Portal Gier Strategicznych | The Generals' Guild | Biblioteka Gier Portal Gier Strategicznych | The Generals' Guild | Biblioteka Gier
Portal Gier Strategicznych | The Generals' Guild | Biblioteka Gier Portal Gier Strategicznych | The Generals' Guild | Biblioteka Gier
Portal Gier Strategicznych | The Generals' Guild | Biblioteka Gier Portal Gier Strategicznych | The Generals' Guild | Biblioteka Gier
Portal Gier Strategicznych | The Generals' Guild | Biblioteka Gier Strona główna | Pomoc | Szukaj | Zaloguj się | Rejestracja
Listopad 24, 2017, 07:26:05 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
 
 
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Fronty/Frakcje - instrukcja i opis systemu  (Przeczytany 1829 razy)
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Online Online

Wiadomości: 2581


"Let me see your war face."


« : Marzec 14, 2016, 08:16:06 »

W tym wątku będę umieszczał (oraz na bieżąco modyfikował) opisy systemu frontów i frakcji dla poszczególnych nacji...

Wątek ma cel informacyjny, więc dla porządku ewentualne błędy, pytania i komentarze proszę umieszczać w oddzielnym temacie...
« Ostatnia zmiana: Marzec 14, 2016, 09:29:44 wysłane przez Waldzios » Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Online Online

Wiadomości: 2581


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #1 : Marzec 14, 2016, 09:28:18 »

(08) Niemcy / Germany

Fronty:


System frontów podzielony jest na dwie niezależnie działające części.
Lewa strona ekranu zawiera pełne fronty "historyczne", prawa pozwala tworzyć i modyfikować fronty "fikcyjne".
Obie strony działają niezależnie od siebie. Znajomość działania obu nie jest konieczna.

Fronty "historyczne":

Fronty "historyczne" zawierają gotowe zestawy jednostek dostępnych dla danego "frontu".

Podstawowe fronty:
#Europe
#Afrika Korps
#Legion Condor
#Norwegen
chyba nie wymagają tłumaczenia...

Specyficznym frontem jest front #45+.
Teoretycznie wszystkie fronty niemieckie pozwalają toczyć walki po 45 roku  (część jednostek dostępnych jest do 1955), ale tylko front #45+ wprowadza nowe fikcyjne jednostki...
Jeśli scenariusz/kampania wykracza o kilka miesięcy poza historyczny koniec IIWŚ, ale końcowy rezultat wojny jest bez zmian, wystarczy wykorzystać standardowe fronty.
Ale jeśli zakładamy alternatywny przebieg wojny i oczekujemy nowych fikcyjnych jednostek, wskazane jest użycie frontu #45+.

Fronty "fikcyjne":

Mechanizm tworzenia frontów "fikcyjnych" jest nieco bardziej skomplikowany.

Podstawą systemu są "fronty bazowe", zawierające najbardziej podstawowe jednostki dla danej nacji (base units)...
"Fronty bazowe" nie zawierają jednostek zdobycznych, specjalnych czy prototypowych.
Użycie samego "frontu bazowego" jest możliwe, ale daje dostęp tylko do podstawowych jednostek.

W przypadku nacji 'Germany', mamy obecnie trzy "fronty bazowe":
#Europe (base units) - zawiera wszystkie jednostki bazowe dostępne w Europie;
#Outside (base units) - zawiera jednostki dostępne pozą Europą (czyli brakuje na przykład transportu konnego i większości jednostek paramilitarnych);
#45+ (base units) - zawiera fikcyjne jednostki dostępne po 45 roku, działa analogicznie do frontu #45+

"Fronty bazowe" można rozszerzyć o dodatkowe pakiety/zestawy jednostek:
#+Special Forces - pozwala decydować czy w danym scenariuszy chcemy wykorzystywać jednostki specjalne (np. komandosów)...
#+Elite units - pozwala decydować czy w danym scenariuszy chcemy wykorzystywać jednostki elitarne (np. piechotę Gepanzert)...
#+Prototypes - pozwala decydować czy w danym scenariuszu chcemy wykorzystywać jednostki prototypowe lub bardzo rzadkie (np. czołg Maus)...
#+Captured - (nazwa kraju) - pozwala decydować czy w danym scenariuszu chcemy wykorzystywać jednostki zdobyczne z danego kraju (np. T-34, gdy w fikcyjnej kampanii w danym momencie nie toczymy wojny z USSR)...

