Portal Gier Strategicznych | The Generals' Guild | Biblioteka Gier Portal Gier Strategicznych | The Generals' Guild | Biblioteka Gier
Portal Gier Strategicznych | The Generals' Guild | Biblioteka Gier Portal Gier Strategicznych | The Generals' Guild | Biblioteka Gier
Portal Gier Strategicznych | The Generals' Guild | Biblioteka Gier Portal Gier Strategicznych | The Generals' Guild | Biblioteka Gier
Portal Gier Strategicznych | The Generals' Guild | Biblioteka Gier Strona główna | Pomoc | Szukaj | Zaloguj się | Rejestracja
Listopad 24, 2017, 07:07:51 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
 
 
Strony: 1 ... 3 4 [5] 6   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Mapy kafelkowe  (Przeczytany 6258 razy)
sympatyk
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 907


« Odpowiedz #60 : Październik 30, 2016, 10:07:33 »

Może i źle patrzę ...  Wink
Większość graczy narzeka na niezgodność obrazka ze scenariuszem ..  Evil
Większość graczy ( przynajmniej na JPs) nadal preferuje PG na silniku OG .. i dla nich mapy są wystarczające ... nie potrzebują niczego nowego ( wiesz może o przypadku aby użyli większej mapy niż do PG?)  Evil
Robiłem trochę mapx , na tych starych mapach ...
Obejrzyj sobie mapę 683 .. nawet wygląda na ok, ale jak się nazwy wczyta, to widać, że kompletnie mija się z rzeczywistością --> Zobacz jak płynie Niemen, zobacz, że 1hex = około 40 km2 - skala 6,5km/hex
Dla ścisłości - moje mapy też nie są wolne od błędów.  Evil
Gustlik napisał, że opublikowanie kampanii opóźniło się o miesiąc, bo chciał poprawić starą mapę ...

A rozwiązanie kafelkowe w obecnej formie, nie jest wcale doraźnością .. miał być generator map , ale chyba się rozmyło - tak wygląda ..  Wink
Dyskusja o kafelkach i możliwości silnika odbyła się po za forum. Luis sondował co można osiągnąć - na razie o głębszych zmianach - wydaje się, że można zapomnieć .... wszystko opiera się na 3 graficznych plikach - i te możesz zmieniać jak chcesz ..


Zapisane
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6550


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #61 : Listopad 09, 2016, 04:35:28 »

Z przyjemnością donoszę, że kłopoty z pożeraną pamięcią zostały usunięte  i najnowszy testowy Suite już pracuje z kafelkami bez zarzutu. Oby jak najszybciej stał się oficjalnym. Póki co, można pobrać jako test - od Luisa.

http://luis-guzman.com/OpenGen/OpenSuiteTest.rar
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Jaro
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1106


« Odpowiedz #62 : Styczeń 04, 2017, 10:46:40 »

Z przyjemnością donoszę, że ukończyłem zestaw kafelków do budowy map kafelkowych. Zestaw znajdzie się w nowej instalce od Kowdara. Można go też pobrać z https://www.dropbox.com/sh/kmzjlf12tl5we9g/AABgp50TPUTxQ1lAwCYIR29Va?dl=0

Zestaw jest w wersji do testów. Wymaga zobaczenia, jak się sprawdzi w poszczególnych scenariuszach. Uwagi mile widziane.

PS
Zestaw bazuje na pracach i materiałach Sympatyka oraz kolegów z JP. Zawiera też moje własne rysunki.

Zadowolenia z korzystania.

