Portal Gier Strategicznych | The Generals' Guild | Biblioteka Gier Portal Gier Strategicznych | The Generals' Guild | Biblioteka Gier
Portal Gier Strategicznych | The Generals' Guild | Biblioteka Gier Portal Gier Strategicznych | The Generals' Guild | Biblioteka Gier
Portal Gier Strategicznych | The Generals' Guild | Biblioteka Gier Portal Gier Strategicznych | The Generals' Guild | Biblioteka Gier
Portal Gier Strategicznych | The Generals' Guild | Biblioteka Gier Strona główna | Pomoc | Szukaj | Zaloguj się | Rejestracja
Listopad 24, 2017, 07:20:40 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
 
 
Strony: [1] 2   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Kampania W84 "Niemiecki Korpus Pacyfiku"  (Przeczytany 4869 razy)
kowdar
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 2185



WWW
« : Grudzień 31, 2015, 10:45:24 »

Kampania W84 "Niemiecki Korpus Pacyfiku"

http://www.opengeneral.pl/kampanie_vi.html

Mam przyjemność przedstawić nową, myślę, że ciekawą kampanię morsko-lotniczo-desantową,
dziejąca się na ciekawych mapach Pacyfiku. Jak sam tytuł wskazuje, kampania hipotetyczna,
ale jednocześnie dzięki temu, pozwalająca sprawdzić sprzęt niemiecki w pojedynku np. z sprzętem japońskim.
A nie jest łatwo walczyć pod koniec wojny dość słabymi niemieckimi myśliwcami pokładowymi z najnowszymi myśliwcami amerykańskimi .. no i pojedynek Bismarcka z Iową czy Yamato także jest wyzwaniem tej kampanii.

Kampania ma wyłączony JC (zastanawiałem się czy go nie włączyć przy wartościach jakie są wpisane - do ew. decyzji po paru grach ..).
Na pewno trzeba dbać o rozwój wszystkich dostępnych rodzajów wojsk (a nie jest to łatwe, sprzęt każdego rodzaju nie zawsze jest dostępny).

Mi osobiście kampania się bardzo podobała, chociaż uważam, że jest dość trudna, ze względu na praktyczny brak jednostek AUX, a więc typowego mięsa armatniego lub łatwej przynęty. Tutaj błędy kosztują nas corowe jednostki.
Dla mnie pewnym rozwiązaniem problemu strat było masowe korzystanie z dodatków dla lotnictwa niemieckiego oraz pod koniec kampanii, maksymalne podnoszenie stanów ... kosztowało to praktycznie co bitwę ok. 1000 pkt., ale pozwalało moim myśliwcom przetrwać ... a to najważniejsze.  A i zdarzyło mi się nie raz, że Bismarck ocalał ze stanem jeden czy dwa. Masakra !!!  No i najważniejsze - zwiad, zwiad i jeszcze raz zwiad ....

