
 155mm M198 (RAP) , M54 ,  , 1 bars , 140 exp , USA , 10/10 , 1 kill , 564 pp - U:079  [+80 exp]

Fighter
 F-16A ,  , 1 bars , 190 exp , USA , 10/10 , 6 kill , 1284 pp - U:005  [+95 exp]
 F-16A ,  , 2 bars , 206 exp , USA , 10/10 , 6 kill , 1284 pp - U:006  [+97 exp]
*  F-4E Phantom II ,  , 2 bars , 262 exp , USA , 1/10 , Shock Tactics  , 7 kill , 0 pp - U:012  [+68 exp]
 F-16A ,  , 1 bars , 124 exp , USA , 10/10 , 4 kill , 1284 pp - U:081  [+64 exp]

Tactical Bomber
 A-4F Skyhawk ,  , 3 bars , 339 exp , USA , 9/10 , Fire Discipline  ,   Support, 5 kill , 972 pp - U:008  [+98 exp]
 A-4F Skyhawk ,  , 1 bars , 173 exp , USA , 9/10 , Devastating Fire  ,   Support, 3 kill , 972 pp - U:082  [+113 exp]

Player 1 : USA
Killed: INF:60   TNK:19   RCN:8    AT:10   FLAK:4    FORT:1    ATY:14   AD:10   FTR:13   TB:3    LB:3      Total: 145
Lost  : INF:4    AT:1    FORT:2    ATY:1    AD:2    FTR:1      Total: 11

BV  3
V   0
TV  0
L   0

Averages:
Infantry       *   2 Units *  0 Leaders      Total :    423 exp,      2 kill,   1128 pp    Average:    212 exp,      1 kill,    564 pp
Tank           *   4 Units *  2 Leaders      Total :    845 exp,     26 kill,   1368 pp    Average:    211 exp,      7 kill,    342 pp
Artillery      *   5 Units *  0 Leaders      Total :    859 exp,      9 kill,   3192 pp    Average:    172 exp,      2 kill,    638 pp
Fighter        *   4 Units *  1 Leaders      Total :    782 exp,     23 kill,   3852 pp    Average:    196 exp,      6 kill,    963 pp
Tactical Bomber *   2 Units *  2 Leaders      Total :    512 exp,      8 kill,   1944 pp    Average:    256 exp,      4 kill,    972 pp
* Summary:     *  17 Units *  5 Leaders      Total :   3421 exp,     68 kill,  11484 pp    Average:    201 exp,      4 kill,    676 pp


Player 1  USA   has 34 units total (core+aux):
Infantry : 10
Tank :  5
Dual-purpose :  2
Artillery :  6
Air Defense :  1
Fighter :  6
Tactical Bomber :  4

Player 2  USSR, DDR   has 1 units total (core+aux):
Dual-purpose :  1


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points
Zapisane
Primus71
Chorąży (Warrant Officer 3)
*
Offline Offline

Wiadomości: 45


« Odpowiedz #8 : Styczeń 14, 2019, 01:01:44 »

IV. SECOND ROUND
W poprzednim scenariuszu kilku liderów na M60, A4 i F4. Ten ostatni to chyba za przeżycie.
Prototyp: Inżynierowie 1980 (bardzo dobrze bo w poprzednim scenariuszu bez aux piechoty nie dał by rady w zdobywaniu miast)
Zakupy:
Prestiżu dużo więc szaleję.
?   E 3 Sentry ? bez rozpoznania ani rusz
?   F 111D Aardvark z dodatkiem amunicyjnym. Koszt potworny ale niezłe osiągi i gigantyczny zasięg powinny to zerkompensować.
?   F16 ? żeby wszystko to chronić.
?   M60 bo na ziemi ten argument Rosjanie najlepiej rozumieją.
?   Inżynierowie 1973 do walk miejskich.

Na tyle starczyło ale nie narzekam.
Tym razem to piechota i jak zawsze recony ruszają do ataku I fala spadochroniarzy. Dwa czołgi czekają. Na południu wysyłam aux które nieźle sobie radzą aż pojawia się czechosłowacki T72. Lotnictwo to 3 Mig 21. Moje myśliwce nie są jeszcze wystarczająco doświadczone i potrzebuję dwóch żeby zlikwidować Miga. Spadochroniarzami zajmują się pozostałe samoloty i w trzeciej turze ich likwiduję. W centrum pelotka S 75 M ogranicza ruchy lotnictwa i pojawia się wędrowny Kub, S 75 wykańczam Lancą a Kuba to już czołgami.
Przez nieostrożność tracę aux Luchsa. Myślę że czołgi będą sobie stały a jeden z działem samobieżnym do towarzystwa nagle rusza i wykańcza mi sojusznika.
Jako że początkowo lotnictwo nie może działać w centrum i na północy to wysyłam samoloty przeciw Czechom i ich T72 którego po fali nalotów wykańcza wreszcie Sheridan.
W 7 turze pojawia się kolejna fala spadochroniarzy wroga, jeden Mig 21 i 2 Mi24. Znowu muszę wysyłać samoloty z ostatnią jednostką amunicji bo lecą w kierunku moich nieobsadzonych VX. Na jednego helikoptera brakuje mi sił więc awaryjnie kupuję F15. Zresztą chciałem sprawdzić jak sobie daję radę.
Wykańczam wszystkie oddziały wroga i kończę w 8 turze nie czekając czy jeszcze coś się pojawi.

