Portal Gier Strategicznych | The Generals' Guild | Biblioteka Gier Portal Gier Strategicznych | The Generals' Guild | Biblioteka Gier
Portal Gier Strategicznych | The Generals' Guild | Biblioteka Gier Portal Gier Strategicznych | The Generals' Guild | Biblioteka Gier
Portal Gier Strategicznych | The Generals' Guild | Biblioteka Gier Portal Gier Strategicznych | The Generals' Guild | Biblioteka Gier
Portal Gier Strategicznych | The Generals' Guild | Biblioteka Gier Strona główna | Pomoc | Szukaj | Zaloguj się | Rejestracja
Sierpień 15, 2018, 05:11:54 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
 
 
Strony: 1 2 [3]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Mechanika i algorytmy gry i walki  (Przeczytany 31867 razy)
FilipDnk
Pułkownik (Colonel)
*
Offline Offline

Wiadomości: 249



« Odpowiedz #30 : Listopad 27, 2011, 10:09:32 »

Choć jestem agnostykiem (ani nie wierzę ani wierzę w Boga), to przytoczę w tym miejscu pewne znane powiedzenie:
"Boże daj mi siłę, abym mógł pogodzić się z rzeczami, których nie jestem w stanie zmienić" Smiley
Zapisane

"Bądźmy realistami, żądajmy tego co niemożliwe"
FilipDnk
Pułkownik (Colonel)
*
Offline Offline

Wiadomości: 249



« Odpowiedz #31 : Listopad 30, 2011, 10:56:13 »

Cytat: Gustlik
Każda jednostka, która strzela, kiedy jeszcze ma punkty ruchu (tzn strzela PRZED ruchem) - nie traci inicjatywy.

Czyli każda jednostka, która nie jest reconem, nie robi overrunna i nie ma odpowiedniego lidera całkowicie traci inicjatywe (0), jeśli strzela po ruchu?
Zapisane

"Bądźmy realistami, żądajmy tego co niemożliwe"
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6682


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #32 : Grudzień 01, 2011, 11:28:06 »

Nie, nie całkowicie, ale nie pamiętam o ile punktów. Zdaje się, że jest redukowana do poziomu przeciwnika - o ile ten ma niższą.  Ale nie dam sobie nic uciąć...
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
FilipDnk
Pułkownik (Colonel)
*
Offline Offline

Wiadomości: 249



« Odpowiedz #33 : Grudzień 01, 2011, 05:12:46 »

Ja nieraz mawiam: małego palca dam sobie uciąć, ale głowy już nie  Wink
Zapisane

"Bądźmy realistami, żądajmy tego co niemożliwe"
FilipDnk
Pułkownik (Colonel)
*
Offline Offline

Wiadomości: 249



« Odpowiedz #34 : Październik 03, 2012, 10:08:24 »

Cytuj
Zasada generalna: jeśli jednostka przegrywa porównanie inicjatywy to jej wartość ataku w danym starciu, obniżana jest o 4, a jeśli wygrywa, do jej wartości ataku dodawane są 4 max. punkty

To działa w obie strony równocześnie? (tz.  na czystym terenie atakuje tankiem o ini. 12 piechotę o ini. 6, atakujący czołg dodaje sobie 4 do GA, piechota zaś odejmuje 4 od swojego GA. Róznica wynosi 8 w porównaniu do stanu początkowego)
Czy stosuje się tylko do atakującego? (tylko czołg dodaje sobie 4 do GA)
Zapisane

"Bądźmy realistami, żądajmy tego co niemożliwe"
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6682


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #35 : Październik 03, 2012, 10:15:36 »

Dobre pytanie..... Niestety - nie wiem.
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
derwiszx
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 879


« Odpowiedz #36 : Październik 04, 2012, 12:03:14 »

Trzeba to sprawdzić analizując debug loga albo combat loga.
Zapisane

Gratia gratiam parti
FilipDnk
Pułkownik (Colonel)
*
Offline Offline

Wiadomości: 249



« Odpowiedz #37 : Październik 13, 2012, 01:06:56 »

Gustliku, wybacz moje ciągłe pytania o mechanikę gry - po prostu lubię o wszystkim wiedzieć z matematyczną dokładnością.  Smiley