Życzę ciekawych rozgrywek w nowym roku Smiley   

Przebieg kampanii:
Campaign: W84_si * W84 GERMAN PACIFIC CORPS v.1.0
Scn # File          Scenario           Date         BV  V   TV   L   Map       #1  Wpp1    #2  Wpp2
0   W84_S01.xscn    BEGINNING          Mar 7, 1942  1   1   1    Ls  90.jpg    27  24714   24  17592
1   W84_S02.xscn    DUTCH INDIES       Jun 7, 1942  2   2   2    Ls  192.jpg   0   0       27  22200
2   W84_S03.xscn    GUAM               Sep 12, 1942 3   3   3    Ls  101.jpg   1   180     44  27744
3   W84_S04.xscn    CORAL SEA          Nov 23, 1942 4   4   4    Ls  112.jpg   0   0       23  28368
4   W84_S05.xscn    SINGAPORE          Feb 13, 1943 5   5   5    Ls  71.jpg    10  3144    66  26256
5   W84_S06.xscn    PHILIPINES         May 22, 1943 6   6   6    Ls  248.jpg   0   0       55  17280
6   W84_S06a.xscn   HONG KONG          Aug 5, 1943  7   7   7    Ls  250.jpg   3   2868    69  30660
7   W84_S07.xscn    MARSHALL ISLANDS   Oct 17, 1943 8   8   8    Ls  194.jpg   6   2820    62  41736
8   W84_S08.xscn    NUEVA GUINEA       Jan 7, 1944  9   9   9    Ls  87.jpg    0   0       71  31128
9   W84_S09.xscn    GUADALCANAL        Mar 14, 1944 10  10  10   Ls  175.jpg   0   0       73  39480
10  W84_S10.xscn    MIDWAY             May 19, 1944 11  11  11   Ls  103.jpg   2   684     59  53328
11  W84_S11.xscn    IWO JIMA           Aug 18, 1944 12  12  12   Ls  198.jpg   0   0       82  47100
12  W84_S12.xscn    PEARL HARBOR       Oct 21, 1944 13  13  13   Ls  196.jpg   0   0       80  39624
13  W84_S13.xscn    OKINAWA            Dec 28, 1944 14  14  14   Ls  104.jpg   0   0       88  48696
14  W84_S14.xscn    SAN DIEGO          Apr 15, 1945 15  15  15   Ls  130.jpg   0   0       50  38256
15  W84_S15.xscn    SAN FRANCISCO      Aug 17, 1945 Win Win Win  Ls  40.jpg    0   0       100 47160
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 18, 2017, 11:53:27 wysłane przez kowdar » Zapisane

Polecam moją stronę z kampaniami OpenGen na Gustlik efile:
http://opengeneral.pl
Mario
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1017


« Odpowiedz #1 : Grudzień 31, 2015, 02:30:14 »

Wielkie dzięki za noworoczny prezent  Clap
Zapowiada się ciekawie Grin.
Przetestuję Grin
Zapisane

Najjaśniejszy Panie, do prowadzenia wojny potrzebne są trzy rzeczy: pieniądze, pieniądze i jeszcze raz pieniądze.
Mario
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1017


« Odpowiedz #2 : Grudzień 31, 2015, 02:45:51 »

Zagrałem pierwszy scenariusz-jest ciekawie.
Pojawił się mały problem.
Przypadkiem załadowałem jednostkę Brandenburgów do Hippera i nie mogłem jej już wypakować do końca scenariusza.
Zrobiłem mały eksperyment:
zapakowałem kilka jednostek do lotniskowca- w następnej kolejce mogłem wypakować tylko jedną (reszta była uwieziona Grin)
Gdy zapakowałem kolejną- pojawiła się możliwość wypakowania innych (miałem wybór, którą wypakować-ale po wypakowaniu dowolnej innych już nie mogłem wypakować Grin)
Wersja:
OpenGen 0.90.51.0 * (2 Oct 2015)  *  AI: Ver 2.00 (2014)
Zapisane

Najjaśniejszy Panie, do prowadzenia wojny potrzebne są trzy rzeczy: pieniądze, pieniądze i jeszcze raz pieniądze.
kowdar
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 2185



WWW
« Odpowiedz #3 : Grudzień 31, 2015, 03:53:24 »

Po załadowaniu jednostki do lotniskowca (kontenera), w tej samej kolejce już nie można jej wyładować - i to jest chyba normalne. A drugi objaw, który obserwujesz czyli, że po załadowaniu N jednostek możesz wyładować tylko jedną wynika z ustawienia w scenariuszu - w tym przypadku ilość transportów morskich jest ustawiona na 1 i dlatego tylko jedną jednostkę możesz wyładować ... w całej kampanie jest to od 1 do 3 ... jak to ważne to mogę zmienić na większą wartość.