#0 - Africa (Sahara, Arabia)




#1 - S-Europe, USA (South Europe, South USA, North Mexico)




#2 - N-Europe (North Europe, Canada)





#3 - E-Europe (East-Europe, USA Midwest + wet mountains)




#4 - S-Asia (Inner Asia, California, dry mountains)




#5 ? Pacific (India, Indonesia, Oceania)




#6 - C-Europe, Continental (Central Europe, North USA)




#7 - W-Europe, Atlantic (Western Europe, New Zealand, Coastal Australia)





« Ostatnia zmiana: Styczeń 04, 2017, 01:11:31 wysłane przez Jaro » Zapisane

Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI
sympatyk
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 907


« Odpowiedz #63 : Styczeń 04, 2017, 11:07:22 »

 Clap Clap Clap Clap
Dzięki za wytrwałość!
Gwoli wyjaśnienia:
To naprawdę wymaga samozaparcia i dokładności do jednego piksela - aż do bólu, powtarzam do bólu.
Pełnia uznania.

 Bow Bow
Zapisane
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6550


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #64 : Styczeń 04, 2017, 04:36:33 »

Ojacieżkurdenieprzepraszam!

Tu pracują wielcy ludzie... Naprawdę...  Yes
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Zsamot
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6375



« Odpowiedz #65 : Styczeń 05, 2017, 08:23:02 »

Jaro!
Serdecznie dziękuję za kawał pracy włożony w całość. Po prostu szok.
Nie ukrywam, że to wielka pomoc w pewnych mapach, gdzie po prostu nie widzę, gdzie most, gdzie grząski grunt.

Na Zlocie masz piwo! 
Zapisane

http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369
t23wqgi
Starszy sierżant (Staff Sergeant)
*
Offline Offline

Wiadomości: 23


« Odpowiedz #66 : Lipiec 27, 2017, 03:47:02 »

Gdyby powstała kampania oparta tylko na  mapach kafelkowych jaka byłaby reakcja?
Zapisane
Jaro
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1106


« Odpowiedz #67 : Lipiec 27, 2017, 03:53:02 »

Witam na forum,
Ja jestem tu głównym propagatorem kafelków i pewnie jedynym, który grał regularnie na mapach kafelkowych. Dobrze czytasz: grał, bo już nie gram. Mimo, że mapy rozwinęły się znacznie (to, co widać powyżej już zostało zastąpione przez dużo lepsze mapy) to wciąż duże obszary np. gór są monotonne i nudne. Sugerował bym (moje prywatne zdanie) robienie kampanii na nowych mapach Sympatyka i Rudla.

Ale twórców kampanii jest jak na lekarstwo więc zachęcam do ich robienia niezależnie od map - nawet na kafelkach. Może się później dorobi do nich obrazki.
Zapisane

Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6550


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #68 : Lipiec 27, 2017, 04:03:54 »

Witam również - myślę, że jest nawet lepiej niż Jaro pisze. wiele osób ceni sobie kafelki za ich jednoznaczność i przejrzystość.

Oczywiście duża mapa (a kafelki pozwalają na bardzo duże) złożona ze stosunkowo podobnych elementów będzie "nudna" i początkowo sa kłopoty z zapamiętaniem pozycji, czyli: "gdzie ja właściwie patrzę - tu wszystko takie podobne", ale jak już wzrok się przyzwyczai, to da się radę.

Mam za sobą tylko jedną kampanię zagraną na wersjach kafelkowych, ale robię się coraz mniejszym sceptykiem.

Cytuj
e twórców kampanii jest jak na lekarstwo więc zachęcam do ich robienia niezależnie od map - nawet na kafelkach

No to i tak jest główny argument Smiley
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
t23wqgi
Starszy sierżant (Staff Sergeant)
*
Offline Offline

Wiadomości: 23


« Odpowiedz #69 : Lipiec 27, 2017, 08:20:34 »

Spójrzmy:

Wykorzystuję mapę oldmadrit, trochę ją zmodyfikowałem - dodałem lasy, których nie było w oryginale (chodzi o te pola z heksami z rodzajem terenu), kolej, lotnisko i fortyfikacje, myślałem żeby bardziej zmodyfikować głównie bieg rzek i jedną z nich skasować. Oczywiście rzeka będzie nadal na mapie pola bitwy (ten plik graficzny chyba png), tylko z poziomu ALT+T będzie widać jak jest naprawdę.

