Portal Gier Strategicznych | The Generals' Guild | Biblioteka Gier Portal Gier Strategicznych | The Generals' Guild | Biblioteka Gier
Portal Gier Strategicznych | The Generals' Guild | Biblioteka Gier Portal Gier Strategicznych | The Generals' Guild | Biblioteka Gier
Portal Gier Strategicznych | The Generals' Guild | Biblioteka Gier Portal Gier Strategicznych | The Generals' Guild | Biblioteka Gier
Portal Gier Strategicznych | The Generals' Guild | Biblioteka Gier Strona główna | Pomoc | Szukaj | Zaloguj się | Rejestracja
Listopad 24, 2017, 07:27:12 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
 
 
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Odtwarzanie kampanii w OpenGen  (Przeczytany 10735 razy)
kowdar
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 2185



WWW
« : Lipiec 20, 2010, 01:26:12 »

Opis nowej funkcji OpenGen.

Odtwarzanie gry w kampanii - wg mnie jest super.
Zamiast opisywać jak się grało, można zamieścić te logi i inni mogą pooglądać,
a co najciekawsze, to po zakończeniu odtwarzania, mogą pograć dalej  Wink
(no chyba, że ktoś nie chce zdradzić swojego warsztatu  Tongue )

Gorąco chciałbym Was namówić do dzielenia się takimi doświadczeniami.
Ja osobiście chętnie bym pooglądał jak grają inni - żaden opis nie jest w stanie zastąpić tego co może dać odtworzenie gry.

Uwaga: wszelkie odniesienia do katalogów, dotyczą katalogów w katalogu danego EFILE gdzie jest dana kampania.

Warunkiem korzystania jest posiadanie silnika gry co najmniej o numerze 0.70.8 z dnia 25.12.2011 lub wyższej.

Aby gra automatycznie zapisywała logi (xlog), w Ustawieniach Interfejsu (User Interface Settings),
należy mieć ODZNACZONĄ opcję wskazaną strzałką myszki tak jak na poniższych rysunkach
(w wersji angielskiej i polskiej).





Open Gen zapisuje logi z kampanii w katalogu OPENLOG. Nazywa je podobnie jak pliki zapisu.
Czyli rozgrywka od początku kampanii, przykładowo: WR19_ww2.xlog  (bo plik kampanii miał nazwę W19_ww2.cam).
Log ciągłej gry od startu kampanii jest jedynym przypadkiem, gdy do odtworzenia gry nie potrzeba także pliku zapisu xcsv

Jeżeli zagramy od zapisu  (przykładowo z pliku W19_Lugo_II_t1.xcsv), to plik logu będzie się nazywał: W19_Lugo_II_t1.xlog
i przy odtwarzaniu będzie potrzebował także pliku zapisu.

Dlatego też, jak chcemy zapamiętać lub przesłać komuś taki zapis do odtworzenia, to w większości wypadków potrzeba pliku xlog (z katalogu OPENLOG) oraz odpowiadający mu plik xcsv z katalogu SAVE.

Jak odtwarzamy swoje gry i nic nie kasowaliśmy (logów i zapisów) to nie musimy robić żadnych operacji oprócz wybrania opcji odtwarzania z głównego menu i wskazania odpowiedniego pliku xlog.

Odtwarzanie zapisanych logów, poprzez przycisk z głównego menu:
"Load commands logged to file (xlog file)". (w polskiej wersji "Odtwórz gre z logów")

Po każdej turze, każdej ze stron, należy potwierdzić kontynuowanie odtwarzania poprzez zaakceptowanie komunikatu
(tak jak w normalnej grze).

Jak odtwarzanie się zakończy, to można dalej kontynuować grę.
Wydaje mi się, że jeżeli w trakcie odtwarzania naciśniemy dowolny klawisz (albo ENTER) to odtwarzanie się zatrzymuje,
i także można kontynuować.  Z tym że przy kontynuacjach jest ryzyko, że "zepsujemy sobie" xlog'a, bo kontynuacja będzie dopisywana do pliku xlog.

