Portal Gier Strategicznych | The Generals' Guild | Biblioteka Gier Portal Gier Strategicznych | The Generals' Guild | Biblioteka Gier
Portal Gier Strategicznych | The Generals' Guild | Biblioteka Gier Portal Gier Strategicznych | The Generals' Guild | Biblioteka Gier
Portal Gier Strategicznych | The Generals' Guild | Biblioteka Gier Portal Gier Strategicznych | The Generals' Guild | Biblioteka Gier
Portal Gier Strategicznych | The Generals' Guild | Biblioteka Gier Strona główna | Pomoc | Szukaj | Zaloguj się | Rejestracja
Lipiec 18, 2019, 01:33:42 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
 
 
Strony: [1] 2 3 ... 9   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Nowy scenariusz  (Przeczytany 56280 razy)
annh
Gość
« : Czerwiec 02, 2016, 09:36:01 »

Czy ktoś mógłby mi wytłumaczyć jak stworzyć nowy scenariusz do OpenGen. Chciałbym kilka takich zrobić, dosyć łatwych, by potem złożyć je na swoją własną minikampanię. Proszę o pomoc Smiley
Zapisane
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6822


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #1 : Czerwiec 02, 2016, 09:55:01 »

Witaj na forum...

Zakładam, że przeczytałeś tematy w tym dziale, objaśniające działanie i widok głównych okien w Open Suite.
Co prawda, od czasu gdy były tu umieszczone sam edytor nieco się zmienił (wzbogacił) ale główne zasady
pozostały te same.

Przede wszystkim więc pytanie jaki to ma być scenariusz (kraje, sojusznicy, obszar, okres historyczny) i na
jakiej mapie chciałbyś go umieścić.

Dostępne mapy możesz przejrzeć i ściągnąć stąd:
http://www.gilestiel.eu/~pg2og/mapfinder/

Opisz wszystko tak dokładnie jak się da - i będziemy pracować dalej.

 
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
annh
Gość
« Odpowiedz #2 : Czerwiec 02, 2016, 10:48:39 »

Głównie to eksperymentowałem. Tzn: skopiowałem sobie Katalog EFILE_OGN_Wx zmieniłem nazwę i skopiowałem do niego scenariusze z Katalog EFILE_OGN_GUS. Potem w edytorze sobie oglądałem kampanie i scenariusze w niej, aż z ciekawości zacząłem modyfikować kampanię Blitzkrieg - H05 chyba.

Mapy mam ściągnięte z: http://www.opengeneral.pl/opengen.html - Instalator kompletu map do OG

Dane:
http://hist-sdc.com/images/spotlights/pzc_b45/b45_campagn_map3.jpg

Gramy 11 korpusem węgierskim
Strony: HUN + wsparcie SS vs USSR
Mapa - 493 (lub 495)

Jednak brakuje mi możliwości zakupu przez Węgrów czołgu typu Tiger. (A także jeśli mogę się poskarżyć Polski wpółczesnej w EFILE_OGN_Wx)

EDIT:

Myślałem także o scenariuszu pokazującym walki o Mariupol 2014/15
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 02, 2016, 10:51:33 wysłane przez annh » Zapisane
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6822


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #3 : Czerwiec 03, 2016, 01:39:43 »

OK - ustalmy jeszcze jedno - czy chcesz modyfikować istniejącą kampanię, czy budować swoją własną - od podstaw?

Cytuj
Jednak brakuje mi możliwości zakupu przez Węgrów czołgu typu Tiger.

To dałoby się załatwić tylko poprzez dodanie graczowi "węgierskiemu", jako sojusznika, kraju "Niemcy", albo "Waffen SS", z  tym, że wtedy uzyskiwałby dostęp do Tygrysów jako sprzętu niemieckiego. One nadal nie byłyby węgierskie, bo Węgrzy, jako tacy ich nie mieli.

Cytuj
A także jeśli mogę się poskarżyć Polski wpółczesnej w EFILE_OGN_Wx

Jak bardzo "współczesna" Polska jest Ci potrzebna?