Brzydki jest także układ dróg.

http://i.imgur.com/QPfYBte.jpg
http://i.imgur.com/K2czV1N.png
Zapisane
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6550


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #70 : Lipiec 27, 2017, 11:41:44 »

To nigdy nie była ani przejrzysta ani łatwa mapa do grania. Jedyne co ją ratowało, to to, że była mała.
A propos "mała" - obciąłeś sam rysunek od dołu - czy w ogóle mapa ma być mniejsza?
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
t23wqgi
Starszy sierżant (Staff Sergeant)
*
Offline Offline

Wiadomości: 23


« Odpowiedz #71 : Lipiec 28, 2017, 02:48:36 »

Obcięcie wynika, że nie wszystko mieściło się na screenie.

Jak zmienię mapę na kafelki, a potem ją zmodyfikuję (i zapiszę) - w jaki sposób to się zapisuje i gra wie, że tak mapa będzie wyglądać?
« Ostatnia zmiana: Lipiec 28, 2017, 03:23:33 wysłane przez t23wqgi » Zapisane
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6550


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #72 : Lipiec 28, 2017, 06:38:15 »

Cytuj
Jak zmienię mapę na kafelki, a potem ją zmodyfikuję (i zapiszę) - w jaki sposób to się zapisuje i gra wie, że tak mapa będzie wyglądać?

Jesli plik opisowy mapy - typu: "nazwa.mapx" nie będzie miał przypisanego obrazka do wyświetlenia, to gra sama zrozumie że ma wyświetlić kafelki. Natomiast jeśli jest to plik powiązany z obrazem mapy, to zależy od ustawień gracza - jak będzie sobie wolał wyświetlać i grać - czy na mapie obrazkowej czy kafelkowej.
« Ostatnia zmiana: Lipiec 29, 2017, 12:50:51 wysłane przez Gustlik » Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
t23wqgi
Starszy sierżant (Staff Sergeant)
*
Offline Offline

Wiadomości: 23


« Odpowiedz #73 : Lipiec 28, 2017, 08:02:19 »

Dzięki Smiley

Trochę pozmieniałem, jeszcze tylko rzeki zostały mi, tak to wygląda z poziomu gry:

http://i.imgur.com/X9OZvxC.jpg

Jednak niektóre elementy zaznaczone na czerwono widoczne w edytorze nie pojawiły się w grze:

http://i.imgur.com/cpcqa13.png
Zapisane
Jaro
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1106


« Odpowiedz #74 : Lipiec 28, 2017, 08:37:47 »

Te elementy są wyświetlane losowo. Mapy kafelkowe w wersji 2.0 mają możliwość losowego wyświetlania niektórych terenów. Również inaczej wyświetlane są małe i duże skupiska niektórych terenów np. miasta, lasy.
Zapisane

Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI
Strony: 1 ... 3 4 [5] 6   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Aktualnie w bazie: 59 gry strategiczne 12 stare gry do pobrania 5 recenzje 2 poradniki 37 plików 333 zdjęć w galerii 87 newsów
Polityka prywatności | Disclaimer | O nas | Współpraca | Sitemap | Kontakt | Kanały RSS
© 1996-2008 The Generals' Guild Team All Rights Reserved. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Projekt F.D.G. STUDIO, script by Szarik and Depet
Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
War in the Pacific / Decisive Battles by Ryan | Games House | Panzer General | Heroes of Might and Magic
The Generals' Guild czyli Gildia Generałów to serwis graczy - pasjonatów gier strategicznych o bogatej tradycji istniejący od 1996 roku.
Naszym celem jest stworzenie rzetelnego i interesującego portalu poświęconego takim pozycjom na rynku gier jak złożone, wojenne gry
strategiczne, taktyczne i operacyjne
we wszystkich znanych kategoriach - począwszy od tematyki średniowiecza po science-fiction i fantasy...