Portal Gier Strategicznych | The Generals' Guild | Biblioteka Gier Portal Gier Strategicznych | The Generals' Guild | Biblioteka Gier
Portal Gier Strategicznych | The Generals' Guild | Biblioteka Gier Portal Gier Strategicznych | The Generals' Guild | Biblioteka Gier
Portal Gier Strategicznych | The Generals' Guild | Biblioteka Gier Portal Gier Strategicznych | The Generals' Guild | Biblioteka Gier
Portal Gier Strategicznych | The Generals' Guild | Biblioteka Gier Strona główna | Pomoc | Szukaj | Zaloguj się | Rejestracja
Styczeń 16, 2019, 12:14:45 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
 
 
Strony: [1] 2 3 ... 10
 1 
 : Dzisiaj o 11:43:20  
Zaczęty przez Primus71 - Nowe: wysłane przez Primus71
VII. DAWN OF FREEDOM
Prototyp: Rangers 1980. Poważnie zastanawiam się nad sprzedażą. Ale ostatecznie zastanawiam się nad sprzedażą. Ostatecznie zostają. Jak eksperymenty to eksperymenty.
Kupuję:
155mm M198 (RAP)
M109A2
F-111D Aardvarkz dodatkiem amunicyjnym.
M60A3 TTS
W Sheridanie zamieniam dodatek Spoting na Support. Aż się proszą tym liderem na przezbrojenie na nowszy czołg. Ale plotka niesie że niedługo będą Abramsy więc poczekam.
Trzy duże zgrupowania wroga plus jeszcze sporo sił obok wschodniego VX. Środkowe zgrupowanie bez jakiejkolwiek obrony pelot. Więc staje się celem pierwszego nalotu w którym traci jedyne działo samobieżne. Piechota morska z liderami nieźle przetrzymuje moje naloty.
Atak wroga robi wrażenie. Pojawiają się kolejne czołgi i działa samobieżne w tym Akacja i dwa razy Pion o zasięgu 11 heksów.
Pojawiają się 3 MiG 21 i Mi 24. Hawki aux i mój wreszcie bardzo przydatne.
Likwiduję T80, Buka, jednego Piona, działo samobieżne oraz lotnictwo.
Na zachodzie Rosjanie likwidują się sami atakując piechotą jednostki osłaniane przez artylerię. Ale w centrum mimo osłony dział pada mój VH a wróg wychodzi na tyły obrońców. Rzucam tam na odsiecz całe lotnictwo, likwiduję rajd wroga na tyły z wyjątkowo wrednym T64 z liderem. Na zachodzie likwiduję pozostałości ataku i ostatni czołg i przystępuję do marszu w kierunku zachodniego VH.
W czwartej turze podchodzę do zachodni VH wroga. W centrum ciężkie walki. Wysyłam posiłki z zachodu i próbuję wyjść na skrzydło wroga. Ale powstrzymuje mnie wrogi km. Wprowadzam do akcji ZB i AC do likwidacji wrogiej piechoty. Drugi dzień pada deszcz i widoczność mocno ograniczona. Przypadkowo odkrywam wrogich spadochroniarzy i ich likwiduję.
W 5 turze zdobywam zachodni VH. Pod centralnym trwają nadal walki. Pojawiają się kolejne działa i czołgi Rosjan.
6 tura kolejny dzień deszczu. Maszeruję w kierunku północno ? zachodniego VH. Likwiduję siły wroga wokół mojego VH i rozpoczynam marsz w kierunku wschodniego VH wroga.
W 7 turze tradycyjnie pojawiają się posiłki lotnicze wroga. Mig 21, dwa Jak 28 i TU 95.. Z powodu deszczu mój AWACS nie zobaczył wrogiej pelotki (Osa) i dostał od niej.. Pogoda się poprawia i jest łatwiej. Likwiduję lotnicze posiłki wroga i wojska wokół VH w tym mobilną pelotkę i Piona.
M60 zdobywa Liberatora. Wcześniej jeden z F16 także dostał lidera.
W 8 turze na zachodzie pojawiają się posiłki wroga w tym IS3.
W 9 i 10 turze zajmuję wszystkie płatne flagi.
W jedenastej zajmuję ostatni VH wroga na zachodzie.
Scenariusz bardzo fajny. Wróg silny i agresywny.
Jedna uwaga. Może się mylę ale wydaje mi się że posiłki lotnice wroga kolejny raz pojawiają się w tej samej tj. 7 turze.

OpenGen 0.92.0.2 * 5 Dec 2018  *  AI: Default
Efile folder: D:\OG AKT\OG 1\efile_gus\  * Efile version: GusOpen ver. 7.1.0
Campaign: G39 7 DAYS TO RHINE v.3.0e,  *  Player prestige modifier 250%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   GIESSEN , #0 , Brilliant Victory , score:42  +++  Proto: M1 Abrams
 2   FRANKFURT , #1 , Brilliant Victory , score:45
 3   PAYBACK , #2 , Brilliant Victory , score:53  +++  Proto: Engineers 1980
 4   SECOND ROUND , #3 , Brilliant Victory , score:62
 5   BONN , #4 , Brilliant Victory , score:56
 6   FLYING DUTCHMAN , #5 , Brilliant Victory , score:56  +++  Proto: Rangers 1980
 7   FLENSBURG ATTACK , #6 , Brilliant Victory , score:56
--
Campaign score: 370  *  Average: 52

..
Current scenario: FLENSBURG ATTACK,  VH prestige is 800 ,  All map prestige is: 3100
Army cost: 28728 , Current prestige is 4668
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 11
AI stance is Aggressive
if BV: +1800, DAWN OF FREEDOM , cap disabled, 16 turns prestige: 1200
if V : +1000, DAWN OF FREEDOM , cap disabled, 18 turns prestige: 1350
if TV: +200, DAWN OF FREEDOM , cap disabled, 20 turns prestige: 1500
Ls: Loss , turn prestige: 1500

Infantry
 Air Cavalry 1973 ,  , 3 bars , 377 exp , USA , 8/10 , Shock Tactics  , 11 kill , 564 pp - U:003  [+20 exp]
 Air Cavalry 1973 ,  , 3 bars , 392 exp , USA , 9/10 , Superior Maneuver  , 16 kill , 564 pp - U:004  [+41 exp]
+  Engineers 1980 , M113A2 ,  , 1 bars , 186 exp , USA , 8/10 , 3 kill , 0 pp - U:018  [+9 exp]
 Engineers 1973 , M113A2 ,  , 1 bars , 145 exp , USA , 10/10 , 2 kill , 612 pp - U:021  [+22 exp]
 SF (Green Berets) 1973 ,  , 1 bars , 180 exp , USA , 10/10 , Aggressive Attack  , 3 kill , 660 pp - U:025  [+21 exp]
 SF (Green Berets) 1973 ,  , 3 bars , 317 exp , USA , 6/10 , 3 kill , 660 pp - U:026  [+83 exp]
+  Rangers 1980 , M151 MUTT [W] ,  , 1 bars , 107 exp , USA , 10/10 , 0 kill , 0 pp - U:033  [+27 exp]

Tank
*  M60A3 ,  , 4 bars , 437 exp , USA , 10/10 , Battlefield Intelligence  , 28 kill , 0 pp - U:001  [+34 exp]
 M60A3 ,  , 4 bars , 422 exp , USA , 9/10 , Combat Support  , 15 kill , 684 pp - U:007  [+43 exp]
+  M1 Abrams ,  , 3 bars , 382 exp , USA , 7/10 , 14 kill , 0 pp - U:013  [+55 exp]
 M60A3 ,  , 2 bars , 271 exp , USA , 9/10 , Determined Defense  , 12 kill , 684 pp - U:015  [+52 exp]
 M60A3 ,  , 2 bars , 291 exp , USA , 7/10 , 7 kill , 684 pp - U:024  [+50 exp]
 M60A3 ,  , 2 bars , 220 exp , USA , 8/10 , Liberator  , 10 kill , 684 pp - U:029  [+63 exp]
 M551A1 Sheridan ,  , 2 bars , 248 exp , USA , 10/10 , Devastating Fire  ,      Fast Speed,   Support, 8 kill , 564 pp - U:032  [+87 exp]
 M60A3 TTS ,  , 1 bars , 114 exp , USA , 9/10 , 1 kill , 696 pp - U:126  [+34 exp]