Podobnie, otwarcie gry z tego samego pliku zapisu powoduje NADPISANIE xlog'a z poprzedniego otwarcia.
Trzeba na to uważać (ja przykładowo zmieniam sobie nazwy xlog'ów które chcę zapamiętać).

Wydaje mi się że dobra praktyką i najmniej angażująca (a także pewnym standardem np. podczas wymieniania się xlog'ami) jest wykorzystanie faktu, że gra automatycznie zapisuje xcsv z zakończenia bitwy (scenariusza).
Takie pliki mają nazwy z informacją o poziomie zwycięstwa, przykładowo: W19_ww2_013_Brilliant Victory.xcsv
Wówczas, po przerwie w grze, najlepiej zaczynać grę od takich zapisów (czyli zaczynamy od HQ w kolejnym scenariuszu)
plik loga będzie miał nazwę: W19_ww2_013_Brilliant Victory.xlog.

Potem jak chcemy to wykorzystać to przesyłamy koledze lub upubliczniamy takie dwa pliki jak powyżej, które nas w ogóle nie angażują w jakieś operacje zapisywania/nazywania plików podczas gry.

Mam nadzieję, że za dużo nie namieszałem, ale jak będą pytanie/problemy, to postaram się pomóc i wyjaśnić.
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 19, 2016, 08:37:16 wysłane przez kowdar » Zapisane

Polecam moją stronę z kampaniami OpenGen na Gustlik efile:
http://opengeneral.pl
kowdar
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 2185



WWW
« Odpowiedz #1 : Luty 28, 2012, 08:49:47 »

Pozwoliłem sobie poprawić powyższą informację i usunąć informacje o błędach, które już zostały poprawione
i z funkcji odtwarzania można sprawnie korzystać.

Mile widziane wasze spostrzeżenia lub uwagi co do działania odtwarzania.

Można przetestować na udostępnionych przez mnie plikach w wątku mojej gry kampanijnej:

http://www.forum.gildiageneralow.pl/ranking-generalow/kowdar-kampania-w20-%27kierunek-wschod%27-100percent/0/

Poniższa informacja nie jest już aktualna. W wersji 0.80.5 poniższe błędy zostały poprawione.

ZNANE MI BŁĘDY na dzień 28.02.2012 (w wersjach do 0.71.0.14)

Odtwarzanie źle działa w następujących przypadkach

1.  Wystawienia jednostki z HQ na DH, cofnięcie tego ruchu i NIE WYSTAWIENIE TEJ JEDNOSTKI W OGÓLE.
Przy odtwarzaniu jednostka zostaje wystawiona (ruch nie jest cofany) - odtwarzanie się sypie (jest nieprawidłowe).

2. W nowszych wersjach,  informacja o nowych typach dostępnych jednostek pokazuje sie nie tylko na starcie scenariusza, ale także w trakcie. Gdy taki przypadek nam się zdarzy, to odtwarzanie i cała gra się zawiesi.
« Ostatnia zmiana: Marzec 21, 2012, 09:22:08 wysłane przez kowdar » Zapisane

Polecam moją stronę z kampaniami OpenGen na Gustlik efile:
http://opengeneral.pl
majerek
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 842



« Odpowiedz #2 : Luty 29, 2012, 08:56:29 »

Czy gra automatycznie zapisuje te logi?
U mnie ich nie ma, są tylko takie gdzie nic się nie dzieje , w opcjach interfejsu mam odznaczoną opcję "wyłącz zapisywanie logów"
Zapisane

Nie bo nie Smiley
kowdar
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 2185



WWW
« Odpowiedz #3 : Luty 29, 2012, 07:53:35 »

Faktycznie, powinienem uzupełnić info o ustawienia gry, aby xlogi się generowały.
Uzupełniam w tym zakresie informację.

A co do Twojego problemu, to wygląda na to że ustawienia masz dobre.
Jeżeli opcja NIE generowania logów NIE JEST ZAZNACZONA (jak na powyższych obrazkach),
to xlog generują się automatycznie.

Natomiast mam wrażenie że problem leży w tym, że jak wczytujesz grę z zapisu xcsv to
ZA KAŻDYM WCZYTANIEM PLIKU ZAPISU STARY LOG SIĘ NADPISUJE !!!!
więc wystarczy np. wgrać początkowego xcsv (lub cam od początku) ponownie, aby wcześniejsza gra
(tzn. jej logi) zostały nadpisane pustymi. Np. bo chciałeś sprawdzić początkowe ustawienia, itp.

