Portal Gier Strategicznych | The Generals' Guild | Biblioteka Gier Portal Gier Strategicznych | The Generals' Guild | Biblioteka Gier
Portal Gier Strategicznych | The Generals' Guild | Biblioteka Gier Portal Gier Strategicznych | The Generals' Guild | Biblioteka Gier
Portal Gier Strategicznych | The Generals' Guild | Biblioteka Gier Portal Gier Strategicznych | The Generals' Guild | Biblioteka Gier
Portal Gier Strategicznych | The Generals' Guild | Biblioteka Gier Strona główna | Pomoc | Szukaj | Zaloguj się | Rejestracja
Maj 20, 2019, 11:46:34 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
 
 
Strony: 1 ... 5 6 [7] 8 9   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Nowy scenariusz  (Przeczytany 54232 razy)
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6817


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #90 : Marzec 30, 2017, 07:38:40 »

Ustawienia dla jednostki są nadrzędne w stosunku do tych ze scenariusza.

Czyli jeśli cały scenariusz jest defensywny, to część jednostek może być ofensywna - i odwrotnie.
Doświadczenie mi mówi, że - szczególnie w wersji AI 2.00 - im dokładniej wyznaczysz działania dla poszczególnych
jednostek tym łatwiej unikniesz sytuacji w której jakieś jednostki będą sterczeć bez sensu w miejscu startu.

Co do drugiej części Twojego pytania, to jest dość trudno odpowiedzieć, bo wszystko jeszcze będzie zależeć od
konkretnej sytuacji. Jaką jednostkę komputer zobaczy, jak oceni swoje szanse, jaki ma ustawiony poziom ryzyka.
Jeśli ma włączone "Fearless" to walnie bez oglądania się na straty (moja ulubiona opcja dla samolotów AI (hehehe).

W każdym razie opcje można łączyć ze sobą i najlepiej za każdym razem po prostu oglądać skutki takich kombinacji.
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Ponury
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1067



« Odpowiedz #91 : Marzec 30, 2017, 09:04:04 »

Dzięki za odpowiedź, coś tam poustawiam i poobserwuję.

A mógłbyś jeszcze odpowiedzieć na moje pierwsze pytanie - czy da się zwiększyć liczbę scenariuszy w kampanii, a jeżeli tak, to jak?
Zapisane
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6817


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #92 : Marzec 30, 2017, 09:21:21 »

Oczywiście, że można - Suite pozwala na 50 max.

Nawet jak już kampania jest gotowa, to zawsze na dole, pod lista jej scenariuszy jest przycisk "append at the end...".
Tak że tym się nie przejmuj - to można zrobić w każdej chwili.
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Ponury
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1067



« Odpowiedz #93 : Marzec 30, 2017, 10:32:31 »

Dzięki!
Zapisane
Ponury
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1067



« Odpowiedz #94 : Kwiecień 01, 2017, 11:34:15 »

I kolejny problem. Testuję sobie scenariusz, mam ustalone 2 VH do zajęcia. Jadę do nich, zajmuję jakieś flagi po drodze, potem przeciwnik odbija flagę i nagle jest Loss. AI took all VH needed. Nie wiem, co ustawić, żeby tak się nie pojawiało. Mam oba VH ustawione for both sides. Oba są w pierwszej turze zajęte przez wroga - ja mam je zająć. Nie mam własnego w pierwszej turze. Nie mam też żadnej własnej flagi na początku.
Zapisane
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6817


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #95 : Kwiecień 02, 2017, 02:01:11 »

Cytuj
Mam oba VH ustawione for both sides. Oba są w pierwszej turze zajęte przez wroga

Jaki stąd wniosek? Wróg od razu wygrał...

Nie może być tak, że którakolwiek ze stron, od razu, ma w swoim ręku komplet heksów niezbędnych
do zwycięstwa.

Ustaw jeszcze jeden heks - niezbędny dla obu stron, ala niech będzie w Twoich rękach. Wtedy będzie OK.
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Ponury
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1067



« Odpowiedz #96 : Kwiecień 02, 2017, 07:52:16 »

A gdyby je ustawić tylko dla Allied? To wtedy coś by zmieniło?
Jest dziwnie, bo normalnie gram kilka tur, zajmuję jakąś zwykłą flagę, potem Niemcy mi ją zabierają i w ten sposób wygrywają.

Czasem są takie scenariusze, że gracz nie ma żadnego VH, tylko SH na początku i musi zająć pozostałe VH, żeby wygrać. Chciałbym coś takiego mniej więcej uzyskać.
Zapisane
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6817


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #97 : Kwiecień 02, 2017, 10:39:26 »

Rozumiem, że chcesz zrobić coś takiego jak przy lądowaniu z morza, gdzie początkowo nie ma się żadnych heksów w ręku - a wszystkie są u nieprzyjaciela.

No więc trzeba to zrobić tak:

- po pierwsze: w głównych ustawieniach scenariusza wejść do opcji Victory Conditions i tam zafajkować opcję: "Control #VH"
- po drugie: ustalić ilość heksów koniecznych dla każdego typu zwycięstwa np: 3 dla BV, 2 dla V, i 1 dla TV
- po trzecie: wpisać to do odpowiednich okienek dla strony która będzie je zdobywać. Zakładam że nasi - czyli "Allied"
- po czwarte: LICZBĘ KOLEJEK DLA WSZYSTKICH TYPÓW ZWYCIĘSTW USTAWIĆ JEDNAKOWO! Bo nie one będą decydowały.
- po piąte: na mapie VHheksy dajemy jako dla "Allied" - ale początkowo w rękach (z flagą) "Axis".