Kraj "Poland" obejmuje historyczny sprzęt od 1914 po dziś dzień, z przerwą od końca wojny do 1989, ale tę przerwę wypełnia kraj "LWP", który obrazuje sprzęt PRL'u (1943-1989)

 

Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
annh
Gość
« Odpowiedz #4 : Czerwiec 03, 2016, 02:48:54 »

Cytuj
OK - ustalmy jeszcze jedno - czy chcesz modyfikować istniejącą kampanię, czy budować swoją własną - od podstaw?

Modyfikacja tego co już jest mi nie wystarcza. Chciałbym się nauczyć tworzyć własne od podstawy do końca.

Cytuj
Cytuj
Jednak brakuje mi możliwości zakupu przez Węgrów czołgu typu Tiger.

To dałoby się załatwić tylko poprzez dodanie graczowi "węgierskiemu", jako sojusznika, kraju "Niemcy", albo "Waffen SS", z  tym, że wtedy uzyskiwałby dostęp do Tygrysów jako sprzętu niemieckiego. One nadal nie byłyby węgierskie, bo Węgrzy, jako tacy ich nie mieli.

MKH - węgierska armia - miała na wyposażeniu Tygrysy w liczbie kilkunastu, źródło: Maďarská armáda 1919-1945 - Charles K. Kliment a Dénes Bernád
Ciekawe są również projekty 44M Tas czy 44M Zrinyi I, 43M Lehel - dodać je można na podobnej zasadzie co Niemcy mają np. Go-229 czy Tiger III.

Cytuj
Cytuj
A także jeśli mogę się poskarżyć Polski wpółczesnej w EFILE_OGN_Wx

Jak bardzo "współczesna" Polska jest Ci potrzebna?

Kraj "Poland" obejmuje historyczny sprzęt od 1914 po dziś dzień, z przerwą od końca wojny do 1989, ale tę przerwę wypełnia kraj "LWP", który obrazuje sprzęt PRL'u (1943-1989)

Przepraszam o błąd, chodzi mi o EFILE_OGN_LGCW, tam jest tylko komunistyczna Polska [33], a nie po roku '89.
Zapisane
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6822


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #5 : Czerwiec 03, 2016, 10:15:28 »

Cytuj
Modyfikacja tego co już jest mi nie wystarcza. Chciałbym się nauczyć tworzyć własne od podstawy do końca.

Dobra - czyli robimy kampanię... Smiley

W takim razie, zanim zrobimy pierwszy klik w pierwszym scenariuszu musimy odrobić lekcję z teorii,
żeby potem w połowie pracy na czymś się nie potknąć - albo nie utknąć na amen.

Jak to mówią - najlepsze improwizacje to są te dokładnie zaplanowane.
Zatem zacznijmy od podstaw. Musisz sobie rozpisać szkielet kampanii - jej przebieg, kolejne bitwy (scenariusze),
daty, kraje, sojuszników i przeciwników. Ustalić sam ze sobą czy kampania ma być liniowa tj każde zwycięstwo
przepuszcza do kolejnego scena, czy, np: tylko BV, a inne powodują zmianę ścieżki. Czy każda porażka powoduje
koniec gry, czy niektóre będą pozwalały grać dalej.

Te szczegółowe warunki można zawsze potem zmienić ale lepiej nad tym od razu panować.

Potem trzeba sprawdzić, czy do każdej bitwy są mapy - pocieszę Cię - na pewno do wszystkiego nie będzie, albo
będą "nie takie". Skorzystaj z linku, który podałem wyżej - tam jest doskonała przeglądarka naszych mapowych
zasobów z możliwością filtrowania według kraju, regionu i typu terenu.

To, że nie ma jakiejś mapy, to jeszcze nie koniec świata - zawsze można dopasować podobną i często tak się robi. 