Dlatego warto zmieniać sobie nazwy xlog'ów, aby ich przypadkiem nie nadpisać (jak chcemy je zachować)

Sprawdź czy nie jest to ten problem. Wczytaj xcsv. Zagraj parę ruchów. Zakończ grę.
Następnie wczytaj zapis - powinien odtworzyć twoje zagrania.

« Ostatnia zmiana: Luty 29, 2012, 07:59:24 wysłane przez kowdar » Zapisane

Polecam moją stronę z kampaniami OpenGen na Gustlik efile:
http://opengeneral.pl
majerek
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 842



« Odpowiedz #4 : Luty 29, 2012, 08:37:12 »

Już rozumiem po prostu nadpisywałem co turę plik zapisu i to był powód.
Mam nadzieję że zamieszczę przy następnej kampanii jakiś log, szkoda że mi się nie udało z tej którą teraz gram szczególnie chciałem pokazać walki w Ardenach.
Zapisane

Nie bo nie Smiley
derwiszx
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 879


« Odpowiedz #5 : Maj 18, 2012, 08:30:40 »

Cytuj
Wydaje mi się, że jeżeli w trakcie odtwarzania naciśniemy dowolny klawisz (albo ENTER) to odtwarzanie się zatrzymuje,
i także można kontynuować.

U siebie zauważyłem, że odtwarzanie xloga w dowolnym momencie można przerwać naciskając klawisz SHIFT.  Na inne klawisze program nie reaguje.
Po przerwaniu odtwarzania można, kontynuować własną grę od sytuacji zastanej w chwili przerwania.
Zapisane

Gratia gratiam parti
Jaro
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1106


« Odpowiedz #6 : Listopad 04, 2015, 12:05:15 »

Odpowiadając na pytanie, jak odtwarzać grę z plików xlog postanowiłem zebrać informacje w jednym miejscu.

Na początek upewniamy się, że zapisywanie xlog jest aktywne
(domyślnie jest).
W ustawieniach gry otwieramy "Ustawienia interfejsu" i sprawdzamy, że opcja "Wyłącz zapis logów?" NIE jest zaznaczona.

Gdzie zapisywane są logi: katalog gry\katalog efila\OPENLOG
U mnie: C:\Games\OpenGeneral-PL\EFILE_OGN_GUS\OPENLOG

Pliki xlog są plikami tekstowymi i można je edytować np. w Notepad++

Opis postępowania:
Rozpoczynamy kampanię np. B04 i od razu automatycznie tworzy się plik xlog o nazwie kampanii (B04.xlog).

Jeśli planujemy wymianę plików xlog:
   ? Wszyscy powinni mieć tą samą wersję gry, kampanii i efila
   ? warto od razu zapisać grę w pliku np. z inicjałem (JA_B04_00_t01.xcsv) i wczytać grę z tego pliku. Będzie to pierwszy plik xlog)


Dopóki gramy bez opuszczania gry lub ponownego wczytania dane są zapisywane w pierwszym pliku xlog.
Po zakończeniu gry zapisujemy jej stan np. JA_B04_00_t06.xcsv (6 tura)
Kiedy wczytujemy grę z ostatniego zapisu np. JA_B04_00_t06.xcsv (6 tura). Tworzy się kolejny (drugi) plik xlog z nazwą wczytanego zapisu (JA_B04_00_t06.xlog) i tak dalej.

Aby odtworzyć grę potrzebne są komplety plików xlog i odpowiednich zapisów gry lub plik kampanii:
- dla pierwszego pliku xlog (o nazwie kampanii) potrzebny jest plik kampanii
- dla kolejnych plików xlog potrzebny jest plik zapisu gry (o odpowiadającej nazwie) z którego rozpoczęliśmy grę.
* dla pewności otwieramy plik xlog w edytorze tekstu i w drugiej linii po słowie Load widnieje nazwa pliku, który jest potrzebny do wczytania podczas odtwarzania tego pliku xlog.

