Portal Gier Strategicznych | The Generals' Guild | Biblioteka Gier Portal Gier Strategicznych | The Generals' Guild | Biblioteka Gier
Portal Gier Strategicznych | The Generals' Guild | Biblioteka Gier Portal Gier Strategicznych | The Generals' Guild | Biblioteka Gier
Portal Gier Strategicznych | The Generals' Guild | Biblioteka Gier Portal Gier Strategicznych | The Generals' Guild | Biblioteka Gier
Portal Gier Strategicznych | The Generals' Guild | Biblioteka Gier Strona główna | Pomoc | Szukaj | Zaloguj się | Rejestracja
Listopad 24, 2017, 07:30:25 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
 
 
Strony: [1] 2 3 ... 6   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Kontenery  (Przeczytany 10566 razy)
Jaro
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1106


« : Marzec 26, 2015, 12:01:39 »

Obserwując rozwój gry i pojawianie się kolejnych pomysłów na zastosowane kontenerów do różnych celów dostrzegam konieczność zapewnienia przejrzystości ich stosowania. Chodzi mi konkretnie o intuicyjność lub łatwość określenia jaka jednostka może zostać umieszczona w konkretnym kontenerze.

Nie piętnujcie mnie proszę, bo piszę ten post z punktu widzenia początkującego gracza. Wygi grające dużo i często dadzą sobie zawsze radę. Ja myślę o nowych graczach, którzy mogą poczuć się zagubieni. A z tego co czytam na forum, to zależy nam na jak najszerszym gronie graczy.

A teraz do rzeczy o czym myślę:
1. Część kontenerów będzie intuicyjna z nazwy i ta nie wymaga żadnych działań:
Bunkier - wiadomo, że zmieści piechotę, ckm ale nie Bradleya
Bunkier AT - spodziewam się, że mogę tam umieścić każde działo AT

2. Kontenery limitujące wielkość/wagę jednostki
To już nie jest intuicyjne i wymaga pokazania we właściwościach jednostek ich wagi a w przypadku kontenerów ich pojemności

3. Kontenery dostępne dla części jednostek z danej klasy
Mam tu na myśli np. samoloty pokładowe w naszym efilu. Samolot pokładowy jest rozpoznawalny ale który ląduje na krążowniku a który na lotniskowcu... Skoro pytałem na forum, to nie jest to intuicyjne. Sprawdzenie w panelu zakupów działa, ale tylko jeśli dana jednostka wciąż może być kupiona.

Pewnie mogą się jeszcze pojawić inne kombinacje np. pociągi pancerne lub stanowiska umocnione które będą mieściły najróżniejsze jednostki. Jaki będzie klucz? To zdecyduje twórca efila. Ważne, żeby gracz mógł szybko sprawdzić, czy akurat ta jednostka zmieści się do kontenera.
Zapisane

Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6550


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #1 : Marzec 26, 2015, 12:13:26 »

Dlatego pisałem , żebyś przeniósł się z tą dyskusją tutaj, bo uważam, że można załatwić to stosownym kodem literowym, umieszczonym przy nazwie jednostki.

Trzeba tylko nad tym intensywnie popracować. Wiem, że większość liter jest już wykorzystana dla oznaczeń cech specjalnych, ale zostają jeszcze cyfry.

I teraz - można to załatwić na dwa sposoby:

- po pierwsze - nie angażując w to Luisa opracować system kodów, w którym jednostka z cyfrą 1 może jedxić w kontenerze z cyfrą 1, a jednostka z cyfrą 2 w kontenerze z cyfrą 2 - i tak dalej. Te cyfry można umieścić przy nazwie jednostki np:
Strelkowy (2) i T-34/85 (2). W ten sposób wiesz, że ta piechota może jeździć na tym czołgu jako desant.