Artillery
 MGM-52 Lance , M667 ,  , 2 bars , 232 exp , USA , 10/10 ,   Support, 9 kill , 1752 pp - U:002  [+31 exp]
 M109A2 ,  , 2 bars , 276 exp , USA , 10/10 , 0 kill , 876 pp - U:009  [+34 exp]
*  155mm M198 , M54 ,  , 3 bars , 324 exp , USA , 10/10 , 3 kill , 0 pp - U:010  [+34 exp]
*  M109A2 ,  , 3 bars , 338 exp , USA , 10/10 , 6 kill , 0 pp - U:011  [+39 exp]
 155mm M198 (RAP) , M54 ,  , 2 bars , 234 exp , USA , 10/10 , Infiltration Tactics  , 7 kill , 564 pp - U:014  [+13 exp]
 M109A2 ,  , 2 bars , 211 exp , USA , 10/10 , 1 kill , 876 pp - U:027  [+80 exp]
 155mm M198 (RAP) , M54 ,  , 1 bars , 180 exp , USA , 10/10 , 2 kill , 564 pp - U:028  [+57 exp]
 MGM-52 Lance , M667 ,  , 1 bars , 121 exp , USA , 10/10 ,   Support, 3 kill , 1752 pp - U:031  [+27 exp]
 M109A2 ,  , 1 bars , 136 exp , USA , 10/10 , 1 kill , 876 pp - U:124  [+56 exp]
 155mm M198 (RAP) , M54 ,  , 1 bars , 120 exp , USA , 10/10 , 2 kill , 564 pp - U:125  [+40 exp]

Air Defense
 MIM-23B I-Hawk , M54 ,  , 1 bars , 128 exp , USA , 10/10 ,   Support, 2 kill , 816 pp - U:030  [+58 exp]

Fighter
 F-16A ,  , 3 bars , 368 exp , USA , 10/10 , 17 kill , 1284 pp - U:005  [+14 exp]
 F-16A ,  , 4 bars , 413 exp , USA , 10/10 , 14 kill , 1284 pp - U:006  [+44 exp]
*  F-15A ,  , 5 bars , 514 exp , USA , 10/10 , Shock Tactics  , 12 kill , 0 pp - U:012  [+32 exp]
 F-16A ,  , 3 bars , 323 exp , USA , 10/10 , 11 kill , 1284 pp - U:016  [+31 exp]
 F-15A ,  , 2 bars , 216 exp , USA , 10/10 , 5 kill , 1560 pp - U:019  [+38 exp]
 F-16A ,  , 3 bars , 312 exp , USA , 10/10 , Skilled Ground Attack  , 12 kill , 1284 pp - U:023  [+80 exp]

Tactical Bomber
 A-4F Skyhawk ,  , 5 bars , 581 exp , USA , 9/10 , Fire Discipline  ,   Support, 11 kill , 972 pp - U:008  [+64 exp]
 A-4F Skyhawk ,  , 5 bars , 522 exp , USA , 10/10 , Devastating Fire  ,   Support, 12 kill , 972 pp - U:017  [+89 exp]
 F-111D Aardvark ,  , 2 bars , 273 exp , USA , 9/10 ,   Support, 4 kill , 1500 pp - U:022  [+28 exp]
 F-111D Aardvark ,  , 1 bars , 152 exp , USA , 10/10 ,   Support, 0 kill , 1500 pp - U:127  [+72 exp]

Level Bomber
 Boeing E-3 Sentry AWACS ,  , 0 bars , 88 exp , USA , 7/10 , 0 kill , 1392 pp - U:020  [+6 exp]

Player 1 : USA
Killed: INF:160  TNK:40   RCN:22   AT:32   FLAK:8    FORT:10   ATY:43   AD:27   FTR:32   TB:13   LB:4      Total: 391
Lost  : INF:5    RCN:2    AT:1    FORT:2    ATY:1    AD:2    FTR:1      Total: 14

BV  7
V   0
TV  0
L   0

Averages:
Infantry       *   7 Units *  3 Leaders      Total :   1704 exp,     38 kill,   3060 pp    Average:    243 exp,      5 kill,    437 pp
Tank           *   8 Units *  5 Leaders      Total :   2385 exp,     95 kill,   3996 pp    Average:    298 exp,     12 kill,    500 pp
Artillery      *  10 Units *  1 Leaders      Total :   2172 exp,     34 kill,   7824 pp    Average:    217 exp,      3 kill,    782 pp
Air Defense    *   1 Units *  0 Leaders      Total :    128 exp,      2 kill,    816 pp    Average:    128 exp,      2 kill,    816 pp
Fighter        *   6 Units *  2 Leaders      Total :   2146 exp,     71 kill,   6696 pp    Average:    358 exp,     12 kill,   1116 pp
Tactical Bomber *   4 Units *  2 Leaders      Total :   1528 exp,     27 kill,   4944 pp    Average:    382 exp,      7 kill,   1236 pp
Level Bomber   *   1 Units *  0 Leaders      Total :     88 exp,      0 kill,   1392 pp    Average:     88 exp,      0 kill,   1392 pp
* Summary:     *  37 Units * 13 Leaders      Total :  10151 exp,    267 kill,  28728 pp    Average:    274 exp,      7 kill,    776 pp


Player 1  USA   has 55 units total (core+aux):
Infantry : 13
Tank : 10
Recon :  1
Dual-purpose :  1
Artillery : 13
Air Defense :  3
Fighter :  8
Tactical Bomber :  5
Level Bomber :  1

Player 2  USSR   has 1 units total (core+aux):
Infantry :  1


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points

 2 
 : Dzisiaj o 12:11:33  
Zaczęty przez Hansen - Nowe: wysłane przez kowdar
Sprawdź w ustawieniach parametry raportu AAR. Punktacja ma być włączona ...
Może ci się jakimś skrótem klawiaturowym przypadkiem coś wyłączyło.

Info o ustawieniach AAR masz na końcu tego wątku:

http://www.forum.gildiageneralow.pl/ranking-generalow-2016/aar-i-koncowy-wynik-rankingowy-kampanii/0/

 3 
 : Styczeń 15, 2019, 10:51:14  
Zaczęty przez Estek - Nowe: wysłane przez Estek
Scenariusz 3: "Linia Mannerheima"

Zakupy:
1. Sprzedaż zakupionego w poprzednim scenariuszu Fiata Cr-32
2. Modernizacja batalionu piechoty z liderem "Mountain Training" do Bersaglierów wz.1938 na motocyklach
3. Zakup zaprzęgu konnego do ostatniego batalionu piechoty bez transportu
4. Wymiana bezproduktywnych tankietek L3/33 na czołgi M11/39 w obu kompaniach pancernych
5. Delikatne wzmocnienie artylerii
6. Zakup w trakcie bitwy myśliwca Macchi MC.200
7. Zakup w trakcie bitwy batalionu pepanc wyposażonego w armaty 47/32 m.35

Przyznam szczerze, że już dawno nie widziałem podobnej rzezi. Ta bitwa to prawdziwa makabra. Pierwszą linię obrony stanowią fińskie bunkry, które przez większość scenariusza, naprawdę dają radę. Warto jedynie od czasu do czasu do nich zaglądać i sprawdzać poziom amunicji. Luki między nimi wypełnia okopana fińska piechota i artyleria. Rolą moich egzotycznych na tym froncie żołnierzy jest początkowo zagęszczenie obrony i przeczekanie radzieckiej fali. A ta fala to istne czerwone tsunami. Rosjanie idą i idą bez końca. Wydaje się że ludzi im nigdy nie zabraknie. Poza ilością nie brakuje u nich także i jakości. Wredne karabiny maszynowe, kawaleria, która wejdzie w każdy zakamarek, armaty 76 mm F-22, haubice 122 mm M-30, czołgi T-26 i KW-I/40, myśliwce I-16/10. Cały czas trzeba mieć oczy i uszy otwarte. Nigdy nie wiadomo czym nas zaskoczy kolejna tura. Jedyną nadzieją na przetrwanie jest amunicja w artylerii i lasy dające ochronę. Przez pierwsze 7-8 tur trwam twardo na pozycjach obronnych. W sektorze 4-tym, gdzie napór wroga jest najsilniejszy uginam nieco linię by przebiegała ona bliżej mojej artylerii i w jak największej ilości w terenie leśnym. W niektórych swoich jednostkach dokonuje już pierwszych uzupełnień niezbędnych do przeżycia. Ostre cięgi od Iszaków zbierają moje myśliwskie Fiaty, które powalczyły może przez pierwsze 4 tury. O obecności fińskich myśliwców Hawk 75 z liderem "AA", zorientowałem się dopiero, gdy moje wojska podchodziły pod VHex nr 7, czyli dopiero po jakiś 13-14-tu turach  Roll Eyes Przez cały ten czas z lotnictwem wroga walczyła jedynie pelotki i zakupiony po uzbieraniu dostatecznej ilości punktów MC.200.

