Portal Gier Strategicznych | The Generals' Guild | Biblioteka Gier Portal Gier Strategicznych | The Generals' Guild | Biblioteka Gier
Portal Gier Strategicznych | The Generals' Guild | Biblioteka Gier Portal Gier Strategicznych | The Generals' Guild | Biblioteka Gier
Portal Gier Strategicznych | The Generals' Guild | Biblioteka Gier Portal Gier Strategicznych | The Generals' Guild | Biblioteka Gier
Portal Gier Strategicznych | The Generals' Guild | Biblioteka Gier Strona główna | Pomoc | Szukaj | Zaloguj się | Rejestracja
Listopad 24, 2017, 07:30:50 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
 
 
Strony: [1] 2 3 4   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Ustawienia Open Gen (opcje, grafika, wybór języka)  (Przeczytany 30502 razy)
Greg
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 532



WWW
« : Lipiec 09, 2010, 06:10:52 »



Czy ktoś rozgryzł już wszystkie opcje z ustawień OpenGeneral?
 Huh Huh
Zapisane

Zsamot
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6375



« Odpowiedz #1 : Lipiec 09, 2010, 08:19:54 »

Właśnie miałem pytać o różnice:
- zasięg 0 a zasięg 1..
- co to jest LOF, LOS, ZOC, BB, CV, BC?
- roads extended?
- pozwolenie na barrage ogień? Czyli jaki?
- o co chodzi z posiłkami?

Podpowiem, że czasem z panelu ulepszeń najłatwiej wyjść klawiszem esc.
Zapisane

http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6550


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #2 : Lipiec 09, 2010, 10:01:01 »

No to jedziemy - od lewej - u góry:

Allow to BLOW
Allow to REPAIR
Allow to BUILD
(Pozwól na wysadzanie, budowę naprawę)

Dotyczy funkcji inżynierskich, którzy w Open PG mogą zarówno budować jak i wysadzać oraz naprawiać wysadzone miasta, porty, lotniska oraz pola minowe. Ale do tego trzeba ustawić takie funkcje w efilu. Dopóki gramy na efilu od PG2 - bez znaczenia.

Teraz ta lista po prawej:

- True range 0 (Rzeczywisty zasięg 0) - w PG2 zasięg strzału 0 był traktowany tak samo jak zasięg 1. Czyli strzał tylko do sąsiedniego heksa. W momencie włączenia tej opcji - gra zacznie rozróżniać te zasięgi. Zero będzie rzeczywistym zerem.
- True spotting 0 - jak wyżej ale do zasięgu wzroku.
- Mountain Cities & Forest blocked direct LOF (line of fire) even if range >2 - pamiętacie z PG2 gdy ppance strzelające na trzy heksy mogły strzelać "przez przeszkody"? To blokuje ten błąd.
- Units blocks LOF - jak wyżej - zablokowanie strzału "przez jednostki"
- Extended LOS (line of spotting) rules - trudniejsze warunki obserwacji. Więcej ograniczeń (do późniejszego uściślenia)
- Air units extended ZOC - przywraca możliwość blokowania samolotów przeciwnika - jak w starym PG2 przed poprawką
- Air unit can be fired when entering AD range - w razie napotkania, na trasie przelotu, działa plot lub flaka - samolot zostanie ostrzelany (poprawka - ale tylko z jeśli przelatuje o 1 heks od takiego działa)
- BB CV BC can fire as flaks - okręty klas głównych mogą strzelać do samolotów na zasadzie FlaKów.
- Roads extended - rozszerzone zasady użycia dróg (do wyjaśnienia)
- Allow barrage fire - zezwól na ogień zaporowy. Niektóre działa mogą strzelać do nieodkrytych heksów (bombardowanie artyleryjskie). Jeśli jest tam nieprzyjacielska jednostka działają wtedy na nią jak bombowce strategiczne. Trzeba ustawić w efilu. Przy grze na klasycznym efilu - nie działa.
- Reinforces arrive when player is active - w PG2 posiłki dla przeciwnika przybywały w trakcie kolejki gracza. W ten sposób można było je utrącić zanim weszły do walki (jeśli wiedziało się gdzie są). Poprawka - Włączenie tej funkcji spowoduje, że posiłki dla AI przybędą w momencie gdy komputer ma ruch - dopiero wtedy się ujawnią i od razu wejdą do akcji.
- Allow bridges over impoassable rivers. Zezwól na budowę mostów nad heksami "Impassable River".

