Portal Gier Strategicznych | The Generals' Guild | Biblioteka Gier Portal Gier Strategicznych | The Generals' Guild | Biblioteka Gier
Portal Gier Strategicznych | The Generals' Guild | Biblioteka Gier Portal Gier Strategicznych | The Generals' Guild | Biblioteka Gier
Portal Gier Strategicznych | The Generals' Guild | Biblioteka Gier Portal Gier Strategicznych | The Generals' Guild | Biblioteka Gier
Portal Gier Strategicznych | The Generals' Guild | Biblioteka Gier Strona główna | Pomoc | Szukaj | Zaloguj się | Rejestracja
Czerwiec 21, 2018, 04:34:45 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
 
 
Strony: 1 ... 32 33 [34]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Aktualna wersja gry  (Przeczytany 240166 razy)
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Online Online

Wiadomości: 2704


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #495 : Kwiecień 16, 2018, 06:33:23 »

Oprócz większych możliwość konfigurowania pogody będą ciekawsze mapy kafelkowe - różne dla każdej strefy.
Dodatkowe strefy się przydadzą, ale opisy wymyślał  "fachowiec" Wink:
Cytat: WEATHER.TXT
* Subartic: Scandinavia, Iceland, Falklands
#2 Subartic: N Europe, Falklands
Północna Europa i Falklandy w jednej strefie klimatycznej  Huh?
Ktoś zapominał chyba, że to przeciwne półkule globusa.  Kiedy w sierpniu na Falklandach pada największy śnieg, w europie świeci słonko.

BTW. W kwestii map kafelkowych. Jak to ma działać? Jeśli zmodyfikuje/dodam (można dodawać?) strefę klimatyczną (na przykład wypomniane Falklandy), to muszę do niej dorobić/dopasować komplet kafelków?
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 16, 2018, 06:50:11 wysłane przez Waldzios » Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
Jaro
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1133


« Odpowiedz #496 : Kwiecień 16, 2018, 07:16:32 »

Do tej pory każda strefa klimatyczna miała własny zestaw kafelków. I tego się spodziewam po rozszerzeniu. Tyle że nie miałem czasu śledzić ostatnich zmian w kafelkach i nie wiem co zostało wymyślone.
Zapisane

Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Online Online

Wiadomości: 2704


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #497 : Kwiecień 16, 2018, 08:03:19 »

Do tej pory każda strefa klimatyczna miała własny zestaw kafelków. I tego się spodziewam po rozszerzeniu.
Nie do końca to rozumiem.
Grubie się, jaki jest sens konfigurowalnego weather.txt jeśli każda strefa klimatyczna ma przypisany na sztywno własny zestaw kafelków.
Teoretycznie mogę zmodyfikować strefę klimatyczną, bo plik weather.txt na to pozwala, ale jednocześnie nie mogę, bo do stref przypisane są konkretne zestawy kafelków.

Albo ja czegoś nie rozumiem, albo ktoś tego nie przemyślał Sad.

BTW. Sprawdziłem, nie można dodać nowej strefy ('You cannot add new zones, game executable must be recompiled to include'). Pozostaje modyfikacja istniejącej strefy. A to zapewne wymaga modyfikacji zestawu kafelków, a potem dostarczenia go razem efilem.
Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
Jaro
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1133


« Odpowiedz #498 : Kwiecień 16, 2018, 10:10:15 »

Kafelki mają wygląd odpowiadający danej strefie. Jeśli ją przedefiniujesz całkowicie to i musisz zmienić kafelki. To jest po to, aby mapy wyglądały odpowiednio do swojej strefy. Zaletą jest to, że możesz zbudować nawet świat fantasy przedefiniowując konfigurację (nie tylko stref klimatycznych). To tak, jak ze zmianą klas. Skoro u nas powstały okręty rzeczne to i trzeba było dorobić ikonę na pasku klas jednostek.
Zapisane

Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Online Online

Wiadomości: 2704


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #499 : Kwiecień 16, 2018, 10:56:00 »

Kafelki mają wygląd odpowiadający danej strefie. Jeśli ją przedefiniujesz całkowicie to i musisz zmienić kafelki. To jest po to, aby mapy wyglądały odpowiednio do swojej strefy. Zaletą jest to, że możesz zbudować nawet świat fantasy przedefiniowując konfigurację (nie tylko stref klimatycznych).
Nie rozumiemy się.

Doceniam zalety kafelków  i rozumiem potrzebę posiadania zestawów kafelków dla różnych stref klimatycznych.
Nie neguje w żadnym razie potrzeby istnienia kafelków odpowiadających danej strefie..

Za absurdalne uważam tylko sztywne łączenie zestawów kafelków z ustawieniami pogody.
Oba systemy tylko na tym tracą. Ne możesz zmodyfikować pliku klimatu bez ingerencji w kafelki i odwrotnie.

Nie rozumiem dlaczego nie można niezależnie wybrać klimatu i zestawu kafelków. Autor kampanii nie jest dzieckiem, nie trzeba go prowadzić za rączkę, potrafi ustawić jeden dodatkowy parametr.