Około 8-mej tury na odcinku nr 1, widać wreszcie okazję do przeprowadzenia kontrataku. Bryluje tu zwłaszcza oddział fińskich Jegrów z liderem "DF", który przy wsparciu włoskich dział 149 mm, wykonuje dwa zgrabne skoki, niszcząc dwa radzieckie stanowiska artylerii. W kolejnych turach powiększam wyłom, roluję skrzydło jednostek atakujących sektor 2-gi i kieruję się na VHex nr 6. Po jego oflankowaniu i zdobyciu, przychodzi czas by zająć się VHexem nr 7 i lotniskiem. Jednostki z sektora 2-giego przechodzą przez zamarzniętą rzekę by zbliżyć się do VHexa nr "8". Niestety, w trakcie przemarszu i walk na drugim brzegu ponoszą takie straty, które uniemożliwiają im samodzielny atak na "8-kę". Co zrobić, kiedy fińscy Jegrzy w pojedynku z radzieckimi strzelcami, obie jednostki w lesie, przy hipotetycznym stosunku wyniku walki na poziomie 6:1, trafiają na wściekłą obronę, która się kończy wynikiem 0:8  Cry Niezbędne okazuje się przybycie kolumny z północy, która ma już za sobą długą okrężną drogę i szturmy na VHex nr 6 i 7. Razem z oddziałami z 2-ki zdobywa ona VHex nr "8".

W trakcie długiego marszu jednostek z północy i walk o radzieckie VHexy 6-8, na odcinku 3 i 4 cały czas trwam w obronie. Można zaryzykować twierdzenie, że z tury na turę sytuacja zmienia się tylko na gorsze. Po odparciu strzelców, kawalerii, partyzantów, prizywników, wykluczeniu z walki dział F-22 i haubic M-30, nadciągają czołgi KW. Na początku są dwa, za jakiś czas pojawia się trzeci i czwarty. W końcu przy szóstym czy siódmym przestałem liczyć. Zostawiłem wolne 2-3 leśne hexy na przedpolu na te mastodonty i kiedy tylko, któryś w niego wjechał tłukłem ze wszystkiego ile wlezie. Kiedy wróg objechał mnie od południa by zagrozić VHexowi nr 3, dokupiłem lekkiego pepanca i zagrodziłem mu drogę w lasach nad strumieniem. Ciężki teren znów okazał się dla mnie zbawczy.

Po zdobyciu pozycji nr 8, przeciwnik nieco zbaraniał. Część jego oddziałów odpuściła moim obrońcom pod 3-ką i 4-ką i ruszyła z kontratakiem na "8-kę". Musiałem pozostawić część sił do odparcia ataku wroga, jednocześnie kontynuując długi marsz do zajęcia ostatniej pozycji nr 9. Rozsądniej byłoby zostawić "8-kę" w rękach Rosjan do momentu opanowania 9-ki, ale wpadłem na taką refleksję już po fakcie  Tongue Szczęśliwie, dla mnie wystarczyło sił i czasu by rzutem na taśmę trzeci raz z rzędu zakończyć scenariusz w ostatniej turze. Pewnie nie byłoby to możliwe bez kilku liderów, którzy mi wpadli w tym scenariuszu  Wink

Nagroda: brak



OpenGen 0.90.61.2 * (2 Mar 2018)  *  AI: Ver 0.91 (2013)
Efile folder: E:\Moje Gry\Open General\Open General 2018\efile_gus_wx\  * Efile version: GusOpen ver. 7.1.0
Campaign: W10 LEGIONY DUCE v.4.6,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   THE BATTLE FOR MALAGA , #0 , Brilliant Victory , score:54  +++  Proto: 20mm SPAA
 2   THE BATTLE FOR TERUEL , #1 , Brilliant Victory , score:51  +++  Proto: Fanteria Motorizzata 40
 3   THE MANNERHEIM LINE , #3 , Brilliant Victory , score:53
--
Campaign score: 158  *  Average: 52

..
Current scenario: THE MANNERHEIM LINE,  VH prestige is 320 ,  All map prestige is: 480
Army cost: 1800 , Current prestige is 571
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 24
AI stance is Aggressive
if BV: +100, FRENCH SOMALILAND , cap 2000, 24 turns prestige: 960
if V : +200, FRENCH SOMALILAND , cap 2000, 26 turns prestige: 960
if TV: +300, FRENCH SOMALILAND , cap 2000, 28 turns prestige: 960
if Ls: +0, FRENCH SOMALILAND , cap 2000, 28 turns prestige: 960

Piechota
*  Fanteria 40 , Wagon , I/1a Reg.Fan./4a DF , 2 bars , 262 exp , Włochy , 9/10 , Street Fighter  , 3 kill , 0 pp - U:003  [+107 exp]
*  Fanteria 40 , Wagon , II/1a Reg.Fan./4a DF , 4 bars , 410 exp , Włochy , 4/10 , Skilled Reconnaissance  , 9 kill , 0 pp - U:004  [+113 exp]
*  Bersaglieri 38 , Motorcycle , I/2a Reg.Fan./4a DF , 2 bars , 263 exp , Włochy , 3/10 , Mountain Training  , 7 kill , 0 pp - U:005  [+101 exp]
*  Fanteria 40 , Wagon , II/2a Reg.Fan./4a DF , 1 bars , 143 exp , Włochy , 7/10 , 5 kill , 0 pp - U:008  [+63 exp]
*  HQ , TL37 TAL , HQ 4a Div.Fan. "Littorio" , 4 bars , 422 exp , Włochy , 14/3 , 0 kill , 0 pp - U:012
+  Fanteria Motorizzata 40 , Lancia 3Ro  , I/65a Reg.Fan./CTV , 0 bars , 59 exp , Włochy , 2/10 , 3 kill , 0 pp - U:019  [+59 exp]

Czołg
*  M11/39 , 1a Comp.Carr/RSS , 1 bars , 169 exp , Włochy , 6/10 , 9 kill , 0 pp - U:007  [+49 exp]
*  M11/39 , 2a Comp.Carr/RSS , 2 bars , 288 exp , Włochy , 8/10 , 21 kill , 0 pp - U:011  [+145 exp]

Rozpoznanie
 Bersaglieri mot. , I/8a Reg.Bers./CTV , 1 bars , 155 exp , Włochy , 6/10 , 2 kill , 156 pp - U:017  [+42 exp]
 Bersaglieri mot. , II/8a Reg.Bers./CTV , 2 bars , 226 exp , Włochy , 4/10 , 5 kill , 156 pp - U:018  [+112 exp]

Artyleria ppanc.
 Fiat Revelli MG , Spa Dovunque 35 , DM.Ban./4a DF , 3 bars , 318 exp , Włochy , 8/10 , 3 kill , 180 pp - U:002  [+176 exp]
 47/32 M.35 , SPA TL37 , CXXXIV AC.Btl/CTV , 0 bars , 62 exp , Włochy , 2/10 , 2 kill , 144 pp - U:050  [+62 exp]