Sprawy efilowe na razie zostawimy, bo Waldzios jest chwilowo nieobecny, ale myślę, że dojdziemy do porozumienia.
A i tak, póki co, mamy co robić.
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
annh
Gość
« Odpowiedz #6 : Czerwiec 03, 2016, 04:20:54 »

Więc tak: minikampania będzie liniowa i każda porażka powoduje koniec gry, 4 scenariusze, gramy Węgrami i obejmujemy nad fikcyjnym "Fekete Sereg im. Korwina" o sile pułk-brygada. Kampania ma być prosta, na poziomie myślę nowicjusza

Sojusznicy: Niemcy i SS, wróg: ZSRR
Mapy: 868-1157-190-493

Misja 1, grudzień 1944
Zadanie - Sowieci wysłali niespodziewanie zwiad przez Balaton i my jako nowa jednostka musimy go wyeliminować

http://i.imgur.com/tz8coyU.jpg

Misja 2, 7 stycznia 1945
Operation Konrad II

http://i.imgur.com/WWPBEBg.jpg

Misja 3, 17 stycznia 1945
Operation Konrad III

http://i.imgur.com/CwwsIPN.jpg

Misja 4, 6 marca 1945
Frühlingserwachen

http://i.imgur.com/BDOJ86v.jpg
Zapisane
kowdar
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 2235



WWW
« Odpowiedz #7 : Czerwiec 03, 2016, 07:46:28 »

Przepraszam o błąd, chodzi mi o EFILE_OGN_LGCW, tam jest tylko komunistyczna Polska [33], a nie po roku '89.

Efile LGCW czyli Latin General Cold War jest efilem "wymarłym".
Jego autor zakończył działalność więc nie należy się spodziewać żadnych zmian w tym efilu.
A jest na mojej stronie tylko dlatego, że kiedyś, nasz efil nie obejmował w ogóle współczesności,
więc wybrałem LGCW jako podstawę dla kilku konwertowanych kampanii
Teraz kiedy można na efile Gustlika tworzyć nowoczesne kampanie, prawdopodobnie wcześniej lub później
przerobię te konwersje na GUS_EFILE (tak jak kampanię Falklandy) i LGCW zniknie z mojej strony.

Zapisane

Polecam moją stronę z kampaniami OpenGen na Gustlik efile:
http://opengeneral.pl
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6822


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #8 : Czerwiec 03, 2016, 07:54:29 »

O, Darku, skoro jesteś, to może przydziel koledze kod literowy i numer seryjny dla tej mini kampanii.
Będzie od razu wiadomo jak pliki nazywać....
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
annh
Gość
« Odpowiedz #9 : Czerwiec 03, 2016, 09:21:51 »

Kod literowy i numer seryjny - czuję się zaszczycony
Zapisane
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6822


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #10 : Czerwiec 03, 2016, 09:48:20 »

No dobra - zacznijmy w takim razie potem się najwyżej te nazwy zmieni....

Wchodzisz do Open Suite i z menu "Scenario/Savegame" - wybierasz: "New Scenario"

Wyskakuje Ci okienko - jak w załączniku.

Teraz jego opis - patrząc od góry kolejno:

"Scenario File" - nazwa PLIKU scenariusza (nie jego tytuł) - wpisujemy ręcznie coś na kształt X01_YYY_00

gdzie:
"X" - to litera oznaczająca autora kampanii powiedzmy, że w Twoim przypadku to będzie "A"
"01" - to numer Twojej kampanii (oczywiście - pierwsza)
"YYY" - to literowy symbol tytułu - powiedzmy "HUN" od "Hungary"
"00" - to numer kolejny scenariusza (uwaga - gra zaczyna od scenariusza "zerowego" - scenariusz 01 jest de facto drugi).

Zatem w tym przypadku mielibyśmy "A01_HUN_00", potem będzie: "A01_HUN_01" itd. Prefiks będzie stały a zmieniać się będą tylko ostatnie cyfry.

"Scenario Title" - tu piszemy TYTUŁ scenariusza czyli to co zobaczy gracz w grze. Np: "Sowiecki zwiad"

"Intro text file" - nazwa pliku tekstowego z tytułem scenariusza. Zostanie stworzony automatycznie, według danych z powyższych pól.

