Portal Gier Strategicznych | The Generals' Guild | Biblioteka Gier Portal Gier Strategicznych | The Generals' Guild | Biblioteka Gier
Portal Gier Strategicznych | The Generals' Guild | Biblioteka Gier Portal Gier Strategicznych | The Generals' Guild | Biblioteka Gier
Portal Gier Strategicznych | The Generals' Guild | Biblioteka Gier Portal Gier Strategicznych | The Generals' Guild | Biblioteka Gier
Portal Gier Strategicznych | The Generals' Guild | Biblioteka Gier Strona główna | Pomoc | Szukaj | Zaloguj się | Rejestracja
Listopad 24, 2017, 07:28:46 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
 
 
Strony: 1 ... 11 12 [13] 14   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Jak zrobić mapę do gry - poradnik.  (Przeczytany 72724 razy)
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6550


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #180 : Marzec 29, 2014, 12:31:55 »

Moja zasadnicza różnica polega na tym, że nie rysuję od podstaw, a sklejam z fragmentów terenu jak z "klocków" - wyciętych z innych map. W ten sposób zachowuję (mniej więcej) jednorodność stylistyczną z istniejącymi mapami od czasów PG2

Poniżej mapa - w trakcie rysowania (akurat mam jedną zaczętą). Jak widać na mapę operacyjną, konkretnej bitwy, nakładam fragmenty innych, istniejących map z puli OG i sklejam w calość. Oczywiście miejsca łączenia trzeba wygładzić, niektóre elementy - jak linie kolejowe i drogi - narysować samemu, no i tak praca postępuje....

 
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Rudel
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1192


« Odpowiedz #181 : Marzec 29, 2014, 11:38:56 »

Zgadza się tylko ja patrząc na te moje obrazki ciągle myślę jak je zrobić. Nie mam doświadczenia, ale każdy kiedyś zaczynał ( chyba to nie wada ). Posłucham każdej rady  Help. A na razie lampię się  na teren i kombinuje jak zrobić ładne górki Damnpc. Wiem że to bolączka chyba każdego była, a patrząc co chcą w JP ( generator map i kampanii). To każdą mapę łykną, ale nie o to chodzi. Na dobrej mapie dobrze się gra. A jak przy okazji dobrze wygląda to już super jest Roll Eyes. A co do wyglądu muszę potrenować jeszcze Wink. Czy np na wyspach dawać porty ( Szumszu istniała tam przystań wyładunkowa ). To tylko 2 wyspy i kawałek Kamczatki i dużo morza Evil. Dlatego mi się podoba ten rejon Cool.
« Ostatnia zmiana: Marzec 29, 2014, 12:26:25 wysłane przez Rudel » Zapisane

Prawo do ran i śmierci mają nie tylko odważni
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6550


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #182 : Marzec 29, 2014, 12:33:05 »

Po pierwsze - zawsze patrz na mapę z punktu widzenia bitwy, która ma się tam rozegrać.
Po drugie - patrz na nią z punktu widzenia grywalności w OG

Pamiętaj, że teraz, w trakcie budowy scenariusza można wyznaczyć na mapie wiele rzeczy (porty, lotniska)
- można też je zbudować w trakcie gry.

Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
sympatyk
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 907


« Odpowiedz #183 : Marzec 29, 2014, 12:38:48 »

Wiesz moją pierwszą mapę (tylko grafikę) robiłem 2 miesiące, a tą ostatnią około 6 dni ..
Jednak tamta była oparta na oryginalnej mapie niemieckiej ze wszystkimi szczegółami, a ta tylko na Google ...

Jest jeszcze jeden sposób na robienie map --> http://www.panzercentral.com/forum/viewtopic.php?f=21&t=49426&start=0
Ponieważ ja w duecie z translatorem Google słabo to rozumiem --> to na swój sposób tworzę puzzle i z takich buduje teren.
Tak powstały trzy ostatnie mapy, jak i obecna.

