Portal Gier Strategicznych | The Generals' Guild | Biblioteka Gier Portal Gier Strategicznych | The Generals' Guild | Biblioteka Gier
Portal Gier Strategicznych | The Generals' Guild | Biblioteka Gier Portal Gier Strategicznych | The Generals' Guild | Biblioteka Gier
Portal Gier Strategicznych | The Generals' Guild | Biblioteka Gier Portal Gier Strategicznych | The Generals' Guild | Biblioteka Gier
Portal Gier Strategicznych | The Generals' Guild | Biblioteka Gier Strona główna | Pomoc | Szukaj | Zaloguj się | Rejestracja
Maj 23, 2018, 10:36:55 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
 
 
Strony: 1 ... 132 133 [134] 135   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Gustlik Efile dla Open General  (Przeczytany 395494 razy)
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 2703


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #1995 : Maj 17, 2018, 05:07:25 »

Skoro były jako stacjonarna obrona plot. to czy nie można przesunąć jednostki do klasy okrętów pomocniczych?
Pod względem uzbrojenia były to jednostki porównywalne z krążownikami przeciwlotniczymi (i często są tak klasyfikowane).
Więc mimo wszystko bardziej tu pasują do klasy krążowników.

Mogę ewentualnie popracować nad nazwą. 'Medusa AA CL' można zamienić na 'Medusa Flakbatterie' lub coś zbliżonego...
Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6667


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #1996 : Maj 17, 2018, 11:28:28 »

Jak może niektórzy zauważyli pojawiły się próby dodania nowych "kupowalnych" dodatków dla jednostek.
Najnowszy, testowy silnik gry i testowy Suite wprowadza cztery takie dodatki.

Bunker Buster - ignoruje bonus obronny fortyfikacji - za cenę 1 punktu amunicji
Fast Builder - szybciej buduje - za cenę 1 punktu inicjatywy
Fuel Pods - ma więcej (+2) paliwa - koszt 1 punkt ruchu
Fast Speed - ma +2 punkty ruchu - za cenę 1 punktu inicjatywy.

Postanowiłem spróbować to nieco zmodyfikować bo:

+ 2 punkty paliwa, to raczej śmieszny dodatek - miał to być chyba bonus dla efili z paliwem w samolotach. Poza tym wydaje mi się, że  kara punktu ruchu nie ma sensu, bo jak będę się mniej ruszał to i bez dodatku zaoszczędzę paliwo.... Pomyślałem, że raczej powinno to się odbywać kosztem amunicji. Więcej paliwa - mniej amunicji, to bardziej logiczne. Niestety są błędy w wyświetlaniy zmodyfikowanych wartości na tabliczce jednostki

Z kolei +2 punkty ruchu za cenę inicjatywy, przeczą zasadzie, której starałem się trzymać w efilu, że większa prędkość jest jednym z elementów większej inicjatywy. Spróbowałem więc zastosować kare paliwa (ale jednostka paliwo i tak żre jak smok gdy ma +2 punkty ruchu), a potem karę amunicji, ale znów - źle się to wyświetlało.

Napisałem gdzie trzeba, zobaczymy - na razie zamieszczam informacyjnie i jako pole do dyskusji.
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 2703


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #1997 : Maj 18, 2018, 12:10:42 »

Bunker Buster - ignoruje bonus obronny fortyfikacji - za cenę 1 punktu amunicji
Z tego co zrozumiałem, dodatek obniża efektywną obronę fortyfikacji.

Cytat: lguzman
Please notice that the new attachment will reduce the Effective Defense of bunkers, thus it doesn't affect if bunker uses GD or CD, the reduction is applied when checking the losses. BTW: the resultant effective defense cannot go below zero.