- po drugie, co wymagałoby uczestnictwa Luisa - wprowadzenie na plakietce inspekcji jednostki nowego pola danych, które opisywałoby możliwośc przewozu tego czy innego typu. Pewnie niedługo i tak trzeba będzie tą plakietkę powiększyć o jeden rząd grafik....   
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Rudel
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1192


« Odpowiedz #2 : Marzec 26, 2015, 12:28:35 »

Tak kody będą pomocne, ale czy jedna cyfra załatwi sprawę tego nie jestem pewien może system oznaczeń literowo-cyfrowych czy cyfrowo-literowych( np. q1 lub 1q ). Takie rozwiązanie da więcej kombinacji.  I gotowość na przyszłe zmiany.
Co do samolotów które i gdzie mogą lądować dla nas to intuicyjne z powodu prozaicznej wiedzy wojskowo-historycznej. Tu staramy się być dokładni tak więc samoloty w rzeczywistości lądujące na krążownikach mogą na nich lądować w grze. Nie wiem czy to pomoże, ale jest tak prawie z każdym sprzętem wojskowym używanym w grze.
« Ostatnia zmiana: Marzec 26, 2015, 12:32:50 wysłane przez Rudel » Zapisane

Prawo do ran i śmierci mają nie tylko odważni
Jaro
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1106


« Odpowiedz #3 : Marzec 26, 2015, 12:46:42 »

@Rudel
Mającym wiedzę historyczną pomoże...

@Gustlik
No to na początek warto by określić jakie będą kontenery i ich zastosowanie.
Trzeba też pamiętać, że T34 (2) może być przewożony przez pociąg (3). Więc pewnie Strelkowy (2) też będą mogli być wożeni pociągiem (3).

Zerknę w domu na SPWaW. Tam problem transportu jest rozwiązany tak, że większa jednostka może wozić wszystkie mniejsze.

Tak poza konkursem, bo my chyba tego nie planujemy to w SPWaW  można wozić kilka mniejszych jednostek o ile pasują wagą. Czyli tam T34 może wieźć sztab i obserwatora artylerii albo drużynę piechoty.
Zapisane

Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6550


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #4 : Marzec 26, 2015, 12:50:46 »

Cytuj
Co do samolotów które i gdzie mogą lądować dla nas to intuicyjne z powodu prozaicznej wiedzy wojskowo-historycznej

Co do samolotów, to nie ma problemu, ponieważ gra WYŚWIETLA podpowiedź, które i gdzie mogą lądować.

Niestety, w przypadku piechoty mogącej jeździć na Bradleyach - nie ma takiej możliwości, bo w tym miejscu wyświetla się jej naturalny transport, ale chyba można dodać jej takie wyświetlanie jak samolotom. Ostatecznie te okna można przewijać dużo się tam zmieści. Tyle, że jest to trochę niewygodne, bo "na pierwszy rzut oka" - nie widać. Dlatego proponuję oznaczenie przy nazwie, a w razie potrzeby uszczegółowienia - rzut oka na listę w oknie.
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Rudel
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1192


« Odpowiedz #5 : Marzec 26, 2015, 01:02:14 »

Czyli zastosowanie kontenerów niejako wysadzi obecny system powiązania z transportem. Choć może nie jeżeli ten transport będzie tak samo się wyświetlał i pojawiał w nieco innej funkcji-kontenera transportowego. Co do zamieszania tym spowodowanego to jasno trzeba określić zasady użycia takich transportero-kontenerów. Będzie z tym trochę roboty i w efilu i w kodzie gry pewno jeszcze wiele Luis zmieni.
Zapisane

Prawo do ran i śmierci mają nie tylko odważni
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6550


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #6 : Marzec 26, 2015, 01:04:28 »

Cytuj
Trzeba też pamiętać, że T34 (2) może być przewożony przez pociąg (3). Więc pewnie Strelkowy (2) też będą mogli być wożeni pociągiem (3).

Ale T-34 możesz wsadzić na pociąg przy użyciu klasycznej opcji transportu. Nie ma potrzeby, aby pociąg posługiwał się techniką "kontenerową".

Cytuj
trzeba określić zasady użycia takich transportero-kontenerów.

Może ja coś wyjaśnię - otóż moje podejście do zagadnienia "kontenerów" - jest takie:

Układ transportu: "jednostka w jednostce" - ma obowiązywać tylko wtedy gdy obydwa obiekty stanowią niezależne jednostki zdolne do samodzielnego i aktywnego działania po rozdzieleniu.  