W powyższym przykładzie:
Kampania B04 i plik B04.xlog
albo, jeśli zapisaliśmy grę zaraz na początku w pliku JA_B04_00_t01.xcsv i ponownie ją wczytaliśmy:
JA_B04_00_t01.xcsv oraz JA_B04_00_t01.xlog
(ten zestaw odtworzy nam kampanię od początku aż do w naszym przypadku końca tury 5)

JA_B04_00_t06.xcsv oraz JA_B04_00_t06.xlog
(ten zestaw odtworzy nam kampanię od tury 6 w naszym przypadku aż do momentu, w którym zakończyliśmy grę.)
« Ostatnia zmiana: Listopad 05, 2015, 10:07:52 wysłane przez Jaro » Zapisane

Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI
Jaro
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1106


« Odpowiedz #7 : Listopad 04, 2015, 12:11:21 »

A teraz, jak ułatwić życie innym, czyli edycja plików xlog:
   - Łączenie plików
   - Umożliwienie odtwarzania zapisu bez plików zapisów gry
   
Jak połączyć pliki:

Plik JA_B04_00_t01.xlog  wygląda tak:
seed 572164
Load JA_B04_00_t01.xcsv  19 0 100 23 0 100
# Scenario: Pierwsza krew / First blood [cam: B04 I Korpus Pancerny SS / I SS Panzer Corps v.4.3] P1:Waffen SS (Oś)  P2:Wielka Brytania (Alianci)
# Turn: 1 * Active Player:0 (Waffen SS - Oś)
Weather 0 6 5 0

select 37 31 0 68
Supply 68
unselect
select 8 36 0 12
Move 5 33 12 -2001610455
unselect
select 10 37 0 74
Move 6 34 74 -2001610455
unselect
select 7 34 0 13
Move 6 35 13 -2001610455
unselect
select 11 35 0 75
Move 7 34 75 -2001610455
unselect
select 11 36 0 78
Move 8 34 78 -2001610455
unselect
select 9 36 0 76
Move 8 32 76 -2001610455
Move 9 30 76 -2001610455
unselect
select 12 35 0 77
Move 8 36 77 -2001610455
unselect
select 14 24 0 41
Attack 9 22 41 179 -2001610455


Plik JA_B04_00_t06.xlog wygląda tak:
seed -2091200392
Load B04_00_t03-06.xcsv 19 0 100 23 1 100
# Scenario: Pierwsza krew / First blood [cam: B04 I Korpus Pancerny SS / I SS Panzer Corps v.4.3] P1:Waffen SS (Oś)  P2:Wielka Brytania (Alianci)
# Turn: 3 * Active Player:0 (Waffen SS - Oś)
Weather 0 4 4 0

select 28 21 0 192
Attack 32 18 192 134 -2091200392

select 28 21 0 192
unselect
select 31 22 0 27
Attack 32 18 27 134 1241494202

select 31 22 0 27
unselect
select 32 23 0 67
Attack 32 18 67 134 1277312294



Otwieramy w Notepad++ oba pliki i całą zawartość pliku JA_B04_00_t06.xlog kopiujemy do JA_B04_00_t01.xlog (pierwszy plik).
W połączonym pliku usuwamy linię:
Load B04_00_t03-06.xcsv 19 0 100 23 1 100
Podobnie postępujemy z kolejnymi plikami xlog.

Linia zaczynająca się od Load odpowiada za załadowanie gry albo z pliku kampanii albo z zapisu gry. Taka linia powinna wystąpić tylko raz.
Zapisane

Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI
Jaro
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1106


« Odpowiedz #8 : Listopad 04, 2015, 12:14:18 »

Umożliwienie odtwarzania gry bez plików zapisów gry.
Mamy już jeden plik xlog o nazwie JA_B04_00_t01.xlog zawierający całą grę. Jeśli spojrzymy na drugą linię tego pliku:
Load JA_B04_00_t06.xscv 19 0 100 23 0 100
to zobaczymy że wczytywany jest plik zapisu gry JA_B04_00_t06.xcsx. Aby pozbyć się konieczności wysyłania tego pliku zapisu gry wraz z plikiem xlog możemy zmienić tą linię, tak aby wczytywana była kampania:
Było:         Load JA_B04_00_t01.xcsv  19 0 100 23 0 100
Ma być:    Load B04.xcam  19 0 100 23 0 100