Uwagi.
A może w niektórych scenariuszach dać dostęp do sprzętu sojuszników. Luchs czy też Marder to fajny sprzęt. Zresztą z tego co wiem pierwsze wersje Leoardy 2 weszły w 1979 roku do służby.
AI nadal nie koncentruje swoich sił co znacznie ułatwia graczowi działanie. Dwa rosyjskie czołgi i działo samobieżne przez kilka tur stoją sobie pod północnym VH i czekają nie wiadomo na co.
Brak holowanych dział rosyjskich i czechosłowackie posiłki także bez dział. Myślę że dwa trzy by nie zaszkodziły.

OpenGen 0.92.0.2 * 5 Dec 2018  *  AI: Default
Efile folder: D:\OG AKT\OG 1\efile_gus\  * Efile version: GusOpen ver. 7.1.0
Campaign: G39 7 DAYS TO RHINE v.3.0e,  *  Player prestige modifier 250%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   GIESSEN , #0 , Brilliant Victory , score:42  +++  Proto: M1 Abrams
 2   FRANKFURT , #1 , Brilliant Victory , score:45
 3   PAYBACK , #2 , Brilliant Victory , score:53  +++  Proto: Engineers 1980
 4   SECOND ROUND , #3 , Brilliant Victory , score:62
--
Campaign score: 202  *  Average: 50

..
Current scenario: SECOND ROUND,  VH prestige is 600 ,  All map prestige is: 2600
Army cost: 18516 , Current prestige is 1758
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 8
AI stance is Defensive
if BV: +1450, BONN , cap disabled, 16 turns prestige: 1000
if V : +670, BONN , cap disabled, 18 turns prestige: 1000
if TV: +200, BONN , cap disabled, 20 turns prestige: 1000
Ls: Loss , turn prestige: 1000

Infantry
 Air Cavalry 1973 ,  , 3 bars , 306 exp , USA , 5/10 , Shock Tactics  , 4 kill , 564 pp - U:003  [+60 exp]
 Air Cavalry 1973 ,  , 2 bars , 247 exp , USA , 4/10 , 2 kill , 564 pp - U:004  [+70 exp]
+  Engineers 1980 , M113A2 ,  , 1 bars , 100 exp , USA , 10/10 , 0 kill , 0 pp - U:018  [+30 exp]
 Engineers 1973 , M113A2 ,  , 0 bars , 70 exp , USA , 10/10 , 0 kill , 612 pp - U:085

Tank
*  M60A3 ,  , 3 bars , 305 exp , USA , 10/10 , Battlefield Intelligence  , 15 kill , 0 pp - U:001  [+17 exp]
 M60A3 ,  , 2 bars , 275 exp , USA , 8/10 , Combat Support  , 10 kill , 684 pp - U:007  [+45 exp]
+  M1 Abrams ,  , 2 bars , 248 exp , USA , 10/10 , 4 kill , 0 pp - U:013  [+36 exp]
 M60A3 ,  , 1 bars , 133 exp , USA , 8/10 , 3 kill , 684 pp - U:015  [+18 exp]
 M60A3 ,  , 0 bars , 89 exp , USA , 10/10 , 3 kill , 684 pp - U:088  [+19 exp]

Artillery
 MGM-52 Lance , M667 ,  , 1 bars , 133 exp , USA , 10/10 ,   Support, 4 kill , 1752 pp - U:002  [+15 exp]
 M109A2 ,  , 1 bars , 188 exp , USA , 10/10 , 0 kill , 876 pp - U:009  [+13 exp]
*  155mm M198 , M54 ,  , 2 bars , 239 exp , USA , 10/10 , 3 kill , 0 pp - U:010  [+32 exp]
*  M109A2 ,  , 2 bars , 241 exp , USA , 10/10 , 5 kill , 0 pp - U:011  [+22 exp]
 155mm M198 (RAP) , M54 ,  , 1 bars , 155 exp , USA , 10/10 , 1 kill , 564 pp - U:014  [+15 exp]

