Portal Gier Strategicznych | The Generals' Guild | Biblioteka Gier Portal Gier Strategicznych | The Generals' Guild | Biblioteka Gier
Portal Gier Strategicznych | The Generals' Guild | Biblioteka Gier Portal Gier Strategicznych | The Generals' Guild | Biblioteka Gier
Portal Gier Strategicznych | The Generals' Guild | Biblioteka Gier Portal Gier Strategicznych | The Generals' Guild | Biblioteka Gier
Portal Gier Strategicznych | The Generals' Guild | Biblioteka Gier Strona główna | Pomoc | Szukaj | Zaloguj się | Rejestracja
Maj 20, 2019, 11:42:42 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
 
 
Strony: 1 ... 6 7 [8] 9   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Nowy scenariusz  (Przeczytany 54229 razy)
Ponury
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1067



« Odpowiedz #105 : Czerwiec 01, 2017, 08:10:42 »

Wiem wiem, ale ta kampania nie będzie jak wszystkie inne  Grin Każda jednostka wroga ma dokładne rozkazy i powinna trafić prosto pod lufy gracza. Inna sprawa, czy gracz wytłucze wszystkie, czy zostanie okrążony i wybity do nogi  Grin Raczej nie będzie kłopotu z szukaniem celu, bo to cel będzie szukał gracza, ale oczywiście wszystko wyjdzie w praniu.
Zapisane
Jaro
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1161


« Odpowiedz #106 : Czerwiec 02, 2017, 08:46:24 »

Każda jednostka wroga ma dokładne rozkazy
Pamiętaj, że po wypełnieniu rozkazów (osiągnięcie OH) jednostka zacznie żyć swoim życiem i już nie będziesz miał nad nią kontroli.... Poszczerbiona przez gracza taka jednostka może zostać wycofana przez AI.
Zapisane

Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI
Ponury
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1067



« Odpowiedz #107 : Czerwiec 02, 2017, 09:17:50 »

Pierwszy test wyszedł obiecująco. Nawet nie wiem, czy nie poszło za łatwo. Niektóre uzupełnienia wroga ustawiłem za późno, a na dodatek z transportem konikowym zamiast ciężarówkowym. Dziś przetestuję scenariusz po zmianach.
Co do OH, to wróg tam jedzie, ale gracza w tym głowa, żeby nie dojechał  Grin Przy okazji będę testował jakieś inne ustawienia zwycięstwa, bo stwierdziłem, że podanie na początku scenariusza liczby jednostek do zniszczenia psuje zabawę Smiley
Zapisane
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6817


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #108 : Październik 09, 2017, 09:52:26 »

Jedyne co przychodzi mi do głowy to stworzenie listy zakupowej dla gracza, czyli: "Player custom purchase list" - zupełnie albo częściowo niezależnej od ograniczeń efila. (patrz załączone zdjęcie)

Tam zasadniczo pojawia się wybór spośród dostępnych jednostek, ale można uzyć opcji "Pick equipement to add" i wtedy otwiera się więcej możliwości.....
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 3131


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #109 : Październik 09, 2017, 03:34:46 »

Doprowadziło mnie to do pliku W77_BDA01.buy :
Wspomniany plik jest częścią systemu "Player custom purchase list".
Niestety w obecnej wersji Suite, w menu "Player custom purchase list" po wczytaniu listy .buy wyświetlają się tylko jednostki kompatybilne z daną nacją  (nie jestem pewien czy to błąd, czy zamierzona funkcjonalność) .
W celu wykorzystania jednostek z poza nacji, konieczna jest manualna modyfikacja odpowiedniego pliku .buy.
Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
kowdar
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 2231



WWW
« Odpowiedz #110 : Październik 09, 2017, 07:30:37 »

No i rozgryźliście problem.

Dodam od siebie kilka rzeczy.
1. Ja edytuje ręcznie, bo Suite z tą listą robi dziwne rzeczy (nie tylko wówczas gdy jest to inny kraj). ale ręcznie wpisane numerki działają bardzo dobrze. Trzeba bardzo uważać na check box'y w Suite - co jest, a co nie jest zaznaczone. Jak się dopisze ręcznie, to Suite potrafi tego nie wyświetlić i  nadpisać bez ostrzeżenia.
2. Jednostki z tej listy są dostępne wg daty scenariusza czyli nie można przydzielić jednostki spoza epoki, aby była dostępna do zakupów.
3. Transporty trzeba przydzielać z tej samej nacji co sama jednostka no i nie działa to dla All Nations. Lusi zrobił na moją prośbę dodatkowy parametr, który umożliwia przydział transportu do jednostki z All Nations, ale to będzie dostępne dopiero w przyszłości, a i tak nie wiem czy na pewno (podobno burzy to jakieś dawne ustalenia ...).