Dalej mamy opcje mapy:

"Map"

Nie wdając się tu w szczegóły - najpopularniejsze jest ustawienie z kropką w środkowej opcji:

"Import from mapfile (image and data)"

Pozostałe dwa ustawienia są dość specyficzne i jak dotąd nie musiałem z nich korzystać.

"File"

W ostatnim okienku wybieramy mapę. UWAGA! Mapę wybieramy na podstawie pliku "mapowego" typu: "nazwa.map", lub: "nazwa.mapx", a nie pliku graficznego - oznaczonego numerem - typu "numer.jpg", lub: "numer.png".

W przypadku pierwszej podanej przez Ciebie mapy ustaliłem http://www.gilestiel.eu/~pg2og/mapfinder/ , że odpowiadający mu plik "map", to "alushta.map"  - i taki wybrałem.

Pliki mapowe są dwóch rodzajów: starsze - "map" i nowsze - "mapx". Po kliknięciu guzika wyboru, okienko domyślnie pokaże tylko pliki typu "mapx", trzeba potem wybrać opcję: "Pliki typu" i tu wskazać żeby pokazał typ "map".

To wszystko w tym oknie... Jeśli wygląda tak jak w moim załączniku, to klikamy OK i wstępne parametry mamy ustalone. Mniejsze okno zniknie, a zostanie okno głównych parametrów scenariusza - tu już zaczyna się jazda po bandzie.... c.d.n.
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 03, 2016, 09:50:56 wysłane przez Gustlik » Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
kowdar
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 2235



WWW
« Odpowiedz #11 : Czerwiec 03, 2016, 11:46:31 »

Przydzieliłem numer B05.

http://www.forum.gildiageneralow.pl/kampanie-w-budowie-gry-testowe-konsultacje/kampanie-opengen-numeracja-przydzial/msg15321/#msg15321
Zapisane

Polecam moją stronę z kampaniami OpenGen na Gustlik efile:
http://opengeneral.pl
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6822


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #12 : Czerwiec 04, 2016, 12:31:59 »

No dobra, to mała korekta - w takim razie mamy nazwy o kształcie: "B05_HUN_00", "B05_HUN_01" i.t.d.
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
annh
Gość
« Odpowiedz #13 : Czerwiec 04, 2016, 05:02:52 »

Mam już ustawione:



Chciałbym się również zapytać czy klasa Riverine Ship [23] może się poruszać po rzekach?
Zapisane
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6822


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #14 : Czerwiec 04, 2016, 07:03:13 »

No dobra, to jedźmy dalej....

Jak widać, ten interface Open Suite jest podzielony na 6 sekcji, zatem, zgodnie z żołnierską logiką, zaczniemy od trzeciej Smiley

W pierwszej są ustawienia które wynikają z ustawień początkowych scenariusza i nie wymagają ingerencji, poza przypadkami szczególnymi

W drugiej są ustawienia warunków zwycięstwa, a te wyznaczamy na końcu. Domyślnie ustawione są warunki standardowe na 16, 18 i 20 kolejek do BV, V i TV. To pozwala na testową rozgrywkę, zanim wprowadzi się własne zmiany w tej sekcji..

Trzecia sekcja, to ta od której zaczniemy. Czyli, od góry patrząc, mamy:

Data scenariusza - z pozoru rzecz oczywista, ale przy scenariuszach niezbyt odległych w czasie należy pamiętać że data
startowa, plus ilość kolejek do najdłuższego zwycięstwa, podzielona przez wartość "Turns / Day" (kolejek na dzień) nie może być większa niż data następnego scenariusza, bo zacznie się wcześniej niż poprzedni się skończy. Powiedzmy jednak, że przy miesięcznych odstępach nam to nie grozi.

Strefa klimatyczna "Latitude/Zone" w połączeniu z datą scenariusza wyznacza typ pogody w scenariuszu. Ustawienie "Centralna Europa", w połączeniu z grudniową, datą raczej gwarantuje śnieg, ale ten sam grudzień w połączeniu z Pacyfikiem - już niekoniecznie

Pogoda "Atmosferic conditions" - uściśla dwa powyższe (jako trend, a nie 100% pewności), czy będzie raczej pogodnie, czy raczej pochmurno, czy z opadami.

