Strona główna
|
Pomoc
|
Szukaj
|
Zaloguj się
|
Rejestracja
Luty 22, 2019, 12:09:49
Witamy,
Gość
.
Zaloguj się
lub
zarejestruj
.
Czy dotarł do Ciebie
email aktywacyjny?
1 Godzina
1 Dzień
1 Tydzień
1 Miesiąc
Zawsze
Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Polish
English
Forum Gier Strategicznych | The Generals' Guild
>
Open General
>
Instalacja, zasoby, narzędzia, zagadnienia techniczne
(Moderatorzy:
Gustlik
,
Waldzios
) >
Uporządkowanie zaprzęgów konnych
Strony: [
1
]
Do dołu
« poprzedni
następny »
Drukuj
Autor
Wątek: Uporządkowanie zaprzęgów konnych (Przeczytany 301 razy)
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
Online
Wiadomości: 2972
"Let me see your war face."
Uporządkowanie zaprzęgów konnych
«
:
Luty 10, 2019, 02:58:40 »
Grzebie ostatnio w transportach i zauważyłem sporo niekonsekwencji w kwestii zaprzęgów konnych (holujących artylerie).
Generalnie w efilu występują trzy rodzaje zaprzęgu:
- lekki zaprzęg - ruch=4, cena=24pp;
- średni zaprzęg - ruch=4, cena=36pp;
- ciężki zaprzęg - ruch=3, cena=36pp;
Wykorzystanie wygląda mniej więcej tak:
- lekki zaprzęg - piechota i broń piechoty (moździerze, ckm'y);
- średni zaprzęg - lekkie i średnie działa;
- ciężki zaprzęg - ciężkie działa;
Problemem jest klasyfikacja ostatniej kategorii. W większości nacji, w ostatnie "ciężkiej" kategorii znajduje się najcięższy sprzęt, dostępny w ciągu konnym.
Rezultat jest taki, że przykładowo:
- w Polsce i Francji "ciężki zaprzęg" przewozi 3,5-tonowe haubice 155mm;
- w Rosji ten sam zaprzęg ciągnie 8-tonowe 152mm haubicoarmaty MŁ-20 i 122 mm armaty A-19;
- w Niemczech najlżejszym przewożonym działem jest 18-tonowa (waga marszowa) armata 15cm Kanone 18;
Pozostałe "lżejsze" działa dla danej nacji zwykle lądują w kategorii "średniej".
Skutek jest taki, że niemiecka haubica '15 cm sFH 18' (6,3-tony wagi marszowej) porusza się w "średnim" zaprzęgu konnym z ruchem 4, a francuska '155mm mle 1917' (3,3-tony) w zaprzęgu "ciężkim" z ruchem 3.
W związku z tym, doraźnie planuje lekkie zmiany w transporcie niemieckim.
Artyleria holowana, znajdująca się w klasie wagowej 'SdKfz 7' (wszystkie haubice 15cm, pelotki 88cm, armata 10,5cm sK18) będzie od najbliższej wersji transportowana przez zaprzęgi "ciężkie" (3 punkty ruchu).
To powinno nieco wyrównać niemiecką przewagę w tej kwestii.
Docelowo jednak przydałoby się określić jakieś jednolite reguły dla zaprzęgów konnych. Najlepiej konkretne limity wagowe.
Dodatkowo, w armii niemieckiej zapewne przydałaby się dodatkowy, "ultra-cięzki" zaprzęg konny. Pytanie tylko jakie powinien mieć statystyki (ruch=2 ?).
Co o tym myślicie? Jakieś przeciwwskazania? Pomysły?
«
Ostatnia zmiana: Luty 10, 2019, 03:05:57 wysłane przez Waldzios
»
Zapisane
GusOpen - aktualizacje/updates:
EFile
,
EquipIcons
Jaro
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 1147
Odp: Uporządkowanie zaprzęgów konnych
«
Odpowiedz #1 :
Luty 10, 2019, 03:14:57 »
Gorąco popieram zmiany porządkujące.
Zapisane
Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox:
https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive:
https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI
Mario
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 1097
Odp: Uporządkowanie zaprzęgów konnych
«
Odpowiedz #2 :
Luty 10, 2019, 04:25:58 »
Logicznie myśląc "ultra-cięzki" zaprzęg konny powinien mieć ruch=2.
Nie wiem jak to przystaje do rzeczywistości II WŚ.
Zapisane
Najjaśniejszy Panie, do prowadzenia wojny potrzebne są trzy rzeczy: pieniądze, pieniądze i jeszcze raz pieniądze.
sympatyk
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 1218
Odp: Uporządkowanie zaprzęgów konnych
«
Odpowiedz #3 :
Luty 10, 2019, 07:51:16 »
A nie zaprzęgali więcej koni? - co było droższe .. ruch 2- czyli konie idą piechotą --> piechota ma 2 do 4 ...