Do wyjaśnienia pozostaje jeszcze kwestia kontynuacji zapisu pliku xlog w momencie przejścia do nowego scenariusza. Opiszę to po testach

Sprawy się komplikują, jeśli podczas gry zapisujemy i cofniemy się do poprzedniego zapisu. Wtedy w xlog będą zapisane działania z nieudanego fragmentu gry i jego powtórzenia. Można to też wyczyścić, ale nie jest to takie łatwe. Zgłosiłem to Luisow i może coś zmieni.
« Ostatnia zmiana: Listopad 04, 2015, 05:41:19 wysłane przez Jaro » Zapisane

Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI
Jaro
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1106


« Odpowiedz #9 : Listopad 04, 2015, 01:41:23 »

Klawiszologia:

P - pauza
CTRL+P - wznowienie
CTRL+Q - wyjście z gry jeśli gra została zatrzymana
Enter - zakończenie odtwarzania i możliwość gry (poprawnie zadziała tylko podczas tury gracza)

Podczas pauzy można sprawdzić jednostki i ich właściwości, mapę...
« Ostatnia zmiana: Listopad 04, 2015, 04:09:47 wysłane przez Jaro » Zapisane

Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI
Jaro
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1106


« Odpowiedz #10 : Listopad 06, 2015, 08:38:50 »

Odkryłem, że jeśli po zakończeniu odtwarzania gry z pliku xlog będziemy kontynuować grę to log będzie się tworzył w tym pliku xlog. Jest to sposób na łatwe zapisanie całości w jednym pliku (tylko odtwarzanie może być czasochłonne).

Uwaga:
Po zatrzymaniu odtwarzani gry (klawisz Enter) można kontynuować grę. Zgaduję, że dalsza gra będzie logowana do tego samego pliku xlog, z którego ją odtworzyliśmy co nie jest pożądane. Zalecam zapis gry i wczytanie jej ponownie.
I róbcie kopie ważnych plików xlog.
Zapisane

Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI
kowdar
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 2185



WWW
« Odpowiedz #11 : Kwiecień 19, 2016, 08:31:54 »

Zrobiłem sobie ściągę ze składni komend w xlogu
(wg moich doświadczeń i analizy, nie znam na ten temat żadnej dokumentacji)

Dla zainteresowanych:
http://www.opengeneral.pl/scen/Struktura_xlog.xls

Zapisane

Polecam moją stronę z kampaniami OpenGen na Gustlik efile:
http://opengeneral.pl
Jaro
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1106


« Odpowiedz #12 : Kwiecień 19, 2016, 09:12:28 »

Serwer nie widzi pliku pod tym linkiem 404 - No Found  Sad
Zapisane

Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI
kowdar
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 2185



WWW
« Odpowiedz #13 : Kwiecień 19, 2016, 09:18:19 »

Poprawione Smiley
Zapisane

Polecam moją stronę z kampaniami OpenGen na Gustlik efile:
http://opengeneral.pl
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Aktualnie w bazie: 59 gry strategiczne 12 stare gry do pobrania 5 recenzje 2 poradniki 37 plików 333 zdjęć w galerii 87 newsów
Polityka prywatności | Disclaimer | O nas | Współpraca | Sitemap | Kontakt | Kanały RSS
© 1996-2008 The Generals' Guild Team All Rights Reserved. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Projekt F.D.G. STUDIO, script by Szarik and Depet
Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
War in the Pacific / Decisive Battles by Ryan | Games House | Panzer General | Heroes of Might and Magic
The Generals' Guild czyli Gildia Generałów to serwis graczy - pasjonatów gier strategicznych o bogatej tradycji istniejący od 1996 roku.
Naszym celem jest stworzenie rzetelnego i interesującego portalu poświęconego takim pozycjom na rynku gier jak złożone, wojenne gry
strategiczne, taktyczne i operacyjne
we wszystkich znanych kategoriach - począwszy od tematyki średniowiecza po science-fiction i fantasy...