Co gorsze, ta zmiana sprawia, że system przestaje być opcjonalny. Jeśli chce używać konkretnego ustawienia klimatu, to muszę razem z nim używać narzuconego zestawu kafelków.

Najgorszy jest jednak zmarnowany potencjał, 21 stref klimatycznych i 21 zestawów kafelków to 441 potencjalnych kombinacji klimatów/kafelków...
Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
Jaro
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1133


« Odpowiedz #500 : Kwiecień 17, 2018, 09:05:23 »

Jeśli autorowi scenariusza zostawić definiowanie kafelków to co ze starymi scenariuszami? Tam nic nie było zdefiniowane, stąd domyślne użycie zestawu kafelków zgodnego ze strefą.
Z jednym się z Tobą zgadzam. Pogoda i kraina geograficzna mogły by być rozdzielone. Co w końcu ma wspólnego pogoda z wyglądem domów w danym rejonie. Właściwie z drugą kwestią też się godzę kafli jest bardzo dużo i jest to jeden z powodów, dla którego sobie odpuściłem - nie byłem w stanie czasowo tego ogarnąć.
Natomiast liczba kombinacji jest 21 bo jeden zestaw kafli do jednej strefy klimatycznej - to się nie multiplikuje. Strefa 1 zawsze będzie używała zestawu 1. Natomiast ilość kafelków w zestawie jest całkiem spora (nie chce mi się liczyć) ale przyprawia o ból głowy.
Zapisane

Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Online Online

Wiadomości: 2704


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #501 : Kwiecień 17, 2018, 11:57:01 »

Jeśli autorowi scenariusza zostawić definiowanie kafelków to co ze starymi scenariuszami? Tam nic nie było zdefiniowane, stąd domyślne użycie zestawu kafelków zgodnego ze strefą.
Proste, stworzyć siedem zestawów kafelków, odpowiadających siedmiu bazowym klimatom (nikt ich już nie będzie modyfikował), a potem przyjąć, że jeśli autor nie zdefiniował kafelków to zestaw jest dobierany automatycznie.
W pozostałych przypadkach wybór byłby manualny, dając niesamowite możliwości modyfikacji.

Oszczędziłoby to również masy pracy, bo wątpię by każdy z obecnych 21 zestawów kafelków istotnie się różnił.

Natomiast liczba kombinacji jest 21 bo jeden zestaw kafli do jednej strefy klimatycznej - to się nie multiplikuje. Strefa 1 zawsze będzie używała zestawu 1.
Zgadza się, to się nie multiplikuje, ale potencjalnie mogło.
Teraz jest 21 zestawów, ale gdyby ustawienia pogody i kafelków były rozdzielone mogłoby ich być 21x21.

Łatwo sobie wyobrazić wykorzystanie dla danej stref klimatycznej kilku odmiennych zestawów kafelków. Choćby dla odróżnienia epoki (inne zabudowania dla WWII i czasów współczesnych).
Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
connor71
Pułkownik (Colonel)
*
Offline Offline

Wiadomości: 203


« Odpowiedz #502 : Maj 02, 2018, 10:15:36 »

Ukazała się nowa wersja: OpenGen Version 0.91.3.0  (1-May-2018)
Ciekawe nowości:
  • New leaders for naval classes.
  • maps as SHP files, disabled, only JPG and PNG allowed
  • Scenario intro can use now a image 500x500 pixels
  • New tool to report a bug, attaching a savegame, pressing hotkey: Ctrl+B.

i wiele innych.
Zapisane
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Online Online

Wiadomości: 2704


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #503 : Maj 16, 2018, 10:47:57 »

Przeniosłem temat morskich dowódców do oddzielnego wątku New leaders for naval classes.
Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
Zsamot
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6479



« Odpowiedz #504 : Czerwiec 17, 2018, 10:39:03 »

Stabilna jest ta wersja?
Zapisane

http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369
Strony: 1 ... 32 33 [34]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Aktualnie w bazie: 59 gry strategiczne 12 stare gry do pobrania 5 recenzje 2 poradniki 37 plików 333 zdjęć w galerii 87 newsów
Polityka prywatności | Disclaimer | O nas | Współpraca | Sitemap | Kontakt | Kanały RSS
© 1996-2008 The Generals' Guild Team All Rights Reserved. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Projekt F.D.G. STUDIO, script by Szarik and Depet
Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
War in the Pacific / Decisive Battles by Ryan | Games House | Panzer General | Heroes of Might and Magic
The Generals' Guild czyli Gildia Generałów to serwis graczy - pasjonatów gier strategicznych o bogatej tradycji istniejący od 1996 roku.
Naszym celem jest stworzenie rzetelnego i interesującego portalu poświęconego takim pozycjom na rynku gier jak złożone, wojenne gry
strategiczne, taktyczne i operacyjne
we wszystkich znanych kategoriach - począwszy od tematyki średniowiecza po science-fiction i fantasy...