Artyleria
*  105/28 M.12 , Wagon , I/3a Reg.Art./4a DF , 4 bars , 426 exp , Włochy , 11/10 , 9 kill , 0 pp - U:006  [+204 exp]
*  149/13 M.15 , Wagon , II/3a Reg.Art./4a DF , 2 bars , 277 exp , Włochy , 11/10 , Infiltration Tactics  , 7 kill , 0 pp - U:009  [+99 exp]
 75/18 M.34 , TL37 TAL , III/3a Reg.Art./4a DF , 2 bars , 255 exp , Włochy , 6/10 , Resilience  , 4 kill , 204 pp - U:013  [+171 exp]
 105/28 M.12 , TL37 TAL , I/8a Reg.Art./8a RB , 1 bars , 121 exp , Włochy , 10/10 , 5 kill , 264 pp - U:015  [+96 exp]

Obrona plot.
+  20mm SPAA , CA.Ban./4a DF , 0 bars , 16 exp , Włochy , 9/10 , 0 kill , 0 pp - U:014  [+2 exp]

Myśliwiec
 Cr-32 , 24a Squad./XVI Grup. , 1 bars , 154 exp , Włochy , 3/10 , 2 kill , 288 pp - U:001  [+104 exp]
 MC.200 Saetta , 25a Squad./XVI Grup. , 0 bars , 91 exp , Włochy , 4/10 , 3 kill , 408 pp - U:073  [+91 exp]

Bomb. taktyczny
*  SM.79 , 252a Squad./Avia.Leg. , 2 bars , 211 exp , Włochy , 3/10 , 5 kill , 0 pp - U:010  [+51 exp]

Player 1 : Włochy
Killed: INF:103  TNK:14   RCN:18   AT:11   FORT:2    ATY:27   AD:2    FTR:6    TB:2      Total: 185
Lost  : INF:8    RCN:3    FORT:2    ATY:2      Total: 15

BV  3
V   0
TV  0
L   0

Averages:
Piechota       *   6 Units *  3 Leaders      Total :   1559 exp,     27 kill,      0 pp    Average:    260 exp,      5 kill,      0 pp
Czołg          *   2 Units *  0 Leaders      Total :    457 exp,     30 kill,      0 pp    Average:    229 exp,     15 kill,      0 pp
Rozpoznanie    *   2 Units *  0 Leaders      Total :    381 exp,      7 kill,    312 pp    Average:    191 exp,      4 kill,    156 pp
Artyleria ppanc. *   2 Units *  0 Leaders      Total :    380 exp,      5 kill,    324 pp    Average:    190 exp,      3 kill,    162 pp
Artyleria      *   4 Units *  2 Leaders      Total :   1079 exp,     25 kill,    468 pp    Average:    270 exp,      6 kill,    117 pp
Obrona plot.   *   1 Units *  0 Leaders      Total :     16 exp,      0 kill,      0 pp    Average:     16 exp,      0 kill,      0 pp
Myśliwiec      *   2 Units *  0 Leaders      Total :    245 exp,      5 kill,    696 pp    Average:    123 exp,      3 kill,    348 pp
Bomb. taktyczny *   1 Units *  0 Leaders      Total :    211 exp,      5 kill,      0 pp    Average:    211 exp,      5 kill,      0 pp
* Summary:     *  20 Units *  5 Leaders      Total :   4328 exp,    104 kill,   1800 pp    Average:    216 exp,      5 kill,     90 pp


Player 1  Włochy   has 50 units total (core+aux):
Piechota : 13
Czołg :  2
Rozpoznanie :  2
Artyleria ppanc. :  2
Fortyfikacje : 14
Artyleria :  9
Obrona plot. :  4
Myśliwiec :  3
Bomb. taktyczny :  1

Player 2  ZSRR   has 3 units total (core+aux):
Artyleria ppanc. :  1
Artyleria uniwersalna :  1
Artyleria :  1


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points

 4 
 : Styczeń 15, 2019, 10:33:52  
Zaczęty przez Primus71 - Nowe: wysłane przez Primus71
VI. FLYING DUTCHMAN
Przezbrajam
F4 na F 15. Z tym doświadczeniem powinien zdejmować MiG 21 za jednym zamachem.
Kupuję:
Lance z dodatkiem amunicyjnym.
Hawka z dodatkiem amunicyjnym.
SF (Green Berets) 1973
I najważniejszy eksperyment. M551A1 Sheridan z dodatkami Fast Speed i Recon. Do walki z czołgami to się nie przyda ale do rajdów na mobilne pelotki i artylerię może da radę.
Sprzedaję:
Recona
Jakoś ciężko mi się grało ten scenariusz.
Przeciwnik całkiem silny i twardy.
Najważniejszy jest brak dalekonośnych pelotek co zapewnia swobodę lotnictwu.
Początkowo idzie dość łatwo tylko T 72 nie chce odejść do krainy wiecznych łowów.
Od strony najdalszego zachodniego VH wroga nadciągają spore posiłki w tym potężna artyleria ale lotnictwo ma czas się nimi zająć.
Największe kłopoty sprawiają oddziały piechoty wroga.
W centrum mapy trzy odziały motostrelowych a na północy spadochroniarze. Odporni na ostrzał artylerii i samolotów. Nim ich wykończę mija kilka tur.
Duet ZB i AC poruszając się wzdłuż dolnej krawędzi mapy przy wsparciu lotnictwa zdobywa VH, lotnisko, SH i rusza powoli w kierunku ostatniego VH.
Lotnicze wroga wredne. Z pierwszej fali dwa MiG 21 atakują aux Awacs chronionego przez aux F15 bez lidera. Powietrzny Recon ledwie się ostał. Posiłki lotnicze wroga też paskudne. Pierwsza tura atakuje oddział inżynierów i redukuje ich do stanu 3/10.
Mój Hawk dostał żółtą kartkę. Mimo dwóch strzałów ani  jednej zdjętej kreski. Dopiero kolejne dwa MiG 25 nie miały szczęścia i wpadają na moje myśliwce co jest dla Rosjan niezdrowe. Dobijam je w kolejnych turach.

Pierwszy raz jestem ofiarą sabotażystów. Jedną aux piechotę kilka razy zatrzymywali. Reszta aux po lasach za snajpera pierw ganiała a później tych sabotażystów i rebeliantów ze wsparciem aux F15 i szturmowca ledwie wykończyła,
VH z wyjątkiem tego na północnym ? wschodzie słabo obsadzone i większym problemem jest do nich dotrzeć niż później zająć.
Ale gdy już kończę to pod zdobytym na początku VH pojawiają się kolejni wrodzy rebelianci.
Ledwie ich kilkoma samolotami utłukłem.
Sheridan dał sobie doskonale radę. Zdobył świetnego lidera.
Liderów zdobyła także jedna artyleriia, ZB i AC.
Scenariusz bardzo dobrze skonstruowany. AI wredna i skuteczna. Dodatkowo miałem trochę pecha w poszczególnych starciach.
Trzeba bardzo uważać na mapę bo kanałów sporo a drogi kręte.



OpenGen 0.92.0.2 * 5 Dec 2018  *  AI: Default
Efile folder: D:\OG AKT\OG 1\efile_gus\  * Efile version: GusOpen ver. 7.1.0
Campaign: G39 7 DAYS TO RHINE v.3.0e,  *  Player prestige modifier 250%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   GIESSEN , #0 , Brilliant Victory , score:42  +++  Proto: M1 Abrams
 2   FRANKFURT , #1 , Brilliant Victory , score:45
 3   PAYBACK , #2 , Brilliant Victory , score:53  +++  Proto: Engineers 1980
 4   SECOND ROUND , #3 , Brilliant Victory , score:62
 5   BONN , #4 , Brilliant Victory , score:56
 6   FLYING DUTCHMAN , #5 , Brilliant Victory , score:56
--
Campaign score: 314  *  Average: 52

..
Current scenario: FLYING DUTCHMAN,  VH prestige is 800 ,  All map prestige is: 2100
Army cost: 25092 , Current prestige is 3354
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 11
AI stance is Aggressive
if BV: +1500, FLENSBURG ATTACK , cap disabled, 16 turns prestige: 1375
if V : +800, FLENSBURG ATTACK , cap disabled, 18 turns prestige: 1375
if TV: +100, FLENSBURG ATTACK , cap disabled, 20 turns prestige: 1375
Ls: Loss , turn prestige: 1375

