Portal Gier Strategicznych | The Generals' Guild | Biblioteka Gier Portal Gier Strategicznych | The Generals' Guild | Biblioteka Gier
Portal Gier Strategicznych | The Generals' Guild | Biblioteka Gier Portal Gier Strategicznych | The Generals' Guild | Biblioteka Gier
Portal Gier Strategicznych | The Generals' Guild | Biblioteka Gier Portal Gier Strategicznych | The Generals' Guild | Biblioteka Gier
Portal Gier Strategicznych | The Generals' Guild | Biblioteka Gier Strona główna | Pomoc | Szukaj | Zaloguj się | Rejestracja
Październik 17, 2017, 01:30:37 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
 
 
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: PG online  (Przeczytany 5412 razy)
aron
Szeregowy (Private E-2)
*
Offline Offline

Wiadomości: 2


« : Kwiecień 14, 2017, 10:55:49 »

Dzień dobry, tak się przywitam, bo to mój pierwszy post.

Dosyć pobieżnie przejrzałem forum, nie zagłębiając się bardziej niż do 2014 i nie znalazłem wątku który dotyczyłby formy rozgrywki przez przeglądarkę. Chodzi o granie w Panzer/Open General lub jakąś wariację na temat.

Czy istnieje taka gra?

Pytanie jest jest przypadkowe, bo jest wstępem do mojej myśli, aby zająć się tym tematem.
Ale biję się z myślami, gdyż klasyczna forma turowa zakłada granie 2 graczy, a co za tym idzie małą dynamikę rozgrywki.

I tutaj zaczyna się temat rzeka, jak to zrobić, aby gra była grywalna, ale i żeby nie była przegięta.

I jedyne co umiem to trochę php, trochę na androida (bardzo mało), jakieś tam użycie skryptów JS. Ale radzę sobie Smiley Na tyle aby pomyśleć o zmierzeniu się z tematem, bo chciałbym grę w którą sam bym chciał zagrać Smiley

I chciałbym zainicjować dyskusję. Dyskusję w której dowiem się czy jest zainteresowanie tematem, ale również w "którą stronę iść". Zarzucam wędkę i czekam co odpiszecie. I wtedy rozwinę temat, bo jakąś idee już mam
Zapisane
kowdar
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 2169



WWW
« Odpowiedz #1 : Kwiecień 14, 2017, 06:40:23 »


Czy istnieje taka gra?


Witam na forum.
Temat, który zasygnalizowałeś jest praktycznie poza moim zakresem zainteresowań, ale był już podejmowany przez innych,
więc dam Ci wskazówki, które znam ...
Popatrz tutaj:

http://openpanzer.net/

a dyskusję masz tutaj:

http://www.panzercentral.com/forum/viewtopic.php?f=70&t=48505

« Ostatnia zmiana: Kwiecień 14, 2017, 06:43:39 wysłane przez kowdar » Zapisane

Polecam moją stronę z kampaniami OpenGen na Gustlik efile:
http://opengeneral.pl
Seta
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 545


« Odpowiedz #2 : Kwiecień 15, 2017, 01:03:13 »

Nie wiem czy dobrze zrozumiałem, że chodzi o granie w OG/PG w stylu np. "Call of War" lub innych gier na przeglądarkę, w których może uczestniczyć dowolna lub ograniczona liczba graczy?

Było by to dobrym urozmaiceniem ponieważ gra z komputerem może z czasem stawać się monotonna i nie każdemu przypadnie do gustu. W PG/OG z drugą osobą można grać tylko pojedynczy scenariusz prze maila i to chyba nie każdy, a i tak znalezienie przeciwnika jest dość ciężkie bo większość gra kampanię z AI.
Nie mam bladego pojęcia jak się tworzy takie rzeczy od strony technicznej, ale mam parę pomysłów co by można jeszcze udoskonalić, dodać lub stworzyć.
Zapisane
aron
Szeregowy (Private E-2)
*
Offline Offline

Wiadomości: 2


« Odpowiedz #3 : Kwiecień 15, 2017, 04:26:51 »

Tak. myślałem o "nie kończącej się grze". Choć czemu nie kończącej. Taką w którą równocześnie może grać wiele osób, wejść, wyjść itp. Oparte na zasadzie dużego pola bitwy, być może z nieskończonej wielkości planszą.