Fighter
 F-16A ,  , 2 bars , 237 exp , USA , 10/10 , 7 kill , 1284 pp - U:005  [+47 exp]
 F-16A ,  , 2 bars , 280 exp , USA , 10/10 , 7 kill , 1284 pp - U:006  [+74 exp]
*  F-4E Phantom II ,  , 3 bars , 312 exp , USA , 9/10 , Shock Tactics  , 10 kill , 0 pp - U:012  [+50 exp]
 F-16A ,  , 1 bars , 149 exp , USA , 10/10 , 6 kill , 1284 pp - U:016  [+25 exp]
 F-15A ,  , 0 bars , 94 exp , USA , 10/10 , 0 kill , 1560 pp - U:023  [+24 exp]
 F-16A ,  , 1 bars , 116 exp , USA , 10/10 , 2 kill , 1284 pp - U:087  [+46 exp]

Tactical Bomber
 A-4F Skyhawk ,  , 3 bars , 389 exp , USA , 10/10 , Fire Discipline  ,   Support, 7 kill , 972 pp - U:008  [+50 exp]
 A-4F Skyhawk ,  , 2 bars , 237 exp , USA , 10/10 , Devastating Fire  ,   Support, 6 kill , 972 pp - U:017  [+64 exp]
 F-111D Aardvark ,  , 1 bars , 124 exp , USA , 10/10 ,   Support, 1 kill , 1500 pp - U:086  [+54 exp]

Level Bomber
 Boeing E-3 Sentry AWACS ,  , 0 bars , 70 exp , USA , 10/10 , 0 kill , 1392 pp - U:084

Player 1 : USA
Killed: INF:84   TNK:23   RCN:13   AT:12   FLAK:7    FORT:2    ATY:16   AD:13   FTR:17   TB:5    LB:3      Total: 195
Lost  : INF:4    RCN:1    AT:1    FORT:2    ATY:1    AD:2    FTR:1      Total: 12

BV  4
V   0
TV  0
L   0

Averages:
Infantry       *   4 Units *  1 Leaders      Total :    723 exp,      6 kill,   1740 pp    Average:    181 exp,      2 kill,    435 pp
Tank           *   5 Units *  2 Leaders      Total :   1050 exp,     35 kill,   2052 pp    Average:    210 exp,      7 kill,    410 pp
Artillery      *   5 Units *  0 Leaders      Total :    956 exp,     13 kill,   3192 pp    Average:    191 exp,      3 kill,    638 pp
Fighter        *   6 Units *  1 Leaders      Total :   1188 exp,     32 kill,   6696 pp    Average:    198 exp,      5 kill,   1116 pp
Tactical Bomber *   3 Units *  2 Leaders      Total :    750 exp,     14 kill,   3444 pp    Average:    250 exp,      5 kill,   1148 pp
Level Bomber   *   1 Units *  0 Leaders      Total :     70 exp,      0 kill,   1392 pp    Average:     70 exp,      0 kill,   1392 pp
* Summary:     *  24 Units *  6 Leaders      Total :   4737 exp,    100 kill,  18516 pp    Average:    197 exp,      4 kill,    772 pp


Player 1  USA   has 40 units total (core+aux):
Infantry :  7
Tank :  7
Recon :  1
Dual-purpose :  1
Artillery :  9
Air Defense :  3
Fighter :  8
Tactical Bomber :  3
Level Bomber :  1

Player 2  USSR, DDR, Czechoslovakia   has 1 units total (core+aux):
Fortification :  1


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points
Zapisane
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6743


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #9 : Styczeń 14, 2019, 01:08:00 »

Cytuj
AI nadal nie koncentruje swoich sił co znacznie ułatwia graczowi działanie. Dwa rosyjskie czołgi i działo samobieżne przez kilka tur stoją sobie pod północnym VH i czekają nie wiadomo na co.

Skoro AI stance jest defensive, to wyjaśnia sprawę. Przy wersji sztucznej inteligencji - "Default" czyli 0.9, komputer nie będzie zbyt ochoczo jeździł
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Primus71
Chorąży (Warrant Officer 3)
*
Offline Offline

Wiadomości: 45


« Odpowiedz #10 : Styczeń 14, 2019, 09:56:27 »

Gustlik ja tylko opisuję dziwne zachowania AI. W dwóch poprzednich scenariuszach dzieliła swoje siły. Szczególnie to widać w PAYBACK gdzie zwarte kolumny się rozpadają. Czołgi i recony atakują, piechota cofa się do VH a działa stoją tam gdzie stały.
Pozdrawiam

Zapisane
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 2895


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #11 : Styczeń 14, 2019, 10:09:22 »

Tak jak pisał Gustlik o zachowaniu AI decyduje w głównym stopniu ustawianie 'AI stance'.
Inaczej będzie zachowywać się AI w trybie 'Aggressive', inaczej 'Defensive'.
To czy dane zachowania są "dziwne" to temat na oddzielną dyskusje. AI w tej grze ma dość ograniczone możliwości. Stale się rozwija (zbliżamy się do trzecie wersji), ale nadal ma pewne problemy.