Zapisane
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
Online
Wiadomości: 2972
"Let me see your war face."
Odp: Uporządkowanie zaprzęgów konnych
«
Odpowiedz #4 :
Luty 10, 2019, 08:32:26 »
Cytat: sympatyk Luty 10, 2019, 07:51:16
A nie zaprzęgali więcej koni? - co było droższe .. ruch 2- czyli konie idą piechotą --> piechota ma 2 do 4 ...
Co do zaprzęgania dodatkowych koni to generalnie masz racje. Dodatkowe konie powinny przełożyć się przynajmniej na cenę transportu.
Co do ruchu, to bardziej złożone. Koń nie jest koniowi równy.
W artylerii ciężkiej zaprzęgano konie zimnokrwiste, tak zwane stępaki. Poruszały się tylko stępem, czyli około 5-6 km/h. W realiach efila to dawałoby 2 punkty ruchu.
W artylerii lekkiej/polowej występował dodatkowo kłus. Przez jakieś 10 minut w ciągu godziny, zaprzęg mógł poruszać się kłusem, co dawało jakie 8-9 km/h (3 punkty ruchu).
Najszybsza była tzw artyleria konna. Musiała dotrzymać kroku kawalerii w marszu.
Na naprawdę krótkich odcinakach, rzędu 1km, przy podejściu do stanowisk ogniowych, mogła rozpędzić się do galopu, czyli krótkotrwale nawet do 20-22 km/h (4 punkty ruchu).
Więc w teorii 2-4 ma dla koni sens. Problem w tym, że konie w galopie, czyli kawaleria to w efilu ruch 5. Czyli trzy stopnie są już pokryte: 5 dla kawalerii, 4 i 3 dla artylerii.
Zapisane
GusOpen - aktualizacje/updates:
EFile
,
EquipIcons
Estek
Generał broni (General Lieutenant)
Offline
Wiadomości: 463
Odp: Uporządkowanie zaprzęgów konnych
«
Odpowiedz #5 :
Luty 10, 2019, 10:17:32 »
Fajnie, że zwróciłeś na ten problem uwagę. Jestem jak najbardziej za zmianą, która będzie odzwierciedlała realia bez faworyzowania jednych nacji kosztem innych. Skoro są tabele odzwierciedlające prędkość jednostek i wynika z nich, że zaprzęg ciężkiego działa będzie posuwał się o dwa hexy naprzód w ciągu tury to trzeba tak zrobić. Naturalnie zaangażowanie większej ilości koni zwiększa koszt transportu. Martwi mnie tylko czy nie odbije się to jakoś na poziomie trudności niektórych kampanii. Pewnie testy to ujawnią. Są kampanie gdzie autor określając czas rozgrywki uwzględnia fakt, że wojsko posuwać się będzie korzystając z zaprzęgów konnych np. G29 "Rok 1920". W innych bywa, że wszystko jest wyliczone na styk dla ruchu motorowego. Oczywiście jak jest kasa to naturalnie kupuje się samochody i ciągniki a nie konie. Ale jak kasy nie ma to się kombinuje. Z drugiej strony taka zmiana może wpłynąć na to, że gracze chętniej będą wybierać lżejsze i sprawniejsze działa np. 10,5 leFH18 zamiast tworzyć armie składające się z samych haubic 150 mm.
Zapisane
Mario
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 1097
Odp: Uporządkowanie zaprzęgów konnych
«
Odpowiedz #6 :
Luty 11, 2019, 01:01:51 »
Sam jestem ciekawy jak to wpłynie na niektóre kampanie.
Jestem za taką zmianą.
2 heksy dla ciężkiego działa-w działaniach ofensywnych pewnie będzie zachęcało do zakupu lżejszych dział lub zbierania na transport motorowy (lub wybieranie mniejszej liczby dział ciężkich lecz bardziej mobilnych).
Zapisane
Najjaśniejszy Panie, do prowadzenia wojny potrzebne są trzy rzeczy: pieniądze, pieniądze i jeszcze raz pieniądze.
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
Online
Wiadomości: 2972
"Let me see your war face."
Odp: Uporządkowanie zaprzęgów konnych
«
Odpowiedz #7 :
Luty 11, 2019, 12:20:41 »
Nie zapędzajmy się
. Pewne rozwiązania są sprawdzone i nie należy w nich mieszać.
Nie planuje ze względu na kilka niesprawiedliwości zmieniać całego systemu transportu.
Nie mówiąc już o tym, że nie mam wolnych wag transportowych, by przeprowadzać większe rewolucje.
Myślałem raczej o uporządkowaniu systemu, niż o jego kompletnej zmianie.