Gustlik napisał:
Cytuj
II. RDM - Ranged Defence Modifier

II.1. Wymiana ognia z odległości 2 heksów i obie strony mają zasięg 2 to: obie strony dodają pełną wartość RDM do swojej wartosci obrony.
II.2. Wymiana ognia z odległości 1 heksa i obie strony mają zasięg 1 to: atakujący dodaje pełną wartość RDM do swojej obrony, broniący zaś dodaje połowę wartości RDM do swojej obrony (jesli ma 3 dodaje 1, jeśli 5 dodaje 2).
II.3 Wymiana ognia z odległości 1 heksa, ale broniący ma zasięg strzału 2 to: obie strony dodają połowę wartosci RDM do swojej obrony
II.4. Strzał z dwóch heksów do jednostki o zasięgu 1 - RDM nie stosuje się.
II.5. Jednostki AT nie dodają sobie RDM - chyba, że strzelały PRZED wykonaniem ruchu
II.6. Jednostka atakowana przez artylerię, dodaje sobie połowę RDM do wartosci obrony.

A co w sytuacji, gdy wymiana ognia jest z odległości jednego hexa, zasięg obrońcy=1 a atakującego=2 ?
Jest tak jak w podpunkcie II.2 czy też obrońca nie dodaje sobie wogóle RDM?
Poza tym, czy ostatni podpunkt jest prawdziwy czy wkradła się tu jakaś pomyłka?
W innym wątku odpisałeś mi:

Gustlik napisał:
Cytuj
Nie - teraz to ja zapomniałem dopisać - RDM stosuje się wyłącznie do ognia "na wprost" (Direct Fire), czyli dotyczy: czołgów, ppanców, flaków i chyba piechoty gdy ta może strzelać na 2 (w niektórych efilach, niektóre mogą). Natomiast nie dotyczy: artylerii, okrętów i plot (o ile ta może strzelać do celów naziemnych)




II.Czy bonus do ataku i obrony za każdą kolejną belkę dośw. - pomijając bonus do inicjatywy -  zawsze wynosi jeden?


Przeszukując zasoby forum panzercentral natknąłem się na link, który prowadzi do strony, w której znajduje się opis mechaniki gry. Z tamtego opisu wynika, że każda gwiazdka/belka dodaje 1 do współczynnika ataku i obrony.

"(...) --- Attack Grade Modifiers

each star           +1
target on river     +4
rugged defense      +4
(...)"

"(...) --- Defense Grade Modifiers

each star                                   +1
(...)"

Z drugiej strony nie jestem do końca pewny czy to przypadkiem nie tyczy się PG 1. Osoba która to zamieściła pisze również, że znalazła w tym opisie wiele błędów.

  Źródło:  http://eternallandsmanual.com/Sony_Playstation_One_PSX_Category/Games_Starting_with_the_Letter_P_Category/Panzer_General_-_Strategy_Guide_Page_04_Page.html

This info is from the Strategy Guide. I have found many errors in the guide so
some of this info may be wrong as well.


*** 1. Determine Attacker's and Defender's Effective Initiative

Highest initiative strikes first; simultaneous strikes with equal initiative.

Effective Initiative =
Base Initiative or Initiative Cap (whichever is smaller) +
Experience Bonus + d3

--- Initiative Cap Values for Defender's Terrain

Terrain Type                       Initiative Cap Value
City                                         1
Forest, Bocage, Fortifications               3
Swamp                                        4
Rough, Port Facility                         5
Mountains                                    8
All other types                             99

--- Initiative Experience Bonus

Unit Experience                    Bonus
No stars                             +0
1 or 2 stars                         +1
3 or 4 stars                         +2
5 stars                              +3

--- Initiative Exceptions

1. If a Submarine or Capital Ship is involved, the attacker's initiative is
reset to 99 and the defender's to 0.

2. An AT unit which initiates an attack against a Tank or Recon unit has
it's initiative reset to 0 and the defender's initiative is reset to 99.

3. An attacker's initiative is reset to 0 if a rugged defense, out of the
sun, or surprise contact occurs.

4. If an Air unit attacks an Air Defense unit, it's initiative is reset to
equal that of the Air Defense unit.

*Note that a d3 roll is still made after these resets are applied.

"Expected Losses" assumes that the d3 roll is identical for both attacker
and defender.