"W dwóch poprzednich scenariuszach dzieliła swoje siły" bo 'AI stance' było w trybie Aggressive
Current scenario: GIESSEN,  VH prestige is 0 ,  All map prestige is: 1400
Army cost: 1704 , Current prestige is 869
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 13
AI stance is Aggressive
if BV: +1350, FRANKFURT , cap disabled, 12 turns prestige: 950
if V : +600, FRANKFURT , cap disabled, 12 turns prestige: 950
if TV: +100, FRANKFURT , cap disabled, 12 turns prestige: 950
Ls: Loss , turn prestige: 950
W trzecim scenariuszu ustawienie były inne. Co zapewne decydowało o "innym" zachowaniu AI.
Current scenario: PAYBACK,  VH prestige is 800 ,  All map prestige is: 3600
Army cost: 11484 , Current prestige is 5109
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 12
AI stance is Defensive
if BV: +1160, SECOND ROUND , cap disabled, 16 turns prestige: 1275
if V : +600, SECOND ROUND , cap disabled, 18 turns prestige: 1275
if TV: +100, SECOND ROUND , cap disabled, 20 turns prestige: 1275
Ls: Loss , turn prestige: 1275
Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
Primus71
Chorąży (Warrant Officer 3)
*
Offline Offline

Wiadomości: 45


« Odpowiedz #12 : Styczeń 14, 2019, 10:12:28 »

V. BONN
W poprzedniej turze lidera zdobyła AC.
Bez prototypów.
Tym razem opis trochę skrótowy niestety bo jak to pod miastem znowu wyłączyli prąd a ja nie zapisałem notatek.
Zakupy:
?   SF (Green Berets) 1973
?   M60A3
?   M109A2
?   155mm M198 (RAP)
Tym razem siły Rosjan paskudnie silne.
Kilka czołgów, Kub, Buk, S ? 75M, kilka 2S1 Gvozdika i szczególnie paskudne 2 x BM 30 Smerch i masa drobnicy. VH wroga osłaniane prze holowaną artylerię więc też nieźle.
Dodatkowo banda MiG 21.
AI tym razem aktywna. Cały atak na moje VX.
Pojawia się T 80 i gdyby nie Abrams to mogła być masakra moich M 60.
Phantom do natychmiastowego przezbrojenia. Atak 2 MiG 21 i ledwie dyszy.
BM 30 Smerch straszne. Wystarczyła salwa jednej sprawnej i jednej uszkodzonej ze stanem 4/8 żeby z okopanych w mieście inżynierów zostało 3/10.
Jedyna uwaga to MiG 25R z liderem. Od pierwszej do szóstej tury tkwi bezczynnie nad lotniskiem aż wreszcie gdy mam wolne myśliwce to go niszczę. Jego atak w pierwszej zwłaszcza turze mógł namieszać.
Dla zdobywania płatnych flag na północy kupuję tymczasowo recona.
Kończę w 11 turze.
W TH M60 zdobywa przyzwoitego lidera.
Fajnie się grało.

OpenGen 0.92.0.2 * 5 Dec 2018  *  AI: Default
Efile folder: D:\OG AKT\OG 1\efile_gus\  * Efile version: GusOpen ver. 7.1.0
Campaign: G39 7 DAYS TO RHINE v.3.0e,  *  Player prestige modifier 250%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   GIESSEN , #0 , Brilliant Victory , score:42  +++  Proto: M1 Abrams
 2   FRANKFURT , #1 , Brilliant Victory , score:45
 3   PAYBACK , #2 , Brilliant Victory , score:53  +++  Proto: Engineers 1980
 4   SECOND ROUND , #3 , Brilliant Victory , score:62
 5   BONN , #4 , Brilliant Victory , score:56
--
Campaign score: 258  *  Average: 51

..
Current scenario: BONN,  VH prestige is 800 ,  All map prestige is: 4200
Army cost: 21564 , Current prestige is 4869
Prestige available on map yet is 100 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 11
AI stance is Aggressive
if BV: +1300, FLYING DUTCHMAN , cap disabled, 16 turns prestige: 800
if V : +750, FLYING DUTCHMAN , cap disabled, 18 turns prestige: 875
if TV: +100, FLYING DUTCHMAN , cap disabled, 20 turns prestige: 950
Ls: Loss , turn prestige: 950

Infantry
 Air Cavalry 1973 ,  , 3 bars , 320 exp , USA , 10/10 , Shock Tactics  , 6 kill , 564 pp - U:003  [+14 exp]
 Air Cavalry 1973 ,  , 2 bars , 264 exp , USA , 10/10 , 4 kill , 564 pp - U:004  [+17 exp]
+  Engineers 1980 , M113A2 ,  , 1 bars , 139 exp , USA , 6/10 , 0 kill , 0 pp - U:018  [+39 exp]
 Engineers 1973 , M113A2 ,  , 0 bars , 84 exp , USA , 3/10 , 0 kill , 612 pp - U:021  [+14 exp]
 SF (Green Berets) 1973 ,  , 0 bars , 96 exp , USA , 2/10 , 0 kill , 660 pp - U:105  [+26 exp]