Moje robocze założenia
.
Są cztery podstawowe chody konia:
- cwał - odpowiednik ruch=5+;
- galop - odpowiednik ruch=4;
- kłus - odpowiednik ruch=3;
- stęp - odpowiednik ruch=2;
Kawaleria w szarży porusza się cwałem, więc jako prędkość maksymalną można przyjąć 5 (pozostaje bez zmian).
Artyleria konna porusza się na dojściu do stanowisk ogniowych galopem, więc obecny ruch 4 pasuje.
Artyleria polowa oficjalnie porusza stępem i kłusem, ale w sytuacjach wyjątkowych może rozpędzić się do galopu (4), więc bez zmian.
Artyleria ciężka formalnie porusza się stępem, ale w wyjątkowych okolicznościach, holując umiarkowany ciężar (przyjmijmy roboczo 3-8 ton), może rozpędzić się do kłusa (3).
Artyleria najcięższa to już ciężary rzędu 10ton i więcej, na zaprzęg.
Na zdrowy rozsądek, rozpędzenie ponad 10t zaprzęgu do kłusa jest mało realne, choćby ze względu na konieczność wyhamowania tej masy. Porusza się więc stępem (2).
Przy takim podejściu zmiany dotyczyły by głownie niemieckiej artylerii:
- artyleria "ciężka" (wszystkie haubice 15cm, pelotki 88cm, armata 10,5cm sK18), tak jak pisałem wcześniej, poruszałaby się "ciężkim" zaprzęgiem (z ruchem 3);
- artyleria "najcięższa" (15cm K18, 17cm K18, 21cm Morser18), poruszałaby się "najcięższym" zaprzęgiem (z ruchem 2, i wyższa ceną);
W innych nacjach zmiany byłyby głownie porządkowe i raczej symboliczne.
Zapisane
GusOpen - aktualizacje/updates:
EFile
,
EquipIcons
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 6759
"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."
Odp: Uporządkowanie zaprzęgów konnych
«
Odpowiedz #8 :
Luty 11, 2019, 08:46:19 »
Cytuj
autor określając czas rozgrywki uwzględnia fakt, że wojsko posuwać się będzie korzystając z zaprzęgów konnych np. G29 "Rok 1920". W innych bywa, że wszystko jest wyliczone na styk dla ruchu motorowego.
Proszę pamiętać, że pomiędzy jednym a drugim mamy jeszcze transport KOLEJOWY. Jest już z nami od jakiegoś czasu, ale wciąż chyba można mówić o nim jako o "nowym" środku transportu.
Jeśli zmiana w transportach konnych spowoduje zwrócenie większej uwagi na linie kolejowe, to chyba wyjdzie tylko grze na zdrowie - prawda? A tu najlepszym terenem do testów będą chyba "Wojny Śląskie"....
Zapisane
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"
EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
sympatyk
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 1218
Odp: Uporządkowanie zaprzęgów konnych
«
Odpowiedz #9 :
Luty 11, 2019, 10:21:13 »
Ja przewrotnie dodam, że konie i kolej - to siła pociągowa w 2 wojnie, a czołgi i samoloty to tylko dodatek .... bez tego zaplecza co by było?
Jak dużo koni było w armii niemieckiej?
http://www.retronauta.pl/konie-w-machinie-wojennej-trzeciej-rzeszy
Zapisane
Strony: [
1
]
Do góry
Drukuj
« poprzedni
następny »
Skocz do:
Wybierz cel:
-----------------------------
Portal Gier Strategicznych
-----------------------------
=> English Forum
=> Nasza Gildia
=> Gry strategiczne
-----------------------------
Panzer General 2 i inne gry z serii Generals SSI
-----------------------------
=> Reprezentacja
=> Mistrzostwa Polski
=> Panzer General 2
=> Panzer General 2 - kampanie
=> Akademia Wojskowa
=> Zmiany w lidze
-----------------------------
Open General
-----------------------------
=> Edytor Open Suite
=> Instalacja, zasoby, narzędzia, zagadnienia techniczne
=> Akademia Wojskowa
=> Kampanie - w budowie, gry testowe, konsultacje
=> Kampanie nierankingowe - śmieszne, ćwiczebne i.t.p.
=> Kampanie gotowe - prezentacje i opisy autorów, uwagi i postulaty zmian
=> Ranking Generałów 2019
=> Ranking Generałów 2018
=> Ranking Generałów 2017
=> Ranking Generałów 2016
=> Ranking Generałów 2015
=> Archiwum Rankingu Generałów 2011-2014
=> Różne inne zagadnienia
-----------------------------
Biblioteka Gier
-----------------------------
=> Decisive Battles of World War II
=> Panzer Campaigns
=> Liga Heroes of Might and Magic
=> Inne gry
Ładowanie...