Jeszcze jedna rzecz -paleta.
Dla PG2 istniała specjalna paleta kolorów. Teraz można używać dowolnej palety. Jednak , gdyby mapka miała być przeznaczona również do PG2 to trzeba tej palety użyć. (zrobić oddzielny plik shp dla PG2 i png dla OG)
Zapisane
Rudel
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1192


« Odpowiedz #184 : Marzec 29, 2014, 12:40:18 »

Tak na nią patrzę

https://maps.google.com/maps?q=Wyspy+Kurylskie&hl=pl&ll=50.588468,156.123962&spn=1.402005,2.469177&sll=37.0625,-95.677068&sspn=55.279921,79.013672&t=h&hnear=Wyspy+Kurylskie&z=9

a to ten rejon w przybliżeniu
« Ostatnia zmiana: Marzec 29, 2014, 09:40:16 wysłane przez Rudel » Zapisane

Prawo do ran i śmierci mają nie tylko odważni
Rudel
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1192


« Odpowiedz #185 : Marzec 29, 2014, 12:43:36 »

Wiem o paletach co do plików to jak narysuję to będę się tym też martwił. Wiem że nie jest to takie proste, ale zasady jak się je przyswoi to zostaną. Przeglądam też JP czasami mają dziwne pomysły, ale generalnie to kopalnia wiedzy.
« Ostatnia zmiana: Marzec 29, 2014, 11:14:06 wysłane przez Rudel » Zapisane

Prawo do ran i śmierci mają nie tylko odważni
sympatyk
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 907


« Odpowiedz #186 : Marzec 29, 2014, 10:45:57 »

Do robienia mapy potrzebny jest jakiś program graficzny --> dobrze gdyby pracował na warstwach.

Budowanie mapy zarówno sposobem Gustlika, jak i od nowa --> dobrze oprzeć o warstwy.

Na dole  "mapa podkładowa"
Następnie teren podstawowy --> nadaje ton kolorystyczny - mapa letnia, zimowa, piasek , trawa, góry ...
Teraz woda - rzeki, jeziora, morze, strumienie, bagna.
Następnie drogi.
Wyżej kolej.
Mosty czas umieścić.
Wszelkiego rodzaju miejscowości.
Roślinność - lasy i co tam jeszcze.
Najwyżej warstwa z heksamy - aby później łatwo było teren wyznaczyć.

Warstwy są ważne jeszcze i dlatego, że  przeźroczystość można nadawać

A do komunikacji za pomocą obrazków ( wrysuj mi tu górkę, a tu lasek ) między dwoma osobami preferuję IrfanView ? łatwo skalować, przycinać, redukować kolory, zastosować paletę PG2, zaznaczyć fragment, wrysować  ..

A jak heksy na mapie uzyskać?
Kolega Madlock zrobił coś takiego
http://img715.imageshack.us/img715/6633/hexgridog.png
Trzeba zapisać jako deseń i używać .. to jego słowa
"Ten hexgridop.png ja zapisałem u siebie jako .pat i skopiowałem do C:\Program Files\GIMP-2.0\share\gimp\2.0\patterns
I mam jako deseń do kubła. ...."
Oczywiście używać na nowej warstwie ..

« Ostatnia zmiana: Marzec 29, 2014, 11:44:43 wysłane przez sympatyk » Zapisane
Rudel
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1192


« Odpowiedz #187 : Marzec 30, 2014, 12:11:20 »

Zastosowałem => warstwa z siatką heksów pomocna dla mnie ( zanim się zacznie można dopasować szkic do mapy pod OG).  Paletę mam też dla PG2.  Parę warstw faktycznie ułatwia. Szukam teraz odpowiednich map do podebrania kawałków Wink. Coś powoli się pojawia , na razie to mordęga ( brak oblatania np z numerami map - do przeskoczenia). Wszystkie mapy od Gilestiela mam wiec łatwo szukać (są w jednym miejscu).
Zapisane

Prawo do ran i śmierci mają nie tylko odważni
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6550


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #188 : Marzec 30, 2014, 02:34:50 »

Z paletą do PG2, to jest tak, że stosuje się ją TYLKO WTEDY jeśli chcesz, żeby mapa była grywalna także pod PG2.