I napisałem tutaj aby przedyskutować pewne rozwiązania. bez zastanawiania się jak to oprogramować, tylko od strony mechaniki gry (bo chyba tak się na to mówi).

Np jak rozwiązać sprawę "bezpiecznego" wyjścia z gry. Bo zakładamy, że skoro ktoś buduje Exp dla swojej jednostki, to nie po to aby zostawić ją na planszy.

A może wszystko powyższe to też do bani?
Otworzyłem linka danego przez kowdara i... i straciłem zapał Smiley bo fajnie tamta gra zrobiona, ale chyba nie może grać w nią dwóch graczy, w dwóch różnych miejscach. Muszą wymieniać się krzesłem przed tym samym monitorem. granie na mejlach też ma swoją słabość (próbowałem już ładny kawał czasu temu) bo pozwalał "oszukiwać" poprzez wielokrotne ładowanie pliku przesłanego mejlem. I tak aż do rozegrania tury której wynik satysfakcjonuje.

Może więc lepiej zaniechać robienia jakiego MMORPG tylko platformę do grania 1v1? Tylko nie uwalnia to od podstawowej słabości tego typu gry jaką jest mała dynamika rozgrywki powiązana z aktywnością graczy.
Zapisane
besiu
Pułkownik (Colonel)
*
Offline Offline

Wiadomości: 224


« Odpowiedz #4 : Kwiecień 18, 2017, 12:58:20 »

granie na mejlach też ma swoją słabość (próbowałem już ładny kawał czasu temu) bo pozwalał "oszukiwać" poprzez wielokrotne ładowanie pliku przesłanego mejlem. I tak aż do rozegrania tury której wynik satysfakcjonuje.
wiesz - nigdy do tego pod tym kątem nie podchodziłem. Ale też grałem w PG 2 oraz PG 1 - jedynie zmieniając się przy komputerze. Dawne czasy Smiley Ale dzięki temu rozgrywka była ciekawsza, bo trzeba było grać tak, że siedziało się z kumplem w pokoju.
Swoją drogą - ciekawy pomysł Smiley
Zapisane
Seta
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 545


« Odpowiedz #5 : Maj 07, 2017, 04:17:04 »

Mogła by być wersja online lub offline z komputerem lub przez wymianę krzeseł. Trzeba by było zrezygnować z schematu Kampania, scenariusz, tura. Rozgrywka toczyła by się systemem jedna kampania podzielona na tury w kilku frontach jednocześnie.
Jedna duża plansza na której toczyła by się cała gra dla:
- okresu np: Wojny Napoleońskie
- wojny np: II Wojna Światowa
- kampanii np: Kampania Wrześniowa
- armii np: II Korpus Krakowski (Powstanie Styczniowe)
- bitwy tu to jest kilka  Grin
- itd.
Dodatkową opcją była by budowa różnego typu obiektów, które produkowały by określone jednostki, wzmacniały prestiż itd.
Jednostki modernizować można by było zgodnie z datą, gdy dotarze do miasta, w którym znajduje się odpowiedni zakład lub baza, w której można by kupić daną jednostkę.
Wiadomo w miarę zdobywania terenu rósł by prestiż i siła gracza. Gdyby ponosił klęski na jednym teatrze działań a na innym byłby "do przodu" mógłby przenosić część wojsk, możliwości jest wiele było by to dużym urozmaiceniem.
Jednostki łączyłyby się w stosy na jednym heksie i razem przemieszczały, walczyły naraz siły ich sumowały by się lecz też można było je rozdzielać ale też atak czy obrona polegała by na sumowaniu wszystkich jednostek uczestniczących w walce, moim zdaniem to rozwiązanie jest lepsze niż dotychczasowe w PG/OG choćby dlatego, że gracz wybierałby która jednostka uczestniczy w starciu.
Do algorytmu starcia można by było wprowadzić czynnik związany z rozkazem jaki gracz zastosuję. W zależności od doświadczenia dowódcy dowodzącego oddziałami biorącymi udział w starciu graczowi przysługiwała by odpowiednia liczba rozkazów ofensywnych lub obronnych, które by losował spośród wszystkich dostępnych.
I.t.d.
Wiem, wiem to może być gigantyczne przedsięwzięcie  Grin.
Zapisane
Zsamot
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6375