« Ostatnia zmiana: Październik 09, 2017, 07:33:13 wysłane przez kowdar » Zapisane

Polecam moją stronę z kampaniami OpenGen na Gustlik efile:
http://opengeneral.pl
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 3131


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #111 : Październik 09, 2017, 07:55:08 »

3. Transporty trzeba przydzielać z tej samej nacji co sama jednostka no i nie działa to dla All Nations. Lusi zrobił na moją prośbę dodatkowy parametr, który umożliwia przydział transportu do jednostki z All Nations, ale to będzie dostępne dopiero w przyszłości, a i tak nie wiem czy na pewno (podobno burzy to jakieś dawne ustalenia ...).
Transporty z różnych nacji będą  raczej problematyczne do obejścia.

Nawet jeśli dodasz je do listy, to jest duże prawdopodobieństwo, że wagi transportowe po prostu się nie pokryją.
Wagi transportów organicznych dość znacznie różnią się między nacjami i ze względu na ciasnotę (ogólny brak wolnych flag) nie bardzo da się je uporządkować.
Podobne problemy będą z transportami lotniczymi i helikopterowym. Tylko transport kontenerowy jest w 100% wymienny pomiędzy nacjami.
Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6817


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #112 : Listopad 01, 2017, 12:27:40 »

Do katalogu ze scenariuszami - SCENARIO musisz wrzucić plik obrazkowy nazywający się TAK SAMO jak plik scenariusza, do którego ma być przypisany - tylko oczywiście zamiast "scn" będzie rozszerzenie "jpg".

Musisz tylko dobrać rozmiar - najlepiej metodą prób i obserwacji, który będzie się wyświetlał tak jak sobie życzysz.
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 3131


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #113 : Listopad 01, 2017, 01:31:06 »

Do katalogu ze scenariuszami - SCENARIO musisz wrzucić plik obrazkowy nazywający się TAK SAMO jak plik scenariusza, do którego ma być przypisany - tylko oczywiście zamiast "scn" będzie rozszerzenie "jpg".
Mała uwaga. Jeśli scenariusza posiada oddzielne pliki spolszczające .Txt (w folderze TEXT-PL\SCENARIO) to pliki obrazkowe równie trzeba wrzucić do tego folderu.
Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6817


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #114 : Kwiecień 04, 2018, 08:00:04 »

Kilka kolejnych pytań pojawiło się u mnie ostatnio:

1. Czy można ustawić tak scenariusz by warunkiem zwycięstwa była obrona pewnej jednostki przez ileś tam tur i jak to zrobić? Podejrzewam, że to się łączy z "must survive'

No właśnie trzeba ustawić jednostkę na MSU - tylko jeśli to ma być jedyna jednostka, to nie bardzo wiem jak rozgraniczyć typy zwycięstwa.

2. Jak włączyć w kampanii opcję wolniejszego zdobywania doświadczenia? ( jak w G05 )

Możesz dokładnie skopiować plik cfg ze wspomnianej kampanii tylko zmienić mu nazwę na
identyczną jaką będzie miała Twoja kampania, a dokładnie jej plik: [nazwa].xcam

Będzie się musiał nazywać [nazwa].cfg
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 3131


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #115 : Kwiecień 08, 2018, 01:04:24 »

Powiedz mi, co jest dokładnie w tym pliku, co tam się znajduje? Bo na razie wiem do czego służy
Podstawowe informacje: Pliki konfiguracyjne CFG.
Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
Gvozdika
Starszy chorąży (Warrant Officer 4)
*
Offline Offline

Wiadomości: 51



« Odpowiedz #116 : Kwiecień 13, 2019, 05:26:30 »

Zastanawiając się czy G41 Wojny śląskie rozegrać na 250 czy jednak na 300 jeśli chodzi o ustawienie modyfikatora prestiżu spojrzałem z Prestige Calculator. Ok, rozumiem jak działa Prestige in hexes to take, ale nie do końca rozumiem Prestige in turs. Czy licząc ilość prestiżu po zakończeniu misji, to obie te rzeczy się sumuje czy nie?  Nie wiem...

Więc moje pytanie jest takie: jak policzyć dokładnie ile prestiżu będzie się miało pod koniec?
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 13, 2019, 05:36:24 wysłane przez Gvozdika » Zapisane

Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6817


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #117 : Kwiecień 13, 2019, 07:15:12 »

Cytuj
Więc moje pytanie jest takie: jak policzyć dokładnie ile prestiżu będzie się miało pod koniec?

SUMUJĄC oba te okna. Choć oczywiście nie można założyć, że gracz na koniec będzie miał w garści wszystkie
heksy.