Infantry
 Air Cavalry 1973 ,  , 3 bars , 355 exp , USA , 8/10 , Shock Tactics  , 10 kill , 564 pp - U:003  [+35 exp]
 Air Cavalry 1973 ,  , 3 bars , 351 exp , USA , 6/10 , Superior Maneuver  , 13 kill , 564 pp - U:004  [+87 exp]
+  Engineers 1980 , M113A2 ,  , 1 bars , 177 exp , USA , 9/10 , 2 kill , 0 pp - U:018  [+38 exp]
 Engineers 1973 , M113A2 ,  , 1 bars , 123 exp , USA , 3/10 , 1 kill , 612 pp - U:021  [+39 exp]
 SF (Green Berets) 1973 ,  , 1 bars , 159 exp , USA , 4/10 , Aggressive Attack  , 2 kill , 660 pp - U:025  [+89 exp]
 SF (Green Berets) 1973 ,  , 2 bars , 234 exp , USA , 6/10 , 3 kill , 660 pp - U:026  [+138 exp]

Tank
*  M60A3 ,  , 4 bars , 403 exp , USA , 9/10 , Battlefield Intelligence  , 22 kill , 0 pp - U:001  [+62 exp]
 M60A3 ,  , 3 bars , 379 exp , USA , 9/10 , Combat Support  , 14 kill , 684 pp - U:007  [+39 exp]
+  M1 Abrams ,  , 3 bars , 327 exp , USA , 9/10 , 8 kill , 0 pp - U:013  [+39 exp]
 M60A3 ,  , 2 bars , 219 exp , USA , 10/10 , Determined Defense  , 7 kill , 684 pp - U:015  [+54 exp]
 M60A3 ,  , 2 bars , 238 exp , USA , 9/10 , 7 kill , 684 pp - U:024  [+54 exp]
 M60A3 ,  , 1 bars , 157 exp , USA , 7/10 , 7 kill , 684 pp - U:029  [+20 exp]
 M551A1 Sheridan ,  , 1 bars , 161 exp , USA , 10/10 , Devastating Fire  ,      Fast Speed,    Recon, 4 kill , 564 pp - U:103  [+91 exp]

Artillery
 MGM-52 Lance , M667 ,  , 2 bars , 201 exp , USA , 10/10 ,   Support, 8 kill , 1752 pp - U:002  [+31 exp]
 M109A2 ,  , 2 bars , 242 exp , USA , 10/10 , 0 kill , 876 pp - U:009  [+31 exp]
*  155mm M198 , M54 ,  , 2 bars , 290 exp , USA , 10/10 , 3 kill , 0 pp - U:010  [+30 exp]
*  M109A2 ,  , 2 bars , 299 exp , USA , 10/10 , 6 kill , 0 pp - U:011  [+19 exp]
 155mm M198 (RAP) , M54 ,  , 2 bars , 221 exp , USA , 10/10 , Infiltration Tactics  , 5 kill , 564 pp - U:014  [+43 exp]
 M109A2 ,  , 1 bars , 131 exp , USA , 10/10 , 1 kill , 876 pp - U:027  [+40 exp]
 155mm M198 (RAP) , M54 ,  , 1 bars , 123 exp , USA , 10/10 , 1 kill , 564 pp - U:028  [+30 exp]
 MGM-52 Lance , M667 ,  , 0 bars , 94 exp , USA , 10/10 ,   Support, 1 kill , 1752 pp - U:102  [+24 exp]

Air Defense
 MIM-23B I-Hawk , M54 ,  , 0 bars , 70 exp , USA , 10/10 ,   Support, 0 kill , 816 pp - U:101

Fighter
 F-16A ,  , 3 bars , 354 exp , USA , 10/10 , 14 kill , 1284 pp - U:005  [+70 exp]
 F-16A ,  , 3 bars , 369 exp , USA , 9/10 , 11 kill , 1284 pp - U:006  [+38 exp]
*  F-15A ,  , 4 bars , 482 exp , USA , 10/10 , Shock Tactics  , 11 kill , 0 pp - U:012  [+77 exp]
 F-16A ,  , 2 bars , 292 exp , USA , 10/10 , 10 kill , 1284 pp - U:016  [+74 exp]
 F-15A ,  , 1 bars , 178 exp , USA , 10/10 , 3 kill , 1560 pp - U:019  [+66 exp]
 F-16A ,  , 2 bars , 232 exp , USA , 10/10 , 11 kill , 1284 pp - U:023  [+58 exp]

Tactical Bomber
 A-4F Skyhawk ,  , 5 bars , 517 exp , USA , 9/10 , Fire Discipline  ,   Support, 11 kill , 972 pp - U:008  [+66 exp]
 A-4F Skyhawk ,  , 4 bars , 433 exp , USA , 9/10 , Devastating Fire  ,   Support, 9 kill , 972 pp - U:017  [+148 exp]
 F-111D Aardvark ,  , 2 bars , 245 exp , USA , 8/10 ,   Support, 3 kill , 1500 pp - U:022  [+41 exp]

Level Bomber
 Boeing E-3 Sentry AWACS ,  , 0 bars , 82 exp , USA , 10/10 , 0 kill , 1392 pp - U:020

Player 1 : USA
Killed: INF:130  TNK:31   RCN:19   AT:22   FLAK:8    FORT:10   ATY:34   AD:22   FTR:28   TB:10   LB:3      Total: 317
Lost  : INF:4    RCN:2    AT:1    FORT:2    ATY:1    AD:2    FTR:1      Total: 13

BV  6
V   0
TV  0
L   0

Averages:
Infantry       *   6 Units *  3 Leaders      Total :   1399 exp,     31 kill,   3060 pp    Average:    233 exp,      5 kill,    510 pp
Tank           *   7 Units *  4 Leaders      Total :   1884 exp,     69 kill,   3300 pp    Average:    269 exp,     10 kill,    471 pp
Artillery      *   8 Units *  1 Leaders      Total :   1601 exp,     25 kill,   6384 pp    Average:    200 exp,      3 kill,    798 pp
Air Defense    *   1 Units *  0 Leaders      Total :     70 exp,      0 kill,    816 pp    Average:     70 exp,      0 kill,    816 pp
Fighter        *   6 Units *  1 Leaders      Total :   1907 exp,     60 kill,   6696 pp    Average:    318 exp,     10 kill,   1116 pp
Tactical Bomber *   3 Units *  2 Leaders      Total :   1195 exp,     23 kill,   3444 pp    Average:    398 exp,      8 kill,   1148 pp
Level Bomber   *   1 Units *  0 Leaders      Total :     82 exp,      0 kill,   1392 pp    Average:     82 exp,      0 kill,   1392 pp
* Summary:     *  32 Units * 11 Leaders      Total :   8138 exp,    208 kill,  25092 pp    Average:    254 exp,      7 kill,    784 pp


Player 1  USA   has 40 units total (core+aux):
Infantry :  8
Tank :  8
Recon :  1
Anti-tank :  1
Artillery :  8
Air Defense :  1
Fighter :  7
Tactical Bomber :  5
Level Bomber :  1

Player 2  USSR, Terrorists   has 2 units total (core+aux):
Infantry :  1
Dual-purpose :  1


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points

 5 
 : Styczeń 15, 2019, 06:17:15  
Zaczęty przez Hansen - Nowe: wysłane przez Hansen
Od dwóch bitew nie wyświetla się punktacja za bitwy,dlaczego ??

 6 
 : Styczeń 15, 2019, 06:14:10  
Zaczęty przez Hansen - Nowe: wysłane przez Hansen
Apgrejt: Westland na gepanzert.
Plan na mapie.
Bitwa łatwa.

