Portal Gier Strategicznych | The Generals' Guild | Biblioteka Gier Portal Gier Strategicznych | The Generals' Guild | Biblioteka Gier
Portal Gier Strategicznych | The Generals' Guild | Biblioteka Gier Portal Gier Strategicznych | The Generals' Guild | Biblioteka Gier
Portal Gier Strategicznych | The Generals' Guild | Biblioteka Gier Portal Gier Strategicznych | The Generals' Guild | Biblioteka Gier
Portal Gier Strategicznych | The Generals' Guild | Biblioteka Gier Strona główna | Pomoc | Szukaj | Zaloguj się | Rejestracja
Grudzień 14, 2018, 05:00:05 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
 
 
Strony: 1 2 [3] 4 5 6   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Mapy kafelkowe  (Przeczytany 11331 razy)
Zsamot
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6524



« Odpowiedz #30 : Październik 25, 2016, 08:19:55 »

A ja wczoraj zainstalowałem, pograłem trochę ... na początku jest dyskomfort, ale jak nie muszę co chwila włączać oznaczeń terenu, robić przeglądu każdego heksu, to od razu człowiek docenia takie udogodnienia. No i same kafelki mają klimat początków gry. Wink .
Zapisane

http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6720


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #31 : Październik 25, 2016, 10:37:42 »

Cytuj
Ale to - ten graf odnosi się do całości, a nie do samej suite ... tak to wygląda

Ale jeśli mam włączony licznik PRZED Suite i PO jego włączeniu - to widzę ile pożera i w jakim tempie przybywa.

Oczywiście, chęć zrobienia zrzutu spowodowała konieczność odpalenia w międzyczasie Paint Shopa, co mogło zakłócić wynik, ale - w momencie jego włączenia - wskaźniki i dane jakoś znacząco nie drgnęły, więc ten element można zaniedbać.
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
sympatyk
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1154


« Odpowiedz #32 : Październik 25, 2016, 05:02:09 »

Skoro Jaro namierzył i zajął się tym .. to zaczem problem zostanie rozstrzygnięty/poprawiony ..

Takie rozwiązanie na teraz - może i nie tylko ..
1 - Robimy grafikę do mapy --> biały prostokąt o wymiarach naszej mapki --> zapisujemy jako png lub jpg (np. step.jpg, o wymiarach 3135x2975)
2 - w edytorze suite wczytujemy nasz "rysunek"
3 - zaznaczamy - pokaż wszystkie heksy w/g filtra
4 - dalej postępujemy jak przy klasycznej mapie/klasycznym mapx --> nanosimy teren, drogi, kolej
5 - po zrobieniu klasycznego mapiksa --> generujemy mapę kafelkową

Ja już takie coś robiłem, w zasadzie odwrotnie, przy robieniu rysunków(mapek) w oparciu o pliki *.map z PEG ..
A więc na początku był plik np. wietnam.map --> grafika była odwzorowaniem z dokładnością do 1 hex w/g informacji z tego pliku. Tak powstawał wietnam.bmp
Zapisane
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6720


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #33 : Październik 25, 2016, 08:55:03 »

Niestety - nie działa.

W punkcie drugim nic się nie wczytało - obszar roboczy Suite pozostał szary.
Próbowałem i z jpg'iem i z png'iem o podanych wymiarach - ani drgnie.

Tamtą "przykładową" zacząłem od opcji: "Create map with no picture"
Ale wtedy pojawił się czarny prostokąt, którego tez nie dało się nijak ruszyć.

W ostatnim krzyku rozpaczy ustawiłem opcję "Change size of map" - i wtedy
ustawiłem najpierw mniejszy, a potem z powrotem większy rozmiar mapy

Dopiero teraz mam płachtę "clear" gotową do pracy.
Max wymiary 3120x3000 (70x60)
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
sympatyk
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1154


« Odpowiedz #34 : Październik 25, 2016, 09:40:20 »

U mnie jedyne co nie działa - to internet, okropnie się rwie ..

Natomiast metoda działa 1000%
Może,źle napisałem ...
Po prostu - zrób tak jak normalny mapx, tylko zamiast ładnego rysunku - zrób sobie i wczytaj plik graficzny - czyste tło ..
Tu jest przykład
https://drive.google.com/file/d/0B3haxaK-W8MGd3h3cExLdVR1Vk0/view?usp=sharing
Rysunek - step.jpg
Mapx -step - wykonany tradycyjną metodą( tylko kawałek)
Mapx - step1 --> to mapx - step jako klocki ..

Zrzut
klocki na górze, pierwotny mapx na dole
« Ostatnia zmiana: Październik 25, 2016, 10:02:02 wysłane przez sympatyk » Zapisane
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6720


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #35 : Październik 25, 2016, 10:25:04 »

Dobra, jeszcze raz, pomału...