Tank
*  M60A3 ,  , 3 bars , 341 exp , USA , 8/10 , Battlefield Intelligence  , 18 kill , 0 pp - U:001  [+36 exp]
 M60A3 ,  , 3 bars , 340 exp , USA , 8/10 , Combat Support  , 12 kill , 684 pp - U:007  [+65 exp]
+  M1 Abrams ,  , 2 bars , 288 exp , USA , 8/10 , 6 kill , 0 pp - U:013  [+40 exp]
 M60A3 ,  , 1 bars , 165 exp , USA , 10/10 , Determined Defense  , 5 kill , 684 pp - U:015  [+32 exp]
 M60A3 ,  , 1 bars , 184 exp , USA , 8/10 , 6 kill , 684 pp - U:024  [+95 exp]
 M60A3 ,  , 1 bars , 137 exp , USA , 9/10 , 6 kill , 684 pp - U:108  [+67 exp]

Recon
 M706 Commando ,  , 0 bars , 70 exp , USA , 10/10 , 0 kill , 264 pp - U:041

Artillery
 MGM-52 Lance , M667 ,  , 1 bars , 170 exp , USA , 10/10 ,   Support, 7 kill , 1752 pp - U:002  [+37 exp]
 M109A2 ,  , 2 bars , 211 exp , USA , 10/10 , 0 kill , 876 pp - U:009  [+23 exp]
*  155mm M198 , M54 ,  , 2 bars , 260 exp , USA , 10/10 , 3 kill , 0 pp - U:010  [+21 exp]
*  M109A2 ,  , 2 bars , 280 exp , USA , 10/10 , 6 kill , 0 pp - U:011  [+39 exp]
 155mm M198 (RAP) , M54 ,  , 1 bars , 178 exp , USA , 10/10 , 4 kill , 564 pp - U:014  [+23 exp]
 M109A2 ,  , 0 bars , 91 exp , USA , 10/10 , 1 kill , 876 pp - U:106  [+21 exp]
 155mm M198 (RAP) , M54 ,  , 0 bars , 93 exp , USA , 10/10 , 1 kill , 564 pp - U:107  [+23 exp]

Fighter
 F-16A ,  , 2 bars , 284 exp , USA , 10/10 , 11 kill , 1284 pp - U:005  [+47 exp]
 F-16A ,  , 3 bars , 331 exp , USA , 10/10 , 10 kill , 1284 pp - U:006  [+51 exp]
*  F-4E Phantom II ,  , 4 bars , 405 exp , USA , 6/10 , Shock Tactics  , 10 kill , 0 pp - U:012  [+93 exp]
 F-16A ,  , 2 bars , 218 exp , USA , 10/10 , 8 kill , 1284 pp - U:016  [+69 exp]
 F-15A ,  , 1 bars , 112 exp , USA , 10/10 , 2 kill , 1560 pp - U:019  [+18 exp]
 F-16A ,  , 1 bars , 174 exp , USA , 10/10 , 6 kill , 1284 pp - U:023  [+58 exp]

Tactical Bomber
 A-4F Skyhawk ,  , 4 bars , 451 exp , USA , 9/10 , Fire Discipline  ,   Support, 7 kill , 972 pp - U:008  [+62 exp]
 A-4F Skyhawk ,  , 2 bars , 285 exp , USA , 9/10 , Devastating Fire  ,   Support, 8 kill , 972 pp - U:017  [+48 exp]
 F-111D Aardvark ,  , 2 bars , 204 exp , USA , 10/10 ,   Support, 2 kill , 1500 pp - U:022  [+80 exp]

Level Bomber
 Boeing E-3 Sentry AWACS ,  , 0 bars , 82 exp , USA , 4/10 , 0 kill , 1392 pp - U:020  [+12 exp]

Player 1 : USA
Killed: INF:106  TNK:26   RCN:15   AT:16   FLAK:8    FORT:6    ATY:28   AD:17   FTR:22   TB:7    LB:3      Total: 254
Lost  : INF:4    RCN:2    AT:1    FORT:2    ATY:1    AD:2    FTR:1      Total: 13

BV  5
V   0
TV  0
L   0

Averages:
Infantry       *   5 Units *  1 Leaders      Total :    903 exp,     10 kill,   2400 pp    Average:    181 exp,      2 kill,    480 pp
Tank           *   6 Units *  3 Leaders      Total :   1455 exp,     53 kill,   2736 pp    Average:    243 exp,      9 kill,    456 pp
Recon          *   1 Units *  0 Leaders      Total :     70 exp,      0 kill,    264 pp    Average:     70 exp,      0 kill,    264 pp
Artillery      *   7 Units *  0 Leaders      Total :   1283 exp,     22 kill,   4632 pp    Average:    183 exp,      3 kill,    662 pp
Fighter        *   6 Units *  1 Leaders      Total :   1524 exp,     47 kill,   6696 pp    Average:    254 exp,      8 kill,   1116 pp
Tactical Bomber *   3 Units *  2 Leaders      Total :    940 exp,     17 kill,   3444 pp    Average:    313 exp,      6 kill,   1148 pp
Level Bomber   *   1 Units *  0 Leaders      Total :     82 exp,      0 kill,   1392 pp    Average:     82 exp,      0 kill,   1392 pp
* Summary:     *  29 Units *  7 Leaders      Total :   6257 exp,    149 kill,  21564 pp    Average:    216 exp,      5 kill,    744 pp


