Strona główna
|
Pomoc
|
Szukaj
|
Zaloguj się
|
Rejestracja
Luty 22, 2019, 12:07:59
Witamy,
Gość
.
Zaloguj się
lub
zarejestruj
.
Czy dotarł do Ciebie
email aktywacyjny?
1 Godzina
1 Dzień
1 Tydzień
1 Miesiąc
Zawsze
Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Polish
English
Forum Gier Strategicznych | The Generals' Guild
>
Open General
>
Edytor Open Suite
(Moderatorzy:
Gustlik
,
Zsamot
,
kowdar
,
Waldzios
) >
Nowy scenariusz
Strony:
1
...
6
7
[
8
]
9
Do dołu
« poprzedni
następny »
Drukuj
Autor
Wątek: Nowy scenariusz (Przeczytany 49287 razy)
Ponury
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 1067
Odp: Nowy scenariusz
«
Odpowiedz #105 :
Czerwiec 01, 2017, 08:10:42 »
Wiem wiem, ale ta kampania nie będzie jak wszystkie inne
Każda jednostka wroga ma dokładne rozkazy i powinna trafić prosto pod lufy gracza. Inna sprawa, czy gracz wytłucze wszystkie, czy zostanie okrążony i wybity do nogi
Raczej nie będzie kłopotu z szukaniem celu, bo to cel będzie szukał gracza, ale oczywiście wszystko wyjdzie w praniu.
Zapisane
Jaro
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 1147
Odp: Nowy scenariusz
«
Odpowiedz #106 :
Czerwiec 02, 2017, 08:46:24 »
Cytat: Ponury Czerwiec 01, 2017, 08:10:42
Każda jednostka wroga ma dokładne rozkazy
Pamiętaj, że po wypełnieniu rozkazów (osiągnięcie OH) jednostka zacznie żyć swoim życiem i już nie będziesz miał nad nią kontroli.... Poszczerbiona przez gracza taka jednostka może zostać wycofana przez AI.
Zapisane
Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox:
https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive:
https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI
Ponury
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 1067
Odp: Nowy scenariusz
«
Odpowiedz #107 :
Czerwiec 02, 2017, 09:17:50 »
Pierwszy test wyszedł obiecująco. Nawet nie wiem, czy nie poszło za łatwo. Niektóre uzupełnienia wroga ustawiłem za późno, a na dodatek z transportem konikowym zamiast ciężarówkowym. Dziś przetestuję scenariusz po zmianach.
Co do OH, to wróg tam jedzie, ale gracza w tym głowa, żeby nie dojechał
Przy okazji będę testował jakieś inne ustawienia zwycięstwa, bo stwierdziłem, że podanie na początku scenariusza liczby jednostek do zniszczenia psuje zabawę
Zapisane
t23wqgi
Starszy chorąży (Warrant Officer 4)
Offline
Wiadomości: 54
Odp: Nowy scenariusz
«
Odpowiedz #108 :
Październik 09, 2017, 01:35:12 »
Witam, jak to jest możliwe, że w kampanii W77 możliwe jest kupienie Pz2 lub M11/39 choć w efilu Irak nie ma takiej możliwości?
Przykład: chciałbym zrobić tak aby strona Waffen-SS podczas gry miała możliwość kupienia Leoparda 1 (który jest dostępny dla RFN) w misji albo kampanii. Jak to zrobić?
Zapisane
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 6759
"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."
Odp: Nowy scenariusz
«
Odpowiedz #109 :
Październik 09, 2017, 09:52:26 »
Jedyne co przychodzi mi do głowy to stworzenie listy zakupowej dla gracza, czyli: "Player custom purchase list" - zupełnie albo częściowo niezależnej od ograniczeń efila. (patrz załączone zdjęcie)
Tam zasadniczo pojawia się wybór spośród dostępnych jednostek, ale można uzyć opcji "Pick equipement to add" i wtedy otwiera się więcej możliwości.....