 
« Ostatnia zmiana: Lipiec 10, 2010, 12:22:37 wysłane przez Gustlik » Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6550


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #3 : Lipiec 09, 2010, 10:23:09 »

Jeszcze jedno - dwie opcje u samej góry:

Use scenario settings - "Pozostaw ustawienia scenariusza". Wszystkie powyższe opcje może włączyć/wyłączyć twórca kampanii/scenariusza. Jesli zatem gramy kampanię pisaną pod OpenPG nalezy wybrać tę opcję, aby pozostać w zgodzie z intencjami twórcy. Wówczas wszystkie kratki zostaną zablokowane w pozycji ustawionej w scenariuszu.

Jeśli zaś gramy kampanię z PG2 i chcemy ją sobie trochę "zopenizować" wybieramy "Use registry settings" i dokonujemy ustawień samodzielnie - pamiętając jednak, że z efilem PG2 pewnych rzeczy zrobić się nie da .
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Greg
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 532



WWW
« Odpowiedz #4 : Lipiec 09, 2010, 10:42:00 »

Parę razy piszesz Gustlik o efilu pod OpenPG, należy rozumieć, że efil też trzeba przerobić.
Czy to jest jakaś kosmetyczna przeróbka czy tworzenie od nowa - pytam pod Twoim kątem.

PS.
Dzięki za opis opcji - czy możesz opisać jeszcze te w dolnych ramkach
Zapisane

Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6550


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #5 : Lipiec 09, 2010, 11:01:38 »

Mozliwości jakie daje efil pod Open PG jest tyle, że przeczuwam iż na świecie pozostanie, tak naprawdę tylko jeden taki efil - Adlera - bo on już wziął się za tą robotę. 254 kraje + 32 Fronty + 32 frakcje, do wszystkiego flagi, zdjęcia, medale... Nie wiem jaki jest limit jednostek, ale ktoś mówił o 10.000.

Nowe opcja dla jednostek inżynierskich (buduj, burz, napraw). Opcja: "marine" - ruch po lądowaniu, opcja: "barrage fire" - czyli bombardowanie niewidocznych heksów, opcja "No Surrender"...

Wiesz ile byłoby dyskusji?

Popatrz - mój efil, w kształcie jaki ma w tej chwili powstawał 4 lata - z obszerną dyskusją. Ile zatem trwałoby "obrabianie" nowego?

Oczywiście można dodać kilka oczywistych funkcji do tego co jest, żeby go trochę "zopenizować", ale żeby na 100% wykorzystać możliwości OpenPG - trzeba stworzyć nowy efil. Oczywiście wszystko co jest w tej chwili (istniejące jednostki, ich dane, ikony) może zostać jako podstawa, ale to mniej niż połowa tego, co trzeba by zrobić.

=========================================================
Dalsze opcje:
"Test Dice" - "test kostki" - test generatora losowości rezultatów starcia
"Select AI" - wybierz AI - do testów - można wybrać rodzaj sztucznej inteligencji o ile zaimplementowano więcej niż jedną.
"Disable AI" - wyłacz AI - do testów do grania samemu ze sobą.

Te opcje w dolnych ramkach to są opcje
1) - wyświetlania dodatkowych wybuchów (gdy jednostka otrzymuje ostrzał obronny)
2) - zmiana widoku podwójnym kliknięciem
3) - pokazywanie rodzaju terenu (ale nie wiem gdzie)
4) - ładowanie animacji pogody do pamięci RAM (nie uzywam)
5) - pokazywanie animacji pogody (nie widziałem)

Dwie ostatnie na dole, to są opcję raportowania błędów gry (dla testerów)

Aha - proponuję sprawy efilowe dyskutować w nowym wątku. Tu jeszcze będzie dość zabawy z tymi opcjemi...


« Ostatnia zmiana: Lipiec 09, 2010, 11:07:37 wysłane przez Gustlik » Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Zsamot
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6375



« Odpowiedz #6 : Lipiec 10, 2010, 12:21:08 »

No to można przywrócić zasięg Jagdtiger 128mm- 3 heksy. Wink Wiesz Gustlik, myślę, że do dyskusji jest/ będzie tak naprawdę parę osób, które szanują Twój wkład i całej Reszty Bandy Wink Dla mnie to super wiadomość- kochana gra zyskuje nowy wymiar. Wink
Zapisane

http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6550


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #7 : Lipiec 10, 2010, 01:18:46 »

Jeszcze jedno:

Jesli macie w swoim głównym katalogu gry plik tekstowy "NATIONS.TXT" należy go
skasować! To jest plik, który ma przechowywać nazwy dla nowej listy krajów.

W przypadku gdy OpenPG znajduje w jednym katalogu zarówno plik GUI97 jak i NATIONS
- wówczas ten drugi ma priorytet. A tam jest lista krajów z efila Adlera!   