+ 2 punkty paliwa, to raczej śmieszny dodatek - miał to być chyba bonus dla efili z paliwem w samolotach. Poza tym wydaje mi się, że  kara punktu ruchu nie ma sensu, bo jak będę się mniej ruszał to i bez dodatku zaoszczędzę paliwo.... Pomyślałem, że raczej powinno to się odbywać kosztem amunicji. Więcej paliwa - mniej amunicji, to bardziej logiczne.
Paliwo w zamian za amunicje wydaje się sensownym rozwiązaniem.
Trzeba tylko zastanowić się dla jakich jednostek miałby być przeznaczony dodatek i jakie w związku z tym wartości paliwa/amunicji należałoby zastosować (+2 punkty paliwa są zdecydowanie bez sensu).

Z kolei +2 punkty ruchu za cenę inicjatywy, przeczą zasadzie, której starałem się trzymać w efilu, że większa prędkość jest jednym z elementów większej inicjatywy. Spróbowałem więc zastosować kare paliwa (ale jednostka paliwo i tak żre jak smok gdy ma +2 punkty ruchu), a potem karę amunicji, ale znów - źle się to wyświetlało.
Co do tych 2 punktów ruchu mam największe wątpliwości. Dla niektórych powolnych jednostek +2 punkty ruchu to może być spore przegięcie. Skłaniałbym się do zredukowania bonusu do +1 punktu.
Co do kary, to ewentualnie można całkowicie z niej zrezygnować i odpowiednio zrównoważyć całość ceną.
Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6667


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #1998 : Maj 18, 2018, 01:40:01 »

Cytuj
Co do tych 2 punktów ruchu mam największe wątpliwości. Dla niektórych powolnych jednostek +2 punkty ruchu to może być spore przegięcie.

Czołgi Renault FT w charakterze czołgów pościgowych?

2 punkty ruchu do czasów drugowojennych dość zasadniczo zmieniają zastosowanie niektórych sprzętów, ale już we współczesnych efilach są ok. O ile się doczytałem, w testowym Suite jest możliwość zablokowania konkretnych dodatków dla konkretnych sprzętów, więc to by się dało poukładać. A takie Hellcat z polowo i nielegalnie zdjętą blokadą silnika może być całkiem atrakcyjny. I poprawny historycznie.

Mnie jednak najbardziej podobałaby się kara pola obserwacji, albo GD, dla takich co chcą szybko jeździć. No, ale tego to już raczej na pewno nie zmienimy.
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
t23wqgi
Młodszy chorąży (Warrant Officer 2)
*
Offline Offline

Wiadomości: 38


« Odpowiedz #1999 : Maj 18, 2018, 04:56:29 »

Jak może niektórzy zauważyli pojawiły się próby dodania nowych "kupowalnych" dodatków dla jednostek.
Najnowszy, testowy silnik gry i testowy Suite wprowadza cztery takie dodatki

Gdzie to mogę znaleźć?
Zapisane
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6667


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #2000 : Maj 18, 2018, 09:41:29 »

Tak ogólnie, to temat był wałkowany tu:

http://www.panzercentral.com/forum/viewtopic.php?f=132&t=52150&start=100

A narzędzia - testowa wersja gry i testowa wersja Suite - są do pobrania tu:

http://luis-guzman.com/OpenGen/OpenSuiteTest.zip

http://luis-guzman.com/OpenGen/OpenGenTest.zip
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 2703


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #2001 : Maj 18, 2018, 11:58:51 »

Czołgi Renault FT w charakterze czołgów pościgowych?
Nawet gorzej. Uwzględniając jak do tej pory działają dodatki, to prawdopodobnie +2 do ruchu będą mogły otrzymać rónież jednostki które obecnie ruchu własnego nie posiadają... Samobieżne wyrzutnie V-2 to dopiero będzie coś...
A mobilne bunkry i bazy lotnicze to spełnienie moich marzeń Tongue.

Owszem, pewnie docelowo będzie można indywidualnie wyłączyć ten dodatek dla wszystkich jednostek poniżej 6-8 punktów własnego ruchu. Ale to jednak masa dodatkowej niepotrzebnej roboty. Zwłaszcza, że nie wiadomo czy będzie dostępny jakiś automat.