Zapisane
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"
EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
t23wqgi
Starszy chorąży (Warrant Officer 4)
Offline
Wiadomości: 54
Odp: Nowy scenariusz
«
Odpowiedz #110 :
Październik 09, 2017, 11:35:52 »
Każdy dzień coś nowego
Doprowadziło mnie to do pliku
W77_BDA01.buy
:
Kod:
'---
'Config purchase file for scenario: W77_BDA01.xscn od 04-1941 do 12-1941
'* List of items to purchase all active players *
' Only equipment code (left number) is meaningful
' Can add or remove items manually as far as each line start with a valid equipment code
'---
$list=1 items ' Replacement for default list
6201 ' Infantry 1941 [INF Iraq] Cost: 96
4897 ' MG
4903 ' 2 Pdr
4894 ' 40mm Bofors
198 ' 20mm flak
4186 ' Art observer
6504 ' Calvary Scouts
4914 ' Partizan
6818 ' Arab Legion
1339 ' Armed Party 1935
1340 ' Fanatics
1355 ' Truck
1356 ' Wagon
1343 ' Horse Recon
4888 ' inf 36
4889 ' royal g
4895 ' border
4902 ' eng 41
6789 ' cavalary
4893 ' ford truck
6790 ' horses
1345 ' Maxim MG
3688 ' 75mm (5)
1598 ' Sea Transport (ter)
595 ' StuG IIIE
'205 ' 149/40 italy xxxxxxxxxx
2352 ' 81mm mort italy
4326 ' 65/17 M.13 italy
2353 ' 75/18 (4)
'227 ' MC.200 xxxxxxxxxx
'3151 ' Bf-110C xxxxxxxxxx
725 ' Hs-123
'2288 ' BA-6 xxxxxxxxxx
2453 ' Lancia
215 ' AB-41
'3550 ' Caprioni Ca.311 xxxxxxxxx
4325 ' Ro.37bis
5291 ' Vincent
3392 ' Albacore
6538 ' Pz 38(t)
'3140 ' Pz IIIG xxxxxxxx
3144 ' Pz IID
678 ' L3/33
1081 ' M11/39
4900 ' Gladiator II
2580 ' Breda 52
225 ' Wagon
2577 ' Lancia
2351 ' SPA TL37
2581 ' TL37 TAL
2926 ' 2cm flak Pz1
199 ' 20mm SPAA
89 ' PzJgd1
Zapisane
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
Online
Wiadomości: 2972
"Let me see your war face."
Odp: Nowy scenariusz
«
Odpowiedz #111 :
Październik 09, 2017, 03:34:46 »
Cytat: t23wqgi Październik 09, 2017, 11:35:52
Doprowadziło mnie to do pliku
W77_BDA01.buy
:
Wspomniany plik jest częścią systemu "Player custom purchase list".
Niestety w obecnej wersji Suite, w menu "Player custom purchase list" po wczytaniu listy .buy wyświetlają się tylko jednostki kompatybilne z daną nacją (nie jestem pewien czy to błąd, czy zamierzona funkcjonalność) .
W celu wykorzystania jednostek z poza nacji, konieczna jest manualna modyfikacja odpowiedniego pliku .buy.
Zapisane
GusOpen - aktualizacje/updates:
EFile
,
EquipIcons
kowdar
Administrator
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 2222
Odp: Nowy scenariusz
«
Odpowiedz #112 :
Październik 09, 2017, 07:30:37 »
No i rozgryźliście problem.
Dodam od siebie kilka rzeczy.
1. Ja edytuje ręcznie, bo Suite z tą listą robi dziwne rzeczy (nie tylko wówczas gdy jest to inny kraj). ale ręcznie wpisane numerki działają bardzo dobrze. Trzeba bardzo uważać na check box'y w Suite - co jest, a co nie jest zaznaczone. Jak się dopisze ręcznie, to Suite potrafi tego nie wyświetlić i nadpisać bez ostrzeżenia.
2. Jednostki z tej listy są dostępne wg daty scenariusza czyli nie można przydzielić jednostki spoza epoki, aby była dostępna do zakupów.
3. Transporty trzeba przydzielać z tej samej nacji co sama jednostka no i nie działa to dla All Nations. Lusi zrobił na moją prośbę dodatkowy parametr, który umożliwia przydział transportu do jednostki z All Nations, ale to będzie dostępne dopiero w przyszłości, a i tak nie wiem czy na pewno (podobno burzy to jakieś dawne ustalenia ...).