Jeśli NATIONS znajduje się w jakimś innym katalogu - nie ma problemu (może być w OPENTXT_SAMPLE).
Chodzi o to, żeby NATIONS i GUI97 nie były w tym samym.
« Ostatnia zmiana: Lipiec 10, 2010, 01:20:27 wysłane przez Gustlik » Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Zsamot
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6375



« Odpowiedz #8 : Lipiec 10, 2010, 06:24:07 »

Jeszcze mnie naszła refleksja- późna bo aura nie sprzyja myślowym procesom- by za jakiś czas ustalić, jakie ustawienia nas "obowiązują. Co by nikt nie był inaczej traktowany.
Zapisane

http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369
Rozprza
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 780



« Odpowiedz #9 : Lipiec 10, 2010, 10:39:59 »


5) - pokazywanie animacji pogody (nie widziałem)


Jeśli chodzi o strugi deszczu i płatki śniegu, to ja widziałem  Grin
Plus dźwięki. Dla mnie klimacik niepowtarzalny! Szczególnie zimowy wiatr...
Zapisane

W przeglądarce można "ustawić" sprawdzanie pisowni. To nie jest trudne...
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6550


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #10 : Lipiec 11, 2010, 09:54:51 »

Cytuj
ustalić, jakie ustawienia nas "obowiązują.

Na to nie ma reguły. Jeśli pojawią się kampanie na Open PG, wówczas ustawienia będą zadane przez twórcę scenariusza. Wtedy wystarczy włączyć opcję: "Use scenario settings", aby wszystko było zgodne z zamierzeniami autora. Natomiast grając na Open kampanię napisaną na PG2, trudno powiedzieć, które opcje ułatwią, a które utrudnią grę.

Nie da się tego jakoś komisyjnie zatwierdzić i na sztywno ustalić, bo nie wiadomo, czy scenariusze nie staną się przez to zbyt łatwe - lub odwrotnie. Każdy musi sobie sprawdzić to sam.
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
czata
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1103


« Odpowiedz #11 : Lipiec 20, 2010, 09:25:39 »

Pojawiła się opcja Show spotted hexes on map. Pomysł jest świetny, choć nie jest nowy. Jednak nie jest do końca dopracowany.
1.   Pokazuje pola widzenia wojsk własnych, ale bez punktów ich położenia. Dlaczego? U przeciwnika pokazuje jedynie pola widzenia flag, a nie pokazuje pól widzenia rozpoznanych jednostek. Dlaczego?
2.   Podczas ruchu przeciwnika komputer "odwraca" pola widzenia. Widać wtedy pola widziane oczami komputera. Dzięki temu, doświadczony gracz, będzie wiedział, w którym miejscu stoją jednostki przeciwnika. Przykład. W kampanii Kowdara nie wykonujcie w pierwszej turze ruchu, a potem włączcie ruch przeciwnika. Miejsca ustawienia jednostek komputera będzie widać, jak na dłoni.

Pozdrawiam, Czata
Zapisane
czata
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1103


« Odpowiedz #12 : Lipiec 21, 2010, 03:48:20 »

W fazie ruchu komputera, po najechaniu kursorem na punkt nie oznaczony przez lornetkę, widać nazwę jednostki przeciwnika. To już poważny błąd!
Zapisane
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6550


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #13 : Lipiec 22, 2010, 12:23:36 »

Zobacz najnowszy update - jest z dzisiaj - 12 lipca. Jak nie pomoże, to napiszę do Luisa.
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6550


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #14 : Lipiec 22, 2010, 05:17:06 »

Sprawdziłem - nie widziałem czegoś takiego, pisałem nawet do Luisa, ale on też nic o tym nie wie. Sprawdź jeszcze raz, z nowym exe.
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Strony: [1] 2 3 4   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Aktualnie w bazie: 59 gry strategiczne 12 stare gry do pobrania 5 recenzje 2 poradniki 37 plików 333 zdjęć w galerii 87 newsów
Polityka prywatności | Disclaimer | O nas | Współpraca | Sitemap | Kontakt | Kanały RSS
© 1996-2008 The Generals' Guild Team All Rights Reserved. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Projekt F.D.G. STUDIO, script by Szarik and Depet
Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
War in the Pacific / Decisive Battles by Ryan | Games House | Panzer General | Heroes of Might and Magic
The Generals' Guild czyli Gildia Generałów to serwis graczy - pasjonatów gier strategicznych o bogatej tradycji istniejący od 1996 roku.
Naszym celem jest stworzenie rzetelnego i interesującego portalu poświęconego takim pozycjom na rynku gier jak złożone, wojenne gry
strategiczne, taktyczne i operacyjne
we wszystkich znanych kategoriach - począwszy od tematyki średniowiecza po science-fiction i fantasy...