Poraża mnie, że ludzie tworzący i teoretycznie  grający w tą grę, mogą uważać że dodanie +2 do ruchu dla dowolnej jednostki jest w porządku  Dunno.
Jeśli w następnej wersji pojawią się dodatki "teleport" i "laser w o czach" to zupełnie się nie zdziwię.
Uwzględniając metodę wyboru aktualnych dodatków (sondaż popularności) jest to bardzo prawdopodobne...

A takie Hellcat z polowo i nielegalnie zdjętą blokadą silnika może być całkiem atrakcyjny. I poprawny historycznie.
Też niekoniecznie  Wink.
Dodanie +2 punktów ruchu przy obecnej mobilności (10) oznaczałoby rozpędzenie pojazdu do około 150km/h (159km/h-188km/h wg mojej nowej tabeli). Sporo nawet jak na Hellcat'a  Tongue.
Nawet gdyby trzymać się zupełnie liniowej skali (12=120km/h), to wartości wydają się zbyt duże.

BTW. Zawsze myślałem, że obecna prędkość Hellcata (10) zawiera już zdjęte blokady (97km/h). Fabryczna prędkość Hellcata to 72km/h, a oficjalna wojskowa (US Ordnance Corps) prędkość Hellcata (w trakcie WW2) to 80 km/h, czyli raczej w okolicach 8 heksów na turę.
« Ostatnia zmiana: Maj 18, 2018, 12:08:45 wysłane przez Waldzios » Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
Mario
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1072


« Odpowiedz #2002 : Maj 18, 2018, 07:37:42 »

Uważam, że liczbowe przydzielanie np. 2 hexów ruch jest nie do końca dobrym rozwiązaniem (lepsze by było zwiększanie % np. o 10%)
Wtedy wszystkie jednostki, które posiadają poniżej 6(ewentualnie 5)pkt ruchu nie mogły by z takiego dodatku skorzystać.
Podobnie w dodatkach amunicyjnych % wzrost był by moim zdaniem lepszy Smiley
Zapisane

Najjaśniejszy Panie, do prowadzenia wojny potrzebne są trzy rzeczy: pieniądze, pieniądze i jeszcze raz pieniądze.
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6667


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #2003 : Maj 18, 2018, 11:10:04 »

Cytuj
BTW. Zawsze myślałem, że obecna prędkość Hellcata (10) zawiera już zdjęte blokady (97km/h). Fabryczna prędkość Hellcata to 72km/h, a oficjalna wojskowa (US Ordnance Corps) prędkość Hellcata (w trakcie WW2) to 80 km/h, czyli raczej w okolicach 8 heksów na turę.

I dobrze myślałeś, to było moje celowe "wyżyłowanie" licznika. Smiley Przed wprowadzeniem dodatku Hellcat powinien miec obniżoną prędkość zasadniczą.

Cytuj
Owszem, pewnie docelowo będzie można indywidualnie wyłączyć ten dodatek dla wszystkich jednostek poniżej 6-8 punktów własnego ruchu. Ale to jednak masa dodatkowej niepotrzebnej roboty. Zwłaszcza, że nie wiadomo czy będzie dostępny jakiś automat.

Oczywiście - możesz już teraz ustawiać dodatki w opcjach globalnych efila filtrując jednostki po ilości ruchu - nie wiem tylko czy w tej tabeli filtrów kwantyfikator "<" ">" działa, ale chyba tak. Filtrowałem kiedyś coś po ruchu ">1".

Cytuj
Uważam, że liczbowe przydzielanie np. 2 hexów ruch jest nie do końca dobrym rozwiązaniem (lepsze by było zwiększanie % np. o 10%)

Bonus paliwowy już działa jako wartość liczbowa lub procentowa (po zastosowaniu odpowiedniego ustawienia w pliku cfg), Nie ma chyba problemu, żeby bonus prędkości też tak działał. Zapytam Luisa.
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6667


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #2004 : Maj 18, 2018, 11:23:29 »

Aha, jeszcze jedno - poprawiony plik exe z usuniętymi błędami, wyświetlania, które uniemożliwiały pełne korzystanie z modyfikowalnych dodatków.