Tak mi się nasunęło, że przydałby się okręt transportowy z kontenerem na jednostki lądowe,
to można by zrobić bitwę, gdzie trzeba przerzucić masę wojska pomiędzy wyspami czyli konwój, na który będą polowały u-booty ...
Zapisane

Polecam moją stronę z kampaniami OpenGen na Gustlik efile:
http://opengeneral.pl
Mario
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1017


« Odpowiedz #4 : Grudzień 31, 2015, 05:07:07 »

Dzięki Smiley
ale z Hippera nie mogłem wyładować do końca scenariusza Huh
Pomysł na scenariusz bardzo ciekawy Grin
« Ostatnia zmiana: Grudzień 31, 2015, 05:20:59 wysłane przez Mario » Zapisane

Najjaśniejszy Panie, do prowadzenia wojny potrzebne są trzy rzeczy: pieniądze, pieniądze i jeszcze raz pieniądze.
Rudel
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1192


« Odpowiedz #5 : Grudzień 31, 2015, 06:38:18 »

Rozegrałem pierwszy scenariusz jest ciekawy. Faktycznie kwestia transportowców morskich jest interesująca. Sam pomysł umieszczenia walk Niemcami na Pacyfiku interesujący i niecodzienny. Co do pomysłu z konwojem to jest dobra mapa na taki manewr nowa Coral Sea nr. 1259. Duże odległości i dobra na bitwę morską. Po rozegraniu całości opiszę wrażenia. Chyba, że potrzeba opisać każdy scenariusz.
Zapisane

Prawo do ran i śmierci mają nie tylko odważni
Rudel
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1192


« Odpowiedz #6 : Styczeń 01, 2016, 02:08:54 »

No i mam pierwsze 3 scenariusze zaliczone. Po rozgrywkach jakie toczyłem w czasie testowania kampanii morskich zarówno autorstwa Gustlika jak i Golothina oraz sławnej W-17 moje doświadczenie jednoznacznie podpowiada użycie przydzielonych sił ryzykancko lecz nie samobójczo. Pierwsze mapy są akuratne co do walk tak ograniczonym kontygentem sił. Jestem obecnie na Morzu Koralowym mapa morska nawet bez jednej wysepki brak możliwości wystawienia mojego "oka opatrzności" czyli Fw-189 boli. Nie jest to zły scenariusz, lecz zyskałby znacznie przez osadzenie go na większej mapie (1259) można by się nawet pokusić na lądowanie i zajęcie Milne Bay. Na tak wielkiej mapie akcja typu search&destroy to prawdziwy ból głowy Evil.

OpenGen 0.90.51.0 * (2 Oct 2015)  *  AI: Ver 2.00 (2014)
Efile folder: D:\OpenGeneral\efile_ogn_wx\  * Efile version: GusOpen ver. 6.5.1
Campaign: W84 NIEMIECKI KORPUS PACYFIKU v.1.0,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   BEGINNING , #0 , Brilliant Victory , score:55  +++  Proto: Ju-87E-1
 2   DUTCH INDIES , #1 , Brilliant Victory , score:60
 3   GUAM , #2 , Brilliant Victory , score:55
--
Campaign score: 170  *  Average: 56

..
Current scenario: GUAM,  VH prestige is 320 ,  All map prestige is: 320
Army cost: 3132 , Current prestige is 954
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 14
AI stance is Defensive
if BV: +500, CORAL SEA , cap disabled, 14 turns prestige: 440
if V : +500, CORAL SEA , cap disabled, 16 turns prestige: 440
if TV: +500, CORAL SEA , cap disabled, 18 turns prestige: 440
Ls: Loss , turn prestige: 440

Piechota
*  Brandenburger 40 ,  , 2 bars , 270 exp , Niemcy , 10/10 , Determined Defense  , 7 kill , 0 pp - U:003  [+67 exp]
*  Sniper ,  , 0 bars , 78 exp , Niemcy , 15/10 , 0 kill , 0 pp - U:004
*  Fallschirm ,  , 1 bars , 111 exp , Niemcy , 9/10 , 2 kill , 0 pp - U:005  [+18 exp]
*  FJ Sturmpioniere ,  , 1 bars , 169 exp , Niemcy , 10/10 , 5 kill , 0 pp - U:006  [+13 exp]
*  Fallschirm Aufkl. ,  , 0 bars , 86 exp , Niemcy , 10/10 , 2 kill , 0 pp - U:007  [+1 exp]
*  Hauptquartier , 251/16 [W] ,  , 5 bars , 541 exp , Niemcy , 11/2 , 0 kill , 0 pp - U:020  [+8 exp]
 Einsatzgruppe Todt ,  , 0 bars , 0 exp , Niemcy , 10/10 , 0 kill , 192 pp - U:029

