Portal Gier Strategicznych | The Generals' Guild | Biblioteka Gier Portal Gier Strategicznych | The Generals' Guild | Biblioteka Gier
Portal Gier Strategicznych | The Generals' Guild | Biblioteka Gier Portal Gier Strategicznych | The Generals' Guild | Biblioteka Gier
Portal Gier Strategicznych | The Generals' Guild | Biblioteka Gier Portal Gier Strategicznych | The Generals' Guild | Biblioteka Gier
Portal Gier Strategicznych | The Generals' Guild | Biblioteka Gier Strona główna | Pomoc | Szukaj | Zaloguj się | Rejestracja
Kwiecień 21, 2018, 01:32:40 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
 
 
Strony: [1] 2 3 ... 53   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Jak w Gimie mapy robić.  (Przeczytany 100272 razy)
sympatyk
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1010


« : Kwiecień 01, 2014, 07:34:22 »

Witam wszystkich, którzy tu zajrzą

Co potrzebne?
Chęci , Gimp .. i może IrfanView jako program pomocniczy

Część rzeczy została napisana w wątku
http://www.forum.gildiageneralow.pl/instalacja-zasoby-narzedzia-zagadnienia-techniczne/jak-zrobic-mape-do-gry-poradnik/0/
Dobrze by było z nim się zapoznać ..

Pierwsza, rzecz, którą robimy to wybieramy odpowiednie miejsce akcji -> mapę sztabową, plan bitwy, zrzut z gogle.
Umieszczamy nasz wybór jako pierwszą warstwę w Gimie ? jest to nasza ?mapa podkładowa?(mp).
Lecz najpierw koniecznie skala.
Do tego najlepszy zrzut googlowy. W lewym dolnym rogu jest skala.
Ja ją odczytuje w programie IrfanView .
Robię zaznaczenie i na belce programu odczytuje jego wartość ? np. 10 km = 100 px..




Max wielkość mapek - dla skali 1,5 km/hex -> max obszar  70x1,5 =105 km w rzeczywistości, a dla  skali 2 km/hex -> max obszar  70x2=140 km.

Więc gdy 100px = 10km, chcemy wyznaczyć 140km ? wycinamy mapkę podkładową ? dla skali 2km/hex = 1400x1400 px.
Teraz trzeba ją przeskalować na 3130 x 2975 px. I do Gimpa wrzucić jako pierwszą warstwę
To trochę zagmatwane, ale działa.

Teraz teren
Wyznaczamy na nowej warstwie gdzie będą góry, niziny, pagórki, trawa, piasek ?
Ja dorobiłem się puzzli i z tego składam teren ? oczywiście filtry, modyfikacje ..
Każdy rodzaj terenu na nowej warstwie.



http://open_nfog.sympatyk.strefa.pl/puzle.xcf

Góry największa bolączka.
Robię z obrazków, lub/ i po przez filtry modeluję googlowy teren.. Można oczywiście sobie namalować.


Zapisane
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6643


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #1 : Kwiecień 01, 2014, 10:57:54 »

Będę Wam kibicował, bo ja już raczej zostanę przy swoim sposobie rysowania. Zrobiłem nim już tyle map, że mam pewną wprawę. Zresztą teraz zabrałem się za robienie ikon - zawsze to nowe wyzwanie... Wink

 
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Rudel
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1193


« Odpowiedz #2 : Kwiecień 01, 2014, 11:03:46 »

Nio to tez wyzwanie. Powoli to idzie jakoś. myślałem że to szybszy proces. Ale jednak daje frajdę można sie przy mapkach trochę nauczyć. Jak się temat nam rozwinie a mapy seryjnie będą schodzić to może określimy wymagania co do map.
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 01, 2014, 11:18:05 wysłane przez Rudel » Zapisane

Prawo do ran i śmierci mają nie tylko odważni
Zsamot
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6469



« Odpowiedz #3 : Kwiecień 02, 2014, 12:18:09 »

Moim antytalentem mogę Wam tylko kibicować. Wstawisz te ikony Gustlik do obejrzenia?
Zapisane

http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6643


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #4 : Kwiecień 02, 2014, 12:30:50 »

A może po prostu ściągnij sobie nowy plik ikon:

http://sourceforge.net/projects/opengeneral/files/DailyBuild/OpenIcons.zip/download

Wrzuć do gry i obejrzyj w Suite ikony z sygnaturą "GUSXX", bo trzydzieści kilka ikon, to trudno mi tu wstawić...
Zresztą wiele z nich już od dawna jest w grze....
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
sympatyk
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1010


« Odpowiedz #5 : Kwiecień 02, 2014, 12:15:02 »

Gustlik zawsze chciałem zapytać --> jak te ikony robisz? - z modelu 3D, czy każdy obrót(pozycję) rysujesz?
Zapisane
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6643


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #6 : Kwiecień 02, 2014, 01:45:45 »

Biorę podobną i przerabiam. Każdy widok osobno.
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Rudel
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1193


« Odpowiedz #7 : Kwiecień 02, 2014, 01:58:21 »