Szczegółowe reguły pogody w grze można przeanalizować czytając plik WEATHER.TXT. Można je także zmienić modyfikując powyższy plik, czego jednak nie polecam, bez odpowiednio dobrego pomysłu i powodu.

Warunki terenowe "Ground condition" - są trzy do wyboru - sucho (dry), zmarznięte (frozen) i błoto (mud).
W tej mniej więcej kolejności wpływają na poruszanie się jednostek. Po "dry" jeździ się najlepiej. Można
ustawić dowolnie, ale przydałoby się logicznie - np: nie ustawiać terenu "zmarzniętego" - w lipcu, na Ukrainie.

Szczegółowe reguły ruchu w grze można przeanalizować czytając plik TerrainEx.txt. Można je także zmienić
modyfikując powyższy plik, czego jednak nie polecam, bez odpowiednio dobrego pomysłu i powodu.


Użyty zestaw ikon "Iconset to use" - można wybrać jeden z czterech rodzajów kamuflażu - domyślny, zimowy,
pustynny i tropikalny, ale praktycznie w tej chwili w efilu działa domyślny i zimowy - dla niektóych jednostek.
Dla Niemców i Rosjan zimowy będzie działał z pewnymi wyjątkami, ale dla Węgrów - chyba niekoniecznie, więc
tak czy inaczej, dla tych jednostek będzie użyty domyślny.

Bazowy prestiż Heksa "Base hex prestige" - wartość punktowa netto, którą gracz otrzymuje grając na 100% za zdobycie małej flagi. Od niej liczone są dalsze bonusy. Wszyscy wiedzą, że 40 jest - i niech tak zostanie.

Bazowy prestiż za utrzymanie heksa - "Base hex turn pp" - jak dotąd niestosowane w (naszych) kampaniach.

Prestiż dostępny z mapy - "Prestige On Map" - kalkulator punktów możliwych do zdobycia za różne heksy. Teraz jeszcze nie zadziała, bo niczego nie wyznaczyliśmy na mapie. Później pozwala zorientować się ile kasy gracz może z mapy "wyciągnąć".

Obok niego klawisz prestiżu "kolejkowego" - "Prestige x Turn" - tu, w osobnym oknie, ustawiamy ilość kasy którą gracze dostaną po każdej kolejce. Można zrobić to szczegółowo, można użyć przycisku "global". Ustawiamy osobno dla "Axis" i osobno dla "Allied". Żeby się jednak nie pomyliło, najlepiej ustawić to dopiero PO wyznaczeniu państw-graczy w sekcji "4".

Cytuj
Chciałbym się również zapytać czy klasa Riverine Ship [23] może się poruszać po rzekach?

Przynajmniej taki był jej zamysł, z tym, że jest tam bardzo niewiele jednostek. To najmłodsza klasa w grze.
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 04, 2016, 07:05:57 wysłane przez Gustlik » Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Strony: [1] 2 3 ... 9   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Aktualnie w bazie: 59 gry strategiczne 12 stare gry do pobrania 5 recenzje 2 poradniki 37 plików 333 zdjęć w galerii 87 newsów
Polityka prywatności | Disclaimer | O nas | Współpraca | Sitemap | Kontakt | Kanały RSS
© 1996-2008 The Generals' Guild Team All Rights Reserved. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Projekt F.D.G. STUDIO, script by Szarik and Depet
Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
War in the Pacific / Decisive Battles by Ryan | Games House | Panzer General | Heroes of Might and Magic
The Generals' Guild czyli Gildia Generałów to serwis graczy - pasjonatów gier strategicznych o bogatej tradycji istniejący od 1996 roku.
Naszym celem jest stworzenie rzetelnego i interesującego portalu poświęconego takim pozycjom na rynku gier jak złożone, wojenne gry
strategiczne, taktyczne i operacyjne
we wszystkich znanych kategoriach - począwszy od tematyki średniowiecza po science-fiction i fantasy...