Czołg
*  Tiger ,  , 1 bars , 131 exp , Niemcy , 12/10 , 7 kill , 0 pp - U:001  [+92 exp]

Artyleria
*  15 cm sFH 37(t) , SdKfz 7 ,  , 1 bars , 122 exp , Niemcy , 15/10 , Combat Support  , 3 kill , 0 pp - U:002  [+45 exp]
*  Wespe ,  , 1 bars , 177 exp , Niemcy , 14/10 , 1 kill , 0 pp - U:008  [+60 exp]
*  17 K18 , SdKfz 9 ,  , 1 bars , 140 exp , Niemcy , 15/10 , 2 kill , 0 pp - U:009  [+27 exp]

Myśliwiec
*  Bf-109T-2 ,  , 2 bars , 238 exp , Niemcy , 5/10 , Battlefield Intelligence  , 3 kill , 0 pp - U:010  [+68 exp]
*  Bf-109T-2 (CV),  , 1 bars , 162 exp , Niemcy , 5/10 , Shock Tactics  , 3 kill , 0 pp - U:021  [+100 exp]
*  Bf-109T-2 (CV),  , 1 bars , 124 exp , Niemcy , 5/10 , Skilled Ground Attack  , 2 kill , 0 pp - U:022  [+76 exp]
*  Fw-190A-2 ,  , 0 bars , 99 exp , Niemcy , 4/10 , 2 kill , 0 pp - U:026  [+69 exp]
 Bf-109T-2 (CV),  , 1 bars , 111 exp , Niemcy , 4/10 , Special Munition, 2 kill , 492 pp - U:076  [+111 exp]
 Bf-109T-2 (CV),  , 0 bars , 90 exp , Niemcy , 4/10 , Special Munition, 3 kill , 492 pp - U:077  [+90 exp]

Bomb. taktyczny
*  Ju-87G ,  , 1 bars , 197 exp , Niemcy , 9/10 , 0 kill , 0 pp - U:011  [+132 exp]
*  He-114 ,  , 0 bars , 48 exp , Niemcy , 3/10 , 0 kill , 0 pp - U:012  [+14 exp]
*  Ju-87E-1 (CV),  , 2 bars , 236 exp , Niemcy , 8/10 , 5 kill , 0 pp - U:023  [+89 exp]
*  Ju-87C ,  , 1 bars , 126 exp , Niemcy , 7/10 , 1 kill , 0 pp - U:024  [+72 exp]
*  He-114 (CV),  , 0 bars , 36 exp , Niemcy , 3/10 , Recon, 0 kill , 0 pp - U:025  [+14 exp]
*  Fw-189A-2 ,  , 0 bars , 14 exp , Niemcy , 10/10 , 1 kill , 0 pp - U:027
+  Ju-87E-1 ,  , 0 bars , 75 exp , Niemcy , 9/10 , 2 kill , 0 pp - U:028  [+63 exp]
 Ju-88A-4 ,  , 0 bars , 95 exp , Niemcy , 8/10 , 4 kill , 708 pp - U:078  [+95 exp]

Okręt podwodny
*  XXI Class ,  , 1 bars , 105 exp , Niemcy , 4/10 , 1 kill , 0 pp - U:015  [+17 exp]
*  XXI Class ,  , 0 bars , 67 exp , Niemcy , 10/10 , 5 kill , 0 pp - U:019  [+4 exp]

Niszczyciel
*  Z 36A "Narvik" ,  , 1 bars , 142 exp , Niemcy , 10/10 , 1 kill , 0 pp - U:013  [+35 exp]
*  Z 36A "Narvik" ,  , 1 bars , 172 exp , Niemcy , 8/10 , 2 kill , 0 pp - U:014  [+55 exp]
 Z 36A "Narvik" ,  , 0 bars , 95 exp , Niemcy , 9/10 , 1 kill , 1248 pp - U:030  [+95 exp]