Player 1  USA   has 48 units total (core+aux):
Infantry : 11
Tank :  8
Recon :  2
Anti-tank :  1
Fortification :  1
Artillery : 10
Fighter :  9
Tactical Bomber :  4
Level Bomber :  2

Player 2  USSR   has 1 units total (core+aux):
Anti-tank :  1
Zapisane
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 2895


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #13 : Styczeń 15, 2019, 05:55:09 »

Jedyna uwaga to MiG 25R z liderem. Od pierwszej do szóstej tury tkwi bezczynnie nad lotniskiem aż wreszcie gdy mam wolne myśliwce to go niszczę. Jego atak w pierwszej zwłaszcza turze mógł namieszać.
A to jest ciekawe.
Myśliwiec ma ustawione zachowanie 'Fearless' więc powinien atakować dość agresywnie i nie licząc się ze stratami.
Problem w tym, że jako rozpoznawczy wariant MiG-25 ma zerowe statystyki ataku. To prawdopodobnie powoduje jakiś konflikt z cechą 'Fearless' Huh?.
Prawdopodobnie jednostka jest do poprawy.
Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
Primus71
Chorąży (Warrant Officer 3)
*
Offline Offline

Wiadomości: 45


« Odpowiedz #14 : Styczeń 15, 2019, 10:33:52 »

VI. FLYING DUTCHMAN
Przezbrajam
F4 na F 15. Z tym doświadczeniem powinien zdejmować MiG 21 za jednym zamachem.
Kupuję:
Lance z dodatkiem amunicyjnym.
Hawka z dodatkiem amunicyjnym.
SF (Green Berets) 1973
I najważniejszy eksperyment. M551A1 Sheridan z dodatkami Fast Speed i Recon. Do walki z czołgami to się nie przyda ale do rajdów na mobilne pelotki i artylerię może da radę.
Sprzedaję:
Recona
Jakoś ciężko mi się grało ten scenariusz.
Przeciwnik całkiem silny i twardy.
Najważniejszy jest brak dalekonośnych pelotek co zapewnia swobodę lotnictwu.
Początkowo idzie dość łatwo tylko T 72 nie chce odejść do krainy wiecznych łowów.
Od strony najdalszego zachodniego VH wroga nadciągają spore posiłki w tym potężna artyleria ale lotnictwo ma czas się nimi zająć.
Największe kłopoty sprawiają oddziały piechoty wroga.
W centrum mapy trzy odziały motostrelowych a na północy spadochroniarze. Odporni na ostrzał artylerii i samolotów. Nim ich wykończę mija kilka tur.
Duet ZB i AC poruszając się wzdłuż dolnej krawędzi mapy przy wsparciu lotnictwa zdobywa VH, lotnisko, SH i rusza powoli w kierunku ostatniego VH.
Lotnicze wroga wredne. Z pierwszej fali dwa MiG 21 atakują aux Awacs chronionego przez aux F15 bez lidera. Powietrzny Recon ledwie się ostał. Posiłki lotnicze wroga też paskudne. Pierwsza tura atakuje oddział inżynierów i redukuje ich do stanu 3/10.
Mój Hawk dostał żółtą kartkę. Mimo dwóch strzałów ani  jednej zdjętej kreski. Dopiero kolejne dwa MiG 25 nie miały szczęścia i wpadają na moje myśliwce co jest dla Rosjan niezdrowe. Dobijam je w kolejnych turach.

Pierwszy raz jestem ofiarą sabotażystów. Jedną aux piechotę kilka razy zatrzymywali. Reszta aux po lasach za snajpera pierw ganiała a później tych sabotażystów i rebeliantów ze wsparciem aux F15 i szturmowca ledwie wykończyła,
VH z wyjątkiem tego na północnym ? wschodzie słabo obsadzone i większym problemem jest do nich dotrzeć niż później zająć.
Ale gdy już kończę to pod zdobytym na początku VH pojawiają się kolejni wrodzy rebelianci.
Ledwie ich kilkoma samolotami utłukłem.
Sheridan dał sobie doskonale radę. Zdobył świetnego lidera.
Liderów zdobyła także jedna artyleriia, ZB i AC.
Scenariusz bardzo dobrze skonstruowany. AI wredna i skuteczna. Dodatkowo miałem trochę pecha w poszczególnych starciach.
Trzeba bardzo uważać na mapę bo kanałów sporo a drogi kręte.