*** 2. Determine Attacker's and Defender's Attack Grade

Attack Grade =
Base Attack Value (dependent on target type: soft, hard) +
Attack Grade Modifiers

--- Attack Grade Modifiers

each star           +1
target on river     +4
rugged defense      +4

*** 3. Determine Attacker's and Defender's Defense Grade

Defense Grade =
Base Defense Value (dependent on unit type: air, ground) +
Defense Grade Modifiers

--- Defense Grade Modifiers

each star                                   +1
target on river                             +4
rugged defense                              +4
entrenchment level vs pioneere/engineer      0
entrenchment level vs infantry              +1/2 per level
entrenchment level vs non-infantry          +1 per level
ground unit versus naval unit               +8
ranged attack during rain/snow              +3
unit initiating attack against artillery    +3
infantry versus anti-tank gun               +2

*** 4. Rugged Defense Chance

Experience Ratio = (def exp level + 2)/(att exp level + 2)
Entrenchment Ratio = (def entr rate + 1) /(att entr rate + 1)

Chance for Rugged Defense =
Entrenchment Level * Experience Ratio * Entrenchment Ratio * 5%

--- Entrenchment Rates

Infantry           3
Tanks, AA, Forts   1
everything else    2

*** 5. Determine Unit Losses

Calculate difference between Attack Grade and Defense Grade. If the
difference is up to 4 add this to a d20. Above 4, calculate the die roll
modifier like this: 4 + 2/5 * (difference - 4) rounded down. Use the
following numbers to determine results for each strength point striking:

Artillery, Level Bomber, Fort, Destroyer, Capital Ship
Hit: 19+      Suppress: 11-18      Miss: 1-10

All other units
Hit: 13+      Suppress: 11-12      Miss: 1-10



« Ostatnia zmiana: Październik 13, 2012, 03:28:44 wysłane przez FilipDnk » Zapisane

"Bądźmy realistami, żądajmy tego co niemożliwe"
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6682


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #38 : Październik 13, 2012, 01:39:27 »

Bladego pojęcia nie mam - jedyną moją zasługą było przetłumaczenie tych tekstów - jakieś pięć lat temu.... Jeszcze dla PG2. Nie wiem nawet na ile są one aktualne dla OG.
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
FilipDnk
Pułkownik (Colonel)
*
Offline Offline

Wiadomości: 249



« Odpowiedz #39 : Październik 14, 2012, 07:06:49 »

Ok Gustlik, rozumiem.
Choć przeszukując forum panzercentral, natknąłem się na wątek, który udzielił już odp. na większość moich pytań dot.
inicjatywy, doświadczenia i w ogóle mechaniki gry. Polecam go wszystkim maniakom tej gry -> http://panzercentral.com/forum/viewtopic.php?f=132&t=47446


Pozdrawiam!
« Ostatnia zmiana: Październik 14, 2012, 07:09:45 wysłane przez FilipDnk » Zapisane

"Bądźmy realistami, żądajmy tego co niemożliwe"
BonZaparte
Starszy szeregowy (Private first class)
*
Offline Offline

Wiadomości: 3



« Odpowiedz #40 : Czerwiec 21, 2018, 11:09:15 »

Chciałby ktoś może być tak miły i przetłumaczyć to co FilipDnk wysłał? Sam niestety mam problemy z językami obcymi więc idzie mi jak po grudzie z tłumaczeniem  Sad
Zapisane

Cheesy Cheesy Cheesy
Strony: 1 2 [3]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Aktualnie w bazie: 59 gry strategiczne 12 stare gry do pobrania 5 recenzje 2 poradniki 37 plików 333 zdjęć w galerii 87 newsów
Polityka prywatności | Disclaimer | O nas | Współpraca | Sitemap | Kontakt | Kanały RSS
© 1996-2008 The Generals' Guild Team All Rights Reserved. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Projekt F.D.G. STUDIO, script by Szarik and Depet
Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
War in the Pacific / Decisive Battles by Ryan | Games House | Panzer General | Heroes of Might and Magic
The Generals' Guild czyli Gildia Generałów to serwis graczy - pasjonatów gier strategicznych o bogatej tradycji istniejący od 1996 roku.
Naszym celem jest stworzenie rzetelnego i interesującego portalu poświęconego takim pozycjom na rynku gier jak złożone, wojenne gry
strategiczne, taktyczne i operacyjne
we wszystkich znanych kategoriach - począwszy od tematyki średniowiecza po science-fiction i fantasy...