«
Ostatnia zmiana: Październik 09, 2017, 07:33:13 wysłane przez kowdar
»
Zapisane
Polecam moją stronę z kampaniami OpenGen na Gustlik efile:
http://opengeneral.pl
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
Online
Wiadomości: 2972
"Let me see your war face."
Odp: Nowy scenariusz
«
Odpowiedz #113 :
Październik 09, 2017, 07:55:08 »
Cytat: kowdar Październik 09, 2017, 07:30:37
3. Transporty trzeba przydzielać z tej samej nacji co sama jednostka no i nie działa to dla All Nations. Lusi zrobił na moją prośbę dodatkowy parametr, który umożliwia przydział transportu do jednostki z All Nations, ale to będzie dostępne dopiero w przyszłości, a i tak nie wiem czy na pewno (podobno burzy to jakieś dawne ustalenia ...).
Transporty z różnych nacji będą raczej problematyczne do obejścia.
Nawet jeśli dodasz je do listy, to jest duże prawdopodobieństwo, że wagi transportowe po prostu się nie pokryją.
Wagi transportów organicznych dość znacznie różnią się między nacjami i ze względu na ciasnotę (ogólny brak wolnych flag) nie bardzo da się je uporządkować.
Podobne problemy będą z transportami lotniczymi i helikopterowym. Tylko transport kontenerowy jest w 100% wymienny pomiędzy nacjami.
Zapisane
GusOpen - aktualizacje/updates:
EFile
,
EquipIcons
t23wqgi
Starszy chorąży (Warrant Officer 4)
Offline
Wiadomości: 54
Odp: Nowy scenariusz
«
Odpowiedz #114 :
Październik 15, 2017, 02:48:10 »
Dziękuję za wytłumaczenie
Chętnie poeksperymentuję
«
Ostatnia zmiana: Październik 15, 2017, 02:50:51 wysłane przez t23wqgi
»
Zapisane
t23wqgi
Starszy chorąży (Warrant Officer 4)
Offline
Wiadomości: 54
Odp: Nowy scenariusz
«
Odpowiedz #115 :
Październik 17, 2017, 10:49:39 »
Cytat: Gustlik Październik 17, 2017, 08:50:47
Cytat: t23wqgi Październik 17, 2017, 08:21:45
Witam,
ostatnio naszły mnie pewne wątpliwości podczas tworzenia scenariusza. Związku z tym mam do Ciebie parę pytań:
1. Zrobiłem mapę (bardzo zmodyfikowania mapa Old Madrid), kafelkowa, o rozmiarze 27 na 21, z założenia ma to być dosyć prosty scenariusz obronny (powiedzmy dla graczy z niskim doświadczeniem w grze). Ustawiłem jednostki dla jednej strony i wyszło mi ich 47 (w tym 13 core, wszystkie razem ich cena to około 6800), tymczasem druga strona będzie mieć około tyle samo, może do 50.
Czy to nie za dużo jednostek jak na taką mapę, bo wydaje mi się, że mapa jest mała, i jak na to, że gracz z założenia jest z niskim doświadczeniem?
Takie rzeczy można stwierdzić tylko i wyłącznie grając. Ustaw zagraj i zobaczysz, czy się zrobi tłok - bo to jeszcze wszystko zależy od tego jakie to będą jednostki, na ile mobilne na ile stacjonarne i ile heksów będzie do zdobycia.
Cytuj
2. W jaki sposób dobierać poziom doświadczenia dla jednostek i ich poziom siły (np. oddział czołgów ma 8 p.s.)?
Nie ma jednej reguły - dla dłuższej kampanii zaczyna się od zerowego poziomu, żeby za szybko nie dojść do pięciu belek. Dla krótszej można ustawić początkowe doświadczenie na jedną - dwie belki. A ilość punktów siły zależy od tego jak dużą jednostkę chcesz przedstawić, lub jakie były proporcje armii w danym starciu - jeśli to jest scenariusz historyczny.
Wstawiam na widok publiczny by wszyscy mogli przeczytać
Cytuj
3. W jaki sposób dodać do już gotowej kampanii pojedyncze scenariusze z innej kampanii? I wyrzucać te scenariusze, które nie chce by w niej były. Chciałbym dla siebie zmodyfikować kampanię Blitzkrieg i zagrać w nią dla zabawy.