OpenGen 0.92.0.2 * 5 Dec 2018  *  AI: Default
Efile folder: D:\OG AKT\OG 1\efile_gus\  * Efile version: GusOpen ver. 7.1.0
Campaign: G39 7 DAYS TO RHINE v.3.0e,  *  Player prestige modifier 250%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   GIESSEN , #0 , Brilliant Victory , score:42  +++  Proto: M1 Abrams
 2   FRANKFURT , #1 , Brilliant Victory , score:45
 3   PAYBACK , #2 , Brilliant Victory , score:53  +++  Proto: Engineers 1980
 4   SECOND ROUND , #3 , Brilliant Victory , score:62
 5   BONN , #4 , Brilliant Victory , score:56
 6   FLYING DUTCHMAN , #5 , Brilliant Victory , score:56
--
Campaign score: 314  *  Average: 52

..
Current scenario: FLYING DUTCHMAN,  VH prestige is 800 ,  All map prestige is: 2100
Army cost: 25092 , Current prestige is 3354
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 11
AI stance is Aggressive
if BV: +1500, FLENSBURG ATTACK , cap disabled, 16 turns prestige: 1375
if V : +800, FLENSBURG ATTACK , cap disabled, 18 turns prestige: 1375
if TV: +100, FLENSBURG ATTACK , cap disabled, 20 turns prestige: 1375
Ls: Loss , turn prestige: 1375

Infantry
 Air Cavalry 1973 ,  , 3 bars , 355 exp , USA , 8/10 , Shock Tactics  , 10 kill , 564 pp - U:003  [+35 exp]
 Air Cavalry 1973 ,  , 3 bars , 351 exp , USA , 6/10 , Superior Maneuver  , 13 kill , 564 pp - U:004  [+87 exp]
+  Engineers 1980 , M113A2 ,  , 1 bars , 177 exp , USA , 9/10 , 2 kill , 0 pp - U:018  [+38 exp]
 Engineers 1973 , M113A2 ,  , 1 bars , 123 exp , USA , 3/10 , 1 kill , 612 pp - U:021  [+39 exp]
 SF (Green Berets) 1973 ,  , 1 bars , 159 exp , USA , 4/10 , Aggressive Attack  , 2 kill , 660 pp - U:025  [+89 exp]
 SF (Green Berets) 1973 ,  , 2 bars , 234 exp , USA , 6/10 , 3 kill , 660 pp - U:026  [+138 exp]

Tank
*  M60A3 ,  , 4 bars , 403 exp , USA , 9/10 , Battlefield Intelligence  , 22 kill , 0 pp - U:001  [+62 exp]
 M60A3 ,  , 3 bars , 379 exp , USA , 9/10 , Combat Support  , 14 kill , 684 pp - U:007  [+39 exp]
+  M1 Abrams ,  , 3 bars , 327 exp , USA , 9/10 , 8 kill , 0 pp - U:013  [+39 exp]
 M60A3 ,  , 2 bars , 219 exp , USA , 10/10 , Determined Defense  , 7 kill , 684 pp - U:015  [+54 exp]
 M60A3 ,  , 2 bars , 238 exp , USA , 9/10 , 7 kill , 684 pp - U:024  [+54 exp]
 M60A3 ,  , 1 bars , 157 exp , USA , 7/10 , 7 kill , 684 pp - U:029  [+20 exp]
 M551A1 Sheridan ,  , 1 bars , 161 exp , USA , 10/10 , Devastating Fire  ,      Fast Speed,    Recon, 4 kill , 564 pp - U:103  [+91 exp]

Artillery
 MGM-52 Lance , M667 ,  , 2 bars , 201 exp , USA , 10/10 ,   Support, 8 kill , 1752 pp - U:002  [+31 exp]
 M109A2 ,  , 2 bars , 242 exp , USA , 10/10 , 0 kill , 876 pp - U:009  [+31 exp]
*  155mm M198 , M54 ,  , 2 bars , 290 exp , USA , 10/10 , 3 kill , 0 pp - U:010  [+30 exp]
*  M109A2 ,  , 2 bars , 299 exp , USA , 10/10 , 6 kill , 0 pp - U:011  [+19 exp]
 155mm M198 (RAP) , M54 ,  , 2 bars , 221 exp , USA , 10/10 , Infiltration Tactics  , 5 kill , 564 pp - U:014  [+43 exp]
 M109A2 ,  , 1 bars , 131 exp , USA , 10/10 , 1 kill , 876 pp - U:027  [+40 exp]
 155mm M198 (RAP) , M54 ,  , 1 bars , 123 exp , USA , 10/10 , 1 kill , 564 pp - U:028  [+30 exp]
 MGM-52 Lance , M667 ,  , 0 bars , 94 exp , USA , 10/10 ,   Support, 1 kill , 1752 pp - U:102  [+24 exp]