« Odpowiedz #6 : Czerwiec 01, 2017, 07:39:47 »

Za wiele pomysłów, za wiele komplikacji...
Efektem byłyby konieczne uproszczenia i narzekanie na wszystko.
Zapisane

http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369
Seta
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 545


« Odpowiedz #7 : Wrzesień 15, 2017, 11:21:11 »

A tam od razu narzekanie Tongue, wcale nie. Rozgrywka była by ciekawsza, stwarzająca dużo więcej możliwości i bardzie zbliżona do realiów. Przede wszystkim w przeciwieństwie do OG, PG zachowana była by ciągłość rozgrywki a nie kampania ujęta w szarpane scenariusze.
Problem raczej jest po stronie technicznej by zmontować taką grę Dunno.
Zapisane
Zsamot
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6375



« Odpowiedz #8 : Wrzesień 15, 2017, 08:27:07 »

Wyszedłby zwykły rts. Jest tego setki.
Zapisane

http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6498


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #9 : Wrzesień 15, 2017, 08:33:55 »

Tak sobie właśnie pomyślałem, że ja już w takie coś grałem, był to Red Alert i jakoś nie zachwycił mnie na dłużej.
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Zsamot
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6375



« Odpowiedz #10 : Wrzesień 15, 2017, 09:34:21 »

A co ma zachwycać: produkuj, wysyłaj, podbijaj i tylko skala i tempo się zmienia. Wink
Zapisane

http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369
besiu
Pułkownik (Colonel)
*
Offline Offline

Wiadomości: 224


« Odpowiedz #11 : Wrzesień 18, 2017, 03:37:01 »

\a Blitzkrieg rts - też tak uważacie? że tylko wysyłaj coraz więcej? Bo mam co do tego wątpliwości. W szczególności, jak grałem kampanię Angielską.
I bodajże Solid Soldiers... też było świetne. Trzeba było mieć i tanki, i piechotę, i kogoś z lornetką, i artylerię, a potem też flaki Cheesy
Zapisane
Zsamot
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6375



« Odpowiedz #12 : Wrzesień 22, 2017, 12:23:49 »

To ładne gry, ale dla mnie zręcznościowe.
Zapisane

http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369
Seta
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 545


« Odpowiedz #13 : Wrzesień 22, 2017, 12:34:47 »

Wyszedłby zwykły rts. Jest tego setki.

Nie była mowa o RTS'ach, to by była rozgrywka oparta o tury jak w OG, tylko na jednej dużej planszy kampania bez podziału na scenariusze jak pisałem wyżej Grin.
Zapisane
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Aktualnie w bazie: 59 gry strategiczne 12 stare gry do pobrania 5 recenzje 2 poradniki 37 plików 333 zdjęć w galerii 87 newsów
Polityka prywatności | Disclaimer | O nas | Współpraca | Sitemap | Kontakt | Kanały RSS
© 1996-2008 The Generals' Guild Team All Rights Reserved. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Projekt F.D.G. STUDIO, script by Szarik and Depet
Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
War in the Pacific / Decisive Battles by Ryan | Games House | Panzer General | Heroes of Might and Magic
The Generals' Guild czyli Gildia Generałów to serwis graczy - pasjonatów gier strategicznych o bogatej tradycji istniejący od 1996 roku.
Naszym celem jest stworzenie rzetelnego i interesującego portalu poświęconego takim pozycjom na rynku gier jak złożone, wojenne gry
strategiczne, taktyczne i operacyjne
we wszystkich znanych kategoriach - począwszy od tematyki średniowiecza po science-fiction i fantasy...