W tej opcji "Axis" nie muszą mieć swoich VHeksów - i będzie działać.

O ile mi się zresztą wydaje (ale nigdy nie próbowałem) kwestia początkowego posiadania VHeksów nie jest istotna, ponieważ gra po prostu sprawdza - po ostatniej kolejce - ile gracz posiada VHeksów i na tej podstawie ustala rodzaj zwycięstwa. Pozycje wyjściowe i to co się dzieje w czasie gry - nie ma tu znaczenia.

Pamiętaj tylko żeby kolejki zwycięstw ustawić jednakowo, bo w przeciwnym razie będziesz musiał grac do ostatniej
kolejki TV - nawet mając wszystkie heksy.
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Ponury
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1067



« Odpowiedz #98 : Kwiecień 03, 2017, 08:19:23 »

Okej, dzięki, będę próbował.
Zapisane
Ponury
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1067



« Odpowiedz #99 : Czerwiec 01, 2017, 12:27:43 »

Mam kolejne pytanie do kampanii: chciałem zrobić taki warunek zwycięstwa, żeby zniszczyć wszystkie jednostki wroga, ale ta opcja nie jest aktywna. Mogę jedynie zrobić "kill enemy units" i napisać, ile jednostek mam zniszczyć. I drugie pytanie dodatkowe: czy w takim scenariuszu konieczne są jakieś heksy zwycięstwa?
Zapisane
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6817


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #100 : Czerwiec 01, 2017, 09:53:22 »

Zniszczenie wszystkich jednostek przeciwnika ZAWSZE jest warunkiem wystarczającym do zwycięstwa - dlatego nie ma sensu zaznaczać takiej opcji jako osobnej.

Co do drugiego warunku, to chyba jeszcze nikt tutaj nie testował tej opcji, także Twoje doświadczenia będą pierwsze...
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Ponury
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1067



« Odpowiedz #101 : Czerwiec 01, 2017, 09:59:30 »

Okej, dzięki i będę testował w takim razie Smiley
Zapisane
Jaro
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1161


« Odpowiedz #102 : Czerwiec 01, 2017, 10:02:32 »

Raczej unikaj warunku zniszczenia wszystkich jednostek. Jak jakiś samolot ucieknie w koniec mapy i do tego będzie padało to nie da się wygrać takiego scenariusza.
Zapisane

Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI
Ponury
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1067



« Odpowiedz #103 : Czerwiec 01, 2017, 01:55:38 »

Z samolotem problemu nie będzie, bo samolotów nie będzie Smiley Ale faktycznie w testach się okaże, czy jest to realne. Póki co dotychczasowe scenariusze są do wygrania na BV na 100% (a przynajmniej tak mi się wydaje). Jeżeli jednostkom wroga da się konkretne rozkazy, to naprawdę udaje się w dużym stopniu uzyskać to, co się zaplanowało.
Trochę miałem teraz mniej czasu na cokolwiek, ale skoro zacząłem tworzyć, to chcę dokończyć, żeby przynajmniej dać tutaj do stestowania Smiley
Zapisane
Jaro
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1161


« Odpowiedz #104 : Czerwiec 01, 2017, 02:00:12 »

Z samolotem problemu nie będzie, bo samolotów nie będzie Smiley Ale faktycznie w testach się okaże, czy jest to realne.
Nie chodzi tylko o samolot ale o dowolną jednostkę, która poszczerbiona schowa się w lesie przy krawędzi mapy i szukaj jej potem... Pamiętaj, że różni gracze mają różne style gry. Jedni mają dużo lotnictwa rozpoznawczego a inny nie itp.
Lepiej wyznaczyć konkretną liczbę jednostek do ubicia. Nawet jak AI dokupi kilka to przecież nie zmieni to wymiary ich klęski.
A nie ma nic tak irytującego, jak szukanie po całej mapie zaginionej jednostki do ubicia...

Powodzenia w projektowaniu.
Zapisane

Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI
Strony: 1 ... 5 6 [7] 8 9   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Aktualnie w bazie: 59 gry strategiczne 12 stare gry do pobrania 5 recenzje 2 poradniki 37 plików 333 zdjęć w galerii 87 newsów
Polityka prywatności | Disclaimer | O nas | Współpraca | Sitemap | Kontakt | Kanały RSS
© 1996-2008 The Generals' Guild Team All Rights Reserved. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Projekt F.D.G. STUDIO, script by Szarik and Depet
Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
War in the Pacific / Decisive Battles by Ryan | Games House | Panzer General | Heroes of Might and Magic
The Generals' Guild czyli Gildia Generałów to serwis graczy - pasjonatów gier strategicznych o bogatej tradycji istniejący od 1996 roku.
Naszym celem jest stworzenie rzetelnego i interesującego portalu poświęconego takim pozycjom na rynku gier jak złożone, wojenne gry
strategiczne, taktyczne i operacyjne
we wszystkich znanych kategoriach - począwszy od tematyki średniowiecza po science-fiction i fantasy...