Air Defense
 MIM-23B I-Hawk , M54 ,  , 0 bars , 70 exp , USA , 10/10 ,   Support, 0 kill , 816 pp - U:101

Fighter
 F-16A ,  , 3 bars , 354 exp , USA , 10/10 , 14 kill , 1284 pp - U:005  [+70 exp]
 F-16A ,  , 3 bars , 369 exp , USA , 9/10 , 11 kill , 1284 pp - U:006  [+38 exp]
*  F-15A ,  , 4 bars , 482 exp , USA , 10/10 , Shock Tactics  , 11 kill , 0 pp - U:012  [+77 exp]
 F-16A ,  , 2 bars , 292 exp , USA , 10/10 , 10 kill , 1284 pp - U:016  [+74 exp]
 F-15A ,  , 1 bars , 178 exp , USA , 10/10 , 3 kill , 1560 pp - U:019  [+66 exp]
 F-16A ,  , 2 bars , 232 exp , USA , 10/10 , 11 kill , 1284 pp - U:023  [+58 exp]

Tactical Bomber
 A-4F Skyhawk ,  , 5 bars , 517 exp , USA , 9/10 , Fire Discipline  ,   Support, 11 kill , 972 pp - U:008  [+66 exp]
 A-4F Skyhawk ,  , 4 bars , 433 exp , USA , 9/10 , Devastating Fire  ,   Support, 9 kill , 972 pp - U:017  [+148 exp]
 F-111D Aardvark ,  , 2 bars , 245 exp , USA , 8/10 ,   Support, 3 kill , 1500 pp - U:022  [+41 exp]

Level Bomber
 Boeing E-3 Sentry AWACS ,  , 0 bars , 82 exp , USA , 10/10 , 0 kill , 1392 pp - U:020

Player 1 : USA
Killed: INF:130  TNK:31   RCN:19   AT:22   FLAK:8    FORT:10   ATY:34   AD:22   FTR:28   TB:10   LB:3      Total: 317
Lost  : INF:4    RCN:2    AT:1    FORT:2    ATY:1    AD:2    FTR:1      Total: 13

BV  6
V   0
TV  0
L   0

Averages:
Infantry       *   6 Units *  3 Leaders      Total :   1399 exp,     31 kill,   3060 pp    Average:    233 exp,      5 kill,    510 pp
Tank           *   7 Units *  4 Leaders      Total :   1884 exp,     69 kill,   3300 pp    Average:    269 exp,     10 kill,    471 pp
Artillery      *   8 Units *  1 Leaders      Total :   1601 exp,     25 kill,   6384 pp    Average:    200 exp,      3 kill,    798 pp
Air Defense    *   1 Units *  0 Leaders      Total :     70 exp,      0 kill,    816 pp    Average:     70 exp,      0 kill,    816 pp
Fighter        *   6 Units *  1 Leaders      Total :   1907 exp,     60 kill,   6696 pp    Average:    318 exp,     10 kill,   1116 pp
Tactical Bomber *   3 Units *  2 Leaders      Total :   1195 exp,     23 kill,   3444 pp    Average:    398 exp,      8 kill,   1148 pp
Level Bomber   *   1 Units *  0 Leaders      Total :     82 exp,      0 kill,   1392 pp    Average:     82 exp,      0 kill,   1392 pp
* Summary:     *  32 Units * 11 Leaders      Total :   8138 exp,    208 kill,  25092 pp    Average:    254 exp,      7 kill,    784 pp


Player 1  USA   has 40 units total (core+aux):
Infantry :  8
Tank :  8
Recon :  1
Anti-tank :  1
Artillery :  8
Air Defense :  1
Fighter :  7
Tactical Bomber :  5
Level Bomber :  1

Player 2  USSR, Terrorists   has 2 units total (core+aux):
Infantry :  1
Dual-purpose :  1


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points
Zapisane
Strony: [1] 2   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Aktualnie w bazie: 59 gry strategiczne 12 stare gry do pobrania 5 recenzje 2 poradniki 37 plików 333 zdjęć w galerii 87 newsów
Polityka prywatności | Disclaimer | O nas | Współpraca | Sitemap | Kontakt | Kanały RSS
© 1996-2008 The Generals' Guild Team All Rights Reserved. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Projekt F.D.G. STUDIO, script by Szarik and Depet
Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
War in the Pacific / Decisive Battles by Ryan | Games House | Panzer General | Heroes of Might and Magic
The Generals' Guild czyli Gildia Generałów to serwis graczy - pasjonatów gier strategicznych o bogatej tradycji istniejący od 1996 roku.
Naszym celem jest stworzenie rzetelnego i interesującego portalu poświęconego takim pozycjom na rynku gier jak złożone, wojenne gry
strategiczne, taktyczne i operacyjne
we wszystkich znanych kategoriach - począwszy od tematyki średniowiecza po science-fiction i fantasy...