W Suite, tam gdzie mamy spis/liste scenariuszy w kampanii, pod ta listą są stosowne przyciski - dodaj, usuń, wstaw - scenariusz.
PS - na przyszłość - wszystkie pytania proszę kierować WYŁĄCZNIE poprzez forum. Chodzi o to, żeby inni tez mogli skorzystać z odpowiedzi.
Pozdrawiam
Zapisane
t23wqgi
Starszy chorąży (Warrant Officer 4)
Offline
Wiadomości: 54
Odp: Nowy scenariusz
«
Odpowiedz #116 :
Październik 31, 2017, 10:43:05 »
Mam kolejne małe pytanie
Np w kampanii "Szukamy Sposobów" każdy z scenariuszy ma swój własny obrazek (mapka) informacyjny. Jak to zrobić w swoim scenariuszu?
Zapisane
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 6759
"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."
Odp: Nowy scenariusz
«
Odpowiedz #117 :
Listopad 01, 2017, 12:27:40 »
Do katalogu ze scenariuszami - SCENARIO musisz wrzucić plik obrazkowy nazywający się TAK SAMO jak plik scenariusza, do którego ma być przypisany - tylko oczywiście zamiast "scn" będzie rozszerzenie "jpg".
Musisz tylko dobrać rozmiar - najlepiej metodą prób i obserwacji, który będzie się wyświetlał tak jak sobie życzysz.
Zapisane
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"
EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
Online
Wiadomości: 2972
"Let me see your war face."
Odp: Nowy scenariusz
«
Odpowiedz #118 :
Listopad 01, 2017, 01:31:06 »
Cytat: Gustlik Listopad 01, 2017, 12:27:40
Do katalogu ze scenariuszami - SCENARIO musisz wrzucić plik obrazkowy nazywający się TAK SAMO jak plik scenariusza, do którego ma być przypisany - tylko oczywiście zamiast "scn" będzie rozszerzenie "jpg".
Mała uwaga. Jeśli scenariusza posiada oddzielne pliki spolszczające .Txt (w folderze TEXT-PL\SCENARIO) to pliki obrazkowe równie trzeba wrzucić do tego folderu.
Zapisane
GusOpen - aktualizacje/updates:
EFile
,
EquipIcons
t23wqgi
Starszy chorąży (Warrant Officer 4)
Offline
Wiadomości: 54
Odp: Nowy scenariusz
«
Odpowiedz #119 :
Kwiecień 01, 2018, 09:00:02 »
Kilka kolejnych pytań pojawiło się u mnie ostatnio:
1. Czy można ustawić tak scenariusz by warunkiem zwycięstwa była obrona pewnej jednostki przez ileś tam tur i jak to zrobić? Podejrzewam, że to się łączy z "must survive'
2. Jak włączyć w kampanii opcję wolniejszego zdobywania doświadczenia? ( jak w G05 )
Zapisane
Strony:
1
...
6
7
[
8
]
9
Do góry
Drukuj
« poprzedni
następny »
Skocz do:
Wybierz cel:
-----------------------------
Portal Gier Strategicznych
-----------------------------
=> English Forum
=> Nasza Gildia
=> Gry strategiczne
-----------------------------
Panzer General 2 i inne gry z serii Generals SSI
-----------------------------
=> Reprezentacja
=> Mistrzostwa Polski
=> Panzer General 2
=> Panzer General 2 - kampanie
=> Akademia Wojskowa
=> Zmiany w lidze
-----------------------------
Open General
-----------------------------
=> Edytor Open Suite
=> Instalacja, zasoby, narzędzia, zagadnienia techniczne
=> Akademia Wojskowa
=> Kampanie - w budowie, gry testowe, konsultacje
=> Kampanie nierankingowe - śmieszne, ćwiczebne i.t.p.
=> Kampanie gotowe - prezentacje i opisy autorów, uwagi i postulaty zmian
=> Ranking Generałów 2019
=> Ranking Generałów 2018
=> Ranking Generałów 2017
=> Ranking Generałów 2016
=> Ranking Generałów 2015
=> Archiwum Rankingu Generałów 2011-2014
=> Różne inne zagadnienia
-----------------------------
Biblioteka Gier
-----------------------------
=> Decisive Battles of World War II
=> Panzer Campaigns
=> Liga Heroes of Might and Magic
=> Inne gry
Ładowanie...