Ale wtedy musisz pamiętać jeszcze o dwóch rzeczach:
- mapa nie może być większa niż 1920x1920
- mapa musi być zapisana wyjściowo jako format "shp"

Natomiast jeśli chcesz robić mapę TYLKO dla OG, to żadnymi paletami się przejmować nie musisz.
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
crissrs
Szeregowy (Private E-2)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1


« Odpowiedz #189 : Marzec 30, 2014, 02:56:31 »

Jaka w Tej chwili może być duża mapa do OGen.?
Zapisane
Rudel
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1192


« Odpowiedz #190 : Marzec 30, 2014, 02:56:48 »

Tak wiem ale mam tą paletę jako opcję lepiej nie szukać potem z niepokojem. Ta mapa będzie obawiam się za duża do PG2 ( max rozmiar ma ). Ale zapisuje graniczne wartości jako wzory dla danych formatów gry => PG2, OG i OGNF. To pomaga bo jeszcze nie pamiętam wszystkiego. Przerabiam nasz poradnik i ten na JP, a także korzystam ze wsparcia Gimpowców na ich forum.
« Ostatnia zmiana: Marzec 30, 2014, 05:27:13 wysłane przez Rudel » Zapisane

Prawo do ran i śmierci mają nie tylko odważni
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6550


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #191 : Marzec 30, 2014, 06:11:54 »

Jaka w Tej chwili może być duża mapa do OGen.?

Według maila od Luisa:

Currently maximum map size is:
Width:  70 x 45 - 15   = 3150-15 = 3135 pixels
Height: 60 x 50 - 25   = 3000-25 = 2975 pixels
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6550


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #192 : Marzec 30, 2014, 06:14:21 »

 Offtopic

@crissrs

Drugi raz konto zakładałeś?
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Rudel
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1192


« Odpowiedz #193 : Marzec 31, 2014, 03:45:45 »

Tu podaję link do tutoriala jak zrobić góry niestety tylko dla Gimpa ale może da się taki efekt i PS uzyskać.

http://www.cartographersguild.com/tutorials-how/4335-%5Baward-winner%5D-simple-mountains-gimp.html

Jest w j. angielskim, ale postępowanie pokazane krok po kroku.
Zapisane

Prawo do ran i śmierci mają nie tylko odważni
sympatyk
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 907


« Odpowiedz #194 : Marzec 31, 2014, 04:55:25 »

Ładny tutek.
Ja przyznam się, że śnieg fotografowałem, a później jako góry obrabiałem.

A teraz coś ze wspomnień.
Jak pierwszą mapę miałem zrobić i całkiem zielony byłem w posługiwaniu się programem i zrobiłem pierwszego gniota --> to Mara mi napisał --> No co ty, to w świat idzie, popraw to.
To na ambicję mnie wzięło i od nowa zacząłem. No i żeby być oryginalnym, to postanowiłem swoje domki narysować.
Ale takie, jak były w rzeczywistości. Więcej czasu te budynki mi zajęły niż resztę mapy.
Jednak to mi zostało - Na każdej mapie umieszczam choć jeden nowy budynek( przeważnie zabytek) - zwłaszcza w głównych miastach.
W ten sposób powstają komponenty do następnych mapek. Choć niektóre charakterystyczne używam tylko raz.

Warto też sobie opracować metodę dróg i torów robienia - można zrobić własny pędzel.
Zapisane
Strony: 1 ... 11 12 [13] 14   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Aktualnie w bazie: 59 gry strategiczne 12 stare gry do pobrania 5 recenzje 2 poradniki 37 plików 333 zdjęć w galerii 87 newsów
Polityka prywatności | Disclaimer | O nas | Współpraca | Sitemap | Kontakt | Kanały RSS
© 1996-2008 The Generals' Guild Team All Rights Reserved. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Projekt F.D.G. STUDIO, script by Szarik and Depet
Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
War in the Pacific / Decisive Battles by Ryan | Games House | Panzer General | Heroes of Might and Magic
The Generals' Guild czyli Gildia Generałów to serwis graczy - pasjonatów gier strategicznych o bogatej tradycji istniejący od 1996 roku.
Naszym celem jest stworzenie rzetelnego i interesującego portalu poświęconego takim pozycjom na rynku gier jak złożone, wojenne gry
strategiczne, taktyczne i operacyjne
we wszystkich znanych kategoriach - począwszy od tematyki średniowiecza po science-fiction i fantasy...