Przykład:
- batalion piechoty na pancerniku - tak (w końcu tak zaczęła się IIWW) - obie jednostki mogą działać samodzielnie.
- piechota na ciężarówkach - nie (ciężarówki bez piechoty nie mają znaczenia bojowego)
- piechota na bojowych wozach piechoty - tak (BWP po wyrzuceniu piechoty pozostają jako wsparcie)
- piechota na transporterach - nie (ostatecznie - czasem)
- piechota na statkach handlowych - nie
- piechota na okrętach desantowych - tak (o ile były uzbrojone do wsparcia lądowania)

Więc żadnych szaleństw, ani przesady. Nie zamierzam powielać pomysłu z torpedami jako osobnymi jednostkami, bo wtedy możemy dojść do absurdu, że może pociski 456 mm do Yamato też powinny takie być??
W końcu były większe i latały dalej od niejednej torpedy.
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Rudel
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1192


« Odpowiedz #7 : Marzec 26, 2015, 01:17:28 »

I takie podejście jest ze wszech miar zasadne. Popieram, część pomysłów na JP jest może nie szalona, ale dziwna. Pamiętać jednak trzeba, że efile reprezentują czasy od Hanibala po Gwiezdne wojny stąd czasem co dziwaczne z naszego punktu widzenia sprawdzi się w innych efilach nam dając to co nam jest rzeczywiście potrzebne. Jeżeli uzyskamy możliwość wprowadzenia transportu morskiego bardziej urozmaiconego niż obecny i dodania BWP-om desantu walczącego na zewnątrz to już to jest dobre.
« Ostatnia zmiana: Marzec 26, 2015, 01:19:52 wysłane przez Rudel » Zapisane

Prawo do ran i śmierci mają nie tylko odważni
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 2581


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #8 : Marzec 26, 2015, 01:40:02 »

Mam wątpliwości co do tego rozwiązania, szczególnie w kwestii miejsca na mapie.
Transport kontenerowy wymaga dodatkowego heksa na rozładunek.
Jeśli takich jednostek będzie na mapie kilka lub kilkanaście , to będzie sporo problemu z zapewnieniem im miejsca na załadunek/rozładunek.
Co w sytuacji gdy heks na którym znajduje się jednostka będzie otoczona przez własne, lub co gorsza wrogie jednostki?
Czy w takiej sytuacji transportowana jednostka nie utknie w transporcie?
Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
Jaro
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1106


« Odpowiedz #9 : Marzec 26, 2015, 01:41:38 »

Gustlik - zwróć uwagę na zmienną pliku cfg $ground_carrier która określa czy jednostka wewnątrz kontenera jest "aktywna" czy nie. Jeśli chcemy mieć w jednym scenariuszu T34 z desantem piechoty, transport morski typu kontenerowego i bunkry to się na razie nie da pogodzić. Może warto by o tym pogadać z Luisem...

Co do samolotów, to podpowiedzi gry działają tylko na ekranie zakupów. Jeśli samolot przestanie być dostępny a jest wciąż używany to w trakcie rozgrywki podpowiedzi już nie znajdziesz... (nawet w oknie upgreadu chyba też nie). Ok - nie jest to może krytyczne i da się z tym żyć.

Zapisane

Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI
Rudel
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1192


« Odpowiedz #10 : Marzec 26, 2015, 01:54:47 »

Gustlik - zwróć uwagę na zmienną pliku cfg $ground_carrier która określa czy jednostka wewnątrz kontenera jest "aktywna" czy nie. Jeśli chcemy mieć w jednym scenariuszu T34 z desantem piechoty, transport morski typu kontenerowego i bunkry to się na razie nie da pogodzić. Może warto by o tym pogadać z Luisem...

Co do samolotów, to podpowiedzi gry działają tylko na ekranie zakupów. Jeśli samolot przestanie być dostępny a jest wciąż używany to w trakcie rozgrywki podpowiedzi już nie znajdziesz... (nawet w oknie upgreadu chyba też nie). Ok - nie jest to może krytyczne i da się z tym żyć.