Lewe okno pokazuje tylko prestż z heksów, a prawe tylko prestiż z kolejek.
Okna dolnego - przyznam - sam nie rozumiem Smiley
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Gvozdika
Starszy chorąży (Warrant Officer 4)
*
Offline Offline

Wiadomości: 51



« Odpowiedz #118 : Kwiecień 13, 2019, 09:15:01 »

Cytat: Gustlik
SUMUJĄC oba te okna. Choć oczywiście nie można założyć, że gracz na koniec będzie miał w garści wszystkie
heksy.

Aha. Czyli 480 + 240 = 720 to ilość maksymalnego prestiżu jaka jest możliwa do zdobycia w danej misji, ale bez dodatkowego prestiżu za typ wygrane.

Cytat: Gustlik
Lewe okno pokazuje tylko prestiż z heksów, a prawe tylko prestiż z kolejek.
Okna dolnego - przyznam - sam nie rozumiem Smiley

Co do tego co jest na dole chyba domyślam się co pokazuje, to znaczy ile kosztuje każda flaga w zależności czy sama, czy ma VH lub SH. Dodatkowo uwzględnione jest też czy to port czy lotnisko.

Jeszcze drążąc, po co jest prestiż z kolejek?
Zapisane

Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 3131


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #119 : Kwiecień 13, 2019, 09:52:44 »

Jeszcze drążąc, po co jest prestiż z kolejek?
"Prestiż z kolejek" (osobiście wole termin "nagrody za tury") to taki rodzaj "nagrody za uczestnictwo".
Wartości otrzymywanego prestiżu są przypisane do konkretnych tur.

Filozofie zastosowania są różne.
Najczęściej sprowadzają się do tego, że dzięki "nagrodom za tury" nie warto zbyt wcześnie kończyć scenariusza.

Przykładowo dziś rano grałem scenariusz 'Kim is coming' (kampania G35) i skończyłem w drugiej turze, mimo że scenariusz był przewidziany na tur 12.

W scenariuszu prestiż za tury, był ustanowiony następująco:
- 1-3 tura po 100pp;
- 3-16 tura po 50pp;

Po 12 turach mogłem otrzymać 750pp, a po 16 odpowiednio 900pp.
Kończąc w drugiej turze, dostałem tylko 200pp "za tury". Przepadło 550pp.

Poniżej, na czerwono, masz oznaczony prestiż za tury dla BV w 12 turze.
Cytuj
Current scenario: Kim is coming,  VH prestige is 320 ,  All map prestige is: 400
Army cost: 13872 , Current prestige is 686
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 2
AI stance is Aggressive
if BV: +600, Khalif Ibrahim , cap disabled, 12 turns prestige: 750
if V : +300, Khalif Ibrahim , cap disabled, 16 turns prestige: 950
if TV: +100, Khalif Ibrahim , cap disabled, 20 turns prestige: 950
Ls: Loss , turn prestige: 950

Jaki to ma sens?
Jeden gracz skończy w 2 turze atakiem komandosów, i ominie go walka z 70 jednostkami przeciwnika (40 jednostek na mapie i 30 dodatkowych posiłków), drugi będzie mozolnie walczył w deszczu z hordami jednostek przeciwnika.
Ten drugi w nagrodę dostanie 550pp za  uczestnictwo...

To rodzaj motywacji. Jeśli grasz tak jak przewidział autor scenariusza, to dostajesz dodatkowe punkty. Jeśli kombinujesz i omijasz większą cześć scenariusza, to punktów dostajesz mniej.
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 13, 2019, 09:55:14 wysłane przez Waldzios » Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
Strony: 1 ... 6 7 [8] 9   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Aktualnie w bazie: 59 gry strategiczne 12 stare gry do pobrania 5 recenzje 2 poradniki 37 plików 333 zdjęć w galerii 87 newsów
Polityka prywatności | Disclaimer | O nas | Współpraca | Sitemap | Kontakt | Kanały RSS
© 1996-2008 The Generals' Guild Team All Rights Reserved. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Projekt F.D.G. STUDIO, script by Szarik and Depet
Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
War in the Pacific / Decisive Battles by Ryan | Games House | Panzer General | Heroes of Might and Magic
The Generals' Guild czyli Gildia Generałów to serwis graczy - pasjonatów gier strategicznych o bogatej tradycji istniejący od 1996 roku.
Naszym celem jest stworzenie rzetelnego i interesującego portalu poświęconego takim pozycjom na rynku gier jak złożone, wojenne gry
strategiczne, taktyczne i operacyjne
we wszystkich znanych kategoriach - począwszy od tematyki średniowiecza po science-fiction i fantasy...