Czynność 1 - Wybieram "Ładuj obraz"



Czynność 2 - Wybieram który. "0000" to roboczy obrazek nad którym pracowałem już od jakiegoś czasu



Czynność 3 - ...................dupa. Aczkolwiek na górnym pasku jakiś znak zmian "Modif: MAPX" - widać.
Co dziwniejsze tak jakby zmienił się też plik SCN, ale który, skoro od włączenia Suite żadnego SCN'a nie ładowałem?



Dziwne to wszystko....
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
sympatyk
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1154


« Odpowiedz #36 : Październik 25, 2016, 10:32:55 »

Wchodzisz przez edytor, czy przez scen?
View - Map Edytor -MapxEditor -wczytać obrazek - ten mój

Zamknij i ponownie otwórz suite - jeśli się nie powiedzie na moim pliku step.jpg, to
- odznacz wszystko co wspólnego z kafelkami w zakładce scenario/savegame
- spróbój ponownie wczytać przez editor

- zmień suite na poprzednią --> ja używam cały czas   5.0.52.02
« Ostatnia zmiana: Październik 25, 2016, 10:50:44 wysłane przez sympatyk » Zapisane
sympatyk
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1154


« Odpowiedz #37 : Październik 25, 2016, 11:04:26 »

A jaką wielkość ma ten Twój obrazek 00000?
Zapisane
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6720


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #38 : Październik 25, 2016, 11:10:43 »

Jeszcze raz.....spokojnie...... Frustrated SPOKOJNIE  Xplode

Wchodzę do suite - NIE TYKAM scenariusza. ŻADNEGO! Otwieram OD RAZU "Map Editor View"....



Wybieram wspomnianą opcję:



Wybieram Twój obrazek (tak jak milion razy poprzednio wybierałem swój, albo innej istniejącej mapy)



No i......



BUUUM!  Damnpc

Ponowne otwieranie nic nie daje - robię to cały wieczór. A starej wersji, to już dawno nie mam.
Od momentu kłopotów z tą 70 kolumną, jak Luis to poprawił, to wymieniłem i Suite i Grę i wywaliłem
wszystkie starsze żeby były ze sobą kompatybilne.
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
sympatyk
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1154


« Odpowiedz #39 : Październik 25, 2016, 11:13:21 »

Podeślij ten plik 0000 na pocztę ...
Zapisane
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6720


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #40 : Październik 25, 2016, 11:17:17 »

Cytuj
A jaką wielkość ma ten Twój obrazek 00000?

2700x2300 - to jest prawie skończona mapa zagłębia Ruhry. Operacja "Plunder".
Działała bez zarzutu - najlepszy dowód, że 90% mapy jakoś zrobiłem. Tyle, że od
wakacji jej nie tykałem, bo się kampaniami zająłem. No a tu ZONK!

No nic, ja kończę, bo rano jadę na urlop, w odwiedziny i na groby... Sorki za
zamieszanie z tymi kafelkami, bo jak widać - sporo z tym tylko kłopotu.
Myślałem, że tak będzie prościej. Ale nie wygląda.
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
sympatyk
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1154


« Odpowiedz #41 : Październik 25, 2016, 11:18:26 »

Może jeszce raz - druga zakładka - view -7 pozycja - Map editor --> nie z przycisku
Zapisane
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6720


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #42 : Październik 25, 2016, 11:19:39 »

Cytuj
Podeślij ten plik 0000 na pocztę ...

No ale co? Te wszystkie pozostałe mapy też będziesz sprawdzał?
Bo z KAŻDĄ jest tak samo. Nawet z tymi używanymi od lat....
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6720


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #43 : Październik 25, 2016, 11:21:33 »

Cytuj
Może jeszce raz - druga zakładka - view -7 pozycja - Map editor --> nie z przycisku

Już nie będę robił zrzutu - dupa jak wyżej.
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
sympatyk
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1154


« Odpowiedz #44 : Październik 25, 2016, 11:22:57 »

Przyślij plik i mapx - jak chcesz -- pewnie suite do wymiany? Huh
Zapisane
Strony: 1 2 [3] 4 5 6   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Aktualnie w bazie: 59 gry strategiczne 12 stare gry do pobrania 5 recenzje 2 poradniki 37 plików 333 zdjęć w galerii 87 newsów
Polityka prywatności | Disclaimer | O nas | Współpraca | Sitemap | Kontakt | Kanały RSS
© 1996-2008 The Generals' Guild Team All Rights Reserved. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Projekt F.D.G. STUDIO, script by Szarik and Depet
Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
War in the Pacific / Decisive Battles by Ryan | Games House | Panzer General | Heroes of Might and Magic
The Generals' Guild czyli Gildia Generałów to serwis graczy - pasjonatów gier strategicznych o bogatej tradycji istniejący od 1996 roku.
Naszym celem jest stworzenie rzetelnego i interesującego portalu poświęconego takim pozycjom na rynku gier jak złożone, wojenne gry
strategiczne, taktyczne i operacyjne
we wszystkich znanych kategoriach - począwszy od tematyki średniowiecza po science-fiction i fantasy...