Pancernik
*  Bismarck (Planes:1/1),  , 1 bars , 189 exp , Niemcy , 10/10 , 6 kill , 0 pp - U:016  [+73 exp]

Lotniskowiec
*  Zeppelin (Planes:5/5),  , 0 bars , 63 exp , Niemcy , 10/10 , 0 kill , 0 pp - U:017

Krążownik
*  Hipper CA (Planes:0/1),  , 1 bars , 143 exp , Niemcy , 7/10 , 5 kill , 0 pp - U:018  [+38 exp]

Player 1 : Niemcy
Killed: INF:11   TNK:3    RCN:1    AT:1    FORT:14   ATY:7    AD:5    FTR:9    TB:5    SUB:2    DD:9    BS:3    CV:1    CRs:7      Total: 78
Lost  :   Total: 0

BV  3
V   0
TV  0
L   0
Zapisane

Prawo do ran i śmierci mają nie tylko odważni
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Online Online

Wiadomości: 2581


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #7 : Styczeń 01, 2016, 03:34:13 »

Okręt podwodny
*  XXI Class ,  , 1 bars , 105 exp , Niemcy , 4/10 , 1 kill , 0 pp - U:015  [+17 exp]
*  XXI Class ,  , 0 bars , 67 exp , Niemcy , 10/10 , 5 kill , 0 pp - U:019  [+4 exp]
Niezły sprzęt, tu można poszaleć...

BTW. Jak sobie te 'Bf-109T-2' radzą , rozegranie nimi całej kampanii pewnie będzie bolesne... ?
Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
Rudel
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1192


« Odpowiedz #8 : Styczeń 01, 2016, 03:42:59 »

Te Me-109 T-2 powiem, że nie są rewelacyjne walczyły z lipnymi myśliwcami to radzą sobie jakoś. Zaś już F4U Corsair to wypasiony mysliwiec i trzeba min 3 Me 109 T-2 by takiego skasować, a o Mitsubishi A6M2 nawet nie myślę bo go jeszcze nie napotkałem. Mam stadko tych Me ale myślę jeszcze o drugim takim stadku Grin. Za to Ju 87 E-1 to rewelacyjny samolot przeciw okrętowy kasuje niszczyciele raz dwa. Zero problemów zaś z OP są rewelacyjne szybkie nawet i takie to mogły by nawet na wielkich mapach coś zdziałać. Kampania ma potencjał w tej konwencji czyli mizeria sprzętowa kasy nie ma za wiele więc i flota kuleje jeden Bismarck to trochę za mało z drugiej strony zanosi się na ciekawe rozgrywki flotą.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 2016, 04:00:55 wysłane przez Rudel » Zapisane

Prawo do ran i śmierci mają nie tylko odważni
Mario
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1017


« Odpowiedz #9 : Styczeń 01, 2016, 05:27:59 »

 Obchodzisz brak drugiego lotniskowca czy samoloty wystawiasz dopiero po zdobyciu/zbudowaniu lotniska?(masz więcej samolotów pokładowych niż przewidziane 5) Grin
Utworzyłem nowy wątek dla testowania tej kampanii Smiley

http://www.forum.gildiageneralow.pl/kampanie-prezentacje-i-opisy-autorow/kampania-w84-'niemiecki-korpus-pacyfiku'/0/
« Ostatnia zmiana: Styczeń 02, 2016, 09:31:07 wysłane przez Mario » Zapisane

Najjaśniejszy Panie, do prowadzenia wojny potrzebne są trzy rzeczy: pieniądze, pieniądze i jeszcze raz pieniądze.
Rudel
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1192


« Odpowiedz #10 : Styczeń 01, 2016, 05:59:15 »