OpenGen 0.90.61.2 * (2 Mar 2018)  *  AI: Ver 0.91 (2013)
Efile folder: C:\Users\Lesio\Desktop\Lesio\Open General\efile_gus_wx\  * Efile version: GusOpen ver. 7.1.0
Campaign: W31 TWARDA OBRONA v.4.6,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   THE LAST STAND , #0 , Brilliant Victory  +++  Proto: FJ Sturmpioniere 43
 2   THE LAST ASSAULT , #1 , Brilliant Victory  +++  Proto: Flakpanzer IV Mobelwagen
 3   COUNTERATTACK , #2 , Brilliant Victory
 4   ATTACK , #3 , Brilliant Victory  +++  Proto: JagdPanther
 5   BRIDGEHEAD , #4 , Brilliant Victory
 6   HARBOR , #5 , Brilliant Victory

..
Current scenario: HARBOR,  VH prestige is 240 ,  All map prestige is: 400
Army cost: 1740 , Current prestige is 616
Prestige available on map yet is 40 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 10
AI stance is Aggressive
if BV: +1000, SIEGE , cap 2500, 10 turns prestige: 0
if V : +750, SIEGE , cap 2500, 13 turns prestige: 0
if TV: +500, SIEGE , cap 2500, 16 turns prestige: 0
if Ls: +300, SIEGE , cap 2500, 16 turns prestige: 0

Piechota
*  Hauptquartier , 251/1 [W] , IV SS Panzer Korps/HQ Otto Gille , 4 bars , 462 exp , Niemcy , 14/2 , 0 kill , 0 pp - U:002
*  Panzergrenadiere (gep.) , 3SS PzDiv ''TOTENKOPF''/6 PzGrenRgt ''T.Eicke'' , 2 bars , 265 exp , Niemcy , 9/10 , 6 kill , 0 pp - U:004
*  Panzergrenadiere , 251/1 [W] , 3SS PzDiv ''TOTENKOPF''/5 PzGrenRgt ''Totenkopf'' , 1 bars , 151 exp , Niemcy , 10/10 , 3 kill , 0 pp - U:013
*  Panzergrenadiere , 251/1 [W] , 5SS PzDiv ''VIKING''/9 PzGrenRgt ''Germania'' , 2 bars , 203 exp , Niemcy , 10/10 , 4 kill , 0 pp - U:014
*  Sturmpioniere 38 , 251/1 [W] , 3SS PzDiv ''TOTENKOPF''/3 PzPionierAbt , 2 bars , 217 exp , Niemcy , 9/10 , Skilled Reconnaissance  , 4 kill , 0 pp - U:015
*  Panzergrenadiere (gep.) , 5SS PzDiv ''VIKING''/10 PzGrenRgt ''Westland'' , 2 bars , 230 exp , Niemcy , 8/10 , 2 kill , 0 pp - U:019

Czołg
*  Tiger , Kampfgruppe ''Peiper'' , 5 bars , 710 exp , Niemcy , 4/10 , Overwatch  , 44 kill , 0 pp - U:001
 Panther A , 3SS PzDiv ''TOTENKOPF''/3 PzRgt/1 , 4 bars , 405 exp , Niemcy , 8/10 , Overwatch  , 26 kill , 504 pp - U:003
 Pz IVH , 3SS PzDiv ''TOTENKOPF''/3 PzRgt/2 , 2 bars , 209 exp , Niemcy , 10/10 , 9 kill , 384 pp - U:020
 Panther D , 5SS PzDiv ''VIKING''/5 PzRgt/2 , 1 bars , 145 exp , Niemcy , 9/10 , 8 kill , 468 pp - U:026
 Pz IVH , 5SS PzDiv ''VIKING''/5 PzRgt/1 , 0 bars , 86 exp , Niemcy , 9/10 , 4 kill , 384 pp - U:027

Rozpoznanie
*  250/8 , 5SS PzDiv ''VIKING''/5 PzAufklAbt , 2 bars , 234 exp , Niemcy , 10/10 , Liberator  , 9 kill , 0 pp - U:006
*  250/8 , 3SS PzDiv ''TOTENKOPF''/3 PzAufklAbt , 2 bars , 212 exp , Niemcy , 10/10 , Determined Defense  , 3 kill , 0 pp - U:021

Artyleria ppanc.
*  Marder IIIH , 5SS PzDiv ''VIKING''/5 PzJgAbt , 2 bars , 274 exp , Niemcy , 9/10 , Battlefield Intelligence  , 3 kill , 0 pp - U:007
*  Ferdinand , IV SS Panzer Korps/504 sPzJgAbt , 3 bars , 358 exp , Niemcy , 7/10 , 6 kill , 0 pp - U:011
*  StuG IIIF , 3SS PzDiv ''TOTENKOPF''/3 StuGAbt , 4 bars , 444 exp , Niemcy , 9/10 , 7 kill , 0 pp - U:017

Artyleria
*  Hummel , 3SS PzDiv ''TOTENKOPF''/3 PzArtRgt/1 , 2 bars , 285 exp , Niemcy , 10/10 , 5 kill , 0 pp - U:005
*  17cm K18 , SdKfz 9 , IV SS PanzerKorps/504 sArtAbt , 2 bars , 275 exp , Niemcy , 10/10 , 10 kill , 0 pp - U:009
*  Hummel , 5SS PzDiv ''VIKING''/5 PzArtRgt/1 , 2 bars , 290 exp , Niemcy , 10/10 , Devastating Fire  , 6 kill , 0 pp - U:010
*  10.5cm leFH18M , SdKfz 7 , 3SS PzDiv ''TOTENKOPF''/3 PzArtRgt/2 , 2 bars , 281 exp , Niemcy , 10/10 , 3 kill , 0 pp - U:012
*  15cm sFH18 , SdKfz 7 , 3SS PzDiv ''TOTENKOPF''/3 PzArtRgt/3 , 2 bars , 259 exp , Niemcy , 10/10 , 4 kill , 0 pp - U:018

Obrona plot.
*  SdKfz 6/2 , 3SS PzDiv ''TOTENKOPF''/3 FlakAbt , 3 bars , 343 exp , Niemcy , 10/10 , Shock Tactics  , 2 kill , 0 pp - U:008
*  8.8 FlaK 36 , SdKfz 7 , IV SS Panzer Korps/504 FlakAbt , 1 bars , 148 exp , Niemcy , 10/10 , 1 kill , 0 pp - U:016
+  Flakpanzer IV Mobelwagen , 5SS PzDiv ''VIKING''/5 FlakAbt , 0 bars , 45 exp , Niemcy , 10/10 , 0 kill , 0 pp - U:025

Myśliwiec
*  Bf 109G-1 , JG/52 , 2 bars , 237 exp , Niemcy , 9/10 , 6 kill , 0 pp - U:022
*  Fw 190A-3 , JG/50 , 3 bars , 357 exp , Niemcy , 10/10 , 8 kill , 0 pp - U:023

Bomb. taktyczny
*  Ju 87D , StG/1 , 5 bars , 577 exp , Niemcy , 10/10 , Devastating Fire  , 10 kill , 0 pp - U:024

Player 1 : Niemcy
Killed: INF:126  TNK:37   RCN:18   AT:3    FORT:2    ATY:36   FTR:12   TB:7      Total: 241
Lost  : INF:9    RCN:1    FORT:6      Total: 16

BV  6
V   0
TV  0
L   0

Averages:
Piechota       *   6 Units *  1 Leaders      Total :   1528 exp,     19 kill,      0 pp    Average:    255 exp,      3 kill,      0 pp
Czołg          *   5 Units *  2 Leaders      Total :   1555 exp,     91 kill,   1740 pp    Average:    311 exp,     18 kill,    348 pp
Rozpoznanie    *   2 Units *  2 Leaders      Total :    446 exp,     12 kill,      0 pp    Average:    223 exp,      6 kill,      0 pp
Artyleria ppanc. *   3 Units *  1 Leaders      Total :   1076 exp,     16 kill,      0 pp    Average:    359 exp,      5 kill,      0 pp
Artyleria      *   5 Units *  1 Leaders      Total :   1390 exp,     28 kill,      0 pp    Average:    278 exp,      6 kill,      0 pp
Obrona plot.   *   3 Units *  1 Leaders      Total :    536 exp,      3 kill,      0 pp    Average:    179 exp,      1 kill,      0 pp
Myśliwiec      *   2 Units *  0 Leaders      Total :    594 exp,     14 kill,      0 pp    Average:    297 exp,      7 kill,      0 pp
Bomb. taktyczny *   1 Units *  1 Leaders      Total :    577 exp,     10 kill,      0 pp    Average:    577 exp,     10 kill,      0 pp
* Summary:     *  27 Units *  9 Leaders      Total :   7702 exp,    193 kill,   1740 pp    Average:    285 exp,      7 kill,     64 pp


