Portal Gier Strategicznych | The Generals' Guild | Biblioteka Gier Portal Gier Strategicznych | The Generals' Guild | Biblioteka Gier
Portal Gier Strategicznych | The Generals' Guild | Biblioteka Gier Portal Gier Strategicznych | The Generals' Guild | Biblioteka Gier
Portal Gier Strategicznych | The Generals' Guild | Biblioteka Gier Portal Gier Strategicznych | The Generals' Guild | Biblioteka Gier
Portal Gier Strategicznych | The Generals' Guild | Biblioteka Gier Strona główna | Pomoc | Szukaj | Zaloguj się | Rejestracja
Grudzień 17, 2017, 05:01:16 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
 
 
Strony: 1 ... 6 7 [8]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Nowy scenariusz  (Przeczytany 21605 razy)
Ponury
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 960



« Odpowiedz #105 : Czerwiec 01, 2017, 08:10:42 »

Wiem wiem, ale ta kampania nie będzie jak wszystkie inne  Grin Każda jednostka wroga ma dokładne rozkazy i powinna trafić prosto pod lufy gracza. Inna sprawa, czy gracz wytłucze wszystkie, czy zostanie okrążony i wybity do nogi  Grin Raczej nie będzie kłopotu z szukaniem celu, bo to cel będzie szukał gracza, ale oczywiście wszystko wyjdzie w praniu.
Zapisane
Jaro
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1106


« Odpowiedz #106 : Czerwiec 02, 2017, 08:46:24 »

Każda jednostka wroga ma dokładne rozkazy
Pamiętaj, że po wypełnieniu rozkazów (osiągnięcie OH) jednostka zacznie żyć swoim życiem i już nie będziesz miał nad nią kontroli.... Poszczerbiona przez gracza taka jednostka może zostać wycofana przez AI.
Zapisane

Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI
Ponury
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 960



« Odpowiedz #107 : Czerwiec 02, 2017, 09:17:50 »

Pierwszy test wyszedł obiecująco. Nawet nie wiem, czy nie poszło za łatwo. Niektóre uzupełnienia wroga ustawiłem za późno, a na dodatek z transportem konikowym zamiast ciężarówkowym. Dziś przetestuję scenariusz po zmianach.
Co do OH, to wróg tam jedzie, ale gracza w tym głowa, żeby nie dojechał  Grin Przy okazji będę testował jakieś inne ustawienia zwycięstwa, bo stwierdziłem, że podanie na początku scenariusza liczby jednostek do zniszczenia psuje zabawę Smiley
Zapisane
t23wqgi
Starszy sierżant (Staff Sergeant)
*
Offline Offline

Wiadomości: 25


« Odpowiedz #108 : Październik 09, 2017, 01:35:12 »

Witam, jak to jest możliwe, że w kampanii W77 możliwe jest kupienie Pz2 lub M11/39 choć w efilu Irak nie ma takiej możliwości?
Przykład: chciałbym zrobić tak aby strona Waffen-SS podczas gry miała możliwość kupienia Leoparda 1 (który jest dostępny dla RFN) w misji albo kampanii. Jak to zrobić?
Zapisane
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6558


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #109 : Październik 09, 2017, 09:52:26 »

Jedyne co przychodzi mi do głowy to stworzenie listy zakupowej dla gracza, czyli: "Player custom purchase list" - zupełnie albo częściowo niezależnej od ograniczeń efila. (patrz załączone zdjęcie)

Tam zasadniczo pojawia się wybór spośród dostępnych jednostek, ale można uzyć opcji "Pick equipement to add" i wtedy otwiera się więcej możliwości.....
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
t23wqgi
Starszy sierżant (Staff Sergeant)
*
Offline Offline

Wiadomości: 25


« Odpowiedz #110 : Październik 09, 2017, 11:35:52 »

Każdy dzień coś nowego Smiley

Doprowadziło mnie to do pliku W77_BDA01.buy :

Kod:
'---
'Config purchase file for scenario: W77_BDA01.xscn od 04-1941 do 12-1941
'* List of items to purchase all active players *
'  Only equipment code (left number) is meaningful
'  Can add or remove items manually as far as each line start with a valid equipment code
'---