Tak Mario mam samolotów na dwa lotniskowce, a samoloty lądowe trzymam bo ten Fw-190 A2 to mój ratunkowy myśliwiec Grin. Z lotniskami jest różnie nie zawsze jakieś udaje się szybko zdobyć Evil
« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 2016, 06:01:44 wysłane przez Rudel » Zapisane

Prawo do ran i śmierci mają nie tylko odważni
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Online Online

Wiadomości: 2581


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #11 : Styczeń 02, 2016, 07:53:03 »

Mała sugestia, IMHO w pierwszym scenariuszu większy sens/przydatność miałaby jednostka 'Küstenjäger' zamiast 'Brandenburger 40'...
Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
Rudel
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1192


« Odpowiedz #12 : Styczeń 02, 2016, 10:20:51 »

Mała sugestia, IMHO w pierwszym scenariuszu większy sens/przydatność miałaby jednostka 'Küstenjäger' zamiast 'Brandenburger 40'...

Pomysł zacny Branderburczycy mimo, że to doskonałe wojsko to mają mały feler limit amunicji i desantowanie ich w nasyconej przeciwnikiem okolicy może zaboleć.
Zapisane

Prawo do ran i śmierci mają nie tylko odważni
kowdar
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 2185



WWW
« Odpowiedz #13 : Styczeń 02, 2016, 09:53:11 »

Szczerze powiedziawszy myślałem o tym, czyli zamianie Brandenbrugerów na coś innego, ale jak ich 4 polowy ruch w górach ocalił mi w kilku bitwach zwycięstwo, to zmieniłem zdanie. Podobnie jak myślałem o tym aby zamienić HQ normalny na FJ HQ, ale to, że normalny HQ ma szybki i mocny transport, także się przydawało, a FJ HQ takiego raczej chybaby miec nie mogli, bo traciliby go w transporcie lotniczym ...
Trzeba pamiętać że w tej kampanii tylko przed 3 czy 4 bitwami mamy sprzęt lądowy do wyboru, dlatego też to co otrzymujemy na początku jest "wypasione" ...
Poczekam na więcej opinii przed ew. podjęciem decyzji czy zmieniać czy nie ...
Zapisane

Polecam moją stronę z kampaniami OpenGen na Gustlik efile:
http://opengeneral.pl
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Online Online

Wiadomości: 2581


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #14 : Styczeń 04, 2016, 06:05:48 »

BTW.  Przy okazji, można by się zastanowić nad uporządkowaniem kwestii niemieckich lotniskowców i lotnictwa pokładowego w efilu..
1) IMHO po pierwsze przydałaby się opcja (front/frakcja) pozwalająca włączać/wyłączać ten element, dostępność lotniskowca ma jednak znaczący wpływ na  realizm;
2) skoro przyjmujemy "optymistyczny" wariant ukończenia budowy Zeppelina, to IMO równie optymistycznie należałoby potraktować lotnictwo pokładowe, czyli przykładowo Ju-87E dostępny jako seryjny samolot (obecnie tylko prototyp), ukończony Me 155 (ikona Bf-109G powinna być odpowiednia), itd...
Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
Strony: [1] 2   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Aktualnie w bazie: 59 gry strategiczne 12 stare gry do pobrania 5 recenzje 2 poradniki 37 plików 333 zdjęć w galerii 87 newsów
Polityka prywatności | Disclaimer | O nas | Współpraca | Sitemap | Kontakt | Kanały RSS
© 1996-2008 The Generals' Guild Team All Rights Reserved. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Projekt F.D.G. STUDIO, script by Szarik and Depet
Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
War in the Pacific / Decisive Battles by Ryan | Games House | Panzer General | Heroes of Might and Magic
The Generals' Guild czyli Gildia Generałów to serwis graczy - pasjonatów gier strategicznych o bogatej tradycji istniejący od 1996 roku.
Naszym celem jest stworzenie rzetelnego i interesującego portalu poświęconego takim pozycjom na rynku gier jak złożone, wojenne gry
strategiczne, taktyczne i operacyjne
we wszystkich znanych kategoriach - począwszy od tematyki średniowiecza po science-fiction i fantasy...