Frakcje:


Frakcje podstawowe:
@Flugzeuge - lotnictwo;
@Schwere Bombers - ciężkie bombowce;
@Flotte - stara frakcja morska, zawiera okręty i lotnictwo morskie, nie zawiera lotniskowców;
@Fallschrim - jednostki spadochronowe;
@Gebirgsjaeger - jednostki górskie;
@Kriegsmarine Feld - jednostki naziemne Kriegsmarine;
@Luftwaffe Feld - jednostki naziemne Luftwaffe;
@Pz.Div. - jednostki dywizji pancernej;
@Inf. Div - jednostki dywizji piechoty;
@Schwere PzAbt - ciężkie czołgi;
@Schwere Art - ciężka artyleria;
@Paramilitär - jednostki paramilitarne;
@Wunderwaffe - jednostki Wunderwaffe;
@Ski brigade - jednostki narciarskie;
@Panzerzug - pociągi pancerne;
@Eisenbahngeschütze - działa kolejowe;

Nowe modularne frakcje morskie:
@Flotte (aviation) - lotnictwo morskie (bazujące na lądzie);
@Flotte (carriers+aviation) - lotniskowce i lotnictwo pokładowe;
@Flotte (submarines) - okręty podwodne;
@Flotte (deep naval) - okręty pełnomorskie (ruch 'deep naval');
@Flotte (naval) - okręty pełnomorskie (ruch 'naval');
@Flotte (coastal) - okręty przybrzeżne i rzeczne (ruch 'coastal');

System podziału okrętów na podstawie trybu ruchu ma na celu umożliwienie dostosowania listy okrętów do terenu dostępnego na mapie, czyli na przykład wyłączenie dostępności okrętów pełnomorskich jeśli na mapie nie ma terenu 'Ocean'...
« Ostatnia zmiana: Marzec 14, 2016, 09:53:30 wysłane przez Waldzios » Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Online Online

Wiadomości: 2581


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #2 : Marzec 14, 2016, 09:50:44 »

(19) Waffen SS / Waffen SS

Ze powodu tego, że w wielu kampaniach 'Waffen SS' używana jest wspólnie z 'Germany' starałem się by system F/F obu nacji były maksymalnie zbliżony.

Fronty:


Fronty "historyczne":
#Europe - jednostki dostępne w Europie;
#Outside - jednostki dostępne poza Europą;
#45+ - front wzbogacony o fikcyjne jednostki dostępne po '45 roku;

Front #Outside może wydawać się nieco sztuczny.
Jednostki 'Waffen SS' generalnie walczyły tylko w Europie. Nie zmienia to jednak faktu ze w wielu kampaniach mamy dostęp do jednostek 'Waffen SS' poza kontynentem, więc front jest potrzebny.
Najlepszym przykładem jest tu Afryka, gdzie jednostek 'Waffen SS' nie było na osobiste życzenie Rommla, mimo to w kampaniach jednostki te często występują na tym froncie.
Front #Outside nie zawiera transportu konnego i części jednostek paramilitarnych...

Fronty "fikcyjne":
System identyczny jak w 'Germany' (opis w poście powyżej)....

Frakcje:


Frakcje podstawowe:
@Flugzeuge - lotnictwo;
@Gebirgsjaeger - jednostki górskie;
@Schwere Flak - ciężkie pelotki (10,5 cm);
@Pz.Div. - jednostki dywizji pancernej;
@Inf. Div - jednostki dywizji piechoty;
@Schwere PzAbt - ciężkie czołgi;
@Schwere Art - ciężka artyleria;
@Paramilitär - jednostki paramilitarne;
@Wunderwaffe - jednostki Wunderwaffe;
« Ostatnia zmiana: Marzec 14, 2016, 10:01:57 wysłane przez Waldzios » Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Aktualnie w bazie: 59 gry strategiczne 12 stare gry do pobrania 5 recenzje 2 poradniki 37 plików 333 zdjęć w galerii 87 newsów
Polityka prywatności | Disclaimer | O nas | Współpraca | Sitemap | Kontakt | Kanały RSS
© 1996-2008 The Generals' Guild Team All Rights Reserved. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Projekt F.D.G. STUDIO, script by Szarik and Depet
Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
War in the Pacific / Decisive Battles by Ryan | Games House | Panzer General | Heroes of Might and Magic
The Generals' Guild czyli Gildia Generałów to serwis graczy - pasjonatów gier strategicznych o bogatej tradycji istniejący od 1996 roku.
Naszym celem jest stworzenie rzetelnego i interesującego portalu poświęconego takim pozycjom na rynku gier jak złożone, wojenne gry
strategiczne, taktyczne i operacyjne
we wszystkich znanych kategoriach - począwszy od tematyki średniowiecza po science-fiction i fantasy...