$list=1 items  ' Replacement for default list
6201  '  Infantry 1941  [INF  Iraq]  Cost: 96
4897  ' MG
4903  ' 2 Pdr
4894  ' 40mm Bofors
198   ' 20mm flak
4186  ' Art observer
6504  ' Calvary Scouts
4914  ' Partizan
6818  ' Arab Legion
1339  ' Armed Party 1935
1340  ' Fanatics
1355  ' Truck
1356  ' Wagon
1343  ' Horse Recon
4888  ' inf 36
4889  ' royal g
4895  ' border
4902  ' eng 41
6789  ' cavalary
4893  ' ford truck
6790  ' horses
1345  ' Maxim MG
3688  ' 75mm (5)
1598  ' Sea Transport (ter)
595   ' StuG IIIE
'205   ' 149/40 italy  xxxxxxxxxx
2352  ' 81mm mort italy
4326  ' 65/17 M.13 italy
2353  ' 75/18 (4)
'227   ' MC.200    xxxxxxxxxx
'3151  ' Bf-110C   xxxxxxxxxx
725   ' Hs-123
'2288  ' BA-6      xxxxxxxxxx
2453  ' Lancia
215   ' AB-41
'3550  ' Caprioni Ca.311    xxxxxxxxx
4325  ' Ro.37bis
5291  ' Vincent
3392  ' Albacore
6538  ' Pz 38(t)
'3140  ' Pz IIIG      xxxxxxxx
3144  ' Pz IID
678   ' L3/33
1081  ' M11/39
4900  ' Gladiator II
2580  ' Breda 52
225   ' Wagon
2577  ' Lancia
2351  ' SPA TL37
2581  ' TL37 TAL
2926  ' 2cm flak Pz1
199   ' 20mm SPAA
89    ' PzJgd1
Zapisane
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 2584


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #111 : Październik 09, 2017, 03:34:46 »

Doprowadziło mnie to do pliku W77_BDA01.buy :
Wspomniany plik jest częścią systemu "Player custom purchase list".
Niestety w obecnej wersji Suite, w menu "Player custom purchase list" po wczytaniu listy .buy wyświetlają się tylko jednostki kompatybilne z daną nacją  (nie jestem pewien czy to błąd, czy zamierzona funkcjonalność) .
W celu wykorzystania jednostek z poza nacji, konieczna jest manualna modyfikacja odpowiedniego pliku .buy.
Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
kowdar
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 2188



WWW
« Odpowiedz #112 : Październik 09, 2017, 07:30:37 »

No i rozgryźliście problem.

Dodam od siebie kilka rzeczy.
1. Ja edytuje ręcznie, bo Suite z tą listą robi dziwne rzeczy (nie tylko wówczas gdy jest to inny kraj). ale ręcznie wpisane numerki działają bardzo dobrze. Trzeba bardzo uważać na check box'y w Suite - co jest, a co nie jest zaznaczone. Jak się dopisze ręcznie, to Suite potrafi tego nie wyświetlić i  nadpisać bez ostrzeżenia.
2. Jednostki z tej listy są dostępne wg daty scenariusza czyli nie można przydzielić jednostki spoza epoki, aby była dostępna do zakupów.
3. Transporty trzeba przydzielać z tej samej nacji co sama jednostka no i nie działa to dla All Nations. Lusi zrobił na moją prośbę dodatkowy parametr, który umożliwia przydział transportu do jednostki z All Nations, ale to będzie dostępne dopiero w przyszłości, a i tak nie wiem czy na pewno (podobno burzy to jakieś dawne ustalenia ...).

« Ostatnia zmiana: Październik 09, 2017, 07:33:13 wysłane przez kowdar » Zapisane

Polecam moją stronę z kampaniami OpenGen na Gustlik efile:
http://opengeneral.pl
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 2584


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #113 : Październik 09, 2017, 07:55:08 »

3. Transporty trzeba przydzielać z tej samej nacji co sama jednostka no i nie działa to dla All Nations. Lusi zrobił na moją prośbę dodatkowy parametr, który umożliwia przydział transportu do jednostki z All Nations, ale to będzie dostępne dopiero w przyszłości, a i tak nie wiem czy na pewno (podobno burzy to jakieś dawne ustalenia ...).
Transporty z różnych nacji będą  raczej problematyczne do obejścia.

Nawet jeśli dodasz je do listy, to jest duże prawdopodobieństwo, że wagi transportowe po prostu się nie pokryją.
Wagi transportów organicznych dość znacznie różnią się między nacjami i ze względu na ciasnotę (ogólny brak wolnych flag) nie bardzo da się je uporządkować.
Podobne problemy będą z transportami lotniczymi i helikopterowym. Tylko transport kontenerowy jest w 100% wymienny pomiędzy nacjami.
Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
t23wqgi
Starszy sierżant (Staff Sergeant)
*
Offline Offline

Wiadomości: 25


« Odpowiedz #114 : Październik 15, 2017, 02:48:10 »

Dziękuję za wytłumaczenie Smiley

Chętnie poeksperymentuję
« Ostatnia zmiana: Październik 15, 2017, 02:50:51 wysłane przez t23wqgi » Zapisane
t23wqgi
Starszy sierżant (Staff Sergeant)
*
Offline Offline

Wiadomości: 25


« Odpowiedz #115 : Październik 17, 2017, 10:49:39 »

Witam,
ostatnio naszły mnie pewne wątpliwości podczas tworzenia scenariusza. Związku z tym mam do Ciebie parę pytań:
1. Zrobiłem mapę (bardzo zmodyfikowania mapa Old Madrid), kafelkowa, o rozmiarze 27 na 21, z założenia ma to być dosyć prosty scenariusz obronny (powiedzmy dla graczy z niskim doświadczeniem w grze). Ustawiłem jednostki dla jednej strony i wyszło mi ich 47 (w tym 13 core, wszystkie razem ich cena to około 6800), tymczasem druga strona będzie mieć około tyle samo, może do 50.
 Czy to nie za dużo jednostek jak na taką mapę, bo wydaje mi się, że mapa jest mała, i jak na to, że gracz z założenia jest z niskim doświadczeniem?