Prace nad mapą posuwają się dzięki pomocy kol. Sympatyka szybko idzie. A nowe ikonki to coś nowego ze sprzętu czy tylko poprawianie istniejących?
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 02, 2014, 02:00:11 wysłane przez Rudel » Zapisane

Prawo do ran i śmierci mają nie tylko odważni
connor71
Pułkownik (Colonel)
*
Offline Offline

Wiadomości: 201


« Odpowiedz #8 : Kwiecień 02, 2014, 02:26:26 »

Dawno dawno temu, w odległej galaktyce....
czyli gdy istniał tylko PG2 kilka ikonek popełniłem, większość generując z modeli 3d (AT-AT, TIE-Bomber, Galaxy Class) lub przerabiałem istniejące (VP3002 - prototyp)
Jeszcze mam je gdzieś na dysku, ale nigdy się nimi nie chwaliłem.  Undecided

[załącznik usunięty przez administratora]

[załącznik usunięty przez administratora]
Zapisane
Rudel
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1193


« Odpowiedz #9 : Kwiecień 02, 2014, 02:36:17 »

OOO nowy talent cicho siedział nio Shocked. Ładne te ikonki Roll Eyes
Zapisane

Prawo do ran i śmierci mają nie tylko odważni
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6643


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #10 : Kwiecień 02, 2014, 04:03:24 »

Cytuj
Prace nad mapą posuwają się dzięki pomocy kol. Sympatyka szybko idzie. A nowe ikonki to coś nowego ze sprzętu czy tylko poprawianie istniejących?

Różnie - trochę takich i trochę takich...
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
sympatyk
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1010


« Odpowiedz #11 : Kwiecień 02, 2014, 05:17:30 »

No to dalej ..
Trochę praktyki.
Najlepiej robić takie zrzuty z Gogle, aby wielkość obrazka była zbliżona do rozmiaru naszej mapki.
Ale, jak robimy mapę 3000x3000 px ? to kto ma taki monitor, aby całość była widoczna?
No to trzeba składać z kawałków ? więcej pracy , ale obrazek lepszy niż z jednego kawałka powiększany kilka razy.
Dla naszych potrzeb przeważnie trzeba wybierać przybliżenie 5 km w Gogle



Tu mamy zarówno teren jak i widok 3D ( to jest 40% widok)
Mając te obrazki ? do Gimpa i scalamy
Otrzymamy dwie warstwy



oraz



Z zasady one nie pokrywają się(Google E oszukuje) ? trzeba je dopasować ? jeśli chcemy wykorzystać je
Jak mamy to z głowy to teraz duplikujemy warstwy ? jak by co poszło nie tak.

Teraz kombinujemy z pomocą filtrów i/ lub trybów warstw + stopień przeźroczystości

Oto nasza praca w 3 odsłonach (różne warstwy są włączone)







Jeszcze dopieścić - tak jak Gustlik, po przez zamazywanie i klonowanie ... i teren gotowy
Można oczywiście zrobić na 100 innych sposobów --> uzyskując inne efekty

Zapisane
Zsamot
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6469



« Odpowiedz #12 : Kwiecień 02, 2014, 06:10:10 »

Dawno dawno temu, w odległej galaktyce....
czyli gdy istniał tylko PG2 kilka ikonek popełniłem, większość generując z modeli 3d (AT-AT, TIE-Bomber, Galaxy Class) lub przerabiałem istniejące (VP3002 - prototyp)
Jeszcze mam je gdzieś na dysku, ale nigdy się nimi nie chwaliłem.  Undecided
Zajebiste!
Ja chcę kampanię w Gwiezdne Wojny!!! Wink
Zapisane

http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6643


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #13 : Kwiecień 02, 2014, 06:13:38 »

To zrób efila... Smiley
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Rudel
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1193


« Odpowiedz #14 : Kwiecień 02, 2014, 06:19:42 »

I mapy w 3D  Grin, jest taka przeglądarkowa gra online Evil
Zapisane

Prawo do ran i śmierci mają nie tylko odważni
Strony: [1] 2 3 ... 53   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Aktualnie w bazie: 59 gry strategiczne 12 stare gry do pobrania 5 recenzje 2 poradniki 37 plików 333 zdjęć w galerii 87 newsów
Polityka prywatności | Disclaimer | O nas | Współpraca | Sitemap | Kontakt | Kanały RSS
© 1996-2008 The Generals' Guild Team All Rights Reserved. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Projekt F.D.G. STUDIO, script by Szarik and Depet
Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
War in the Pacific / Decisive Battles by Ryan | Games House | Panzer General | Heroes of Might and Magic
The Generals' Guild czyli Gildia Generałów to serwis graczy - pasjonatów gier strategicznych o bogatej tradycji istniejący od 1996 roku.
Naszym celem jest stworzenie rzetelnego i interesującego portalu poświęconego takim pozycjom na rynku gier jak złożone, wojenne gry
strategiczne, taktyczne i operacyjne
we wszystkich znanych kategoriach - począwszy od tematyki średniowiecza po science-fiction i fantasy...