Player 1  Niemcy   has 53 units total (core+aux):
Piechota : 22
Czołg :  5
Rozpoznanie :  2
Artyleria ppanc. :  5
Artyleria : 11
Obrona plot. :  3
Myśliwiec :  4
Bomb. taktyczny :  1

Player 2  ZSRR   has 2 units total (core+aux):
Piechota :  2


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points

 7 
 : Styczeń 15, 2019, 05:55:09  
Zaczęty przez Primus71 - Nowe: wysłane przez Waldzios
Jedyna uwaga to MiG 25R z liderem. Od pierwszej do szóstej tury tkwi bezczynnie nad lotniskiem aż wreszcie gdy mam wolne myśliwce to go niszczę. Jego atak w pierwszej zwłaszcza turze mógł namieszać.
A to jest ciekawe.
Myśliwiec ma ustawione zachowanie 'Fearless' więc powinien atakować dość agresywnie i nie licząc się ze stratami.
Problem w tym, że jako rozpoznawczy wariant MiG-25 ma zerowe statystyki ataku. To prawdopodobnie powoduje jakiś konflikt z cechą 'Fearless' Huh?.
Prawdopodobnie jednostka jest do poprawy.

 8 
 : Styczeń 15, 2019, 05:33:02  
Zaczęty przez Primus71 - Nowe: wysłane przez Waldzios
Pisząc o królowanie na polu bitwy zwracałem uwagę na dwa elementy.
1. Niesamowite umiejętności Sealsów którzy są w stanie w trakcie jednej tury spenetrować całą mapę.
2. Skuteczność odpowiednio użytych OS. Czyli nie do frontalnego atakowaniu wroga czy też bronienia VX do ostatniej kropli krwi, ale do, rozpoznania i ataków na osłabionego wroga. Zwróć uwagę na skuteczność piechoty i liczbę zlikwidowanych przez nie jednostek wroga.
Oczywiście. Nie neguje ich skuteczności, czy też przydatności.
Sam chętnie korzystam z elitarnych jednostek (choć preferuje oddziały 'Delta', za względu na cechy 'Mountain' i 'Partisan'), ale pod warunkiem, że gram z auto-uzupełnieniami, np. w G35 Delta.

Odnosiłem się do konkretnej kampanii.
W G42 nigdy bym sobie nie pozwolił na inwestowanie w 'Delta' albo 'Seals', koszty są  wręcz absurdalne.
Zakładając że oddział 'Seals' traci średni 5sp na scenariusz (a jako piechota raczej straci),  mamy straty rzędu 712pp na scenariusz, w ciągu 21 scenariuszy to daje około 15k pp kosztu utrzymania na pojedynczą jednostkę. Dla mnie to niedopuszczalne.

W G42 zdecydowanie preferuje tańszy zestaw 'Air cavalry' (helikoptery z ruchem fazowym) + 'Rangers' ('DismountAfterMove' + 'Partizan' + 'Mountain'). Jednostki co prawda mniej uniwersalne, ale zapewniające zbliżoną funkcjonalność.

Grałeś sensownie, z rozsądnym składem (IMHO pomijając 'Seals'). Twój skład armii wyglądał jak przeciętny skład gracza przy rozgrywce na 100%. plus jako bonus piechota 'Seals'.  Podejrzewam, że spora część z dodatkowych 150% poszła właśnie na utrzymanie elitarnej piechoty.

Nie krytykuje twojej taktyki. Właśnie po to są ustawienia w rodzaju 250% prestiżu, by testować niestandardowe lub mniej optymalne rozwiązania. Grunt żeby rozgrywka sprawiała ci przyjemność.

Skomentowałem twoje słowa o "królowaniu na polu bitwy", bo uznałem że mogą wprowadzać "początkujących" graczy w błąd.
W wielu przypadkach (przy odrobinie pecha nawet przy 250% prestiżu) zainwestowanie w elitarne oddziały 'Seals'/'Delta' (zwłaszcza na wczesnym etapie kampanii) może doprowadzić do nieprzyjemnych rezultatów.
'Seals'/'Delta' rzeczywiście królują, ale tylko wtedy gdy zapomnimy im właściwe wsparcie ogniowe (artyleria, lotnictwo). Problem w tym, że jeśli na początkowym etapie gry, gracz zmarnuje zbyt wiele prestiżu na uzupełnianie elitarnej piechoty, może mu zabraknąć środków na dostatecznie silne jednostki wspierające, a to zaowocuje jeszcze większymi stratami w 'Seals'/'Delta' i spowoduje powstania "błędnego koła" (uzupełnianie 'Seals' zamiast kupowania nowych jednostek).

 9 
 : Styczeń 15, 2019, 01:24:18  
Zaczęty przez Primus71 - Nowe: wysłane przez Primus71
Waldzios
Oczywiście grając na niższym poziomie prestiżu nie miał bym tyle Sealsów czy Zielonych Beretów.
Pisząc o królowanie na polu bitwy zwracałem uwagę na dwa elementy.
1. Niesamowite umiejętności Sealsów którzy są w stanie w trakcie jednej tury spenetrować całą mapę.
2. Skuteczność odpowiednio użytych OS. Czyli nie do frontalnego atakowaniu wroga czy też bronienia VX do ostatniej kropli krwi, ale do, rozpoznania i ataków na osłabionego wroga. Zwróć uwagę na skuteczność piechoty i liczbę zlikwidowanych przez nie jednostek wroga.
Pozdrawiam
Primus71

 10 
 : Styczeń 14, 2019, 10:12:28  
Zaczęty przez Primus71 - Nowe: wysłane przez Primus71
V. BONN
W poprzedniej turze lidera zdobyła AC.
Bez prototypów.
Tym razem opis trochę skrótowy niestety bo jak to pod miastem znowu wyłączyli prąd a ja nie zapisałem notatek.
Zakupy:
?   SF (Green Berets) 1973
?   M60A3
?   M109A2
?   155mm M198 (RAP)
Tym razem siły Rosjan paskudnie silne.
Kilka czołgów, Kub, Buk, S ? 75M, kilka 2S1 Gvozdika i szczególnie paskudne 2 x BM 30 Smerch i masa drobnicy. VH wroga osłaniane prze holowaną artylerię więc też nieźle.
Dodatkowo banda MiG 21.
AI tym razem aktywna. Cały atak na moje VX.
Pojawia się T 80 i gdyby nie Abrams to mogła być masakra moich M 60.
Phantom do natychmiastowego przezbrojenia. Atak 2 MiG 21 i ledwie dyszy.
BM 30 Smerch straszne. Wystarczyła salwa jednej sprawnej i jednej uszkodzonej ze stanem 4/8 żeby z okopanych w mieście inżynierów zostało 3/10.
Jedyna uwaga to MiG 25R z liderem. Od pierwszej do szóstej tury tkwi bezczynnie nad lotniskiem aż wreszcie gdy mam wolne myśliwce to go niszczę. Jego atak w pierwszej zwłaszcza turze mógł namieszać.
Dla zdobywania płatnych flag na północy kupuję tymczasowo recona.
Kończę w 11 turze.
W TH M60 zdobywa przyzwoitego lidera.
Fajnie się grało.