Takie rzeczy można stwierdzić tylko i wyłącznie grając. Ustaw zagraj i zobaczysz, czy się zrobi tłok - bo to jeszcze wszystko zależy od tego jakie to będą jednostki, na ile mobilne na ile stacjonarne i ile heksów będzie do zdobycia.

Cytuj
2. W jaki sposób dobierać poziom doświadczenia dla jednostek i ich poziom siły (np. oddział czołgów ma 8 p.s.)?

Nie ma jednej reguły - dla dłuższej kampanii zaczyna się od zerowego poziomu, żeby za szybko nie dojść do pięciu belek. Dla krótszej można ustawić początkowe doświadczenie na jedną - dwie belki. A ilość punktów siły zależy od tego jak dużą  jednostkę chcesz przedstawić, lub jakie były proporcje armii w danym starciu - jeśli to jest scenariusz historyczny.
Wstawiam na widok publiczny by wszyscy mogli przeczytać Smiley

Cytuj
3. W jaki sposób dodać do już gotowej kampanii pojedyncze scenariusze z innej kampanii? I wyrzucać te scenariusze, które nie chce by w niej były. Chciałbym dla siebie zmodyfikować kampanię Blitzkrieg i zagrać w nią dla zabawy.

W Suite, tam gdzie mamy spis/liste scenariuszy w kampanii, pod ta listą są stosowne przyciski - dodaj, usuń, wstaw - scenariusz.

PS - na przyszłość - wszystkie pytania proszę kierować WYŁĄCZNIE poprzez forum. Chodzi o to, żeby inni tez mogli skorzystać z odpowiedzi.

Pozdrawiam

Zapisane
t23wqgi
Starszy sierżant (Staff Sergeant)
*
Offline Offline

Wiadomości: 25


« Odpowiedz #116 : Październik 31, 2017, 10:43:05 »

Mam kolejne małe pytanie Smiley

Np w kampanii "Szukamy Sposobów" każdy z scenariuszy ma swój własny obrazek (mapka) informacyjny. Jak to zrobić w swoim scenariuszu?
Zapisane
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6558


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #117 : Listopad 01, 2017, 12:27:40 »

Do katalogu ze scenariuszami - SCENARIO musisz wrzucić plik obrazkowy nazywający się TAK SAMO jak plik scenariusza, do którego ma być przypisany - tylko oczywiście zamiast "scn" będzie rozszerzenie "jpg".

Musisz tylko dobrać rozmiar - najlepiej metodą prób i obserwacji, który będzie się wyświetlał tak jak sobie życzysz.
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 2584


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #118 : Listopad 01, 2017, 01:31:06 »

Do katalogu ze scenariuszami - SCENARIO musisz wrzucić plik obrazkowy nazywający się TAK SAMO jak plik scenariusza, do którego ma być przypisany - tylko oczywiście zamiast "scn" będzie rozszerzenie "jpg".
Mała uwaga. Jeśli scenariusza posiada oddzielne pliki spolszczające .Txt (w folderze TEXT-PL\SCENARIO) to pliki obrazkowe równie trzeba wrzucić do tego folderu.
Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
Strony: 1 ... 6 7 [8]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Aktualnie w bazie: 59 gry strategiczne 12 stare gry do pobrania 5 recenzje 2 poradniki 37 plików 333 zdjęć w galerii 87 newsów
Polityka prywatności | Disclaimer | O nas | Współpraca | Sitemap | Kontakt | Kanały RSS
© 1996-2008 The Generals' Guild Team All Rights Reserved. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Projekt F.D.G. STUDIO, script by Szarik and Depet
Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
War in the Pacific / Decisive Battles by Ryan | Games House | Panzer General | Heroes of Might and Magic
The Generals' Guild czyli Gildia Generałów to serwis graczy - pasjonatów gier strategicznych o bogatej tradycji istniejący od 1996 roku.
Naszym celem jest stworzenie rzetelnego i interesującego portalu poświęconego takim pozycjom na rynku gier jak złożone, wojenne gry
strategiczne, taktyczne i operacyjne
we wszystkich znanych kategoriach - począwszy od tematyki średniowiecza po science-fiction i fantasy...