http://luis-guzman.com/OpenGen/OpenGenTest.zip

Jak ktoś ma nocną wenę - niech spróbuje zmienić cfg (w Suite są podpowiedzi) i zobaczy - ja spróbuję dopiero jutro.
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 2703


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #2005 : Maj 19, 2018, 11:16:49 »

Bonus paliwowy już działa jako wartość liczbowa lub procentowa (po zastosowaniu odpowiedniego ustawienia w pliku cfg), Nie ma chyba problemu, żeby bonus prędkości też tak działał. Zapytam Luisa.
Wartość procentowa na pewno miałaby więcej sensu. Zwłaszcza jeśli bonus dla jednostki z M=0 wynosiłby 0.

BTW. Myślałem o wariancie ograniczenia dodatku tylko dla jednostek z 6-8 ruchu. Ale po namyśle to też jest nie do końca sensowne.
Nie byłoby zbyt logiczne/sprawiedliwe gdyby Hellcat'a (i podobne) dało się przyśpieszyć aż o 2 punkty, a całej masy wolniejszych maszyn (M<6) nie dałoby się przyśpieszyć wcale.
To już chyba lepiej byłoby dać wszystkim po 1 punkcie.
« Ostatnia zmiana: Maj 19, 2018, 12:06:48 wysłane przez Waldzios » Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
sympatyk
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1053


« Odpowiedz #2006 : Maj 19, 2018, 08:43:10 »

Jak ktoś gra jeszcze na zielonych szatach, to powiększone o 4 dodatkowe dodatki -  pliki ..  w załączniku
oraz hex_types.png ...
« Ostatnia zmiana: Maj 19, 2018, 08:58:23 wysłane przez sympatyk » Zapisane
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6667


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #2007 : Maj 19, 2018, 09:19:05 »

Cytuj
Wartość procentowa na pewno miałaby więcej sensu. Zwłaszcza jeśli bonus dla jednostki z M=0 wynosiłby 0.

Pisałem do Luisa, powiedział, że zrobi.

Do środy mnie nie będzie - tzn moge pisać i czytać, ale nie testować ani modyfikować. Rzuć okiem czasem na JP's, please.
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 2703


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #2008 : Maj 19, 2018, 09:36:28 »

Do środy mnie nie będzie - tzn moge pisać i czytać, ale nie testować ani modyfikować. Rzuć okiem czasem na JP's, please.
Nienajlepszy moment, właśnie też miałem pisać, że przez najbliższy tydzień będę offline. Pewnie będę zaglądał z telefonu, ale wiele nie zdziałam...
Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
sympatyk
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1053


« Odpowiedz #2009 : Maj 20, 2018, 03:05:13 »

Przeoczyłem, że powstał jeszcze nowy element szatek - dlg_pool_tra.png
oto i on w załączniku
A, do czego służy, kiedy się to wykorzystuje - nie wiem - a, ktoś wie?
« Ostatnia zmiana: Maj 20, 2018, 06:37:55 wysłane przez sympatyk » Zapisane
Strony: 1 ... 132 133 [134] 135   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Aktualnie w bazie: 59 gry strategiczne 12 stare gry do pobrania 5 recenzje 2 poradniki 37 plików 333 zdjęć w galerii 87 newsów
Polityka prywatności | Disclaimer | O nas | Współpraca | Sitemap | Kontakt | Kanały RSS
© 1996-2008 The Generals' Guild Team All Rights Reserved. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Projekt F.D.G. STUDIO, script by Szarik and Depet
Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
War in the Pacific / Decisive Battles by Ryan | Games House | Panzer General | Heroes of Might and Magic
The Generals' Guild czyli Gildia Generałów to serwis graczy - pasjonatów gier strategicznych o bogatej tradycji istniejący od 1996 roku.
Naszym celem jest stworzenie rzetelnego i interesującego portalu poświęconego takim pozycjom na rynku gier jak złożone, wojenne gry
strategiczne, taktyczne i operacyjne
we wszystkich znanych kategoriach - począwszy od tematyki średniowiecza po science-fiction i fantasy...