OpenGen 0.92.0.2 * 5 Dec 2018  *  AI: Default
Efile folder: D:\OG AKT\OG 1\efile_gus\  * Efile version: GusOpen ver. 7.1.0
Campaign: G39 7 DAYS TO RHINE v.3.0e,  *  Player prestige modifier 250%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   GIESSEN , #0 , Brilliant Victory , score:42  +++  Proto: M1 Abrams
 2   FRANKFURT , #1 , Brilliant Victory , score:45
 3   PAYBACK , #2 , Brilliant Victory , score:53  +++  Proto: Engineers 1980
 4   SECOND ROUND , #3 , Brilliant Victory , score:62
 5   BONN , #4 , Brilliant Victory , score:56
--
Campaign score: 258  *  Average: 51

..
Current scenario: BONN,  VH prestige is 800 ,  All map prestige is: 4200
Army cost: 21564 , Current prestige is 4869
Prestige available on map yet is 100 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 11
AI stance is Aggressive
if BV: +1300, FLYING DUTCHMAN , cap disabled, 16 turns prestige: 800
if V : +750, FLYING DUTCHMAN , cap disabled, 18 turns prestige: 875
if TV: +100, FLYING DUTCHMAN , cap disabled, 20 turns prestige: 950
Ls: Loss , turn prestige: 950

Infantry
 Air Cavalry 1973 ,  , 3 bars , 320 exp , USA , 10/10 , Shock Tactics  , 6 kill , 564 pp - U:003  [+14 exp]
 Air Cavalry 1973 ,  , 2 bars , 264 exp , USA , 10/10 , 4 kill , 564 pp - U:004  [+17 exp]
+  Engineers 1980 , M113A2 ,  , 1 bars , 139 exp , USA , 6/10 , 0 kill , 0 pp - U:018  [+39 exp]
 Engineers 1973 , M113A2 ,  , 0 bars , 84 exp , USA , 3/10 , 0 kill , 612 pp - U:021  [+14 exp]
 SF (Green Berets) 1973 ,  , 0 bars , 96 exp , USA , 2/10 , 0 kill , 660 pp - U:105  [+26 exp]

Tank
*  M60A3 ,  , 3 bars , 341 exp , USA , 8/10 , Battlefield Intelligence  , 18 kill , 0 pp - U:001  [+36 exp]
 M60A3 ,  , 3 bars , 340 exp , USA , 8/10 , Combat Support  , 12 kill , 684 pp - U:007  [+65 exp]
+  M1 Abrams ,  , 2 bars , 288 exp , USA , 8/10 , 6 kill , 0 pp - U:013  [+40 exp]
 M60A3 ,  , 1 bars , 165 exp , USA , 10/10 , Determined Defense  , 5 kill , 684 pp - U:015  [+32 exp]
 M60A3 ,  , 1 bars , 184 exp , USA , 8/10 , 6 kill , 684 pp - U:024  [+95 exp]
 M60A3 ,  , 1 bars , 137 exp , USA , 9/10 , 6 kill , 684 pp - U:108  [+67 exp]

Recon
 M706 Commando ,  , 0 bars , 70 exp , USA , 10/10 , 0 kill , 264 pp - U:041

Artillery
 MGM-52 Lance , M667 ,  , 1 bars , 170 exp , USA , 10/10 ,   Support, 7 kill , 1752 pp - U:002  [+37 exp]
 M109A2 ,  , 2 bars , 211 exp , USA , 10/10 , 0 kill , 876 pp - U:009  [+23 exp]
*  155mm M198 , M54 ,  , 2 bars , 260 exp , USA , 10/10 , 3 kill , 0 pp - U:010  [+21 exp]
*  M109A2 ,  , 2 bars , 280 exp , USA , 10/10 , 6 kill , 0 pp - U:011  [+39 exp]
 155mm M198 (RAP) , M54 ,  , 1 bars , 178 exp , USA , 10/10 , 4 kill , 564 pp - U:014  [+23 exp]
 M109A2 ,  , 0 bars , 91 exp , USA , 10/10 , 1 kill , 876 pp - U:106  [+21 exp]
 155mm M198 (RAP) , M54 ,  , 0 bars , 93 exp , USA , 10/10 , 1 kill , 564 pp - U:107  [+23 exp]

Fighter
 F-16A ,  , 2 bars , 284 exp , USA , 10/10 , 11 kill , 1284 pp - U:005  [+47 exp]
 F-16A ,  , 3 bars , 331 exp , USA , 10/10 , 10 kill , 1284 pp - U:006  [+51 exp]
*  F-4E Phantom II ,  , 4 bars , 405 exp , USA , 6/10 , Shock Tactics  , 10 kill , 0 pp - U:012  [+93 exp]
 F-16A ,  , 2 bars , 218 exp , USA , 10/10 , 8 kill , 1284 pp - U:016  [+69 exp]
 F-15A ,  , 1 bars , 112 exp , USA , 10/10 , 2 kill , 1560 pp - U:019  [+18 exp]
 F-16A ,  , 1 bars , 174 exp , USA , 10/10 , 6 kill , 1284 pp - U:023  [+58 exp]

Tactical Bomber
 A-4F Skyhawk ,  , 4 bars , 451 exp , USA , 9/10 , Fire Discipline  ,   Support, 7 kill , 972 pp - U:008  [+62 exp]
 A-4F Skyhawk ,  , 2 bars , 285 exp , USA , 9/10 , Devastating Fire  ,   Support, 8 kill , 972 pp - U:017  [+48 exp]
 F-111D Aardvark ,  , 2 bars , 204 exp , USA , 10/10 ,   Support, 2 kill , 1500 pp - U:022  [+80 exp]

Level Bomber
 Boeing E-3 Sentry AWACS ,  , 0 bars , 82 exp , USA , 4/10 , 0 kill , 1392 pp - U:020  [+12 exp]

Player 1 : USA
Killed: INF:106  TNK:26   RCN:15   AT:16   FLAK:8    FORT:6    ATY:28   AD:17   FTR:22   TB:7    LB:3      Total: 254
Lost  : INF:4    RCN:2    AT:1    FORT:2    ATY:1    AD:2    FTR:1      Total: 13

BV  5
V   0
TV  0
L   0

Averages:
Infantry       *   5 Units *  1 Leaders      Total :    903 exp,     10 kill,   2400 pp    Average:    181 exp,      2 kill,    480 pp
Tank           *   6 Units *  3 Leaders      Total :   1455 exp,     53 kill,   2736 pp    Average:    243 exp,      9 kill,    456 pp
Recon          *   1 Units *  0 Leaders      Total :     70 exp,      0 kill,    264 pp    Average:     70 exp,      0 kill,    264 pp
Artillery      *   7 Units *  0 Leaders      Total :   1283 exp,     22 kill,   4632 pp    Average:    183 exp,      3 kill,    662 pp
Fighter        *   6 Units *  1 Leaders      Total :   1524 exp,     47 kill,   6696 pp    Average:    254 exp,      8 kill,   1116 pp
Tactical Bomber *   3 Units *  2 Leaders      Total :    940 exp,     17 kill,   3444 pp    Average:    313 exp,      6 kill,   1148 pp
Level Bomber   *   1 Units *  0 Leaders      Total :     82 exp,      0 kill,   1392 pp    Average:     82 exp,      0 kill,   1392 pp
* Summary:     *  29 Units *  7 Leaders      Total :   6257 exp,    149 kill,  21564 pp    Average:    216 exp,      5 kill,    744 pp


Player 1  USA   has 48 units total (core+aux):
Infantry : 11
Tank :  8
Recon :  2
Anti-tank :  1
Fortification :  1
Artillery : 10
Fighter :  9
Tactical Bomber :  4
Level Bomber :  2

Player 2  USSR   has 1 units total (core+aux):
Anti-tank :  1

Strony: [1] 2 3 ... 10
Aktualnie w bazie: 59 gry strategiczne 12 stare gry do pobrania 5 recenzje 2 poradniki 37 plików 333 zdjęć w galerii 87 newsów
Polityka prywatności | Disclaimer | O nas | Współpraca | Sitemap | Kontakt | Kanały RSS
© 1996-2008 The Generals' Guild Team All Rights Reserved. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Projekt F.D.G. STUDIO, script by Szarik and Depet
Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
War in the Pacific / Decisive Battles by Ryan | Games House | Panzer General | Heroes of Might and Magic
The Generals' Guild czyli Gildia Generałów to serwis graczy - pasjonatów gier strategicznych o bogatej tradycji istniejący od 1996 roku.
Naszym celem jest stworzenie rzetelnego i interesującego portalu poświęconego takim pozycjom na rynku gier jak złożone, wojenne gry
strategiczne, taktyczne i operacyjne
we wszystkich znanych kategoriach - począwszy od tematyki średniowiecza po science-fiction i fantasy...