Rozwiązanie problemu jest dość proste każdą jednostkę da się nazwać to wystarczy te sprawiające problemy nazywać jakoś. I po rozpoczęciu gry będziesz wiedział co do czego jest. Ja sobie np nazywam grupy lotnicze samolotów pokładowych przypisując je do danego lotniskowca czy jak samoloty rozpoznawcze do danego krążownika. Tak samo czasem robię z wojskami naziemnymi....
Zapisane

Prawo do ran i śmierci mają nie tylko odważni
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6550


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #11 : Marzec 26, 2015, 02:13:21 »

Cytuj
Mam wątpliwości co do tego rozwiązania, szczególnie w kwestii miejsca na mapie.
Transport kontenerowy wymaga dodatkowego heksa na rozładunek.

Wymaga dokładnie tyle samo miejsca, co teraz. Teraz mam piechotę i BWP, które zajmują też
dokładnie dwa heksy. Chodzi tylko o to, że mogę je połączyć.

Dlatego chodzi mi o działanie na jednostkach, które i tak istnieją i tak czy inaczej są kupowane.
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Rudel
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1192


« Odpowiedz #12 : Marzec 26, 2015, 02:29:05 »

BWP to przypominam jest Bojowy Wóz Piechoty i nie jest to to samo co transporter opancerzony. W obecnych czasach to się trochę zaciera, ale dalej można dość wyraźnie to określić. Moim zdaniem powołanie kategorii BWP ma sens.
Zapisane

Prawo do ran i śmierci mają nie tylko odważni
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 2581


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #13 : Marzec 26, 2015, 03:05:12 »

Wymaga dokładnie tyle samo miejsca, co teraz. Teraz mam piechotę i BWP, które zajmują też
dokładnie dwa heksy. Chodzi tylko o to, że mogę je połączyć.
Tak, ale gdy już je połączysz będą zajmowały jeden hex, a do rozładunku będą wymagały ponownie dwóch,
w efekcie wystarczy ze przemieścisz BWP w inne mniej korzystne miejsce, by dochodziło do absurdalnych sytuacji gdy piechota nie będzie mogła opuścić BWP, bo wokół nie będzie wolnego miejsca lub odpowiedniego terenu.
Dodać do tego możliwość wyczerpania paliwa w BWP, i małą mobilność piechoty a powstanie koszmar logistyczny.

To rozwiązanie może ładnie wyglądać gdy w scenariuszu  jest jeden BWP, ale podejrzewam ze przy większej ilości powstanie totalny chaos.
 
Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6550


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #14 : Marzec 26, 2015, 03:57:03 »

No dobrze, ale przecież to gracz decyduje. Jak sobie zrobi chaos - to będzie miał chaos.

Jak nie chce - zawsze może kupić piechocie konwencjonalny transport, który po prostu
znika - a potem znowu jest... Na pstryknięcie i w dowolnym miejscu.
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Strony: [1] 2 3 ... 6   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Aktualnie w bazie: 59 gry strategiczne 12 stare gry do pobrania 5 recenzje 2 poradniki 37 plików 333 zdjęć w galerii 87 newsów
Polityka prywatności | Disclaimer | O nas | Współpraca | Sitemap | Kontakt | Kanały RSS
© 1996-2008 The Generals' Guild Team All Rights Reserved. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Projekt F.D.G. STUDIO, script by Szarik and Depet
Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
War in the Pacific / Decisive Battles by Ryan | Games House | Panzer General | Heroes of Might and Magic
The Generals' Guild czyli Gildia Generałów to serwis graczy - pasjonatów gier strategicznych o bogatej tradycji istniejący od 1996 roku.
Naszym celem jest stworzenie rzetelnego i interesującego portalu poświęconego takim pozycjom na rynku gier jak złożone, wojenne gry
strategiczne, taktyczne i operacyjne
we wszystkich znanych kategoriach - począwszy od tematyki średniowiecza po science-fiction i fantasy...